X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 10:33 
Jeg hælder til Hayabusaen, for så skal der ikke skiftes noget ud. Det er heller ikke VANVITTIGT dyrt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 25/02-21 10:45 
Jeg er selv godt tilfreds med min Street Fighter Classic Arcade Edition. Den er så frisk i farvepaletten - og så var den på tilbud hos komplett for et par måneder siden til ca. 800,-.

Shoryuken-anmeldelse fra 2019
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 10:47 
Er det ikke det samme, bare med anderledes artwork?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 10:54, rettet 25/02-21 10:57 
Emulationen er elendig. Det hakker voldsomt og scanlines enten alligner ikke ordentligt eller der er et grimt filter henover.

Det er heller ikke skaleret ordentligt horisontalt, men det er desværre standard for CPS emulering :(

Der er svjv også inputlag på al USB på Switch. Oftest 1 frame ekstra.

Hvis du vil spille Progear er Home Arcade Sticket en langt bedre løsning, da hovedparten af problemerne er fikset i den nye firmware.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 10:56 
Xiwana>
Originalversionen af Spøgelser & gobliner er forresten et gratis add-on til det nye Capcom Arcade Stadium. Tilbudet gælder vist kun til og med i dag.

https://www.gamespot.com/articles/last-chance-get-ghosts-n-goblins-for-free-on-nintendo-switch/1100-6488031/

Er jeg den eneste der får

Error Code: 9001-1670

This content is currently unavailable.

?
Home is where the hardware is..
XiwanaXiwanaSkrevet 25/02-21 10:57, rettet 25/02-21 11:00 
Naiera>
Er det ikke det samme, bare med anderledes artwork?

Jo, det mener jeg helt bestemt. Jeg kan i al fald ikke mærke nogen forskel mellem det og mit Hayabusa-stick til xbox. Det er vist bare Hori, der har en forvirrende navngivningspraksis.

EDIT: SøgAARd - det virkede hos mig, da jeg søgte på Ghosts n goblins i shoppen på selve konsollen. Det installeres som et add-on til grundspillet. Begge er gratis. Men der kan sagtens være emulationsproblemer, som KK påpeger.
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 11:09 
Konsolkongen>
Hvis du vil spille Progear er Home Arcade Sticket en langt bedre løsning, da hovedparten af problemerne er fikset i den nye firmware.

Bortset fra at den er helt vildt besværlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 11:10 
Og flot :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 11:11 
Nogen der har prøvet det her arcade stick?

https://www.maxgaming.dk/dk/switch-fightstick-arcade/arcade-stick-switch-pc-ns
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 11:12 
Hvis det skal være Arcade Stadium så vent til de andre versioner udkommer. Performance på Switch er simpelthen for elendig til at det er spilbart.

https://www.gematsu.com/2021/02/capcom-arcade-stadium-coming-to-ps4-xbox-one-and-pc
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/02-21 11:16, rettet 25/02-21 11:17 
SøgAArd>
Er jeg den eneste der får

Error Code: 9001-1670

This content is currently unavailable.

Man skal hente både spillet og så selve Capcom Arcade udgivelsen, og køre spillet via det.

Men som Konsolkongen siger, emuleringen i den udgivelse har en masse problemer, og efter sigende stammer det meste af det fra at spillene bruger den nyeste Resident Evil engine som framework. Jeg ved at det lyder som lal, men det er rigtigt nok.
Heldigvis er Ghosts n Goblins ikke det spil der er værst ramt (CPS2 spillene kører til gengæld ret skidt), så hvis man ikke liiige har andre måder at spille det på, er det nok ikke værste man kan få ud af en gratis udgivelse. Det er trods alt stadig et fantastisk godt spil.

Nogen der ved noget om hvilken ROM revision af spillet det kører med? Jeg fik selv et arcade PCB ind ad døren sidste år (efter at have ledt efter spillet i nok omkring ti år), og fik med det samme opgraderet det til den sidste Japanske release, det er helt klart den bedste måde at spille det spil på. :)
Men tror muligvis at den udgave der er blevet smidt i emulator-ports de seneste par årtier er det samme, bare med engelsk logo og et skjold i stedet for korset.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 11:17 
SøgAArd>
Nogen der har prøvet det her arcade stick?

https://www.maxgaming.dk/dk/switch-fightstick-arcade/arcade-stick-switch-pc-ns

8bitdo plejer at lave fine ting. Kan ikke kommentere på knapper og sticks i det der, men de er sikkert til at udskifte hvis de ikke falder i ens smag.
Jeg ville dog være bekymret for placeringen af pinden. Den sidder alt for langt til mod venstre kant for min smag. Jeg tror det vil blive ubehageligt enten at bøje armen eller at skulle hvile håndledet på kanten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 11:23 
Konsolkongen>
Hvis det skal være Arcade Stadium så vent til de andre versioner udkommer. Performance på Switch er simpelthen for elendig til at det er spilbart.

https://www.gematsu.com/2021/02/capcom-arcade-stadium-coming-to-ps4-xbox-one-and-pc

På håndholdt virker det altså OK. Er det anderledes på stor skærm?

Hvis ikke andet kan jeg jo bare emulere det på den klassiske SNES mini, nu hvor jeg ejer det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 25/02-21 11:32, rettet 25/02-21 11:53 
https://twitter.com/DolphinDTM/status/1362238587299909632

Naiera>
Hvis ikke andet kan jeg jo bare emulere det på den klassiske SNES mini, nu hvor jeg ejer det...

Jooh, hvis du er i stand til selv at hive dataen ud af din Switch og gøre brug af den?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 11:59 
Ja, helt sikkert...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 12:55 
Jeg har ikke en Switch eller nogen anden nyere konsol, men jeg drømmer om at have adgang til diverse retro-spil, hvor det hele ligner og spiller så tæt på originalen som muligt, uden at jeg skal sælge en nyre for at få råd til de gamle maskiner, så jeres info er sgu guld værd gutter, da jeg ikke aner hvad jeg skal gå efter ellers.

Jeg har både NES og SNES Mini, så har lidt af mine behov dækket der, men jeg vil meget gerne også kunne spille diverse 16-bit co-op spil såsom Metal Slug, Spinmaster, Knights of the Round, Final Fight, osv. Det skal selvfølgelig være med arcade stick, uden input lag og dårligt skaleret billede.

Jeg synes Capcom Home Arcade sticket ser spændende ud, men jeg ville foretrække at jeg og min medspiller havde hvert vores stick, så vi kan slænge os i sofaen imens vi spiller. Jeg får heller ikke adgang til præcis de spil jeg ønsker, men dog stadig en relevant mulighed.

Har I nogle anbefalinger? Jeg har tænkt på at købe en Switch, især hvis der kommer en pro-version, da "gameboy"-delen er 100% ligegyldig for mig, men det er selvfølgelig et "no go", hvis retro-emuleringerne er dårlige eller middelmådige. Er det en PS4 jeg skal have fat på? Jeg gider bare ikke en konsol, der står og larmer helt vildt imens jeg spiller. Det er en seriøs dealbreaker for mig.

Tak! <3
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 25/02-21 13:10, rettet 25/02-21 13:10 
jeg drømmer om at have adgang til diverse retro-spil, hvor det hele ligner og spiller så tæt på originalen som muligt, uden at jeg skal sælge en nyre for at få råd til de gamle maskiner, så jeres info er sgu guld værd gutter, da jeg ikke aner hvad jeg skal gå efter ellers.

Det er desværre altid et case-to-case basis i forhold til kvaliteten af den slags udgivelser, såfremt man overholder loven selvfølgelig. :)

Jeg synes Hamster's "Arcade Archives" på diverse platforme har holdt en generelt pæn standard der er meget pålidelig. Det er ikke på M2-niveau, og du får ikke pixel-perfekt skalering, og alt for mange bells and whistles, men du får ofte forskellige revisioner i samme pakke, med minimal input lag og korrekt emulering (der er mange eksempler på spil der spiller mere korrekt end mame) med en tilfredsstillende minimalistisk opstilling med en score mode der ikke tillader savestates osv.
Til prisen er det fuldstændig acceptabelt, og de har efter hånden virkelig mange fede spil ude, inkl. en masse undervurderede arcadespil der har tilbragt for mange år i glemmebøgerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 13:39 
Interessant. Så Switch er ikke dømt ude? Hvad er prisen ca. pr. titel?

Hvad er M2?
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 25/02-21 13:59 
Ved ikke med Switch, men på PS4 ligger alle deres udgivelser omkring en 50'er.

M2 er et firma der er kendt for at lave ports og emulator-udgivelser af generelt rigtig høj kvalitet. De har vist haft et par svipsere i de seneste år, men generelt er deres standard den højeste i feltet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 14:03 
Cool. Fås M2's ports også til Switch?
Home is where the hardware is..
slk486slk486Skrevet 25/02-21 15:16, rettet 25/02-21 15:17 
Mega Drive mini'en, PC Engine mini'en og Astro City mini'en er alle M2.
De forskellige Sega retro ports på Switch er M2. Outrun, Thunderforce, Aleste, etc.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 15:44 
Astro City Mini er Sega Toys :)

M2 har også lavet ports af shmups bla nogle stykker fra Cave, Battle Garegga og Darius-spillene. De er nær perfektion, men ikke alle er udkommet til Switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 25/02-21 15:50 
Cool, tak. Mega Drive Mini er hermed tilføjet til min wish list :)

Jeg er faktisk mest til run and gun og beat em ups, men er det PS4 der har det største retro/arcade katalog regardless?
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-21 16:45 
De deler vidst meget de samme udgivelser. Det er ikke noget jeg dyrker ret meget da hovedparten af genudgivelser i dag ofte er lige til at lukke op og skide i af forskellige grunde :(

Jeg tror nok at Konami-genudgivelserne (også af M2) er okay. Det er Castlevania, Contra og andet, men når de ikke udkommer fysisk har jeg heller ingen interesse :)

https://www.konami.com/games/50th/ac/gate
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/02-21 17:14 
Ghosts ‘n Goblins Resurrection anmeldelser:

https://www.youtube.com/watch?v=WJkGRxkif0s

https://www.youtube.com/watch?v=v44eSW6aKZQ

https://www.youtube.com/watch?v=aqyPBk2CMWk

https://www.nintendolife.com/reviews/switch-eshop/ghosts_n_goblins_resurrection

Hold op hvor ser det godt ud; Den story book grafik stil, er ret lækker.
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 21:15 

Skriver han ikke, at Progear kører bedre end de andre? Jeg har stadig ikke prøvet det på stor skærm, men på Switchen kørte det umiddelbart fint.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/02-21 22:54 
Art direction i Ghosts ‘n Goblins er ikke for heldig, primært animationssystemet som får det til at se enormt billigt ud :/
slk486slk486Skrevet 26/02-21 06:41, rettet 26/02-21 06:44 
Den art direktion er vist meget splittende. Nogle kan super godt lide det. Andre hader den.
Jeg er heller ikke så vild med den, men tror den kunne vokse på mig.

Konsolkongen>
Astro City Mini er Sega Toys :)

Oh ja. Brain fart :)
j/k
la0sla0sSkrevet 26/02-21 13:51 
Der er noget ved den, den måde den er sat op på, som minder mig om Flash-grafik og den type spil, det skal jeg lige vænne mig til. Det jeg tror der virker billigt, det er at hvert "limb" ikke har indflydelse på de andre dele, så det ja, ser story book-agtigt ud, men også ser let ud. Det ved jeg godt at det ikke er, og jeg synes også at det virker bedre jo mere jeg ser på det.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/02-21 14:10 
Samme her. Synes også det var afskyligt da jeg først så det, nu er det bare smågrimt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 01/03-21 09:05, rettet 02/03-21 08:39 
Synes det er et spændende kunstnerisk valg. Det gav mulighed for meget detaljerede sprites uden at skulle håndtegne hvert enkelt animations frame, og det hele får en fornemmelse af skyggedukke teater.

Nu må der bare ventes på en Xbox eller i det mindste PS udgave så spillet ikke er låst til Switch i fremtiden.

Skygge teater
millenniummillenniumSkrevet 03/03-21 06:50 
GnG møder Rayman Origins. Er det kun mig som tænker det?
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 03/03-21 07:07 
Ja det minder lidt om UbiArt motoren der blev brugt til bl.a. Rayman Origins, Legends, Valiant Hearts og Child of Light
BeanoBeanoSkrevet 04/03-21 15:28 
Friske "Switch Pro" rygter...

https://www.eurogamer.net/articles/2021-03-04-nintendo-switch-pro-will-reportedly-have-720p-oled-screen
JmogJmogSkrevet 04/03-21 21:46 
Giver supergod mening. Ved at bevare 720p som opløsning, skifte til OLED og hæve størrelsen lidt kan de opnå et stort boost i skærmkvalitet/oplevelse uden at øge strømforbruget. Helt klart den rigtige beslutning. Og der er så meget ubrugt område rundt om skærmen at de kan have samme eller mindre størrelse end standard Switchen selvom skærmen bliver større. Medmindre de vil lave en ny størrelse på Joycons kan de dog være nødt til at have samme form factor som standard Switchen.
3of193of19Skrevet 05/03-21 08:37 
Joycons bliver sandsynligvis de samme. Switch har meget store bezels, så Nintendo kan sagtens gøre skærmen større uden at de behøver forbedre den krampefrembringende formfaktor. Alt tilbehør er designet rundt om Joycons, det ville være dumt logistisk set at lave om på det på nuværende tidspunkt.

Personligt så jeg helst en krydsning af Switch Lite med en Pro Dock, dvs, fastmonteret controller på den håndholdte enhed, med ca samme power som nu, måske en anelse mere, og et dock med en kraftigere ekstern GPU, som så kan levere output til 4k60 uden kompromis.
JmogJmogSkrevet 05/03-21 10:09 
Jeg tvivler på docken vil have nogle kræfter i sig selv. Og 4K60 skal vi nok ikke regne med medmindre det er meget simple spil. Vi kommer ikke udenom, at maskinen er markant mindre end de andre konsoller og har meget begrænsede kølemuligheder i forhold til dem.

Vi skal også huske på at "Output up to 4k" ikke nødvendigvis betyder "renderer i 4k". Det kan være den blot opskalerer til 4K.

Husk også på hvad Nintendo plejer at gøre. Med det i mente, så ville det ikke overraske mig spor om spil på Switch Pro vil have akkurat samme visuelle features i spillene som de andre modeller - den vil blot låse sig til target framerate. Det vil også passe godt med at de næppe laver et stort power-hop fra de andre modeller. De vil gerne have den til at være hurtigere, så folk føler de får noget for pengene, men det vigtigste er at de har nogenlunde samme profitmargen på hver solgt enhed.
WehnerWehnerSkrevet 05/03-21 10:24, rettet 27/06-21 17:03 
Gad godt de også lavede en Switch Amateur - kun til tv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/03-21 10:55, rettet 05/03-21 10:57 
Ja, en 100% stationær Switch er også mit ønske, men jeg er desværre begyndt at indse at det nok aldrig kommer til at ske. Jeg tror faktisk aldrig Nintendo kommer til at lave en 100% stationær spillekonsol igen. Portable lader til at være deres guldæg og primære fokus, og det giver nok mere mening for dem at dominere det område, fremfor at kæmpe head-to-head med MS og Sony også.

Jeg håber dog jeg tager fejl, da jeg aldrig spiller håndholdt, og samtidig elsker Nintendo. Men så længe deres maskiner også kan tilsluttes TV, så klarer jeg mig nok. Det føles bare lidt skørt at have en Switch der altid er docked :)
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-21 11:53 
Jeg håber næsten at de holder sig fra 4K for nuværende maskines opskalering til 1080p fra lavere opløsninger er allerede meget primitiv og blurry. Min frygt er at de introducerer DLSS opskalering i alle titler. Digital Foundry har en fest over det og resultatet er også meget imponerende og performance taler for sig selv. Desværre introduceres der også tydelig edge enhancements i form af ringing og noget det ligner dynamisk kontrast. Jeg synes det er ret grimt.

Tænk Xenoblade 2’s forfærdelige skarphedsfilter, dog i en mindre grad.

Allerhelst ser jeg bare at de fikser den skide inputlag på USB og de trådløse controllers. Det er lidt for useriøst med nuværende hardware :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 05/03-21 12:33 
Ja, 4K ville højest sandsynligt bare være en gimmick og et buzzword for at sælge maskiner.

Katastrofalt med input lag, men desværre nok noget de fleste casual gamere ikke engang bemærker... :/
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 27/06-21 16:27, rettet 27/06-21 16:52 
Metro Last Light Redux til 18,75kr på DK eShop til og med i dag.

Limbo: 15kr
Firewatch: 44kr
Ni No Kuni 2: 89kr
Bastion: 18,75kr
Inside: 37,5kr
Hotline Miami Collection: 46kr
Contra Collection: 37kr (kan ikke se pris på Castlevania Collection da jeg ejer den, men tror den har samme pris)
Contra Rogue Corps: 30kr
Steamworld Dig: 18kr

Ser ud til alle Sega Ages titlerne er sat ned til 22,5kr også. Outrun, Space Harrier, Shinobi.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 28/06-21 01:15 
Jep. Castlevania Collection koster/kostede også 37,50,- :)

Og så gav jeg bl.a. voldsomme 7,25,- for Flashback, 22,- for Puyo Puyo Champions og 33,75 for Super Bomberman R. <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 06/07-21 16:34 
Den rygtede Pro model er alligevel ikke så pro, men fin opgradering af skærmen...

OLED model:
https://www.eurogamer.net/articles/2021-05-27-nintendo-reveals-upgraded-switch
NaieraNaieraSkrevet 06/07-21 17:04 
Nå men, så slipper man da for at bruge penge på at opgradere dén konsol :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 06/07-21 17:10 
Hurrah, endnu en ting folk kan scalpe på DBA...
BeanoBeanoSkrevet 06/07-21 17:13 
Naiera>
Nå men, så slipper man da for at bruge penge på at opgradere dén konsol :)

Forvent heller ikke mig i køen foran Elgiganten.... ;)
3of193of19Skrevet 06/07-21 18:37 
Kunne evt finde på at købe den.
Planlægger en tur til USA deromkring så kunne snuppe den mens jeg er derovre og spare en smule måske.
Som portabel maskine synes jeg ikke den duer så meget da ergonomien er forfærdelig, men en bedre større skærm og den endelig acceptable kickstand gør det nemmere at spille Ring Fit Adventure udenfor :)
Og jeg er alligevel i markedet for er byt sæt JoyCons.
JmogJmogSkrevet 06/07-21 18:49 
Ring fit uden tv? Kæft, du har gode øjne :-D
3of193of19Skrevet 06/07-21 19:20 
Hvad man ikke gør for sine underboer med lille baby :)
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig