X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gamescom 2014


Svar
jaesjaesSkrevet 11/08-14 18:36, rettet 11/08-14 18:42 
Ikke så stort som E3, men er trods alt Europas største spilmesse, og der vises en del nye spil samt ny info og gameplay fra tidligere annoncerede spil. Løber fra 13/8 - 17/8, med tyvstart for nogle af pressekonferencerne dagen før.

Pressekonferencer
----------------------------

Microsoft:
Den 12/8 kl. 14.00
Stream: Se hele indlægget
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 14/08-14 22:15 
Var Nintendo ikke på Gamescom ?
slk486slk486Skrevet 14/08-14 22:18 
Vi har ikke hørt noget fra dem, men mon ikke?
j/k
SumezSumezSkrevet 14/08-14 23:16, rettet 14/08-14 23:17 
slk486>
Ikke andet end Kojima Productions, med Kojima ved roret.

Har man set andet end hans navn? Så vidt jeg huske var han også den første der blev namedroppet dengang MercurySteams Castlevania-spil blev annonceret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/08-14 23:17, rettet 14/08-14 23:20 
Ja, han har bekræftet det jeg skrev.

Ok, så Kojima har bekræftet at Kojima Productions står for udviklingen af det nye Silent Hill.
;)
j/k
SumezSumezSkrevet 14/08-14 23:22 
Altid noget at det er i japanske hænder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/08-14 23:25, rettet 14/08-14 23:26 
Ja, det er en start.

Lidt om det her http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-12-hideo-kojima-and-guillermo-del-toro-are-making-silent-hills
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-14 23:46 
Kan det tænkes at Konami er ved at komme tilbage på sporet, siden de tilsyneladende tager Silent Hill seriøst igen? :) Det næste bliver et nyt 2D Castlevania :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/08-14 23:49, rettet 14/08-14 23:51 
Hvis det næste bliver et nyt 2D Castlevania, så bliver jeg lykkelig.
Det tyder på at Konami er på vej tilbage, ja - det synes også at være konsensus om det nye PES. Happy days :)

Så mangler vi Capcom og SquareEnix.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-14 23:56 
De skulle gå tilbage til deres gamle seje logo. Det var ca. omkring da de skiftede at de blev skod :)

I 80-90'erne kunne man jo næsten ikke købe noget der stod Konami på, uden det var af latterlig høj kvalitet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/08-14 09:57 
Ja, bortset fra de håndholdte Castlevania-titler, forsvandt magien sammen med den lille jingle, der stadig den dag i dag giver mig en fornemmelse af spænding og kvalitetssikring.

https://www.youtube.com/watch?v=s6E2gz-qpwU
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 15/08-14 11:11 
Cheezus crackers, de har ham Gorilla del Torro film gutten på Silent Hill også. Så bare rolig, det skal nok lykkedes clown Konami at fucke denne SH godt og grundigt også. Post SH4 traditionen fortsætter. I believe.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:14 
Hvad betyder det? Lykkedes det eller ej?

Jeg kan kun se det som noget meget positivt at Guillermo Del Toro er med.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/08-14 11:18 
Jeps.
j/k
CamousCamousSkrevet 15/08-14 11:22 
Ja, da! Lad os få folk fra film branchen involveret. De har jo en så fantastisk intuitive forståelse for spilkunst. Det er vist Kojima's film fanboyism vi har at takke det for. Ja, Kojima, vi fatter det, du elsker film, gid du bare ikke havde så dårlig smag indenfor det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:25 
Okay
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 15/08-14 11:28 
Er der et sted hvor man kan få HD kvali stream af SONY's conf? De videoer jeg finder på youtube er alle i sub HD ser det ud til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:29 
Jeg så det på gamespot i går.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 15/08-14 11:32 
Jeg ser igennem PS3 og iPad, måske er det derfor. Ligner lort, compression artefacts over det hele, både IGN, Gamespot og SONY blog version.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:35 
Hvis du skal se det på PS3 er du vidst nødt til at bruge den dedikerede YT-app. I browseren begrænser den sig vidst til 240p.

Jeg kunne dog ikke finde noget på YT der var i ordentlig kvalitet, hvilket var grunden til at jeg endte på Gamespot.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/08-14 11:35, rettet 15/08-14 11:35 
Camous>
Ja, da! Lad os få folk fra film branchen involveret. De har jo en så fantastisk intuitive forståelse for spilkunst.

Guillermo Del Toro er netop kendt for flere gange at forsvare spilkunst (og hele konceptet med spil som kunst), og repræsentere spilmediet. Det er alment kendt at hans yndlingsspil er Ico og Shadow of the Colossus.
Han har været involveret i andre spilproduktioner førhen, der desværre er blevet annulleret eller i limbo (pga. andre faktorer som f.eks. THQ's konkurs)

Konsolkongen>
Jeg kan kun se det som noget meget positivt at Guillermo Del Toro er med.

Væsentlig mere end Kojima i hvert fald. Spørgsmålet er bare hvad hans rolle helt nøjagtigt er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:38, rettet 15/08-14 11:38 
Det er jeg bestemt ikke enig med dig i. Synes Kojima er kommet på utallige geniale påfund i hans Metal Gear-serie alene. Men hvor god han er til gyserspil skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg tror at de to sammen kan formå at skabe noget rigtig interessant :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/08-14 11:43, rettet 15/08-14 11:44 
Konsolkongen>
Jeg kan kun se det som noget meget positivt at Guillermo Del Toro er med.

Også her. Det er næppe ham som skal lave spillet alene men have fokus på det cinematiske, stemning og historie. Jeg er optimist efter at have prøvet Plettede Trusser.
SonicSonicSkrevet 15/08-14 11:45, rettet 15/08-14 11:48 
Jauw, P.T blev da lige prøvet, og jeg er en anelse mere positiv over et nyt Silent Hill. De skal bare lave det freaky as fuck, så er jeg en glad mand :)

Jeg elskede den der uneasy stemning i SH3. Så godt!

:Edit: Bonusvideo https://www.youtube.com/watch?v=Wz3ufaZCoVw
Parental Advisory: Explicit Lyrics
CamousCamousSkrevet 15/08-14 11:51, rettet 15/08-14 11:52 
Bare fordi man godt kan lide gode spil betyder ikke at man forstår hvordan de skal laves, ellers ville der ikke være så mange elendige spil derude. Og Kojima's fulde indblanding betyder meget mere fordi han rent faktisk har lavet mange fantastiske spil siden 80'erne.

Gorilla's claim to fame er et par film, som på ingen måder giver ham spiludviklings kundskaber, og en generelt interesse for spil. Jeg vil vove og sige at jeg ville have været lige så begejstret hvis de havde valgt en tilfældig person fra gaden.

Men lad os da bare vent og se.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 11:54 
Konsolkongen>
Synes Kojima er kommet på utallige geniale påfund i hans Metal Gear-serie alene. Men hvor god han er til gyserspil skal jeg ikke kunne udtale mig om. Jeg tror at de to sammen kan formå at skabe noget rigtig interessant :)

Om ikke andet, så betyder det da som minimum at vi får høj kvalitet og ikke et broken mess, som de sidste 2 SH'er.
Om det bliver Silent Hill, Silent Hill og et godt spil, er så spørgsmålet.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 11:55, rettet 15/08-14 11:56 
Camous>

Der står jo ingen steder at han ene mand skal stå for spillet. Prøv nu at slappe af før vi ved mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 15/08-14 12:01 
De sidste 10 år har læret mig altid at forvente de væreste når det kommer til Japanske spil, og specielt Konami, så bliver jeg aldrig skuffet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 12:07 
Så vi skal høre på dit brok, bare fordi det er en vane? Træls :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 15/08-14 12:08, rettet 15/08-14 12:09 
Jeg er ret meget oppe at køre, i hvert fald. Kojima har det med at blive lidt for kompliceret og dvæle en tand for meget i sin fortællestil, men den tekniske side af hans spil er oftest imponerende. Derfor synes jeg det er genialt, hvis Del Torro kan trække den uhyggelige og decideret klamme (på den gode måde) stil ind i Silent Hill universet, hvilket Kojima nok ikke ville kunne for sig selv. Psykologisk horror er der, hvor Silent Hill seriens bedste spil har fungeret optimalt, og det er spot on i PT.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
CamousCamousSkrevet 15/08-14 12:12 
Ikke helt så træls som de sidste 10 år har været for mig som fan af Japanske spil. Men begge er da vist rimelig meget first world problems.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:16, rettet 15/08-14 12:16 
^ Jo, for os andre ;)

@KTC: Enig, men historierne i Silent Hill universet er da også typisk rimelig convoluted, så der passer Kojima vel meget fint ind :)
j/k
CamousCamousSkrevet 15/08-14 12:22, rettet 15/08-14 12:25 
Forstår ikke helt hvorfor folk bliver så ked af det når man deler mening der er negativt. Skal alt man deler på forum være positivt og optimistisk? Er det brok hvis man synes dårligt om noget? Det er da en underlig holdning.

Jeg skal da nok nævne at mange folks positive attitude imod ting jeg hader i branchen irritere mig lige så meget, men jeg går ikke og klager over det til folk, jeg ignorere det bare.
KTCKTCSkrevet 15/08-14 12:26, rettet 15/08-14 12:27 
@slk486: Ja, men det er altid på en lidt "fjollet" måde, som jeg bestemt ikke har lyst til at opleve i Silent Hill, specielt oven på de senere fortolkninger (både film og spil) af spillets univers, som har været helt misforståede, hvis du spørger mig.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:29, rettet 15/08-14 12:33 
Ja, det er nok rigtigt.

@Camous: Det er måden, ikke intentionen.
j/k
CamousCamousSkrevet 15/08-14 12:34, rettet 15/08-14 12:37 
Sådan er min stil på skrift altså, og der er desværre ingen ignore funktion på P:R.
JmogJmogSkrevet 15/08-14 12:37 
Camous>
Forstår ikke helt hvorfor folk bliver så ked af det når man deler mening der er negativt. Skal alt man deler på forum være positivt og optimistisk? Er det brok hvis man synes dårligt om noget? Det er da en underlig holdning.

Jeg skal da nok nævne at mange folks positive attitude imod ting jeg hader i branchen irritere mig lige så meget, men jeg går ikke og klager over det til folk, jeg ignorere det bare.

Det der nok tirrer folk her er at du er en anelse pessimistisk. Det kunne jo tænkes at Del Toro står for den visuelle stil i spillet. Hans visuelle stil er noget af det mest interessante i filmbranchen og den er ofte ekstremt inspireret af horror og de mørkeste udgaver af klassiske eventyr. Det lyder da som noget, der kun kan gøre SIlent Hills mere interessant.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:42, rettet 15/08-14 12:42 
Camous>
Sådan er min stil på skrift altså, og der er desværre ingen ignore funktion på P:R.

Det ville nok bringe mere fnidder end lykke, med en sådan funktion. Som Jmog skriver; en "anelse" pessimistisk og jeg vil tilføje "overdramatisk", men det er jo ikke alt dit indhold, der kommer sådan igennem.
j/k
SumezSumezSkrevet 15/08-14 12:45, rettet 15/08-14 12:49 
Konsolkongen>
Det er jeg bestemt ikke enig med dig i. Synes Kojima er kommet på utallige geniale påfund i hans Metal Gear-serie alene.

Jeg er stor fan af MGS-serien, så ikke noget der. Men hans "sans" for historiefortælling er ikke skidekompatibel med SH-seriens subtile måde at fortælle en historie på. Og MGS4 repræsenterer også et skræmmeeksempel på hvor galt det kan gå når han lader det køre for langt ud. MGS2 var til gengæld (når man lærte at tage et par skridt tilbage og værdsætte det) et fantastisk balancepunkt mellem "god historie" og "alt for langt ude", der fungerede på sine helt egne præmisser.

Camous>
Gorilla's claim to fame er et par film, som på ingen måder giver ham spiludviklings kundskaber

Du skal nok heller ikke regne med at han er med som spil/gameplay/level-designer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 15/08-14 12:46 
Som sagt, de sidste 10 års spil historie har efterladt mig meget bittert, så pessimisme forekommer mig meget naturligt. Fool me once, som man siger...

Og overdramatisk er rent faktisk min kerne skrive stil, jeg elsker den stil af ironiske grunde.
slk486slk486Skrevet 15/08-14 12:47, rettet 15/08-14 12:49 
"Bitter" er et godt ord til at beskrive det, ja ;)

Ofte hjælper det at prøve at tyde intentionen, i stedet for at læse det, der faktisk bliver skrevet - især vigtigt på internet fora.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 13:38 
Sumez>
Jeg er stor fan af MGS-serien, så ikke noget der. Men hans "sans" for historiefortælling er ikke skidekompatibel med SH-seriens subtile måde at fortælle en historie på. Og MGS4 repræsenterer også et skræmmeeksempel på hvor galt det kan gå når han lader det køre for langt ud. MGS2 var til gengæld (når man lærte at tage et par skridt tilbage og værdsætte det) et fantastisk balancepunkt mellem "god historie" og "alt for langt ude", der fungerede på sine helt egne præmisser.

Jeg har faktisk ikke spillet et eneste spil i SH-serien endnu, så du kan meget vel have ret i det første :) Jeg vil dog rigtig gerne og har overvejet at gå i gang med dem. Kan man spille dem uafhængigt af hinanden? Jeg tænker lidt at kigge nærmere på HD collection da den skulle være så smadret, men er heldigvis blevet patchet i mellemtiden :)

Jeg kan ikke huske at jeg havde nogen problemer med historien i MGS4, men det har vi snakket om før :)

Ang MGS2 så er jeg helt enig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/08-14 13:40 
Du kan spille dem helt uafhængigt af hinanden. Start med 2 - det er det bedste, men spil PS2 eller Xbox udgaven. Det taber noget af stemningen med den lidt for rene grafik i HD collectionen.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 13:45 
Det var også mest for at slippe for at skulle importere US udgaven af SH2 da jeg går ud fra at den er 50Hz only i EU :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/08-14 13:49, rettet 15/08-14 13:50 
Hmm.. Checker lige i aften, men Xbox udgaven er nok under alle omstændigheder det bedste valg - der kører de fleste af spillene også 50/60 efter systemet.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 13:53 
Det skal helst være PS2 eller PS3. Larmen fra Xbox'ens harddisk og den dårlige controller orker jeg næsten ikke :) Og HD collection gad Konami ikke patche til Xbox 360 :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 15/08-14 14:08, rettet 15/08-14 14:09 
slk486>
Du kan spille dem helt uafhængigt af hinanden. Start med 2 - det er det bedste, men spil PS2 eller Xbox udgaven. Det taber noget af stemningen med den lidt for rene grafik i HD collectionen.

Start med 2 hvis du vil opleve spillets unikke tilgangsvinkel til historiefortælling (og den måde spildesignet benyttes som et element i den, uden man nødvendigvis bemærker det).
Start med 1 hvis du bare vil have et rigtig solidt og stemningsfyldt gyserspil, og et af de mest uhyggelige spil nogensinde. 2'eren er godt, men ikke særlig uhyggeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 14:12 
Jeg har lige læst mere op på deres patches. Det bliver PS2 ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/08-14 14:19, rettet 15/08-14 14:26 
360'eren er bagudkompatibel med Silent Hill 2 - just saying ;)
j/k
slk486slk486Skrevet 15/08-14 14:21, rettet 15/08-14 14:21 
Sumez>
2'eren er godt, men ikke særlig uhyggeligt.

Nej, måske mere creepy, spooky og stemningsfuldt end direkte uhyggeligt.

Får helt lyst til at spille 1 og fremefter igen nu.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-14 14:33 
slk486>
360'eren er bagudkompatibel med Silent Hill 2 - just saying ;)

Men det er stadig ikke en god controller ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig