X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-21 19:51 
Tak fordi du gad tjekke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 10/08-21 20:00, rettet 10/08-21 20:03 
Så lidt. Jeg har TV2 Play, men når jeg skal søge på ting på tjenester, jeg ikke har, bruger jeg Playpilot. Fin side og app, der har et opdateret katalog på langt de fleste tjenester, så du kan søge i dem alle på én gang. Til nogen ting, er det faktisk nemmere at søge der, end på tjenesterne selv. TV Specials som Zulu Royal fandt jeg dog ikke, men film og TV-serier har jeg altid kunnet finde. Siden gør det også nemt at finde frem til, hvor en film er billigst at leje for eksempel.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-21 20:02 
Den skal jeg huske til en anden gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
XiwanaXiwanaSkrevet 10/08-21 21:28 
Mig bekendt er den aldrig blevet hverken genudsendt, publiceret på tv2play eller udgivet fysisk - desværre. Der ligger enkelte klip på youtube, men vist intet fra TV2 selv.
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/08-21 22:35 
Det er sgu ærgerligt hvis det går tabt. Det er jo tidløst :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/08-21 21:44, rettet 24/08-21 21:51 
3of19>
Der er noget Kafka-esque, Old Ones ved TVA, den måde de styrer alt fra bag kulisserne.

(Lidt sen follow-up herfra) Ja, jeg fangede godt lignende ved et af de senere afsnit - på en lidt "facadeagtig" måde, hvorefter det hele faldt på gulvet, som
millenniun nævnte :)

For mig er det filmisk set fortsat kun Stuart Gordon (R.I.P) - og John Carpenter til en vis grad - der tilnærmelsesvis har formået at levere på Lovecraft.

Spilmæssigt kastede jeg mig ud i Steam-spillet Lust From Beyond, da jeg hørte det var annonceret til konsoller -forventede dog en "perversion af Lovecraft". Og det må jo siges at være tilfældet :D

EDIT: Lovecraft Country var vel også en "perversion" - meget usammenhængende og inkonsistent...sikker på Lovecraft vendte sig i "graven" med hænderne for øjnene...;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
DunwichDunwichSkrevet 24/09-21 09:58 
Jeg er fan af Signe Molde, og Konspirationsfolket, er simpelthen en af de bedste komedieserier jeg har set længe.

https://www.dr.dk/drtv/episode/konspirationsfolket-har-ordet_-signe-molde-saetter-tv_eksperimentet-i-gang_271164

Glæd jer til magnet testen.

Sidst i programserien, skal Detektor faktatjekke deltagernes påstande osv:

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-flere-faktuelle-fejl-i-indslag-fra-konspirationsfolk-i-dr2-eksperiment
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-21 12:00 
Jeg har set det to gange. Kan varmt anbefales :)

Behind The Curve på Netflix er også ret underholdende hvis man kan klare mere nonsens.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 24/09-21 13:40 
“Hvem er the father of all lies…?”

“…..øh…. Djævlen?”

O_o
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-21 13:45 
Det sjoveste for mig var da hende der var bange for overvågning valgte at livestreame igennem Facebook :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 24/09-21 14:00, rettet 24/09-21 14:01 
Og deres umiddelbart ukritiske rolle som forbrugere og konsumenter :D Man skal da' ha slik, chips, designertøj og lækre biler når man afslører de virkelige magthavere.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 25/09-21 06:59 
Jeg tror jeg ville ansigtspalme mig selv til døde, hvis jeg så det program.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/09-21 22:38 
Altså, siger du, at den virkelig puppetmaster i Danmark ikke er Dronning Margrethe?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 26/09-21 11:33 
Midnight Mass på Netflix (kun 7 episoder, så virkelig nem at binge)

Kan ikke helt finde ud af om den er virkelig god, eller direkte pinlig, måske lidt af begge dele. Mike Flanagan kan i hvert fald nogle ting med historiefortælling der gør hans serier svære at slippe. Jeg vil under alle omstændigheder konkludere at hvis man kunne lide Haunting of Hill House, så er det her blot mere af det gode. Også selvom man var skuffet over Bly Manor.

Serien løftes især af skuespilleren der spiller præsten som er historiens omdrejningspunkt, og hele hans lettere excentriske væremåde. Temaer som blind tro, religion og frygten for at dø håndteres lidt hamfisted, men alligevel forholdsvist modent. Den mytologi der bakker op om de overnaturlige elementer... ja, det er nok for meget spoiler at afsløre, det virker ret fjollet. Men jeg har svært ved ikke at holde af hvor absurd alting bliver hen imod slutningen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-21 22:23, rettet 25/10-21 22:24 
Midnight Mass virkede lidt "tung" for mig. Jeg fornemmede noget "Stephen King"-atmosfære, så SPOILER-TEKST:
Nosferatu-relationen
kom mig ikke som nogen speciel overraskelse. Må dog erkende, at jeg ikke var totalt upåvirket overfor seriens omdrejningspunkt i solopgangen ude på vandet...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/10-21 22:27, rettet 25/10-21 22:37 
Nogen der ser Another Life på NF? Jesus, den er "all over the place"...lige fra seriøs Star Trek-ish sci-fi til det stik modsatte über-emotionelle bavl.

EDIT: Citat fra S2:E8 - "Fuck this first contact bullshit" :D
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 26/10-21 08:46, rettet 26/10-21 08:48 
Jeg så Midnight Mass helt uden forventninger, hype eller viden om andet end det var en gyser mini-serie. Syntes pacing og stemningen var ret god, så serien blev "binget". Serien har bestemt en Stephen King-vibe over sig. Jeg vil godt anbefale den uden at påstå det er en mesterværk :)

Squid Game (også på Netflix) derimod.... *det* er et mesterværk og *skal* ses :D
SumezSumezSkrevet 26/10-21 09:12, rettet 26/10-21 09:15 
Har set to episoder af Squid Game og indtil videre er den fin, men virker ikke som noget videre unikt. Jeg synes den tog en overraskende drejning i andet afsnit da den besluttede sig for at fortsætte med at hamre dens åbenlyse socialkommentar ned over hovedet på folk fremfor bare at fortsætte med dum underholdning, så er da lidt spændt på hvordan den fortsætter.

SkyblazeR>
Nogen der ser Another Life på NF? Jesus, den er "all over the place"...lige fra seriøs Star Trek-ish sci-fi til det stik modsatte über-emotionelle bavl.

Er meget splittet om hvad jeg skal synes om den.
Jeg kunne rigtig godt lide den da jeg så den, jeg synes det var fedt at se Ricky Gervais kigge lidt indad og prøve at erkende at hans spydige og kyniske humor ikke altid er passende, i hans skildring af hvad der essentielt er et meget usselt menneske der er havnet i en utroligt uheldig situation.

I den kritik jeg typisk har set af den, bringes det op at den føles som et narcissistisk projekt hvor Gervais placerer sig selv på et pedestal, og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg har overvuderet hans intentioner med serien. De "jokes" i serien der ofte kritiseres (typisk hovedpersonens måde at nedgøre folk omkring sig) er ikke noget jeg overhovedet så som et forsøg på at være morsom, men snarere en skildring af en selvdestruktiv personlighed.
I mine øjne var serien ikke en åbenlys komedie, men i større grad et drama der primært formåede at være underholdende via dens absurde situationer.

Andet sæson var åbentlys overflødig, men kunne have været meget værre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/10-21 09:14 
Beano>
Syntes pacing og stemningen var ret god, så serien blev "binget". Serien har bestemt en Stephen King-vibe over sig.

Jeg tror ikke det er tilfældigt. Mike Flanagan har allerede filmatiseret to Stephen King bøger, så han er nok meget inspireret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/10-21 17:26 
Squid game er flot og underholdende, men det er et totalt standard shounen/seinen manga koncept.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-21 18:38, rettet 26/10-21 18:46 
Jeg kunne godt lide Squid Game. Den var okay barsk.

Midnight Mass var også rimelig barsk, men dialogen flere gange pinlig, langtrukken og direkte nonsens. Kunne med fordel have været et eller to afsnit kortere og dermed bedre.

Berserk (anime fra ‘97). Det barskeste jeg i mit liv har oplevet på film/tv. Fuldstændig vanvittigt optakt og konklusion, 10/10.

Trist at forfatteren døde i år og at historien aldrig bliver fortalt færdig :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/10-21 09:26 
Det er endnu mere synd at ingen af de andre filmatiseringer af Berserk kommer i nærheden af den originale ('97) series kvalitet.
Udover deres meget omdiskuterede animationsproblemer, forhaster de sig også igennem en historie der alle dage har været bygget på at tage sin tid og udvikle karakterernes forhold. Og det faktum at de overhovedet eksisterer er med til at forebygge at vi nogensinde får en fornuftig filmatisering af resten af historien efter Golden Age. :(

Jeg synes også den originale serie bliver bedre af at have fjernet mange af de overnaturlige elementer fra tegneserien.
SPOILER-TEKST:
Det er med til at styrke effekten af de unaturlige elementer der stadig opstår når de er der, og i endnu større grad shocket over den helt ekstreme "slutning" på historien - der jo i bund og grund faktisk bare er forhistorien til den reelle historie om Guts som "The Black Swordsman".

Hvis du ikke har spillet Dreamcast-spillet bør du iøvrigt prøve det. Historien er skrevet af Miura, og er unik til spillet. Den foregår efter Conviction arc'en, lige før en masse af historiens mere centrale figurer bliver involveret, så det er ikke rigtig nødvendigt at læse mangaen. Når det så er sagt, så er Conviction en af seriens fedeste historier, så det kan stadig anbefales.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-21 10:52, rettet 27/10-21 10:58 
Jeg er skam i gang med at læse mangaen også og mangler kun de sidste fem-seks hæfter nu :)

Dreamcast-spillet har jeg, men har aldrig fået det spillet. Det må jeg få gjort når jeg får mulighed.

EDIT: PS2-spillet har for nyligt fået en fanoversættelse, men jeg ved ikke om det er noget ved :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/10-21 12:32 
PS2-spillet er ganske godt synes jeg. Historien er bygget over en del af mangaen, så historien er bare en genfortælling af det, men det kan også være sjovt at opleve. Jeg har kun spillet det på japansk, så det hjalp at jeg havde læst mangaen. :P

Gameplay-mæssigt er det mere tilfredsstillende end DC-spillet, da man kan bevæge sig mere frit omkring, og rent faktisk opfordres til at kæmpe imod fjenderne. På Dreamcast kan de bedre betale sig bare at løbe udenom alting, men dengang det kom var det en sjov novelty at det store sværd faktisk støder imod væggene og begrænser hvordan du kan kæmpe i snævre korridorer osv. Nu om dage er der mange spil der gør noget lignende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 01/11-21 08:26 
Fik endelig set Squid Game færdigt. Det tager lidt tid når man er to om det.
Men den er godt nok meget bedre end jeg havde ventet, især efter det lidt irriterende første afsnit, og det generelt meget kliché-fyldte premis.

Selve bloodsport-temaet køres i baggrunden for at fortælle den reelle historie, og det er sådan det burde være i en historie af den slags. Temaet er voldsomt hamfisted, men fornuftigt håndteret hele vejen igennem. Følelserne og spændingen er ekstremt velgjort.
Har hørt folk beskrive serien som "mindless bloodshed", og det får mig til at undre mig om det virkelig er så nemt at overse hvad den handler om? Den er ellers ikke ligefrem diskret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/11-21 12:59 
Jeg gider sgu ikk' se den. Jeg har set det flere gange før i anime :p

Næh, en god Netflix-serie er Maid, men der er selvfølgelig ikke så mange chok eller så meget blod ;)

Tv-serier
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 02/11-21 08:29 
Nej, den serie er elendig, jeg har set meget andet der gør det samme, så jeg har ikke set den. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 06/11-21 08:13, rettet 06/11-21 08:15 
Fik lukket og slukket den voldsomt kontor-hypede Kastanjemanden i går, og selvom produktionsværdien er skyhøj (altså, af en dansk produktion at være), så er det serie der levere mere på sin nordic noir popularitet og marketing end sine indre kvaliteter.

Tror ikke jeg fandt én eneste originale tanke i den serie. Sarah Lund, tjek. Sårbar partner, tjek. Sur, højtråbende politichef, tjek. Tråde til den politiske magt, tjek. Det eneste jeg manglede var en svensktalende kæreste.

Kannibalisering på klicheerne til det yderste, så man hvis man er nogenlunde bekendt med genrens opskrift, så kan man også regne ud hvem der er morderen lang tid før de sidste afsnit. Kastanjemanden suger egentlig bare til sig af den opskrift som DR har forfinet i årtier, men glemmer det skjulte supertema.

Der er nogle anmeldere, som virkelig burde trække deres artikler tilbage.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 06/11-21 10:14 
He he he... jeg kan godt li' serien, men original er den ikke :)

Også en fejl at...
SPOILER-TEKST:
...caste et ret stort navn som David Dencik til en "lille" rolle. Casting som spoiler plottet.
KTCKTCSkrevet 06/11-21 14:23 
Enig, jeg synes også Kastanjemanden var fin nok, men levede slet ikke op til hypen. Sammenlignet med andre bog-filmatiseringer (pånær Snemanden, der var virkelig dårlig) synes jeg den var lidt flad.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 21/12-21 13:19 
Arcane - League of Legends....

Shit, jeg er i godt selskab med den serie. Tre afsnit inde, og den har virkelig overrasket mig. Jeg var lidt bekymret for at det ville være ren stiløvelse med uinteressante karakterer og alt for abstrakt historie, men den formår at opsluge mig helt usædvanligt effektivt. Jeg har ingen relation til spillet og kendte ikke universet i forvejen. Det er fuldstændig underordnet. Serien har en rigtig fed videospil-feeling med detaljer jeg kunne forestille mig være i et spil, men dens nørd-faktor er tilpas tilbagetrukket.
The medium is the message.
dRxLdRxLSkrevet 24/12-21 11:13 
Jeg skulle lige se et enkelt afsnit af arcane, 5 timer senere, klokke ca 3 om natten, var jeg kommet til at se det hele.

Jeg vil sige at karaktererne og stemmeskuespillet løfter det og den tragiske "character arc" er fængende, men der er mange plot huller, deus ex machina løsninger, ting der ikke bliver fulgt til dørs og en verden der ikke rigtig hænger sammen.

Men jeg endte med at slå hjernen fra og nyde det for hvad det er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 29/12-21 17:07 
Er ret fed ting ved Arcade (og sikkert også sundt for de yngre seere) er historiens fuldstændige naturlige diversitet. Kvinder og mænd er repræsenterer alle steder; I regeringen, på universitet, blandt indsatsstyrkerne, som gangstere, tyve eller smuglere. Der er ingen praksis der er overrepræsenteret af det ene eller andet køn, og det problematiseres slet ikke. Det er langt mere appetitligt end Disneys ofte stortromme-slående kønspolitik.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 15/01-22 12:57 
Anden sæson af The Witcher i øvrigt noget af det, videokvalitetsmæssigt, flotteste jeg har set, og det selv i blot 1080p. De bedste skud er helt vildt skarpe og synes at have en vanvittig detaljegrad. Man kunne sikkert godt bilde ikke-indviede ind, at det var 4K. Netflix har virkelig skudt papegøjen hvad angår videokomprimering. Jeg har ikke tjekket bitraten, men jeg kan ikke forestille mig, at de har skruet op for den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/01-22 22:30 
Er vel heller ret meget andet at råbe hurra for hvad witcher serien angår.
SumezSumezSkrevet 16/01-22 13:32 
Det er ærgerligt at det er kvaliteten der er så flot, når alt hvad jeg ellers har set fra serien har været virkelig grimt sådan rent filmisk.
Synes jeg har hørt at serien i sig selv ellers skulle være ok?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 16/01-22 13:50 
Jeg synes den er go'. Den har også 8,2 på IMDb.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 20/01-22 16:58 
Synes os The Witcher er udmærket, dog er sæson 2 klart bedre imo.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-22 20:21 
Peacemaker er rigtig sjov.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 22/02-22 20:24 
Den er fandme go’. Fuldstændig tovlig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/03-22 13:31 
Jævnfør Roon har jeg lyttet til titelsangen fra Peacemaker 56 gange :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-22 12:28 
Der er et skide godt soundtrack i den serie :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 29/05-22 12:53 
Det er satme en serie-weekend med ekstra forkælelse :P

Efter den forstyrrende dårlige Book of Boba (og endnu en reminder om at Robert Rodriguez ikke er ældet med ynde) var mine forventninger til Obi-Wan lidt forsigtige. En pessimisme erstattet af en forsigtig glæde over historiens rolige pacing, godt skuespil og moralske konflikter. Der er fodfejl som lige niver i mig SPOILER-TEKST:
en flok vokse der ikke kan indhente en 10årig pige i skoven er ikke troværdigt
og så var der også lige SPOILER-TEKST:
da Leia faldt fra bygningen, blev reddet af Obi-Wans force, og vupti ... sekunder efter er Obi-Wan på gadeplan igen
. Det er den slags kausalitet-detaljer de sikkert også har krummet tæer over i redigeringsrummet. Men som helhed kan jeg godt lide, og føler slet ikke den "denial" jeg havde i starten af Book of Boba, hvor jeg prøvede at bilde mig selv ind at den var god.

Og så er der Stranger Things 4. Har set to afsnit indtil videre, og den leverer det den skal for fans. Den føles mere moden, mere barsk, mere skræmmende - hvilket matcher godt med at karaktererne nu er full blow unge med komplekse hormoner og skyggesider. Serien kærtegner slasher-genren med mange noter af Freddy Kruger, hvilket også matcher generationskiftet ret godt.

God serie-weekend fra Disney Plus og Netflix...!
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 30/05-22 10:16, rettet 30/05-22 10:26 
millennium>
Der er fodfejl som lige niver i mig...

Ja, plus...

SPOILER-TEKST:
Hvordan beskytter Obi-Wan Luke ved at surmule i en hule uden at træne hans jedi skills eller være kampklar? Giver ingen mening. Det minder om Luke i Episode 8 :(
Leia er også røvirriterende - forhåbentligt skal hun ikke trækkes med i samtlige afsnit, nok man skal døjes med Reva som vi alle ved bliver flipped til den gode side og redder Obi-Wan fra Vader :D
BeanoBeanoSkrevet 31/05-22 09:04, rettet 31/05-22 09:08 
millennium>
Og så er der Stranger Things 4. Har set to afsnit indtil videre, og den leverer det den skal for fans. Den føles mere moden, mere barsk, mere skræmmende - hvilket matcher godt med at karaktererne nu er full blow unge med komplekse hormoner og skyggesider. Serien kærtegner slasher-genren med mange noter af Freddy Kruger, hvilket også matcher generationskiftet ret godt.

Jeg har nu fået set op til episode 6 og er helt enig - rigtigt god sæson indtil videre. Mht. til Freddy Krueger...

SPOILER-TEKST:
Sjov cameo med Robert Englund :D
millenniummillenniumSkrevet 02/06-22 17:18 
Ja, jeg har lige set afsnit fire, hvor den kære SPOILER-TEKST:
Robert Englund
er med. :D

Der er kommet noget kritik over, at skuespillerne simpelthen er blevet for gamle til at spille unge. Det er faktisk ikke nogen jeg tænker over. Kun hvis jeg virkelig koncentrerer mig om det.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 25/08-22 11:31 
Riget er efter sigende udkommet på Viaplay i en restaureret udgave tidligere på måneden.

Men jeg bliver bekymret over at de klip der vises på Zentropa's YouTube-konto, vises i 16:9 format, kontra seriens originale 4:3. ( https://www.youtube.com/watch?v=g_aGhO1c5-M )
Er der nogen her med adgang til både Viaplay og den originale serie, som har mulighed for at se hvordan materialet er behandlet? Har de skåret af toppen og bunden, eller har de taget materiale fra de oprindelige optagelser, der ikke kunne ses i det originale broadcast? Og er 16:9 den eneste mulighed, eller kan man stadig se serien i det oprindelige format?

Og det vigtigere spørgsmål er så selvfølgelig også - *fungerer* serien i 16:9? I min optik har alle de ekstreme close-ups og den klaustrofobiske følelse altid være en meget vigtig del af Riget, så det altafgørende er i virkeligheden nok om det nye format går på kompromis med den del, og selvfølgelig om det virker som om der pludselig er en masse synlige detaljer der aldrig har været hensigten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/08-22 12:10 
Forfærdeligt at lave om på beskæringen, det samme ødelagde Matador i den grimme DR remastering som kom på bluray for nogle år siden :(
DunwichDunwichSkrevet 25/08-22 16:27, rettet 25/08-22 16:31 
Matador er optaget på 16 mm film, og 1:66.1 framingen på blu ray er den korrekte framing. Og resultatet er blændende godt.

Tænker det samme gør sig gældende med Riget. Bliver den vist på Viaplay i 1:78.1 eller 1:66.1?

Har lige set youtube klippet og der er ikke umiddelbart noget som ser forkert ud der? Ingen hoveder der bliver klippet af i toppen og god luft i siderne af billedet.
BeanoBeanoSkrevet 25/08-22 17:25 
Matador blev produceret og beskåret til datidens TV format, 4:3. Desuden blev farvetoningen ændret til remasteringen, meget koldere udtryk - noget Lise Nørgaard også kritiserede. Desværre var Balling ikke til stede til at overse DR's kvaksalveri. Jeg håber Trier har haft mere indflydelse på Riget remasteringen.
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig