X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodstained: Ritual of the Night


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 11/05-15 19:05, rettet 11/05-15 19:22 
Har ikke nået at sætte mig ind i detaljerne endnu, men rygterne talte sandt. Nyt Igavania på vej!

Pitchen:

-An exploration-focused, side-scrolling platformer featuring RPG and crafting elements.
-Koji Igarashi, the namesake of "Igavania"-style games, is leading the project, with Michiru Yamane composing the music and Inti Creates leadin... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-16 14:21 
Fint med mig. Det er kun positivt at de sigter efter det bedste produkt, frem for bare at få det most på gaden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 09/09-16 14:26 
Lidt ligesom Mighty no. 9 :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 09/09-16 14:43 
Bortset fra at Iga faktisk er spil designer :p
j/k
SumezSumezSkrevet 09/09-16 15:09, rettet 09/09-16 15:10 
Er han? Det er ikke fordi jeg har lyst til at lyde negativ, men på trods af at jeg er kæmpestor fan af næsten alle hans CV-spil, har jeg altid betvivlet hvor meget der virkelig har været hans fortjeneste. Og i særdeleshed i forbindelse med Bloodstained fremstår han virkelig som en kransekagefigur styret af et promotion-firma - alle de gange han har udtalt sig i forbindelse med spillet virker det som om han er ligeglad og bare siger hvad han har fået besked på. Denne video alene er et rigtig godt eksempel.
Men jeg håber da at jeg tager fejl, og at det bare et sådan manden er. :)

Jeg synes også det er værd at bemærke at der kun har været 1-2 år mellem hver af IGA's håndholdte Castlevania-spil, ligesom de bedste af Mega Man-spillene også kun har taget en brøkdel af Mighty no 9's udviklingstid at færdiggøre. :) Jeg bliver altid nervøs når spil skal tage så lang tid at lave, men jeg er dog også enig i at det kun er positivt at de holder fast i at finpudse spillet, og ikke udgive det før de synes det er ordentligt færdigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 09/09-16 15:17, rettet 09/09-16 15:21 
Hvis de allerede havde engine på plads ville de sagtens kunne gøre det på 1-2 år, men i dette tilfælde skulle de jo også opbygge deres framework :)

Hvor meget der er hans fortjeneste er jo svært at sige, men du har ret i at han faktisk er noteret som producer på det meste :/ Krydser fingre og håber på det bedste og det kan næsten kun blive bedre end MN9, som jeg personligt kun gad spille i 20 min.
j/k
OdinOdinSkrevet 09/09-16 15:30, rettet 09/09-16 15:31 
Sumez>
Jeg synes også det er værd at bemærke at der kun har været 1-2 år mellem hver af IGA's håndholdte Castlevania-spil, ligesom de bedste af Mega Man-spillene også kun har taget en brøkdel af Mighty no 9's udviklingstid at færdiggøre. :)

Nu er der også en verden til forskel på at producere assets til et lavopløseligt 2D-spil versus et højopløseligt 3D-spil. Sidstnævnte koster rasende mange flere mandtimer og er da det trods alt er det som æder det meste af udviklkingstiden (med mindre man også starter helt uden engine), er det ikke så sært at spillet tager ekstra tid, givet hvor lille et team han har opereret med.
SumezSumezSkrevet 06/01-17 08:53 
Er det kun mig der er blind og synes det billede, de lige har postet på Facebook ser helt absurd amatøragtigt ud? :S

Bloodstained: Ritual of the Night
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-17 08:56 
Synes egentlig baggrunden fra vognen og ind ser cool ud, men forgrunden ser meget low budget ud :(
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-17 09:00 
Skiltet især ser virkelig out of place ud :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/01-17 09:06, rettet 06/01-17 09:06 
Tror også skiltet var det der stikkede mest ud for mig. Det ligner de der super amatøragtige hjemmebyggede spil man så i slutningen af 90'erne hvor folk bare havde brugt de færdiglavede assets de kunne finde og smidt dem ovenpå prærenderede baggrunde.

Bloodstained: Ritual of the Night
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-17 09:07 
Synes også alt græsset ser forfærdeligt ud :( Ligner ikke et prof 2017 spil.
j/k
SumezSumezSkrevet 06/01-17 09:10 
Du skal tænke på at de kun har 5-6 millioner dollars at gøre godt med :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/01-17 09:24 
I know. Det dækker jo dårligt kantinemaden.
j/k
KTCKTCSkrevet 06/01-17 10:36 
Jeg synes den grafiske stil de har valgt til spillet præsenterer sig noget bedre i bevægelse end ved screenshots.
Men nej, det er ikke fordi grafikken bliver noget revolutionerende, men jeg håber da gameplayet bliver mindst lige så godt som DS-titlerne.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
spectrespectreSkrevet 06/01-17 14:19 
lol ved første øjekast så troede jeg det var en joke?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 06/01-17 14:48 
Så langt hellere den her lo-res smukfest :)

https://www.youtube.com/watch?v=kEJMG8DjkiQ
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/01-17 14:58 
Jeg forstår ikke hvorfor de er gået så langt væk fra stilen i demoen de smed op for noget tid siden :( bevares det var heller ikke kønt, men det her er jo storslemt. Det ligner faktisk overhovedet intet af de screenshots de har lagt ud i forbindelse med kickstarter feedback.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 06/01-17 16:54 
Jeg tror nu ikke de er gået væk fra stilen i demoen, men det er jo et andet miljø, de viser her. Demoen foregik jo på et skib.
Det ser lidt tomt og tarveligt ud her, så jeg håber ikke det bliver stilen for alle udendørsmiljøerne, for så må de gerne bare lave et kæmpe slot, så man kan holde sig indendøre :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/05-18 09:17 
Der kommer et spinoff til Bloodstained: Ritual of the Night, der hedder Bloodstained: Curse of the Moon. Det ligner Castlevania III. Jeg skal klart have dem begge to, når de kommer :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 12/05-18 10:19 
Fedt, det ser faktisk ret godt ud, og rammer den NES inspirerede stil flot. Der havde vist aldrig været så store bosser i 8-bit, men det er ikke noget jeg vil brokke mig over :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 12/05-18 11:15, rettet 12/05-18 11:15 
Det er vist langt fra det eneste det gør, som 8-bit konsollerne ikke kunne :P
Det er desværre Inti Creates der laver det. :\

Men overraskende at det kommer lige om lidt. Så er der en smule at glæde sig til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/05-18 12:41 
Hvad er der galt med Inti Creates? Jeg kan meget godt lide deres spil.
SumezSumezSkrevet 12/05-18 12:48 
Jeg tror ikke de har lavet noget jeg kan lide siden det første Mega Man ZX. Jeg synes virkelig deres produkter virker ekstremt masseproduceret i dag, uden nogen særlig sans for hvad der gør oldschool actionspil gode.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 12/05-18 22:15 
Sumez>
Det er vist langt fra det eneste det gør, som 8-bit konsollerne ikke kunne :P
Hvad mener du. Alle 8-bit konsoller kunne da vise hundredevis af sprites på een gang ;)

Jeg er glad for at dette spin-off kommer tidligere end hovedspillet, for man kunne jo frygte at der gik Yooka-Laylee i den - der venter jeg stadig på både DLC og nogle små filtre, der ikke burde tage årevis at få på plads...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 13/05-18 11:42 
Gad vide om det kan komme til at fjerne noget af oplevelsen fra hovedspillet, når nu spillet ser ud til at genbruge figurer, lokationer og bosser. Men jeg glæder mig til at prøve det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/05-18 16:21 
Sumez>
Det er desværre Inti Creates der laver det. :\

Syntes Azure Striker: Gunvolt, var et godt spil. Så jeg er ikke så bange :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 24/05-18 10:15 
Sucks... De har ikke fået Curse of the Moon klar til konsoller, så har fået en (midlertidig) Steam-kode i stedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/05-18 10:35, rettet 24/05-18 10:39 
Tilgengæld er det åbenbart et NES Castlevania ind til benet, hvilket er enormt lovende! Glæder mig mere til det, end til hovedspillet nu :D

Note: Tyndt den er midlertidig og udløber om en måned - ellers en god gestus.
j/k
3of193of19Skrevet 24/05-18 12:12 
Hvis den ikke var midlertidigt ville folk der valgte Steam som platform føle sig rimelig røvrendt.
slk486slk486Skrevet 24/05-18 12:21 
Tjah... Samme skete med Shovel Knight, hvor man grundet forsinkelsen kunne få en Steam kode som plaster på forsinkelsen. Der var ingen der råbte højt fordi de havde ondt bagi, men du har da ret i der ikke skal så meget til.
j/k
3of193of19Skrevet 24/05-18 18:06 
Plus bøvl med folk der forærer/sælger deres ekstra nøgler.
KTCKTCSkrevet 27/05-18 00:06 
Bloodstained - Curse of the Moon:

Jeg har nu gennemført første mode, og jeg er virkelig blevet grebet af spillet, som er kort, men godt, og med en række ret fede bosskampe.
Spillet giver valget mellem to forskellige sværhedsgrader, hvilket er ret fedt, da man så kan lære spillets baner og fjender at kende på casual, og så gå helt oldskool med liv og knockback på veteran, når man føler sig klar til dette.

Jeg har altid haft svært ved at fastholde interessen ved de gamle CastleVania spil på NES, mens GBA, DS spillene og SOTN er blevet gennemført.
Dette spil har givet mig mod på at prøve det på veteran, samt lyst til faktisk at give NES-spillene en chance igen.

En klar anbefaling herfra, hvis man kan lide den grafiske stil, samt en lidt kort, men alligevel helt passende længde, efter min mening.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 30/05-18 13:46 
EU koder er nu sendt ud til alt andet end Xbox One, men hvis man bor i Danmark virker de stadig ikke.

Fangamer kører med klatten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 03/06-18 23:14, rettet 03/06-18 23:14 
Nu fik jeg en kode, og troede jeg skulle spille det, men nej... Åbenbart er spillet slet ikke udgivet i Skandinavien til PlayStation, men kun i de fleste andre europæiske lande. Godt nok underligt. Men jeg håber så at det kommer senere... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 03/06-18 23:18, rettet 03/06-18 23:38 
Ja, det er det samme problem som jeg skrev for fire dage siden, og der er stadig ikke sket noget som helst, og de har ikke meldt noget ud. Jeg synes det er en gentagende situation for adskillige kickstarters og virkelig pinlig for alle involverede.

Jeg havde glædet mig til at spille spillet "før alle andre" pga. min backer-kode, men nu er det gået den modsatte vej og alle har allerede gennemspillet det til ukendelighed og diskuteret det ind og ud før jeg overhovedet får mulighed for at downloade det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 04/06-18 08:32 
De har skrevet til backere omkring problemstillingen, og det lyder til at være problemer med leveringstid på koderne fra de respektive services.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/06-18 09:20 
Problemet her er ikke leveringen med koderne (det problem har de overkommet), men at de leverede koder ikke virker i de regioner de burde.

De har ikke skrevet noget til deres backere om problemet udover en enkelt Twitter-opdatering fra den 28. hvor de ikke rigtig lover noget som helst.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 04/06-18 09:49, rettet 04/06-18 09:54 
De skrev en update til backers i fredags, og som jeg forstår det, bør der være sendt koder ud fra Sony (EU og JP), Nintendo (NA og JP) og på Steam, men jeg kan godt se at der ikke nævnes noget om Microsoft (Xbox One)...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 04/06-18 09:51, rettet 04/06-18 09:51 
:)

Sumez>
EU koder er nu sendt ud til alt andet end Xbox One, men hvis man bor i Danmark virker de stadig ikke.

Fangamer kører med klatten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 09:53 
De har ikke sendt koder til Switch endnu heller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/06-18 09:55, rettet 04/06-18 09:55 
Jeg har heller ikke modtaget Switch kode endnu, så du har nok ret i at det er generelt
KTCKTCSkrevet 04/06-18 09:55 
Det lyder jo som digital platform børnesygdomme, men det barn burde jo efterhånden være teenager. Det kan være det er umulig-teenager-syndrom så...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 09:58 
De har heller ikke skrevet noget om at Switch-koder i EU skulle være afsendt endnu, kun de andre regioner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 04/06-18 10:02, rettet 04/06-18 10:02 
Jeg forstår godt at koderne kan tage noget tid at skaffe, men hvad er dog årsagen til, at spillet er udgivet i nogle lande i Europa og ikke andre? Hvordan giver det mening at spillet er udgivet for en uge siden i Tyskland og England, men ikke i Skandinavien og Schweiz? Sidder Sony og skal udfylde en checkbox for hver enkelt land før det er tilgængeligt i PlayStation Store, og så glemmer de at trykke på nogen af dem eller hvad? ;) For der kan vel ikke være nogen form for restriktioner i Skandinavnien, som ikke gælder i fx Tyskland og England.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/06-18 10:11, rettet 04/06-18 10:12 
Jeg kan godt forstå problemet med at udgive i flere europæiske lande. Trods EU, er det stadig individuelle markeder, og der er forskellige kanaler man skal igennem hvert sted, som skal afklares. Det jeg til gengæld ikke kan forstå, er at man ikke får styr på alt dette inden man erklærer et spil for "udgivet".

En ting jeg finder især irriterende er en opdatering jeg blev gjort opmærksom på for nogle dage siden:
http://www.playstationlifestyle.net/2018/05/22/playstation-store-global-update-may-22-2018/2/

Dette blev annonceret to dage inden spillet officielt blev udgivet. Her nævnes *specifikt* at spillet ikke udgives i Skandinavien, Østrig, Belgien, osv. IntiCreates/Fangamer må altså have været fuldstændig bevidst om dette på forhånd, men valgte alligevel ikke engang at adressere det. Der er stadig ikke meldt noget ud omkring hvorvidt de overhovedet har planer om at spillet skal udgives i Skandinavien. Det er dog meldt ud at det *ikke* kommer i "Asia" regionen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 04/06-18 18:36 
Er det... helt udelukket bare at indløse koden på en US konto? Det virker da som en oplagt løsning, hvis i gerne vil spille det. Efter install kan i fint spille det på jeres danske konto.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 18:39 
Det er noget forfærdeligt rod at skulle jonglere med flere konti.

Har selv tidligere mistet SotN på PS3 som var købt på en US-konto for 60Hz, da jeg glemte den email jeg havde brugt. Synes det er en dum løsning, sorry :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/06-18 18:43 
Tja, det er svinenemt at skifte konto, så problemet er vel ikke-eksisterende, hvis blot man laver et mailalias til den mailkonto man bruger til den danske. De fleste mailudbydere lader én oprette ekstra adresser, der peger på samme mailkonto/indbakke.

Hvis du har adgang til den primære vil du de facto også have adgang til den sekundære.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/06-18 18:54 
Du skal stadig vedligeholde disse konti ved at skifte password i ny og næ for at sikre dem. Du skal også huske på hvilken konto du har købt hvad med, hvis du vil downloade igen.

Kontobytteri virker heller ikke på alle platforme som f.eks Vita.

Jeg forstår ikke hvis du ikke kan se at det er mere bøvlet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/06-18 19:12 
Ja, jeg har det på samme måde. Jeg har allerede en US account jeg ikke bruger, men for at indløse koden skal jeg lave en ny account til et andet europæisk land, så det er endnu en konto at holde styr på kun for at beholde ejerskabet af ét spil.
Præcis derfor jeg virkelig gerne vil vide om de har planer om overhovedet at udgive det i Skandinavien eller om de blot ønsker at fortsætte med at ignorere folk og lade som ingenting.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
350 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig