X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Arcade Party d. 5 sep 2015 på Frederiksberg Runddel


Svar
MadsH83MadsH83Skrevet 24/08-15 10:08 
Kære gamingglade venner

Jeg vil lige gøre opmærksom på dette seje gamingarrangementet, som finder sted under årets Golden Days festival, som sætter fokus på kulturarv - herunder gaming - derfor har festivalen fået titlen "Festival of Important Shit".

Den 5. september afholdes der i et stort telt på Frederiksberg Runddel arrangementet "Play It Again - historisk LAN-Party", som er arrangeret i et samarbejde mellem Chassis Arcade og Golden Days.
Til arrangementet vil der være mulighed for at spille løs på forskellige maskiner. Der vil være en liveudgave af Troldspejlet med Jakob Stegelman, koncert med chip tunes-helten MENEO, 8-Bit Klubben DJ'er og meget mere fun stuff.
Læs mere om arrangementet her: http://goldendaysfestival.dk/event/play-it-again-historisk-lan-party

Jeg håber vi ses!
SumezSumezSkrevet 24/08-15 10:31 
Der står nogle ting om arkade og konsolspil, og 8bit klubbens fester plejer at være underholdende nok til at jeg gerne vil deltage, men jeg forstår ikke helt hvad "historisk LAN-Party" går ud på? Der står slet ikke noget om et LAN-party i event beskrivelsen, men man må vel gå ud fra at det er det eventets hovedfokus er?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/08-15 12:34 
Har arrangørerne kommet til at mistolke termen, og tror at LAN-party er noget med en masse spilinteresserede der mødes til en spilevent?
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 24/08-15 12:38 
Det tror jeg nok, de har. Er der Quake III og Warcraft II?

Vi spiller over et LA(g)N hele natten lang!
[inspirational quote here]
ElgenElgenSkrevet 24/08-15 13:17 
^ };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 24/08-15 13:18, rettet 24/08-15 13:29 
Holdakøft hvor jeg glæder mig til at tryne jer i Doom 2. :-D

EDIT:

"Aflysning
Kim "Kanonarm" Köbke har desværre meldt afbud."

Kims primære ekspertise er vidst heller ikke LAN-parties.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 24/08-15 13:34 
millennium>
Har arrangørerne kommet til at mistolke termen, og tror at LAN-party er noget med en masse spilinteresserede der mødes til en spilevent?

Arrh. Mon ikke man godt kan gå ud fra at folk der arrangerer spil-events godt ved hvad LAN står for :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/08-15 15:14 
Jo jo, 8-bit LAN naturligvis. Med modem. :)
The medium is the message.
varmtvandvarmtvandSkrevet 24/08-15 15:49 
Aften scene Program for Historisk "LAN" Party d. 5 sep 2015:

19.00 Jakob Stegelmann
Gennemgår og viser gamle kult troldspejl klip!

20.00 NERDSWEAT (DK) Dansk gameboy Star! Søren Andreasen aka "NERDSWEAT". Spiller moderne chiptunez som får nørderne til at svede!

20.30 Håkon Hellstorm (SE) Sveriges game (bad) boy. Forbered dig på en 8bit-punk-energieksplosion.

21.00 Meneo (ES) Legendariske Meneo fra Spanien er kendt for at lave det vildeste show. Han spiller op til fest og galskab med tropisk bass musik komponeret og afspillet på den gamle gameboy.

22.00 "Mit Liv Med Computerspil (DK) Bobby fra retro spil butikken "Ruben og Bobby" fortæller om arbejdet med at sammensætte albummet: "Mit liv med Computerspil" og spiller albummet igennem imens.

23.00 Cheap Fat and Open: Synth workshop v. Jacob Remin (DK) Jacob Remin har i sammen med Vsionhairies designet open source synthesizeren "Cheap Fat and Open"(CFO). Remin introducerer synthen og og spiller nogle eksempler på musik lavet på CFO.

00.00 Nordloef (SE) En af sveriges helt store 8bit navne: "Nordloef" spiller improviseret minimal techno set i gameboy programmet Nanoloop.

01.00 Visning af filmen "Europe in 8bit" Vi viser dokumentaren "Europe in 8bit" som på en uddybende og humoristisk måde forklarer om den Europæiske gameboy/8bit musik scene. Meneo som spiller kl 22.00 har en af "hovedrollerne" i filmen.

02.30 - 04.00 Matthias' ynglings 8bit spil tunezzz Den første Nintendo, den grå boks og den gamle gameboy's spil bibliotek har fremtryllet mange legendariske numre. Hvem husker ikke Super Mario temaerne og Tetris melodien? Mathias spiller ud på de sene timer nogle af hans ynglings numre fra de gamle spil.

04.00-07.00 8bitklubben (DK) De bedste Chiptunes numre bliver baggrundsmusikken til en nat i arcade og retro spillets tegn.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
varmtvandvarmtvandSkrevet 24/08-15 15:55 
Jeg har været med til at arrangere aften programmet.
Hvad jeg ved:
Der er intet LAN som i pc'er hooket op.
Der er arcade fra Chassis Arcade og musik, talk og film på programmet.
Efter 22 bliver musikken dog dæmpet til samtale niveau.
Det koster ca. 100kr og der er max 125 billetter!
Jeg tror det bliver super fedt.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
SumezSumezSkrevet 24/08-15 16:11 
Der er intet LAN som i pc'er hooket op.

Hvorfor kaldes det så for et LAN?? Umiddelbart tror jeg man kommer til at skræmme rimelig mange folk væk som ellers ville tilhøre den typiske målgruppe. Jeg bryder mig i hvert fald ikke selv særlig meget om LAN-parties, som normalt har været repræsentant for en fuldstændig anden del af "spilkulturen" end den jeg selv interesserer mig for (konsol, arkade, singleplayerspil, osv. :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 24/08-15 17:35 
Vi har som opgave at finde ud af, hvor det "LAN" kommer fra, af hvem og hvorfor...? :D

Jeg skriver til sekretariatet.
The medium is the message.
varmtvandvarmtvandSkrevet 24/08-15 21:42 
Jeg har også undret mig og spurgt ind til det. Forstod faktisk ikke helt forklaringen... Jeg ville ikke have kaldt eventet for det. Men jeg syntes det er fedt de laver det her event. Så gør et lidt sjovt navn valg ikke så meget.
Ville være hyggeligt at se nogen fra playright derinde:)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
dRxLdRxLSkrevet 26/08-15 09:10 
Det er et fedt program, vil prøve at forhandle mig med familiechefen til at kunne deltage ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 26/08-15 14:19 
Loud Awesome Nerding. :)
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 26/08-15 14:46 
20 point for veludtænkt backronym.
varmtvandvarmtvandSkrevet 05/09-15 19:10 
Navnet er ændret:)
Program update:

Program for Historisk Arcade Party d. 5 sep 2015:

19.00 Arcaden åbner!!!

19.15 Jakob Stegelmann
Gennemgår og viser gamle kult troldspejl klip!

20.15 NERDSWEAT (DK) Dansk gameboy Star! Søren Andreasen aka "NERDSWEAT". Spiller moderne chiptunez som får nørderne til at svede!
Mere info:
http://www.nerdsweat.net/
Og Video!!!
https://vimeo.com/118467561

20.40 Håkan Hellstorm (SE) Sveriges game (bad) boy. Forbered dig på en 8bit-punk-energieksplosion.
Tjek:
https://www.youtube.com/watch?v=GCVLsIjL_ew

21.00 Meneo (ES) Legendariske Meneo fra Spanien er kendt for at lave det vildeste show. Han spiller op til fest og galskab med tropisk bass musik komponeret og afspillet på den gamle gameboy.

22.00 "Mit Liv Med Computerspil (DK) Bobby fra retro spil butikken "Ruben og Bobby" fortæller om arbejdet med at sammensætte albummet: "Mit liv med Computerspil" og spiller albummet igennem imens.

23.00 Cheap Fat and Open: Synth workshop v. Jacob Remin (DK) Jacob Remin har i sammen med Vsionhairies designet open source synthesizeren "Cheap Fat and Open"(CFO). Remin introducerer synthen og og spiller nogle eksempler på musik lavet på CFO.
Mere info: http://vsionhairies.info/

00.00 Nordloef (SE) En af sveriges helt store 8bit navne: "Nordloef" spiller improviseret minimal techno set i gameboy programmet Nanoloop i et taleevenligt lyd niveau (denne gang:) http://www.nordloef.com/
Levende Billeder: https://www.youtube.com/watch?v=HcoSYPD7slM

01.00 Visning af filmen "Europe in 8bits" Vi viser dokumentaren "Europe in 8bit" som på en uddybende og humoristisk måde forklarer om den Europæiske gameboy/8bit musik scene. Meneo som spiller kl 22.00 har en af "hovedrollerne" i filmen.
Se trailer for filmen: https://vimeo.com/54293489

02.30 - 04.00 Matthias' ynglings 8bit spil tunezzz Den første Nintendo, den grå boks og den gamle gameboy's spil bibliotek har fremtryllet mange legendariske numre. Hvem husker ikke Super Mario temaerne og Tetris melodien? Mathias spiller ud på de sene timer nogle af hans ynglings numre fra de gamle spil.

04.00-07.00 8bitklubben (DK) De bedste Chiptunes numre bliver baggrundsmusikken til en nat i arcade og retro spillets tegn.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
GreaseballGreaseballSkrevet 05/09-15 19:33 
Hvis jeg ikke lå med en giga forkølelse og hovedpine så var jeg der inde x.x
millenniummillenniumSkrevet 05/09-15 20:38 
Er det crowded eller plads nok...? Jeg er altid lidt spændt på hvor mange mennesker et spil-relateret arrangement kan tiltrække. Almenheden synes jo nok den slags er useriøst. :)
The medium is the message.
varmtvandvarmtvandSkrevet 06/09-15 00:57 
Det var sådan ok fyldt op. Helt sikkert ikke crowded. Nu er der ret tyndt med folk. Jeg er på vej hjem, da jeg skal passe børn imorgen:)
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig