X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One bagudkompatibilitet


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/11-15 11:54, rettet 22/02-17 14:26 
Det skulle være oppe i dag, den 12 november.

Glæder mig til at se om mit Sega Rally Revo og Gears of War 3 virker.

Liste over alle spil
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 25/09-20 07:26, rettet 25/09-20 07:26 
Checkede lige op på det. De viste teknikken med en Force Unleashed 2 tech demo. Nok derfor jeg huskede det som at spillet brugte det:)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-21 18:41, rettet 17/02-21 18:58 
De første spil der får fordoblet eller firedoblet deres framerate udkommer nu og det er en ret kedelig liste bestående af fem titler, men de siger flere snart følger efter:

With certain titles, we can make the experience even better, all with no work required by the developer, and no update needed by the gamer. To that end, the backward compatibility team has developed FPS Boost, which employs a variety of new methods for nearly doubling (and in a few instances, quadrupling) the original framerate on select titles. Higher, steadier framerates make games visually smoother, resulting in more immersive gameplay. We partnered closely with developers to enhance the experience while maintaining the game’s original intent. And while not applicable to all games, these new techniques can push game engines to render more quickly for a buttery smooth experience beyond what the original game might have delivered due to the capabilities of the hardware at the time.
(..)

This is just the beginning. We will announce and release more titles featuring FPS Boost soon, as well roll out new menu icons and system settings in an upcoming system update. Starting this Spring, you can go into the “Manage Game” section for any title, where you’ll be presented with a new “Compatibility Options” button that will allow you to toggle FPS Boost (as well as Auto HDR) on or off. There will also be a new indicator informing you when a game is running with FPS Boost whenever you hit the Xbox Button on your controller. You decide how you want to play your favorite games, whether in its original form or with FPS Boost.
(..)

At Xbox, we believe your gaming investments should come with you, which is why we’ve brought forward thousands of games from four generations to look and play better than ever on the Xbox Series X!S. We can’t wait for you all to give these titles a spin, and to reveal more FPS Boost games very soon.

Spillene er:

Far Cry 4
New Super Lucky’s Tale
Sniper Elite 4
UFC 4
Watch Dogs 2

https://news.xbox.com/en-us/2021/02/17/making-backward-compatible-games-even-better-with-fps-boost/

Digital Foundry kigger på titlerne og snakker kortvarigt om metoden:

https://youtu.be/7dxJFCgkNws

Digital Foundry får også lige nævnt et ønske med Sonic Generations, som også var et af de første spil der blev bragt på banen herinde og et som virkelig ville vinde meget på sådan en forøgelse. Krydsede fingre for at det er på vej :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-21 19:25 
Interview med Jason Ronald:

https://youtu.be/89L-3U2egKw

Det er en Xbox fokuseret kanal, så det udenom interviewet kan godt være uudholdeligt at høre på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-21 19:29 
Det er super imponerende hvad de formår at lave med bagudkompabilitet. Denne gang vil jeg dog forholde mig skeptisk i forhold til egentligt antal titler de forbedrer, for Xbox One X enhanced var virkelig en sløj og spinkel omgang :(

Ekstremt positivt at de tilføjer per title settings for HDR og FPS boost frem for enten eller på alle titler.

Sniper Elite 4 er virkelig kewl hvis man er til at skyde nazister. PS4-versionen er unlocked framerate og havde selv købt det op til PS5 launch. Jeg måtte dog ende med at spille på Pro i stedet, men trods janky ~40fps så var det enormt sjovt og føltes meget old school :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-21 19:58, rettet 17/02-21 20:03 
Konsolkongen>Det er super imponerende hvad de formår at lave med bagudkompabilitet. Denne gang vil jeg dog forholde mig skeptisk i forhold til egentligt antal titler de forbedrer, for Xbox One X enhanced var virkelig en sløj og spinkel omgang :(

Tror man skal se det som en lille bonus, frem for at forvente for meget, så man ikke bliver skuffet. Med det sagt siger de, at der vil komme “many more titles in the coming weeks and months”, men om det så er tyve titler eller hundrede, er jo svært at sige.

Også interessant at de nogle gange vil gå ind og sænke opløsningen eller fx AF settings, for mere konsistent at ramme deres framerate target. I det hele taget håber jeg der kommer mere om metoden, for det lyder anderledes på den lille bid i DF klippet, end jeg havde forventet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-21 20:11 
I såfald er det ekstra godt at man har muligheden for at vælge til/fra pr titel :)

Jeg håber meget at alle fremtidige BC titler på Series X vil rendere i 4K som udgangspunkt, ellers bliver jeg lidt skuffet. Kan godt forstå hvis der har været en flaskehals i forhold med One X.

Allerhelst gad jeg jo godt at maskinen selv kunne rippe alle ens spil i en VM og lade os selv eksperimentere løs uden at være begrænset af licenshelveder, men det sker desværre nok aldrig :(

Ingen OutRun 2 i næsten 4K :'(
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 18/02-21 21:06 
Super initiativ fra Microsoft.

Er ved at DL Far Cry 4 nu her for at se hvordan det spiller.

FC 4 er stadig et flot spil IMO, så at kunne køre det i 60 FPS er virkelig kærkomment.

AutoHDR er jeg ikke oppe at køre over.
Prøvede det på Rage 2, da dette er et spil der bare TRYGLER om at få implementeret HDR. Dog så ændredes æstetikken sig utroligt meget fra hvordan spillet skal se ud.

På samme måde som en instruktør har en visuel vision for sin film, på samme måde har de fleste game developers nok også en æstetik som de vil præsentere til spillerne. Her fucker AutoHDR for meget med spillets udseende, og ikke til det bedre IMO.

Native HDR - yes
AutoHDR - not so much
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-21 21:20 
Jeg tror det varierer meget fra spil til spil om Auto HDR er brugbart eller ej, men som udgangspunkt er jeg helt enig med dig, hvorfor jeg også synes det meget positivt hvis det kan vælges til/fra per spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 18/02-21 21:50 
Ja nu må vi se. :)

Flere muligheder er som regel godt for folket, så pr. spil basis AutoHDR er ihvertfald
bedre end nuværende "all or nothing" løsning.

Din idé med virtualisering af ældre Xbox titler lyder tiltagende.
Så kunne vi som forbrugere muligvis også hjælpe MS med at indsende data for "viable builds".
Dette ville sætte enormt skub i antal af titler som MS ville kunne understøtte med dette initiativ.

En slags "SETI" for konsol-folket on man vil. :)
ExceptionExceptionSkrevet 18/02-21 22:24 
Efter at have spillet Far Cry 4 i et stykke tid nu må jeg konstatere, at det er som et helt nyt spil for mig. Styringen til forskel, så er det som at spille det på en high-end PC.

Oprindeligt opgav jeg at gennemføre det, da 30 FPS kombineret med screen-tearing mv. simpelthen bare er for skod.
Det smadrer jo fuldstændigt illusionen som spillet prøver at opbygge.

Konklusionen: FC 4 kører fantastisk på Xbox Series S.
Bede-xBede-xSkrevet 16/03-21 20:59 
Med Microsofts ejerskab af Zenimax/Bethesda er det nok ikke overraskende at se netop deres spil være nogle af de næste på FPS boost listen. Prey, Dishonored DE, Fallout 4, Fallout 76 og Skyrim SE skulle være ude nu og DF har kigget på de to første:

https://youtu.be/ShSivSvHQWI

Særligt Prey går fra at være uudholdeligt i last-gen udgaven til at være et af generationens bedste spil gennem en kombination af loadetids, FPS og input latency forbedringer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 16/03-21 21:26 
Fedt med låst 60fps i Prey og næsten låst i Dishonored. Loadetidforbedringerne er dog helt vanvittige:

Prey:
-One S: 71 sekunder
-Series S og X: 11 sekunder

Dishonored:
-One S: 45-50 sekunder
-Series S og X: 1-2 sekunder
NaieraNaieraSkrevet 16/03-21 21:30 
Fallout 76 kører vanvittigt lækkert, men der er enkelte ting i spillet der simpelthen ikke virker som de skal med (næsten) 60 fps, desværre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 16/03-21 21:37 
Jeg glæder mig til at de analyserer FO4, forhåbentligt. :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-21 21:45 
Naiera>
Fallout 76 kører vanvittigt lækkert, men der er enkelte ting i spillet der simpelthen ikke virker som de skal med (næsten) 60 fps, desværre.

Hvad går i stykker? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/03-21 22:13 
Jet pack-hoppelse føles trægt, og man kan ikke hoppe så højt som før. Blinkende knapper blinker helt vildt hurtigt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-21 22:29 
Spøjst. Jeg tror det var Digital Foundry der snakkede om at spillene sådan set ikke anede noget om at frameraten blev øget, og at det derfor ikke burde pille ved timingen. Det lader ikke til at være tilfældet her? :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/03-21 22:42 
Det fungerer i hvert fald ikke som det skal med FPS Boost.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 17/03-21 07:27, rettet 17/03-21 07:27 
Konsolkongen>
Spøjst. Jeg tror det var Digital Foundry der snakkede om at spillene sådan set ikke anede noget om at frameraten blev øget, og at det derfor ikke burde pille ved timingen. Det lader ikke til at være tilfældet her? :O

Det er korrekt, men det betyder ikke at spillet ikke kan have logik der er bundet op på antallet af frames der bliver skubbet igennem, der jo under alle omstændigheder er fordoblet :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 22/04-21 18:28, rettet 22/04-21 18:31 
FPS boost kommer til en række EA spil i dag:

Xbox One bagudkompatibilitet

Xbox One bagudkompatibilitet

In some instances, because there are higher graphics requirements to enable FPS Boost technology, we’ve had to reduce a game’s resolution to ensure it both runs smoothly and plays great. In those select cases, FPS Boost is not automatically enabled for Xbox Series X gamers, but can easily be turned on under the Compatibility Options in the Manage game and add-ons setting. To experience FPS Boost and to be able to toggle the feature on and off, make sure your console has taken the latest update and you’ve rebooted your console.

https://majornelson.com/fpsboost/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ExceptionExceptionSkrevet 22/04-21 18:58 
Super dejligt - keep rolling 'em out MS.

Tak for at dele den gode nyhed. :)
slk486slk486Skrevet 22/04-21 20:48 
Wow, nice!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/04-21 21:12 
Det er også virkelig barskt at de er villige til at sænke opløsningen til fordel for framerate.

Især fordi de omkring Xbox One X ofte prioriterede omvendt, altså højere opløsning frem for performance :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 23/04-21 08:04, rettet 23/04-21 08:12 
Det er en god trend, men ifølge DF virker det som om de er en smule for konservative med det - ihvertfald når VRR er understøttet på skærmen.

Det er meget meget problematisk at jeg er nødt til at udskifte mange af mine PS4 titler med XO før jeg spiller dem :D
j/k
3of193of19Skrevet 23/04-21 09:54 
Tja, det er straffen for ikke at have det grønne team som favorit :p
slk486slk486Skrevet 23/04-21 12:31, rettet 23/04-21 12:36 
He he :D

Hvem kunne vide de pludselig ville gå imod alle odds? ;)

I virkeligheden er der nok to lærestreger her, som man kan tage til sig, hvis man vil.

Lad være med at jagte den bedste opløsning eller framerate og bare spil spillet, eller lad være med at købe spil du ikke skal spille med det samme.

... nah...
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-21 18:17, rettet 03/05-21 18:19 
70+ titler får FPS boost i dag:

Xbox One bagudkompatibilitet

Er for mange til at liste, men de kan ses her:

https://majornelson.com/fpsboost/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 03/05-21 19:09, rettet 03/05-21 19:22 
Sleeping Dogs i 60fps? Hell yeah!

Spøjst med de to Tomb Raider titler. Etteren har unlocked framerate per default, så det burde allerede køre 60fps uden boost mode. Shadow har et valgfrit unlocked framerate mode, som også kører låst 60fps på de nye maskiner. Måske betyder dets inklusion, at 4k mode er boostet.

Men Tomb Raider DE boosted til 60fps giver ingen mening. Det er allerede 60fps.
ExceptionExceptionSkrevet 03/05-21 19:11 
YES!! ALIEN ISOLATION 60hz!!! WHOOPTY-FUCKING-DOO!!

Undskylder for caps folkens, men for pokker hvor er det bare en god nyhed. :D

Sjovt, troede faktisk at alle "Gears" spillene allerede var 60hz...?
JmogJmogSkrevet 03/05-21 19:24 
Stort set intet til Xbox 360 der pressede den grafiske citron var 60fps. Det var virkelig ikke ret udbredt i AAA sfæren bortset fra COD.
JmogJmogSkrevet 03/05-21 19:40 
Jmog>
Sleeping Dogs i 60fps? Hell yeah!

Spøjst med de to Tomb Raider titler. Etteren har unlocked framerate per default, så det burde allerede køre 60fps uden boost mode. Shadow har et valgfrit unlocked framerate mode, som også kører låst 60fps på de nye maskiner. Måske betyder dets inklusion, at 4k mode er boostet.

Men Tomb Raider DE boosted til 60fps giver ingen mening. Det er allerede 60fps.

Ah, nu er jeg med. Det var kun på PS4 at Tomb Raider DE havde unlocked framerate. Xbox One versionen kørte 30fps.

Det betyder i øvrigt at Digital Foundry har mulighed for at lave en rigtig interessant test. Native 60fps (PS5) versus fps boost 60fps (Series). Sammenligning for at se om der er nogen visuel forskel.
ExceptionExceptionSkrevet 03/05-21 19:50, rettet 03/05-21 19:50 
Stort set intet til Xbox 360 der pressede den grafiske citron var 60fps. Det var virkelig ikke ret udbredt i AAA sfæren bortset fra COD.

Det var også GOW4 som står på listen jeg hentydede til, altså i denne/forrige generation ;)
JmogJmogSkrevet 03/05-21 19:53 
Ah, troede det var de tre første spil du mente. My bad.

Men hov, var fireren ikke 60fps på One X?
JmogJmogSkrevet 03/05-21 19:56, rettet 03/05-21 19:58 
Ahh, det var den, men kan være det betyder de har boosted 4k mode, som var 30fps. Dog sjovt at den står som off by default, hvilket plejer at betyde det er One S versionen, der boostes.
ExceptionExceptionSkrevet 03/05-21 20:13, rettet 03/05-21 20:17 
Ja, jeg syntes også at den kan misforstås. Men tror du har ret. De mener måske 4K kører 60hz nu?

Jeg finder det også underligt at f.eks Titanfall 2 kan afvikles med hele 120hz på Series S, mens 1'eren slet ikke er en mulighed på blot 60hz?

Min fejl TF1 kører native på 60hz.

Dog stadig underligt at TF2 på Series S kan køre 120hz, når 1'eren ikke kan... 2'eren er trods alt en del pænere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/05-21 20:36 
Titanfall 2 kører også en del bedre end etteren gjorde, så etteren er nok ret dårligt optimeret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 03/05-21 21:30 
Exception>
YES!! ALIEN ISOLATION 60hz!!! WHOOPTY-FUCKING-DOO!!

"Whoop dee fucking doo" er sarkastisk og betyder at det ikke rager dig en papand ;)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ExceptionExceptionSkrevet 03/05-21 21:55 
"Whoop dee fucking doo" er sarkastisk og betyder at det ikke rager dig en papand ;)

Det ved jeg godt, men gæt hvilken karakter jeg lige stjal den linje fra....? ;)

Hint: RIP Bill. :(
3of193of19Skrevet 03/05-21 22:47 
Yakuza 6: The Song of Life med fps boost,
Dælme lækkert.
slk486slk486Skrevet 04/05-21 12:20, rettet 04/05-21 12:23 
Shit, de kører med klatten :D

Far Cry 5/New Dawn. Så mangler vi lige classic som kører samme motor :)

.. og Dying Light bliver endelig til at holde ud at spille på konsol!
j/k
3of193of19Skrevet 04/05-21 14:10 
Assasin's Creed Unity har også fået 60 fps patch, spillede aldrig mere end de første to-tre timer af det.
ExceptionExceptionSkrevet 05/05-21 16:19 
Det er et super fedt tiltag fra MS.

Så mange fede titler fra tidligere generation som man bare ikke orker at afvikle i 30hz, er pludseligt blevet enormt interessante.

Må snart få prøvet Far Cry 5. Håber det er lige så fedt som 4'eren? :)
JmogJmogSkrevet 06/05-21 08:43 
Historien/skurken er ikke nær så interessant og de genbruger virkelig koncepterne, men det er pisseflot og gameplayet er lige en smule mere poleret, så det spiller skønt.

Absolut værd at spille, men jeg ville nok holde en lille pause hvis du lige er blevet færdig med 4. De er meget ens.

Medmindre du bare slet ikke kan få nok :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-21 08:47, rettet 06/05-21 08:48 
Apropos Far Cry 5 ville det være virkelig lækkert hvis MS laved en Vertical aim boost, så y-aksen kører samme hastighed som x.

Det gælder selvfølgelig mange andre titler end blot Far Cry, men det er det mest vanvittige kontrol design nogensinde >_<.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/05-21 08:49, rettet 06/05-21 08:49 
Ja, det er idiotisk. Hvad fa'en tænker nogle udviklere på?
Det er sådan noget man kan tweake med Elite controlleren, så det har de sådan set allerede gjort ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-21 08:50 
Det anede jeg ikke man kunne :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/05-21 08:59, rettet 06/05-21 09:00 
Man kan justere deadzone og kurve, men nu jeg tænker over det er jeg ikke sikker på man kan udligne, hvis den ene retning er anderledes acceleret end den anden :/
j/k
ExceptionExceptionSkrevet 06/05-21 14:58, rettet 06/05-21 15:01 
Medmindre du bare slet ikke kan få nok :-)

Jeg ved sgu ikke hvorfor, men jeg har enormt meget lyst til disse "sandbox" spil her for tiden. Store områder, bestem selv hvordan du klarer missionen, samt flet lige en taske af muldvarpeskind. :)

EDIT:

Er for resten også lige startet på HZD på PS4 PRO. Hold nu kæft et flot spil. Jeg er virkelig imponeret, specielt at det kan køre 4K tror jeg der er, uden nævneværdig slowdown. :D

Kan godt være at Naughty Dog er kongen på PS, men Guerrilla Games giver dem IMO kamp til stregen.
WehnerWehnerSkrevet 06/05-21 15:00 
Sådanne perioder har jeg også :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-21 14:41 
Microsoft holder deres Xbox Anniversary Celebration stream på mandag og omend de har gjort det klart, at det ikke er stedet for nye spil annonceringer, er der meget som tyder på, at der kommer nogle flere BC titler:

https://news.xbox.com/en-us/2021/10/19/celebrating-the-biggest-three-months-of-back-to-back-blockbuster-game-launches-in-xbox-game-pass/

Xbox One bagudkompatibilitet

Xbox One bagudkompatibilitet
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
527 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig