X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NieR Automata


Svar
SumezSumezSkrevet 22/12-16 23:14 
Demoen er ude på japansk PSN, og umiddelbart er det lovende :)

Er ikke vild med bossen som er stereotypen på en scriptet "bosskamp", men forhåbentlig er der ikke for meget af den slags i det endelige spil.
Kampsystemet er 100% genkendeligt fra etteren med masser af bullet dodging, men føles samtidig som PlatinumGames på den gode måde. Spillet er flot og stilet, og soundtracket velgjort som forventet, omend ikke helt oppe og ringe på samme måde som i originalen.

Jeg vil ikke lade mig hype for meget, men jeg glæder mig til det her spil.

NieR Automata
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-16 01:45 
Demoen ligger også på EU store :)

Det virker okay synes jeg. Første indtryk var ikke så godt. Der gik lidt tid før at jeg fandt ud af at man skulle holde R2 inde stort set hele tiden for at få noget der lignede et flow igang i kampsystemet. Bayonetta-godt er det ikke, men det virker interessant at det er en blanding af beat 'em up og 3rd person/overhead shooter.

Universet virker interessant, men det blev hurtigt kedeligt at kigge på. Jeg håber på mere variation i det færdige spil, samt musik bedre egnet til genren (tempo).

Bossen var ikke særlig god er jeg enig i.

Grafisk en blandet landhandel. Kørte stort set perfekt 60 (Pro), og havde nogle rigtig flotte effekter, men meget af omgivelserne så meget plain ud og lignede samme antal polygoner et PS2-spil kunne have spyttet ud, dog med bedre texturer :)

Jeg forstod ikke helt hvorfor jeg ofte blev stunned/exhausted når jeg var i overhead-shooter mode og brugte nærkamp i stedet. Oplevede du det Sumez og har du et bud på hvorfor?

Neros, prøv det her. Det kunne godt være noget for dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/12-16 08:26, rettet 23/12-16 08:26 
Ud fra dine kommentarer vil jeg gå ud fra at du ikke har spillet det originale NieR? :)

Hvis man ikke har den baggrund, kan jeg egentlig godt se at det virker indlysende at se spillet som en typisk Platinum-brawler, og derfor sammenligne dem med deres andre spil. Men når man tænker på hvad NieR, så synes jeg det er meget positivt at det IKKE spiller som Bayonetta.
Vi har allerede fantastiske spil som Metal Gear Rising, Vanquish og to Bayonetta'er, men vi har kun ét NieR pt. Det var et af den slags spil som er så kejtet at jeg aldrig kunne få mig selv til at give en topkarakter, men alligevel ville mene er et spil man BØR spille før man dør hvis man har en smule interesse for spil. (lidt i stil med Shadow of the Colossus eller Deadly Premonition), så ligesom mange andre er jeg faktisk virkelig overrasket over at det overhovedet får en efterfølger - det blev ikke særlig positivt modtaget da det kom ud, hvilket på nogle områder er fortjent, men alligevel virkelig synd når man tænker på hvor unikt det er.
Automata er ikke Platinums eget projekt, men et licens-job, så egentlig er jeg bare meget positivt stemt over at det fremstår langt bedre end Korra, Turtles og Starfox.

Jeg er som nævnt også glad for at der -ikke- er for meget dybde i kampsystemet. NieR udmærkede sig ikke ved at belønne spilleren for at slås på bestemte måder, men ved en voldsom variation og konstant kreativitet i gameplayet som ofte bevægede sig på tværs af flere genrer. Selvom Automata nok bliver lidt mere strømlignet, håber jeg at der stadig bliver fokus på dette - noget man også lidt kan smage i den her demo, med den måde spillet skifter synsvinkel. Jeg bliver nok også lidt skuffet hvis det færdige spil ikke også kommer til at omfatte en open world med en masse sidequests, et elendigt fiske-minigame og en superdeprimerende historie hvor alting går galt og alle folk og deres kæledyr dør hele tiden.

Jeg forstod ikke helt hvorfor jeg ofte blev stunned/exhausted når jeg var i overhead-shooter mode og brugte nærkamp i stedet. Oplevede du det Sumez og har du et bud på hvorfor?

Det oplevede jeg ikke, nej. Mit bedste bud må være en fjende der spytter et skud ud samtidig med at du står lige der hvor skuddet spawner? Men hvis det var det, burde det vel være indlysende.
Måske det hænger sammen med din tendens til at holde R2 nede hele tiden? Det vidste jeg slet ikke at man kunne, hvilket formål har det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-16 18:28 
Jeg har ikke spillet det første Nier nej :) Jeg synes dog at det er lidt ærgerligt umiddelbart at der ikke er større fokus på kampsystemet når det er så stor en del af demoen.

R2 gør at man løber hele tiden. Uden det synes jeg slet ikke det var sjovt at spille :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/12-16 19:09 
1'eren havde et meget mere klodset og simplistisk kampsystem (selvom det på overfladen er fuldstændig magen til det i det nye), og formåede alligevel at være fantastisk. Så hvis de kan lave et lignende spil, bare med velpoleret Platinumgames gameplay oveni hatten, så kan det kun blive godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-16 19:24 
Lyder godt :) Er etteren noget du vil anbefale at spille nu?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/12-16 21:07, rettet 23/12-16 21:08 
Hvis man godt kan lide akavede B-spil der gør noget unikt ingen andre gør. Jeg ved ikke om du vil kunne lide det, men det er i hvert fald en oplevelse.
Det føles absolut "last gen" i forhold til hvornår det udkom, men jeg synes ikke det ødelægger noget. På den ene side synes jeg alle bør prøve spillet, men på den anden side kan jeg godt se at det måske ikke er et spil "for alle". Man skal i hvert fald nok være til JRPGs, og ikke have noget problem med voldsomt deprimerende historier :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-17 00:54 
2B's røv har været meget prominent i fan screenshots og kunstværker. Spillets skaber Yoko Taro har udtalt sig om fænomenet.

http://nichegamer.com/2017/01/08/nier-automata-creator-yoko-taro-responds-to-protagonist-butt-controversy/
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-17 14:17 
Ser også ud til at få gode anmeldelser:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1349146

Tråden burde flyttes over i multiplatform, da det også udkommer på Steam.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/03-17 13:15 
Yoko Taro>
"My doctor wasn't very happy about the condition of my liver. But I'm still drinking a lot. I might drop dead at any minute."

http://www.eurogamer.net/articles/2017-03-03-nier-automata-began-life-as-a-mobile-game]Interview fra Eurogamer[/LINK]" target="">Interview fra Eurogamer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/03-17 12:07 
Flot modtagelse af anmelderne, 90% efter 44 anmeldelser.

http://www.metacritic.com/game/playstation-4/nier-automata

Demoen virkede også lovende så det skal jeg spille, når jeg får tid :/
SumezSumezSkrevet 07/03-17 13:32, rettet 07/03-17 13:34 
Udover scoren, så er de tekstbider Metacritic viste fra de fire første anmeldelser som kom sidste uge alle enige om at spillet har succes med de ting jeg var mest bekymret omkring.

Kort opsummeret:
- Det er stadig ligeså meget et "jrpg" som det oprindelige Nier
- Historien er ligeså offbeat, unik og indtryksfuld som originalen
- Spillets umiddelbare gameplay er meget mere velpoleret end originalen takket være PlatinumGames
- Intet af Yoko Taro's personlige touch er gået tabt på baggrund af de mere velpolerede produktionsværdier

Hvis alt ovenstående passer, så er spillet alt det jeg kunne håbe på.
Scoren i sig selv betyder faktisk ikke det store for mig. Nier fik 67 på metacritic, og fortjener det måske også, men det er alligevel et fantastisk spil.


Det eneste jeg mangler at få bekræftet er hvorvidt soundtracket kan leve op til originalen (jeg tvivler dog) - har undgået det, da sangtitlerne efter sigende indeholder rimelig mange spoilers. Jeg vil også foretrække at høre musikken for første gang når jeg sidder med spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 07/03-17 13:54 
Musikken har fået meget ros rundt omkring.
SumezSumezSkrevet 30/03-17 13:44, rettet 30/03-17 13:45 
Wow, lad være med at starte det her spil på Hard.

Det virker som om det er rigtig sjovt at spille på hard, men det kan slet ikke betale sig at angribe nogen udfordringer man ikke er bekendt med i forvejen på den sværhedsgrad. Der mangler virkelig en mellemting, da normal er ekstremt nemt, nærmest uden konsekvens af at blive ramt (med besynderlige uforklarlige undtagelser, som https://www.youtube.com/watch?v=fOat6A0EFH0]når man bliver one-shottet af spillets første boss efter at være trængt op i en krog[/LINK]" target="blank">når man bliver one-shottet af spillets første boss efter at være trængt op i en krog). Men på hard kan man ikke tåle at blive ramt to gange af en zako uden at stille træskoene.

Især intro-banen nåede jeg at forsøge mig med jeg-ved-ikke-hvor-mange-gange på hard før jeg indså at det var en dårlig idé, og der er desværre rigtig mange steder hvor man er helt sikker på at blive ramt hvis man ikke er parat på hvad der sker - f.eks. når kameravinklen pludselig skifter mens der stadig er skud på skærmen der kan dræbe dig, men du ikke har kontrol over din figur under overgangen.
Der er ingen checkpoints, og der går næsten en time før man kan gemme spillet hvis man ikke rusher, og der er adskillige cutscenes der ikke kan skippes undervejs. Så jeg havde over to timers spiltid under bæltet da jeg endelig kom gennem introen.


tldr; spil første gennemspilning på normal
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/06-18 16:40 
Yoko Taro og rov snakker om spillets succes og fremtid

https://youtu.be/H3Aue1u0OEQ
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/02-19 12:06 
Yoko Taro har annonceret at han vil være vTuber

https://www.siliconera.com/2019/02/21/hai-domo-yoko-taro-is-set-to-become-a-virtual-youtuber-in-march/
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig