X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Horizon: Zero Dawn


Svar
SumezSumezSkrevet 06/06-16 20:30 
Der er kommet en ny trailer frem til spillet i forbindelse med E3, så nu burde vi vel snart have en tråd om det. :) Jeg synes stadig det ser virkelig fedt ud, trods den håbløse titel der gør det ekstremt svært overhovedet at huske hvad det hedder. :P

Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
232 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
PapandPapandSkrevet 20/02-17 21:45 
Åhhh, med både Horizon: Zero Dawn og Nioh eksklusivt på PS4, så begynder en Pro virkelig at trække i mig.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 20/02-17 23:48 
Jmog>
Bede-x>
Er der gode steder at købe, hvis man nu gerne vil have det digitalt og tilknyttet sin danske konto, eller må man bare bide i det sure æble og betale den danske stores pris?

419kr på US PSN. Kan fint spilles fra din danske konto efter det er downloadet. Jeg har selv forudbestilt det der.

Værd at vente til i morgen aften med at købe på US PSN. Der starter deres sædvanlige (3 gange årligt) "køb for 100 dollars og få rabatkode på 15"- tilbud. Virker også med forudbestillinger. Gælder i perioden 21-28/2:
https://www.playstation.com/en-us/legal/spend-100-get-15-terms-and-conditions/
Bede-xBede-xSkrevet 21/02-17 09:09 
Tak for tippet, Jmog. Vil dog lige overveje det med at have spillene tilknyttet separate accounts..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 21/02-17 18:33 
Burde ikke være nogen risiko. Halvdelen af alle mine digitale spil er købt på US PSN siden PS4 launch. Alle er spillet via min DK PSN konto. Det eneste du skal være opmærksom på er, at eventuelt DLC skal købes samme sted som spillet.
slk486slk486Skrevet 21/02-17 18:41 
Enig, men det kan føles lidt rodet ;)

Det med DLC'en gælder iøvrigt også fysiske udgaver.
j/k
3of193of19Skrevet 21/02-17 18:41 
Spil med microtransactions kan også volde problemer. Jeg endte med at købe en EU udgave af Street Fighter V, da jeg ikke kunne købe skins osv med min danske konto i US udgaven. Og min US konto ka ikke spille online, da jeg har PS+ på den danske.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/02-17 18:50 
Hvis du sætter alle dine kontoer til at være "Primary System" så vil spillene være tilgængelige på dem alle. Du skal selvfølgelig stadig købe DLC efter region, men du kan sagtens spille sådan noget som Street Fighter V online på din Danske konto, uden du behøver at være logget ind på US kontoen.
3of193of19Skrevet 21/02-17 21:22, rettet 21/02-17 21:23 
Jeps, det ved jeg, men med den danske konto kan jeg ikke købe skins inde i spillet, og køber jeg dem direkte på EU PSN, virker de ikke med US SFV, og køber jeg dem med US kontoen, kan jeg ikke bruge dem med min DK konto. :(
Jeg kan ikke leve uden Hot Ryu :p

Men tilbage til emnet.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/02-17 11:53 
Holy shit. De har gjort et godt skykke arbejde!
https://m.youtube.com/watch?v=0Y8u7MvuArA
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 24/02-17 14:39 
Glæder mig til at sidde med det selv :)

Gimme that shit!
j/k
enfenenfenSkrevet 24/02-17 16:51 
Koster 400,- i Elgiganten fra næste uge.
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 24/02-17 18:06 
Im there
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 24/02-17 19:10, rettet 25/02-17 00:29 
Første indtryk fra The Guardian.

EDIT: Dooooh :)

Zelda Zelda Zelda Zelda
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
OlimarOlimarSkrevet 24/02-17 19:47 
Det ligner klart en kopi af zelda det der......
BeanoBeanoSkrevet 24/02-17 20:21 
Ja de burde have skjult det bare en lille smule :D
JmogJmogSkrevet 24/02-17 22:09 
Guerilla går virkelig hele vejen for at være sikre på ingen har noget at klage over. Patch 1.02 er lige landet og tilføjer performance mode til Pro. Man kan nu på Pro vælge mellem:

4k (native eller downsampling til 1080p): Stort set låst 30fps med meget sjældne drops til 29fps.
Performance mode: 1080p native låst til 30fps.

Performance mode er egentligt ret unødvendig, men det er da fint de giver folk mulighed for at vælge. John Linnemann fra DF har kigget på det og kan ingen forskel se på de to modes bortset fra opløsning og de ekstremt sjældne framerate drops i 4k.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-17 22:43 
Ja jeg ville også klart vælge 4K med supersampling i dette tilfælde. Men fint de giver muligheden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/02-17 23:09 
Men hvad med spillet? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-17 00:22 
Folk siger det er godt. Jeg er meget overrasket over den positive respons det har fået, firmaet bag taget i betragtning. Synes stadig det ser enormt kedeligt ud, men kan være det skal have et forsøg når det bliver billigt engang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/02-17 00:51 
Sumez>
Men hvad med spillet? :P

Det er druknet i positive anmeldelser. Før vi selv prøver det er der jo ikke andet nyt vi kan snakke om end det tekniske.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 26/02-17 13:40 
Sumez>
Med så overvejende positiv modtagelse er det altid interessant at se hvilken argumentation "tvivlerne" benytter.

Jeg har siddet med Horizon i lidt over en uge nu. Og er som de fleste andre super positiv.

Det irriterer mig vildt meget at EG sammenligner så meget med Witcher 3, når HZD slet ikke prøver på at være den type RPG, men i langt højere grad skal sammenlignes med Tomb Raider og Uncharted IMO.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
rapsacrapsacSkrevet 26/02-17 15:57 
Se, der steg min interesse for spillet lige gevaldigt.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
WehnerWehnerSkrevet 26/02-17 17:38 
Min faldt :) #køberuanset
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 26/02-17 18:35, rettet 26/02-17 18:43 
Så er der preload af Horizon på US PSN. Om 90 minutter er spillets 40,6Gb hentet ned.

Hvis min tidszone udregning er korrekt så kan det spilles fra tirsdag klokken 03:00 dansk tid. DK PSN og retail er dagen efter.
slk486slk486Skrevet 26/02-17 23:15, rettet 26/02-17 23:24 
Min pung skulle selvfølgelig stjæles på min fødselsdag i lørdags, så jeg må pænt vente på nyt betalingskort, før mit Horizon kan sendes afsted til mig. Fandme ikke i orden :(
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 27/02-17 10:51 
enfen>
Koster 400,- i Elgiganten fra næste uge.

Det er godt nok for billigt til digital giver mening. Ærgeligt at digital på konsol altid skal være så dyrt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 28/02-17 23:51, rettet 28/02-17 23:53 
En time og et kvarter inde i HDR The Game og holy fucking shit, det er flot. Historien lægger rigtig godt ud og virker meget interessant. Man bliver lynhurtigt glad for Aloy. Gameplay, styring etc virker ekstremt poleret. Føles slet, slet ikke som et openworldspil, hvor der er gået på kompromis. Meget overbevisende indtil videre.

Utroligt at Guerilla er gået fra en lineær first person shooter-serie til det her. Springet er enormt.
JmogJmogSkrevet 01/03-17 03:05 
Puha, det er godt nok svært at stoppe med at spille. Historien kører hårdt på i løbet af de første fire-en-halv time af spillet og sværhedsgraden giver ikke ved dørene. Superfedt.
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-17 10:17, rettet 01/03-17 10:34 
Er det meningen at man stadig skal kunne markere en fjendes gang, når spillet starter efter tutorial'en? Eller er det noget der skal opgraderes/koster items? Jeg får option til at highlight track, men der sker ingenting når jeg aktiverer det.

Har kun set starten af det og førstehånds indtrykket er at det er blanding af Far Cry Primal og de nye Tomb Raider spil..

EDIT: Highlight muligheden kom igen efter en reload. Må have været en bug.

EDIT 2: HUD'en er ikke helt ligeså støjende som et Ubisoft Game, men det er da der hen af.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-17 10:40 
HUD'et kan du slå til og fra som du ønsker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/03-17 10:51, rettet 01/03-17 10:51 
Jep, jeg kan anbefale at sætte alt til Dynamic og quest markers og kompas til always off.
Så er der stort set intet HUD tilbage og det er smukt. Man kan altid aktivere HUD igen ved at swipe på touchpadden.
Bede-xBede-xSkrevet 01/03-17 10:54, rettet 01/03-17 10:56 
Nice og tak begge to :)

Spørgsmålet er så om spillet er designet efter den information den leverer. Ligesom når folk fx brokker sig over at moderne Bethesda spil bare er markørløb og folk så siger, at det kan slåes fra. Jo, men verdenen er ikke designet til at man skal kunne finde rundt/løse quests uden markøren, hvilket gør oplevelsen frustrerende modsat spil der designes efter det. Kan ikke vurdere om det er tilfældet for Horizon endnu.

I øvrigt en fantastisk setting at rende rundt i. Selv om alt hvad man laver føles fuldstændigt familært, er den og friskheden ved en ny franchise med til at højne indtrykket.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 01/03-17 11:02, rettet 01/03-17 11:03 
Jeg tror aldrig jeg har oplevet et spil med quest markers som fungerer uden dem. Det er virkelig trist.

I det hele taget er "du kan bare slå dem fra" et virkelig sølle argument. At give folk flere valgmuligheder er helt generelt ikke godt spildesign (iøvrigt også lidt relevant ift. den tråd jaes startede for et par dage siden, som jeg nok burde have svaret på).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/03-17 12:17 
I det mindste er det et spil med en story reason for at have questmarkers, denne gang.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-17 12:21 
Sumez>
I det hele taget er "du kan bare slå dem fra" et virkelig sølle argument. At give folk flere valgmuligheder er helt generelt ikke godt spildesign (iøvrigt også lidt relevant ift. den tråd jaes startede for et par dage siden, som jeg nok burde have svaret på).

For the record så var det overhovedet ikke min pointe. Blot at man kunne vælge hvad der skulle være til eller fra på HUD'et, hvilket unægteligt er en god ting. De forskellige dele popper automatisk op alligevel når de er relevante.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/03-17 13:45 
Det var såmænd heller ikke din kommentar jeg hentød til :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 01/03-17 18:39 
Har bestilt en PS4 med ekstra controller og Horizon Dawn til samlet 1888kr leveret, fra Amazon.

Til den pris kunne jeg næsten ikke sige nej, men samtidig er jeg godt nok i tvivl om jeg har tiden til både Zelda og det her.
JmogJmogSkrevet 02/03-17 00:17 
Jeg må have misset en tutorialbesked, for det er først nu efter seks timers spil at jeg opdagede at spyddet har både et light og heavy attack.
enfenenfenSkrevet 02/03-17 09:43 
Mon ikke det bare er fordi, du har slået dit HUD fra? ;)
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/03-17 09:55 
Jeg så den heller ikke. Fangede det kun ved at nogen af opgraderingerne snakkede om "Light Attacks"
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-17 10:20 
Jeg hader næsten at sige det, men jeg kan faktisk godt li' at spille det. Det kan selvfølgelig ændre sig, da jeg stadig er langt fra at have gennemført og endnu ikke er klar over i hvilket omfang man druknes i gentagelser. Og selv om jeg nyder det, kommer min vurdering helt sikkert heller ikke til at blive i nærheden af de panegyriske anmeldelser der er rundt omkring, for det er super formularisk. Hvis man nedsatte en komite til at samle alle tidens populære spil elementer og tilsatte mekaniske dinosauere kunne det meget vel være Horizon man kom frem til.

Med det sagt er der en nervepirrende henrykkelse over kampene. Ikke fordi de er svære eller mekanisk komplekse ift. så meget andet, men pga kombinationen af en fortrinlig styring og nogle skræmmende realiseret robotmonstre. Der er også flere af den slags visuelle wow mommenter som AAA i en eller anden grad næsten har pligt til at levere, men ikke altid gør og som gør det til en fryd at udforske. At kravle rundt på den første Tallneck kommer jeg da til at huske og det var stemningsfuldt da man skulle angribe den første lejr i højhusene og solen gik ned, hvilket fik skyggerne til at brede sig hen over bygningerne. Ved dog ikke om det var et tilfælde eller om de spoler tiden frem til et bestemt sted, da man hviler lige inden. Dag/nat/vejr cyklussen måtte i øvrigt godt sættes kraftigt ned, for det slår om fra det ene øjeblik til det andet. I sideaktiviteterne forsøger de at lege Witcher 3, hvilket ikke lykkedes da figurene er for stift animeret og så dårligt skrevet, at man aldrig overbevises om andet, end at det er en fetchquest man står over for.

Spørgsmålet er nu om det kan holde til den størrelse det tydeligvis har, men alene det at jeg har lyst til at spille videre siger en del.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 02/03-17 11:46, rettet 02/03-17 11:46 
Har en ekstra "Nora Pack & Nora Machine-Trapper Pack" kode til PS4, hvis nogen skulle ønske den.
j/k
quadquadSkrevet 02/03-17 11:53 
slk486: gerne.

Hvordan føler I spillet er med busywork? Nu har jeg set det sammenlignet med både Far Cry (ren busywork) og Uncharted (ingen busywork), og ved reelt ikke hvilken oplevelse jeg går ind til.
JmogJmogSkrevet 02/03-17 12:34 
Kan du definere det?
SumezSumezSkrevet 02/03-17 12:45 
Gentagende spild af tid som man render rundt og laver kun for at udviklerne kan få spillet til at fremstå større? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-17 13:21, rettet 02/03-17 13:23 
quad>
Hvordan føler I spillet er med busywork? Nu har jeg set det sammenlignet med både Far Cry (ren busywork) og Uncharted (ingen busywork), og ved reelt ikke hvilken oplevelse jeg går ind til.

Busywork er der meget af. Du skal konstant gå og samle skrammel op og manage dit våbenlager, mens alle andre missioner end hovedhistorien er fuldstændigt generiske. Det minder meget om de moderne Far Cry spil, som jo i sig selv mindede en del om så mange andre moderne spil. Man er (indtil videre) ikke så ofte inde at markere ikoner på kortet som i de fleste open world spil, men derfor er der alligevel masser af spildtid og det hele kunne strømlines gevaldigt, hvis det var det gode spil frem for at hæve spil(d) tiden, der var målet. Også derfor jeg ikke forventer at kunne svinge mig op på mere et sekstal på PR skalaen, med fuld forbehold for at tingene kan ændre sig, da jeg stadig ikke engang har set halvdelen af spillet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/03-17 17:26 
Jeg har spillet det ca. 8 timer og syntes det er superfedt indtil videre. Sindsyg flot (selv på mit 1080p neandertaler-tv), stram styring og bare interessant og vanedannende at spille. Kun gennemført ca. 6-8 side missioner (inkl den første gauntlet lokation) som var et ok supplement men main-quests har været det mest spændende. Største kritikpunkt pt. er voice acting som er ret ujævn, nogle figurer er gode mens andre bifigurer er lidt off.
Bede-xBede-xSkrevet 02/03-17 18:02 
Der er bestemt noget fængende over det, selv om det minder uhyggeligt meget om de nyere Far Cry spil. Det er spændende at udforske ruinerne og cauldrons på samme måde som det til tider var i Assassin's Creed. Saml x metal blomster, slå x lejre ihjeld, kig fra x høje udkigsposter osv er dog det sædvanlige bavl. Selv skill systemet ligger sig afsindigt tæt op af Ubisofts spil med muligheder for at lære at slå den slå heavy vagt ned, hurtigere healing osv. Men jeg har stadig lyst til at spille videre :)

Jeg var lige ved at tro, at jeg endelig skulle have SPOILER-TEKST:
den aflåste rustning
, men det krævede lidt mere end jeg først troede. Øv da.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 02/03-17 18:09, rettet 02/03-17 18:12 
Verdenen, kampe med fjender, jagt, etc. gør meget for jeg har lyst til at spille det, selv om det på papiret lyder som en blanding af f.eks. Witcher 3, Tomb Raider og AC ;)
Jeg har aldrig gennemført et FC spil, er altid gået død i det efter få timer.

Efit: Ok, jeg gennemførte FC Dragon Blood men det var også ret kort så jeg nåede ikke at gå død i det ;)
JmogJmogSkrevet 02/03-17 18:18 
Noget af det mest bemærkelsesværdige for mig har været at jeg stort set ikke bruger kortet. De eneste gange, jeg har åbnet det, var for at se hvor stor verdenen egentlig var. Jeg savner det slet ikke. Der er lige den rigtige mængde af at man nok skal finde et eller andet interessant hvis man bare går/løber/ridder i en retning.
232 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig