X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).

Reply
SumezSumezSkrevet 08/12-17 08:56 
Det var nye *ting der er i spillet i forvejen*, et nyt *ting der er i spillet i forvejen*, samt nye *ting der er i spillet i forvejen*. :P

Fint nok de fylder mere på, især for folk der går i gang med spillet for første gang, men mere af det samme trækker ikke så voldsomt meget i mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 08/12-17 09:32 
Med den logik, kan du så ikke bruge det til alt dlc, der udkommer? :)
SumezSumezSkrevet 08/12-17 09:43 
Måske en del, det ved jeg ikke? Må indrømme at jeg aldrig har købt noget DLC. Men synes da jeg har set ret mange eksempler på DLC der enten tilføjer nye elementer til spillene, eller lokker med alternative miljøer der giver andre indtryk end det originale spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
David GohsDavid GohsSkrevet 08/12-17 09:54 
Jeg syntes ikke DLCén til BOTW er faldet i min smag. Var meget glad for selve spillet og har spillet det en del, men syntes der kom andre spil der skulle have min ellers sparsomme gaming tid :)

Men syntes da det ser fedt nok ud det DLC til BOTW :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-17 12:08 
Jeg ville så meget godt i gang med zelda, men et af mine top 3 ting jeg hader ved gaming er når våben går i stykker.
Det er fint hvis man skal bruge lidt guld på at repair.
Men den der følelse om mit nye våben kun kan ta' et slag, eller 10 mere??...... :(

Er der stadig ikke et våben i spillet som ikke går i stykker? Som master sword?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/12-17 12:12, rettet 08/12-17 12:35 
Det har været gennemdiskuteret, men her er breakdown:
* Bare lad være med at knytte dig til nogen våben. Man finder nye våben *hele tiden* i spillet, og de respawner uendeligt. Man ender ret hurtigt med en rygsæk fyldt til randen med dem
* Der er ingen andre ting i spillet der tager skade. EDIT: Skjolde gør også, men de er ikke så spændende.
* Master Sword går ikke permanent i stykker, men bliver "deaktiveret" i nogen tid indtil det er genopladet. Primære formål med sværdet er at slås mod guardians - det tager ikke skade når det slås mod fjender der får det til at lyse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-17 12:27 
Ok, bliver det sådan at jeg finder et våben som jeg kan li at bruge? Og spillet tvinger mig til at bruge andre våben (fordi at jeg ikke kan finde flere af mit favorit våben) så det game over! :p

Har ikke læst meget om zelda, da jeg ved at våben der går i stykker, er no go i mit hjem!
Første gang jeg prøvet det var i silent hill på psp :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/12-17 12:38, rettet 08/12-17 12:39 
Alle våbnene er ret ens, så der bliver nok ikke meget favoritisering. Den primære forskel du har er almindelige sværd eller køller, og så de ekstremt langsomme økser eller kæmpesværd, der tager meget lang tid at svinge, og så hurtige knive - eller boomeranger der kan bruges som knive.

Derudover er der så buer og magiske stave (der virker meget seje, men ikke rigtig tjener andet formål end at one-shotte wizzrobes, som er ret sjældne).

Uanset hvilket våben du ender med som "favorit" så kommer du til at finde rigtig mange af dem. Nogen virker meget sjældne i starten, men efterhånden som man kommer ind i de "tungere" områder, bliver de meget mere normale, og hvis det er galt kan man altid tage et smut til Hyrule Castle og fylde sig op med super high-end gear. Der er også et flammesværd der regelmæssigt kan samles op næsten lige ved siden af der hvor man starter spillet efter startområdet. (men det er nemt at overse hvis man ikke går den rigtige retning)

Tænk på våbnene mere som ammunition til de pistoler du godt kan lide et et FPS. Du bruger heller ikke din BFG så tit i Doom fordi du oftere finder ammunition til din minigun. Det er sjovt at folk aldrig har problemer med den model i forhold til hvor mange kommentarer Zelda fik for hvad der essentielt er det samme. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-17 12:45 
Ok.
Lyder ikke så slemt!
For alt andet ser vild godt ud. Og kan mærke at jeg savner et lang single player spil.
Er blivet træt af team-play og party chat. :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-17 13:09, rettet 08/12-17 13:11 
Jeg synes det er ret slemt og klart spillets største problem. Men det sagt så synes jeg stadig at det er værd at spille.

Jeg er selv igang med anden gennemspilning på Hard mode, så jeg har egentligt allerede DLC’en og er klar på at tjekke den ud i julen :)

Jeg forstår slet ikke Sumez’ sammenligning med ammo i Doom :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/12-17 13:41 
Hvorfor ikke? Hvad er den reelle spilmekaniske forskel?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-17 13:50 
Du får så meget ammunition i Doom hele tiden at det ikke er et problem. Desuden har du et brugbart melee-angreb hvis du løber tør.

I Zelda løb jeg tør for våben mange gange i spillet, og så er man fucked :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/12-17 13:57, rettet 08/12-17 13:57 
Okay det har jeg godt nok aldrig været ude for. Jeg rendte hele tiden rundt med en overflod af gode våben. Præcis som i Doom får man nye våben hele tiden så det er aldrig et problem. Næsten alle fjenderne har jo våben.

Jeg kan gode lide idéen, at man ikke kan blive overpowered bare fordi man finder bedre våben, men desværre virker det ikke rigtig. Man bliver stadig meget hurtigt overpowered.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/12-17 14:02 
Måske er det teknisk set det samme, men jeg synes også det er frustrerende at våbene går i stykker, hvilket indbyder til at man bruger skod våben i stedet for de fede = bad feels. Jeg synes det er dårligt game design, og tilføjer ikke noget positivt til spillet. Deres tanke er højest sandsynligt at tvinge spilleren til at bruge flere forskellige våben, fremfor bare ét, men det er virkelig ikke en særlig kreativ eller intelligent løsning.
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 08/12-17 14:10 
Hvor "fede" er de fede våben? Forskellen er sjældent andet end at de giver mere i skade. I det hele taget er våben-systemet i BotW ikke voldsomt interessant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/12-17 14:19, rettet 08/12-17 14:20 
Der er bare nogen af os der finder det irriterende at man skal micromanage våben-inventory konstant igennem hele spillet. Jeg er misundelig over at du ikke føler at det begrænser spillet, fedt at du kan se ud over det :)

Uanset er spillet værd at spille synes jeg, så værre er det heller ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/12-17 14:50 
Kan heller ikke se hvorfor nogle vælger at designe spil med, våben der går i stykker.

Lidt som i retro spil, der kan jeg heller ikke se hvad is-baner er til for?. ( baner hvor der er glat, typisk i platformer spil) det trækker mere ned, end det giver til spillet. :p

Dog lyder det til at zelda er så et godt spil, at man vil leve med det?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SøgAArdSøgAArdSkrevet 08/12-17 15:28, rettet 08/12-17 15:31 
Sumez>
Hvor "fede" er de fede våben? Forskellen er sjældent andet end at de giver mere i skade. I det hele taget er våben-systemet i BotW ikke voldsomt interessant.

Jamen enig. Synes våbensystemet er skuffende. :)

Jeg så hellere at der var et beginner > advanced > master sword, fremfor at der bare er våben ud over det hele, der går i stykker hele tiden. Det adder bare et element af ligegyldighed i mine øjne, fremfor noget unikt og en "wauw"-effekt.
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 08/12-17 23:25 
Skjolde er ikke supernødvendige, da man oftere vil sidesteppe eller backflippe fremfor at parrere et angreb. Med én undtagelse: Skjoldene kan bruges til at parrere dødsstrålen fra en guardian lige tilbage i synet på den. Timingen skal man lige pejle sig ind på, men derefter kan man overvinde dem, selvom man har meget svage våben.

Jeg er forresten helt klart på teambrokenweapons. Spillet ville have været en dårligere oplevelse for mig, og jeg ville have spillet det mindre, hvis våben holdt evigt. I starten var det lejlighedsvist småirriterende. Derefter blev jeg mega glad for det. Alle våben er veldesignede og tjener et formål.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/12-17 12:01 
Hvis alle våben var godt designet, hvorfor ville det så gøre oplevelsen dårligere, hvis de ikke gik i stykker?
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-17 12:06, rettet 09/12-17 12:08 
Jeg kan som sagt godt lide spillet. Men spillets verden omend godt designet er virkelig uinteressant og der sker aldrig rigtig noget. Så jeg mistænker dem lidt for at have våben durabilty med, bare så der sker et eller andet når man render rundt.

Igen, det lyder ekstremt negativt, men jeg kedede mig faktisk aldrig i spillet, på trods af at der ikke sker en skid og samtlige sidequests er af fetch-typen og virkelig dårlige :D

Men uden tvivl, spillet havde været langt bedre uden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/12-17 12:19 
Et bedre våben-system havde gjort spillet bedre, men slet ikke løst alle problemer, som f.eks. den store tomme verden, hvor der sker alt for lidt, og for meget af det samme. Synes ikke spillet er et 10/10, som mange medier blæste det op til. Stadig virkelig godt, men mangler den sidste "Zelda-magi"..
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-17 12:24 
Helt enig. Men 10/10 var jo givet på forhånd. Det næste mainline Zelda får samme score, uanset fejl og mangler. Sådan har det altid været :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/12-17 12:38 
SøgAArd>
Hvis alle våben var godt designet, hvorfor ville det så gøre oplevelsen dårligere, hvis de ikke gik i stykker?

Det tvang mig til at prøve våben jeg ellers aldrig ville have rørt. Og det viste sig at de var sjove at bruge. Det gjorde spillet mere varieret for mig. Jeg eksperimenterede mere. Det gjorde også at jeg ved et tilfælde opdagede uventede effekter ved nogen af dem. Hhv ild og isvåben vil køle/varme Links krop, når de er equipped og sørger dermed for, du ikke tager skade, selvom du er i et område, hvor temperaturen er skadelig i forhold til din påklædning.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 09/12-17 12:52 
Fedt du havde en anden oplevelse end mig Jmog. :)

Konsolkongen>
Helt enig. Men 10/10 var jo givet på forhånd. Det næste mainline Zelda får samme score, uanset fejl og mangler. Sådan har det altid været :)

Fik Twilight og Skyward 10/10 i EDGE, IGN, Gamespot osv.?
Home is where the hardware is..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-17 12:54 
Pas. De har helt sikkert fået højere end fortjent :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/12-17 12:55 
Hvis BotW har en "stor tom verden", findes der så overhovedet nogen open world spil, der IKKE har det? For jeg synes godt nok at BotW var et kæmpe fremskridt lige præcis hvad det problem angår. Nærmest uanset hvor jeg vadede hen opdagede jeg nye spændende steder jeg fik lyst til at udforske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 09/12-17 13:25 
Det kan i øvrigt anbefales at slå minimap fra. Efter jeg gjorde det fik jeg udforsket langt mere og opdagede ting jeg ellers ikke ville have set.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-17 13:55 
Ja,World of warcraft :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-17 14:02 
Fallout 3 og 4 har bygninger og steder med tilnyttede historier ved stort set hvert hjørne. Den slags er der intet af i Zelda.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/12-17 09:02, rettet 11/12-17 09:05 
Konsolkongen>
Pas. De har helt sikkert fået højere end fortjent :)

Ja, det er jo Nintendo og Zelda :D

Fallout 3 føltes ikke stort og tomt, men det synes jeg virkelig Skyrim gjorde. Har stadig ingen Switch, så har ikke prøvet Zelda, men har faktisk ellers kun hørt godt om netop den del - at det ikke føles tomt og at der hele tiden er noget nyt og spændende at finde. Delte vande, som altid :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-17 09:46 
Der er de der trials-templer at finde, som er rigtig gode, men ellers er der faktisk ingenting overhovedet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/12-17 09:55, rettet 11/12-17 09:55 
Ok, det er lidt tosset. Fallout 3 og 4 føles meget mere tørt og kedeligt end BotW i min bog. Ikke fordi der mangler steder, men fordi alting føles for variabler indenfor den samme skabelon (hvilket det i princippet også er).

Bethesda's Fallout-spil var uden tvivl stadig et kæmpe fremskridt i forhold til deres Elder Scrolls-spil hvad det angår, og nok helt klart også det bedste eksempel man kan finde inden BotW, men jeg synes virkelig at de områder man finder i Zelda er langt mere spændende, varierede og kreative. Måske har jeg bare været heldig? Da jeg prøvede at støvsuge de områder jeg manglede, var der mange tomme områder (især i de sneklædte bjerge mod vest) uden meget andet end et par enkelte shrines strøet hist og her. Men i mine første ~40 timer med spillet var der nærmest ikke andet end spændende landmarks man kunne se i horisonten som bare skulle udforskes! De højeste bjerge, de mystiske skove, de store labyrinter, osv... Jeg tror det har noget at gøre med at man i højere grad graviterer imod hvad man kan se, i stedet for at prøve at gennemløbe kortet systematisk.
Hvis Fallout var halvt så spændende ville jeg ikke være gået død 5 timer inde i 4'eren. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-17 11:30 
Men hvad finder du på de højeste bjerge og skovene? Nada. Hvis du er rigtig heldig er der en kyklop, et stenmonster eller en kentaur. Som ganske rigtig er sjældne, men som man heller ikke rigtig får noget super brugbart ud af at besejre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/12-17 12:41 
Tja, da jeg valgte at udforske et tilfældigt bjerg fandt jeg en sovende drage på toppen. Da jeg undersøgte en lille skov i udkanten af kortet fandte jeg en mørklagt ruin som krævede fakler for at finde rundt i og opsøge en kyklop der havde en sten rundt om halsen (nøglen til det tilhørende shrine). Jeg synes næsten altid der er noget unikt at komme efter.

Men helt sikkert ærgerligt at spillet kun har de faste tre "bossmonstre" der findes tilfældigt rundt om i vildnisset, det bliver godt nok hurtigt kedeligt at skulle slås mod de samme igen og igen. Her kunne der virkelig være noget at hente med flere sjove kampe rundt omkring. Generelt er spillets bosser (og manglen på dem) et af dets værste svagheder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 11/12-17 18:19 
Konsolkongen>
Men hvad finder du på de højeste bjerge og skovene? Nada. Hvis du er rigtig heldig er der en kyklop, et stenmonster eller en kentaur. Som ganske rigtig er sjældne, men som man heller ikke rigtig får noget super brugbart ud af at besejre.

Udsigten er næsten belønning nok for mig. Ellers er de høje udsigtspunkter også geniale til at spotte de Shrines man endnu ikke er faldet over. Og flyveturen eller kælketuren ned er altid en fornøjelse.
OlimarOlimarSkrevet 12/12-17 18:27 
Måske Switch snart har slået Wiiu's salgstal på første år. Switch har solgt over 10mil på 9 måneder. https://twitter.com/NintendoAmerica/status/940566931987423232/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2Ftwitter.min.html%23940566931987423232

Fantastisk maskine og fuld fortjent.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 12/12-17 18:53, rettet 12/12-17 18:54 
Meget imponerende, ja. Med julesalget og januar/februar kan Switchen sikkert godt nå Wii Uens samlede salgstal (13,5 millioner) på sit første år i handlen. Mageløst.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/12-17 19:57 
Er det imponerende? Troede Wii U var huge fail.. Kan huske den gik under de fleste folks radar her i DK pga. bl.a. manglende markedsføring.
Home is where the hardware is..
OlimarOlimarSkrevet 12/12-17 20:11 
Den tracker lidt foran ps4, så jo det er imponerende
JmogJmogSkrevet 12/12-17 21:09 
SøgAArd>
Er det imponerende? Troede Wii U var huge fail.. Kan huske den gik under de fleste folks radar her i DK pga. bl.a. manglende markedsføring.

Solgt lige så meget på et år, som Wii U gjorde i hele sin levetid. DET er imponerende.
SøgAArdSøgAArdSkrevet 12/12-17 21:48 
Okay, jeg læste forkert! :D Troede det var en sammenligning på første år. Jeg er med på vognen! ;)
Home is where the hardware is..
SumezSumezSkrevet 13/12-17 00:04 
Ja det fremgik ikke rigtig af formuleringen hvordan man skulle forstå det :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 14/12-17 12:10 
Phantom Breaker: Battle Grounds Overdrive er ret sjovt. Jeg spillede en enkelt bane med to af mine venner i aftes.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/12-17 17:15 
Jeg har vist fået lidt xenoskedehindebetændelse :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-18 14:45 
Er kommet til at købe en switch. Men kan ikke rigtig gendanne min eshop konto. Men måske kan man ikke bruge den samme eshop konto som på 3ds og Wii U?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/01-18 14:47 
Det burde man godt kunne. Jeg mener den hænger sammen med éns Nintendo ID? Hvis du ikke har sådan et allerede kan det godt være man skal konsolidere sine accounts på https://accounts.nintendo.com/login
SumezSumezSkrevet 10/01-18 14:47, rettet 10/01-18 14:47 
Nintendo lol :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 10/01-18 17:13 
Jeg konsoliderede vist tre-fire forskellige konti da jeg købte en Switch. Jeg har slet ikke styr på alle de steder man kan/skal logge ind for at have fuld kontrol.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 10/01-18 22:55 
Så vidt jeg husker oprettede jeg en My Nintendo konto og inde fra den (fra sitet) linkede jeg den til min eshop konto. Derefter loggede jeg på Switch med My Nintendo kontoen.
1'573 topic(s).

Login for at besvare
Username
Password
Remember me