X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Limited Run Games E3 2017 konference


Svar
SumezSumezSkrevet 13/06-17 18:42, rettet 13/06-17 18:43 
For folk som mig der har det hårdt over al det der multiplayer, digital distribution, season passes og andet online gejl, og som godt kan lide det store frembrud af indie-spil i nyere tid, så må det være Limited Run Games der vinder dette års E3.

Masser er spændende udgivelser på vej, og en masse nye annonceringer i forbindelse med E3. Både at ældre titler og helt nye udgivelser.

Reel med allerede annoncerede spil: https://www.youtube.com/watch?v=bN2_DDY8cgk
Og her er et med de nye annonceringer: https://www.youtube.com/watch?v=IxHN_cZNbXg

Personligt ser jeg frem til: Bit.TRIP opsamlingen, Sundered, Nuclear Throne, Fallen Legion, Battle Princess Madelyn, Rabi-Ribi og Ys Origin (kommer dog også i en Play-Asia udgivelse, til folk der er helt vild med told)
Og af de "nye": Flame in the Flood, Kero Blaster og Momodora

Folk der blindt køber alt hvad LRG smider ud får det nok rimelig hårdt, men der er ingen tvivl om at jeg nok skal have mindst 3-4 af ovenstående...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-17 19:36 
Selvom det glæder mig at de producerer spil fysisk, så har jeg det rimelig stramt over måden de sælger dem på. Er man ikke på plettet på det eksakte minut er det bare sur røv. Det er virkelig dumt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/06-17 19:41, rettet 13/06-17 19:42 
Tjaeh, Broken Age har de haft rimelig svært ved at få afsat, det kommer lidt an på hvad det er for et spil.

Jeg kan godt forstå at metoden er irriterende, men det er ret smart. Ved at "tvinge" folk til at købe på udgivelsesdagen/minuttet, sikrer de sig at sælge et langt større oplag end deres desværre noget begrænsede målgruppe ellers ville tillade. Mange ville vente på at prisen falder, eller købe spillene på brugtmarkedet, og hele det uheldige segment der kun køber for at have forseglede samlerobjekter stående på hylden ville slet ikke købe spillene, og i forhold til deres profil ville det så slet ikke være lønsomt at udgive de her spil.

Jeg er bare glad for at det overhovedet kan lade sig gøre, i den her tid hvor fysiske udgivelser ellers bliver færre og færre. Jeg har heller aldrig været ude for en LRG-udgivelse jeg ikke kunne få fat i fordi den blev revet væk for hurtigt. Jeg var nervøs for Dariusburst, men der var intet problem med at købe det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-17 19:44 
Jeg er med på hvorfor de gør som de gør. Men kunne de ikke tage imod preorders i stedet over en periode og så producere det antal?

Folk er tydeligvis villige til at vente med at spille spillene alligevel, ellers ville man købe digitalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 13/06-17 20:56 
Hele konceptet er blevet ødelagt af collectors der vil have udgivelserne fordi de er limited og ser fine ud på hylden.

Fik hverken skullgirls eller Darius Burst så har givet op
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-17 20:58 
Det er nok snare ødelagt af eBay scalpers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/06-17 21:08, rettet 13/06-17 21:08 
spectre>
Hele konceptet er blevet ødelagt af collectors der vil have udgivelserne fordi de er limited og ser fine ud på hylden.

Det er alligevel dem der får det til at køre rundt. LRG har en politik om at man kun må bestille ét eksemplar per person (men folk finder mange måder at omgå det). Deres mål er jo at sørge for at oplagene er store nok til at alle dem der faktisk rigtig gerne vil have spillet, kan få det, men heller ikke så stort at de brænder inde med ekstra eksemplarer. Dariusburst burde måske have været et større oplag, men jeg havde ikke selv noget problem med at bestille det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 14/06-17 08:22 
Man kan altid importere den japanske udgave.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 14/06-17 08:32 
Konsolkongen>
Det er nok snare ødelagt af eBay scalpers.

Ja, men det gælder jo hele markedet :(
j/k
slk486slk486Skrevet 14/06-17 08:34, rettet 14/06-17 08:35 
spectre>
Hele konceptet er blevet ødelagt af collectors der vil have udgivelserne fordi de er limited og ser fine ud på hylden.

Fik hverken skullgirls eller Darius Burst så har givet op

Med Skullgilrs brugte de ellers netop den metode med at have et preorder vindue på 1-2 uger, hvor folk frit kunne bestille.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/11-17 10:41, rettet 08/11-17 10:42 
Udover den sædvanlige brok over LRG's salgsmetoder, er der så nogen der har købt nogen af deres "collector's editions" og har nogen tanker omkring dem?

Jeg er rimelig glad for Ys, så købte Collector's udgaven af Origins, og må indrømme at jeg synes den er pænt fesen. En stor skrøbelig papkasse (meget tynd pap) i stil med de gamle bigbox PC spil, med nærmest intet i. En plakat og et voldsomt uinteressant "artbook"-hæfte sammen med spillet kunne det blive til. Ikke at jeg var ked af at få de ting med, men jeg kan ikke se at det kan retfærdiggøre en pris på over det dobbelte af den normale udgave.
Ved ikke om det er standarden, og det samme man kan forvente af de udgaver der kommer af hhv. Nex Machina og La Mulana på fredag?

Til sammenligning har jeg også lige fået Fangamer's collector's udgave af Undertale, og den var virkelig flot hele vejen igennem, med en masse små bonusser, og generelt lækker kvalitet på alting. Og så var den lille nok til at man faktisk kan få plads til den på hylden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/11-17 11:00 
Jeg kiggede også lidt på hvad der egentlig var i den dér Nex Machina CE og tror også bare at det bliver den normale for mit vedkommende. Deres Night Trap CE havde titelsangen på kassettebånd, en plakat og et S.C.A.T patch som var ok, men den blu-ray dokumentar de solgte ved siden af burde nok egentlig have fulgt med, prisen taget i betragtning. Generelt er der ikke så mange CE nu om dage som jeg virkelig føler for, men jeg kan nu meget godt lide den der lige er kommet til Wolfenstein 2.
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 11:06 
Sumez>
Ved ikke om det er standarden, og det samme man kan forvente af de udgaver der kommer af hhv. Nex Machina og La Mulana på fredag?

Det tror jeg. Jeg overvejede selv CE udgaven af Nex Machina men jeg så lige videoer af Ys og Night Trap CE som helt rigtigt har tynde kasser og virker ret billigt lavet. CD soundtracket frister men det bliver nok bare en vanilla udgaven for mit vedkommende.
SumezSumezSkrevet 08/11-17 11:43 
Tjekkede lige soundtracket, og det er sgu meget fedt.
Men så igen lyder det i bund og grund som så meget andet for tiden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/11-17 11:47 
Darkbeat>
... men jeg kan nu meget godt lide den der lige er kommet til Wolfenstein 2.

Ja, action figuren er sej :D
j/k
SumezSumezSkrevet 08/11-17 12:36 
Ok soundtracket er faktisk virkelig virkelig fedt. Det er lige før jeg køber collector's udgaven for det alene >_>
Men altså, $35 for et f.... soundtrack?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 12:50 
Det kan købes digitalt for kr 75,- ... hvis du er ligeglad med fysiske CD'er :D
SumezSumezSkrevet 08/11-17 12:54, rettet 08/11-17 12:54 
Ja, det kan også høres på Spotify :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 12:57 
Yup :)
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 14:56 
Sender de deres udgivelser direkte fra US eller går det i gennem et EU land så vi slipper for dummebøder?
SumezSumezSkrevet 08/11-17 14:59 
Det går gennem EU, LRG håndterer efter sigende tolden selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/11-17 15:00 
Ok nice :D
slk486slk486Skrevet 08/11-17 16:08 
Ja, der kommer ikke længere told på.
j/k
KamekKamekSkrevet 12/11-17 18:06, rettet 12/11-17 18:06 
Det er da fjollet at et spil pludselig skal re-rates når det udkommer som fysisk efterfølgende :-/

New Rating Requirement Makes Life Harder For Smaller Game Publishers
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
SumezSumezSkrevet 12/11-17 22:35 
Det er helt til grin at det skal gå ud over udgivernes budget at nogle andre skal have lov til at skrive på pakken hvor gammel man anbefales at være for at kunne spillet spillet -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 18:05 
Windjammers får fysisk udgivelse på PS4 og Vita via LRG...

https://twitter.com/limitedrungames/status/931205253495689218
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-17 18:17 
Sejt nok. Bare en skam at PS4-udgaven er skaleret så grimt. Måske Vita-versionen er bedre? :)

Jeg hopper nok på uanset, selvom jeg hellere vil have det til Neo Geo :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 16/11-17 18:25 
- Køb PS4 versionen.
- Vent en måned eller to.
- Sælg på eBay, som alle andres scalpers.
- Køb MVS-spillet i stedet.

:P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 16/11-17 20:16 
Er i forvejen ikke begejstret for LimitedRun. Og begejstringen bliver absolut ikke større når man ser deres titler i ebay kort efter udsolgt. Man kan nærmest bare bruge “LimitedRun” som søgeord i ebay
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 16/11-17 20:59, rettet 16/11-17 20:59 
My indrømme at jeg blev lidt hård da jeg så den announcement delt på Twitter, men så kom jeg i tanke om at det er DotEmu der har stået for den gang stinkende affald...
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 21:36 
Hvad er der ringe ved det? Jeg har ikke prøvet det selv så er bare nysgerrig ;)
spectrespectreSkrevet 16/11-17 22:46 
De laver bare de mest dovne ports ever. Roms på en ældgammel neoragex emulator pakket ind i en menu og så godt med inputlag...

Sådan var det ihvertfald med de Metal Slug spil jeg købte.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 17/11-17 10:04 
Ja, deres tidligere DotEmu releases har været forfærdeligt, men Windjammers er ikke en ROM i en emulator, svjv - men en decideret port.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/11-17 10:25 
Det er jeg ikke sikker på. Jeg så en video med udviklerne for nogle måneder siden hvor de sagde at kernespillet kører stadig via emulering men der er større indpakning (menuer, effekter, etc) end normale emulerede udgivelser man ellers ser.
slk486slk486Skrevet 17/11-17 11:20 
Bvadr, så er det nok stadig deres dovne og laggy emulering :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/11-17 11:26 
Online mener du?
slk486slk486Skrevet 17/11-17 11:47 
Nej, generel input lag :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/11-17 12:54 
dang :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-17 13:03 
Giant Bomb-folkene har spillet Neo Geo versionen meget og synes egentlig den nye spiller fint sammenlignet med. Så jeg tænker ikke at gameplayet er det store problem. For mig er det den elendige skalering, og et CRT-filter lavet af nogen som åbenbart aldrig har set hvordan et CRT så ud :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 01/08-18 11:22, rettet 01/08-18 11:25 
Der er kommet nogle nye fede spil til udbud i Limited Run, og for en gang skyld er det ikke begrænsede oplag men pre-order med fast slutdato.

Thumber på Switch eller PS4
Bastion på PS4 eller PSVita.

Fede titler. Især Bastion kunne jeg godt sætte tænderne i.

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig