X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mortal Kombat II sværhedsgrad?


Svar
RJKRJKSkrevet 08/03-03 18:24, rettet 08/03-03 18:25 
Jeg er ingen fighterekspert, men lidt har man selvfølgelig samlet op gennem årene, hvilket da har gjort mig en "habil" spiller til Soul Calibur mm. Mortal Kombat-serien har jeg aldrig rigtigt spillet, udover at jeg fornyligt sad med Alliance sammen med et par bekendte. Selvom det var første gang jeg spillede det, gik det ganske fint med en udmærket 15 win streak eller deromkring på et par lousy kombinationer (hej KTC og Regn mfl. ;p).

Forleden fik jeg hentet vores Mortal Kombat II-arcademaskine hjem fra naboen og vi har været ved at sætte den i stand. Den virker perfekt og jeg fik så "fornøjelsen" af at spille det.

Kort sagt fik jeg det vildeste lag klø af computeren. På ti credits tror jeg at jeg vandt én omgang og der blev lavet rigtig mange perfects og fatalities på mig (alt sammen i første runde). Jeg kunne ingenting ramme og computeren var sindssygt hurtig.

Lettere chokeret - sværeste spil nogensinde, fik jeg vist sagt - gik jeg ind for at ændre på sværhedsgraden, for den måtte da stå til VERY HARD. Min selvtillid sank gennem gulvet da jeg så den stod på VERY EASY.

Slukøret sidder jeg nu her og tænker: Kan det virkelig passe, at det spil er SÅ svært? Det var jo nærmest umenneskeligt.

Der sidder to klistermærker med navnet SONIC på maskinen, der er sat under Mortal Kombat II-navnet. Min oprindelige tanke var derfor, at det var en speciel version af spillet, som var hurtigere. Men inde i selve spillet ser det bare ud som et "normalt" Mortal Kombat II.

Nogen der kan bidrage lidt til om jeg bare er for vildt elendig til det spil eller om det er en umulig udgave eller spillet bare altid er sådan?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Le RoofLe RoofSkrevet 08/03-03 18:51, rettet 08/03-03 18:53 
*LOL*...undskyld men der er simpelthen for grineren at du fik klø på very easy setting :) ...det ville jeg sgu' gi' penge for at have set...

EDIT: Har dog aldrig hørt om mere end én arcade version...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
ChronoChronoSkrevet 08/03-03 19:01 
Jeg kan ikke udtale mig om arkade-versionen, da jeg vist kun har prøvet den en enkelt gang. Men jeg husker SNES-spillet som svært, men slet ikke så umuligt som du beskriver det. Jeg kan dog huske hvor mange gange jeg fejlede min finishing move - det var frustrerende!

Har nu aldrig været vild med den serie. Jeg var mere til Street Fighter og Killer Instinct.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PapandPapandSkrevet 08/03-03 19:13, rettet 08/03-03 19:14 
Endelig snakker vi om et fighter spil jeg er god til. Alt jeres Soul Calibur osv. har aldrig været mig. Men Mortal Combat.. HUHA HUHA. Nå men det skal lige siges jeg aldrig har spillet det på en arkade maskine, men i stedet på Sega Mega Drive II. Sværhedsgraden er meget høj, men at den er så høj som RJK hentyder til undrer mig nu en del.
De første 3 modstandere plejer gerne at være overkommlige, hvorefter det bliver meget svært, selv på very easy. Det er personligt kun lykkedes for mig at gennemføre spillet på very easy, og jeg har ellers spillet RIGTIG meget. Jeg tvivler dog på at arkade og konsolversionenes sværhedsgrader er ens, men kan ikke udtale mig præcist, da jeg kun har prøvet spillet på diverse konsoller.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 08/03-03 19:43 
Le Roof >
*LOL*...undskyld men der er simpelthen for grineren at du fik klø på very easy setting :) ...det ville jeg sgu' gi' penge for at have set...

Vantroen stod ud af øjnene på mig, så det har sikkert været ret morsomt... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 08/03-03 20:10 
Jeg har gravet lidt dybere i det og der viser sig at være en række forskellige mods til Mortal Kombat II, som går under fællesnavnet "Immortal Kombat".

Fælles for disse synes at være, at spillet bliver hurtigere, låser op for secret characters, ændre kamprækkefølgen, giver flere Pong-spil og automatisk sætter spillet til maksimal sværhedsgrad.

Så er spørgsmålet om det er hvad jeg ligger inde med, men i hvert fald fremgår det ikke af revisionsnummeret.

Nogen der lige kan nævne de hemmelige characters eller fyre den originale kamprækkefølge af? Jeg kan da genkende Raiden, Scorpion og Sub-Zero... ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/03-03 20:27 
Jeg har aldrig været nogen haj til det, men i gamle dage spillede jeg det ret meget sammen med Green Ghost på Mega Drive... når vi så gik i arkaderne fik vi godt hurtigt stryg. Jeg prøvede arkade-maskinen igen i London i efteråret... og ja, smisk smask Game Over... hader det spil ;)
NaieraNaieraSkrevet 08/03-03 23:05 
Jeg husker tydeligt at jeg kom til niveau 2, men så fik jeg dælme også skåret knobben af rimeligt hurtigt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/03-03 00:23 
"Nogen der lige kan nævne de hemmelige characters eller fyre den originale kamprækkefølge af? Jeg kan da genkende Raiden, Scorpion og Sub-Zero"

Lui kang, sub-zero, scorpion, raiden, JOHNNY CAGE, JAX, kitana, baraka, milena, reptile, kung lao, shang tsung. det er den opringelige opsætning i mk2, smoke er der vist som hidden character. men selve rækkefølgen af hvem du møder hvornår husker jeg ikke, er den ikke bare tilfældig.
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RJKRJKSkrevet 09/03-03 00:36 
Man møder (vel) de hemmelige characters sidst?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarklynoonDarklynoonSkrevet 09/03-03 01:02 
dette jeg har kopiret fra en mk2faq, som forklarer hvordan du opnår at spille imod de hidden characters der er i spillet

Fight Jade
Get to the fight before the mystery box. Defeat your opponent by only pressing low-kick to be able to fight Jade in the next battle.

Fight Noob Saibot
Get 50 wins in a row.

Fight Smoke
Press Down + Start when Dan comes up and says: Toasty
Mortal Kombat the mother of all fighting games
la0sla0sSkrevet 09/03-03 01:50 
Noob Saibot : Tobias Boon...

øhm, jeg kan huske at jeg dengang jeg var en ret habil MK spiller, og var rimelig hård på arcade i etteren. SÅ jeg legede en del med MK2 derhjemme (Baraka) og prøvede så MK2 på arcade og fik Rodney King agtige tæsk...

jeg tror ikke jeg har spillet det siden hehe
Hvad sker der?
Wired NickyWired NickySkrevet 19/03-03 14:48 
Ja, jeg var selv en MKII fan, den gang den udkom på Mega Drive (i slutningen af '94 SKULLE man vælge om man var til Super SFII eller MKII). Jeg besluttede mig, og der røgt flere måneder lommepenge MD versionen. Et udmærket spil, som jeg ejer den dag idag.

Men arcade version... Jeg skulle rigtig vise mig foran nogen venner, men kunne ingenting mod Johnny Cage (min første modstander). Jeg mistede lysten til arcade spil i flere uger...
Lunch is for wimps.
OmenOmenSkrevet 19/03-03 15:16 
Det spil brugte et par venner og jeg dælme lang tid på i den lokale arcadehal/grillbar. Jeg husker det nu ikke som SINDSYGT svært, og vi blev da også rimeligt habile til det til sidst.
Mortal Kombat 3 der i mod...
Vote Ficus!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig