X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

World of Final Fantasy


Svar
jaesjaesSkrevet 30/12-16 16:16, rettet 30/12-16 19:23 
På trods af ganske positiv omtale, har dette spil nærmest ingen ord fået herinde, og det virker som noget generelt, at spillet har fået begrænset omtale siden udgivelsen. Kan være fordi nogle tror, det er et MP-spil (world), eller har hørt det er for yngre spillere (kun delvist korrekt), eller måske blot at Square Enix har udgivet det en måned før FFXV.

Anyway, er der nogen som spiller det? Har ikke tiden lige nu, men synes det virker ganske charmerende. Gameplayet skulle være FF blandet med Pokémon. Med en længde på ca. 40 timer er det heller ikke så skræmmende som visse JRPG.

Denne afrunding hos Worthplaying - som giver det 8/10 - lader til at ramme meget godt, ud fra hvad andre anmeldere også skriver:

"World of Final Fantasy is a solid, enjoyable and nostalgic trip through the history of the franchise. It's cheesy, cheery and a lot of fun to play. The solid combat system and enjoyable humor carry the game through some noticeable bumps in the road. A few half-baked mechanics and a somewhat unnecessary turn toward the serious dull some of the game's shine, but the issues aren't enough to take away from the enjoyment. Fans of the franchise should find a lot to like in this well-made JRPG."
http://worthplaying.com/article/2016/10/27/reviews/101045/

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=xV7EzYgB22I
quadquadSkrevet 06/01-18 14:01 
Har netop påbeyndt det. Ca. 10 timer inde og positivt overrasket. Pokémon siger mig intet, så havde mine forbehold, men det er tættere på FF. Faktisk minder det ret meget om et turbaseret Ni No Kuni. Humoren er super cheesy, men også hyggelig på en meget uhøjtidelig facon. Større FF-fans end mig, vil garanteret enormt meget ud af de talrige referencer.
quadquadSkrevet 21/01-18 12:04 
Så kom jeg igennem det. Passende længde og samtidig ekstra indhold for dem der vil samle alt og grinde i timevis. Har jævnligt været ret billigt, så medmindre man er direkte allergisk overfor et humoristisk JRPG, vil jeg klart anbefale spillet. Ved ikke hvor godt det er portet til Vita, men oplægget vil i hvert fald også fungere solidt på håndholdt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig