X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny officiel NES Mini fra Nintendo


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-16 14:08, rettet 14/07-16 14:18 
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 15/07-16 13:34, rettet 15/07-16 13:35 
Der er masser af NES-titler til under 50. Det er selvsagt at du ikke får Castlevania 3 eller Mega Man 4 til den pris, men helt ærligt, bare fordi de koster et par hundrede eller mere, er det jo ikke det samme som at det er "dyrt". Langt de fleste spil er stadig væsentlig billigere end det du i sin tid skulle give i Superleg, og det er ikke fordi de er blevet dårligere siden. Jeg vil meget hellere give 150kr for Contra, end jeg vil give 500kr for et godt PS4-spil.

Det siger sig selv at en emulator-bundle-løsning med 30 indbyggede spil er væsentlig billigere, men det er stadig absurd at sidestille the real deal med flippermaskiner og en pladespiller til 10000kr. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 13:39, rettet 15/07-16 14:14 
Sådan har jeg det også. Observerer sælgere på loppemarkeder med dollar-tegn i øjnene, som prøver at mælke retro-populariteten ved at sælge NES konsoller og carts til fladpandede høje priser. Der er altid undtagelser, men der er også lykkejægere som giver NES en fuck, og bare vil tjene på videresalg.

Anyway. Jeg er ude over min decision-fase. Ja, jeg skal have mini NES.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 15/07-16 15:31 
Beano>
I tvivl om du spøger men vejl pris er $60 ;)

Med dansk moms bliver det lige...

1290 kroner ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 15:45, rettet 15/07-16 15:52 
Det er 99% sikkert en placeholder pris ;)

Edit: Shopto.net har den til £47,86 + forsendelse.
http://www.shopto.net/video-games/wiiu/WIIUHW113-nintendo-classic-mini-nintendo-entertainment-system-includes-30-classic-nes-games
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 15:51 
Hmmm.... med så meget omtale den har fået, så lang tid før release, hvad er så chancerne for at Nintendo allerede har en miniSNES på tegnebrættet...?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 15:52 
Stor ;)
NaieraNaieraSkrevet 15/07-16 17:26 
Dét kunne være godt, hvis altså der kom nogle Square-spil på, men det er chancerne nok ikke så store for.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GoodtimesGoodtimesSkrevet 15/07-16 17:42 
RJK>

Med dansk moms bliver det lige...

1290 kroner ;)

De 1290 kroner må være svenske kroner.

Her står den til 1019 i samme butik.

Webhallen
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 17:48, rettet 15/07-16 17:49 
£50 hos Zavvi, Game og amazon... så ingen panik ;)

http://www.zavvi.com/games/nintendo-classic-mini-nintendo-entertainment-system/11318086.html
http://www.game.co.uk/en/hardware/nintendo-classic-mini
https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Classic-Mini-Entertainment-Electronic/dp/B01IFJEWTM/
OdinOdinSkrevet 15/07-16 17:54 
Sumez>
Der er masser af NES-titler til under 50.

Hvor finder du dem henne?

Det er selvsagt at du ikke får Castlevania 3 eller Mega Man 4 til den pris

Nej-nej, naturligvis ikke. Men selv entry-level titler som Duck Hunt til Bugs Bunnys Birthday Blowout starter på den forkerte side af 100kr. idag. Jeg aner vitterligt ikke hvor du finder dine titler så billigt. Som sagt er det flere år siden jeg har set NES-carts "in the wild". Og alle de snotskovle der sælger NES på henholdsvis DBA og Guloggratis tager gerne endnu mere.

Langt de fleste spil er stadig væsentlig billigere end det du i sin tid skulle give i Superleg, og det er ikke fordi de er blevet dårligere siden. Jeg vil meget hellere give 150kr for Contra, end jeg vil give 500kr for et godt PS4-spil.

Helt sikkert! Men du finder altså ikke Contra til mindre end 500kr. idag hvis du da overhovedet kan opdrive det.
nerosnerosSkrevet 15/07-16 19:45, rettet 15/07-16 19:51 
Jmog>
Mener du det bogstaveligt eller vil du blot sige at du ikke selv er interesseret, for appellen er da åbenlys og endda på flere fronter:

Nej ikke for mig da jeg 1000 gange hellere vil spille på originalt hardware med originale spil uden emulering eller multicards whatever..!

Jeg får en helt utrolig trist og ligeglad følelse af emulering og uoriginalt hardware. Jeg får nul glæde af sådan en tingest. Det er smag og behag men ikke for mig overhovedet!

Nostalgi og min bare...
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/07-16 20:15 
Er en supergun sat til TV/monitor ikke teknisk set uorginalt hardware, i forhold til f.eks et "real deal" Taito eller Sega kabinet? ;D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/07-16 20:15 
Ligegyldigt hvad, så er den line-up for vild...
ExceptionExceptionSkrevet 15/07-16 20:47 
neros>
Jmog>
Mener du det bogstaveligt eller vil du blot sige at du ikke selv er interesseret, for appellen er da åbenlys og endda på flere fronter:

Nej ikke for mig da jeg 1000 gange hellere vil spille på originalt hardware med originale spil uden emulering eller multicards whatever..!

Jeg får en helt utrolig trist og ligeglad følelse af emulering og uoriginalt hardware. Jeg får nul glæde af sådan en tingest. Det er smag og behag men ikke for mig overhovedet!

Nostalgi og min bare...

I en blindtest bestående af henholdsvis et originalt NES setup, kontra PuNES+original kontroller, ville du være i stand til at bemærke nada forskel fra "the real deal". Dette så godt som uagtet hvilket spil du vælger at sammenligne med. :)

http://tasvideos.org/EmulatorResources/NESAccuracyTests.html
ExceptionExceptionSkrevet 15/07-16 20:52 
millennium>
Hmmm.... med så meget omtale den har fået, så lang tid før release, hvad er så chancerne for at Nintendo allerede har en miniSNES på tegnebrættet...?

Både som marketinguddannet, samt ikke mindst gamer, kan jeg se et enormt potentiale her. :)

Kunne være kærkomment at se Nintendo køre linen ud og udgive senere maskiner iht. samme koncept.
De skal bare IKKE lave samme "blunder" som SNK, og outsource projektet til novicer, men derimod SELV stå for HW udvikling af produktet (læs: Nintendo "Seal og Quality"). Med den rigtige pris og promovering, kunne dette gå hen og blive en samler dille på lige fod med det faktiske nostalgi involveret. :)
nerosnerosSkrevet 15/07-16 20:56 
Jeg sidder ikke med skyklapper på når jeg spiller spil. Jeg kan lide at se systemet og det originale spil køre på skærmen. Det gør mig glad.

Det gør uoriginalt hardware og emulering ikke.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/07-16 20:58 
Men er det ikke original hardware hvis Nintendo selv har lavet det? :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/07-16 20:59 
Hvordan er det uoriginalt hardware?
SumezSumezSkrevet 15/07-16 20:59, rettet 15/07-16 21:02 
Odin>
Helt sikkert! Men du finder altså ikke Contra til mindre end 500kr. idag hvis du da overhovedet kan opdrive det.

Jeg ved ikke hvor du får den pris fra :)
Ja, Jap-udgaven er ret dyr, men jeg købte det US cart only til lidt over 100 for knap to år siden. Så sent som sidste efterår fik jeg Probotector, altså EU udgaven, CIB til ca. 200.

Det er trods alt et spil der findes virkelig mange eksemplarer af.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 15/07-16 21:00, rettet 15/07-16 21:04 
Naiera>
Men er det ikke original hardware hvis Nintendo selv har lavet det? :)

Det er jo ikke en original famicom.

Iøvrigt vil jeg hellere købe et famicom spil til 1000kr eller der over end den der bunke hipster lort. (pardon my french) :D
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 15/07-16 21:01 
Det er en europæisk NES heller ikke ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 15/07-16 21:02 
Hvad skal man også med det?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/07-16 21:03 
1-0 til Neros :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/07-16 21:07 
Uanset hvad er det en fed lille fanservice... Hvem andre end nintendo kunne finde på det? Stop jeres whine.

En skam at battle of olympus ikke er der, men stadig vilde titler.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 15/07-16 21:18, rettet 15/07-16 21:40 
Det aller fedeste ved maskinen er, at hvis man på ingen som helst måde finder den tiltalende eller interessant; så er der ingen der tvinger dig til at købe den.
Ligeledes bliver din originale NES/Famicom og dens spil ikke mindre underholdende af, at en anden har købt sig en NES Mini (eller købt Virtual Console NES spil på sin Wii/Wii U)

Det' eddermame skide smart! :)


EDIT: Coolshop har i øvrigt en forudbestilling oppe, til 629,-
https://www.coolshop.dk/produkt/nintendo-classic-mini-nintendo-entertainment-system/AE45DT
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 15/07-16 21:43, rettet 15/07-16 21:44 
Det er også værd at bemærke at det her vil resultere i at en masse mennesker får prøvet klassikerne. Noget der ALDRIG var sket for størstedelen, hvis den eneste mulighed var original hardware.

Original hardware er lækker men vildt upraktisk for 99% af folk. De har ikke TV, der er egnede til det, og anskaffelsen af fysiske spil er besværlig. Så hvad er bedst; at de aldrig får spillet Super Mario 3 i deres liv eller at de prøver det emuleret? Det sidste, selvfølgelig.
nerosnerosSkrevet 15/07-16 21:44, rettet 15/07-16 21:45 
Ja det er skide smart fundet på det kan vi blive enige om.

Iøvrigt Azzkikr så synes jeg ikke vi "whiner". Vi har bare en anden holdning til tingene, og det må vi godt.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 15/07-16 21:47 
Hvis du kan lade være med at kalde os hipstere, så er det helt i orden du ikke er interesseret i produktet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 23:39 
Azzkikr>
Uanset hvad er det en fed lille fanservice... Hvem andre end nintendo kunne finde på det? Stop jeres whine.

Sega og SNK fandt på det for mange år siden. Omend med ret dårlige resultater, men ret skal være ret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 23:41 
FancyPants>
Er en supergun sat til TV/monitor ikke teknisk set uorginalt hardware, i forhold til f.eks et "real deal" Taito eller Sega kabinet? ;D

Det er stadig originalt hardware det spilles på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/07-16 00:07 
Naiera>
Men er det ikke original hardware hvis Nintendo selv har lavet det? :)

Nej, bare officielt hardware.
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-16 08:36 
neros>
Iøvrigt Azzkikr så synes jeg ikke vi "whiner". Vi har bare en anden holdning til tingene, og det må vi godt.

Selvfølgelig må du/i(er der andre?) det, ligesom jeg som jeg har lov til at finde den holdning tåbelig. Det må jeg heldigvis også godt.

Men hvorfor sidde og bruge tid på at kritisere uskyldig retro fanservice? For mig virker det fuldstændigt håbløst at man som retro spil fanatiker, begynder at brokke sig over dette, men dig om det.

Personligt køber jeg den helt sikkert, da jeg har opgivet at samle NES. Og endnu engang, for fed lineup!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-16 08:40 
slk486>
Naiera>
Men er det ikke original hardware hvis Nintendo selv har lavet det? :)

Nej, bare officielt hardware.

Vil det sige at når jeg spiller PSX/PS2 spil på min US PS3 (tidlig udgave, ikke emulering), så er det ikke original hardware?
nerosnerosSkrevet 16/07-16 09:03 
Azzkikr>
Selvfølgelig må du/i(er der andre?) det, ligesom jeg som jeg har lov til at finde den holdning tåbelig. Det må jeg heldigvis også godt.

Du skal være så velkommen det er altid en fornøjelse. Jeg synes helt sikkert du skal købe den!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 16/07-16 09:23 
Azzkikr>
Vil det sige at når jeg spiller PSX/PS2 spil på min US PS3 (tidlig udgave, ikke emulering), så er det ikke original hardware?

Ja? Ved godt at man i spilbranchen har en tendens til at bruge udtrykket "original" bare om hardware lavet af samme firma. Originale controllers, osv. Men det er jo ikke det ordet betyder. Hvis du udgiver en NES i 1985, og derefter udgiver en ny ting der ligner en NES i 2016, så er det da på ingen måder den originale NES :P
Men officiel (og lovlig) det er den, og det tæller naturligvis for noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/07-16 09:46, rettet 16/07-16 09:59 
Jeg ved godt hvad du mener, jeg synes bare at det bliver ligegyldig ordkløveri. Hvad så med de dusinvis af multiplatform spil der er blevet udgivet senere på et system frem for et andet, er de heller ikke udgivet på "original hardware"?

Derudover var det jo lidt et trik spørgsmål, da jeg netop snakker om en bagud kompatibel ps3 baseret på reelt hardware og ikke emulering. Hvor går grænsen? Er det blot kassen der gør forskellen?

Hvad med spil der oprindeligt er udgivet til PS4? Bliver de spillet på uoriginal hardware på PS4,5? Hvad med SFC der spilles på en US SNES osv? En FC fra 83' er ikke hardware mæssig identisk med en EU NES fra 90' gør det den uoriginal, igen hvor går grænsen?

Jeg mener kun vi kan snakke om u/originale spil, det hardware de spilles på vil i princippet altid være originalt.
--Skrevet 16/07-16 11:24, rettet 16/07-16 11:28 
Jeg elsker når der går "se hvor retro gamer jeg er" i den :P Det minder mig allermest om en stor gang E-penis fremvisning :D

Den med "original hardware" er jo en svær størrelse at drøfte, eftersom et supergun setup IMO næppe er original hardware, hvis man tager de fysiske rammer med i vurderingen. Her tænker jeg på hvordan selve arcademaskinen danner fysiske rammer for hvordan spillet skal spillet. Dette er næppe tiltænkt at skulle foregå henslængt i en sofa via et arcade stick og et TV, men nærmere i fx stående position osv. Pointen er bare, at vi hver især vurderer hvad der er "rigtigt", dog skal man passe på med at gøre andres "rigtige" til "forkert", eftersom man ender i en vurderingssag, hvor det igen er de pågældende øjne som vurderer sagen, hvilket medfører at det er en stor gråzone IMO. At man hver i sær sidder og udtrykker sin holdning som værende "fakta", mener jeg ikke giver mening overhovedet.

Derfor ville det være rart (samt kunne undgå en del "splid"), hvis man huske at parkere sin "jeg har fat i den 100% korrekte fakta!!!", og i stedet begynde sætninger med fx: "Som jeg ser det, er det ikke original HW, fordi... bla bla bla", i stedet for "Det er ikke original HW....". For når alt kommer til alt, så er det en stor vurderingssag / gråzone - som jeg ser det :D

Jeg kom til at tænke på en PS2 ift. "original hardware". Den første models CPU var clocket til ~295 MHz og de senere til ~299 MHz. Hvis man er totalt nazi omkring dette, giver det vel en udfordring ift. at finde ud af hvad der er "det originale" :D? Hvis det så er den første, vil det så sige at den nye version er "forkert" :P?

Når det så er sagt, så glæder jeg mig til NES Mini. Tænker at jeg vil ønske mig den til jul :D Det bliver dejligt at spille de 30 spil på originalt hardware ;P
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 16/07-16 11:37, rettet 16/07-16 11:45 
m1chelsen jeg ved godt det er din kæphest men det har ikke en skid med at se hvor retrospils agtig jeg er! Det har noget at gøre med at jeg ikke gider emulerede spil om de så køre på officielt hardware er fuldstændig ligegyldigt. Det giver mig en tom følelse indeni som jeg ikke kan holde ud i mit sind.

Angående E-penis fremvisning så er det vist noget VI alle er ret gode til :D
Bashful Neophyte
--Skrevet 16/07-16 11:47 
Ja, den skal jo luftes af og til den e-tissemand :D

Neros nu var min kommentar ikke møntet personligt på dig, men på udviklingen i denne tråd (og andre jeg har læst igennem tiden), hvor diskussioner omkring "korrekt gaming" hurtigt ender i en gang mudderkast, hvor personlige holdninger og præferencer bliver udtrykt som værende "100% korrekt konkret fakta" :) Dette giver så skruen uden ende, når flere oplever at sidde med "den ultimative sandhed" og disse ikke stemmer overens. Det er ren og skær religionslignende tilstande :P

Jeg kan godt følge din holdning, vedr. at det "ikke er det samme" som den gode gamle NES osv.

Det var også grunden til, at jeg gik i gang med mit supergun halløj for år tilbage. Jeg oplever det som værende hyggeligt på den lækre måde, at der ligger et arcade print på bordet, imens softwaren flyder hen over skærmen. For mig giver den en ekstra dimension af helhedsoplevelsen. Jeg tænker,a t det måske er det samme du referere til?
Spiller nu: Animal Soccer World
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/07-16 12:05 
m1chelsen>
... Når det så er sagt, så glæder jeg mig til NES Mini. Tænker at jeg vil ønske mig den til jul :D...

I ordets rette forstand, så er NES Mini jo sådan set retro, modsat den originale NES. ;D

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=retro

/ordkløveri
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
--Skrevet 16/07-16 12:07 
Ja, nemlig :)
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 16/07-16 12:08, rettet 16/07-16 12:09 
Det har for mig ikke noget med korrekt gaming at gøre men ren og skær den spiloplevelse som jeg finder det sjovest med. Jeg synes bare ikke den Mini NES er sjov :-)

F.eks har jeg købt en Everdrive til min SFC, men jeg har haft den i maskinen ca. 2 gange. Den følelse jeg får ved at spille på den slags giver mig ingen glæde overhovedet også selv om det ikke er emulering sjovt nok.
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 16/07-16 12:21, rettet 16/07-16 12:23 
Men ja. Jeg vil også have en NES Mini en dag. :)

Med undtagelse af Super Mario 1-3 og ganske få andre titler, så har den originale NES ikke nogen videre (personlig) nostalgisk betydning for mig.
Men selv hvis den havde... Når jeg tænker på hvor lidt jeg overhovedet har orket at finde min Master System, Mega Drive, Dreamcast eller N64 etc. frem over årene, så vil det sgu nok være præcis det samme med en original NES.

- Og som bonus, så kommer jeg ikke til at hogge en eller flere NES klassiker(e) som en 'rigtig' samler ville værdsætte langt mere end mig. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 16/07-16 14:38 
Sumez>
Odin>
Helt sikkert! Men du finder altså ikke Contra til mindre end 500kr. idag hvis du da overhovedet kan opdrive det.

Jeg ved ikke hvor du får den pris fra :)

Siden NES-titler som nævnt er stort set umulige at finde "i det fri" mere, så er det hvad jeg ser på DBA, Guloggratis, QXL, Tradera, eBay.co.uk, eBay.com, Half.com, Amaxon.co.uk/.com, og det lille dusin amerikanske og britiske brugtforhandlere jeg benytter mig af.

Ja, Jap-udgaven er ret dyr, men jeg købte det US cart only til lidt over 100 for knap to år siden. Så sent som sidste efterår fik jeg Probotector, altså EU udgaven, CIB til ca. 200.

Igen: Hvorhenne? Jeg tror vitterligt der er tale om at du har været heldig, for jeg har ikke hørt om nogen andre medsamlere som generelt finder sådanne titler til de priser længere. Bemærk i øvrigt igen, at jeg taler om de priser man ser i 99% af tilfældende for de her titler. Jeg er ikke tvivl om at man kan være heldig. Det ændrer ikke en tøddel ved at selv upopulære løse NES-carts idag er blevet rigtig meget dyrere end de var for få år tilbage. Og de populære er blevet rasende dyre, næsten uanset udbredelse. Mega Man blev også solgt i et stort oplag, ligesom Contra gjorde, og det ser du altså heller ikke til meget under 500kr. mere.

Det er trods alt et spil der findes virkelig mange eksemplarer af.

Det er jeg slet ikke uenig med dig i. Det rykker bare overhovedet ikke ved det faktum at NES-titler ikke findes i det fri mere og de populære titler herhjemme bliver prissat til to, tre og fire gange hvad de blev solgt for for blot fem år siden. Den største prisflugt er helt klart den vi har set her i nordeuropa, mens amerikanernes priser "kun" er fordoblet i mange tilfælde.
DunwichDunwichSkrevet 16/07-16 15:21 
Sumez>
Jeg ved ikke hvor du får den pris fra :)
Ja, Jap-udgaven er ret dyr, men jeg købte det US cart only til lidt over 100 for knap to år siden. Så sent som sidste efterår fik jeg Probotector, altså EU udgaven, CIB til ca. 200.

Det er trods alt et spil der findes virkelig mange eksemplarer af.

Du skrev om NES spil til under 50 kr?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/07-16 15:34 
Jeg er ikke selv til flashkort/SD, klon maskiner
Emulator osv.

Men giver dumme-hund-konsolting ret i , at men ikke skal rive hovedet af andre som hygger sig lige så meget som mig, på en klon maskine med et pirat spil fra 25 år siden.

skal ikke ødelægge hans gen-oplevelse med et gammel spil!
Jeg plejre altid at hygge mig med at der er kommet 1 mere til min nørde hobby.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-16 15:37, rettet 16/07-16 15:54 
m1chelsen>
Det er helt korrekt at vi er mange (inkl. mig selv) der godt kan lide at oplyse om hvordan man bedst oplever sine spil. Jeg synes dog ikke at jeg forsøger at trække min mening ned over hovedet på folk, men jeg har intet problem med at fastholde at mine holdninger er mere korrekte end andres i VISSE tilfælde (ikke altid). For der er ting der bare er objektivt korrekte, og dermed ikke kan afskrives som personlige holdninger.

F.eks. er der ikke nogen der kan argumentere imod at RGB er composite langt overlegent. At spil der er designet til 60Hz, bør spilles i 60Hz da de ellers kører for langsomt ved 50. At spil og film der er optaget i 4:3 bør afvikles i 4:3, da personer og figurer jo ikke skal se "tykkere ud" end de er. Og det kan for den sags skyld heller ikke diskuteres hvordan et TV korrekt indstilles, da der findes meget klare standarder for den slags.

Når dét så er sagt, så er jeg ligeglad med om du eller andre synes at composite er fint nok, eller om "man skal udnytte hele skærmens areal", og har sit TV stående til fabriks-indstillinger :) Jeg har dog oplevet at få en langt bedre oplevelse ved at gøre sådan som jeg gør i dag, så det vil jeg gerne dele med jer andre, der måske ikke har prøvet en eller flere af disse forskelle endnu :)

EDIT: Om NES Mini er rigtig eller forkert er måske mere et spørgsmål om personlig preference. Vi snakker stadig emulation, så det bliver naturligvis aldrig ligeså rigtigt som med original hardware, men hvis det bare spiller fint og fungerer fornuftigt kan jeg nu godt se charmen ved NES Mini. Jeg synes der har været mange gode argumenter for den i tråden her.
For mig betyder det alverden at der er tale om et produkt der har fået Nintendos accept, hvilket alle dage vil gøre den mere korrekt, i mine øjne, end enhver anden emulator på PC der kører de samme spil. Også selvom de sikkert kan afvikle dem mindst ligeså godt :)

I sidste ende kommer det, for mig, helt an på hvordan NES Mini håndterer billedet. Om det bliver 480p, 720p eller 1080p gør mig nødvendigvis ikke det store, bare det ser skarpt og lækkert ud. Hvis de laver en Neo Geo X, så kan det være ligemeget, og så vil jeg ikke tøve med at kalde skidtet for hamrende forkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 16/07-16 16:06, rettet 16/07-16 16:08 
KK: Jeg er helt enig i, at jeg ofte "trækker den udmelding", ingen tvivl om det. Jeg opfatter det ikke som et angreb, men i stedet som en difference i vores synspunkter :)

Der hvor jeg mener, at den står til diskussion, er når det kommer til hvordan selve oplevelsen er "rigtig". Hvis man som barn har været vant til at afvikle sine spil i fx 50 Hz, kan dette meget vel være "rigtigt" for den pågældende person, hvis han / hun på et senere tidspunkt gerne vil tilbage til samme oplevelse. Eftersom mange maskinerne også som standard blev afviklet via 50Hz her i vores del af verden, kan man - som jeg ser det - også fint argumentere for at denne setting er "den rigtige" her i landet. Om spillet derfor er designet til 60 Hz, kan meget vel være, men hvis det pågældende og officielle system her i landet er designet til 50 Hz, kan denne mulighed også meget vel anskues som værende "den rigtige" her i landet.

Jeg ser dog af og til personer som forsøger at "lege dommer" over hvad der er "det korrekte", dog tager disse synspunkter udgangspunkt i, en fortolkning fra den enkelte. Hvis man er endnu mere nazidommer omkrign dette, kunne man måske endda påstå, at man selv med en korrekte og originale arcademaskine ikke ville opnå den "rigtige oplevelse" hvis denne fx står hjemme i stuen og at "den 100% korrekte oplevelse" kun ville kunne opnås i en arkadehal fx.

Der hvor jeg dog godt kan blive lidt træt, er når nogle udviser glæde omkring et produkt, hvortil det af og til ses, at folks eneste kommentar er noget negativt noget ála: "Du spiller forkert!", "Du skal afvikle det på en CRT!", "Du spiller i widescreen!", "Du spiller på MAME!" og lign. Det er som sådan fløjtende ligegyldigt hvad andre gør og hvordan andre spiller deres spil, så længe de bare hygger sig med det. Når det så er sagt, kan jeg godt forstå at man forsøger at hjælpe andre til at optimere oplevelsen. Hvis en derfor fx bruger RF signalet, giver det IMO god mening, at gøre vedkommende opmærksom på, at det kunne give den bedre oplevelse med fx RGB (btw tak til KK fordi du for år tilbage tilskyndede mig til at anskaffe et RGB kabel til min PS2 :P). Jeg tror dog nogle gange at det er måden det bliver skrevet på, som kan fremstå som et "jeg ved bedre"-angreb, frem for en reel hjælp.

Giver noget af det jeg skriver mening, eller lever jeg i min egen lille osteklokke :D?

EDIT:

KK: "Vi snakker stadig emulation, så det bliver naturligvis aldrig ligeså rigtigt som med original hardware".

Jeg vil derimod påstå, at det er mindst lige så "rigtig". Hvis Nintendo ejer det hele, hvem er jeg så til at dømme over, hvilken af deres udspil som er "mest rigtig" :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
OdinOdinSkrevet 16/07-16 16:22 
Hvor deponerer man point for gode indlæg henne? Vi burde have et "tip jar".
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-16 16:37, rettet 16/07-16 16:41 
m1chelsen>
Der hvor jeg mener, at den står til diskussion, er når det kommer til hvordan selve oplevelsen er "rigtig". Hvis man som barn har været vant til at afvikle sine spil i fx 50 Hz, kan dette meget vel være "rigtigt" for den pågældende person, hvis han / hun på et senere tidspunkt gerne vil tilbage til samme oplevelse. Eftersom mange maskinerne også som standard blev afviklet via 50Hz her i vores del af verden, kan man - som jeg ser det - også fint argumentere for at denne setting er "den rigtige" her i landet. Om spillet derfor er designet til 60 Hz, kan meget vel være, men hvis det pågældende og officielle system her i landet er designet til 50 Hz, kan denne mulighed også meget vel anskues som værende "den rigtige" her i landet.

Her vil jeg så mene at man er farvet af nostalgi. Man må gerne mene at det skal spilles sådan, men 50Hz var et nødvendigt onde herhjemme pga. vores fjernsyn, konsoludgiverne havde intet andet valg end at lade maskinerne køre langsommere og lade det være op til udviklerne at optimere nogle enkelte titler. Optimeringen bestod primært i øget hastighed af musikken, mens gameplayet forblev uændret.

Derfor mener jeg at jeg med god samvittighed kan sige at, spil der er udviklet med 60Hz i tankerne er forkert at spille på et EU-system i 50Hz, da gameplayet er langsommere end hvad udvikleren oprindeligt har tiltænkt :)

Ellers er jeg meget enig i det du skriver, man skal også kunne acceptere at folk ikke er enige i, og ikke nødvendigvis vil følge de råd man giver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
394 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig