X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Red Dead Redemption 2


Svar Sortering
QQSkrevet 17/10-16 21:46, rettet 03/10-17 22:02 
(Dødt billedlink fjernet af din venlige moderator)

Så for satan. Hvor længe plejer Rockstar at være fra release på det her tidspunkt? Et år?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Svar Sortering
JmogJmogSkrevet 23/05-19 22:00 
Rockstar har frigivet patch 1.09 og ifølge Digital Foundry er HDR langt om længe fikset, så det ser bedre ud end SDR. Og det er en god implementation af HDR:
https://youtu.be/Rs3WFXtqmcc

Værd at bemærke: Spillet har nu to forskellIge HDR modes. Cinematic, hvor der ikke er ændret en skid. Game, hvor man får ægte HDR.

Spillet defaulter til Cinematic, så man skal lige huske at ændre det.
WehnerWehnerSkrevet 29/03-21 23:21 
Så kom jeg i gang, og har lige spillet de første tre timer.

Pyha. Tempoet er på den ene side forfriskende langsomt. På den anden side får det en typisk walkig sim til at virke action packed, og de er trods alt korte, stramt designede narrative oplevelser.

ALT er langsomt. Alt er omstændeligt. Men det var jeg jo blevet advaret om her i tråden, hvilket er en af grundene til, at jeg først er kommet i gang nu, så jeg agter at lægge flere flere timer i det. Måske bliver det lidt behageligere i tempoet, når jeg har vænnet mig til styringen for alvor.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 30/03-21 08:36 
Tempoet gjorde mig intet, men styringen bliver aldrig acceptabel. Spillet sætter hele tiden større krav, men man kommer aldrig til at føle sig i reel kontrol.
KTCKTCSkrevet 28/05-22 13:30, rettet 28/05-22 13:32 
Nå, Lasse, fik du så gennemført det?

Jeg besluttede mig for at starte forfra på spillet på min nye PS5, lokket af hurtigere indlæsningstider, 4K og HDR på mit LG OLED TV.
I starten nød jeg igen spillet, der fangede mig med det cinematiske og gennemført gode stemmeskuespil og historie, men omkring kapitel 2 kunne jeg mærke, at jeg var ved at køre sur i spillet igen. Sjovt nok var det omkring dette sted i spillet, jeg mistede interessen sidst, og jeg kommet frem til, hvad jeg tror der går galt - Rockstar Logic!
Lad mig forklare, hvad jeg mener, for det er måske ikke så udbredt, hvad begrebet dækker over. Jeg har spillet en del GTA Online, hvor begrebet tit kommer op, fordi Rockstar har det med at lave programmeringsmæssige sammenhænge, som ikke giver ret meget mening for os mennesker, hvilket bryder noget af indlevelsen og glæden ved at lege i deres spil. Et godt eksempel er looting i Red Dead Redemption 2, hvor hovedparten af mine "mission failed" har været, at spillet synes jeg skulle følge nogle NPC'ere, mens jeg lige havde lyst til at loote lidt. Ligeledes bemærkede jeg en masse andre områder i spillet, som er låst uden nogen form for forklaring. Våben i shops, missioner og meget andet er blokeret for spilleren, fordi Rockstar synes det skal være sådan, og det gennemsyrer faktisk spillet på alle områder. Jeg synes det er synd at lave så mange "usynlige vægge" i et open world spil, hvor man som spiller gerne vil have lov at lege, men konstant bliver stoppet af tåbelige regler, der ofte ikke engang forklares.
Et rigtigt godt eksempel på dette er ens vægt i spillet. Hvis man er undervægtig, går det ud over drain rates og stats, så jeg satte Arthur til at æde i vildskab uden nogen form for ændring i hans vægt. Så slog jeg det op på nettet, og "tricket" er at få ham til at reste (Y eller trekant), æde, reste igen, æde o.s.v.. Jeg forsøgte også at gro Arthur et kæmpe skæg, men det er begrænset af både hvor langt man er i historien, men også hvor meget tid man har brugt i spillet. Det er Rockstar Logic.

Det er ikke kun i spillets POI punkter, at dette gør sig gældende, men også når man skal interagere med ting i spillet, hvor man tit skal stå helt præcist for at få lov at udføre en handling, hvilket igen blokeres af spillets meget kluntede og animationstunge styring, som det er nævnt her i tråden. De mange distraktioner og lange cutscenes og montager blev også hurtigt for meget for mig, og spillet er alt for langt til at bære den meget låste spiloplevelse, når der ikke rigtigt er plads til "fri leg".

Faktisk kommer jeg til at tænke på noget jeg hørte for nyligt omkring Doom Eternal, hvor udviklerne har valgt at der er én "rigtig" måde at spille det på, og hvis man ikke gennemskuer det, dør man. Altså et slags puzzle-element i alt skyderiet, hvilket jeg umiddelbart godt kan lide tanken om. Problemet med Red Dead Redemption 2 er bare, at det aldrig er et puzzle man skal løse, men bare fordi Rockstar vil fortælle historien på en bestemt måde og blære sig med detaljer.

Alt det busywork som spillet byder én på, irriterede mig virkelig denne gang, men jeg udførte de samme åndssvage chores igen og igen, fordi jeg ville tjene dead eye, forbedre min honor og samle penge nok sammen. Igen blev jeg blokeret af Rockstar Logic, der dikterede at mit honor-meter ikke måtte højere op end omkring 8/10, og i sidste ende betød hverken penge, honor eller dead eye noget som helst.

Efter at have gennemført spillet, havde jeg tanken. "Er Rockstar gale eller geniale her?". Dette vil jeg uddybe, men kan ikke gøre det uden spoilers:
SPOILER-TEKST:
Da jeg kom til epilogen med John Marston og Arthur var død, bemærkede jeg at jeg faktisk ikke var så sur over at "skulle starte forfra" igen med stort set alt. Faktisk var det rart med en fresh start historie, og selv de chores og arbejde, som John skulle igennem, føltes godt. Det undrede mig lidt, for normalt hader jeg når spil laver det nummer med at man skal starte forfra, og her tror jeg faktisk epilogerne er den bedste del af spillet, men jeg tror faktisk det stikker dybere, og har med historien at gøre.
Arthur havde aldrig noget klart mål i spillet, og hele banden flyttede lejr en håndfuld gange igennem spillet, ligesom de konstant fejlede med at holde lav profil.
John, derimod, gør en indsats for at forbedre sit liv og har også noget at kæmpe for, og ved nærmere reflektion tænker jeg, at det er lavet sådan bevidst fra Rockstars side, hvilket jo er nærmest genialt. Alt, hvad Arthur kæmper for, er ligegyldigt, for pengene bliver aldrig rigtigt et issue, store dele af banden bliver dræbt, og resten opløst, og når alt kommer til alt, er det kun hans gode gerninger, han efterlader da han dør ved sin fjendes hånd.
Det er lidt synd, at mange ikke når at opleve denne del af spillet, fordi det kræver 50-100 timer at nå dertil. Hvis bare Rockstar havde begrænset sig og lukket mere op fri leg i spillet, kunne man have nået igennem spillet på måske 30 sjove timer, og så måske tage turen igen i new game+.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/05-22 14:54 
Jeg havde som udgangspunkt ikke særligt mange problemer med spillets regler, da jeg ikke min/maxede så meget som det lyder til du har gjort, men jeg fejlede også missioner flere gange fordi jeg gik “forkerte” steder hen eller ville loote noget. At det var så stringent gjorde det faktisk lidt forvirrende om jeg burde gribe ind i situationer, der udspillede sig i spillet.... En forbryder er ved at blive hængt og hans kone står og græder. Er det meningen jeg bare skal se det eller bør jeg prøve at befri ham? Ødelægger jeg det hele hvis jeg trækker min gun nu og skyder rebet over?

Omvendt var der også flere steder hvor jeg blev overrasket over hvor organisk spillet var. At blive Wanted betød ikke altid at politiet skød en for at dræbe; man kunne opleve at blive arresteret hvis man stod stille og bare skulle betale en bøde. Yderligere kom jeg til at ride en person ned i byen hvor der var for mange vidner til at jeg kunne løbe dem ned og true dem til at holde kæft, så jeg tænkte “Fuck det... jeg bliver bare og venter til politiet kommer”. Da betjenten kom, kiggede han blot lidt og sagde “Get lost before I change my mind” og så var det blot at smutte ud af Wanted-cirklen for at slippe. Det har sikkert været fordi mit morale gauge var så meget over i den gode side, men det var sådanne øjeblikke i spillet, der virkelig fik mig til værdsætte det håndværk som Rockstar har lagt for dagen i spillet.

Rockstar er den komplette modsætning til Ubisoft, hvor Rockstar laver kunst og Ubisoft blot laver et produkt.

Red Dead Online lyder dog til at være en katastrofe, der mere er designet af de grådige mænd med regnearkene hos Take 2, end nogen andre, så det er vidst ikke værd at bruge tid på.
KTCKTCSkrevet 28/05-22 15:59 
Ja, det er netop det med at man aldrig helt ved, hvordan reglerne er. Jeg endte med at skippe de fleste at sådanne events, da jeg ikke ved om spillet vil straffe eller belønne mig for at blande mig i det. Jeg blev også lokket af det organiske og detaljerne, men i sidste ende orkede jeg ikke at give spillet flere chancer for at forstå mine hensigter.

Det med at loote havde også det problem, at han pakker geværet væk, og man har ikke nogen måde at afbryde det på, når han begynder at loote, så jeg mistede ret meget health og døde, fordi han lige skulle loote færdig, tage våbnet frem, lade lortet, og sigte, før jeg kunne gøre noget som helst ved situationen. Det er jo bare frustrerende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 11/10-23 09:29 
RDR genudgivelsen til PS4 har fået en patch så det nu kører 60fps på PS5 :D

https://www.youtube.com/watch?v=53xNqzFOkqE
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig