X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Red Dead Redemption 2


Svar
QQSkrevet 17/10-16 21:46, rettet 03/10-17 22:02 
(Dødt billedlink fjernet af din venlige moderator)

Så for satan. Hvor længe plejer Rockstar at være fra release på det her tidspunkt? Et år?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 13:40 
I etteren tappede man L1-knappen for at snappe til hovedet på fjenderne med det samme. Det var den eneste realistiske måde man kunne ramme noget som helst, da aimet ellers var så ringe. Dvs at man konstant trykkede L1, R1, L1, R1, L1, R1 osv, frem for at sigte selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/10-18 13:43 
Var der ikke auto-aim udover det hele i forrige spil? Mindes ikke at have problemer med at ramme noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/10-18 13:43 
Ja, det gjorde jeg også i den første, men følte det ikke nødvendigt på samme måde i denne. Call of Duty aiming er det dog ikke.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/10-18 14:11 
Konsolkongen>
I etteren tappede man L1-knappen for at snappe til hovedet på fjenderne med det samme. Det var den eneste realistiske måde man kunne ramme noget som helst, da aimet ellers var så ringe. Dvs at man konstant trykkede L1, R1, L1, R1, L1, R1 osv, frem for at sigte selv.

Det er radikalt anderledes nu: L2, R2, L2, R2, L2, R2, L2, R2, ..

:D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-18 14:41 
:P
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/10-18 18:48 
Ny sheriff i byen.
Jeg er en ond mand!

https://youtu.be/gmgQpecS4tQ
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 29/10-18 19:48 
Så kan man lære at returnere biblioteksbøger til tiden!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/10-18 21:23, rettet 29/10-18 21:24 
:D
Nej
Han have nogle snes rom pirat spil på sig.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/10-18 22:12, rettet 29/10-18 23:15 
Ok, nu er jeg i gang med kapitel 4 (Efter ca. 30 timers spil, primaert historien).

INDEHOLDER SPOILERS!

SPOILER-TEKST:
1) Story mode er lang. Aaaaaalt for lang - specielt fordi de bedste vaaben samt bedste Dead Eye kun unlockes i kapitel 6. Det er fandeme meget dedikeret spilletid at kraeve for at unlocke vitale dele af gameplay.

2) Nogle af 'missionerne' er altsaa latterlige og kunne fint vaere side quests i stedet. Faktisk hovedparten...

3) Der er ikke nok vaaben. Jeg saa frem til 100'vis a forskellige seksloebere (Colt, Smith & Wesson etc.). Der er kun 2 (!) i et wild west spil: Single action og double action... Der skulle mindst vaere 10 af hver. Det er lidt bedre med rifler/repeaters.

4) Der er ikke nok legendary dyr at jagte - og kun 3 'farlige'. Boooring.

5) Styringen er langsom, men realistisk... og dog... En hest LUNTER ind i en treastub og Morgan flyver 5 meter gennem luften. Javel.

6) Det er naermest umuligt at samle en specifik ting op - det er nemmere bare at holde X og samle alt op - en efter en. Booooring.

7) Langt fra nok customization of spiller, vaaben, hest osv. Kan vaere dette rettes i Online.

8) Fjenderne er urealistisk haardfoere - lidt maerkeligt i et spil, hvor alt andet er saa pokkers realistisk: Jeg skal tage en jakke paa for ikke at fryse bollerne af i kulden, men en fjende kan sagtens tage 4-5 skud fra en revolver eller en point blank shotgun blast i maven. What? RDR2 kan ikke engang bruge den gamle "Arhm, det er fordi, de har body armor paa" undskyldning.

9) Jeg HADER at jeg ikke kan gennemfoere missionerne som jeg vil - i et OPEN WORLD spil. Man kan ikke engang flanke fjender, fordi man saa har 'abandon' sine venner. Det goer bare story mode endnu mere toer at spille igennem. Det er lang tid siden jeg har set et spil, hvor missioner er SAA pre-scriptede og det forventes at man goer alt PRAECIST som Rockstar oensker og har sat det hele op til. Lidt tamt, helt aerligt.

F.eks. tog jeg mig god tid til at samle ting og sager op efter en ildkamp (Paa trods at irriterende, konstante prompts og tilraab fra mine venner til at komme afsted). Da vi saa endelig forlader omraadet staar der 6-7 ryttere ved udgangen og goer ingenting, indtil vi rider ind midt imellem dem og en eller anden udbryder "Riders coming over the hill!" hvorefter de begynder at skyde paa os...

Eller jeg er paa vej tilbage til camp ALENE, men kan se et posse vente ved et vadested. Da jeg simpelthen ikke GIDER at skyde paa dem i 5 minutter, saa forlader jeg stien for at krydse floden inden, de kan se mig: Mission failed...

Der er masser af den slags eksempler.

10) Jeg kan godt lide, at man selv skal spaende hanen paa single action seksloebere eller pumpe/bolte rifler mellem hvert skud - men map dog den funktion til en anden knap end R2!

11) Interface og inventory er fucked. There I said it. Rider man forbi en fyr, der hilser paa en, saa er det naermest umuligt at svare tilbage, da det kraever alt for meget interaktion. Hvad er der galt med "Press Y to greet?"
Jeg har ikke tal paa de gange, hvor jeg har villet drikke en Dead Eye tonic, og ender op med at drikke en Health Tonic i stedet. Det er altsaa under al kritik!
Spillet ser ogsaa ud til at goere forskellige vaaben aktive, som det lyster. Hvis det sidste vaaben, jeg brugte, var en riffel, saa forventer jeg, at det er en riffel, jeg traekker op igen naeste gang. Der er er langt fra tilfaeldet.

12) Ja, story mode nok ca. 60 timer lang. Men 30 timer af det er tid brugt paa at ride fra A til B og saa tilbage til A. 10 timer mere bruges paa at gaa rundt i camp, hvor man kun kan gaa i snegletempo.


Anyway, spillet er godt og grafisk fantastisk paa One X - meeeeeeen, jeg er stadig lidt skuffet.

Jeg haaber Online tager haand om noget af min kritik. Hvis man kan bygge sig egen lille farm paa praerien - eller eje en butik og koebe og saelge fra andre spillere - saa er jeg glad igen. Hvis online bare er posse og jagten outlaws, saa gider jeg ikke.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
enfenenfenSkrevet 29/10-18 23:44 
Beano>
Deres HDR implementering er ikke pæn, i hvert fald ikke på PS4 og mit LG OLED. Selv med den brightness setting de anbefaler. Er ret dæmpet og farveløs i udtrykket, sikkert et bevidst valg stilmæssigt men ser også pænere ud uden hos mig, primært klarere farver.

Hvilket LG OLED?

LG udgav på et tidspunkt en firmware, der skruede (alt for meget) ned for lyset. Mener ikke, det er fikset endnu.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 29/10-18 23:48 
Korrekt, det gælder alle modeller i HDR Game Mode. Man får et ordentligt billede igen ved at sætte Dynamic Contrast til medium i HDR.
enfenenfenSkrevet 30/10-18 00:19 
men ender du så ikke med at få højere input lag?

Jeg har selv købt mig et LG OLED C7, som jeg dog ikke har fået testet med min PS4 Pro endnu.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-18 00:35, rettet 30/10-18 00:37 
At sætte dynamic contrast til medium er ikke den korrekte måde, da det leger for meget med billedet.

Det er korrekt at 2017-modellerne (måske også 2016) understøtter noget de kalder “dynamic hdr” hvor tv’et selv justerer HDR på en frame by frame basis, lidt ala Dolby Vision og HDR 10+, og dette aktiveres ved at sætte Dynamic Contrast til Min (som ikke fucker med kontrasten ellers (mid og high gør)). Men dette virker ikke når TV’et er i game mode.

2018-modellerne understøtter Dynamic HDR i game mode ved at gøre dette. Så no worries.

Der er sådan set intet galt i LG’s måde at vise HDR i game mode. Nogle TV, Sonys 2017 og tidligere modeller især, skruer voldsomt op for lysstyrken, men smider så også alle detaljer væk i de lyseste dele af billedet.

Da der ikke er fastlagt nogen standard for hvordan HDR skal fremvises, er der altså intet forkert i LG’s metode, hvor de vælger at bibeholde ALLE detaljer, på bekostning af et mørkere billede.

Den eneste, og bedste løsning er at spiludviklerne forstår at lave ordentlige indstillings-muligheder i deres spil, så man kan tilpasse til lige netop det TV man har. Det er der rigtig mange der ikke har forstået.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/10-18 00:39, rettet 30/10-18 00:47 
Jeg er ikke enig. Den eneste rigtige måde er at udviklerne finder en fælles standard, så man aldrig behøver tilpasse indstillinger per spil. Ligesom film.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-18 00:45, rettet 30/10-18 00:51 
Jeg forstår hvad du mener, det ville være det smarteste og nemmeste.
Men det vil ikke være en løsning, for så står der en masse mennesker med fjernsyn der pludselig ikke længere kan lave et formuftigt HDR-billede overhovedet.
Mange af de store spillere har indset at det ikke kan lade sig gøre. Hvorfor bla. Panasonic har indført mulighed for at ændre HDR på deres UHD BD-afspillere, så det matcher ens display.

EDIT: Personligt ville jeg også foretrække et TV med en dynamisk HDR-løsning, som 2018-modellerne, da det i flere tilfælde (spil hvor man ikke kan indstille) ville give en bedre HDR-oplevelse. Men det kunne løses for alle, hvis spillene bare tilbød disse indstillinger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/10-18 00:48, rettet 30/10-18 00:55 
enfen>
men ender du så ikke med at få højere input lag?

Jeg har selv købt mig et LG OLED C7, som jeg dog ikke har fået testet med min PS4 Pro endnu.

Det er ikke samme type dynamisk kontrast som andre mærker. Jeg mærker ingen forskel i inputlag.
enfenenfenSkrevet 30/10-18 01:01 
Hvilket TV har du? Og hvad har du sat DC til?
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/10-18 03:06, rettet 30/10-18 03:10 
Spillet har kørt upåklageligt men igår rendte jeg på to morsomme bugs på samme dag. Det er lækkert med de optage features i moderne konsoller til den her slags. :D

https://twitter.com/monodo/status/1057066468083449857?s=21

https://twitter.com/monodo/status/1056868536881217536?s=21
BeanoBeanoSkrevet 30/10-18 04:48, rettet 30/10-18 04:51 
enfen>
Beano>
Deres HDR implementering er ikke pæn, i hvert fald ikke på PS4 og mit LG OLED. Selv med den brightness setting de anbefaler. Er ret dæmpet og farveløs i udtrykket, sikkert et bevidst valg stilmæssigt men ser også pænere ud uden hos mig, primært klarere farver.

Hvilket LG OLED?

LG udgav på et tidspunkt en firmware, der skruede (alt for meget) ned for lyset. Mener ikke, det er fikset endnu.

Som jeg skrev, har jeg lige spillet flere HDR PS4 spil helt uden issues - det er bare Rockstar's implementering som er lidt kedelig og flad. Det bidrager ikke til spillet her. Jeg har også et LG OLED C7 :D
BeanoBeanoSkrevet 30/10-18 04:59 
Spillets crime-system er også fucked - rendte ind i en flygtet fange i fodlænker og fangedragt, som jeg fangede i håbet om at score en dusør. I stedet blev jeg rapporteret for kidnapping af flere vidner og til sidst jagtet og skudt af lovens lange arm. Wtf?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-18 05:52 
Det kan være han cosplayede?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-18 06:07, rettet 30/10-18 06:34 
Heri HDTVtests review af E7 demonstrerer han hvorfor Dynamic contrast i game mode ikke er det samme som Dynamic HDR.

https://youtu.be/NlybYSwkCpc

Det er ca 2-3 minutter inde i videoen. For the record er E7 identisk med C7, bare med et andet design :)

Klart, man kan booste brightness i HDR på denne måde, men man piller åbenlyst ved gamma-kurven som ikke længere giver et korrekt billede. Der vil være scener der er lysere, men der kan måske omvendt også være nogle som bliver mørkere. Det er ikke helt til at vide hvad TV’et finder på med en setting der indeholder ordet “dynamic”.

Edit: Og her går det så op for mig at alt det jeg har kaldt “Dynamic HDR” selvfølgelig hedder “Active HDR” i virkeligheden :D
Det er okay at være aktiv.


I videoen siger han også mellem linjerne at det ikke vil tilføje lag at slå det til. Så det behøver du ikke bekymre dig om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/10-18 06:21 
Konsolkongen>
Det kan være han cosplayede?

Endnu større grund til at trække ham i fængsel :D
DunwichDunwichSkrevet 30/10-18 08:31 
DeluxScan>
Ok, nu er jeg i gang med kapitel 4 (Efter ca. 30 timers spil, primaert historien).

INDEHOLDER SPOILERS!

SPOILER-TEKST:
1) Story mode er lang. Aaaaaalt for lang - specielt fordi de bedste vaaben samt bedste Dead Eye kun unlockes i kapitel 6. Det er fandeme meget dedikeret spilletid at kraeve for at unlocke vitale dele af gameplay.

2) Nogle af 'missionerne' er altsaa latterlige og kunne fint vaere side quests i stedet. Faktisk hovedparten...

3) Der er ikke nok vaaben. Jeg saa frem til 100'vis a forskellige seksloebere (Colt, Smith & Wesson etc.). Der er kun 2 (!) i et wild west spil: Single action og double action... Der skulle mindst vaere 10 af hver. Det er lidt bedre med rifler/repeaters.

4) Der er ikke nok legendary dyr at jagte - og kun 3 'farlige'. Boooring.

5) Styringen er langsom, men realistisk... og dog... En hest LUNTER ind i en treastub og Morgan flyver 5 meter gennem luften. Javel.

6) Det er naermest umuligt at samle en specifik ting op - det er nemmere bare at holde X og samle alt op - en efter en. Booooring.

7) Langt fra nok customization of spiller, vaaben, hest osv. Kan vaere dette rettes i Online.

8) Fjenderne er urealistisk haardfoere - lidt maerkeligt i et spil, hvor alt andet er saa pokkers realistisk: Jeg skal tage en jakke paa for ikke at fryse bollerne af i kulden, men en fjende kan sagtens tage 4-5 skud fra en revolver eller en point blank shotgun blast i maven. What? RDR2 kan ikke engang bruge den gamle "Arhm, det er fordi, de har body armor paa" undskyldning.

9) Jeg HADER at jeg ikke kan gennemfoere missionerne som jeg vil - i et OPEN WORLD spil. Man kan ikke engang flanke fjender, fordi man saa har 'abandon' sine venner. Det goer bare story mode endnu mere toer at spille igennem. Det er lang tid siden jeg har set et spil, hvor missioner er SAA pre-scriptede og det forventes at man goer alt PRAECIST som Rockstar oensker og har sat det hele op til. Lidt tamt, helt aerligt.

F.eks. tog jeg mig god tid til at samle ting og sager op efter en ildkamp (Paa trods at irriterende, konstante prompts og tilraab fra mine venner til at komme afsted). Da vi saa endelig forlader omraadet staar der 6-7 ryttere ved udgangen og goer ingenting, indtil vi rider ind midt imellem dem og en eller anden udbryder "Riders coming over the hill!" hvorefter de begynder at skyde paa os...

Eller jeg er paa vej tilbage til camp ALENE, men kan se et posse vente ved et vadested. Da jeg simpelthen ikke GIDER at skyde paa dem i 5 minutter, saa forlader jeg stien for at krydse floden inden, de kan se mig: Mission failed...

Der er masser af den slags eksempler.

10) Jeg kan godt lide, at man selv skal spaende hanen paa single action seksloebere eller pumpe/bolte rifler mellem hvert skud - men map dog den funktion til en anden knap end R2!

11) Interface og inventory er fucked. There I said it. Rider man forbi en fyr, der hilser paa en, saa er det naermest umuligt at svare tilbage, da det kraever alt for meget interaktion. Hvad er der galt med "Press Y to greet?"
Jeg har ikke tal paa de gange, hvor jeg har villet drikke en Dead Eye tonic, og ender op med at drikke en Health Tonic i stedet. Det er altsaa under al kritik!
Spillet ser ogsaa ud til at goere forskellige vaaben aktive, som det lyster. Hvis det sidste vaaben, jeg brugte, var en riffel, saa forventer jeg, at det er en riffel, jeg traekker op igen naeste gang. Der er er langt fra tilfaeldet.

12) Ja, story mode nok ca. 60 timer lang. Men 30 timer af det er tid brugt paa at ride fra A til B og saa tilbage til A. 10 timer mere bruges paa at gaa rundt i camp, hvor man kun kan gaa i snegletempo.


Anyway, spillet er godt og grafisk fantastisk paa One X - meeeeeeen, jeg er stadig lidt skuffet.

Jeg haaber Online tager haand om noget af min kritik. Hvis man kan bygge sig egen lille farm paa praerien - eller eje en butik og koebe og saelge fra andre spillere - saa er jeg glad igen. Hvis online bare er posse og jagten outlaws, saa gider jeg ikke.

Tusind tak for din detaljerede gennemgang af spillet! Jeg har ikke selv hverken spillet eller købt det, men har fulgt med på sidelinjen, for at læse og høre om andres oplevelser med det. Min spider sense fortæller mig, at Rockstar for første gang, har lavet et spil, som ikke er noget for mig, så tænker jeg springer over, og måske spiller lidt Vice City igen i stedetfor :)
Soren47Soren47Skrevet 30/10-18 09:45 
Digital Foundry har kigget på spillets HDR.

Det er vist bare opskaleret SDR.

Link...
SumezSumezSkrevet 30/10-18 10:14 
Darkbeat>
Spillet har kørt upåklageligt men igår rendte jeg på to morsomme bugs på samme dag. Det er lækkert med de optage features i moderne konsoller til den her slags. :D

https://twitter.com/monodo/status/1057066468083449857?s=21

https://twitter.com/monodo/status/1056868536881217536?s=21

Her er en anden god en:
https://www.facebook.com/gamersdoingthings/videos/356109381879056
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/10-18 12:25, rettet 30/10-18 12:36 
Soren47>
Digital Foundry har kigget på spillets HDR.

Det er vist bare opskaleret SDR.

Dovent... :( Medmindre det er en fejl i et flag i release koden.
j/k
JmogJmogSkrevet 30/10-18 13:25 
enfen>
Hvilket TV har du? Og hvad har du sat DC til?

LG E6. Medium.
enfenenfenSkrevet 30/10-18 17:15 
modtaget :)
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/10-18 18:21 
Er det en god pris , og godt spille tv?

Eller skal man vente på et andet kommer på tilbud?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/UE55NU8005XXC/samsung-55-uhd-smart-tv-ue55nu8005?scid=Pricecomparison8084162610&utm_source=pricerunner&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=pricerunner-running-campaign&utm_content=all
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 30/10-18 19:33 
Køb hellere et LG OLED, f.eks. dette...

https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/fladskarms-tv/OLED55B8/lg-55-4k-uhd-oled-smart-tv-b8-oled55b8
JmogJmogSkrevet 30/10-18 20:53 
Enig. Og lige nu er det værst tænkelige tidspunkt at købe tv. Black Friday er lige om hjørnet. TV bliver altid sat kraftigt ned da.
slk486slk486Skrevet 31/10-18 11:17 
Black Friday eller første kvartal, hvor de nye modeller presser priserne helt ned på last year stock.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 31/10-18 11:40 
Jmog>
Og lige nu er det værst tænkelige tidspunkt at købe tv. Black Friday er lige om hjørnet. TV bliver altid sat kraftigt ned da.

Ja vent lige et par uger med at købe - der kommer sikkert nogle gode deals :)

Nå... vi gik off-topic :)
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-18 08:48 
Der nogen der har fundet en glitch i spillet der kan gøre en meget rig tidligt i spillet.
Ikke noget for alle, det kan let gøre nogen dele af spillet lidt for nemt ved at man pludselig er den rigeste mand i vesten :p
Men sjovt at se når den slags bliver fundet. Gad vide hvor når Rock Star patcher den ud ;) Så det om at skynde sig at få lidt ekstra penge

Har prøvet om det stadig virker og ja det gør det, Vader lige nu rundt med 30 guldbare i lommen.

Red Dead Redemption 2 Gold Bar Glitch: Get Infinite Money
BeanoBeanoSkrevet 01/11-18 10:25 
Det gør jo ikke spillet sjovere, men det må folk naturligvis selv styre :)
slk486slk486Skrevet 01/11-18 10:36 
Det gør det jo for nogen ;)

Jeg kunne heller aldrig finde på at udnytte det - tror iøvrigt heller aldrig jeg har brugt en cheatcode i mit liv.
Det tættest jeg kan komme, som jeg slet ikke er stolt af, er at have stået en times tid foran lootcaven i Destiny 1 :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/11-18 12:43 
Nårh nej, det var også bare min mening. At den så er 100% korrekt er blot en tilfældighed :)
GreaseballGreaseballSkrevet 01/11-18 14:32 
Cheatcodes er tilbage i RDR2. Lidt lige som i GTAV hvor man skal lede efter dem i spillet. Dog kan man ikke gemme spillet når man bruger dem. Hvilke er jo fair nok. Plus de ikke kan udløse nogen archivements. Medmindre det at finde alle koder er en archivement.

En glitch som den før nævnte uendelige guldbar er sikkert noget der bliver patchet ud senere. Da det jo kan tippe hvordan udviklerne har tænkt sig at spillet skal kunne nydes. Lidt lige som det der dengang i Fable II. I det lille ekstra kort spil man kunne downloade. Hvis man ikke henter den sidste patch til det spil. Så kan man nemt udnytte en fejl og nemt vinde mange penge. Hvilke igen så gjorde at man havde til ret dyre ting og let blev overpoweret.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/11-18 22:23 
Indtil videre er det jo alliegevel begraenset, hvad man kan goere med de mange penge, man kan snyde sig til. De bedste vaaben og heste bliver ikke unlocket foer til sidst i story mode - og de koster jo kun ca. $200 - og man har jo saa mange (Lovlige) penge paa det tidspunkt, at man ikke har noget at bruge dem til... Penge er det mindste problem, synes jeg.

Naar de launcher online blvier det anderledes, naturligvis. Men jeg tvivler paa single player money kan bruges online anyway.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GreaseballGreaseballSkrevet 02/11-18 11:24 
Tror nok story og online har hver deres økonomi. Ellers går det da helt galt ;) Ellers har jeg da ret mange penge i GTA V som skulle flyttes over i online delen. Det er jo næsten muligt at ramme en milliard dollars i story mode. Hvis man køber de rigtige aktier før og efter Franklins snigmorder missioner.
KTCKTCSkrevet 02/11-18 16:44, rettet 02/11-18 16:48 
Jeg har nu haft spillet i en uges tid, og synes det er svært at blive helt opslugt af, hvilket jeg er kommet frem til er af flere grunde.
Efter at have analyseret lidt på, hvad der står i vejen for mig, var jeg lige ved at skrive et længere indlæg, da jeg så Jim Sterlings video, som jeg linker til her, hvor han taler om meget at det, som gør at RDR2 ikke fanger mig 100%, og på nogen måder giver mig stress.
Det virker som om spillet har alverdens tid til at lave lange animationer af alting, samt sindssygt tidskrævende opgaver, som virker totalt uoverskuelige, hvilket virker til at være der for at proppe så mange detaljer ind, som muligt. Jagt og fiskeri virker også til at tage lige så lang tid som i virkeligheden, hvilket jeg har svært ved at finde tålmodigheden til.
Jeg har spillet en del open world spil, og synes aldrig jeg har oplevet at jagt og indsamling af resurser er helt så tidskrævende, som det er i RDR2.

Udover det, som Jim Sterling nævner, synes jeg også at mange af spillets mekanikker og regler, som min analytiske natur altid forsøger at gennemskue, er ret dårligt beskrevet i spillet.
F.eks. har jeg svært ved at gennemskue, om det er mest optimalt at skinne dyr eller sælge dem hele, ligesom jeg har set videoer med folk, som påstår at ens skægvækst påvirker, hvordan NPC'er behandler én, hvilket jeg ikke synes giver nogen mening. Fair nok, at man skal tage bad engang i mellem, men hvis man bliver behandlet som en bums, bare fordi man gerne vil have et pænt stort skæg, så knækker filmen lidt...
Hele morale systemet er også totalt uoverskueligt, da man f.eks. sagtens må loote fjenderne i missioner, men i andre situationer giver det negativ morale. Jeg har også hørt at man får negativ morale, hvis man provokerer fjenderne først.
Og så havde vi en situation, hvor der lå en død man et sted (som vi ikke havde noget at gøre med), og så ville vi flytte liget ind til siden af vejen, bare for at være flinke, hvilket resulterede i at hele byen var på nakken af os fordi de mente vi var mordere. Hvorfor bemærkede de ikke manden, da han lå der i første omgang?
Der er mange andre elementer i spillet, som ikke bliver forklaret, som f.eks. hestens stats, der har et gråt område. Illustrerer det, hvor meget man kan træne den op, eller hvad er det?

Mange af spillets detaljer giver bedre indlevelse, men når alting virker så uoverskueligt stort og tidskrævende, synes jeg det er svært at nyde det fantastiske miljø og skuespil, som tydeligvis er der, uden at få stress over f.eks. de mange skattekort, som umiddelbart slet ikke giver mening at lede efter, når der ikke engang står hvilket område det handler om. Her frygter jeg jo, at jeg skal huske hvor jeg fandt kortet, fordi skatten gemmer sig i samme område.
Jeg synes også det er ret uoverskueligt at finde rundt i spillets inventories og resurser, både når man skal sælge sager og bruge dem selv. Det kunne være rart, hvis man kunne sortere tingene, så skrammel og ting, der bare skal omsættes til penge, var lette at finde frem til.
Ligeledes er det møg forvirrende, at man både kan have halvtomme og fulde flasker af ting, hvilket har resulteret i, at jeg flere gange er kommet til at drikke den forkerte, når jeg ville gøre plads i mit inventory.

Nu skal jeg selvfølgelig nok forsøge at give spillet noget mere tid, for jeg skal da indrømme at jeg ikke er kommet voldsomt langt, så der kan selvfølgelig nå at komme forklaringer og tutorials for det hele endnu.
Er der nogen af jer, der har gennemført det, eller kommet så langt, at I ved om man bare skal acceptere at spillets regler ikke sådan lige er at gennemskue?

Attention To Detail, Obsession With Detail (The Jimquisition)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/11-18 18:21, rettet 02/11-18 18:23 
Jeg må snart være ved slutningen ?

Og kender til de ting som du skriver. Især skinning,Hunt, fisk. Går for langsom.
Og ens hest kan tit ikke hoppe over en lille sten, eller kaster en af, på en lille skrendt.

Jeg er så osse mere fan a gta. Da man har mere fri til at være et asshole! :D
Det i RDR2 at folk på gade reporter dig til politiet. Blivet hurtig en dårlig ting.
Jeg fandt en fange , som jeg stoppet og tog til fange. Og ville smide ham af til en sheriff, men så kom hele byen efter mig, da jeg red ind i byen med mit bytte.??? WTF :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/11-18 09:24 
Jeg kan virkeligt godt lide Red Dead Redemption 2 fordi jeg ikke føler at man behøver at gøre brug af alle de systemer. Jeg troede også at man SKULLE jage og skinne 9 millarder dyr i starten, at man SKULLE rengøre sine våben konstant og at man SKULLE gå i bad og blive klippet, men i virkeligheden behøver man ikke at gøre nogen af delene for gameplay forskellene er marginale. Det spiller mere som Fable, hvor verdenen omkring én reagere på hvordan man gør, mere end et moderne Ubisoft spil hvor gør ting for at få tallene til at blive højere.

Jeg har selvfølgelig også fucket op og er kommet til at kvæle en dame der stod for tæt på min hest, da jeg prøvede at sadle op, hvilket har resulteret i en bounty og vild jagt ud af byen og gav yderlige problemer da jeg kom til at ridde en person ned da jeg prøvede at snige mig ind i byen igen for at betale min dusør, men det er ikke noget jeg har fundet irreterende for spillets helhed. Jeg syntes mere det er interessant hvordan NPCer har reageret efterfølgende. En shopkeep som f.eks. sagde "I remember you. Just buy what you want and get out of here quickly" og konstant sagde "Hurry up and pick something" imens i jeg kiggede i hans katalog.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/11-18 23:05 
ChronoSousa>
Jeg fandt en fange , som jeg stoppet og tog til fange. Og ville smide ham af til en sheriff, men så kom hele byen efter mig, da jeg red ind i byen med mit bytte.??? WTF :)

Det er den her slags ting, der irker mig. I RDR1 kunne man i det mindste save inden og saa afproeve, om Rockstar var enig i ens opfattelse. Det kan man ikke i RDR2 - og her er Rockstar endnu mere krakilsk og umulig at forudsige.

Det sucks big time at skulle fiske eller jage i flere timer for at kunne betale en totalt arbitraer bounty af som man fik uforskyldt pga. spillet ikke er forudsigeligt, inden man kan gaa ind i saloonen og starte den naeste story mission uden at blive beskudt...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/11-18 23:11 
Jeg gider ikke SP mere. Jeg har spillet 30 timer - ca 50% - og det er altsaa nok. Det er sgu for langtrukkent og den evindelige 'Ny camp - NU skal vi altsaa lay low' hvorefter alle bandemedlemmer goer deres bedste for a starte saa mange krige paa saa mange fronter som muligt...

Indtil online laucher, saa gaar jeg kun paa bjoernejagt - det er altid sjovt, synes jeg. Specielt om natten i skoven - der er RDR2 altsaa er at de bedre horror spil :) Jeg foeler mig som Anthony Hopkins i The Edge.

.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 05/11-18 08:20 
Spillet har så mange problemer og er så trægt at spille, og så render jeg konstant ind i irriterende bugs. Jeg fatter ikke hvordan det kan have fået så gode anmeldelser.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-18 10:36 
^ Er det ikke alle Rockstar-udgivelser nogensinde? Ingen af deres spil har nogensinde nærmet sig perfektion.

Jeg er dog overrasket over den lunkne modtagelse det får herinde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/11-18 10:39 
GTAV var ikke trægt på samme måde, og jeg faldt ikke over samme antal af bugs som RDR2.
GreaseballGreaseballSkrevet 05/11-18 10:39 
Jeg syns også jeg lidt overrasket over den lunkne modtagelse herinde.

Jeg er dog selv meget betaget af spillet og selv om stadig er på kapitel 2. Så har jeg haft mange sjove timer med det.
Alene det bare at rejse ud i landet og gå på jagt kan spise et par timer af spillet.

https://www.youtube.com/watch?v=SjU-xm32JwM Der også det her, The Beauty Of Nothing. Prøv og give det et kig.
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig