X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Zelda: Breath of the Wild


Reply
WehnerWehnerSkrevet 10/06-14 19:37 
Snakker vi open world Zelda for alvor? Så skal jeg da vist have en Wii U engang.

http://www.gametrailers.com/videos/l8com0/zelda--wii-u-e3-2014--debut-presentation
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
494 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Reply
3of193of19Skrevet 04/03-17 12:07 
Et patchen ikke bare DLC opdateringen?
JmogJmogSkrevet 04/03-17 12:20 
Primært, jo. Angiveligt skulle der også være en framerate forbedring, men det behøver jo ikke betyde "vi fiksede det!". Det kan blot være 1-2fps mere i slemme områder.

At dømme efter DFs teorier så er det et memory bandwidth problem. Måske kan man ikke optimere sig ud af det og de bliver nødt til at nedgradere nogle grafiske features. En dynamisk opløsning istedet for låst 900p ville nok være det med mindst negativ effekt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-17 12:30 
Kan næsten ikke se forskell på wii u og switch i grafik , fra zelda spillet.

https://youtube.com/watch?v=eUSKTp_uvHQ
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RaGeRaGeSkrevet 04/03-17 13:18 
Det glæder mig at forskellen er så lille, så kan jeg med ro i sjælen nyde spillet på Wii U.

Jeg har heller ikke travlt med at købe en switch og trist Nintendo altid satser på svag hardware så det begrænser deres muligheder i kommende spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/03-17 13:59 
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
WehnerWehnerSkrevet 04/03-17 14:59 
ChronoSousa>
Kan næsten ikke se forskell på wii u og switch i grafik , fra zelda spillet.

Det ser jo fremragende ud på Wii U.

Hvad koster en brugt Wii U i GamesTop? :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 04/03-17 15:13 
400kr. Røverkøb.
JmogJmogSkrevet 04/03-17 15:14 
Så for det halve af en Switch Pro controller får du en Wii U konsol og Wii U Gamepad.
WehnerWehnerSkrevet 04/03-17 15:24 
Jeg har lige ringet til butikken i Aalborg Centrum, for det lød da næsten for godt til at være sandt. De oplyste også 1799,- som. Det var for 32GB.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
quadquadSkrevet 04/03-17 15:28 
Jeg er helt væk i den samtale. Hvor påstår at I at jeg kan få en backup Wii U til 400kr?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-17 17:19, rettet 04/03-17 17:20 
Kører stort set ligeså dårligt på Switch som på Wii U :O
https://youtu.be/9yFON2UON3k

Jeg går ud fra at hvis de patcher noget og fikser frameraten så bliver det på Switch. Wii U er de nok ligeglade med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/03-17 17:25 
quad>
Jeg er helt væk i den samtale. Hvor påstår at I at jeg kan få en backup Wii U til 400kr?

Åbenbart ikke en pris for hele kæden. Gamestop Helsingør.
dRxLdRxLSkrevet 04/03-17 19:17 
Jeg vil rigtig gerne have en wii u, tænker 800 er en okay pris for en brugt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 04/03-17 19:18 
Enig. Med dba og guloggratis.dk bugner faktisk ikke af dem.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 05/03-17 09:17 
Min søn vil gerne af med sin 8gb, der næsten ikke har været brugt, hvis der er interesse :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 05/03-17 09:20 
Det har det, hvis prisen er til at have med at gøre. Og så lover jeg at holde på den længere end sidst jeg købte en overskudskonsol fra dig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 05/03-17 09:44 
Ha ha :)
Ved ikke prisen - det må jeg hellere lige undersøge lidt. Lad os tage den over pm ;)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 05/03-17 16:32 
Det lyder godt. Glæder mig til at læse jeres bud.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DunwichDunwichSkrevet 05/03-17 17:07 
Jeg fik næsten 1000 kr, da jeg tradede min snart fem år gamle Wii U, i Gamestop, i sidste uge. Gad godt vide hvad de prøver at tage for den, når de vil sælge den igen. Sikkert 1700-1800,- hvis jeg kender dem ret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-17 17:58, rettet 05/03-17 18:03 
Sådan lidt first impressions herfra. Bortset fra at spillet til tider kører så dårligt at jeg i starten troede at der var noget galt med min Wii U, så virker det rigtig godt. På trods af en overvældende tomhed til at starte med, så har det ikke virket tungt eller deprimerende at spille og finde rundt i, så allerede hér er det uendeligt meget bedre end Twilight Princess :)

Kontrollen er faktisk også rigtig god, noget som serien bestemt ikke er kendt for. Jeg er vild med måden hvorpå man hurtigt skifter våben (D-pad plus retning på højre analog). Det er hurtigt, nemt og præcist og det kunne jeg godt tænke mig at andre spille ville benytte sig af også :)

Jeg er normalt ikke til physics based puzzles, men dem der har været indtil videre har været sjove og for det meste fungeret rigtig godt. Puzzles gentager heller ikke sig selv, de er meget korte og to the point, så man kan komme videre med spillet. Det er rart.

Jeg har dog oplevet en enkelt puzzle hvor man vha. motion control skulle guide en kugle igennem en labyrinth. Det fungerede mildt sagt ad helvede til, da kameravinklen var underlig og kontrollen havde ekstremt meget inputlag. At man så også skulle slutte med at få kuglen til at hoppe ud af labyrinten med en meget præcis bevægelse hjalp heller ikke.

Spillet har også en stor mængde systemer der hele tiden kører i baggrunden. Så mange at man næsten føler at det er dét Metal Gear Solid V vi aldrig fik. Kulde, varme og regn spiller f.eks. en betydning.
Jeg kom til at sætte ild til mig selv så mange af mine ting gik i stykker. Jeg har dog ikke kunne få Link til at kaste op endnu, ved at spise dårlig mad.

Jeg ved ikke hvor meget mere jeg kommer til at spille af Wii U-versionen da jeg allerede har købt til Switch også, som jeg regner med at købe næste måned. Var det ikke for nogle vildt underlige og meget hæftige performance problemer, da spillet 95% af tiden kører perfekt, så ville der ikke være ret meget at sætte en finger på umiddelbart.

Jeg håber at spillet byder på nogle mere traditionelle dungeons når man kommer længere ind i det, for puzzles virker som sagt umiddelbart godt skruet sammen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/03-17 19:33 
Konsolkongen>
Jeg har dog oplevet en enkelt puzzle hvor man vha. motion control skulle guide en kugle igennem en labyrinth. Det fungerede mildt sagt ad helvede til, da kameravinklen var underlig og kontrollen havde ekstremt meget inputlag. At man så også skulle slutte med at få kuglen til at hoppe ud af labyrinten med en meget præcis bevægelse hjalp heller ikke.

På Switch versionen kan man slå motion-controls fra, måske noget man kan på Wii U også?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-17 19:45 
Tror jeg ikke. For jeg spiller med Pro controller og kunne ikke spille den del uden at tage gamepad'et frem :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 05/03-17 20:56 
De framedrops er vidst også i switch versionen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-17 23:36 
Ja, men ikke hvis man spiller i handheld mode. DF siger også at det lader til at ske på forskellige tidspunkter, så jeg håber lidt på at landsbyerne i Switch-versionen ikke tvinger den i knæ som Wii U'en. Det testede de ikke i deres videoer :)

Måske nogen her kan be-/afkræfte det? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 06/03-17 00:42 
Er ikke selv nået til nogen landsbyer, men har oplevet framedrops flere gange ved bare at rende rundt på plateauet. At slå magnetisme mode til bringer den øjeblikkeligt ned på 20fps udendørs. I håndholdt er den stadig låst til 30fps.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-17 07:23 
Jeg mindes så ikke at magnetisme er garanteret 20fps på Wii U. Der har ganske sikkert været framedrops, men jeg mener bestemt at det har kørt helt fint flere gange.

Jeg formoder at Switch-versionen trods alt overordnet kører langt bedre jvf. alle de 10/10 anmeldelser. Ikke at det har været direkte gamebreaking endnu, men når byer tilsyneladende betyder locked 20, så er de virkelig alt andet end sjove at bevæge sig rundt i og udforske. Intet spil der kører så dårligt har fortjent perfekte scores :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-17 16:01 
Jeg kommer næppe til at bruge Switch håndholdt ret ofte (har endnu ikke prøvet), men gør den mere stabile framerate i håndholdt reelt noget for spiloplevelsen? Det der pt irriterer mig i docket 900p er jaggies.

Hvis forstået korrekt, så er den "største" forskel på Wii U- kontra Switch-udgaven mere crispy grafik/tekst/ikoner i sidstnævnte (og tydeligere teksturer lige ud for kameraet > bedre bilinear filtering).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-17 16:41 
Ja, frameraten er super irriterende i Wii U-versionen når det slår over i 20fps. Så det vil ganske sikkert føles bedre i handheld mode på switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-17 17:23, rettet 06/03-17 19:43 
Jeg render fortsat rundt og udforsker startområdet, lige efter man kommer ud af hulen, hvor det første jeg bemærkede var "grafisk slør" (fra klitterne/bakkerne) ved at panorere kameraet til siderne. Men her er jo ikke ligefrem "landsbyaktivitet", så håber da ikke, det bliver meget værre.

Men som du selv nævnte - med de høje karakterer bliver det næppe altødelæggende for spiloplevelsen (ved så ikke hvor mange/om nogen anmeldere ligefrem skiftede til kun at spille håndholdt).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/03-17 23:19, rettet 06/03-17 23:19 
Lige et (sikkert alment udbredt for spil) tip til at få en langt mere flydende spiloplevelse i docked:

Visse fjernsyn har en "spiltilstand", som mit Pana normalt er sat til. Den gør dog ingen forskel på det grafiske slør i omgivelserne under kamerapanorering i Zelda (sløret opleves også håndholdt, men i mindre grad).

"Intelligent Frame Creation" på maksimum fjernede sløret (middel og minimum gør ingen forskel). Det forventede jeg også, men bruger aldrig indstillingen, så havde glemt den.

Jeg kommer foreløbig ikke til at slå den indstilling fra i det her spil. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/03-17 23:36, rettet 06/03-17 23:38 
Du har lige mangedoblet input laggen gevaldigt ved at slå det til. Dit TV hverken kan eller skal kompensere for at udviklerne ikke har kunne finde ud af at lave spillet ordentligt. "Intelligent frame creation" er fandens værk på moderne fjernsyn, både hvad spil angår, men bestemt og film. Det ødelægger billedet ved at tilføje falske frames der aldrig har eksisteret.

Beklager, det sure opstød, men det er virkelig et dårligt råd :)

"Game mode" er det rigtige valg til spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 07/03-17 00:16 
Enig. Du har lige nedsat dine reaktionsevner i spillet gevaldigt.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/03-17 02:00, rettet 07/03-17 02:01 
Jeg ved det er et "kosmetisk trick" og i konflikt med spiltilstanden - der heller kan vælges som indstilling når IFC er slået til - men kamerapanoreringen er så meget mere flydende :P Får næsten spat af at slå IFC fra igen :/

Måske et spørgsmål om tilvænning? Jeg har endnu ikke mærket den større lag synderligt med IFC, men render også kun stadig rundt og finder ingredienser til opskrifter, fanger krittere, nakker vildsvine og (svage) trolde og andet kræ ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 07/03-17 08:10, rettet 07/03-17 08:10 
Spillet har den der mekanik med at du får sådan et "bullet time" agtigt modangreb hvis du timer et dodge præcist. Kan forestille mig at det bliver noget sværere at ramme korrekt når du slår en feature til der pr. definition tilføjer mindst 3-5 ekstra lag frames?
Zelda er måske ikke spillet hvor input lag har den største betydning, men helt generelt synes jeg at den slags lag er noget som altid er meget svært at bemærke når det er der, men når det ikke er der, er forskellen som regel virkelig tydelig. Selv I et hurtigt actionspil som Rainbow Islands, som jeg har spillet rigtig meget, kan jeg ikke opfatte med det samme om jeg bliver udsat for input lag (som f.eks. i Taito Legends udgaven) - men effekten kan tydeligt ses da jeg spiller meget, meget ringere under de omstændigheder.
Men alt efter hvilken type spil du spiller, ja, så KAN du kompensere for input lag. Men det bliver aldrig særlig rart. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 07/03-17 08:42 
SkyblazeR>
"Intelligent Frame Creation" på maksimum fjernede sløret (middel og minimum gør ingen forskel). Det forventede jeg også, men bruger aldrig indstillingen, så havde glemt den.

Jeg kommer foreløbig ikke til at slå den indstilling fra i det her spil. :)

To each his own, men "oh dear god" :o

"Game mode" er det ENESTE rigtige valg, til spil :D
j/k
JmogJmogSkrevet 07/03-17 11:54 
Ahh, det er som sådan ikke rigtigt. Et hvert mode kan være lige så godt som game mode, hvis man slår de rigtige ting fra. Game mode på de fleste tv laver grimme ting med farver og kontrast, så hvis ens yndlings filmmode allerede er sat til at slå alle filtre og andre lag-ting fra, så er det spilmæssigt lige så godt.
JmogJmogSkrevet 07/03-17 11:56 
Kan godt lide at man ikke tutoriales til døde. Opdagede ved et tilfælde her forleden, at hvis man står et højt sted og får græsset længere nede til at brænde (eksplosive tønder, fire arrows etc.) så giver det varm luft, så man får opdrift med sin paraglider.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-17 13:12 
Jmog>
Ahh, det er som sådan ikke rigtigt. Et hvert mode kan være lige så godt som game mode, hvis man slår de rigtige ting fra. Game mode på de fleste tv laver grimme ting med farver og kontrast, så hvis ens yndlings filmmode allerede er sat til at slå alle filtre og andre lag-ting fra, så er det spilmæssigt lige så godt.

Det er ikke korrekt. Måske på enkelte TV, men bestemt ikke på dem alle :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/03-17 15:14, rettet 07/03-17 15:15 
@Jmog

Game mode på mit Panny VT60-plasma optimerer inputlaggen og bevarer samtidig min (låste) manuelle billedindstilling (brugte 8 timer på en kalibrering med X-Rite Colormunki Display for et par år siden). Ved ikke mht andre tv.

@Konsolkongen
@slk486

IFC er generelt en skidt ting at slå til i spil, I know. Jeg skal da også være den første til at slå IFC fra på mit Panny og aktivere game mode igen, hvis IFC forringer min oplevelse af den ellers suveræne spilmekanik. :) Det kræver lidt mere tid med spillet (uden bare at rende rundt og indsamle ting til madopskrifter :P).

Sumez>
Spillet har den der mekanik med at du får sådan et "bullet time" agtigt modangreb hvis du timer et dodge præcist. Kan forestille mig at det bliver noget sværere at ramme korrekt når du slår en feature til der pr. definition tilføjer mindst 3-5 ekstra lag frames?
Zelda er måske ikke spillet hvor input lag har den største betydning

Jeg har prøvet det modangreb en enkelt gang (sjovt nok mens IFC var slået til), men det kom bag på mig. :)
Jeg skal have prøvet, hvorvidt modangrebet kan gøres mere bevidst. Hvis det volder problemer med IFC, så slår jeg det fra. Den slags modangreb er jo noget af det, der virkelig gør et spil *sjovt* :)

Sumez>
Zelda er måske ikke spillet hvor input lag har den største betydning

Det var min tanke, så hvis IFC ikke giver en mærkbart ringere spiloplevelse, så er det vel et acceptabelt kompromis (at ofre inputlag for at få mere problemfri kamerapanorering).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 07/03-17 15:16 
Men kører spillet virkelig så ringe at man er nødt til at benytte den form for frame buffering effekter for at gøre det behageligt at se på? Da jeg prøvede det på Switch forleden dag syntes jeg oplevelsen var præcis som i alle andre tredjepersonsspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-17 15:19 
Det kører ikke SÅ ringe at jeg ville ofte inputlaggen til fordel for sæbeopera-effekten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/03-17 15:22, rettet 07/03-17 15:23 
Jmog>
Ahh, det er som sådan ikke rigtigt. Et hvert mode kan være lige så godt som game mode, hvis man slår de rigtige ting fra. Game mode på de fleste tv laver grimme ting med farver og kontrast, så hvis ens yndlings filmmode allerede er sat til at slå alle filtre og andre lag-ting fra, så er det spilmæssigt lige så godt.

Ja ja, potato potato ;)

"game mode", som i slå alt det lort fra og sørg for du har lavest mulig input lag.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/03-17 15:23 
Som sagt er det ikke tilfældet på rigtig mange tv :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/03-17 16:38 
Helt enig - på de fleste tv skal man vælge den specifikke game mode :)
j/k
JmogJmogSkrevet 07/03-17 17:11 
Jeg tror dig. På mit eget VT50 plasma og mit LG OLED føles dog identisk inputlag mæssigt om jeg kører i THX (Panasonic) eller ISF (LG) efter jeg slog alle de fjollede ting fra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-17 15:43 
DF kigger på Switch vs Wii U længere inde i spillet (byerne):
https://youtu.be/NhoiGxl6bnE

Jeg forstår ikke deres konklusion hvor de får det til at lyde som om Switch kun er lidt bedre end Wii U. Forskellen er nat og dag. På Wii U kører spillet konstant 20fps i byerne (selv den første stald man møder - en enkelt bygning) uden nogensinde at stige til 30. På Switch kører det stabilt 30 med meget få drops. Det er sgu en forskel der er til at føle på, for det kører så skidt på Wii U at byerne slet ikke er sjove at udforske og det er trods alt heri man finder sidequests primært :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 08/03-17 15:55 
Nu har jeg ikke hørt videoen til ende, men beskrivelsen er da meget klar.

This time we're stress-testing the GPU and find that Switch pulls ahead significantly.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-17 15:56 
Det er ikke hvad de siger. Læste ikke beskrivelsen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/03-17 17:10, rettet 08/03-17 17:11 
Jeg forstår det mere som de ikke helt syntes at det er opgraderingen værd på Switch hvis man kun vil spille docked ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-17 17:50 
Det vil jeg mene den er. Men nu har jeg selvfølgelig også købt begge versioner. Jeg gider ikke spille Wii U mere og venter i stedet til jeg køber en Switch næste måned :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
494 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me