X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Earthbound Beginnings (Mother)


Svar
SumezSumezSkrevet 15/06-15 00:44 
Hellere sent end aldrig... det første Mother-spil kommer nu endelig på engelsk!
Det vil så sige... det er lige udkommet!

https://www.youtube.com/watch?v=ttKkiEKqwuk]The hippie draws near[/LINK]" target="blank">The hippie draws near

Så mangler vi bare 3'eren -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-15 01:23 
Det er da alt for fedt at Nintendo "fantranslater" gamle spil. Håber der kommer mere af den slags :)

Mother 3 er allerede fanoversat for mange år siden. Så hvis du ejer spillet i forvejen, og har et flash-cartridge kan du spille det den vej.
http://www.romhacking.net/translations/1333/

Jeg er ikke sikker på jeg forstår serien. Har kun lagt et par timer i Earthbound på SNES, men synes det var endnu mindre indbydende end de fleste RPG'er. Det er et stykke tid siden, men hvis jeg husker rigtigt fandt jeg kampsystemet fantasiløst og kedeligt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/06-15 08:05 
Mother 1 har også været fanoversat i evigheder, men jeg foretrækker helt klart at gå ad officielle kilder. :)
Jeg har også haft ret svært ved at sætte mig ind i det spil, men håber på at udgivelsen af 1'eren gør at Nintendo gider køre en kampagne med 2'eren på tilbud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 15/06-15 09:02, rettet 15/06-15 09:06 
Mother 1 var jo faktisk oversat og klar til release, men det blev så sent i NES livstid at Nintendo USA hellere ville koncentrere sig på at pushe SNES.

Købte Mother 2 på WiiU tilbage da det udkom, men gik også hurtigt død i det. Handlingen og figurene er dejlige, men spillet er så enormt grindy og kampsystemet skide random (crits fra monstre der nemt laver one-hit-kills, status effects der er rimelig OP).
WikzoWikzoSkrevet 15/06-15 13:41 
Fedt. EarthBound og Mother 3 er fantastiske spil. Har dog hørt, at EarthBound Zero (nu: Beginnings) er ret træt pga. random enemy encounters. Faktisk er det så galt, at der findes patches, som fjerne mange af irritationsmomenterne.

Ja, spillet havde faktisk en fuld engelsk oversættelse, men blev aldrig udgivet i sin tid. Man kan håbe, at de er i gang med Mother 3. Hvis jeg var Nintendo, ville jeg købe rettighederne til fan-oversættelsen. Helt ærligt kan jeg ikke se noget som helst problem i at gå denne vej; tværtimod ville det endda give Nintendo ekstra good will at bruge en oversættelse kreeret af fans (som faktisk er udmærket).

I øvrigt er (andre) fans ved at udvikle et (uofficielt) Mother 4, som ser ret spændende ud: http://www.mother4game.com/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/06-15 15:58 
3of19>
Købte Mother 2 på WiiU tilbage da det udkom, men gik også hurtigt død i det. Handlingen og figurene er dejlige, men spillet er så enormt grindy og kampsystemet skide random (crits fra monstre der nemt laver one-hit-kills, status effects der er rimelig OP).

Starten er ret hård, og rigtigt nok et sted hvor det er nødvendigt at grinde, for at komme videre, men ellers synes jeg faktisk ikke det er særlig slemt. Hvis man sørger for ikke bevidst at undgå kamp hvor det er muligt, er det hele relativt balanceret - det var hvert fald min oplevelse.

Man skylder sig selv at klø på, for Earthbound er virkelig et helt unikt spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig