X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

De mange konsolversioner og dig


Svar
WehnerWehnerSkrevet 22/01-17 14:24 
De sidste mange år har vi jo set den her iterative designproces i forhold til konsollerne, der løbende forbedres hvad angår størrelse, blæsere, strømforbrug, diskplads - og nu altså også performance. Det er selvfølgelig ikke et nyt fænomen (MegaDrive etc.), men opdateringerne betyder mere og mere. Og nu kan jeg for første gang mærke, at de kommer til at påvirke mit forbrugsmønster.

Jeg har haft Zelda-pause siden Twilight Princess, men nu ligner Breath of the Wild igen en af de titler, der _skal_ spilles. Omvendt er der ikke rigtig andet på konsollen, der trækker pt., og dens alternative design ligner - i hvert fald i mine øjne - noget, der sagtens kan klare en overhaling eller to. Herunder naturligvis et bedre batteri.

Så min umiddelbare plan er at vente på næste version. Det haster jo ikke mere end jager med alle de spil, man har i kø. Andre der har tænkt noget lignende? Hvis jeg havde vidst, at Master Chief Collection var uspillelig på Xbox One skulle jeg have gjort det samme med den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 23/01-17 09:48, rettet 23/01-17 09:49 
Var det ikke kun multi-player, der ikke kørte ordentligt i Master Chief Collection i starten?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-17 10:14 
Det er så svært at finde ud af det med Nintendo. Det kunne blive ligesom DS og 3DS hvor de nye versioner bliver bedre, men det kunne også blive som med Wii hvor de nye versioner bliver dårligere.
millenniummillenniumSkrevet 23/01-17 10:36, rettet 23/01-17 12:48 
Ja, New 3DS havde indlysende forbedringer. Faktisk var teknologien i 1. generation så skidt, at det fulde potentiale først blev indfriet med New 3DS, hvilket efterlod den gamle 3DS som komplet ubrugelig. Har knap nok nostalgisk værdi.

PSVita fik også forbedring i den rigtige retning, selvom skærmen blev en varm kartoffel. Men når det handler om mobile konsoller, så er batterilevetid og lethed to meget vigtige faktorer, som de formåede at forbedre. Jeg købte heldigvis ikke 1. generation.

I andre tilfælde virker de nyere konsolversioner som resultatet af en optimering i produktionsflowet (spareøvelse), så de kan bygge dem billigere og mindre, men ikke nødvendigvis bedre. PS4 Pro er også noget af det mest ualmindelige der er sket, og var slet ikke forventeligt. (PS4 Slim var) Har efterladt mig med en smule Sony-bitterhed.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 23/01-17 14:57 
MCC tog bare uendelig lang tid at installere og update hos mig, men spillene kørte som de skulle. Har udelukkende spillet campaign.
JmogJmogSkrevet 23/01-17 18:21 
slk486>
Var det ikke kun multi-player, der ikke kørte ordentligt i Master Chief Collection i starten?

Jeg oplevede flere gange at den ikke gemte mit campaign progress, så jeg var nødt til at starte forfra på det kapitel jeg var kommet til.
WehnerWehnerSkrevet 23/01-17 18:31 
Vi tager lige Master Chief i den relevante tråd, hvor jeg har svaret slk: http://www.playright.dk/forum/emne/36197-halo-the-master-chief-collection#754536
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig