X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny officiel NES Mini fra Nintendo


394 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Svar Sortering
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-16 14:08, rettet 14/07-16 14:18 
https://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Classic-Mini/Nintendo-Classic-Mini-Nintendo-Entertainment-System-1124287.html


Lyder lidt som SEGA's Mega Drive 3, men glæder mig til at finde ud af hvad der er i den

*EDIT* Næh... Lyder mere som et af de dér SEGA plug n play ting, men bare af lidt højere kvalitet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 14:18, rettet 14/07-16 14:19 
Nej lad os håbe at det her er ordentlig hardware der kan vise et ordentligt billede, modsat de skod Sega-kloner der er udkommet så mange af :)

Jeg synes det virker ret interessant og det er da et ret blæret udvalg af titler de har valgt :)

EDIT: Nintendo kunne dog godt finde på at låse maskinen til 50Hz i Europa, så en import fra USA vil måske være nødvendig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/07-16 14:20 
Jeg troede først at det var noget der kunne afvikle éns originale spil også, men det ser det ikke ud til. Fedt udvalg af titler, ja. Hvis den koster et par hundrede kunne det da være sjovt at eje.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 14:21 
Jeg tror den kommer til at koste for meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/07-16 14:22 
Det er vel blot emuleret platform som en million andre, eneste forskel er den er officiel og dyrere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 14:24 
Det er selvfølgelig emulation, men man kan håbe at det spiller nogenlunde som Virtual Console der ikke er helt slem hvad det angår.

Emulation gør mig ikke så meget når bare det er officielt og lovligt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 14/07-16 14:33, rettet 14/07-16 14:33 
Helt sikkert emulation baseret på en eller anden ARM-løsning. De har jo allerede emulatorerne.
Det er i øvrigt værd at bemærke, at de igen bruger det proprietære stik fra Wii remote til controllerne. Det peger jo på at de formentlig også kan tilsluttes og bruges sammen med Wii remotes til Virtual Console-spil på Wii/Wii U. Med så kort tid til NX og Nintendos forkærlighed for genbrug, kunne jeg faktisk også godt forestille mig, at de porte går igen på dén konsol.

Igen irriterer det mig til gengæld, at de sælger maskinen uden strømforsyning. Nøjagtigt ligesom de seneste iterationer af 3DS. Det er indbegrebet af nickel-and-diming, Nintendo. Hold så op med det pis.
BeanoBeanoSkrevet 14/07-16 14:36 
De skriver at controlleren kan bruges med Wii U, så er helt spildt projekt... kun næsten :)
OdinOdinSkrevet 14/07-16 14:55 
Ah. Jeg kan også bare lære at læse. ^_^

Men hvad er et spildt projekt? Og hvorfor?
WehnerWehnerSkrevet 14/07-16 15:24 
Det er da en pæn liste - de 30 spil. Jeg kunne godt finde på at købe den.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/07-16 15:54, rettet 14/07-16 15:54 
Faktisk et virkelig godt spiludvalg! Dog rigtig mange spil som jeg ville mene allerede er et must i enhver NES-samling, så ikke noget fornuftigt argument for at købe maskinen for mit vedkommende :P

Men virkelig en forspildt chance at de ikke gør det muligt at købe nye spil på f.eks. DS-agtige kort. Uden den mulighed, er det mest en gimmick-maskine I stil med MegaDrive 3 og andre plug'n'play-løsninger :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
vyssenvyssenSkrevet 14/07-16 15:59 
Men er vi ikke enige om at alle de gamle spil er svære at spille med den lag en fladskærm tilfører? Det trækker vel lidt fra conceptet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 16:00 
Nej, der findes fladskærme der ikke lagger ret meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/07-16 16:16 
Odin>
Men hvad er et spildt projekt? Og hvorfor?

Spildt fordi det virker begrænset og ikke rigtigt tilføjer noget for forbrugerne/Nintendo-fans, bortset fra ny NES controller til Wii U. En billig måde at udnytte retro-nostalgi for at tjene hurtige penge, set så mange gange før.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/07-16 16:19 
Gad vide om den kan vise spil på mit tv. Har problemer med Wii og Virtual console. Det kommer lyd men ingen billede :/
QQSkrevet 14/07-16 16:43 
Den bliver alt for dyr. Spillene alene koster over 1100 kroner at købe på Virtual Console.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 14/07-16 16:54 
I tvivl om du spøger men vejl pris er $60 ;)
QQSkrevet 14/07-16 16:56 
What? Det havde jeg ikke set. Synd for dem, der så har købt spillene på VC. :)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 16:56 
Greaseball>
Gad vide om den kan vise spil på mit tv. Har problemer med Wii og Virtual console. Det kommer lyd men ingen billede :/

Dit TV forstår vidst bare ikke 240p :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/07-16 19:34 
Kan man overhovedet køre 240p igennem HDMI? For hvis ikke, så outputter NES Mini nok 1080p og så får Greaseball ingen problemer.
JmogJmogSkrevet 14/07-16 19:41 
Jeg er i øvrigt ligeglad med at den ikke vil kunne udvides med flere spil og at det er VC emulation. For de spil jeg ikke har i forvejen på VC, så er det rigeligt pengene værd. Den medfølgende NES controller og muligheden for at bruge den trådløst (via en Wiimote) er en udsøgt bonus.

Jeg er meget imponeret over prisen for maskinen. Burde havne på omkring 550kr herhjemme og ekstra controllere for 100kr. Røverkøb.

Så nogen på Neogaf skrive at de havde planer om at købe den for at skrælle indmaden ud og sætte en Raspberry Pi ind i den, da den passer i størrelse. Ikke dumt. Det bliver den pæneste og mest mobile emulatorkonsol.
GreaseballGreaseballSkrevet 14/07-16 19:44 
Konsolkongen>
Greaseball>
Gad vide om den kan vise spil på mit tv. Har problemer med Wii og Virtual console. Det kommer lyd men ingen billede :/

Dit TV forstår vidst bare ikke 240p :/

Bingo.. der var sådan det var. Bruger component kabel. Så hvad... skifte til noget ringere hver gang jeg vil spille et VC spil?
Dog er der nogle af de gamle 16bit spil på VC der godt vil virke. Sådan lidtblandet landhandel.

Kunne godt være fristet til en mini NES. Om ikke andet ville det se sjovt ud at have den stående oven på den gamle NES.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 22:43, rettet 14/07-16 22:45 
Jmog>
Kan man overhovedet køre 240p igennem HDMI? For hvis ikke, så outputter NES Mini nok 1080p og så får Greaseball ingen problemer.

Det er ikke en standard nej. Det vil forhåbentlig blive 720p i stedet, da 240p skaleres perfekt til dét.

Greaseball>
Bingo.. der var sådan det var. Bruger component kabel. Så hvad... skifte til noget ringere hver gang jeg vil spille et VC spil?
Dog er der nogle af de gamle 16bit spil på VC der godt vil virke. Sådan lidtblandet landhandel.

Det kommer vidst an på konsollerne du emulerer. N64 emuleres svjh. i 480i/p, altså dobbelt opløsning af en original maskine. Der er også et eller andet med PC-Engine hvis jeg husker korrekt.

Jeg mener dog at der er en knap-kombination du kan holde nede på en nunchuck for at tvinge spillene i 480i/576i, hvor de med stor sandsynlighed vil virke på dit tv. Prøv at google det.

EDIT: Jeg googlede det selv :)
http://retrorgb.com/wiivsclassic.html

Lyder som om at du kan omgå problemet ved bare at sætte din maskine til 480p (men det burde du have gjort allerede, når du har component kabler).
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 14/07-16 23:18 
Jeg fatter ikke hvad folk vil med det?

Seriøst..
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 23:37 
Det er sådan lidt Neo Geo X-agtigt. Men Nintendo har vist at de kan lave en rimelig emulation af deres gamle spil. Og udvalget er ret fornuftigt (jeg er positivt overrasket over at den indeholder både Konami- og Capcom-spil). Jeg synes den er sjov. Hvis den har et godt billede og gode controllers så vil jeg nappe én.

Jeg havde dog virkelig gerne set at de havde udgivet flere spil på flashcards ved siden af :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/07-16 00:26, rettet 15/07-16 00:27 
neros>
Jeg fatter ikke hvad folk vil med det?

Seriøst..

Mener du det bogstaveligt eller vil du blot sige at du ikke selv er interesseret, for appellen er da åbenlys og endda på flere fronter:

Hardcore gamers: Få en stor bunke VC titler med mængderabat. Ja, jeg har allerede en Wii U, så jeg kunne bare købe alle spillene til den, men her får jeg dem til en brøkdel af samme pris. Boksen fylder så lidt at den eneste fysiske skavank er at den vil optage et HDMI-stik.

Gamers uden en Wii eller Wii U men med en NES i deres barndom: Drønbillig måde at få en stor nostalgidosis. Den ligger pænt meget i impulskøb-territorie med den pris.

Folk der aldrig har ejet en Nintendo-konsol: Billig og nem måde at dykke ned i kataloget og se hvad det er vi andre fabler om.

Ex-gamere: Familiefædrene der har solgt det hele for mange år siden. Deres børn er nu i en alder hvor de kan finde ud af computerspil og far vil gerne introducere den lille purk til klassikerne, som stadig kan få ham til at smile når han tænker på Mario og Kirby på de sene vinteraftener.

Og så er der dem der stadig ikke tør købe digitale ting online og vil have noget der "bare virker".

Den her maskine lanceres i November. Den bliver et kolossalt julegavehit og vil sælge som varmt brød.
3of193of19Skrevet 15/07-16 02:38 
Jep, det er synergerer også godt med NX launchen for at få Nintendo brandet frem igen,
Mes1983Mes1983Skrevet 15/07-16 08:02 
Jeg skal helt klart have en. Tænkte med det samme også på at det ville være fedt med en raspberry pi inden i. Tror bare ikke jeg ville kunne få mig til at gøre det. Derudover tror jeg mere og mere på, at den vil køre med den nye formfaktor af kort/Cartridges. Det ville være fedt med funktionalitet, der også kunne bruges på NX. Og så med samlinger udgivet på cart.
SumezSumezSkrevet 15/07-16 08:02, rettet 15/07-16 08:02 
3of19>
Jep, det er synergerer også godt med NX launchen for at få Nintendo brandet frem igen,

Ja, nu gik det jo ikke så godt for deres Pokemon Go projekt, så de har hårdt brug for lidt fremgang :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 09:21 
Det er juleaften. Anden er spist, mandelgaven er vundet, portvinen klæber til ganen. Under juletræet finde jeg en pakke med mit navn på. Med en varm fornemmelse i kroppen åbner jeg gavepapiret og afslører .... en mini NES. Og pludselig er jeg 12 år igen, med udsigt til en lang, underholdende juleferie foran skærmen.

Jo. Jeg kan godt se mig selv med en mini NES. Absolut.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/07-16 09:28 
Du fortjener en rigtig NES ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 09:36 
Sumez>
3of19>
Jep, det er synergerer også godt med NX launchen for at få Nintendo brandet frem igen,

Ja, nu gik det jo ikke så godt for deres Pokemon Go projekt, så de har hårdt brug for lidt fremgang :P

Ved folk at det er Nintendo der står bag pokemon?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 09:41, rettet 15/07-16 09:42 
Sumez>
Du fortjener en rigtig NES ;)

med en rigtig NES får jeg garanteret ikke 30 spil med. Så mange gaver får man ikke som voksen. ;)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 09:53 
Havde foretrækket de udgav samlingen på disc til Wii U, evt. med en controller bundlet. Fjollet med mere hardware, selv om den er sød nok.
SumezSumezSkrevet 15/07-16 09:54 
Konsolkongen>
Ved folk at det er Nintendo der står bag pokemon?

Det er irrelevant, de skal bare bare udgive et companion-spil til Pokemon Go når de kommer med deres NX, og så $$$$$$$$

Men derudover, så ja, blev selv lidt overrasket over at alle de kollegaer jeg kender som pludselig er begyndt at spille det, der helt er med på at det er Nintendo der indkasserer på det her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/07-16 09:56 
millennium>
med en rigtig NES får jeg garanteret ikke 30 spil med. Så mange gaver får man ikke som voksen. ;)

Til gengæld kunne du få Ninja Gaiden 2 og 3, i stedet for at nøjes med 1'eren. Castlevania 3 i stedet for at nøjes med 1 og 2. Mega Man 3 og 4, i stedet med at nøjes med Mega Man 2. Contra 1 i stedet for at nøjes med Super C.

Og endnu mere vigtigt, så kan du spille Bible Adventures.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:02 
Til samme pris?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/07-16 10:04 
Nej
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 10:09 
Så gir det ingen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 10:11, rettet 15/07-16 10:11 
Men, øøøhhhhh..... lægger lige mærke til at NES Tetris ikke er på listen...

o_O

Det er vel _næsten_ det vigtigste spil.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/07-16 10:21 
Tetris purister vil ikke acceptere en emuleret udgave :)
SumezSumezSkrevet 15/07-16 10:36, rettet 15/07-16 10:38 
Konsolkongen>
Så gir det ingen mening :)

Jeg snakker ikke på noget tidspunkt om prisen, jeg siger bare at hvis man interesserer sig for gode spil, så er det en rigtig NES man "fortjener", andet er der ikke i det, det må du vel også kun kunne være enig i. :)

Beano>
Tetris purister vil ikke acceptere en emuleret udgave :)

NES-emulering har forlængst formået at opnå fuldstændig perfekt afvikling af spillene inkl. bugs, timing-issues osv. - det kræver ikke særlig meget performance i forhold til hvad computere er i stand til i dag.
Medmindre der er decideret input-lag på maskinen (hvilket ville gå ud over alle spillene på den), er der absolut intet i vejen med en emuleret udgave.
Hvad der dog ville være interessant lige mht. Tetris ville være hvorvidt de smed PAL eller NTSC-udgaven på den, da der er ret stor forskel på de to.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 10:53 
Beano>
Tetris purister vil ikke acceptere en emuleret udgave :)

Vi kan ikke alle sammen være Thor Aackerlund :)
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 11:17 
Sumez>
Jeg snakker ikke på noget tidspunkt om prisen, jeg siger bare at hvis man interesserer sig for gode spil, så er det en rigtig NES man "fortjener", andet er der ikke i det, det må du vel også kun kunne være enig i. :)

Det du citerer af millenium handler da i høj grad om pris. Hvor du holder det op imod hvad "man til gengæld kan få". Det giver da ingen mening når de ting du nævner er meget dyrere :D

Selvfølgelig er jeg enig i at en original NES er federe at have :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/07-16 11:26 
Udtrykket "Til gengæld" betyder rundt regnet "Ja, det har du ret i, men der er et trade-off, som involverer følgende". Jeg forstår ikke hvor du læser at jeg modsætter mig at NES Mini'en er en billigere løsning, eller hvorfor du overhovedet hænger dig i det. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 11:31 
Det er umuligt sådan jeg kan læse dit indlæg, men lad nu bare det ligge :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 15/07-16 11:37, rettet 15/07-16 11:37 
Altså, hvilken socialt velfungerende og kompetent person ville ikke hellere have en rigtig pinball maskine i hjemmet end at spille Zen Pinball på sin iPad? Eller have et rigtigt arcade-kabinet i stedet for at Mame-emulere på computeren? Eller hører Metallica vinyl på en 10.000 kroners pladeafspiller fra HiFi-klubben, i stedet for at streame fra Spotify?

Selvfølgelig er originalen bedre og mere værdig. Men alternativet kan enten være idiotisk eller hæderligt. Jeg synes NES Mini er yderst hæderlig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 15/07-16 11:47 
Man kan jo altid håbe at den ender med at inspirere folk til at gå på opdagelse i the real deal. :) Jeg tror alligevel det bliver kraftigt overvurderet hvor dyrt det er at købe NES-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 15/07-16 12:58 
Den fylder også mindre end alle de cartridges :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OdinOdinSkrevet 15/07-16 13:22, rettet 15/07-16 13:24 
Sumez>
Man kan jo altid håbe at den ender med at inspirere folk til at gå på opdagelse i the real deal. :) Jeg tror alligevel det bliver kraftigt overvurderet hvor dyrt det er at købe NES-spil.

Jeg ser aldrig NES-titler til under 50kr. mere. Ikke engang ved bulk-køb eller når der er tale om hærgede cartriges.
Og det er mange år siden jeg har set en eneste NES-cart på et loppemarked. Med mindre har været hos en driftig reseller med helt tovlige idéer om hvad folk vil give for den slags.
394 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig