X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Nintendo Switch


Reply
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at hav... Se hele indlægget


Link...
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/10-16 00:05 
Nvidia har sagt at den bruger custom Tegra, så jeg håber den har lidt mere at byde på end Shield :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 21/10-16 00:05 
la0s>
Der med garanti ikke ekstra power i dock'en, det er alt for svært at implementere. Der kan være tale om, ligesom visse laptops, at når de får strøm, så booster CPU'en til en højere clockspeed, men der sidder ikke ekstra CPU i dock'en.

Det kunne også blot være en ekstra Tegra der er gearet mere mod grafik. Der findes high end laptops der kan hooke op med et eksternt desktop grafik kort i en docking station for eksempel. Surface Book i7 kunne også nævnes, hvor der sidder en dedikeret GPU i det aftagelige keyboard (og ja, de kan begge hotplugges).

Men jo det ville være en del nemmere blot at lade Switch køre med lavere clockspeed (og derved uden brug af aktiv køling) når man er undervejs.
jaesjaesSkrevet 21/10-16 00:18, rettet 21/10-16 00:19 
Bede-x>
De store bør have lave barrierer for at komme ind

Det tror jeg også en den bedste måde at gå i mange tilfælde (der skal selvfølgelig også være plads til mindre (special)butikker)

Jeg synes fx Steam så småt er ved være nået rigtig langt:
- Der er en grovsortering vha. Greenlight, så vi undgår det værste lort
- Søger man med tags, og sorterer derefter på vurderinger, er det en ok måde at finde spil på
- Alternativt er der Popular New Releases og Steam Curators, hvor det sidste kan ses som en række specialforretninger på Steam
- Nu hvor man kan se vurderinger for den seneste måned, hjælper det også lidt

Ingen måde at kurere på er perfekt, og fx ville det være rart med et par ekstra filtre i søgemaskinen, så man fx kunne vælge 'Last 30 days' og 'Mostly positive' eller bedre. Men pointen er også, at hvis man kun vælger én kilde til kuration, er det også lidt éns egen skyld*. Fx kan man spørge på et forum (som jo også en kurator) og bagefter tjekke Metacritic eller Steam.

*Og selv ved flere kilder og metoder misser man gode spil, med mindre man leder efter interessante spil på fuldtid. Men det er et luksusproblem :)
JmogJmogSkrevet 21/10-16 03:48, rettet 21/10-16 05:16 
Darkbeat>
Det virker lidt underligt at den skal stikke op af docken på den måde. Gad vide om det er for at få mere luft til de ventilationshuller der er på toppen?

Nintendo Switch

Bestemt ikke umuligt, at den aktive køling kun er i brug når den er docket. Det ville harmonere med at det eneste docken gør er at tillade GPU og CPU at clocke højere. Dog stadig underligt at docken er så tyk så. Ser frem til at se billeder af bagsiden. Håber på ethernet!

Edit: Håber på to varianter af docken. Jeg køber gerne en super-premium-plus bundle, hvis den har indbygget HDD, så jeg ikke behøver at koble en ekstern HDD til docken. Det er udelukket at tabletten har mere end 128GB storage (64GB er mit gæt). Det er rigeligt til Virtual Console, men AAA Switch-spil vil lynhurtigt fylde den op, hvis vi downloader dem.
JmogJmogSkrevet 21/10-16 03:54, rettet 21/10-16 06:17 
Forstår ikke teorierne om at den skulle være uden touch. For det første kan der ikke være sparet mange kroner ved ikke at have det. For det andet er det oplagt med samarbejdet med DENA, at mobilspillene også kommer til Switch. De er endda med på listen over tredjepartsudgivere.

Nogen gæt på skærmstørrelse i øvrigt? Den ser nogenlunde ud som en iPad mini, så 6,5-7" måske. Glæder mig til at se hvordan skærmkvaliteten er. Håber på OLED istedet for de crappy LCD skærme vi blev spist af med på 3DS.

Edit: Det er LCD: http://m.ign.com/articles/2016/10/20/nintendo-confirms-amiibo-support-for-nintendo-switch-clarifies-additional-features

Forhåbentlig af en anstændig kvalitet denne gang. Opløsningen vil helt sikkert hjælpe en del, men er dog stadig lavere end hvad telefoner i den størrelse har.
JmogJmogSkrevet 21/10-16 05:40, rettet 21/10-16 05:41 
Særpræget PR strategi fra Nintendos side. Der kommer ikke noget info i år om Switch-titler, specs på Switch og om den vil være regionslåst eller ej:
https://mobile.twitter.com/Wario64/status/789289178684981248

På den ene side forstår jeg godt ideen med at bombardere os i januar - de får måneden til dem selv. Det ville dog være oplagt at opretholde hype de næste to måneder med previews, trailers og annonceringer.
JmogJmogSkrevet 21/10-16 06:16 
Gad vide hvad årsagen er til at docken har et hak indad på bagsiden:
http://m.imgur.com/gallery/fn1ivMB

Lugter næsten af at det er meningen man skal slutte noget til der. Stiktilslutninger måske.
BeanoBeanoSkrevet 21/10-16 06:32 
Måske hvis docken også skal kunne ligge ned og så der er plads til kabler....
Bede-xBede-xSkrevet 21/10-16 06:39, rettet 21/10-16 06:47 
Jmog>
Det er udelukket at tabletten har mere end 128GB storage (64GB er mit gæt). Det er rigeligt til Virtual Console, men AAA Switch-spil vil lynhurtigt fylde den op, hvis vi downloader dem.

Apropos digitale spil så er de nødt til at have bedre DRM og et tilhørende ordentlig account system. Det sidste skulle der være blevet arbejdet på, men hvad med det første? Er frustrerende så mange spil jeg er sprunget over på deres systemer, fordi spillene er svære bare at flytte fra et system til et andet. Noget i stil med Steam DRM (CEG), hvor man kan have sine spil på et uendeligt antal maskiner og stadig spille dem offline på dem alle, uden at skulle designere hjemmemaskiner eller flytte licenser nogensinde, ville være at foretrække. Kunne godt se mig selv købe visse indie titler på Switch pga form factor'en, ligesom med Vita, men kun så længe pris og DRM når et acceptabelt niveau.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 21/10-16 07:26 
Jmog>
Håber på OLED istedet for de crappy LCD skærme vi blev spist af med på 3DS.

Har 3DS en dårlig skærm?
Det er nyt for mig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/10-16 08:18 
Det er universelt anerkendt at den ikke er tidssvarende i forhold til hvornår den kom ud. Primært pga opløsningen. Vi var allerede da vant til langt bedre skærme på de der dimser vi render rundt med i lommen. Sammenlignet med den direkte konkurrent Vita er der også en verden til forskel.
tastasSkrevet 21/10-16 08:36 
Er lidt spændt på hvordan de håndterer hdd og spil. Jeg køber stort set kun digital og alt jeg har til Wii u i er købt på e- Shop. Jeg går udfra at der sidder en hdd i docken siden den er tykkere, men hvad med tabletten? Er der et mindre flashbdrive der i som måske kun kan rumme et enkelt spil eller er det lidt større og kan det udvides med fx sd-kort? Bliver det nemt at flytte spil fra ekstern hdd/dock hdd til tablet så det er hurtigt at tage med on the Go?

Har ikke rigtig set noget info eller diskussioner om det andre steder, så kan være det kun er mig der har et særligt behov
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
la0sla0sSkrevet 21/10-16 08:38 
eGPUs virker ikke bare plug and play. Det er stadig noget janky værk
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/10-16 08:38 
Jmog>
Det er universelt anerkendt at den ikke er tidssvarende i forhold til hvornår den kom ud.

Hvis du vitterligt synes 3DS har en dårlig skærm, så er du også så krævende at du aldrig nogensinde kommer til at være i målgruppen for forbrugerelektronik.
Jeg kan seriøst ikke se hva Vita's skærm gør bedre end 3DS'ens. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 21/10-16 09:15 
Jeg frygter at det hardware der sidder i den er inferiørt i forhold til Apples nye A10. Det ville ikke undre mig.

Måske NVIDIA har smidt noget mobilt Pascal værk på den custom SOC, der gør det hele lidt mere bad ass. Deres Pascal arkitektur skulle være en del mere effektivt.
Hvad sker der?
SumezSumezSkrevet 21/10-16 09:19 
Uofficielle specs er sluppet ud - hvis de passer, så er det en touch skærm (kapacitiv multitouch - første gang for Nintendo :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 21/10-16 09:30 
Synes designet er ganske lækkert at se på og minder mig om en blanding af OUYA og Shield. Jeg tænker dog at den lille arm bagpå tabletter hurtigt knækker af :P Jeg kan dog godt li, at den virker til at appellere mere til et ældre publikum, end direkte børn.

Det bliver dog spændende at se på specs og spil, som formentlig afgøre om jeg skal have den stående i kassen på hylden, eller rent faktisk bruge den til noget :D

Håber virkelig at den koster lidt mere, samt kan præstere på et tidssvarende niveau. Det skulle dog ikke undre mig, hvis det igen er forældet hardware, som er 1 gen. bagud :/ Kunne også være lækkert, hvis Nintendo smider lidt Trophy / Achievements-ish halløj med denne gang.
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 21/10-16 10:36 
Sumez>
Hvis du vitterligt synes 3DS har en dårlig skærm, så er du også så krævende at du aldrig nogensinde kommer til at være i målgruppen for forbrugerelektronik.
Jeg kan seriøst ikke se hva Vita's skærm gør bedre end 3DS'ens. :)

Du tager da grueligt pis på mig. Jeg overdriver ikke når jeg siger at der må være noget galt med dine øjne, hvis du ikke kan se Vitaens skærm er markant bedre. Farver, sortniveau, skarphed (i form af opløsningen) - det er et kvantespring bedre. Du kan uden mindste problemer se pixelstrukturen på 3DS. På Vita skal du anstrenge dig for at se pixelstrukturen.

Det her er en Kendt Ting(tm) indenfor gaming.
SumezSumezSkrevet 21/10-16 10:36, rettet 21/10-16 10:36 
edit: svar til m1chelsen
Hvis den kan køre på Wii U-niveau og samtidig fungere som håndholdt, er jeg allerede meget imponeret, og behøver ikke mere. Men mht. salg og promovering har du helt sikkert ret i at flere hestekræfter er påkrævet. Men den vil aldrig kunne konkurrere med PS4 på dens hjemmebane.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 21/10-16 10:38 
Du kan uden mindste problemer se pixelstrukturen på 3DS. På Vita skal du anstrenge dig for at se pixelstrukturen.

Det har vel mere med opløsning at gøre, end det har med skærmens kvalitet at gøre? Tværtimod, på en god skærm uden en masse sløring bør pixelstrukturen vel netop være -mere- tydelig. Om det er OLED eller LCD tænker jeg ikke har den helt store indflydelse på opløsningen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/10-16 11:07, rettet 21/10-16 11:07 
Det er jo en del af det. Tager du to skærme med præcist samme sortniveau og farvekvalitet og lysstyrke men med forskellige opløsninger, så vil du da også sige at den med højest opløsning ser bedst ud.

Her snakker vi så om en skærm, hvor ALLE de elementer er bedre. At 3DS'ens topskærm kan 3D har via det filter der ligger på den så også betydet noget for farvekvaliteten. Hvidbalancen er for eksempel langt fra god. Sammenligner man top og bundskærm, så er de heller ikke ens.

3DS har en udmærket skærm i forhold til DS. Den er en smule bedre - dog primært hvad angår opløsning. Men fra DS udkom (selv DS Lite, som havde en fremragende skærm for sin tid), så er der virkelig sket ting og sager med skærme på håndholdte devices. Nintendo er ikke fulgt med.

Jeg håber de er denne gang. Det er opmuntrende at de præsenterer den som et tabletdevice. Det betyder forhåbentlig at den er i samme klasse som andre tablets.
SumezSumezSkrevet 21/10-16 11:21 
Jamen nu ændrer du jo selv emne? Du reagerede jo på at skærmen i Switch var LCD i stedet for OleD. Opløsningen og 3D funktionens indflydelse på farverne har ikke noget med det at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/10-16 12:32 
Ændrer emne? Øhh, hvor? Jeg kritiserer 3DS skærmen for at have lav opløsning og farver/sortniveau som ikke er tidssvarende. Jeg er skuffet over Switch ikke er OLED men håber så på det er en god LCD. Vita i LCD versionen ser efter sigende fremragende ud og der er masser af tablets med LCD'er (iPads for eksempel) som ser brandgode ud.

Jeg kritiserer ikke Switch endnu, da den potentielt kan se godt ud.
OdinOdinSkrevet 21/10-16 20:26 
Lidt mere info on Switch, courtsy of Ars Technica, IGN, Famitsu og Polygon:
http://arstechnica.com/gaming/2016/10/what-we-now-know-about-the-nintendo-switch/#p3

Vigtigste information: Docken er bare en dock. Den faciliterer video-output og opladning og ikke så sørens meget mere.
OdinOdinSkrevet 21/10-16 20:32 
...Og i endnu en artikel fra Ars Technica, har de forsøgt at sjusse sig frem til størrelsen på apparatet:
http://arstechnica.com/gaming/2016/10/how-big-is-the-nintendo-switch-an-ars-visual-analysis/

Jeg gættede selv på cirka 7" skærm, så det passer meget godt, men i præsentationsvideoen fra igår var det enormt tydeligt (pga. sjusket tracking) at spillene var lagt ovenpå devicet i post, og skøjtede så meget på rundt på overfladeglasset, at det faktisk var svært at afgøre hvor stor skærmens bezel skal forestille at være. Det kan ovenikøbet være, at de endelige bezelmål ikke er 100% fastlagt endnu.
JmogJmogSkrevet 21/10-16 22:28 
Den bliver godt nok bred med Joycons på. Bredere end en iPad.
BeanoBeanoSkrevet 21/10-16 23:22, rettet 21/10-16 23:23 
Gør ikke noget imo, så længe vægten er fornuftig ;)

For mit vedkommende vil den alligevel være i docken 90% af tiden, tror jeg.
OdinOdinSkrevet 21/10-16 23:24, rettet 22/10-16 00:01 
Så, Bede. Nu fik jeg tid til lige at svare på de sidste par ting, så du ikke hænger og flagrer. ^_^

Bede-x>
Odin>Der er mange spiloplevelser jeg har fået på Xbox Live, PSN og eShop som jeg aldrig ville have fået hvis de samme spil var blevet udgivet på en af de pivåbne platforme. De ville slet og ret være druknet for mig.

Det er der du skal se sidestillingen mellem at blive "featuret hos service provider" og at få lov til at komme ind på en service. Cave shooters er "druknet" for dig hos Gog, for de blev afvist af Gog og fik således slet ikke lov til at blive solgt i butikken. Ligeledes kan de "drukne" for dig hos en udbyder, der vælger ikke at feature dem, men forskellen er, at ved det sidste får de i det mindste lov til at konkurrere og har håbet om, at brugerne finder dem af anden vej (anmeldelser, anbefalinger, ser andres seneste spillede osv.)

Jeg tror aldrig jeg ville forvente at se Cave-shootere derinde, da det ikke er klassiske PC-spil. Det er netop det som er pointen - at der er værdi i at visse platforme servicerer et specifikt publikum. Man ved hvad man kan forvente at finde på platformen, og den fælles interesse bidrager også til et stærkere community omkring den. Deres forum og brugerlister er rigtig gode som resultat. Til modsætning har hverken App Store eller Google Play den fjerneste personlighed og er så store, at et velfungerende community aldrig ville fungere - hvis det nogensinde var deres intention at have et sådant.

Jeg ved godt at din ovenstående passage bare er et eksempel for at understrege din pointe - og jeg er helt med på hvad du siger. Jeg forstår godt dit ræsonnement. Jeg tror bare ikke jeg nogensinde bliver enig med dig i at alle platforme skal være åbne. Der skal være plads til storefronts henvendt til spillere af særlige typer spil. Der skal være plads til forskellige måder at gøre tingene på. Hvis alle platforme tillod de samme spil, får distributionsplatformene pludselig meget svært ved at differentiere sig og vi ender med en eller to mastodonter som presser priserne for alle udviklerne, der ikke vil have andre steder at gå hen. Det har vi netop også set med en halv snes distributionsplatforme, der enten er døde eller ved at visne bort i forsøget på at konkurrere på nøjagtigt samme parametre som Steam. Games For Windows, Origin og Desura, f.eks. Vi har brug for diversitet og alternativer. GOG klarer sig rigtig godt fordi de har fundet en niche, der i tilgift også tillader dem at gøre andre ting anderledes - f.eks. udfordre DRM-tankegangen. Jeg kunne sagtens forestille mig en distributionsplatform udelukkende for point & click adventures eller sofa-multiplayerspil, f.eks.

Jeg deler også Sumez' gåsehud ved tanken om at Nintendos eShop udvikler sig til det samme intergalaktiske loppemarked som de mobile distributionsplatforme er blevet til. Det tror jeg dog aldrig Nintendo vil tillade. De har et ry de værner om. Selv DS og Wii, der var overrendt af shovelware, havde stadig en langt højere barrier to entry end de mobile platforme, og jeg kan ikke forestille mig at Nintendo, der trods alt var skaberne af den stramme maks-5-spil-pr-år-pr-udvikler politik i NES-dagene, er interesseret i at Switch ender med det stigma.

Odin>Det var da en virkelig sær antagelse? Skal det forstås sådan at du har læst hele mit ovenstående indlæg som klynkeri? I så fald synes jeg det er lidt crappy at du ikke har højere tanker om mig.

Slet ikke. Faktisk var hensigten slet ikke at ligge antagelser over i sætningen (trods ordet), men at stille det således op fordi jeg så det som indlysende klart, at folk ville kunne se, at begrænse antallet af bøger/sange der måtte blive solgt, ikke er en løsning.

Og tag ikke fejl af at jeg elsker at læse dine indlæg. Du er absolut blandt mine favorit burgere herinde :)

Åh, jeg bér. Jeg ved dog ikke hvordan jeg har det med at være en burger. Jeg har altid set mig selv mere som en entrecôte. ^_^

Odin>Det er vel ikke så svært at acceptere, at der også er en curation-værdi i curbing på en digital storefront?

Så længe den kun praktiseres af udbydere der i et større perspektiv er af mindre relevans for distributionen af spil, har jeg ikke noget problem med det. Heldigvis er selv Nintendo, ligesom de andre, blevet lettere at udgive på og kan ikke forestille mig, at de går væk fra det med Switch.

Hmm. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "af mindre relevans". Kan du uddybe lidt?

Odin>Hvis åbne ladeporte og algoritmer skulle være den fuldkomne løsning på discoverability, hvordan kan det så være at jeg aldrig bliver anbefalet noget af relevans for mig når jeg besøger App Store eller Google Play?

Det er fordi du nok ikke er så meget til touchscreen gameplay, kunne man måske forestille sig, for alle andre (større) platforme er også gået mod mere åbne tilstande og der føler du sikkert nok, at du kan finde noget af relevans, hvad enten det så er PSN, XBLA, Steam, Gog eller lign., der alle er blevet mere åbne sammenlignet med sidste generation.

Jeg er skam storforbruger af touchscreen-spil. Især tower defense-spil, horror, puzzles og hidden object-spil (hvoraf jeg nok har i omegnen af 30-40 stykker installeret på min iPad p.t. og et mindre antal på Android).
Man burde mene, at mine downloadmønstre var så åbenlyse, at det skulle være muligt for selv en simpel algoritme at servere spil der appellerede til mig, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre når der er så meget affald. App Store og i særdeleshed Google Play serverer mig udelukkende pøbelhits og timewastere gennemsølet i insulinchok-inducerende cutesy candygrafik (som jeg slet og ret afskyr).

Resultatet er blevet, at jeg må gå alle mulige andre steder hen for rent faktiske anbefalinger jeg kan bruge til noget, for jeg orker ikke at bladre mig igennem algoritmernes foreslåede 100 sider knock offs og kinesiske skraldespil for at finde noget, der kunne være interessant for mig. Selv et minimumsniveau af kvalitetskrav på platformen ville have gjort en verden til forskel, for lige nu er det som at vælte ind i en bazar med tre millioner tæppehandlere, der alle prøver at overdøve hinanden.
OdinOdinSkrevet 21/10-16 23:39, rettet 21/10-16 23:47 
Bede-x>
Odin: Hov, du har rettet en del i dit indlæg, mens jeg skrev mit..

Sorry! Det er en dårlig vane. Min knold opererer ikke altid super hutigt, så det er tit jeg pludselig kommer i tanker om noget efter jeg fik trykket send.

Odin>Walmart er ikke løsningen for alle. Der er stor værdi i specialforretninger. Mere diversitet i udgivelsesformerne og mere personlighed til de enkelte distributionsplatforme er altså ikke nogen negativ ting.

Der ville jeg starte med at benytte samme svar:

Bede-x>
Så længe den kun praktiseres af udbydere der i et større perspektiv er af mindre relevans for distributionen af spil, har jeg ikke noget problem med det.

Og så uddybe med, at selvfølgelig bør udviklere søge mod mindre special forretninger, når der bliver for fyldt hos de store, eventuelt med udgivelse samtidigt/senere hos de store. Det der bare ikke må ske, er at vi har nogle få store der lukker portene for de bedste af de små. Og det var det der skete i sidste generation, hvor udviklerne brokkede sig over ikke at kunne udgive på XBLA, Steam osv, mens nogle få andre frydede sig over at være blandt de udvalgte.

Ah, så vi lader faktisk til at være forholdsvis enige når det kommer til stykket. Hvis jeg læser dig korrekt, så taler du ikke for at alle distributionsplatforme skal være pivåbne. Kun de største af dem. Det er det samme jeg advokerer for - i grove træk i al fald; at der skal være plads til forskellige platforme med forskelligt fokus. Jeg ser en tendens hvor der både eksisterer Walmarts (App Store, Google Play og i stigende grad Steam og Itch.io) og specialforretninger, samt forretninger der befinder sig et sted midt imellem (PS4, Xbox One, Switch).

Dermed mener jeg ikke, det handler om at finde en gylden mellemvej. De store bør have lave barrierer for at komme ind og i stedet for at selektere i adgangsformen, gøre det i hvad de udvælger til fremvisning i shoppen. Nøjagtig som Amazon eller iTunes. Dermed er målet at holde "lortet" usynligt for den almindelige bruger, mens flest muligt får muligheden for at konkurrere.

Men det ender som oftest bare med at det der sælger bedst eller er mest populært bliver profileret, så effekten bliver selvforstærkende. Det hjælper mig ikke som forbruger, da jeg ofte er interesseret i nicheprodukterne. Jeg er røvligeglad med Candycrush eller den seneste Kanye West-plade. For mig er det oftest i "lortet" (AKA nicheprodukterne, der ganske vist ikke har enormt store salg eller opmærksomhed, men til gengæld et meget loyalt publikum) at jeg finder de mest interessante ting.
Bede-xBede-xSkrevet 22/10-16 05:27, rettet 22/10-16 07:30 
Odin>Jeg tror aldrig jeg ville forvente at se Cave-shootere derinde, da det ikke er klassiske PC-spil. Det er netop det som er pointen - at der er værdi i at visse platforme servicerer et specifikt publikum. Man ved hvad man kan forvente at finde på platformen

Sorry, men det er altså en gang sludder. Der er flere shmups derinde:

https://www.gog.com/game/raiden_legacy
https://www.gog.com/game/pixeljunk_shooter
https://www.gog.com/game/raiden_3_digital_edition
https://www.gog.com/game/crimzon_clover_world_ignition

Guderne vide hvilken arbitrær udvælgelsesmekanik der har dannet grundlag for at Cave shooters ikke måtte få lov at komme ind på platformen, men det har i hvert fald ikke noget at gøre med, hvad man kan "forvente at finde på platformen", da andre udviklere med samme spiltype får lov til at sælge deres spil. Som jeg skrev i tidligere indlæg og også gør senere i dette, har jeg ikke noget i mod små specialbutikker, men jeg ville anse det som en katastrofe, hvis Gog var den markedsledende platform og det nuværende tilfældige udvælgelses system dannede ramme omkring, hvem der kunne få lov til at komme til fadet.

Odin>Det har vi netop også set med en halv snes distributionsplatforme, der enten er døde eller ved at visne bort i forsøget på at konkurrere på nøjagtigt samme parametre som Steam. Games For Windows, Origin og Desura, f.eks.

Med en mindre undtagelse for Desura, indtil Steam åbnede for sluserne, vil det vil være min påstand, at ingen af dem reelt forsøgte at konkurrere med Steam. Jeg synes det er fint med konkurrence, men det kræver også at der er noget at tilbyde. Ingen af ovennævnte (inkl. Uplay) var på noget tidspunkt indstillet på at forsøge at være et alternativ til Steam. De var alle ringere på de fleste parametre, ofte til stor besvær for forbrugeren og i flere tilfælde oprettet af helt andre årsager end ønsket om at konkurrere.

Derfor er de meget dårlige eksempler at fremhæve på konkurrenter til Steam.

Det tætteste de kommer på at konkurrere er, at man kan sige, at de opererer i det samme marked, men er så dårlige på næsten alle sammenligningsgrundlag, at de aldrig ville kunne følge med. Det har sådan nogle som Origin og Uplay også accepteret. At følge med Steam er slet ikke grunden til de eksisterer.

Odin>Hmm. Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "af mindre relevans". Kan du uddybe lidt?

Jeg tænker på størrelsen af udbyderen. Har ikke noget mod små specialbutikker, der alligvel ikke vil kunne spænde bredt over markedet og dermed også kun i mindre grad vil være i stand til at spænde ben for store grupper af udviklere.

Odin>Det tror jeg dog aldrig Nintendo vil tillade.

Hvilket jeg også skriver :)

Det sagt har de selvfølgelig været nødt til at åbne mere op end tidligere..

Odin>Jeg er skam storforbruger af touchscreen-spil.

Nu kunne jeg begynde at gætte på, hvorfor du så ikke kan finde nogle mobilspil og måske kunne jeg ramme rigtigt, måske ikke, men det er også ligegyldigt i sammenhængen, for hvad jeg forsøger på er at ugyldiggøre dit argument.

Dit argument mod platforme med et kæmpe udbud kan overordnet set koges ned til to punkter:

1) Det er et problem for udviklerne, hvis de ikke bliver "featured"

2) Det store antal af titler gør, at du ikke kan finde noget med det resultat, at du aldrig køber noget.

Punkt et har jeg sådan set allerede besvaret, men henvisninger til at det også er et problem ikke at blive udvalgt på en kureret store, samt at det egentlige problem i den sammenhæng er mængden af udviklere.

Punkt to var hvorfor jeg dragede Amazon/iTunes ind og skrev, at "jeg antager at du også klager over de sælger millioner af ting". Pointen med det, var at få dig til at udbryde, "næh, det gør jeg jo egentlig ikke" og efterfølgende stoppe op og tænke over, hvordan det kan være. Fair nok hvis det i dit tilfælde hænger sådan sammen, at du aldrig har købt noget fra Amazon eller enhver anden mega forhandler i verden, men hvis du har - og det forestiller jeg mig mange af os har - så har du også kunnet finde ind til dit køb til trods for det store udbud. Dvs i den sammenhæng er antallet altså ikke noget der har afholdt dig fra at købe og derfor må min antagelse være, at det heller ikke er antal der afholder dig fra at købe på iOS/Google Play, men at der i stedet er andet der blokerer, som jeg ikke vil forsøge at gætte mig frem til hvad er.

Men det er ikke antallet.

For hvis det var, ville du jo aldrig kunne købe fra en mega forhandler noget sted. Det kan godt være at Amazon sælger ti millioner bøger, men jeg er alligevel ret sikker på, at når Martin en gang bliver færdig med den næste Ice & Fire, skal jeg nok formå at finde den, på samme måde som andre folk formår at finde deres indkøb. Om det så er ved at lede direkte i butikken eller få anbefalinger andetsteds fra, er i sammenhængen ikke vigtigt.

Det hjælper mig ikke som forbruger, da jeg ofte er interesseret i nicheprodukterne. Jeg er røvligeglad med Candycrush eller den seneste Kanye West-plade.

Med en interesse i nicheprodukter kan jeg ikke forstå, hvorfor du vælger dine spil ved bare at browse tilfældigt på markedspladsen? Det forestiller jeg mig så heller ikke, at du gør, for du er selvfølgelig klar over, at det er muligt at hente nicheprodukt anbefalinger masser af andre steder fra, end markedspladsen. Nogensinde købt en niche bog på Amazon, en ikke featuret sang på iTunes eller et sjældent spil på Ebay? Hvordan fandt du frem til dem? Hvis du ikke kan finde dine nicheprodukter, med mindre de er direkte featuret på front siderne af en store, så går du godt nok glip af meget ;P

Odin>Ah, så vi lader faktisk til at være forholdsvis enige når det kommer til stykket. Hvis jeg læser dig korrekt, så taler du ikke for at alle distributionsplatforme skal være pivåbne. Kun de største af dem.

Ting kan jo nogle gange udkrystallisere sig i takt med at man snakker om og sætter ord på dem, så ja. Som jeg skrev tidligere har jeg ikke noget i mod små special forretninger, der slår sig an på noget andet, men jeg både forlanger og forventer, at enhver med ambition om at være markedsleder, kører med lave adgangsbarrierer, så alle får en mulighed for at konkurrere. Forlanger det, fordi jeg som forbruger ville hade at et godt spil ikke fik chancen. Forventer det, fordi det er i enhver potentiel markedsleders bedste interesse at have et stort udbud.

jaes>
Jeg synes fx Steam så småt er ved være nået rigtig langt:

Der er lang vej endnu, men det går i den rigtige retning og Valve fremhæver også gang på gang, hvordan det leder til mere bruger engagement og forøget salg (se fx deres kommentarer omkring hvordan små ændringer omkring discovery queue mm. gjorde en stor forskel ifm. sommersalget).

jaes> Alternativt er der Popular New Releases og Steam Curators, hvor det sidste kan ses som en række specialforretninger på Steam

Ja, dem er jeg også glade for. Det betyder at jeg på Steam får anbefalinger fra Jim Sterling, Neogafs indie kendere, Rock Paper Shotgun, Eurogamer, Jonathan Blow osv. Andre kan så udvælge nogle kuratorer der falder i deres smag til at kurere butikken for dem og få helt andre anbefalinger (eller søge kurering andetsteds som vi begge er inde på: anmeldelser, venneanbefalinger osv). Det er meget bedre, end at Valve ligger låg på, hvem der må have lov til at udgive og jeg/vi så misser spil, vi gerne ville have købt, som vi så tidligere, hvor mange udviklere beklagede sig over ikke at måtte komme på Steam.

Jeg er meget stor tilhænger af systemet med, at det er MIG der vælger, hvad der må udgives på Steam. For Valve er slet ikke dygtige nok til at vide, hvad der falder i MIN interesse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 22/10-16 09:27 
Tænk, jeg synes der er for meget shit (både i bogstavelig og i slang forstand) der udkommer på PSN og du vil have MERE? :-O
Håber på en strømlinet og stærkt udvalgt e-shop i stedet for alt muligt crap, der både drukner i hinanden og i dårlig kvalitet.
j/k
JmogJmogSkrevet 22/10-16 11:10 
Enig. Der er rigeligt shovelware allerede.
BeanoBeanoSkrevet 22/10-16 21:39 
Jeg stødte på dette fanlavede konceptskitse, posted før offentligørelsen forleden. Mange muligheder med modulopbygget controller ;)

Nintendo Switch
WehnerWehnerSkrevet 22/10-16 23:44 
Den er fin :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/10-16 23:07 
Not impressed, Switch er praecis den gimmicky anakronisme, som jeg frygtede.
Jeg toer godt spaa, at det her bliver et flop uden lige - salgtal under WiiU niveau.


CNBC
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 23/10-16 23:25, rettet 23/10-16 23:26 
Hvorfor i alverden skulle den sælge mindre end Wii U? Det er reelt en Wii U med en bedre udgave af Off-TV play og kortere loadetider. Nu behøver den ikke længere være nær konsollen. Det eneste den ikke kan, som Wii U kunne, er det med at have forskellige ting på TV og tabletskærmen samtidigt, men det blev udnyttet i så lidt omfang på Wii U at det ikke er en mangel af betydning.

I modsætning til Wii U, så er der overhovedet ingen forvirring om hvad Switch er og hvad den kan. Det er nok den allervigtigste forskel. Selv efter et par år på markedet var der folk der troede det blot var en fancy controller til Wii. Switch er ikke engang på markedet og alle forstår konceptet.
3of193of19Skrevet 23/10-16 23:33 
Wii U marketing var virkelig elendig. Jeg snakkede med en kollega om Switch på arbejdet forleden, og han vidste heller ikke at Wii U var en konsol (selvom han have en Wii dengang).
SumezSumezSkrevet 24/10-16 01:26 
Switch har allerede bedre PR end Wii U nåede at opsamle hele dens pre-release periode. I sidste ende er det det der gør forskellen. Jeg har aldrig haft så svært ved at spå om en konsol eller konsol-gimmicks success, men umiddelbart synes jeg det ser ret lyst ud for Switch, forretningsmæssigt. Om den også bliver god "for mig" er stadig lidt usikkert.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/10-16 01:36 
DeluxScan>
Not impressed, Switch er praecis den gimmicky anakronisme, som jeg frygtede.

Den artikel, du linker til, lader til at ramme lige i øjet. Forudsat, selvfølgelig, at mine forventninger holder stik. Jeg tog grueligt fejl med både Wii og DS :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 24/10-16 01:40, rettet 24/10-16 01:40 
Sjovt... jeg synes netop det rare ved Switch er at den ikke føles særlig gimmicky. Ja, den gør noget andet end PS4 og XBone, men (i hvert fald i forhold til den måde de præsenterer det i videoen) det fremstår naturligt og intuitivt og i virkeligheden ikke voldsomt originalt - og ikke en eller anden akavet ny gadget man skal til at spinde konceptproduktioner på. Fokus bliver spil og bare spil <3

Switch > VR
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 24/10-16 01:52 
VR siger mig heller intet pt. Men jeg har svært ved at se Switch konkurrere mod en normal tablet, selvom den skitse, Beano postede, godt kan give visse forhåbninger om det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 24/10-16 01:53 
... og så ender konsollen selvfølgelig med at blive dyrere end to iterationer af PS4 :p
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-16 05:35, rettet 24/10-16 05:38 
Jmog>
Hvorfor i alverden skulle den sælge mindre end Wii U?

At remse op for mig, hvorfor Switch er bedre end Wii U, giver ingen mening.

Switch er et misfoster udtaenkt af Nintendo marketing, hvis eneste maal er hovedkulst at jagte den naeste Wii storsaellert.
Her paa PR faar Switch mere positiv omtale end den fortjener, grundet PRs bruger segment.

Nintendo har stadig ikke fattet, at mobil gaming afhaenger af, at man har hadwaren med sig. Hvem vil rende rundt med sin Switch 24/7, ligesom sin mobil? Ingen - og allerede der ligger den fatale fejlvurdering fra Nintendos side: Mobilen vinder simpelthen fordi den er... mobil - og saa vigtig, at den altid er opladet! Sony har jo laert lektien.
At Switch saa ogsaa er teknisk underlegen paa alle omraader hjaelper bestemt heller ikke. Hvorfor i alverden skulle folk dele en tiny 7" 720p skaerm, naar de bare kan spille wireless multiplay paa hver deres HD+ telefoner/tablets? Og kom nu ikke og sig, at det ene, bette analog stick per spiller er grunden...

Der er saa mange muligheder for mobil gaming nu til dags, at Switch slet ikke faar et ben til jorden - da slet ikke hos den yngre, tech-savvy generation som den nok er tiltaenkt.

Switch er et forfejlet koncept, der ingen maalgruppe har.

EDIT: Jeg har stadig ikke hoert nogen grunde til, at Switch skulle blive en succes. Jeg kan heller ikke finde paa nogen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 06:17 
Jeg syntes også at Switch simpelthen skulle have været en mobiltelefon, når nu de bruger den teknologi, især set i lyset af at de så endelig kunne få indfriet deres våde Streetpass drømme fra 3DS. Det er ikke fordi jeg er interesseret i touchscreen spil og jeg er glad for at de heller ikke er hoppet på den vogn, men nu om dage er man blevet vant til at rende rundt med én enhed der kan det hele. Resten af deres koncept med de aftagelige controllere og docken er en fantastisk idé.

Jeg syntes ikke at Nintendo behøver at forfølge andre firmaer og lave et powerhouse af en konsol hvor man så ville kunne spille de samme multiplat spil på.

Grunden til at Switch skulle blive en success er simpelthen fordi at den har Nintendo spil på den. Det er stadig noget der sælger, trods alt og for mit vedkommende glæder jeg mig til én konsol der samler alt det gode de har haft på deres håndholdte konsoller, siden tidernes morgen, med den håndfuld hits der har været på deres tv konsoller de sidste par generationer.

Der findes f.eks. tonsvis af spændende Japanske RPGer, der kun er udviklet til håndholdte konsoller, fordi det er dét Japanerne spiller på og det er sådan noget jeg glæder mig til at få op på et TV, så om noget andet så tror jeg at det er den konsolidering af deres platforme som er grunden til at det kunne blive en success... Det står og falder på hvilket spil der kommer til den.
SumezSumezSkrevet 24/10-16 07:48 
"håndfuld" :D
Bo trollmaster
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 08:44 
Ja, sådan i forhold til hvor mange spil der er udgivet på Wii og Wii U er det ikke så mange af dem der er noget ved, men jeg har da alligevel får skrabet 72 spil sammen til Wii, så der er da lidt ved den.
BeanoBeanoSkrevet 24/10-16 08:47, rettet 24/10-16 08:51 
Med det forbehold at der er store ukendte faktorer (pris, specs, SKUer, 1st party spil, uannoncerede features, reel 3rd party support, markedsføring, etc.) der naturligvis spiller ind, så har jeg igen gevaldig svært ved at se dette kan blive en mainstream succes. Bevares, de har gjort det rigtige mht. navnet, dvs. tage afstand til Wii brandet og vil forhindre den samme forvirring som Wii U. Men når alt kommer til alt, så handler det om at appellere til det brede publikum. Wii's genistreg var motion gaming som var så spændende nyt og let for alle at forstå at selv min gamle teknologiforskrækkede mor helt selv fandt på at købe een til hendes børnebørn for at spille det med dem. Switch vil ses som en tablet til spil, og tablets er hverken nyt eller spændende for den alm. forbruger, selv om den har controllers (noget som de er fløjtende ligeglade med). Jeg sagde det samme med Wii U's tablet-fokus dengang, og er bestemt ikke blevet mindre aktuelt siden. At forsøge at konkurrere med smartphone spilmarkedet hvor forbrugerne allerede vælter i billigere og F2P titler, er dødsfødt. Tilbage har Nintendo principielt kun deres egne titler og brand at sælge platformen på - spørgsmålet om det har samme brede appel som tidligere, jeg tror det simpelthen ikke. Wii U's fejlede trods alt ikke kun pga. dårligt markedsføring.
Jeg er dog overbevist om at deres loyale fans og spilentusiaster som os, nok skal støtte det og skabe et marked, men Nintendo har formodentligt større ambitioner.

Edit: Kan vi ikke få omdøbt tråden? ;)
JmogJmogSkrevet 24/10-16 08:58 
@Deluxscan: Du kan ikke se en endste grund til den skulle blive en større success end Wii U? Ok, her er en:

Den vil få flere spil udviklet af Nintendo end Wii U, da både konsol og håndholdt holdene vil udvikle til den. Wii Us største problem, for dem af os der ikke var forvirrede af marketing, var at der var for langt mellem spillene.
SumezSumezSkrevet 24/10-16 10:05, rettet 24/10-16 10:09 
Beano>
Wii U's fejlede trods alt ikke kun pga. dårligt markedsføring.

Er vi helt sikre på det?
Det eneste andet argument jeg kan tænke på er at "den ikke er kraftig nok". Men det er jo næsten kun relevant i forhold til markedsføring. I praksis har vi jo set mange spil der er næsten ligeså flotte, og ofte bedre end det "konkurrencen" har budt på, men det hjælper ikke noget når der hersker flere fordomme eller fejlinformationer omkring systemet end praktiske erfaringer.
Man kunne spekulere på om det havde medført større tredjeparts-tilløb med lidt flere hestekræfter, men jeg finder det usandsynligt. Hvis den havde været markedsført bedre havde der til gengæld nok også været mere støtte fra tredjeparten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/10-16 10:30 
Der havde nok været lidt mere 3rd party på hvis der havde været en større installbase. Det er ihvertfald ordlyden fra hestens egen mund.

http://www.nintendolife.com/news/201511/ea_cfo_explains_why_the_company_doesnt_make_wii_u_games_anymore
1'573 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me