X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Man bliver jo bidt af det. :)


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 26/05-16 00:56 
Hej kære nostalgikere, samlere og gamere.

Jeg er ny her så jeg ville lige droppe et par linjer iht. hvem jeg er, samt hvor lang tid jeg har været tilhænger af verdens fedeste hobby.

Navnet er Martin, og jeg er for nyligt flyttet til det midtjyske. I den forbindelse så står der flyttekasser op og ned med alskens gaming-relateret gøgl; det er helt sjovt at støde på ting man ikke har set i lang tid, men for pokker hvor er der meget der skal pakkes ud. :D

Jeg har allerede stiftet bekendtskab med nogle få brugere herinde, hvilket har været enormt hyggeligt.:)

Jeg er i dag 31, og har vel været samler siden jeg fik min NES i slutningen af 80'erne. Hjernedød som jeg var (ung og uvidende) byttede jeg desværre min elskede NES + tilhørende spil for en Sega MegaCD der også kom med nogle spil; en sjælden gang i mellem ligger jeg stadig søvnløs over denne handling. :D

Derudover så består min samling i dag mest af Xbox 360, PS2, og Dreamcast titler. Foruden dem så har jeg også lidt GC, PSP, og Nintendo DS spil.Jeg er så småt ved at bygge min samling herinde allerede, deraf titlen på topic "man bliver jo bidt af det" :), men har en del at uploade endnu.

Jeg var i mine helt unge dage stor fan af PC gaming kulturen, og har i den forstand, ligeledes en masse PC spil. Er der andre herinde som også dyrker/har dyrket PC gaming i ældre dage? :)

Dette var blot en smule om mig. Det forekommer som et fedt sted herinde, og jeg håber at få nogle hyggelige bekendtskaber.

Med venlig hilsen
Martin
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/05-16 01:19 
Velkommen til, Martin!
Både til Play:Right, men også til det midtjyske. :)

Jeg har stadig de par konsoller jeg voksede op med fra 8-bit og frem, men nu er det næsten udelukkende min PC der bliver brugt når jeg spiller derhjemme.
Vil ikke helt beskrive mig selv som samler. Jeg samler vist mest på spil jeg husker fra barndommen, for nostalgiens skyld (naturligvis med plads til undtagelser).
Er helt sikker på, at jeg allerede efter en uge ville hade mig selv, hvis jeg nogensinde så meget som overvejede at sælge/skille mig af med nogle af maskinerne.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 26/05-16 10:06, rettet 26/05-16 10:07 
Velkommen til samler-manien og dens sociale fordele. Når cartridge-depotet vokser ud over husets grænser, er der desværre ikke en hjælpe-linje at ringe til og dine bedste venner har altid flere spil end dig. :-D

Jeg har (endnu) ikke NES, fordi min barndom havde Commodore malet på sig. Første konsoller var faktisk en GameGear (som jeg stadig har - nu med nye caps) og en SNES (som jeg stadig har, men fik graphic glitches).

Jeg har (gen)erhvervet en C64 på et loppemarked. Faktisk præcis den samme model og årgang jeg havde som barn.

Jeg synes det danske retro-gaming-marked er meget konsol-fokuseret. Hvilket ikke er en 100% dårlig ting, men det kunne være fedt hvis markedet også havde mere C64, Amiga, old school Mac/PC spil og lign. Der er sket en koncentrering, så f.eks. gamle Mac spil og Infocom spil især er landet i USA.

Ja, jeg samler, men har valgt samle-regler så det begrænser sig.

Samler C64 spil, gerne kassette, men skal være CIB og i god stand. Og de skal have affektionsværdi.
Samler SNES, men min must-buy liste er stort set klaret. Alt derudover ville være fråds.
Samler på Sierra Online spil, helst fra EGA perioden. Kan være en udfordring at finde velholdte udgaver til en rimelig penge.
Og samler lidt på gamle Lucas Arts spil og andre Amiga spil som har affektionsværdi.
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 27/05-16 00:18, rettet 27/05-16 00:19 
Hej begge to, og tak for jeres reply. :) I mit tilfælde er det lige 180. :) Jeg har været ekstremt PC orienteret da jeg var yngre - hold op hvor er der røget mange penge den vej, både på spil, men ligeledes bunker af hardware - men nu (måske pga. alderen), så finder jeg mest komfort i bare at smække mig i sofaen og fyre op for en af konsollerne. :D Vi (mine brødre og jeg) er også opvokset med en relativt trofast C64. Vi havde dog kun båndstation til den, så mange gange var det 50/50 om man nu også kom til at spille i første hug. :) Kan huske at man kunne købe båndspil til C64 for 19,95 kr. i supermarkedet. Købte Batman for den sum. :D Mht. Sierra spil, så er det ikke det jeg har gjort det store i. Jeg har King's Quest VII som det eneste, hvilket også var meget sjovt. Det er dog VGA/SVGA så hvidt jeg erindrer.:)
millenniummillenniumSkrevet 27/05-16 09:12 
Ja, men kan blive bidt af det. :) Pas på, det kan tage overhånd (og jeg er langt fra den værste samler).

Og på er tidspunkt overvejer man også hvordan indboforsikringen dækker, men det er nok en god ting med foto-dokumentation...

Man bliver jo bidt af det. :)

Man bliver jo bidt af det. :)

Man bliver jo bidt af det. :)
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 27/05-16 15:29 
Flot samling. :)
Mht. indboforsikring så er det yderst relevant, skulle man ligge inde med bestemte sjældne eksemplarer, eller blot være i besiddelse af et par stykker velholdte SNK titler.

Min relativt lille samling er heller ikke noget mod nogle af de "heavyweights" der frekventerer siden, men ikke desto mindre er den min, og jeg har passet godt på den. :)

Man bliver jo bidt af det. :)

Man bliver jo bidt af det. :)

Man bliver jo bidt af det. :)

Man bliver jo bidt af det. :)

NB. beklager hvis billederne fylder meget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig