X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 08/05-15 23:03 
jaes>
Endelig nyt sci-fi fra J. Michael Straczynski (Babylon 5) på vej! Serien Sense8 kommer i slutningen af 2014, og er skabt sammen med Wachowski-duoen.

Der er tilsyneladende ikke andet info om plot og setting, end at det foregår på Jorden og overordnet handler om, hvordan teknologi på én gang forener og opdeler os.

Nyhed fra marts, jeg faldt over:
http://www.engadget.com/2013/03/27/netflix-wachowskis-sense8/

Trailer-tid:
https://www.youtube.com/watch?v=DBhM_yzmmu4

Får premiere på Netflix den 5/6.
XiwanaXiwanaSkrevet 09/05-15 00:11 
Den minder lidt rigeligt om Heroes, desværre.
JMS er altid fremragende - men jeg har til gengæld mistet al tro på Wachowski'erne efter Jupiter Ascending-fiaskoen.
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 09/05-15 01:07, rettet 09/05-15 01:11 
Jeg skal ikke kloge mig på Heroes, men ud fra hvad jeg har hørt og kan læse mig til, er præmissen om ikke andet ret anderledes i Sense8, så selv hvis der er stærke ligheder, kan Sense8 sagtens have en helt anden historie og vinkel :)
XiwanaXiwanaSkrevet 09/05-15 01:15 
Jeg tager forhåbentlig også fejl. Min oprindelig tanke var noget i stil med:
Heroes: En gruppe individer med unikke evner knyttes sammen på tværs af geografiske og kulturelle skel i en kamp for overlevelse mod en superskurk og en organisation, der ønsker at kontrollere dem.
Sense8: Ditto? (i al fald vurderet ud fra traileren og teaserteksten på wikipedia).

Heroes løb dog hurtigt af sporet, fordi seriens forfattere ikke formår at samle trådene til en spændende samlet fortælling. Håber ikke, det også gør sig gældende for sense8 - men jeg gir' den da gerne et skud.
[inspirational quote here]
jaesjaesSkrevet 09/05-15 14:34, rettet 09/05-15 14:44 
Ud fra hvad jeg kender til tingene:

Heroes: X antal almindelige mennesker får hver deres overnaturlige evne.

Sense8: Otte almindelige mennesker kan bruge de andre syvs ikke-overnaturlige evner, samt føle og tænke det samme.

Det synes jeg lægger op til en interessant tematik. Nogle tænkte eksempler:

Den aggressive mærker ro
Den let fordømmende heteroseksuelle kan sætte sig ind i den homoseksuelles livsverden
Den vestlige patriot kan mærke muslimens trosdynamik og bevæggrunde

+ måske interessant kombineret med selve de evner, de kan bruge, som i de fleste tilfælde er mere nede på jorden end at kunne flyve eller regenerere. Samt at det hele kan vendes om og derved kompliceres, når den rolige bliver aggressiv osv.

Jeg tænker at tematikken er tættere på Dollhouse end Heroes, men vi bliver snart klogere :)

I øvrigt fedt at alle afsnit lægges på Netflix samtidig.

EDIT: Ændret lidt i afsnit 3 og 6 - havde travlt.
BeanoBeanoSkrevet 26/05-15 07:39 
Et nyt lavpunkt er officielt nået: Uncle Buck "remake" tv-serie.

http://youtu.be/Vr0NnpBelas
jaesjaesSkrevet 11/06-15 16:47, rettet 11/06-15 17:11 
Har fået set Sense8 sæson 1 (er fx på Netflix DK).

Kvalitetsmæssigt leverer den fuldt ud. Utroligt med et cast på otte hovedpersoner, hvor alle er interessante og de fleste på grænsen til fantastiske. Der er også en del gode bipersoner. Historien er god, og som produktion er den ret flot.

Måske Wachowskiernes bedste værk siden The Matrix, men man kan umiddelbart også mærke Michael Straczynskis hånd - fx, som jeg husker humoren i Babylon 5, minder den om den i Sense8, sidstnævntes er bare lidt mindre 90'er-agtig :)

Lidt ting der kan være rare at vide, hvis man overvejer at se den:

- Første afsnit er lidt tung - mange ting skal introduceres på 55 min.
- Sci-fi-elementerne er minimale, udover konceptet på overordnet niveau, altså The Sensates.
- Det er ikke en action- eller spændingsserie, men en dramaserie krydret med lidt action og thriller-elementer (i sidste afsnit får den dog god gas).
- Selvom den ikke skulle blive fornyet kan den sagtens nydes - hovedhistorien fortsætter naturligvis, men der er også flere elementer der får en slags afslutning.
- Hovedhistorien får ikke specielt meget plads her første sæson, men på en god måde.
jaesjaesSkrevet 25/06-15 17:42 
Den engelske miniserie Black Mirror ser ikke ud til at være nævnt herinde - den er virkelig god, til tider smågenial. Er på Netflix UK/US.

Jeg har kun set tre af de syv afsnit, men da det er en antologi-serie, hvor hvert afsnit har separat historie og cast, kan jeg uden problemer anbefale den nu. Længden varierer, men er typisk ca. 45 min.

Beskrivelsen fra IMDB er ret præcis: "A television anthology series that shows the dark side of life and technology."

http://www.imdb.com/title/tt2085059/?ref_=tt_ov_inf
BeanoBeanoSkrevet 11/07-15 07:13 
Ash vs Evil Dead trailer...

http://youtu.be/unnLg1TPCYM

Jeg er klar! :D
JmogJmogSkrevet 11/07-15 09:40 
For satan, skal ses!
enfenenfenSkrevet 11/07-15 13:18, rettet 11/07-15 13:19 
Kan varmt anbefale Bosch, der ligger på HBO.

Jeg har set første halvdel af første sæson. Hovedpersonen er politimand, og så vil jeg faktisk ikke røbe mere :)

Bosch
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 11/07-15 14:53 
Beano>
Ash vs Evil Dead trailer...

http://youtu.be/unnLg1TPCYM

Jeg er klar! :D

Det var ikke gået op for mig at det var en tv-serie, og var kommet til at linke den i tråden om filmtrailere.
Rimelig skuffende, men den bliver sikkert meget underholdende alligevel. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/07-15 17:47 
Vi krydser fingre :D

Tv-serier
SumezSumezSkrevet 17/08-15 11:47 
Tv-serier
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-15 11:52 
Don't. Fuck. It. Up.
SumezSumezSkrevet 17/08-15 12:05 
I det mindste er Lynch tilbage på projektet
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 17/08-15 12:06 
WHAT?? Men Lynch erklærede jo projektet for dødt for blot tre måneder siden? Don't toy with my feelings, man!
SumezSumezSkrevet 17/08-15 12:10 
Det er hvad jeg hørte i hvert fald... har efterspurgt kilde da jeg selv er for doven til Google :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/08-15 12:22, rettet 17/08-15 12:23 
Odin>
WHAT?? Men Lynch erklærede jo projektet for dødt for blot tre måneder siden? Don't toy with my feelings, man!

Nej, han kom tilbage på projektet nogle måneder efter :)

Smart måde at forhandle løn.

EDIT: http://www.rollingstone.com/tv/news/david-lynch-returns-to-twin-peaks-revival-20150516
millenniummillenniumSkrevet 17/08-15 12:35, rettet 17/08-15 12:36 
Jeg har det virkelig ambivalent med en Twin Peaks fortsættelse.

Jeg dyrkede selv Twin Peaks i start 90'erne, som et spøjst symptom for vores daværende tidsånd. Dens absurditeter og grovkornede humor passer bare godt ind i vores miljø, uden man helt forstod hvorfor.

Men hele kommunikationen omkring Twin Peaks fortsættelsen har mildest talt givet mig gigt efter tåkrumningen: Så er Lynch inde. Så er Lynch ude. Så begynder castet at starte bring-back-Lynch online-kampagner. Alle er i oprør. Så er Lynch inde igen. Magen til farce, og hele pressen + fankulturen æder det råt og deler historien uhæmmet på de sociale medier.

Hvis de virkelig havde ment projektet seriøst, havde Lynch, Mark Frost og selskabet bare holdt deres kæft indtil produktionen var udført og kom som en surprise.

Og så er jeg slet ikke sikker på at en ny Twin Peaks kan kommer i nærheden af samme kult-klassisker-status som dengang, fordi serie-markedet er nyt og tidsånden er anderledes.
The medium is the message.
OdinOdinSkrevet 17/08-15 13:25 
Hvis de virkelig havde ment projektet seriøst, havde Lynch, Mark Frost og selskabet bare holdt deres kæft indtil produktionen var udført og kom som en surprise.

Sådan fungerer TV-verdenen ikke. Den eneste måde hvorpå du kan få solgt en serie er ved at tromme awareness op. Og den eneste måde at gøre det på er ved at starte marketing så tidligt i processen som muligt.
silverstarsilverstarSkrevet 23/10-15 23:25 
Narcos: historie baseret på Pablo Escobars narkoimperie, sæson 1 kan anbefales herfra
Fear the Walking Dead: Prequel til The Walking Dead, jeg er desværre ikke så imponeret, måske var forventningerne for høje efter at have fulgt Ricks gruppe i den originale Walking Dead, jeg synes ikke skuespillere og historie i Fear TWD er på niveau.

The Walking Dead er begyndt på en ny sæson, jeg har været igang med at studere tegneserien, og der er godt nok markante forskelle på historien ift tv-serien. Det er næsten som to forskellige historier med samme persongalleri, men jeg synes både tv- og tegneserie holder.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 27/10-15 22:56 
Er det mig eller ser X-Files ud til at prøve at være lige lovlig ungt med de unge?
https://www.facebook.com/thexfilesonfox/videos/913919388645795/ (kunne ikke finde den på YouTube)

Jeg er ellers kæmpe fan af X-Files, men der er intet ved den måde de fremviser det der der fanger min interesse. Man kan håbe det bare er traileren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 02/11-15 17:38 
Den nye X-Files ser rigtig nok meget ungdommelig ud. Ærgerligt. Den seneste film var da ellers udmærket.

Når snakken nu falder på gamle serier, der bliver bragt til live igen: CBS brygger en ny Star Trek-serie. Premiere i januar 2017. Desværre er Alex Kurtzman (ham fra filmene og Amazing Spider-Man 2) tilknyttet som executive producer. Så deeet....
http://io9.com/holy-crap-they-are-officially-making-a-new-star-trek-t-1740024705
[inspirational quote here]
KillerBean2KillerBean2Skrevet 02/11-15 20:01 
Sumez>
Jeg er ellers kæmpe fan af X-Files, men der er intet ved den måde de fremviser det der der fanger min interesse. Man kan håbe det bare er traileren?

Det er i hvert fald en elendig trailer. De har vist tænkt: "Hvis vi nu bare laver noget med en masse høje lyde, så bliver det monster spændende!" Nahhhh...

Håber seriøst også, at serien har væsentligt mere kvalitet at byde på.
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 03/11-15 01:23 
Xiwana>
Den nye X-Files ser rigtig nok meget ungdommelig ud. Ærgerligt. Den seneste film var da ellers udmærket.

Når snakken nu falder på gamle serier, der bliver bragt til live igen: CBS brygger en ny Star Trek-serie. Premiere i januar 2017. Desværre er Alex Kurtzman (ham fra filmene og Amazing Spider-Man 2) tilknyttet som executive producer. Så deeet....
http://io9.com/holy-crap-they-are-officially-making-a-new-star-trek-t-1740024705

Sålænge han sørge for at få Bryan Fuller med ombord skal det nok gå. Og Prime univers, tak!
jaesjaesSkrevet 03/11-15 09:57, rettet 03/11-15 12:20 
Jeg blev færdig med mit personlige X-Files-projekt for en måneds tid siden - startede i ca. 2009 og blev endelig færdig med alle ni sæsoner. Men tog også nogle lange pauser, og 140 timers "tv" napper man jo ikke lige på en weekend...

Overordnet holder den rigtig godt, men den kunne naturligvis snildt have været et par sæsoner kortere. Helt sikkert en top 3-serie for mig.

For lige at tage den i klynger:

Sæson 1-5: Her føltes alt friskt og mystisk, stemningen er sublim og jeg har en svaghed for de gigantiske mobiltelefoner og alt det andet, som gør den midt-90'er-agtig.

Sæson 6-7: Mange fans har det en anelse stramt over de to sæsoner - 6 synes jeg er god og bedre end sit ry; 7 var ok men lidt svær at komme igennem, da der var lidt for langt mellem de gode "monster of the week"-episoder og kun fire mytologi-episoder.

Sæson 8-9: Har også lidt blandet ry, men jeg synes, de er gode. Doggett og Reyes er gode karakterer, og Patrick og Gish spiller dem godt. Karaktererne, og de øvrige ændringer, får også serien til at føles frisk igen.

Har allerede lidt lyst til at starte forfra, og nu hvor den er kommet i HD på Netflix (måske er kun nogle sæsoner i HD) er det småfristende, omend 4:3-formatet bidrog fint til 90'er-stilen, IMO :)
slk486slk486Skrevet 03/11-15 11:36 
Cool, havde slet ikke set den var kommet på Netflix. Det er jo et must, at se med knægten :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 11:39 
Det må være US?
XiwanaXiwanaSkrevet 03/11-15 11:41, rettet 03/11-15 11:41 
Den ligger i al fald ikke på den danske, desværre.
[inspirational quote here]
slk486slk486Skrevet 03/11-15 11:54, rettet 03/11-15 11:54 
Ah, nok derfor jeg ikke har set det. Too bad. Fik aldrig proxy sat op, men det var måske på tide at kigge på det igen :)
j/k
jaesjaesSkrevet 03/11-15 12:16 
Yes, US. Bruger selv Unblock-Us, der fungerer ret godt - kan være lidt langsom på Netflix AU/NZ, men ved ikke om det er pga. Unblock-Us eller Netflix.
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 12:22 
Jeg har brugt dem tidligere og virkede fint for mig også.
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 12:37 
Ash vs. Evil Dead er skudt i gang med positiv modtagelse, og allerede bekræftet til 2. sæson :D

http://www.imdb.com/title/tt4189022/
SumezSumezSkrevet 03/11-15 12:39 
Hvor kan man se den i Danmark? Synes det er ekstremt svært at finde noget information om.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 12:41 
Tror jeg ikke du kan endnu, først lige startet.
AmbyAmbySkrevet 03/11-15 13:06 
Jo. C More har det.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 03/11-15 13:07 
Damn. Har aldrig hørt om "C More" før, så kan sagtens være det er godt, men det betyder nok at der er mindre chance for at Netflix for den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 03/11-15 13:09, rettet 03/11-15 13:10 
C more tjenesten er ret dårlig. Vi har den som en del af Telmore Play
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:27 
Man kan åbenbart se første episode gratis:

https://t.co/DaeOMHrUdt

Siden er dog nede lige nu herfra - nok for meget pres :)
enfenenfenSkrevet 03/11-15 13:30 
C More halter meget bagefter sammenlignet med Viaplay, Netflix og HBO.

Ingen AirPlay og ingen angivelse af HD materiale (de har også meget lidt i HD) er nok nogle af de væsentligste mangler.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:48 
Sumez>
Damn. Har aldrig hørt om "C More" før, så kan sagtens være det er godt, men det betyder nok at der er mindre chance for at Netflix for den.

Puha, det kunne man godt frygte men starz har forhåbentligt ikke være så dumme... :P
SumezSumezSkrevet 03/11-15 13:54 
Tjekkede deres hjemmeside, og så vidt jeg kan se er der ingen af de andre serier de har, der findes på dansk Netflix, så uden at kende detaljerne omkring deres distributionskanaler, tegner der sig et ærgerligt billede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/11-15 13:59 
Snøft :(
slk486slk486Skrevet 03/11-15 14:19, rettet 03/11-15 14:22 
Der findes vel andre veje, men det er faktisk ret tralst at man ikke kan få lov at købe det man gerne vil :)
j/k
JmogJmogSkrevet 03/11-15 20:37 
Men øhh, den er lige startet, ikke? Altså alle episoder er ikke ude. C-More har nok købt rettigheden til at simulcaste. Dvs streame nogenlunde samtidigt med at kabeltv viser den. Det skete også med sådan noget som Gotham, som så senere kom på Netflix.

Så der er bestemt håb. Sandsynligvis sæson 1 på Netflix ca. samtidigt med at sæson 2 starter. Det er en ofte brugt model for serier. Stort set alt bortset fra HBOs egne ting havner på en eller anden regions Netflix 1-2 sæsoner efter de havde premiere. For biograffilms vedkommende er det ca. 6 måneder til et år, men meget ofte 6 måneder.
jaesjaesSkrevet 22/11-15 14:42, rettet 22/11-15 15:07 
Der er en Riddick-spin-off på vej som tv-serie, Merc City, som vil følge lejesoldaterne og dusørjægerne fra filmene.

Og næste måned begynder de på manuskriptet til den fjerde film, kaldet Furia.

Jeg er meget klar på lidt rum-action i tv-format.

http://www.comingsoon.net/movies/news/635249-vin-diesel-announces-next-riddick-sequel-and-a-tv-spin-off
enfenenfenSkrevet 22/11-15 14:55 
Marvels Jessica Jones er lige kommet på Netflix.
What is the Matrix?
millenniummillenniumSkrevet 22/11-15 17:44 
Men hvordan er den...? :)

Agent Carter var ok, men ikke helt god nok til at jeg blev addicted.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 22/11-15 20:36, rettet 22/11-15 20:37 
Daredevil var til gengæld genial :)
Synes dog de trailers jeg har set fra Jessica Jones får den til at fremstå ret ringe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig