X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Uncharted 4: A Thief's End


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 10/12-14 10:17 
Vist på tide med en tråd.

15 min. live demo fra PSX 2014:
https://www.youtube.com/watch?v=6g_P3zuwQXA

Analyse af videoen:
htt... Se hele indlægget
248 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar Sortering
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 14:12 
Jøsses RJK og Sumez, jeg ved godt det er mandag og det er en fuld arbejdsuge, men why the long face? :-D
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 23/05-16 14:16, rettet 23/05-16 14:17 
Det var den der generelle Play:Right-surhed vi kom fra. ^_^

(For the record - jeg prøver ikke at starte en flamewar. Der er sikkert gode argumenter og jeg har ikke selv prøvet spillet).
BeanoBeanoSkrevet 23/05-16 14:16, rettet 23/05-16 14:21 
Kommer der et U5 bliver det 99% sikkert med andre udviklere bag men sagaen rundes jo så fint af i U4 at det vil være synd. TLoU2 fra ND er dog ret sikker men jeg forventer (og håber) ikke en direkte fortsættelse med Ellie *og* Joel - det vil være ærgerligt. Hvis teaseren holder, bliver det med en ældre Ellie, eller foregår før etteren. Jeg håber på det sidste eller helt nye figurer. God chance for en kort CGI teaser til E3.
SumezSumezSkrevet 23/05-16 14:26 
Det er lidt ærgerligt at en almindelig objektiv konstruktiv tilgang til spildesign og produktion skal tolkes som dårlig stemning og "surhed". Jeg synens både jeg selv og RJK gentagende gange har understreget at vi er ret glade for serien. Men det betyder jo ikke at den er ufejlbarlig, og det er da mere spændende at snakke om de ting der kunne gøres bedre end bare at understrege den høje produktionskvalitet der burde være tydelig for enhver.
Jeg har faktisk sagt næsten præcis de samme ting om From og Souls-serien som jeg netop erklærerede mig enig med RJK i omkring ND og Uncharted-serien, men det vender folk ikke øjne over.

Men jeg skal nok holde mig fra flere kommentarer om U2 indtil jeg har spillet U4. Ser dog desværre ud til at jeg er "nødt til" at komme gennem 3'eren først, så der går nok lidt tid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/05-16 14:30 
Anbefaler at spille 3'eren pga.historien og man lærer vigtigt nyt om figurerne. Spillet er slet ikke dårligt (specielt remaster udgaven på PS4 der bl.a. har bedre styring). Men i princippet kan du jo bare få U3 historien via youtube videoer...
SumezSumezSkrevet 23/05-16 14:31 
Har lige købt det på eBay, så der er ingen vej udenom. Heldigvis er de andre spil i serien ikke alt for lange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/05-16 14:36 
Hvis det er PS3 versionen skal du huske at skifte aim-controls til "alternate" (tror jeg det hedder). Noget der blev patchet ind efter release og gør spillet bedre..
SumezSumezSkrevet 23/05-16 14:36 
(y)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 23/05-16 14:37 
Er det en tissekone?
SumezSumezSkrevet 23/05-16 14:44 
Det er en hånd med tommelfingeren opad, kan du ikke se det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 23/05-16 14:52 
Jeg tror jeg skal et smut forbi min optiker.
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 14:54 
Synes også det ligner en tissekone..........

Det er vildt subjektiv, men jeg synes man kan fornemme om spillet er lavet af rendyrket kærlighed for sit "barn", eller om det er lavet af markedsforventninger, investorer og projektledere.

Det er IMO den kæmpe forskel på Uncharted (og f.eks. også det nye Ratchet & Clank) hvor jeg fornemmer et vildt dedikeret hjerte bag produktionen, i modsætning til Assassin's Creed eller GTA IV + V hvor det er gået så meget distanceret samlebånd produktion i spillet, at spildesignernes kærlighed til deres "barn" ikke rigtigt fornemmes, trods en kæmpe produktionsværdi.

Trods en masse fokus på delelementer og andre fragmenter så føles Uncharted som helhed meget personligt.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 23/05-16 14:55, rettet 23/05-16 14:56 
@odin: Bare rolig, jeg kan også kun se en... tissekone... :D
millenniummillenniumSkrevet 23/05-16 15:24, rettet 23/05-16 15:25 
Der er teorier om at (y) ikke ligner noget, men bare er en sammentrækning af (yes) som i gamle lorte klienter, såsom Messenger, oversætter det til et thumbs-up symbol.

i modsætning til \o/ som tydeligvis ligner en mand med armene i vejret.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 23/05-16 15:54 
Så er det spillet i gemmen.
Hold nu kæft dette er er vild spil!
Det er godt håndværk.
Bedste action scener i et spil ever!!!
Hvis man ikke er underhold i dette spil? Så er det dig/jer den er galt med :p
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 23/05-16 16:30 
Spændt på at se hvad story DLC'en kommer til at handle om.

Ser gerne at...

SPOILER-TEKST:
der kommer mere dykkeorienteret siden det (også) var så skidegodt lavet i starten af spillet. Muligvis foregående før Sam røg i spjældet, mini U1 prequel.
JmogJmogSkrevet 24/05-16 09:25 
Beano>
Fair nok - men U4 er bedre på dette punkt selv om der stadig er visuelle tegn så man ikke er helt lost. Det er ikke en klatre-sim :D

Der er også masser af gange hvor der er flere mulige klatreruter. Eller en enkelt rute, men med flere valgfrie klatrepunkter, ligesom i den virkelige verden. Jeg tror jeg kun havde tre "handhold crumbling" øjeblikke i hele spillet, fordi jeg bare ikke ramte de følsomme.
millenniummillenniumSkrevet 24/05-16 09:29 
Er det kun mig som ofte stopper op i det spil og nyder udsigten?

Det har vidst været helt intentionel fra Naughty Dogs side, for ofte er der lige en ekstra belejlig afsats eller et ekstra bræt at stå på, de steder som har den bedste udsigt. :)

Husker præcis det moment i U2 hvor man løber ud af junglen, kommer hen til klippeafsatsen, stopper op og .... waaaauuwww se udsigten O_O
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/05-16 17:00 
Jeg legede også tit turist. Kunne godt mærke der var længere pauser mellem ildkampe, så man kunne nyde det sceneri man rendte igennem.

Ikke at det er noget nyt for serien, men prøv at vende tilbage til de spor du tidligere brugte i notesbogen. Nate har tilføjet ret sjove kommentarer og tegninger her og der.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/05-16 05:07, rettet 25/05-16 05:21 
Meh. Uncharted serien har aldrig sagt mig noget - og det til trods for at, jeg synes Tomb Raider er fantastiske spil.

Det er bare et ret daarligt rip-off med daarligere puzzles, daarligere combat og daarligere grafik. Naughty Dogs spil ser saa falske ud: Alt er maerkeligt skinnende, tomt og vinklet, ligesom i The Last of Us - som dog i det mindste ikke er et skammeligt rip-off.
Jeg kan virkelig slet ikke forstaa, hvordan grafikken kan blive prist igen og igen. Mere koensloest og Fisher Price agtigt kan det vist ikke blive. Lyssaetningen er ogsaa et problem. Det virker som om, at hvert omraade har een lyskilde paa styrke 255. Det minder mig om Duke3D baner i Build, hvor man ikke gav sig tid til at shade overfladerne...

Jeg synes, Uncharted - og specielt 4'eren - er fuldstaendig vanvittigt overvurderet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/05-16 06:16 
Se drenge!, sådan troller man.
Meget overbevisende deluxscar! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 25/05-16 07:28, rettet 25/05-16 07:28 
Enestående! Den gammeldanske stavemåde ude æ,ø,å sætter virkelig prikken over i'et.
Der manglede bare lidt stavefejl og en afsluttende hånlig kommentar om flygtninge, så havde den været perfekt. :D
The medium is the message.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/05-16 08:17 
Okotta har ikke levet forgæves...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
slk486slk486Skrevet 25/05-16 09:07, rettet 25/05-16 09:31 
Fik også endelig gennemført det i går og det er godt nok et fantastisk veldrejet spil. At kalde det uambitiøst virker som noget af en overdramatisering, men det føles som om at det var vigtigere at fortælle en saglig og moralsk historie, som i Last Of Us, og at ND lidt har mistet fokus på, hvad der gjorde de 3 andre til Uncharted. Ville gerne have set lidt mere Uncharted sjov og ballade, men det fik vi ikke i denne omgang. Tænker nu, at det måske var der, der opstod creative differences :)

Nu ser jeg frem til det næste project som voksne ND vil pirre mine sanser med.

Sumez>
Et nyt The Last Of Us er fuldstændig unødvendigt.

Det er da ikke unødvendigt, hvis de har flere historier de gerne vil fortælle?
Hvis de træder tilbage og laver Jak eller Crash vil det da virkelig være spild.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 25/05-16 10:39 
Da jeg prøvede Crash i Uncharted 4, fik jeg faktisk lyst til en HD 1:1 remake med analog control. Bare for the heck of it.

Jeg venter også på en Last of Us fortsættelse, som oplagt ikke skal genbruge de samme karakterer, men være et nyt plot der foregår i samme univers, have samme stemning og samme fjender - måske nogle nye der er muteret. Det er da alt andet end unødvendigt. Historien om Joel og Ellie var jo bare en lille (episk) historie i et større univers.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 15/12-16 07:17 
Co-op mode udgives i dag, endeligt.

http://blog.us.playstation.com/2016/12/14/uncharted-4-survival-mode-today-new-multiplayer-updates/
millenniummillenniumSkrevet 15/12-16 07:56 
Wow, opdager lige at det jeg skrev i min sidste post, er blevet indfriet efter Playstation Experience. :)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 19/12-16 00:14 
Er gået igang med spillet igen for at prøve det i HDR. Min første tanke var "det ser da nydeligt ud, men ikke meget anderledes end jeg husker det". Så slog jeg HDR fra.

Holy shit, forskellen er markant. Det ser meget bedre ud i HDR. Kan varmt anbefales.
JmogJmogSkrevet 11/04-17 18:54 
Standalone DLC/disc udgivelse The Lost Legacy udkommer 23/8, koster 40 dollars og inkluderer Jak & Daxter The Precursor Legacy, hvis man forudbestiller:
https://www.naughtydog.com/blog/uncharted_the_lost_legacy_august_22_release_date

Altid rart med en "rigtig" bonus ved forudbestilling.
millenniummillenniumSkrevet 11/04-17 19:09, rettet 11/04-17 19:11 
"If you picked up the Uncharted 4: A Thief’s End Digital Deluxe Edition, Explorer’s Pack, or the Triple Pack, you’ll get Uncharted: The Lost Legacy as a digital download at launch. Owners of these products are not eligible for any pre-order bonuses"

Gad vide om de mener Nathan Drake Collection (Triple Pack)...? Eller er det en U4 triple pack..?

Edit: Det er en U4 triple pack...
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 11/04-17 21:45 
$40 - jøsses - det må være en håndgribelig omgang :o
j/k
JmogJmogSkrevet 11/04-17 22:19 
Efter sigende omkring 6-10 timer.
JmogJmogSkrevet 25/01-22 13:20 
For dem der ikke skulle være klar over det, Uncharted Legacy of Thieves Collection, som indeholder Uncharted 4 og Lost Legacy i én udgivelse udkommer til PS5 d. 28/1.

Hvis man ejer dem i forvejen, eller selv blot et enkelt af spillene, så kan man opgradere til PS5 versionen med begge spil i for 10 dollars. Det vil sige, har du et af spillene til PS4, så kan du betale 10 dollars for at opgradere det og få det andet spil gratis.

Umiddelbart ser det ikke ud til der er anden forskel end at man kan køre spillet i 1440p60 eller 4k30 mod PS4 Pro versionen som var 1440p30. Jeg elsker de to spil, så for 60fps er det det faktisk værd. Burde være gratis, men jeg kan leve med det.

(PS Plus versionen tæller ikke som "ejer". Ovenstående virker kun, hvis du har købt et af spillene)
BeanoBeanoSkrevet 25/01-22 13:23 
Der skulle også være en performance-plus mode... 120hz i 1080p.
Bede-xBede-xSkrevet 25/01-22 15:07 
Samlingens Steam side er også oppe:

https://store.steampowered.com/app/1659420/UNCHARTED_Legacy_of_Thieves_Collection/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 25/01-22 15:34 
Beano>
Der skulle også være en performance-plus mode... 120hz i 1080p.

Det er rigtigt, det glemte jeg. Men 1440p60 vil jeg til hver en tid hellere have end 120fps der ikke er låst. indtil PS5 får VRR finder jeg 120fps helt irrelevant. Og jeg må indrømme at selv på Xbox, så ser jeg ikke nok fordele ved at gå fra 60-120 til at jeg vil gå ned i opløsning.
DunwichDunwichSkrevet 25/01-22 16:02 
Jmog>
Umiddelbart ser det ikke ud til der er anden forskel end at man kan køre spillet i 1440p60 eller 4k30 mod PS4 Pro versionen som var 1440p30. Jeg elsker de to spil, så for 60fps er det det faktisk værd. Burde være gratis, men jeg kan leve med det.

Uncharted spillene, kører da også 60 fps på PS4 (Pro).
BeanoBeanoSkrevet 25/01-22 17:03 
Ikke U4 ;)
DunwichDunwichSkrevet 25/01-22 19:15 
Åh ja, det er rigtigt. 4'eren gør ikke. Den kunne jeg godt tænke mig at se nogle nye PS5 gameplay videoer fra, i 60 fps, og se hvordan spillet ellers tager sig ud i dag. Det var jo ekstremt imponerende at se på dengang.
JmogJmogSkrevet 25/01-22 19:18 
Genspillede dem begge sidste år. De holder virkelig godt. Blegner noget ved siden af TLOU2 rent grafisk, men det kan man så sige om stort set alle spil :-D

UC4 og Lost Legacy er stadig fremragende og smukke spil.
enfenenfenSkrevet 26/01-22 08:49 
Kun 30 fps i 4K. Er vi ikke snart kommet derhen, hvor 30 fps er lagt i graven ?

60 fps er også begyndt at se lidt hakkende ud, efter at 120 fps er blevet en ting. 60 fps er dog til at leve med i singleplayer. Men 30 fps, niks.

Som Jmog skriver, så vægter jeg også 4K60fps over 1080p120fps, når vi taler singleplayer. I multiplayer (Warzone) vælger jeg til hver en tid 1080p120fps.

10 dollars virker dog ok for en opgradering - selvom det måske burde have været gratis for nuværende ejerere.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 26/01-22 18:15 
PS4 Pro vs. PS5 sammenligning:
https://youtu.be/eL57K6LLUfA
BeanoBeanoSkrevet 26/01-22 23:48 
DF's analyse...
https://youtu.be/Gh7p0hGMTpE
enfenenfenSkrevet 27/01-22 10:33 
Ja, det er småt med forbedringer - udover den højere opløsning / framerate.

En af de eneste ting, der kan retfærdiggøre, at det ikke er gratis, er vel, at der er tale om et native PS5 spil. Hvilket betyder korte loadetider.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 27/01-22 10:51 
Efter spillets første load var alle loadetider dog maskeret af cutscenes, så det var nu aldrig et problem så vidt jeg husker.
BeanoBeanoSkrevet 27/01-22 11:04 
Ja det er kun relevant når man starter et bestemt kapitel fra menuen eller forstætter sit spil fra kold-boot.
enfenenfenSkrevet 27/01-22 12:11 
Jmog>
Efter spillets første load var alle loadetider dog maskeret af cutscenes, så det var nu aldrig et problem så vidt jeg husker.

Det nævnes også kun som relevant, når man gennemspiller tidligere kapitler igen.

Så for mig, er det en ligegyldig ting.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 27/01-22 13:19 
Det var mere anvendeligt i Ghost of Tsushima opgraderingen :D

https://www.youtube.com/watch?v=DiZ9fZChSIk
248 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig