X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SNES Classic fra Nintendo


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/06-17 18:37 
Så blev den annonceret . og Star Fox 2 er med.

The Super Nintendo Entertainment System: Super NES Classic Edition has the same look and feel of the original system – only smaller – and comes pre-loaded with 21 incredible games:

Contra III: The Alien Wars™
Donkey Kong Country™
EarthBound™
Final Fantasy III
F-ZERO™
Kirby™ S... Se hele indlægget
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Svar
SumezSumezSkrevet 17/10-17 14:31 
Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal stå under "L". Jeg kan forstå det på en automatisk genereret liste, men i et manuelt organiseret spilbibliotek? Jeg ville altid sætte Zelda 2 mellem 1'eren og 3'eren, men det er måske bare mig.
Ville det virkelig være din første indskydelse at lede efter et Zelda-spil under L? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 17/10-17 14:52 
Gad vide om de har haft samme diskussion internt hos Nintendo?? :-D
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/10-17 15:27 
Sumez>
Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal stå under "L". Jeg kan forstå det på en automatisk genereret liste, men i et manuelt organiseret spilbibliotek? Jeg ville altid sætte Zelda 2 mellem 1'eren og 3'eren, men det er måske bare mig.
Ville det virkelig være din første indskydelse at lede efter et Zelda-spil under L? :)

Ja. Jeg kommer heldigvis heller aldrig til at eje toeren, så det er intet problem ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 18/10-17 10:15 
Det kan godt være at den SNES Classic ikke trækker så meget - men det gør til gengæld den SNES edition af 3DS. Selvom jeg allerede har en (og den koster endnu mere).
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 24/10-17 14:53 
Så fik jeg endelig svar fra Webhallen. De beklager at min opr. pris på 609kr er steget til (intet mindre end) 1.590kr X-D

Ønsker jeg stadig at beholde min reservation? Eller sagt på en anden måde: Ønsker jeg at få et XL baseball bat op bagi? Nææææhhh.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/10-17 17:39 
Er det ikke at lyve direkte overfor sine kunder når de påstår at det er fabrikanten der har sat prisen til 1590? Og er det i så fald ikke temmelig ulovligt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/10-17 10:09 
Det er i hvert fald at lyve. Punktum.

Men, det betyder også at de kan proppe deres dyre SNES op et vist sted som ligner porten til helvede.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 25/10-17 21:18 
Koster den ikke "kun 899 i Bilka?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
millenniummillenniumSkrevet 25/10-17 21:21 
Jo, og 1200 i Gamestop. Så Webhallen tager prisen for markedets mest sjofle pris.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-17 21:28 
Kun gjort værre af at de startede med at have markedets billigste pris :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkenDarkenSkrevet 26/10-17 09:56 
wow selv Coolshop har sat deres pris ned til "kun" 1359,-
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
millenniummillenniumSkrevet 26/10-17 10:25 
Der er sikkert mega udsalg fra deres intakte lager på Black Friday :-D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/10-17 11:47 
Intakt lager?
millenniummillenniumSkrevet 26/10-17 12:45 
Alt det de ikke får solgt (men regnede med).
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/10-17 12:47 
Åh på den måde :)
3of193of19Skrevet 26/10-17 13:36 
Bilka var udsolgt online forleden.
millenniummillenniumSkrevet 26/10-17 14:48 
Klart når de har markedets billigste :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 26/10-17 14:50 
*) Mindst dyre :D
millenniummillenniumSkrevet 26/10-17 15:09 
Ja ok ... husk nu der er to controllers med. :D

MiniNES var 699kr + 150kr for ekstra controller.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-17 15:16 
NES mini var kun 599 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 26/10-17 15:23, rettet 26/10-17 15:24 
Doh!

SNES har flere .... bits... Faktisk dobbelt så mange :-P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-17 20:34 
Mini’erne har faktisk præcis samme hardware ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 15:25 
Amazon UK sælger dem nu til kr 786,- inkl forsendelse.

https://www.amazon.co.uk/dp/B073BVHY3F
SumezSumezSkrevet 19/12-17 15:26 
Gratis forsendelse gælder vel kun i UK?

Men så er vi da snart ved at være nede på den vejledende pris...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 15:27, rettet 19/12-17 15:27 
Prisen jeg nævnte var som sagt inkl. forsendelse, ikke gratis :)
SumezSumezSkrevet 19/12-17 15:30 
Ok, jeg troede du omregnede fra den pris der stod på siden. :) Punden er lavere end jeg havde troet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/12-17 15:32 
Jeg puttede een i kurven for at checke totalprisen til DK :D

(har ikke købt een ;))
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/12-17 15:40, rettet 19/12-17 15:41 
Man skal passe meget på hvordan man bruger de her "suspend points" på den her elendige lorte konsol i spil der har sin egen save funktion.

Jeg har netop spillet hele vejen til slutningen af World of Balance i Final Fantasy 6, hvor jeg så ville oprette et suspend point ved auktionshuset for at hurtigere kunne reloade og købe de to Espers. Der sker så det at da jeg vil oprette et suspend point, kommer jeg ved en fejl til at loade et andet suspend point fra helt i starten af spillet.

Til min store overraskelse er alle mine nuværende saves nu væk og de eneste save der tilbage er et fra før jeg oprettede det suspend point i starten af spillet

Det er godt topmålet af idiotisk design. Hvorfor kunne de ikke lave suspend points ligesom save states på en emulator.

Så lige et heads-up herfra, så andre ikke laver samme fejl og spilder 15-20 timer på ingenting, for det er da sur røv. Så pas på med at bruge suspend points i RPG'erne.
SumezSumezSkrevet 19/12-17 15:50, rettet 19/12-17 15:52 
Nu har jeg ikke den store erfaring med SNES emulatorer, men har arbejdet en del med NES emulatorer i forbindelse med homebrew, og de fungerer da i hvert fald på samme måde? Loader du et savestate, loader den også spillets saveram som det så ud på det tidspunkt.

Årsagen til det er simpelt - fra spillets synspunkt er der ikke den store forskel på om du skriver til batteri-backet RAM eller ej, eller om det er maskinens RAM eller RAM i selve cartridget. Derfor bruges cartridgets RAM ofte til meget andet end blot savegames, og hvis et savestate ikke huskede dette, ville det formentlig være ubrugeligt.
Den praksis er garanteret noget mindre udbredt på SNES end på NES, da maskinen har væsentlig mere hukommelse til rådighed, men ikke desto kan emulatoren ikke vide om spillet gør det eller ej, så det er den eneste rigtige måde at gøre det på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 19/12-17 15:56 
Jeg synes det er en rigtig fin konsol. Selvfølgelig tumpet dyr i Skandinavien, men ellers fin. Jeg har så også kun brugt normale saves i Chrono Trigger...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/12-17 16:47, rettet 19/12-17 16:50 
Hvad er det for en SNES Classic version du har hvor Chrono Trigger er inkluderet?

@ Sumez, det har du sikkert ret i. Det bliver det dog ikke mindre tåbeligt af, især når det gælder RPG'er. Oprettelsesmåden, interfacet og funktionerne vedrørende de suspend points er heller ikke videre smart lavet. Jeg kan se rundt omkring på nettet at jeg langt fra er den eneste der har kaget rundt i det og mistet time/dage lange saves.

De kunne i det mindste have lavet en advarsels/bekræftelses popup at ens ingame saves går tabt når et suspend point loades i stedet for at A knappen bare loader uden videre.

Uhyggeligt irriterende når jeg lige havde set frem til at spille FF6 igennem... Men ingen grund til at blive mere sur over det, ned i skuffen og samle støv med skidtet.
SumezSumezSkrevet 19/12-17 16:53 
Personligt ville jeg foretrække hvis den slags features slet ikke eksisterede.
Jeg kan godt se det praktiske i det (især i RPG'er), men synes ikke man bør pille ved klassiske udgivelser ved at tilføje features der ikke var en del af deres design. Særligt rewind funktioner er det værste
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-17 16:59 
Jeg kunne sagtens ha lavet samme fejl. Var heller ikke klar over at de almindelige saves bliver overskrevet, men som Sumez siger giver det meget god mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 19/12-17 17:38 
Azzkikr>
Hvad er det for en SNES Classic version du har hvor Chrono Trigger er inkluderet?

Det er sådan en helt normal en jeg har hakket lidt i. Eftersom jeg ejer spillet til SNES og DS går det nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/12-17 19:36 
Nice, det vidste jeg ikke at man kunne. Skal jeg da også lige have samlingen over på mini'en.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/12-17 09:13 
SNES Classic fra Nintendo
Home is where the hardware is..
DarkenDarkenSkrevet 17/05-18 13:48 
Den står til 499,- i Bilka avisen og står den kan købes online, så den bør skifte fra 667,- til 499,- i morgen.

Bare hvis der er nogen der stadig er interesseret.

Bilka
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Mes1983Mes1983Skrevet 18/05-18 17:35 
Takker, der stod stadig 9 tilbage i bilka Esbjerg her til formiddag, hvis andre skulle være på de kanter og ikke vil vente på levering.

Har lige været i Manchester, hvor jeg var ved at købe den i Game, da de havde den til £59 - men det var kun hvis man købte premium, så lod den stå. Men nu kunne jeg ikke lade være
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/05-18 12:39 
Så også lige Føtex har den lige nu til 499,-
Hoid to colony C05 where the computer is...
XiwanaXiwanaSkrevet 31/05-18 16:39, rettet 31/05-18 16:39 
Så lige, at NES Classic Mini er oplistet hos både coolshop og elgiganten med forventet gen-oplagring hhv. 15. juni og 4. juli. Endnu er prisen ikke kunstigt forhøjet ligesom sidste gang.

https://www.coolshop.dk/produkt/nintendo-classic-mini-nintendo-entertainment-system-nes/AE45DT/
https://www.elgiganten.dk/product/gaming/konsoller/NESCLASMINI/nintendo-classic-mini-nes-inkl-30-spil
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 31/08-20 03:35 
Er der nogen som har prøvet at bruge et Wii arcade stick på en SNES Classic Mini?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-20 04:04 
Eller kunne man måske ofre en Classic Mini-controller og smede den ind i en styrepind?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-20 09:32 
En Wii Classic controller virker på Mini-konsollen, så det vil jeg bestemt tro at et arcadestick også vil gøre. Du vil dog skulle bruge forlængere, da kablerne er meget korte.

Hvis du beslutter dig for at ofre en controller, så ville jeg personligt hellere ofre en Wii Classic-controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/09-20 10:05 
Jeg synes jeg kan læse rundt omkring, at man bare kan slutte en controller til minien ved at sætte den til USB-porten bagpå. Så skal der selvfølgelig bruges en adapter, men det yder sgu da som den bedste løsning. Jeg føler ikke niget stor behov for at bruge plads eller penge på flere styrepinde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-20 11:30 
Ja, hvis du har hacket den så vil det nok være en mulighed :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/09-20 12:56, rettet 03/09-20 12:56 
Nåh. Det er den selvfølgelig ;) For at jeg skal kunne spille mine Neo Geo-spil på den skal den lige have en opgraderings-hacking.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 17/09-20 03:40 
Så fik jeg et par af mine arcade-pinde til at virke, men efter at have prøvet en del forskellige ting kører mine Neo-spil stadig ikke :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
397 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig