X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Red Dead Redemption 2


Svar
QQSkrevet 17/10-16 21:46, rettet 03/10-17 22:02 
(Dødt billedlink fjernet af din venlige moderator)

Så for satan. Hvor længe plejer Rockstar at være fra release på det her tidspunkt? Et år?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 05/11-18 10:43 
De har bestemt lavet en flot og levende verden, men når jeg gentagne gange skal genstarte hovedmissioner pga. fejl, så bliver det frustrerende.
SumezSumezSkrevet 05/11-18 10:50 
Ja, Rockstar-spil er indbegrebet af over-hype og alt for positive anmeldelser. Og ligeså konsekvent finder man pressen altid sidde 3-4 år senere og sige "ja, det er et spil der ikke var helt så godt som det blev blæst op til da det udkom". Jeg forstår slet ikke at de kan blive ved.
Det er helt fine spil, men de har aldrig lavet noget der har nærmet sig det bedste spil nogensinde, selvom det er det indtryk man får hvis man står udenfor og iagttager hypen.

Når det er sagt, så er RDR1 et af de mest underholdende spil jeg har prøvet fra dem. En fin blanding af Skyrim og GTA, med en langt mere interessant setting end nogen af dem, og uden Rockstar's utålelige forsøg på "samfundskritisk" "satire". Jeg synes det er positivt at se folk forholde sig mere kritisk til det her spil, og være ærlige omkring ting der ikke fungerer så godt. Jeg glæder mig alligevel stadig til at spille det, når det falder tilpas meget i pris, og jeg har tid tilovers til at putte timer i det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 05/11-18 11:19 
Nu har jeg været igang med Zelda: Breath of the wild på Switch da RDR2 udkom. Mellem de 2 open-world spil vil jeg helt klart fortrækker Zelda. Det svært at sige hvad det er, de er jo meget forskellige på mange punkter. Men det føles bare mere gennemført på en eller anden måde.

Begge spil er begge værd at bruge god tid på føler jeg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-18 21:29, rettet 09/11-18 21:33 
Jeg fik et ekstremt dårligt førstehåndsindtryk af spillet på Xbox One X i dag. Spillet kørte stort set ikke over 20 frames i den første time jeg spillede (med nyeste patch), og aimet var af samme grund helt forfærdeligt.
Jeg var målløs og forstod ikke hvad Digital Foundry havde lavet i deres sammenligning, for der skulle X være stort set locked, med undtagelse af den største af byerne.

Det skulle dog vise sig at være en bug, for da jeg måtte genstarte for at slå det broken HDR fra, så har spillet kørt fremragende og locked 30 lige siden :)

Jeg kunne dog stadig ikke lide aimet. Det var pisse ringe og 100% autoaim hvor kameraet lynhurtigt snapper til nærmeste fjender, som jeg fandt meget forvirrende.
Heldigvis sendte Darkbeat et link til følgende video, som viser hvordan man opnår et super fint sigte og kamera uden at man selv behøver bruge for meget tid på at prøve sig frem:
https://youtu.be/7yOZSbDxEaE

Nu synes jeg det føles meget som alle andre 3rd person-spil :)

Håber dog at de tilføjer muligheden for custom button mappings, for den er helt ude i skoven :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/11-18 23:32 
PS4 har mulighed for at remappe alle knapper i system-menuen under "accessibility".
Ulempen er selvfølgelig at det sker på OS-niveau, så spillet labeller stadig knapper som det tror de er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-18 23:33, rettet 09/11-18 23:35 
Ja præcis. Xbox har samme mulighed, men det bliver for forvirrende når knapperne bruges til navigation i menuen og HUD også.

Ellers godt forslag :)

Jeg overvejer dog lidt Elite controlleren til Xbox, hvor man kan mappe de fire paddles som man vil :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 09/11-18 23:40 
Jeg kan ikke fordrage de der padler på Elite-controlleren. I det hele taget er jeg slemt skuffet. Scuf er ti gange bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-18 00:41 
Du er ikke den første jeg har hørt det fra, at paddles skulle være træls på den :(

Måske jeg giver den en chance hvis den ryger på bud til Black Friday :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-18 06:42 
Har de fået fikset Elite controlleren, så den ene bumper ikke længere vælger at falde af, helt af sig selv?
Kan huske at det var et problem tidligere... Der er godt nok noget livstidsgaranti på, men det er da jævnt irriterende hvis man skal undvære den på relativ fast basis. :/
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/11-18 23:50 
Så har jeg gennemført det og er meget imponeret. Historie missionerne er meget stringente og man kan hurtig opnå en fail state ved at nosse for meget rundt, men alt uden om er virkeligt godt skruet sammen. Jeg er især imponeret over scriptet der tager højde for valg og situationer. Hvis jeg f.eks. har været et sted som man måske ikke organisk er nået til i historien, så bliver der taget højde for det og Arthur siger ting som "Der har jeg været" eller "Dem har jeg mødt". Det føltes alt sammen meget naturligt.

Det er ikke en spoiler at sige at jeg også godt kunne tænke mig at se mere til Sadie Adler, for hun er, som Jacob Stegelmann ville sige det, "sej"*. Rockstar laver jo ikke rigtig Story DLC mere, men måske hun får en rolle i Online delen?


(*https://youtu.be/gtHgCmX9xg0)
slk486slk486Skrevet 12/11-18 09:12, rettet 12/11-18 09:20 
Eliten er den bedste controller around. Hand down. Bortset fra dem, der muligvis er bedre, som jeg ikke har prøvet. Feks. Scuf, som jeg dog generelt ikke hører super godt om :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-18 09:16 
Scuf lyder som en hudsygdom :( Det gør Elite ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/11-18 09:22 
Ha ha, ja :D

Har mange gange lige smækket en Scuf sammen på deres site, men prisen har sgu altid afholdt mig fra lige at prøve en.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-18 12:49, rettet 14/11-18 13:01 
Jeg kan ikke mindes et spil udgivet de sidste ti år der har et mindre intuitivt UI-design end RDR2. Det får PipBoy i Fallout til at virke som en genistreg :D

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg laver meget af tiden og når jeg kommer op og toppes med NPC’er panikker jeg fordi UI’et er uresponsivt, ulogisk og besværligt.

F.eks forstod jeg slet ikke at equippe min carbine-riffel i starten af spillet, selvom det var under en tutorial om netop dette.
For visuelt giver det ingen mening at riflen ikke skal placeres i det allerstørste felt øverst i weapon wheel, da riflen er et af de fysisk største våben. I stedet skal det placeres i et af de meget mindre felter, hvor der allerede er et ikon af en saddel og ikke ummidelbart indikerer våben-slot. Jeg er ikke bleg for at indrømme at det tog mig adskillige minutter at finde ud af. Og det er kun et ud af mange eksempler hvor jeg simpelthen ikke har kunne forstå hvad jeg gør galt.

Derudover skal man holde retningen imens man slipper LB for at vælge et våben. Det resulterer det meste af tiden i at jeg kommer til at slippe retningen lige lidt før, så jeg ikke opnåede det jeg ville i menuen. Og mange ildkampe har endt med at jeg bare har stået forvirret og er blevet plaffet ned.

Det er noget lort, kort sagt :D

Jeg tror man kan vænne sig til det, men det burde altså ikke være nødvendigt når SÅ mange andre spil før har vist hvordan al den slags gøres ordentligt. Jeg begriber ikke hvad Rockstar har tænkt på.

Jeg kan heller ikke forestille mig at jeg kommer til at spille det intensivt nok til at det bliver så meget en vane at det ikke længere vil genere gameplayet.

Spillet er sjovt. Det er flot og kører godt. Men UI, kontrol og absurde regler som giver bøder for ALT, også selvom man nogle gange ikke kan dreje hvad man har gjort galt, trækker virkelig ned.

Spillet er en belastning at spille. Jeg forstår kritikken herinde. Historien skal overraske mere end noget andet spil nogensinde hvis det skal leve op til de scores spillet har fået i pressen.

Mit umiddelbare indtryk er at etteren var bedre.

EDIT: Det er dog sindssygt imponerende at Rockstar endelig, efter alle disse år, har formået at lave noget som helst openworld på konsol der kører acceptabelt. Og i tilfælde af X faktisk rock solid :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/11-18 13:12 
Jeg er 100% enig med kontrollen. Den er SÅ kluntet og jeg oplevede præcis de samme udfordringer med våbenhjulet og carbine riflen. Det er mig helt uforståeligt at en 500 timers QA arbejdsuge ikke forslår til at have en ordentlig kontrol.
j/k
EltanEltanSkrevet 14/11-18 13:31 
Alene det der har været skrevet herinde omkring kontrol, UI og måden missioner stringent skal løses på, er nok til at jeg går helt uden om RDR2 - desværre for det ser super flot ud og solidt ud.
BeanoBeanoSkrevet 14/11-18 14:03, rettet 14/11-18 14:04 
Konsolkongen>
Historien skal overraske mere end noget andet spil nogensinde hvis det skal leve op til de scores spillet har fået i pressen.

Rigtigt godt spørgsmål - kunne godt tænke mig at vide det samme :/

Jeg har "kun" spillet det ca. 15-18 timer og må erkende at jeg er gået helt død i det. Det har slet ikke fanget mig - meget af spillet er imponerende men det modarbejder spilleren på flere fronter, og jeg syntes ikke det er sjovt eller interessant at spille. Kommer der et stort gennembrud senere i spillet som radikalt ændrer på hvad man oplever de første 15-18 timer?
slk486slk486Skrevet 14/11-18 14:51 
Jeg har ikke indtryk af der sker noget specielt gennembrud - bare at man vænner sig til kontrollen.
Der er nok mere tale om Stokholm syndromet i de scores :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/11-18 15:28, rettet 14/11-18 15:28 
Ja det er skørt. Jeg har moret mig meget mere med AC:Odyssey som et bare er årets AC-iteration (med de kyniske briller på), uden jeg vil klassificere det som værende fantastisk :P
DeluxScanDeluxScanSkrevet 14/11-18 21:23 
De medier, der gav topkarakterer må altså være købt. Som Naiera siger, så fortryder de nok om et par måneder.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/11-18 22:12 
Ja, online er saa praecist, hvad jeg frygtede: Cops 'n' robbers eller ride-simulator. Det er ligesaa tyndt som single play. Men grafikken er flot.

Man kan ikke eje sin egen shop.
Man kan ikke bygge sin egen homestead, farm.
Man kan ikke saerligt meget, faktisk.

Sikke en stinker af et spil!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/11-18 22:40 
Er betaen feature komplet? Der bliver ikke tilføjet mere når den rigtige multiplayer launcher?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/11-18 02:41 
De skal eddermame tilfoeje meget nyt, foer online bare bliver taaleligt.

Kaeft, hvor er det bare et skuffende, mega-kedeligt "spil" - baade online og SP.
Et metascore paa 97%? Man fatter det jo slet, slet ikke.

Naa, men det giver mig mere til tid World of Warships paa min iPhone indtil det launcher paa konsoller i det nye aar.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-18 20:14 
Jeg gav helt op på det her. Andre der fortsatte?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/12-18 21:52 
Jeg vil ogsaa gerne hoere, om nogen stadig 'spiller' det?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 10/12-18 22:08 
Jeg er ikke gået i gang endnu, men jeg er ikke som sådan skræmt væk. Tænker dog, at det ikke skader at vente til efter første store patch.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 10/12-18 22:29, rettet 10/12-18 23:25 
Jeg har gennemført story mode og synes det er et fedt spil med mange timers underholdning. Onlinedelen er jeg ikke specielt interesseret i, men kigger da nok på den når den lanceres.

Jeg har ikke stødt på game-breaking bugs i min gennemspilning på PS4 (et par småting med folk/heste der opførte sig mærkeligt, men intet ift hvad man ellers kan støde på i spil).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
QQSkrevet 10/12-18 23:06, rettet 10/12-18 23:08 
Spiller det stadig. Virkelig godt underholdt. Har spillet meget, men er alligevel kun 40 procent gennem story, da spillet gør hvad det kan for at distrahere mig. Plottet har været længe om at komme igang, men det begynder så småt at tage fat. Kan forstå på dem der er færdige, at historien er værd at vente på, så der er ikke noget, der kan få mig til at slippe det lige foreløbig. Har også hygget mig med lidt overfladisk online m venner. Betaen åbnede i forrige uge var det vidst.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
vyssenvyssenSkrevet 11/12-18 21:59 
Spiller stadig. Det er fint synes jeg. Jeg har ikke meget tid til spil, så spillet rækker til mange mindre sessions. Jeg har glædet mig til det her siden det første, og jeg tror at det her havde gjort mindst lige så stort indtryk på mig, hvis jeg havde spillet det i stedet for etteren, på samme tidspunkt, med ps3 grafik. Man skal gide at verdenen er stor og det tager tid at komme rundt, men så er der også meget at hente i det. Af og til når en sequel skuffer, bør man reflektere over om det er ens egen person, som har ændret sig. Måske er man bare vokset fra en genre/spil med et bestemt pace. Eller omstændighederne i ens liv gør måske at man mentalt har svært ved at leve sig ind i universet fordi man er et helt andet sted i sit eget liv, og ikke kan tage en weekend for nedrullede gardiner alene med sin konsol. Er folk her sikre på at det ikke er det, som gør sig gældende? For jeg synes Rockstar gør rigtig mange ting helt rigtigt med det her spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-18 22:18, rettet 11/12-18 22:25 
Hvis det skulle være gældende så skulle toeren faktisk ikke have ændret sig markant fra etteren, ellers giver sammenligningen ikke rigtig nogen mening synes jeg :)

Men det har ændret sig. Det er, for mig, al den busywork og micromanagement de har inkluderet, som ødelægger oplevelsen. Og den var der intet af i etteren i forhold.
Det er imponerende, hvor mange detaljer de har inkluderet heri, men at skulle sørge for at spise, sove, rengøre hest og våben og hvad har vi, det tiltaler mig overhovedet ikke. Det kræver al for meget af ens tid og så er det endda pakket ind i et UI der er ualmindeligt kluntet opsat. Jeg er sikker på at nogle vil kunne lide det, men for mig fejler det fuldstændig “er det sjov?”-testen. Og når Rockstar insisterer på at disse ting skal fylde så meget af spiltiden, og de ikke er sjove at lave, så kører jeg død i spillet. Også selvom jeg synes det havde potentiale til at være et godt spil ellers.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 11/12-18 22:25 
Men er det ikke bare fordi, du ikke ka la vær? Det meste busywork og micromanagement er jo fuldstændig optional, hvis man kun fokuserer på story. Jeg kan personligt også godt blive stresset, hvis der er for mange options, men reelt behøver jeg ikke gøre det meste af det.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-18 22:29 
Jeg synes hele tiden at spillet minder én om det, hvis man ikke sørger for at gøre det. Og man bliver jo straffet for ikke at gøre tingene ovenikøbet.
Så jeg kan desværre ikke se det som værende optional :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/12-18 22:53 
Blev osse færdi med det.

Syntes spillet blev bedre jo længer man kom ind i det.

Elsker man spil hvor historie er stærker en gameplay. Så skal man spille det, helt sikker.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-18 19:49 
Jeg endte med at sælge mit spil i dag, nu hvor jeg kunne få det samme for det som jeg selv gav.

Prøvede at give det flere chancer siden mit sidste indlæg, men det er sgu for træls.

Ikke elendigt overhovedet, det har faktisk rigtig mange gode elementer, men det er rent ud sagt pisse irriterende at spille meget af tiden. Havde det bare været præcis som etteren uden alt fyldet :(

6/10 herfra baseret på de 5-10 timer jeg spillede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 30/12-18 14:38 
Jeg er ret sikker på at min tid og tålmodighed ikke er til det spil. Måske når jeg nærmer mig mit otium kan jeg tjekke det ud.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 30/12-18 15:48 
Mon ikke der kommer en kæmpe patch inden for et par måneder, der lige strømliner nogle af de kritiserede ting?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-18 15:57, rettet 30/12-18 15:57 
Det ville jeg ikke satse på. Tror ikke jeg har oplevet nogle andre spil der fuldstændig skrotter et interface og bygger et nyt op fra bunden.

Der er heller ikke nogen grund til det. Det har solgt som det skulle og de har (gud ved hvordan) en af de højeste scores på metacritic nogensinde.

Ingen grund til at fokusere på andet end online og microtransactions fra nu af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/12-18 16:23 
Et spil som Witcher 3 fik i hvert fald mindst en opdatering i den retning. Synes også der var et andet eksempel, men jeg kan ikke lige huske det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-18 17:06 
Det er korrekt, men der er også kæmpe forskel på firmaerne bag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/01-19 21:46, rettet 01/01-19 21:47 
Jeg saelger ogsaa mit her i weekenden... Sikke en fuser. Og jeg fatter altsaa ikke den Metascore?! Hvordan er det muligt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 01/01-19 22:18 
Hype og tomme kalorier
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 02/01-19 07:19 
De fleste anmeldere har jo udelukkende fokuseret på spillets størrelse, detaljegrad, narrativ og tekniske kunnen. Det er ofte dét man vurderer spil udfra i dag. :)
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 02/01-19 08:25 
Nej, der er desværre ikke tid til at reflektere over oplevelsen, når hvedebrødsdagene er ovre.
Min bedre halvdel var dog fanget af spillet, mere eller mindre fra start til slut, og hun gennemfører normalt meget sjældent spil, og specielt open world plejer hun at gå død i ret hurtigt.

Jeg skal selv give det en chance, når jeg har lyst til at tage en pause fra VR :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 02/01-19 08:45 
Spillets ambitiøse konstruktion gør det helt klart meget svært at aflevere en reel anmeldelse, når der skal bruges spandevis af timer på det og en del fordøjelse og retrospektive tanker. Især hvis redaktøren står og råber efter en tekst. Det er et egentligt et misvisende smuthul som store softwarefirmaer kan udnytte. Hele launch princippet og vores maniske efterspørgsel på hurtige anmeldelser underminerer vores egen dømmekraft som forbruger. Hvem googlede ikke anmeldelser og ville være blandt de første til at læse dem?

En reel anmeldelse ville IMO kræve at man gennemføre hele spillet uden for meget rush, og derefter får et par ugers tænketid til at reflektere over oplevelsen.

Det svarer lidt til at give samtlige Transformers-film skyhøje reviews, fordi de ser flotte ud og er teknisk kompetente, men når det er overstået på 2-3 timer, så er det nemmere at overskue hvilken omgang bras det var. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 02/01-19 14:43 
Nu har jeg ikke selv spillet det, men udfra hvad jeg har læst, så irriteres man mindst af alle spillets dårlige sider (lange animationer etc) ved at gå direkte efter story-missionerne. Det er typisk det en anmelder vil gøre pga deadline.

En non-anmelder vil spendere langt mere tid på sidequests og slet og ret oplevelse af verdenen og her vil man ramme spillets dårlige mekanikker oftere. Når man så går død i dem og tager story-missionerne, så går man død i det fordi man har opbrugt sin bullshit-kvote.
millenniummillenniumSkrevet 02/01-19 14:58 
Vi har brug for flere retrospective reviews (på spil generelt), som ikke er underlagt en stram deadline, men kan publiceres når oplevelsen er moden. :D
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-19 17:52 
Jeg syntes det er årets spil
silverstarsilverstarSkrevet 02/01-19 18:37, rettet 02/01-19 18:39 
Jeg må også sige at jeg ikke kan genkende det rimelig negative billede af spillet, som denne tråd langt hen af vejen giver. Ja, vi bliver ikke et sekund uenige om, at reviews på 100/100 er galt afmarcheret, det er bestemt ikke et perfekt spil.
Når det er sagt var det stadig (ihvertfald for mig) en stor spiloplevelse, som jeg nødig ville have undværet, og jeg kan ikke genkende at f.eks. kontrollen i spillet er et stort problem. Efter kort tids tilvænning var det ikke noget, der påvirkede min oplevelse efterfølgende (jeg blev langt mere irriteret over den tilsyneladende randomization af hvilke våben man havde i de forskellige våben-slots, som kunne ændre sig vilkårligt engang imellem, men det var ikke en deal-breaker, blot et mindre irritations-moment). Det skal siges at jeg har spillet på PS4, jeg ved ikke om kontrol-problemerne er anderledes på X-Box.
Jeg kan sagtens følge problemerne omkring lange animationer, kedelige "tasks" og en risiko for at spillet "stresser" spilleren med ting som f.eks. våben der skal vedligeholdes, bad, klipning, hest der skal strigles o.s.v.
Jeg besluttede ret hurtigt i spillet at jeg ikke gad at bruge unødig tid på disse ting da jeg kunne konstatere at konsekvensen ved at ignorere disse ting var absolut minimal. Jeg gider normalt heller ikke bruge meget tid på at customize min karakter i spil, så alle mulige outfits, hatte, fancy detaljer på våben, heste etc har jeg ikke brugt tid på (For mig er spillets guld begravet i story- og sidequest-missionerne).

Jeg synes kritikpunkterne om at mange af ovenstående tasks fejler "er det sjovt"-testen er valid og at disse ikke altid føles som om de respekterer spillerens tid, og det kan ærge mig at Rockstar har brugt krudt på at implementere alle disse detaljer, når de ressourcer kunne være brugt anderledes. Jeg tror det er nemmere at få en god oplevelse ud af spillet, hvis man formår at abstrahere fra disse tasks og bruge tiden på det der er sjovt fremfor at stresse over våben der ikke er renset, skæg og uredt hår der kan få en kommentar med på vejen og den slags :-)
Alt i alt har det bestemt ikke været nok til at spolere det overordnede spil, som jeg også har på kandidatlisten til årets bedste spiloplevelse.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-19 18:53, rettet 02/01-19 18:54 
Jeg gad det så godt. Hver eneste gang jeg ser klip fra spillet har jeg enormt meget lyst til at spille det, fordi jeg havde en super oplevelse med etteren.

Jeg har siddet og lyttet til Giant Bombs GOTY-podcasts de sidste par dage og dét de fortæller om øjeblikke i historien og brugen af musikken i spillet, bla., får det til at virke ganske særligt. Og det overrasker mig egentlig ikke, for etteren havde flere af de samme kvaliteter.

Jeg kan bare ikke lide at spille det. Og jeg spiller spil for at de skal være sjove og underholdende. Respekt til alle dem der kan se bort fra problemerne, eller slet ikke ser dem overhovedet. Ville ønske det var mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 18/01-19 09:13 
Pinkerton sagsøger udviklerne af Red Dead Redemption II

Artikel på BT
Nemo me impune lacessit
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig