X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tv-serier


Svar
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 02/08-03 15:33, rettet 03/08-03 19:00 
Ja, hvilken serier ser i?

Eller så hvis de er sluttet eller noget.

Jeg ser/så: Buffy, Angel, The Simpsons, Pokémon ;), Aftenvagten, Banjo´s likørstue, Torsdag i 2´ren,South Park, Fast Lane, Smallville, Langt fra Las Vegas, Stand-up.dk og 24 timer.

Sikkert også flere men jeg kan ikke lige komme på den lige nu, men det kommer nok når i begynder at skrive hvad ... Se hele indlægget
Sælg mig en Xbox =)
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 28/04-13 19:16, rettet 28/04-13 19:18 
Jeg har nu været vild med den i lang tid ;) Efter jeg så den igen er jeg dog blevet endnu mere overbevist. Den er simpelthen for fed! Ideelt set havde den nok fået tre sæsoner, men Whedon nåede det alligevel på to, uden at det kom til at gå alt for hurtigt.

Du har helt ret med hensyn til Man on the Street. VIRKELIG fedt afsnit, ikke mindst på grund af Patton Oswalt :)

Han kiggede i øvrigt forbi fjerde sæson af Justified, hvor han var med i en håndfuld afsnit. Som sædvanlig var han helt genial, og han stod for det suverænt mest sjove øjeblik i serien hidtil, i et af de sidste afsnit.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 28/04-13 20:50 
Nå men så hoppede jeg lige på Dollhouse S1+S2 på bluray til £23 hos zavvi - håber den lever op til roserne ;)
jaesjaesSkrevet 28/04-13 20:57, rettet 28/04-13 20:57 
Tak. Noget tis, at der går så længe mellem de rigtig gode "hard sci-fi"-serier. Nogen med noget godt udklædningstøj, der er frisk på Kickstarter? ;)

Har set Firefly to gange og Babylon 5 ca. 1,5 (minus 5. sæson, men den skal ses på et tidspunkt).

Har aldrig været så meget til Star Trek, men kan være jeg giver Deep Space Nine en chance, da jeg kan se, den tilsyneladende er ganske historiedrevet.

Stargate SG-1 har jeg tidligere overvejet, men fik vist det indtryk, at den er meget episode-opdelt rent
historiemæssigt. Et kig igen (måske ny kilde), og jeg kan se nogle skriver, at den har mange forskellige "historie-arker", hmm... Under alle omstændigheder vil jeg ikke se 10 sæsoner - kan man nøjes med nogle af sæsonerne, og hvordan ligger det med det historiemæssige? Ville være perfekt hvis historierne kom lidt i klumper af 1-3 sæsoner...
NaieraNaieraSkrevet 28/04-13 21:07 
Ja, Deep Space Nine har en vildt god, gennemgående historie. Det er langt fra den episodiske stil i Next Generation.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/04-13 21:08 
SG-1 kører lidt efter den samme kurve som X-Files. Den første sæson er lidt svag, men lægger fundamentet. Derefter stiger kvaliteten løbende og topper ca. i sæson 5-6 stykker. Så kommer der et par sæsoner, som er okay, men ikke helt det samme. Og den sidste lille håndfuld sæsoner er mere miss end hit.
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 28/04-13 21:35 
Deep Space Nine skal lige komme i gang. Den tager for alvor fat i sæson tre, men der er gode stand-out afsnit før også, lige her uden at kigge igennem lister, f.eks. "Duet" fra sæson 1.
jaesjaesSkrevet 29/04-13 13:26, rettet 29/04-13 13:26 
KB2:
Hvad med historien - er der tale om mange små historier (et eller få afsnit) eller en eller flere længere plot, og er der evt. sæsoner der hører sammen plot-mæssigt?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/04-13 15:20 
Det er ret meget en blanding (kommer igen til at tænke på X-files). Der er som regel en overordnet trussel/skurk, som skiftes ud en 3-4 gange i løbet af serien. Men bekæmpelsen af hovedtruslen blandes sammen i en stor pærevælling af mindre trusler, som behandles i dobbeltafsnit eller dukker op i enkelte afsnit med jævnemellemrum. Og det hele krydres med en masse enkelte afsnit, der står alene med en komplet historie. Det hele hænger sammen på én eller anden måde, og der dukker hele tiden folk op som man har set i tidligere afsnit. Jeg vil have rimelig svært ved at skulle dele serien op i nogle bestemte klumper. De eneste sæsoner, som skiller sig ud, må være de sidste to (dem hvor MacGyver ikke er med længere, og Farscape donerer sine skuespillere). Hvis jeg var dig, ville jeg bare starte med sæson 1. Hvis du kan holde til den, kan du være sikker på, at de næste 4-5 sæsoner også er noget for dig.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 29/04-13 16:20 
Så lige der kommer en EVE serie. Interessant hvis den bliver ligeså politisk og sprængfarlig som spillet :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 29/04-13 16:27, rettet 29/04-13 16:28 
Der kommer en Agents of S.H.I.E.L.D.-serie, med Clark Gregg i hovedrollen som Phil Coulson fra Avengers-filmene.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 29/04-13 16:33 
Med Whedon bag roret kan det da ikke gå helt galt.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 29/04-13 17:10 
Er det en prequel eller alternativ tidslinie? Jeg mener, Coulson burde jo ikke være med ...
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 29/04-13 17:12, rettet 29/04-13 17:12 
Det kommer der en forklaring på. Han er i live og det er ikke en prequel eller et parallelunivers.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 29/04-13 22:42 
KillerBean2>
Det er ret meget en blanding (kommer igen til at tænke på X-files). Der er som regel en overordnet trussel/skurk, som skiftes ud en 3-4 gange i løbet af serien. Men bekæmpelsen af hovedtruslen blandes sammen i en stor pærevælling af mindre trusler, som behandles i dobbeltafsnit eller dukker op i enkelte afsnit med jævnemellemrum. Og det hele krydres med en masse enkelte afsnit, der står alene med en komplet historie. Det hele hænger sammen på én eller anden måde, og der dukker hele tiden folk op som man har set i tidligere afsnit. Jeg vil have rimelig svært ved at skulle dele serien op i nogle bestemte klumper. De eneste sæsoner, som skiller sig ud, må være de sidste to (dem hvor MacGyver ikke er med længere, og Farscape donerer sine skuespillere). Hvis jeg var dig, ville jeg bare starte med sæson 1. Hvis du kan holde til den, kan du være sikker på, at de næste 4-5 sæsoner også er noget for dig.

Ok, tak. Den kommer på listen. Deep Space Nine har dog nok bedre chance i første omgang.
SumezSumezSkrevet 05/06-13 12:30 
Sidste afsnit af Game of Thrones....

SPOILER-TEKST:
Wow. Endelig skete der noget! And then some...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 05/06-13 12:46 
Vanvittigt afsnit. Sådan skal tv være, lang tid siden man er blevet så godt underholdt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 05/06-13 12:48 
Jeg kan med hånden på hjertet sige at jeg aldrig har set noget lignende i en tv-serie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 05/06-13 12:59 
Sumez har du set Sons of Anarchy?

Ikke for at tage noget fra GoT, men jeg synes SOA har nogle afsnit og scener i samme kaliber.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dchangdchangSkrevet 05/06-13 13:11 
Sumez>
Jeg kan med hånden på hjertet sige at jeg aldrig har set noget lignende i en tv-serie.

Tror jeg heller ikke jeg har, jeg kan ihvertfald ikke huske det. Sindssygt underholdende, sådan skal den skæres. Så gider jeg godt se fjernsyn.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 05/06-13 13:23 
"skæres" ? ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 05/06-13 14:36 
Lol, nice one. Havde jeg ikke engang selv set. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 05/06-13 15:52 
SPOILER-TEKST:
Ikke at det var nogen overraskelse, men bare sådan en detalje som at Catelyn i frustration gør alvor af sin trussel og skærer struben på Walder Frey's ellers uskyldige kone/søn (søn i bogen) kort før hendes egen strube bliver skåret synes jeg er vigtigt, og med til at understrege det groteske i hele scenen. Det er genialt skrevet, og virkelig brutalt.

Jeg har set meget lidt af Sons of Anarchy, og syntes den virkede virkelig dårlig. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/06-13 20:57 
Den der serie Hjælp - Mit Hus Skal Sælges på TV3. Er det bare mig, eller er de "potentielle købere", der kommer og skal kigge på huset før og efter en makeover, ikke bare hyrede skuespillere? Jeg kan simpelthen ikke i mit vildeste mareridt forestille mig, at der findes mennesker med så lidt fantasi :(
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 09/06-13 21:09 
Sumez>
Jeg har set meget lidt af Sons of Anarchy, og syntes den virkede virkelig dårlig. :\

Jeg syntes rigtigt godt om SoA selv om action scenerne minder om Benny Hill til tider. Naturligvis ikke GoT niveau :)
dchangdchangSkrevet 09/06-13 22:45 
KillerBean2>
Den der serie Hjælp - Mit Hus Skal Sælges på TV3. Er det bare mig, eller er de "potentielle købere", der kommer og skal kigge på huset før og efter en makeover, ikke bare hyrede skuespillere? Jeg kan simpelthen ikke i mit vildeste mareridt forestille mig, at der findes mennesker med så lidt fantasi :(

Jeg tænker lidt det samme. Folk kommer ind og siger at det minder om et gravkammer. En klat maling senere og en omrokering af møblerne resulterer i; "det er jo ligesom Marienborg Slot, hvor skriver jeg under?".
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/06-13 23:26 
@KB2
Det værste er næsten at nogle folk stadig vurderer et hus der er til salg, på de møbler de nuværende ejere har stående.
Frem for, du ved... At kigge på det de rent faktisk får med i købet :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 12/07-13 21:55, rettet 12/07-13 21:56 
Endelig nyt sci-fi fra J. Michael Straczynski (Babylon 5) på vej! Serien Sense8 kommer i slutningen af 2014, og er skabt sammen med Wachowski-duoen.

Der er tilsyneladende ikke andet info om plot og setting, end at det foregår på Jorden og overordnet handler om, hvordan teknologi på én gang forener og opdeler os.

Nyhed fra marts, jeg faldt over:
http://www.engadget.com/2013/03/27/netflix-wachowskis-sense8/
BeanoBeanoSkrevet 13/01-14 13:29 
Game of Thrones season 4 trailer...

http://www.youtube.com/watch?v=xZY43QSx3Fk
slk486slk486Skrevet 13/01-14 13:31 
No teasing, plz :)
j/k
SumezSumezSkrevet 13/01-14 13:43 
Det bliver så godt! :) Håber de får gjort sæson 5 lidt mere interessant end bøgerne er på det sted, ellers tror jeg mange seere falder fra, men sæson 4 bliver et af seriens højdepunkter!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/01-14 14:04 
Oh snap. Stop teasing!!! :D
j/k
SumezSumezSkrevet 13/01-14 20:35 
Der er så meget der kan spoiles, men det bliver godt nok det sidste jeg gør! Der er rigtig meget i den sæson jeg glæder mig til at se. Anden halvdel af den bog er den mest interessante, by far. (serien var heldigvis fornuftige nok til at "flytte" Red Wedding til første halvdel, da sidste sæson nok ellers havde været en smule kedelig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/02-14 09:10 
House Of Cards, sæson 2, episode 1... 'nuff said :D
DunwichDunwichSkrevet 17/02-14 10:21 
Jeg elsker den serie; Konstant skarp og stigende spændings kurve, hvor alt bare kører på skinner.
Captain NCaptain NSkrevet 24/02-14 00:54 
Mig og kæresten kom for ikke så længe siden igennem Breaking Bad. Tog os vist omkring 3 måneder vil jeg gætte på.
Havde faktisk ikke helt troet serien ville fange mig. Så den mest fordi internettet jo konstant snakkede om den.
Men det ene afsnit tog det andet og det endte jo med at være en meget spændende serie.
Men Walt og Jessie har da simpelthen held som Anders And i alt de gør... Bare med mere blod, drab og Meth selvfølgelig.. Medmindre der er en Anders And jeg ikke lige er bekendt med :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 24/02-14 10:12, rettet 24/02-14 10:12 
True Detective er den nye Breaking Bad :)
j/k
AmbyAmbySkrevet 24/02-14 11:10 
Nej, det er det bestemt ikke. Breaking Bad var spændende.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
slk486slk486Skrevet 24/02-14 11:31 
Er True Detective ikke det?
j/k
KTCKTCSkrevet 24/02-14 12:01 
De er markant anderledes bygget op, må man sige.
Breaking Bad var meget action og spænding, hvor True Detective er mere mysterier og psykologi.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 27/02-14 19:00, rettet 27/02-14 19:03 
Jeg er med på True Detective, men den er ikke det mest overraskende, der er sket for tv-mediet, i samme grad som Breaking Bad nok er. Jeg tror ikke TD favner/rammer lige så bredt som Breaking Bad. Det er den vel for dyster til: med en lige lovlig deprimerende "Seven/Hannibal"-agtig tone. TD har dog en anden dragende styrke - og stemning! - ved at lægge op til noget "seerkatarsis" undervejs, der måske kan holde fast i det publikum, som hellere vil slå over på The Client List. Den er bare stadig et "two-man show" med et - for nogen sikkert - ulideligt pace (snegler sig af sted, omend lystigt og med en plotopbyggende tæt stemning!).

Breaking Bad var for mig en mere farverig oplevelse med et større, mere spændende persongalleri og et mere indfangende pace (og pudsigt nok også centreret omkring to personer).

Den nye Breaking Bad = Banshee (for mit vedkommende).

EDIT: Banshee tilføjet. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 31/03-14 10:13, rettet 31/03-14 10:37 
Fargo

https://www.youtube.com/watch?v=N60Kb54CPw0

https://www.youtube.com/watch?v=6jFU0r0xG_c

Unødvendigt med en remake tv-serie, men alligevel forsigtig optimist med BIlly Bob, Martin Freeman og Bob Odenkirk involveret.

EDIT: Ok, nye personer og anden historie - så ikke en remake :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/04-14 23:42, rettet 07/04-14 23:58 
Cmore Series HD viser Game of Thrones, 4. sæson, fra i dag: i relativt høj broadcastkvalitet (~8,5 Mb/s, 1080i, DD5.1). Jeg så forrige sæson på samme kanal, den hidtil den mest forglemmelige sæson, I think (tungere pace end forrige sæsoner?). 10 afsnit er sgu ALT for lidt pr. sæson ift. ventetiden mellem dem. :/

(Btw, YouSee/Cmore må snart *meget gerne* gøre noget ved de stilistisk hæslige undertekster - langtfra kønne = hvid musetrappetekst på sort baggrund ... er det virkelig kun TV2, der magter nogenlunde kønne HD-tekster på dansk tv...? :/).

EDIT: en f*ck-up :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 08/04-14 07:45, rettet 08/04-14 07:45 
Forrige sæson var løst baseret på første halvdelvdel af tredje bog, der ganske rigtigt har et noget sløvere pace. Heldigvis sker der for alvor ting og sager i den anden halvdel, og det var nok også fornuftigt at de tog lidt af det med i sæson 3 af serien, da den ellers havde været fuldstændig død.

Jeg håber også at de spreder bog fire ud mellem sæson 4 og 5, eller 5 og 6, da den nok er den tørreste kiks at sluge...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/04-14 08:58, rettet 08/04-14 09:53 
De skal vel også trække bogstoffet lidt så de ikke løber tør i tv-serien :)

Bog 6 tidligst 2015 og den sidste tager vel 3-5 år mere.

Edit: Vrøvlet formulering rettet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 08/04-14 09:45 
Er det ikke også bog 4 og 5 som har persongalleriet 100% adskilt?
Altså hvor hver bog fokuserer på sin egen gruppe karakterer, som vi så slet ikke hører om i den anden bog.

Det bliver de jo også nødt til at blande sammen i tv-serien, så der ikke går to år inden man ser en given karakter igen.
Og i det hele taget bliver de nok nødt til at sætte tempoet ned, så Martin kan nå at få skrevet bøgerne :-)
Omvendt vil de nok heller ikke have 15 sæsoner Game of Thrones.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 08/04-14 10:01 
Jo, de har uden tvivl tænkt sig at blande begivenhederne. Men jeg synes allerede i sæson 3 at der skiftede for meget mellem forskellige scener uden reelt fokus, så det kan nemt blive endnu mere uoverskueligt i de næste sæsoner medmindre de finder på noget smart.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 08/04-14 10:17 
Det sidste jeg har hørt, var at han havde givet nogle retningslinier såfrem serier skulle overhale bøgerne. Ellers er det vist fri leg. Walking Dead-style.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/04-14 02:53, rettet 09/04-14 02:57 
Sumez>
Men jeg synes allerede i sæson 3 at der skiftede for meget mellem forskellige scener uden reelt fokus,

Lige præcis - synes fokus var en del frem og tilbage, så visse ting blev lidt (for) flygtige. Og for ikke at lyde for mavesur var der da absolut også momenter, der blev siddende på nethinden. En af de stærkeste for mig var...

SPOILER-TEKST:
En scene med en hvis dansker, der mistede højre hånd! Og som i første afsnit af sæson 4 ikke tøver med at sætte über-daddy på plads - måske lidt mere tungsindet, dog stadig med cocky tiltro til sine sværdmæssige evner og en ivrighed efter at fingerere sin søster med den nye førsteklasses metalhånd. :O

Måske en fordel at læse bøgerne for overblikkets skyld, eller en decideret ulempe, fordi man bare bliver mere kritisk over for serien?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
jaesjaesSkrevet 23/05-14 12:59, rettet 23/05-14 13:07 
Blev færdig med Dollhouse i går. Dejlig serie, der dog godt kunne have brugt en ekstra sæson - det går en smule tjept i anden sæson. Omvendt viser den meget godt, at de fleste serier er alt for lange, hvis de ikke får kniven eller er stramt planlagt.

Whedon er for mig dialogens mester - ved godt, der er mange andre forfattere på serien, men han har nok sidste ord og finpudsning - og karaktererne er også i den gode ende. Eliza Dushku overbeviste mig ikke rigtigt som Echo, men gør det da hæderligt. Men fx Topher, Victor og Sierra fungerer rigtig godt.
slk486slk486Skrevet 23/05-14 13:14 
Ja, man kunne godt mærke de pludselig skulle skynde sig. Et solidt Whedon output, til trods.
j/k
1'133 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig