X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinj... Se hele indlægget


Link...
1'573 emne(r).

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-19 20:03, rettet 22/08-19 20:03 
De nye modeller skulle have en varmere farvetone end de gamle modeller. Jeg vil tro at det betyder at skærmen er mere korrekt kalibreret, men har ikke set en selv. Den gamle er i hvert fald en smule for kold.

Men det er nok kun mig der synes sådan noget kan være et argument for at vælge den nyeste :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 23/08-19 18:27 
Nuclear Detergent>
Det var godt nok billigt. Jeg tror jeg havde levet med batteriet til den pris. Tør man spørge hvilken Føtex du bor i nærheden af? ;)

Jeg tog ned for at købe den i dag (Føtex Skanderborg). Sat op til 2499. Åbenbart et avistilbud. Opdateres om fredagen. Det ku han fandme godt ha sagt, den knøs der ekspederede mig i går.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/08-19 20:27 
Det var godt nok surt! j

Jeg tjekkede ellers hjemmesiden i går, men det har nok kun været i butikken. Måske man er heldig at andre kæder skal rydde ud i de gamle modeller.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 24/08-19 12:03 
Et nyt Bubble Bobble er på vej - eksklusivt til Switch:

https://www.youtube.com/watch?v=LekC6GmwG_A

Fra samme link:
After more than 10 years, Nintendo Switch players can look forward to a sequel of the cult 80's game series Bubble Bobble by TAITO. The new Bubble Bobble 4 Friends was developed by the original studio TAITO Corporation and will include a brand new local 4-player mode.

The sequel will be released both digitally and physically exclusively for Nintendo Switch in Europe on November 19, 2019, with the release in the USA to follow in the first quarter of 2020.
SumezSumezSkrevet 24/08-19 12:12, rettet 24/08-19 12:13 
Jeg så det godt da det oprindeligt blev annonceret, og jeg har stadig virkelig kraftig tvivl om hvad "original studio" betyder i den her sammenhæng. Den oprindelige Bubble Bobble skaber er, som de fleste nok ved, ikke blandt os længere. Symphony og Memories er dog begge to fantastiske spil, og hvem der så end har været ansvarlig for de spil må meget gerne lave et combeack.

Men jeg læser det nu lidt som "Hej vi kommer fra Tyskland og har betalt Square Enix for at bruge Taito's navn"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/01-20 09:26 
Jeg vil gerne have en sekundær dock til min Switch, men jeg synes at Nintendo's er for clunky (og dyr). Er der nogen her, der har prøvet en 3. parts?
j/k
JmogJmogSkrevet 14/01-20 06:53 
Jeg har ikke selv prøvet dem, men sørg for at læse godt op på den du vælger. Jeg husker flere historier om uoriginale docks, der har bricket Switches.
PalsgaardPalsgaardSkrevet 14/01-20 08:08 
Den der formulering "der har bricket Switches", den forstår Palle her desværre intet af, gider du lige forklare for en retardo?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
slk486slk486Skrevet 14/01-20 08:48, rettet 14/01-20 08:49 
"Brick" = mursten = død :)

Jmog>
Jeg har ikke selv prøvet dem, men sørg for at læse godt op på den du vælger. Jeg husker flere historier om uoriginale docks, der har bricket Switches.

Ja, det gjorde jeg til at starte med. Det ser dog ud til det kun var et issue med den første bølge.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/01-20 09:08, rettet 14/01-20 09:08 
Jeg har også ledt een men har ikke fundet noget som skulle virke 100%. Bedste løsning jeg har set, er man skiller den originale dock og installeret boarded i en ny og mindre skal. Men det syntes jeg er lige voldsomt (og dyrt) nok, specielt hvis man bare vil have en ekstra dock som er nemmere at tage med i tasken.
slk486slk486Skrevet 14/01-20 10:55 
Ja, den løsning er jeg også stødt på, men det er så både dyrere og mere kompliceret.
Tror bare jeg må nøjes med en original. Der følger trods alt også en USB-C lader med i sættet :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 24/04-20 16:27, rettet 24/04-20 16:27 
Visse oplysninger fra op mod 160000 brugeres Nintendo accounts er kommet i de forkerte hænder, så hold øje med jeres accounts og skift eventuelt password + få slået 2FA til, hvis det ikke allerede er gjort:

Nintendo has confirmed that up to 160,000 Nintendo Accounts have been accessed in an enormous privacy breach.

If you were affected, your private data such as your nickname, email, date of birth, gender and country/region were potentially viewable by a third party.

Credit card data was not accessed, though as Eurogamer reported earlier this week, linked payment methods were used in some cases to make unauthorised purchases.

In a statement on its Japanese support site, Nintendo confirmed the issue was related to the company's own Nintendo Network ID (NNID) log-in system - one of several methods used to log into your Nintendo account.

NNID usernames and passwords were obtained illegally outside Nintendo's service, the company said, and then used to access accounts and make purchases.

As a result, log-in to your Nintendo account via the NNID method has been disabled. All affected NNID passwords will be reset.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-04-24-nintendo-confirms-160-000-accounts-accessed-in-huge-privacy-breach
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-20 09:42 
Der er et spil jeg gerne vil have fat i. Men det er kun på den amerikanske eshop. Jeg har prøvet at lave en amerikansk profil. Den virker og jeg kan finde spillet i eshop. Men hvordan betaler jeg for det?
Kreditkort virker ikke. PayPal vil den heller ikke. Eneste mulighed er at købe et amerikansk gavekort til det. Er der virkelig ikke andre muligheder?
JmogJmogSkrevet 10/05-20 10:22 
Du gør sådan her:

Log ind på din konto på Amazon.com (har du en til UK eller DE virker den også der).

Gå ind i konto og vælg “Your Adresses”. Tilføj en ekstra adresse som er et sted i USA. For eksempel et bibliotek i Delaware (Google det), da den stat ikke har moms.

Hæld en af de eshop gavekort der har “digital code” i titlen i indkøbskurven. Hvis der står “Digital code”, så betyder det at de ikke sender den med posten men på din mailadresse et minut efter du lægger ordren:
https://www.amazon.com/s?k=eshop+gift+card&crid=3DV3TO130Q1W&sprefix=Eshop%2Caps%2C239&ref=nb_sb_ss_i_6_5

Når du kommer til checkout, så vælger du den nye adresse som modtager. Amazon er ligeglad med om det land du vil have noget sendt til er det samme som på dit kreditkort.

Stort set med det samme, får du en mail med din kode (du kan også slå den op inde på Amazon) og kan bruge den på US Eshop.

Jeg har gjort det i årevis. Virker hver gang. Gør på præcist samme måde, hvis jeg vil købe noget på US PSN.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-20 10:30, rettet 10/05-20 11:18 
Oh. Det vil jeg prøve. Tak Jmog :)

Update: Eneste digitale eshop kort jeg kan finde på Amazom.com er et på $50,- Det er lige i overkanten pt.
De andre ser ud til at skulle sendes fysisk.
WehnerWehnerSkrevet 10/05-20 13:42 
Så har du også til næste gang :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 10/05-20 16:59, rettet 10/05-20 17:00 
Greaseball>
Oh. Det vil jeg prøve. Tak Jmog :)

Update: Eneste digitale eshop kort jeg kan finde på Amazom.com er et på $50,- Det er lige i overkanten pt.
De andre ser ud til at skulle sendes fysisk.

På mit link er der da 10, 20, 35, 50?

Her er for eksempel et på 20:
https://www.amazon.com/Nintendo-eShop-Gift-Card-Digital/dp/B01LYOCVZF/ref=sr_1_3?crid=3DV3TO130Q1W&dchild=1&keywords=eshop+gift+card&qid=1589122682&sprefix=Eshop%2Caps%2C239&sr=8-3
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-20 21:14 
Wehner>
Så har du også til næste gang :)

Heh, ja måske. Men det i overkanten. Så meget køber jeg ikke på eshops.

@Jmog. Nå jeg prøver dem på dit link, så kommer de fint i kurven. Men ved udtjekning så får jeg bare denne besked:
"Some items are no longer available. We're sorry. Some items became unavailable after you added them to your shopping cart"
Det er selv om jeg sætter min adresse til den der fiktive US adresse.

Hvis nogen kan få det til at virker med et $5 kort. Så prik gerne til mig på pm.
JmogJmogSkrevet 10/05-20 23:50 
Hmm, det sker ikke her. Spøjst.

Det eneste jeg kan finde på er at den laver en validering af syntaksen i adressen for at se om det er noget der er teoretisk muligt og der er en fejl der. Prøv at lave adressen om til noget andet. Den her burde leve op til syntaksen - det er min “nabo” :-D

Street: 249 Fifth Street
City: Delaware City
State: Delaware
ZIP: 19706
GreaseballGreaseballSkrevet 11/05-20 08:15 
Samme fejl. De vil bare ikke tjene penge på mig. Men så må de jo lade være.
JmogJmogSkrevet 11/05-20 11:33 
Prøv lige at hælde en af hver i kurven og gå til checkout (5, 10 ,20 ,35 ,50). Fjerner den så alle sammen eller kun nogle?
NaieraNaieraSkrevet 11/05-20 13:24 
Jmog>
Log ind på din konto på Amazon.com (har du en til UK eller DE virker den også der).

Alle Amazons, undtagen Japan, deler konto.

Greaseball kunne måske prøve PC Game Supply, hvis det her Amazon-noget ikke virker.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 11/05-20 14:10 
Tidligere har amazon.com været for sig selv - er det slået sammen med EU nu?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 11/05-20 14:30 
Hvor meget tidligere? Jeg har brugt min Amazon.com-konto siden alle de andre Amazons blev opfundet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 11/05-20 14:38, rettet 11/05-20 14:38 
Dunno. Det er mange år siden jeg etablerede begge dele. Jeg bruger samme email til begge, men det er forskellige konti, med forskellige passwords. Oh, well - var bare nysgerrig.
j/k
JmogJmogSkrevet 11/05-20 23:11 
Min har altid virket til både com og uk. Mindst 12 år.
GreaseballGreaseballSkrevet 12/05-20 15:28 
Naiera>

Greaseball kunne måske prøve PC Game Supply, hvis det her Amazon-noget ikke virker.

Tak Naiera. Det vil jeg prøve :)
GreaseballGreaseballSkrevet 14/05-20 19:43 
Ok det virker heller ikke på PCgame Supply. Jeg kan komme igennem PayPal betaling og så beder siden om at bekræfte mit tlf nr. Der står rigtig nok 45 i lande koden. Men der sker narda når men trykker godkendt.
Web-fail >:[
NaieraNaieraSkrevet 14/05-20 20:26 
Prøv en anden browser.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 15/05-20 09:14 
Har prøvet. Både via PC og via mobil. Samme fejl. :/
JmogJmogSkrevet 16/05-20 00:07 
Hov, var det også Paypal du prøvede med på Amazon? Har du prøvet med betalingskort direkte?
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-20 10:29, rettet 16/05-20 10:36 
Nej på Amazon der kom jeg aldrig igennem til betaling. Men kan prøve med Master Card på den anden side.

Det hjalp ikke. Samme fejl. Den pop up boks hvor man skal skrive et telefon nr. Den vil ikke godkende mit nr.Så kan ikke gennemføre købet.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-20 11:17, rettet 29/05-20 11:17 
Jeg fik forleden en Hori Split Pad Pro...

Nintendo Switch Nintendo Switch

Det var på tilbud hos Amazon UK så jeg gav den en chance, og må sige at det er en positiv overraskelse - god build kvalitet, velkendt ergonomi, knapper, d-pad og analog-sticks føles godt og gør for mig maskinen meget mere spilbar i håndhold tilstand. Dog ikke helt på niveau med Nintendo's egen Switch Pro Controller, men faktisk tættere på end forventet.
Controlleren har som bonus rear-triggers (se billedet) og turbo-funktion som nemt kan tildeles til de fleste knapper.
Switch'en bliver naturligvis noget bredere og større med controlleren, men det syntes jeg kun er en fordel. Man kan stadig docke konsollen med controlleren påsat.

Største kritikpunkter er manglende rumble, motion-sensors og NFC (til amibos). R og L triggers er en smule "mushy" men omvendt ikke en deal-breaker.
Indtil Nintendo selv laver en Split Pro Controller (håber stadig) inkl. alle features, er dette et rigtigt fornuftigt alternativ som er værd at checke ud.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-20 11:50 
Den er egentlig meget fed. Hvordan er kvaliteten på analogerne? :)

En split Pro controller kunne være virkelig barskt, men jeg håber stadig blot på en Joycon med D-pad. Fandeme for åndssvagt at dele det op i individuelle knapper. Den løse Joycon er den værste controller nogensinde, så den feature bliver aldrig brugt her alligevel. Pisse ærgerligt at det også skal ødelægge muligheden for et D-pad på maskinen :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-20 12:32, rettet 29/05-20 12:36 
Analog-sticks er fine - toppen er måske lidt på den store side (ikke nødvendigvis negativt) og der er umiddelbart mere "travel". Jeg vil teste mere i aften og lave direkte sammenligning med Pro Controlleren når jeg har begge i hænderne samtidig :)

Hori har også en d-pad joycon alternativ som er ok - men den har samme ulemper, dvs. ingen rumble, motion-sensors, kan ikke bruges frakoblet osv.
BeanoBeanoSkrevet 29/05-20 15:16 
Diameter på de analoge caps er 17mm på en officiel Pro Controller og 18.5mm på Hori's, også lidt højere hævet, ca. 1mm. Modstand er måske en smule lavere men det kan være størrelsen som driller i sammenligningen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-20 16:21, rettet 29/05-20 16:22 
Ja det kan sagtens være højdeforskellen som gør at modstanden føles anderledes :)

Horis Joycon er ikke interessant for mig desværre pga de begrænsninger den har.

Man kan købe andre shells med D-pads på ebay til de originale joycons, men farverne matcher ikke :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/05-20 16:46 
Ja modding er også en mulighed, men der kommer jeg til kort :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/06-20 09:11, rettet 18/06-20 09:14 
Mit nostalgiske Nintendo-hjerte banker løs, selvom jeg aldrig har spillet 1'eren. Har dog altid hørt gode ting om det, så skal da klart prøve 2'eren, når det kommer.

New Pokémon Snap
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/06-20 09:29 
Der er folk der virkelig godt kan lide etteren, men er det faktisk godt? Jeg har altid troet det har været ironisk ment når folk sagde det var godt, for det ligner ikke der er noget spil i det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 18/06-20 10:12 
Hehe, okay. Jeg aner ikke om det er godt, men alt der tager mig tilbage til N64-æraen gør et eller andet (godt) ved mig :)

Jeg gider desuden ikke spille spil der overstimulerer alle mine sanser og giver mig stress pga. konstant "tjuhej", så et spil hvor man bare skal fotografere Pokémons lyder nærmest som ren medicin for mig.
Home is where the hardware is..
Soren47Soren47Skrevet 18/06-20 18:03 
Jeg elsker spillet, men er glad for både Pokémon og har nostalgi omkring det, så aner faktisk ikke om det reelt er godt :b
Dog, hvis man er uinteresseret i Pokémon, tror jeg ikke der er så meget at komme efter :)
Bede-xBede-xSkrevet 11/12-20 04:29, rettet 11/12-20 04:31 
Ghosts 'N Goblins Resurrection blev annonceret på Game Awards til Switch og udkommer i februar, men før man begynder at glæde sig, bør man nok lige se traileren først:

https://youtu.be/F177-VTSGSM

Kan selvfølgelig være spiller fint nok, selv om det er omtrent så grimt, som man kunne frygte.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 11/12-20 08:52 
Det ligner virkelig bæ, men umiddelbart ser det gameplay- og design-mæssigt solidt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/12-20 14:45 
Ret cool at de har genbrugt mange af de gamle ikoniske fjender og boss'er, men i ny streg. Jeg er dog lidt bekymret for tempoet, som ser lidt typisk 2020-speedy ud. Ghost'n'Goblins har IMO altid været ret slow pace (og brugt det godt).
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/12-20 17:55 
Intet i vejen med fast paced makaimura :) er mere bekymret for om det bliver lavet af folk der ikke forstår serien. Synes det ser mistænkeligt "europæisk" ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/02-21 22:25 
Bede-x>
Ghosts 'N Goblins Resurrection blev annonceret på Game Awards til Switch og udkommer i februar, men før man begynder at glæde sig, bør man nok lige se traileren først:

https://youtu.be/F177-VTSGSM

Kan selvfølgelig være spiller fint nok, selv om det er omtrent så grimt, som man kunne frygte.


John Linneman fra Digital Foundry kan li’ det
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 25/02-21 09:29, rettet 25/02-21 09:33 
Jeg er spændt på selv at prøve det. Fra folk der elsker de gamle title har jeg læst/hørt at kontrollen er laggy og ikke altid lige responsiv, hvilket totalt ville dræbe et Makaimura spil. Fra udfordrende til frustrerende på 32ms :)

Med den oprindelige instruktør er der dog gode chancer for at de forstår spillene..
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 25/02-21 10:07 
Originalversionen af Spøgelser & gobliner er forresten et gratis add-on til det nye Capcom Arcade Stadium. Tilbudet gælder vist kun til og med i dag.

https://www.gamespot.com/articles/last-chance-get-ghosts-n-goblins-for-free-on-nintendo-switch/1100-6488031/
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 25/02-21 10:23 
PROGEAAAARRRR!

Hvad for et arcade-stick skal jeg købe til Switch?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
1'573 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig