X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Assassin's Creed Origins


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-16 16:19, rettet 30/09-16 16:20 
Ubisoft tager en slapper med Assassin's Creed i år, både fordi de har Watch Dogs 2 som deres store efterårs spil og Ezio Collection remasters. Det var måske også på tide at samle tropperne lidt og få lidt afstand fra Unity, siden alt det koks var med det spil, gik ud over salget af Syndicate.

Nu ser det ud til at første screenshot er leaket for 2017's AC spil "Empire" (muligvis working title)

Det ligner noget pyramide værk, så det kunne måske tænkes at det fandt sted i egypten?

Assassin's Creed Origins

Alting er også af glas, så måske er det cyber egypten? Jeff Minter's våde drøm!
slk486slk486Skrevet 30/09-16 16:25 
"E-Store" lyder lovende!
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-16 16:26 
Kotaku havde kilder tidligere på året som nævnte Empire navnet og Egypten setting (blev også nævnt i Syndicate tråden):

http://kotaku.com/sources-next-big-assassins-creed-set-in-egypt-skippin-1750937895

Settingen tiltaler mig og det samme gør det, hvis de går væk fra årlige udgivelser. Det sidste er efterhånden det vigtigste.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/09-16 16:33 
De har alle de studier og alle de mennesker og et eller andet stort og voldsomt SKAL de udgive hver 6-8 måned. Steep var årets E3 overraskelse der udkommer i år, samtidig med Fractured But Whole.

Deres AAA lineup for 2017 er Ghost Recon Wild Lands, For Honor og Assassin's Creed... De er ved at være bagud på annonceringer for "spil der først kommer om 2 år" :D

Er meget spændt på hvad de annoncere til næste år af kommende spil
slk486slk486Skrevet 30/09-16 16:51 
Bortset fra at South Park er rykket til næste år :p
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/09-16 17:15 
Darkbeat>
De har alle de studier og alle de mennesker og et eller andet stort og voldsomt SKAL de udgive hver 6-8 måned.

Jeg ville ikke have noget problem med at det system brød sammen og udviklerne gik over til mindre budgetter med mere kreativ frihed :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 01/10-16 00:37 
Er du sikker på det? Sådan er resten af spilbranchen jo netop nu. Der har aldrig været så meget indie/enkelt A som nu. Man formelig drukner i medium- og lavbudgettitler. Med andre ord ville diversiteten sænkes, hvis de - efterhånden relativt få - gigafirmaer stoppede med deres gigaproduktioner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 02/10-16 11:35, rettet 02/10-16 11:42 
Fuldstændig sikker. Den budgetmæssige diversitet ville blive mindre, men den reelle diversitet ville blive større. AAA systemet er forgiftet og der intet jeg ville savne, hvis det forsvandt. Tidens bedste udgivelser er at forfinde i AA eller mindre produktioner.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 03/10-16 20:06 
Hvis man fjerner en hel spilkategori - AAA - så man mister spil som Skyrim, Witcher, Ass Creed, Red Dead Redemption, GTA, Halo, Call of Duty, Destiny osv. og bytter dem til endnu flere mellemtitler i et marked, hvor der i forvejen kommer så mange af disse, at man er helt overvældet... så nedsættes diversiteten altså. Det er jo en hel type spil, der forsvinder. At du ikke vil savne dem er jo selvfølgelig fair nok :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 03/10-16 20:31 
Og indtjeningen på de store AAA-titler er hvad der financierer de mindre titler fra de store udgivere.

Uden Assassin's Creed ville der ikke være noget Child of Light for at tage et enkelt eksempel.
OdinOdinSkrevet 03/10-16 20:38 
Præcis. Det er nemlig en rigtig god pointe.
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-16 22:26, rettet 03/10-16 22:57 
Wehner>Hvis man fjerner en hel spilkategori - AAA - så man mister spil som Skyrim, Witcher, Ass Creed, Red Dead Redemption, GTA, Halo, Call of Duty, Destiny osv. og bytter dem til endnu flere mellemtitler i et marked, hvor der i forvejen kommer så mange af disse, at man er helt overvældet... så nedsættes diversiteten altså.

Det er jo et spørgsmål om perspektiv (og som sidebemærkning, om man genre inddeler eller budget inddeler :)). For mig er diversitet ikke at vi har fx X antal open world spil, der alle benytter samme skabelon, sådan at de består af en afart af Batmans kampsystem, ikon diarre, markørløb, tårne der skal bestiges for at åbne kortet, lejre/fæstninger der skal overtages for at sænke områdets fjendtlighed, eagle vision/Witcher sense/magisk hørelse, XP, skilltræer, crafting osv. Vi er derhenne, hvor man har set selv professionelle spil journalister benytte begrebet "Ubisoft Game", med den tilføjelse at det selvfølgelig strækker sig langt ud over Ubisoft. Ass Creed Unity havde hvad (?) 900+ udviklere på deres ti minutter lange credit liste, fordelt på så mange forskellige udvikler studier og licenserede teknologier, at det kan være svært at følge med. Og ved siden af det er der Watch_Dogs, Far Cry, Shadow of Mordor, Mad Max osv. Det er ikke diversitet i min bog. Det er skabelondesign.

Og det er vigtigt at understrege, at det ikke er designer trends, jeg ikke bryder mig om. Den slags har vi altid haft og vil altid være der. Det er heller ikke en diskussion om, hvad der reelt kan lade sig gøre, da det vi diskuterer er drømme scenarier (se nedenfor), så derfor håber jeg ikke der kommer argumenter om, hvordan de store leder til væksten af de små og lignende.. Det jeg snakker om er problematikken i at designer trends er påtvunget så snart budgettet rammer en vis størrelse. Dermed er der en distinktion fra fx at lave et fighter spil, fordi Street Fighter 2 blev populært, til at inkludere tidens kopi design, uagtet hvilket spiltype man producerer, alene pga. budget størrelsen. Og når du rammer de beløb som fx Ass Creed når op i, har de for det meste ikke noget valg (enkelte produktioner kan i mindre grad være undtaget, fx nogle first party udgivelser, da målsætningen kan være anderledes). Intet under at der har været så meget snak om design checklisten/komite design.

For lige kort at adressere de titler du nævner som eksempler, så har flere af dem jo rødder over et årti tilbage i industrien og dengang blev de stadig produceret, til trods for lavere budgetter, så det kan lade sig gøre. Jeg så hellere en mindre produktion lavet efter en tydelig individuel filosofi, som fx Morrowind frem for Skyrims mere strømlinede design (som jeg i øvrigt forventer virkelig udvandes i næste kapitel). Lad mig komme visse argumenter i forkøbet og sige, at det her er ikke et Morrowind vs. Skyrim argument. Det handler altså ikke om, hvilket man synes er bedst. Det det drejer sig om er, at for mig var der noget interessant over, når de regler de opsætter havde som mål at give mening. Dvs. at hvis man introducerer at folk kan dø, hvis man slår på dem, så må det følge, at når man har slået i tilstrækkelig grad, så dør de. Sådan virkede det i Morrowind, men fordi de er bange for at skræmme folk væk, har de forsøgt at gøre det sådan i Skyrim, at visse personer ikke kan dø, af frygt for at spilleren skulle kunne ødelægge fx hoved historiens quest linje.

Eller tag tilgangsvinkelen til usynlige vægge. I Morrowind var ideen, at hvis der ikke var noget der direkte blokerede eller landskab der var for stejlt, fulgte en helt naturlig effekt ud fra det: Spilleren kan gå der. I Skyrim er spillet fyldt med usynlige vægge. Man kan fx stå på toppen af et hegn omkring en gård, uden nogen blokeringer og alligevel ikke kunne hoppe ind på den anden side. Eller et bjerg kan være afspærret, også selv om spilleren har fundet en hel tydelig vej, hvor han burde kunne gå ind, men hvor usynlige vægge hindrer fremkomsten i det ellers fuldstændig tomme rum. Det gør man fordi spillet inkluderer et element af moderne cinematisk gaming, hvor events kun må forekomme i en bestemt rækkefølge og derfor får man ikke adgang til lokationerne før tid. Også selv om der intet andet end tom loft er mellem spilleren og lokationen.

Og sådan kunne jeg blive ved. Den slags ødelægger spillets interne logik, fordi de regler de opsætter bliver brudt af designeren selv. Før folk får det forkerte indtryk, bør jeg nævne at jeg er vild med Skyrim og at jeg sagtens kan se nogle fordele ved strømlining, samt at Skyrim naturligvis har andre gevinster, Morrowind ikke havde. Hvad der generer mig er, at strømlining eller ensretning af den slags er eneste mulighed, når budgettet rammer en vis størrelse. Markørløb som Skyrims quests benytter, modsat Morrowinds, kan fx være fint, men hvis alle open world spil af en vis budget størrelse er tvunget til at indeholde det, bliver det for meget. Assassin's Creeds Eagle Vision kan være rigtig godt design i den rette sammenhæng, men hvis det er i alle spil af den type, bliver det for meget. At man kan markere fjenderne med sit sigtekorn og efterfølgende se fjenderne, når de er skjulte bag geometrien, kan sagtens virke, men når det er i "alt"..

Nogle af den slags design tendenser har også været frustrerende tidligere, men den øgede polarisering vi så mellem de store og små udviklere i midten/slutningen af sidste generation - som der delvist er gået lidt hul på - har fået det til at kamme over i denne generation.

Odin>Det er nemlig en rigtig god pointe.

Det synes jeg faktisk ikke, for hvad vi diskuterer lige nu er drømme scenarier: Hvilke elementer så du gerne blive ændret i den nuværende industri. I den sammenhæng er finansiel rentabilitet mindre vigtigt, for den ville netop hænge sammen i drømme scenariet, da der er tale om et urealistisk ønske scenarie, som nok aldrig kommer til at ske.

Noget helt andet er, at hvis det kræver store tre cifrede udviklingsteams for at vi kan få nogle få produktioner som Grow Home, Child of Light m.fl. viser det da om noget, hvor afsporet det hele er (det gør det så heller ikke, men det var argumentet på bordet..).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 03/10-16 23:06 
Tak fordi du forklarer mig forskellen på Morrowind og Skyrim. Jeg har jo ikke spillet begge 100+ timer. Næh, vent...

Men altså drømmescenarier kan man ikke bruge til så meget, og uanset hvor langt et indlæg, du skriver, så ændrer det ikke på, at man mister en type - i øvrigt populære - produktioner og erstatter den med endnu mere af en type produktioner, der aldrig har været flere af. Der er jo mange, der har et firecifret antal spil på Steam i dag. Det havde man ikke i de gode, gamle dage.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 03/10-16 23:23, rettet 03/10-16 23:30 
Wehner>
Tak fordi du forklarer mig forskellen på Morrowind og Skyrim. Jeg har jo ikke spillet begge 100+ timer. Næh, vent..

Det var absolut ikke min intention at være fornærmende omkring din viden om spillene, men at fremhæve en pointe. Beklager hvis det kunne misforståes, men jeg valgte at uddybe og fremstille argumentet sådan at andre der eventuelt ikke har spillet spillene, kunne følge med i ræsonnementet.

Hvis jeg skulle kondensere pointen, ville den være noget i retning af følgende:

"Loven" foreskriver at "alle" AAA firmaer i dag kan lave Ass Creed/Watch_Dogs/Skyrim (selvfølgelig med vekslende succes/kvalitet). Samme lov foreskriver at ingen med et budget i den størrelse kan lave et spil efter Morrowinds filosofi.

Wehner>så ændrer det ikke på, at man mister en type - i øvrigt populære - produktioner og erstatter den med endnu mere af en type produktioner, der aldrig har været flere af.

Tror noget af vores forskellige opfattelse kommer af at du budget inddeler, mens jeg genre inddeler, for jeg kan ikke se hvordan det skulle lede til mindre diversitet, hvis vi fx i stedet for det næste Ass Creed, fik tre nye spil lavet af de samme udviklere.

Wehner>Der er jo mange, der har et firecifret antal spil på Steam i dag. Det havde man ikke i de gode, gamle dage.

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener her?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 04/10-16 12:39 
Jeg mener, at der allerede kommer så mange mange titler, i den gruppe, du vil have endnu flere af, at det i forvejen er umuligt at følge med. Der er ikke behov for flere, fordi det simpelthen er umuligt at spille det hele. Så hvis man allerede har rigeligt af gruppe A og fjerner gruppe B - ja så ender man de facto med mindre diversitet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 04/10-16 14:12 
Hvornår dælen kommer Assassin's Creed til det gamle København??? :-D
Er det ikke interessant at kravle rundt på kastellet under svenskernes belejring af byen?
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 04/10-16 16:28 
Og Rundetårn!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 04/10-16 18:19, rettet 05/10-16 10:01 
Wehner>
Jeg mener, at der allerede kommer så mange mange titler, i den gruppe, du vil have endnu flere af, at det i forvejen er umuligt at følge med. Der er ikke behov for flere, fordi det simpelthen er umuligt at spille det hele. Så hvis man allerede har rigeligt af gruppe A og fjerner gruppe B - ja så ender man de facto med mindre diversitet.

Du budget inddeler stadigvæk. I min optik Halo og Halo 5 samme genre, ligesom Morrowind og Skyrim er det eller old school Thief og 2014 versionen (strækker den lidt med det sidste), men der er en forskel på budget størrelsen og hvad man må indenfor rammerne. Et Halo 5 budget ville kunne dække både Halo, Morrowind og Thief, hvilket ikke ville betyde mindre diversitet.Tværtimod. Og der er ikke masser af spil af de typer i dag. Der er kun et begrænset antal udgivelser, der er lavet efter de tankegange der definerede de produktioner og det samme kunne siges om klassisk Splinter Cell (stealth), 3D platformers, i lidt mindre grad om klassiske survival horror spil m.fl. For ikke at glemme potentialet for at lave noget helt nyt frem for Ubisoft Game nummer xx på en ganske kort årrække.

Og det er ikke fordi jeg hader på den moderne spilindustri. Jeg elsker AA eller mindre produktioner som Souls spillene (selv om de udvander serien med for mange forsættelser), Soma, Talos Principle, Inside osv. Jeg oplever bare ikke den diversitet du føler AAA repræsenterer. For mig har den aldrig været så lidt diversitet i AAA spil, som vi ser i dag.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 05/10-16 00:08 
Jeg siger intet sted noget om diversitet i AAA-spil. Jeg siger, at gruppens eksistens giver mere diversitet, end hvis den ikke eksisterede. Og jeg bruger netop ordet gruppe og ikke genre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 05/10-16 01:26, rettet 05/10-16 01:30 
Jeg tror ikke rigtig vi kommer videre. For mig repræsenterer Skyrim ikke mere diversitet end Morrowind eller Halo 5 mere end Halo, bare fordi det ene er dyrere end det andet. Selvfølgelig kan budgetterne blive så lave at visse koncepter ikke kan lade sig gøre, men det omvendte er også tilfældet og jeg synes jeg har argumenteret for, hvorfor det i dag er et problem som leder til mindre diversitet (også når kategorien anses som en "gruppe").

Der er desværre for meget der er gået tabt med de tårnhøje budgetter og den udviklingsretning de medfører.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/05-17 19:12, rettet 10/05-17 02:54 
Flere detaljer er lækket og også et enkelt screenshot:

Assassin's Creed Origins

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1369969&page=1

Viser det sig at være sandt, skal tråden vist omdøbes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/05-17 20:05 
Det lyder lovende - spændende setting og søsslag, lavet af AC4 holdet.
Bede-xBede-xSkrevet 09/05-17 20:49, rettet 09/05-17 20:50 
Ja, det er en lækker setting og AC4 var et af de bedste i serien. Watch Dogs 2 virker også ganske godt og mere gennem arbejdet end normalt, ud fra det jeg har spillet af det, så man kan håbe tendensen forsætter her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-17 17:21 
28 minutters gameplay som måske bliver blokeret af Ubisoft inden længe:

http://youtu.be/O5K0HL1AOhw
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 12/06-17 19:35 
Det de viste til MS E3 show ser lovende ud. Ville dog gerne se noget mere hvordan kamp systemet virker.
BeanoBeanoSkrevet 19/02-18 20:40, rettet 19/02-18 21:04 
Discovery Tour trailer:

https://youtu.be/I4XTGfm1jVA

En gratis udvidelse til de historie interesserede, ser lækkert ud :D

Btw, kan vi ikke få denne tråd omdøbt? Tak ;)

Edit: Hurtig service ;)
WehnerWehnerSkrevet 06/08-18 22:31 
Så har jeg downloadet det. Er der nogen, der fik spillet det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 07/08-18 07:48 
Ja da :)
GreaseballGreaseballSkrevet 07/08-18 12:11 
Yap yap! Er dog ikke gået i gang med nogen af de ekstra DLC missioner som de har udgivet endnu.
BeanoBeanoSkrevet 08/08-18 01:12, rettet 08/08-18 09:03 
Heller ikke her men jeg så lige at der er tilbud på udvidelserne på PSN Store... måske skal kamelen støves af :)

EDIT: Shop liinks til de to udvidelser...

https://store.playstation.com/en-dk/product/EP0001-CUSA05625_00-DLCEXPENSIONS001
https://store.playstation.com/en-dk/product/EP0001-CUSA05625_00-DLCEXPENSIONS002
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig