X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Game Pass


Svar
JmogJmogSkrevet 28/02-17 21:14, rettet 28/02-17 21:16 
Kommer senere på året. Reelt en all-you-can eat udlejningsservice. Du får et katalog på 100 spil du kan downloade og spille. Udvalget roterer månedligt. Der vil både være first party og third party spil, så man kunne forestille sig at MS' egne spil er faste mens de andre udgiveres roterer. Spil såsom Halo 5 og Sunset Overdrive vil være i tjenesten fra starten. Pris bliver 10€.

Godt n... Se hele indlægget
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-20 15:49 
EA Play bliver en del af Game Pass Ultimate på konsol og det normale Game Pass på PC:

https://news.xbox.com/en-us/2020/09/09/get-ea-play-with-xbox-game-pass-at-no-additional-cost/

Og Game Pass koster stadig kun $5 på PC, men skal selvfølgelig nok stige, når det forlader beta'en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 09/09-20 16:54 
Smart move fra EA. Deres spil er microtransaction forpestet ragelse, så at lade folk få adgang til dem “gratis” betyder flere folk der kan falde i hvalfangeren.
JmogJmogSkrevet 09/09-20 18:33 
Hvis man har Gamepass Ultimate og EA Play i forvejen, så bliver ens EA Play automatisk afmeldt og den resterende tid man har betalt for bliver lagt på Ultimate som en forlængelse. Rigtig fint for dem der har begge, så man ikke skal jonglere hvornår det skal afmeldes.

Hov.... hvad koster Play egentlig. Hvis det er billigere end Ultimate, så kan man jo reelt forlænge GPU til lavere pris end normalt.
Bede-xBede-xSkrevet 09/09-20 19:16, rettet 09/09-20 19:17 
Play koster vist $5 om måneden på PC, dvs det samme Game Pass. Ved ikke hvad konsol prisen er.

3of19>
Smart move fra EA. Deres spil er microtransaction forpestet ragelse, så at lade folk få adgang til dem “gratis” betyder flere folk der kan falde i hvalfangeren.

Det er helt sikkert tanken. Er ligesom når service spil laver “gratis” opdateringer eller giver spillene væk i andre sammenhæng, så er det jo altid med formålet at skabe afhængighed og sælge microtransactions. Forskellen på schemes og spil er vel så tydelig efterhånden, at ingen længere kan være i tvivl.

Med det sagt kan man nøjes med at spille de af deres spil, der ikke fungerer på den måde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 09/09-20 20:58 
Har EA sådanne spil stadig?
JmogJmogSkrevet 09/09-20 23:13 
I hovedparten er micro transactions faktisk helt ligegyldige. Jeg spillede en 15-20 timers FIFA 2019 for en måned siden. Deres største titel. Jeg så aldrig noget. Havde jeg ledt havde jeg sikkert fundet det, men der var intet in your face. Deres mest notoriske synder er vel Battlefront 2. Så vidt jeg ved er det blot kosmetiske items, så hvis man bare vil spille spillet, så er der intet at tude over.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-20 23:15 
Fifa er da sat til i “Ultimate Team” er det ikke? Det er da 100% lootboxes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 10/09-20 00:12, rettet 10/09-20 00:12 
Sikkert. Men Jeg spiller det bare for at spille fodbold. Har aldrig været inde i menuerne med Ultimate Team. Kampe, karriere etc. - man ser aldrig noget der koster penge.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/09-20 03:22 
Konsolkongen>
Fifa er da sat til i “Ultimate Team” er det ikke? Det er da 100% lootboxes.

Og en fandens god forretning for EA!

I 2020 anslås de at have tjent $1.49 milliarder.
Det er næsten en fordobling siden 2017, hvor de "kun" tjente $775 millioner.
... Altså på Ultimate Team delen i FIFA og Madden udgivelserne alene, som i 2019 dækkede 28% af EAs sammenlagte indtjening.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
3of193of19Skrevet 11/09-20 20:29 
Fodboldfans....
Bede-xBede-xSkrevet 21/09-20 21:38, rettet 21/09-20 21:39 
Game Pass har nu over 15 millioner abonnenter og med Bethesda opkøbet kommer deres spil også til servicen:

We will be adding Bethesda’s iconic franchises to Xbox Game Pass for console and PC. One of the things that has me most excited is seeing the roadmap with Bethesda’s future games, some announced and many unannounced, to Xbox console and PC including Starfield, the highly anticipated, new space epic currently in development by Bethesda Game Studios.

Xbox Game Pass

https://news.xbox.com/en-us/2020/09/21/welcoming-bethesda-to-the-xbox-family/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 21/09-20 21:48 
Var flere af deres spil ikke allerede på?
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 21/09-20 21:51 
Jo, men nu må man så forvente det bliver alle, med mindre der er nogle rettighedsproblemer, der gør det umuligt. Og så er det jo også fremadrettet, da alt hvad Microsofts first party producerer kommer dag et på Game Pass.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 21/09-20 21:54 
Ja, det er en fed nok service. Jeg overvejede ret kraftigt at tage All Access XSX, men da det kun er Elgiganten, gav det sig selv, at det skulle jeg ikke. Jeg kan ikke være i sådan en i morgen kl. 10 :D
j/k
JmogJmogSkrevet 21/09-20 23:53 
Og, vigtigt, det her betyder de bliver på tjenesten.
Bede-xBede-xSkrevet 25/09-20 19:54 
Dishonored 2 er lige forsvundet fra leaving soon sektionen og Doom Eternal kommer i næste uge :)

https://news.xbox.com/en-us/2020/09/24/doom-eternal-xbox-game-pass-october-1/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 06/11-20 08:06 
Star Wars Jedi Academy kommer til GamePass Ultimate via EA Play på tirsdag.
Noget fint at have i baghånden hvis jeg får brug for en pause fra Yakuza - Like a Dragon
3of193of19Skrevet 07/11-20 17:44 
Er der nogen der skal til at have Game Pass Ultimate og kun har Live Gold for tiden?
Jeg kom til at snyde mig selv med at købe en 12 måneders Gold til at så konvertere til Ultimate bagefter til Gold prisen, men det nummer havde jeg allerede gjort én gang før, så det kan jeg ikke gøre igen /facepalm
Så nu sidder jeg med en kode til 12 måneder Gold til 330kr jeg ikke kan bruge til noget.
Smid privatbesked hvis der er interesse.
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-20 14:22 
Game Pass Ultimate er til 10kr for tre måneder, for nye medlemmer:

https://www.xbox.com/da-DK/xbox-game-pass

Folk på Resetera siger også, at man stadig kan konvertere Gold til Ultimate, som nævnt tidligere i tråden, så længe man ikke har haft Game Pass før og max gør det med tre års Gold. Det er dog ikke noget, jeg kan se de skilter med længere, så ved ikke hvor reelt det er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 09/12-20 18:33 
Tak for tippet vedr. game pass ultimate :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 09/12-20 19:18 
Faktisk er der rigtig mange der skriver at man godt kan konvertere gold til GPU, selvom man har haft GPU før. Der må bare ikke være et aktivt GPU abonnement.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 12/12-20 02:44 
Der kan fortsat konverteres efterfølgende, hvis man f.eks. har koder til Gold eller Game Pass (enten console eller PC).

1 måneds Gold = 20 dages Ultimate
3 måneders Gold = 50 dages Ultimate (1+ måned)
6 måneders Gold = 79 dages Ultimate (2+ måneder)
12 måneders Gold = 4 måneders Ultimate
24 måneders Gold = 8 måneders Ultimate

1 måneds Xbox Game Pass (Console Games) = 20 dages Ultimate
3 måneders Xbox Game Pass (Console Games) = 2 måneders Ultimate
6 måneders Xbox Game Pass (Console Games) = 4 måneders Ultimate
12 måneders Xbox Game Pass (Console Games) = 5 måneders Ultimate
24 måneders Xbox Game Pass (Console Games) = 10 måneders Ultimate

1 måneds Xbox Game Pass PC Games = 20 dages Ultimate

https://www.xbox.com/da-DK/live/gold/upgrade (FAQ'en nederst på siden)

Det er også muligt at konvertere koder fra EA Play, dog med en 1:3 konvertering frem for 2:3... Altså 10 dages Ultimate for 1 måneds EA Play.
- EA Play er i øvrigt kun inkluderet i Game Pass Ultimate og Game Pass PC (soon!).
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-21 21:27, rettet 20/08-21 21:32 
Når Halo Infinite udkommer her senere på året, har det hverken co-op eller forge:

https://www.windowscentral.com/halo-infinite-wont-have-co-op-campaign-and-forge-launch

De kommer i stedet engang næste år. Er sgu skuffende, med tanke på at udgivelsen heller ikke indeholder multiplayer, der er F2P og dermed tilgængelig for alle. Dvs. at retail og Game Pass versionen på dag et, er en ren single player campaign udgivelse.

Det er et Halo spil og de har haft seks år til det (minus coronaomstillinger). Kan godt forstå de vælger fredagen til at annoncere det :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-21 21:49 
Er det overraskende Halo Master Chief Collection taget i betragtning? Det er 7 år gammelt og de lapper stadig på det.

Det er virkelig godt at de udskød Halo Infinite, og jeg synes oprigtigt at dét jeg har set fra multiplayer ser virkelig godt ud, men måske de skulle udskyde det et par år yderligere så det bare virker. Det er i hvert fald ikke en system seller for mig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/08-21 22:34, rettet 20/08-21 23:57 
Ja, det synes jeg faktisk det er. MCC var et deleprojekt mellem Blur Studio, United Front Games, Certain Affinity, Saber Interactive, Ruffian Games og 343i og da det så ikke virkede, mens mange af studierne skulle videre til andre forpligtelser, fik det lov at ligge i en årrække, før 343i begyndte at patche det grundigt igen. Og det er de stadig i gang med. Pointen er, at det meste af det grundlæggende arbejde var delt ud på forskellige studier, sådan at fx United Front Games lavede interfacet, mens fx Ruffian Games arbejdede på to af spillene, Saber arbejdede på campaign af Halo 2, Certain Affinity på noget multiplayer osv. Det er selvfølgelig helt normalt med AAA udgivelser, men forskellen er her, at langt størstedelen af 343i var i gang med Halo 5 samtidigt. MCC blev “rykket frem” som en mulig udgivelse, da der ville gå for lang tid inden en ny Halo udgivelse var klar. Meningen var ikke, at 343i skulle ligge Halo 5 på hylden, mens MCC blev udarbejdet, så en række andre firmaer blev hyret til at varetage udviklingen, mens 343i var medudvikler og overså projektet, samtidigt med at de arbejdede på Halo 5.

Dermed skal de selvfølgelig ikke ansvarsfritages. Det var en møgudgivelse af flere årsager og de har naturligvis en stor del af ansvaret for det, men en bedre sammenligning ville være Halo 4 og 5, hvor de selv var den toneangivende hovedudvikler, med en række firmaer til at assistere dem. Særligt Halo 5 manglede også nogle features på udgivelsen, men Infinite har haft dobbelt så lang tid under udvikling og selv om man kan sige, at spil tager længere tid at lave i dag, så er det værd at erindre, at de påstod at spillet var content complete sidste år, da det først stod til udgivelse. Det eneste der manglede var lidt polish og så valgte de efter den dårlige demo modtagelse, at udskyde det et år, for at forbedre grafikken.

Men det er svært at forestille sig, at det har været stort set færdiglavet, når det efter et år stadig er nødt til at launche uden co-op og forge. I et Halo spil! At det så heller ikke har multiplayer (er som nævnt F2P), betyder at vi nu står med en ren campaign udgivelse på Game Pass og retail/digitalt.

Der ud over er jeg enig i, at det ikke er en system seller (for mig i alle fald). 343i laver typisk spil lige til glemmebogen og var Halo Infinite ikke på Game Pass, var det ikke blevet spillet på launchen. Jeg havde dog set frem til at prøve co-op, særligt nu hvor split-screen er tilbage, men det bliver der så ikke noget af i år :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/08-21 23:03 
Tak for opfriskningen, jeg havde glemt at der var andre firmaer end 343 inde over MCC :)

Jeg synes desværre det er lidt for typisk for first party Microsoft-spil at udsende patches i hoved og røv efter launch. Det giver indtrykket af at de er lidt ligeglade og at de satser alt for meget på games as a service :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 23/08-21 20:21, rettet 23/08-21 20:27 
Sådan har det i hvert fald været, men jeg synes der er tegn på, at det er ved at ændre sig. Over det sidste år har de haft titler som Gears Tactics, Wasteland 3, Ori and the Will of Wisps, MS Flight Simulator m.fl, hvor det endelig føles som om, at de tager deres del af slæbet og ikke kun går efter de oplagte projekter eller service spillene (omend Flight Sim har det). De har i omegenen af 25 annoncerede spil, som er over hele spektret og har yderligere en stor mængde spil, vi ikke kender til, men fra studier, som vi ved laver alle mulige typer af spil. Der vil være en del service spil, men også meget andet.

I øjeblikket udsender de spil til højre og venstre og er de ikke 2021s bedste publisher, er de i hvert fald i blandt dem, så jeg er ret fortrøstningsfuld. Nu må vi se om 343i endelig formår at levere, men hvis ikke, kan de heldigvis undværes :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-21 21:53 
Jeg brugte begrebet games as a service som en joke om at de aldrig bliver færdige med at opdatere på dem. Det var i hvert fald klart min oplevelse da jeg havde Xbox One og det gjalt mere eller mindre samtlige first party Microsoft-titler, og ikke nok med det så var patch-størrelserne generelt også meget større på deres spil end på third party-spil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-21 11:04, rettet 31/10-21 11:08 
Jmog>
Heads up. I øjeblikket ifbm E3 er Xbox Game Pass Ultimate (Gold, Game Pass Xbox og Game Pass PC) på tilbud til 10kr for den første måned. Fed pris, men det er faktisk langt vildere.

Har man et Gold eller Xbox Game Pass abonnement i forvejen, så kan man benytte ovenstående pris.... og konvertere sit eksisterende abonnements løbetid til Ultimate.

Jeg har for eksempel et Gold abonnement som udløber 10/4 2020 og et Xbox Game Pass som udløber 11/7 2019. Jeg har lige betalt 10kr og har nu Ultimate som udløber 10/6 2020.

Den tog med andre ord mit Gold (10 måneder tilbage) og Game Pass’ (2 måneder tilbage*) resterende løbetider og lagde dem sammen inden den konverterede til Ultimate.

Fed deal.

(* Jeg ved godt det ikke er to måneder, men de regner åbenbart kun i hele måneder og da jeg har én dag tilbage i min måned to ud af tre, så tæller den det som at jeg kun har brugt én måned ved opgradering til Ultimate)

Det virker i øvrigt stadig. Man skal bare sørge for at lade sit Game Pass løbe ud, så man ikke har noget abonnement overhovedet. Fyld på med Gold og køb derefter én måneds Game Pass Ultimate (99kr), så bliver det hele konverteret en-til-en til GPU. Jeg har lige gjort det igen. Husk dog at man må ikke have mere end 36 måneder på sit abonnement, for at kunne konvertere og enkeltmåneden er en af dem.

Det betyder i praksis, at hvis man alligevel ville købe Gold/PS Plus, så får man på Xboxen for samme pris Gold + alle spillene gratis (eller til den pris man betaler for den ene måned). Kan ikke forstå, de kan blive ved med at køre det tilbud flere år senere, at folk bare spiller gratis, men jeg klager ikke :)

EDIT: Cdkeys.com har Gold væsentlig billigere end hos MS selv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 31/10-21 11:51 
"Husk dog at man må ikke have mere end 36 måneder på sit abonnement, for at kunne konvertere og enkeltmåneden er en af dem."

Betyder det så, at man kun skal have 35 måneders Gold når man køber en måneds Game Pass Ultimate? :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-21 14:30, rettet 31/10-21 14:32 
Så vidt jeg kan se her, burde den faktisk ikke gøre det:

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Sådan lyder det også på Resetera:

https://www.resetera.com/threads/does-the-3-year-of-xbox-gold-1-dollar-upgrade-to-gamepass-still-work-update-yes.292523/page-15#post-75421098

Personligt turde jeg ikke presse citronen så meget, så jeg nøjes med to et halvt år. Så for at opsummere, er der to ting, der er vigtige:

1. Man skal lade sit Game Pass abonnement løbe ud, så man ikke har noget kørende, for ellers konverteres der til meget ufordelagtige rater.

2. Når man fylder guld på, skal man sørge for ikke at komme over tre år og måske (?) er det bedst at holde den lidt under, så man er sikker på, at konverteringsmåneden ikke får en over 36 måneder. Derefter opgraderer man så til Game Pass Ultimate (99kr).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KamekKamekSkrevet 31/10-21 14:33 
Takker! Så prøver jeg også med to et halvt år når det løber ud her om en uges tid :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
3of193of19Skrevet 03/11-21 10:32, rettet 03/11-21 10:32 
Vil lige sende en anbefaling for Unpacking, der lige er landet på GamePass.
Et zen spil hvor man blot pakker ting ud af kasser og placerer dem i de bosteder den usete hovedperson flytter ind, og man derved lærer dem at kende over en årrække.
Flot pixelart og bare hyggeligt.
Bede-xBede-xSkrevet 14/12-21 08:36, rettet 14/12-21 08:36 
Steamworld folkenes næste spil The Gunk udkommer på torsdag. Det er 3D, modsat deres tidligere spil, men er lidt i tvivl om, hvordan det er struktureret. IGN har gameplay fra de første 15 min:

https://youtu.be/EiNaSdUXAIs
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 14/12-21 12:42 
Ohhh, vidste ikke det var fra dem. Nu glæder jeg mig endnu mere til det.
Bede-xBede-xSkrevet 09/06-22 16:37, rettet 09/06-22 18:17 
Et kort kig på Microsofts Xbox tv app:

https://youtu.be/zxHxoYflDRk

Udkommer i denne måned på Samsungs 2022 smart tv'er og monitors, senere andre steder. Er begrænset til Game Pass Ultimate cloud titler + Fortnite for nu, men vil understøtte udvalgte (Xbox) spil, man har købt i økosystemet i løbet af det næste år. Cloud servicen er dog stadig i beta.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 10/06-22 09:33 
Det tegner til at TMNT: Shredder's Revenge kommer på GamePass ved launch næste uge.
Det kan stadig ikke forudbestilles på Xbox Store, hvilket ofte er tilfældet ved spil der kommer på GamePass.
silverstarsilverstarSkrevet 10/06-22 09:46 
Ok, det vil være fedt at have TMNT: Shredder's Revenge på GamePass fra launch, efter hvad jeg kan finde skulle release være d. 16 juni.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
GreaseballGreaseballSkrevet 11/06-22 17:27 
Ellers kan det købes hos Nintendopusheren til kr 275,-
Dejligt at det får en fysisk udgivelse på alle platforme :)
Bede-xBede-xSkrevet 30/08-22 14:15 
Immortality og Tinykin udkommer i dag og udgives direkte på Game Pass. Begge har fået rigtig gode anmeldelser inkl. 10/10 i Edge til Immortality. Tinykin var det der “platformer Pikmin” jeg nævnte i Steam tråden og det lyder til at det færdige produkt lever op til demoen. Trailer:

https://youtu.be/jSfbMW7T2Uw
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 31/08-22 00:18 
Tinykin er cute nok, men ikke ligefrem begejstret er jeg ikke efter den første verden.
Det prøver at minde om Pikmin, men det er mere bare en collectathon med meget simple puzzles. Sødt som sagt, men en “one-and-done”.
3of193of19Skrevet 01/09-22 11:28 
Ca halvvejs nu, og må glad sige at spillet bliver en del bedre som man får flere forskellige tinys og områderne bliver mere spraglede. :)
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-22 18:23, rettet 29/09-22 18:25 
Det vælter ud med gode spil i øjeblikket og et af dem man ikke bør misse, hvis man er til boomer shooters, er Prodeus. Det er vildt flot, har fremragende banedesign og meget af det fundamentale i orden. Personligt er jeg ikke så begejstret for fjendemønstrene og det ser heller ikke specielt overbevisende ud, når de bevæger sig. Det er også lidt kontroversielt, at de har valgt, at man ikke kan dø i spillet, men bare bliver smidt tilbage til et checkpoint, hvor alle fjenderne man slog ihjeld, før man døde, forbliver døde (I stil med Bioshock). Man kan manuelt genstarte en bane, hvis det generer, men så har man ingen checkpoints overhovedet og banerne kan sagtens vare 15+ minutter, indtil man lærer dem at kende.

Kontrolopsætningen er heller ikke ideel med atypiske knapkonfigurationer og et krav om, at det analoge stick skal holdes inde konstant for at løbe. Stadig et af de bedste af sin type siden Dusk. Vil dog anbefale folk at holde grafikken i 360p mode, for det ser efter min mening ikke kun bedre ud, native res kan også være overraskende tungt at trække, særligt hvis man slår SSAO og SSR til.

Husk også at tjekke map editoren, som har mange maps, der er ligeså vellavede som hovedspillet. Jeg prøvede nogle som folk havde lavet til en konkurrence, mens spillet var i early access og de var typisk af meget høj kvalitet.

Et andet spil der lige er udkommet, er Microsofts Grounded, et survival spil der ligger i samme kategori som The Forest og Subnautica, forstået på den måde, at det har en handcrafted verden og der er er noget at lave i spillet. Det handler ikke bare om at overleve, så længe som muligt. Der er en historie at følge.

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Jeg har spillet lidt over otte timer og det er en herlig verden Obsidian har lavet. Det virker meget mere guidet, end mange andre overlevelsesspil og af det jeg har set, bliver man peget direkte, hvor man skal hen hele tiden, så man føler ikke samme ejerskab af at have fundet eller opdaget noget vigtigt, som man fx gør i The Forest.

Sværhedsgraden er høj i starten med et frustrerende krav om konstant at skaffe vand til ens karakter og fjenderne er farlige, men det har en custom game option, hvor man kan indstille alting efter behov, så man fx kan slå sult og tørst fra eller gøre sådan at våben ikke går i stykker over tid. Og der er også flere sværhedsgrader at vælge imellem.

IGNs video review (9.0) fanger meget godt, hvad der kan gøre Grounded til så fængende en oplevelse:

https://youtu.be/Z8fO-eTk25k
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-22 15:04, rettet 01/11-22 15:04 
Starten af novembers Game Pass spil:

Xbox Game Pass

https://news.xbox.com/en-us/2022/11/01/game-pass-november-2022-wave-1-announce/

Ja tak til Ghost Song, Somerville, Pentiment og Return to Monkey Island. Så glad for jeg ventede med det sidste :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 01/11-22 15:47 
Ekstremt meget ja tak til Monkey Island! Kom helt væk fra det igen dengang, og fik det ikke købt. Havde næsten afskrevet en Xbox version, men omvendt ville det også være sært, hvis det ikke kom til platformen. Så det er en god nyhed.
silverstarsilverstarSkrevet 02/11-22 09:30 
Der er også A Plague Tale: Requiem på gamepass for tiden, jeg synes der er kommet en del gode ting op for tiden. Return to Monkey Island skal jeg helt sikkert også have prøvet.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-23 11:17, rettet 01/02-23 11:18 
Arkanes næste spil Redfall har online DRM, så det kan ikke spilles solo uden netforbindelse og vil være ingenting værd, når serverne engang lukker:

Will playing Redfall require an online connection for single player as well as co-op? A persistent online connection is required for single player and co-op.

https://bethesda.net/en/game/redfall-faq
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-23 19:07, rettet 20/02-23 19:11 
Atomic Heart udkommer i morgen og det beskrives af flere som open world russisk Bioshock:

https://youtu.be/UBemNvHWooQ

Det kommer med en god portion eurojank, skulle have elendig dialog, men også være sært ambitiøst på mange områder. Det deler helt sikkert vandene og kommer også med lidt kontroverser. IGN giver 8/10.

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass

Xbox Game Pass
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-23 12:54, rettet 26/02-23 13:09 
https://www.youtube.com/watch?v=R3BjBLVAYgY

TL:DR
Endnu et spil der kører dårligt på Xbox :( Det er godt nok underligt da maskinen på papiret er kraftigere end PS5, men med få undtagelser har PS5-versioner altid ligeså god eller bedre performance.

Jeg husker snak om at development-software til Xbox var upoleret og at det måske havde noget af årsagen, men nu hvor Bede vælger at poste om spillet i Games Pass(GP)-tråden fik det mig til at tænke på om det også kunne være en del af problemet?
Spillet har fået en pose penge fra MS up front for at være på GP, og jeg kan forestille mig at udgiveren derfor ikke regner med meget mere indtjening fra Xbox-folket, hvorfor de måske har bedre incitament for at fokusere på de andre platforme hvor de fortsat tjener penge?

Det er selvfølgelig lidt hårdt at beskylde Atomic Heart for, jeg ved ikke om det er tilfældet. Men GP kommer helt sikkert til at have meget negative konsekvenser for spilmediet på den lange bane hvis det fortsætter med at vokse sig større.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-23 01:18 
Bede-x>
Arkanes næste spil Redfall har online DRM, så det kan ikke spilles solo uden netforbindelse og vil være ingenting værd, når serverne engang lukker:

Will playing Redfall require an online connection for single player as well as co-op? A persistent online connection is required for single player and co-op.

https://bethesda.net/en/game/redfall-faq

Arkane er ved at kigge på at rette det, så single player kan spilles offline:

https://www.eurogamer.net/redfall-developer-working-to-u-turn-on-single-player-always-online-restriction

Yay!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig