X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Real Life Platinum Trophy


Svar
UnnamedUnnamedSkrevet 10/07-16 20:45, rettet 10/07-16 20:46 
Hej alle!

Jeg har lige læst om en Playstation bruger, som har rundet 500 platinum trophies. For at fejre de 500 trophies, så havde han besluttet sig for, at få lavet en rigtig platinum trophy til ham selv.
Mere kan læses på dette link (http://blackangel887462.blogspot.dk/p/platin.html)

Det fik mig til at tænke på om Playstation ikke selv uddeler "real life trophies" til folk, som har gjort en ekstra god indsats ved at samle platinum trophies, ligesom YouTube uddeler de kendte "Play Buttons" til YouTubere, som har anskaffet sig et stort antal subscribere.
Hvad tænker I? er det noget Playstation ville få succes ved at indføre? Jeg tror personligt det kunne være fedt med sådant et koncept fra Sony, hvis man som "trophy hunter" kunne få et fysisk trophy, når man havde samlet f.eks.. 500, 1000 platnium trophies eller højere.

Hvad tænker I?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/07-16 23:52, rettet 10/07-16 23:53 
Jeg tænker på hvor mange dårlige spil han må have spildt sin tid på, for at få nemme platinum-trophies. Trophies kan være sjovt nok hvis de ikke indebærer latterlige ting som afviger for meget fra spillets normale gameplay. Jeg gider det kun hvis jeg synes spillene er gode nok.

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, er trophies og achievements ikke mere værd end man selv gør dem til, og for nogen (f.eks ham her) er det en syg besættelse hvor de tvinger sig selv til at spille, ofte elendige, børnespil for at få styrket deres virtuelle potensforlænger.
Jeg synes det er sørgerligt at tænke på hvor meget tid han har spildt på det her, frem for bare at spille spil der er sjove. Det er sgu synd :(

Det kunne egentlig være meget sjovt at se nogle tal (hvis de findes) på hvor meget trophies betyder for salget af spil. Det er en god idé M$ fandt på, og jeg er sikker på at det har solgt et ufatteligt stort antal titler i tidens løb.
Spiller nu: Phantasy Star IV
UnnamedUnnamedSkrevet 11/07-16 01:55 
Jeg er delvist enig i din holdning omkring emnet.

Jo, jeg tror der sidder folk derude, som ikke kan styre deres trang til at skaffe trophies til deres spil. Samtidig tror jeg også, at mange mennesker køber spil udelukkende fordi det er let, at anskaffe sig "nemme trophies". Det punkt er jeg helt enig med dig i.
For mit eget vedkommende, så prøver jeg oftest selv at anskaffe alle trophies, selv når jeg har gennemført spillene. Jeg synes det er sjovt og udfordrende, specielt når det handler om at få "Platinum Trophy" i et spil, som jeg forlængst har gennemført alle story missions i. Det giver et ekstra kick for mig, hvis jeg kan få "Platinum Trophy".
Jeg kunne dog aldrig finde på, at købe et spil udelukkende, fordi det er nemt at få "Platinum Trophy". Jeg prøver derfor kun at få det i de spil, som jeg har gennemført alle story missions. Hvis Sony lancerer et "ægte trophy", så vil jeg helt sikkert prøve at gå efter at få det. Ingen tvivl, det kunne være sejt :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig