X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Virtual Reality FAQ


Svar
JmogJmogSkrevet 30/12-15 20:35, rettet 30/12-15 23:40 
VR Gaming FAQ

Jeg har fulgt diverse VR-nyheder tæt og tænkte, det ville være en idé med en tråd, hvor vi kan samle info og diskussioner. Vi har alle sammen set science fiction-filmene, hvor folk tager en hjelm på, tænder for en chip i deres kranie eller træder ind på et Holodeck og føler sig transporteret til en anden verden. I 2016 kommer vi til at tage det første rigtige spring mod... Se hele indlægget
206 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
OdinOdinSkrevet 07/04-16 16:15, rettet 07/04-16 16:16 
Konsolkongen>
"Jeg fatter ikke appealen lige nu, andet end at man bare må eje det sidste nye.
Jeg vil rigtig gerne prøve VR"

Det er nok i sætning nummer to at hunden ligger begravet.
Jeg _har_ prøvet VR og kan i dén grad forstå appealen. Og selvom jeg, ligesom du, ikke kan finde et decideret spil der kan forsvare en 10.000+ kr. udskrivning, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg skal have et sæt på et eller andet tidspunkt. Selv med de spritnye førstegenerationsdevices er oplevelsen virkelig, virkelig overbevisende - og de oplevelser jeg har haft strækker sig så langt udenfor traditionelle spils rammer, at jeg ikke engang er sikker på at spil bliver min primære brug af devicet når det engang indfinder sig i mit hjem.
WehnerWehnerSkrevet 07/04-16 16:20 
e oplevelser jeg har haft strækker sig så langt udenfor traditionelle spils rammer, at jeg ikke engang er sikker på at spil bliver min primære brug af devicet når det engang indfinder sig i mit hjem.

Det lyder da yderst lovende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 07/04-16 16:24 
Er der overhovedet nogen der har snakket om Gear VR herinde? En rigtig fin løsning, hvis man ejer nuværende eller sidste generation af Samsungs Galaxy-telefoner :)

Jeg har ejet Oculus Rift Devkit, og jeg vil vove påstå at Gear VR er en langt bedre oplevelse. Bare dét, at man ikke er tvunget til at være hooked up til en PC, og have ledninger hængende fra højre og venstre.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-16 16:56 
Odin>
Det er nok i sætning nummer to at hunden ligger begravet.
Jeg _har_ prøvet VR og kan i dén grad forstå appealen. Og selvom jeg, ligesom du, ikke kan finde et decideret spil der kan forsvare en 10.000+ kr. udskrivning, er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg skal have et sæt på et eller andet tidspunkt. Selv med de spritnye førstegenerationsdevices er oplevelsen virkelig, virkelig overbevisende - og de oplevelser jeg har haft strækker sig så langt udenfor traditionelle spils rammer, at jeg ikke engang er sikker på at spil bliver min primære brug af devicet når det engang indfinder sig i mit hjem.

Jeg mente også kun nu og her. Jeg er ikke i tvivl om at det har potentiale. Jeg vil bare ikke betale absurd høje priser for noget der pt ikke har noget holdbart at byde på, andet end wow-effekten man får allerførste gang man prøver det. Det kan jeg ligeså godt få ved at prøve det hos en anden, og så spare pengene :)

Det bekymrer mig også at ham fra Digital Foundry snakkede om kun at kunne spille i 10-15min ad gangen. Kan ikke huske om det var generelt, eller for enkelte spil. Men hvis man ikke kan spille i timevis så forstår jeg ikke pointen og så tror jeg aldrig vi kommer videre end gimmicks og tech-demos :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/04-16 19:02 
Det med hvor længe man kan klare iVR ser ud til at være meget individuelt. Giant Bomb-gutterne var uden problemer i VR i timer af gangen. Selv efter nogle ubehagelige bugs kunne de sagtens blive ved. Jeg har læst en del VR indtryk og der er langt mellem dem der ikke kan klare det.

Der er også tilvænningsfaktoren. Hvis man aldrig har prøvet VR før, så er et actionspil som intro til det helt gakgak. Det svarer til at sætte en non-gamer til at spille Quake 3 som sit første møde med gaming. Start med de små oplevelser, væn dig til at kigge dig omkring, have virtuelle hænder etc. Og derefter gå ombord i Eve Valkyrie etc. Adrift er f.eks noget af det dummeste man kan starte med som sit første spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-16 20:38 
Det er selvfølgelig korrekt. Jeg havde lige glemt de ti times live stream jeg så da Oculus udkom :p

Det er i hvert fald vigtigt for mig at man kan sidde med det på i adskillige timer ad gangen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 08/04-16 09:04 
Heldigvis har jeg en kollega, der har investeret i en Vive, men ikke har resten af hardwaren, så den kommer til at have bopæl hos mig, og jeg kan komme til at prøve uden at investere. Ellers var jeg også sprunget over pt.
j/k
JmogJmogSkrevet 08/04-16 13:29 
Det er satme en god deal for dig :-D
JmogJmogSkrevet 08/04-16 20:51, rettet 08/04-16 22:56 
En udvikler har lavet et rigtigt interessant bud på traversal i stor skala, som ingen rigtig har løst udenfor cockpitbaserede spil:
http://youtu.be/-T3o1DWa3O4

Han kombinerer room scale med controller styring. Så via controlleren får man forward momentum mens det at dreje krop/hovedet fysisk sørger for at korrigere den retning du går i. Når du ikke bruger controlleren til bevægelse, så kan du stadig bevæge dig rundt på den korte distance via roomscale så du bare går, vender og drejer dig som du naturligt ville. Han går op af en spindeltrappe i videoen. Det er ret imponerende og giver håb om at "rigtige" FPS spil er mulige at lave i VR.
OdinOdinSkrevet 08/04-16 22:45 
En udvikler har lavet et rigtigt interessant bud på traversal i stor skala, som ingen rigtig har lyst udenfor cockpitbaserede spil:

Den løsning er ikke ny, og den løser ikke det egentlige problem. Det primære problem har aldrig rigtig været kontrollen. Problemet er den øjeblikkelige disconnect man oplever mellem det indre øre der fortæller én at man står stille, mens øjnene rapporterer bevægelse. Det giver folk spontant kvalme fordi de to modstridende signaler får hjernen til at tro at kroppen er forgiftet, og giver derpå maven signal til at kaste op.
Når man sidder i et virtuelt cockpit trækker hjernen imidlertid på erfaringerne fra vores oplevelse af at køre bil eller sidde i et fly, hvilket beroliger den.
JmogJmogSkrevet 08/04-16 22:55 
Ja, det kan nok ikke undgå at føles kunstigt, men jeg tænker det vil være mindre kunstigt (og kvalmefremkaldende) ved at dine hovedbevægelser påvirker vinklen du går i. Normalt når du holder en retning inde i VR, så kan du vende og dreje dig alt hvad du vil uden at din retning ændres det mindste, hvilket vel må føles værre.
OdinOdinSkrevet 08/04-16 23:04, rettet 08/04-16 23:12 
Glem "kunstigt". Prøv "brækfremkaldende". Hvis bare det føltes kunstigt var det ikke noget problem. Jeg har prøvet lidt forskellige control schemes til fritstående bevægelse over længere afstande og selv de bedste forsøg på at inddrage ens synsretning og krop udgjorde forskelle der var så marginale, at jeg havde svært ved at bemærke dem i de få sekunder jeg kunne holde dem ud før jeg måtte have HMD'en af og tage en kort pause for at få maven på plads. Jeg fik det virkelig, virkelig dårligt. Det samme gjorde de andre testkaniner. YMMV, men for mig gjorde det uendelig lidt forskel om man bevægede sig rundt via analog stick på en traditionel controller, via håndcontrollerne eller en hovedretningsbestemt bevægelsesmetode. Jeg fik kvalme af det hele.

Der er ingen gylden mellemvej. Så længe der ikke er nøjagtigt 1:1 sammenfald mellem en ens bevægelse i rummet og spillet, flipper hjernen ud. Der er en grund til at Oculus-folkene udgav denneher og at de fleste udviklere holder sig meget tæt til den, uanset hvilke HMD'er de udvikler til:
https://developer.oculus.com/documentation/intro-vr/latest/concepts/bp_intro/
JmogJmogSkrevet 08/04-16 23:13 
Interessant. Har du nogle bud på måder at lave first person spil med cockpitløs traversal som ikke involverer teleportation?

(Jeg kan dog sagtens acceptere en fremtid hvor mech-, racer-, fly-spil bliver de primære genrer for VR dog. Bring Mechwarrior til VR)
OdinOdinSkrevet 08/04-16 23:31, rettet 08/04-16 23:35 
Interessant. Har du nogle bud på måder at lave first person spil med cockpitløs traversal som ikke involverer teleportation?

Teleportering kan fungere, men det kræver at man blanker skærmen mens det foregår, så man ikke oplever bevægelsen. The Vanishing Of Ethan Carter gør dette og udviklerne har også skrevet om det et eller andet sted. Muligvis på Eurogamer eller Ars Technica. I det hele taget hører vi mere og mere hyppigt fra udviklere, at jagten på realisme i spil ofte spænder direkte ben for komforten i VR.

Hvad angår alternativer, så er der ingen one-fits-all løsning. VR er stadig i kravlegårdsstadiet, så der bliver fortsat eksperimenteret meget. Adr1ft løste det ved lade kroppen være fritsvævende, og som flere udviklere har pointeret, hjælper det enormt at fjerne den visuelle horisont, da det forhindrer øjnene i at sammenholde et fikspunkt (som vores hjerne er trænet til at genkende) der kan give modstridende information i forhold til det indre øre. Den løsning fungerer dog kun i den slags vægtløse rum- og dykkerspil.

Virtuix Omni, som du nok allerede kender, er en mere håndgribelig måde at løse problemet på. Jeg håber virkelig at kunne få lov at prøve én snart.
JmogJmogSkrevet 09/04-16 00:22 
Spændt på at høre om dine oplevelser med Omnien. Jeg er især interesseret i at høre om det lykkes dem at få hastigheden til at synce med det man ser. Jeg kunne forestille mig det var ekstremt distraherende, hvis det ikke er 1:1.

Desværre er det nok meget usandsynligt at vi vil se ret mange spil understøtte sådan en native. Det vil reelt kræve at folk designer spillet mod regulær gamepad kontrol hvilket ikke vil ske i spil hvor man er til fods.

Om 20 år når vi har full haptic feedback body suits, så vil det begynde at ligne noget.
JmogJmogSkrevet 09/04-16 19:48 
Digital Foundry anmelder Vive:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-htc-vive-review

Desværre ingen sammenligninger mellem spil til både Vive og Rift, men grundig gennemgang af hardwaren og fordele og ulemper. På trods af ulemperne er han ret solgt på Vive. Af ganske stor interesse for mig: Vive er klart mere behagelig for folk med briller end Rift.
JmogJmogSkrevet 09/04-16 19:54 
Video der viser rigtig godt hvordan Hover Junkers fungerer:
https://youtu.be/9axun2X6Zrg
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-16 07:36 
Fik Google Cardboard ind af døren den anden dag og prøvede det af. Det er selvfølgelig ret simpelt og føltes som at se verden igennem en dykkermaske, men det highlightede et par ting for mig.

Høj skærmopløsning er essentiel. Selv med en iPhone superskærm er opløsningen ikke høj nok når man har den helt tæt på ansigtet og med de dér linser på.

Jeg ved ikke om årevis af spil har immuniseret mig over for det, men 3D polygoner gør ikke noget for mig. Prøvede "VR Roller Coaster" og kunne ikke mærke noget som helst.

Til gengæld var "Explorer" i demo softwaren rigtig effektiv. Det er bare billeder fra museer taget i 360, men min hjerne følte med det samme som om jeg var i et meget større rum end min egen stue.

Det er et meget sjovt glimt af hvad VR kan og jeg glæder mig til PSVR.
millenniummillenniumSkrevet 16/04-16 09:36 
Har du hentet Google Cardboard app?

Den viser et par ret gode potentialer, bl.a Map Streetview i 360 VR.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-16 10:53 
Yes. Det var i den jeg prøvede Explorer. Har ikke haft tid til at prøve de andre endnu, men vil da checke Map Streetview ud.
HankyHankySkrevet 16/04-16 13:27, rettet 16/04-16 13:28 
Andre der har GearVR, som kan anbefale en god controller dertil? Jeg læste mig frem til, at man godt kunne få DualShock 3 / 4 til at fungere, men det kræver root af ens telefon, og sidst jeg legede med det, var på en Galaxy S5, som blev markant langsommere af det, så det føler jeg ikke så meget for at gøre igen :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 16/04-16 14:33 
Hvorfor kræver det egentlig at roote den? Jeg troede det var lige ud ad landevejen for bluetooth controllere.
JmogJmogSkrevet 17/04-16 00:13 
Fristelsen blev for stor. Jeg er kommet til at bestille en Vive. Ups.

Burde ankomme i juni, så venter til da med at købe PC'en. Den vil næppe værere dyrere end nu til den tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-16 19:59 
Jeg sad og så noget af Giant Bomb's Vive stream i går. Dét synes jeg ser fantastisk imponerende ud. Altså at man kan gå rundt i lokalet og at det har indflydelse på spillet. Især de skydespil de spillede så underholdende ud og kunne have noget reel levetid i form af high score jagt.
Jeg var svært imponeret over hvor nemt og naturligt Jeff havde ved at tage på og manipulere objekter i Job Simulator. Det var meget det som mange Wii spil har forsøgt, men aldrig nogensinde lykkedes med. Det gjorde det her og i første forsøg :O
Desværre er Vive ikke noget jeg nogensinde tror bliver en succes blandt almindelige dødelige, i hvert fald ikke de spil hvor man skal bevæge sig rundt. Det er de færreste der har et helt lokale til rådighed til sådan et setup.
Jeg personligt kender ingen der ville have pladsen til det, da de enten har deres computere i små lokaler eller har møbler i deres stue :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/04-16 20:09 
Jeg kommer til at have min i stuen. Room scale bliver rimelig simpelt at realisere her. Flytter jeg sofabordet (meget let Ikea-møbel) ud til siden, så burde jeg have et rektangel på ca. 2,5m x 2m. Hvis jeg gider flytte et par lænestole, så kommer jeg op på 2,5m x 3m. Til mange spil vil den lille størrelse formentlig være nok.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-16 20:16, rettet 17/04-16 20:19 
Du bør overveje at få monteret hønsenet i loftet så du med en antenne kan få strøm og billede til Vive, ala radiobiler (jeg ved ikke lige hvordan du vil adskille de to ting, jeg har ikke alle svarene). Men så falder du ikke i ledningen og undgår personskader :)

EDIT: Måske du kan overføre HDMI trådløst (desværre med kvalitab), så kan du få spænding fra loftet og så kan du grounde igennem dine fødder til gulvet på en eller anden måde...? Overvej det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/04-16 20:21, rettet 17/04-16 20:30 
VR som kræver andet end at sidde på min flade og max bevæge hovedet og arme, får aldrig en chance hos mig. Simpelthen for upraktisk.
JmogJmogSkrevet 17/04-16 20:32 
Ingen tvivl om der udkommer aldrig et AAA-spil i VR der kræver room scale. Faktisk vil stort set alle AAA-titler være PSVR-titler som portes og dermed uden room scale. På PC bliver det de små, skæve titler som understøtter det.
BeanoBeanoSkrevet 17/04-16 21:31 
Tror jeg også, det skal dælme være fantastisk for at overvinde mine magelighed ;)
BeanoBeanoSkrevet 19/04-16 12:17, rettet 19/04-16 12:18 
"Best" of GiantBombs Vive stream...https://www.youtube.com/watch?v=fQ0JTkBZdyw
JmogJmogSkrevet 22/04-16 20:58 
Chunks ser godt nok interessant ud og bliver helt klart noget jeg køber når min Vive ankommer:
https://youtu.be/m0ie0OuQwjQ

VR rollercoaster builder med hvad der ser ud til at være den nemmeste, hurtigste og mest intuitive måde at bygge rutsjebaner på. Og efter man har lavet sin mareridstfremkaldende kreation, så kan man tage en tur i den. Det ser genialt ud.
JmogJmogSkrevet 01/05-16 16:17, rettet 01/05-16 16:17 
Everspace vil understøtte VR på PC. Her er ti minutters dogfighting:
https://youtu.be/8-mpm_47k6Q

For en gammel Wing Commander-fan som mig ser det fantastisk ud.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/05-16 04:03 
Wing Commander er præcist sådan noget jeg også gerne vil have, men de bruger udtrykket "modern rogue-like gameplay" i traileren, som får det til at lyde at det ikke kommer til at have lige så meget handling

Jeg har skrevet lidt om hvad jeg syntes kunne redde VR:

http://www.giantbomb.com/profile/darkbeatdk/lists/5-games-that-could-save-vr/356326/
JmogJmogSkrevet 14/05-16 02:23 
Jmog>
Fristelsen blev for stor. Jeg er kommet til at bestille en Vive. Ups.

Burde ankomme i juni, så venter til da med at købe PC'en. Den vil næppe værere dyrere end nu til den tid.

Ser ud til HTC har indhentet ordrerne. Jeg har lige fået en "We're finalizing your order"-mail og en på Neogaf der bestilte tidligere på ugen har også fået sin.

Herligt! -ish. Havde regnet med at udsætte PC-køb til den nye generation af Nvidia-kort ramte markedet. Håber de er rigtigt længe om at sende den, for det bliver godt nok svært ikke at købe en maskine med det samme, når Vive dukker op.
JmogJmogSkrevet 18/05-16 17:25 
Shit, den er afsendt nu! DHL, tag jer endelig god tid. Det bliver svært at sidde med en Vive derhjemme og vente på GTX1080 kommer i handelen.
JmogJmogSkrevet 28/05-16 09:53 
Vive er nu nede på under en uge fra bestilling til afsending af vare.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/06-16 13:18 
Poolnation VR ser meget realistisk ud

https://youtu.be/RKBSs4ecDXQ
JmogJmogSkrevet 11/06-16 02:08 
Så fik jeg endelig prøvet min Vive. Efter at have gennemgået hele setup processen (smertefrit) fik jeg prøvet følgende:

The Blu
Space Pirate Trainer
The Lab

Det var den helt perfekte rækkefølge til intro af VR. The Blu er totalt non-interaktiv. Man er i forskellige havscenarier og beundrer blot havlivet omkring en. Jeg prøvede den af dem hvor man står på dækket af et sunket skib og diverse fisk og til sidst en hval svømmer meget tæt forbi en. Hvis man kender nogen, der ikke kan forstå hvad meningen med VR er og hvorfor det er så specielt, så er det et perfekt eksempel på noget hvor det føles som om man er der.

Og så videre til et "rigtigt" spil i form af Space Pirate Trainer (SPT). Videoer kan slet slet ikke udtrykke, hvor overbevisende et argument det er for at spil i VR kan være uovertrufne opleveler. Årets spiloplevelser for mig har indtil videre været Doom, Overwatch, The Witness og Rocket League. De blev alle sammen overgået da jeg startede SPT og så at jeg holdt et par vaskeægte scifipistoler i hver hånd. Jeg kunne vende og dreje dem og mine bevægelser blev gengivet perfekt 1:1. Sejhedsfaktoren fik et ekstra nøk op, da jeg skiftede til en anden skudtype med touchpadden og fronten af min pistol roterede og controllerens rumble perfekt matchede det jeg så. Vidt imponerende.

Selve gameplayet er supersimpelt. Man står på en platform, som har den størrelse man har plads til derhjemme, og så kommer der bølger af flyvende robotfjender mod en. De prøver at flanke dig og hvis du ikke er hurtig nok, så skyder de efter dig. Du har en pistol i hver hånd og kan frit vælge hvad slags skud du vil bruge fra hver (rapid, single, burst, laser) og du kan med et hurtigt træk henover skulderen erstatte en af dem med et skjold. Den grafiske stil, musikken og gameplayet er enormt vanedannende. Det er svært ikke at stå og danse i takt med musikken mens man prøver at undgå fjendens skud. At dukke sig og fyre det afgørende skud der dræber den sidste fjende føles vildt sejt. Jeg savler også ved tanken om at nogen laver et spil med det gameplay koblet til en historie. Giv mig Blade Runner the VR Experience, tak. Lyspistol spil er genopfundet - bedre end nogensinde.

The Lab er en samling minispil og jeg fik prøvede de fleste af dem. Nogle er mere spil end andre, men særligt Longbow og Xortex bør fremhæves. Xortex er en vaskeægte bullethell shoot-em up, hvor controlleren følger din hånds bevægelser. Det vil sige, det er som om du holder skibet i din hånd og du kan vende og dreje det så tosset og så hurtigt du vil, samtidigt med at du skal nedskyde fjendligte skibe. Man føler virkelig at man ER inde i et shmup og det er enormt udfordrende på den fede måde, når der vrimler med kugler, roterende lasergrids og andet som man skal flyve udenom mens man skyder fjender ned. Genren er helt perfekt til VR.

Longbow er som titlen afslører et spil hvor man skyder med bue. Det er i bund og grund et towerdefense, hvor forskellige fjender kommer løbende mod din borgs port og begynder at hamre på den. De skal så skydes med buen, men de hopper og danser undervejs på de forskellige ruter og nogle har skjolde der dækker dem delvist og andre har hjelme der beskytter dem. Ens borgport mister health, når de dasker på den og hver gang man rammer en fjende, så kommer der balloner ud af dem, som healer porten, hvis man kan ramme dem. Rundt omkring på banen er der også eksplosive tønder, som kan udnyttes effektivt, hvis man husker lige at bevæge sin pil igennem en fakkel, inden man affyrer den. Det var overraskende sjovt og viste sig at være ganske udmattende. Jeg kan sagtens se mig vende tilbage til det både for gameplay og motionens skyld. At læne sig ud over borgmuren og lave et headshot med buen er yderst tilfredsstillende.

Glæder mig til at prøve Hover Junkers, Budget Cuts og meget andet. Der er minusser ved VR - opløsningen er i den lave ende, men så snart gameplayet kører, så glemmer man det.
JmogJmogSkrevet 11/06-16 23:06 
Så fik jeg prøvet Budget Cuts. Det er ypperligt genialt og et perfekt eksempel på at teleport traversal kan fungere fremragende. Bedste øjeblik var da jeg var igang med at samle en af mine kasteknive, som er ekstremt svære at ramme med, op fra gulvet da en robot pludselig kommer om hjørnet. Jeg tænker "fuuuuck!" og kaster instinktivt min kniv og rammer den lige i hovedet. VR kan give nogle forrygende oplevelser af at man er en mega badass.

Spillede noget mere Longbow og det er altså virkelig godt arcade gameplay. Jeg har altid været vild med at bruge buer som våben i spil, men det er en helt anden og langt federe oplevelse rent faktisk at lægge pil til rette, spænde og sigte "rigtigt". Tilfredsstillelsen ved at ramme et bevægeligt mål på lang afstand er forrygende.

Og hold da op hvor er det spil god motion. Kan godt mærke jeg ikke er vant til at lave noget fysisk krævende med overkroppen til daglig.
JmogJmogSkrevet 12/06-16 18:36 
Det vil selvfølgelig være individuelt, men det med at man ikke skulle kunne spille lige så længe i VR som i non-VR gælder ikke hvis bare spillet er ordentligt lavet. Jeg har lige overstået fem timers kontinuerligt VR-spil og eneste grund til jeg stoppede var at jeg var fysisk udmattet i armene af konstant at spænde buestrenge.
OdinOdinSkrevet 12/06-16 20:59, rettet 12/06-16 23:23 
"Spænde buestrenge". Riiiight.
Pas nu på du ikke bliver blind af al den VR-"bueskydning".
JmogJmogSkrevet 12/06-16 21:08 
Jeg tvivler på jeg vil kunne klare horror i VR. Hentede "The Brookhaven Experiment"-demoen. Det er det der spil, hvor man har en pistol og en lommelygte og så vader der zombier mod en fra alle retninger. Man kan høre dem og man kan dælme også se dem, når de kommer tæt på. God stemning og pistoldelen fungerede fint, men så introducerede de pludselig en større zombie/monster/mutant, som efter et par skud med det samme satte hastigheden op og løb direkte mod mig. DET fremkaldte ægte frygt i mig. Hold da kæft hvor kan man gå i panik når ens hjerne siger "den kommer direkte mod os, flygt din tåbet!!" og man er totalt overbevist om, at det er ægte.

Ubehageligt!
JmogJmogSkrevet 12/06-16 21:10 
Odin>
"Spænde buestrenge". Riiiight.
Pas nu på du ikke bliver blind af al den VR-"buskydning".

Jeg får i hvert fald grundigt øvet mine penetrationsskills. Der er bare ikke noget bedre end når ens lange skaft gennemborer de små, grinende væsner der vil ind i dit allerhelligste.
jaesjaesSkrevet 12/06-16 23:15 
Fedt at læse om dine oplevelser med VR, Jmog. Og dobbelt fedt at VR lyder til at være noget værd denne gang (selvfølgelig også baseret på andre indtryk).
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-16 23:30, rettet 12/06-16 23:31 
Ja, jeg nyder også at læse det, selv om den her:

Jmog>Årets spiloplevelser for mig har indtil videre været Doom, Overwatch, The Witness og Rocket League. De blev alle sammen overgået da jeg startede SPT og så at jeg holdt et par vaskeægte scifipistoler i hver hånd.

Glæder jeg mig til at se, hvordan du har det med om nogle år ;)

Men fedt du kan li' det og håber det på at få samme oplevelse - at det bare er åbenlyst overbevisende - når jeg en gang får et headset.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 13/06-16 00:02 
Ingen tvivl om at hvad der er imponerende nu ikke vil være det næste år. Men det er det fede ved det - de vil blive presset til at finde på nye ting til at imponere os ligesom med non-VR spil.
slk486slk486Skrevet 13/06-16 11:54 
Kan anbefale Vanishing Realms, der fungerer virkelig godt. Giver en god smag for, hvad der kan ligge i fremtiden af VR RPG.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/06-16 16:20 
Dolphin emulatoren kan man få til at virke med VR, så man kan spille Gamecube spil som det aldrig var meningen

https://youtu.be/U8eM1e6gg5I
3of193of19Skrevet 29/06-16 16:33 
Ville ønske jeg havde en 3D monitor med den nye udgave af Dolphin. Super Mario Galaxy kunne være fedt.
JmogJmogSkrevet 16/07-16 23:27 
På mandag udkommer Star Wars: Trials on Tatooine på Steam. Gratis:
http://www.roadtovr.com/star-wars-trials-on-tatooine-released-date-price-for-htc-vive-18-july/?utm_source=Road+to+VR+Daily+News+Roundup&utm_campaign=642202f7c5-RtoVR_RSS_Daily_Newsletter&utm_medium=email&utm_term=0_e2e394ad33-642202f7c5-168130333
206 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig