X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Cuphead


60 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/06-14 12:48 
Der var det dér Cuphead spil der blev teaset kort under Microsofts E3 show, men der ligger nogen trailere på spillets hjemmeside.

http://www.cupheadgame.com/

Det ser rigtig stilet ud.
slk486slk486Skrevet 10/06-14 13:13 
Ja, det ligner som sagt noget fra en gammel Mickey Mouse tegnefilm. + i min bog :)
j/k
SumezSumezSkrevet 10/06-14 13:58 
Gameplayet ser lidt mere flydende ud nu end det gjorde før, men kunne nok stadig godt bruge noget erfaring for folk der har arbejdet med genren før, hvis det ikke skal ende som et nyt Alien Hominid. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 07/01-16 11:17 
Havde, før idag, ikke set andet end teaseren, og kom i tanke om Cuphead. Så jeg søgte lidt rundt om noget info, og faldt over en 11min video. Jeg må sige at jeg er ret skuffet nu, og håber der er mere indhold når spillet bliver udgivet. Grafikken og animationerne er helt i top, men jeg troede det ville være et run'n gun agtigt spil, men i den video jeg så der render man rundt i en overworld og vælger "baner" som bare er en boss fight?

Så det er boss fights the game med oldschool animations grafik?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 07/01-16 11:51 
Som jeg har skrevet tidligere herinde, var det også noget af det der skuffede mig mest. Kan selvfølgelig sagtens være godt alligevel, men gad nu godt have mere end kun boss kampe.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 07/01-16 11:53, rettet 07/01-16 11:53 
1up>
Så det er boss fights the game med oldschool animations grafik?

Ja, det er et boss-rush-spil i Fleischer-stil.
jaesjaesSkrevet 11/06-16 21:44 
Spillet får nu også mere traditionelle baner. Sikkert positivt for oplevelsen mht. variation og verden/udforskning, men det ser nu en smule generisk ud, IMO.

Noget jeg i øvrigt har lagt mærke til er, at spillet altid ser ret udvasket ud, hvilket måske er at være lidt *for* tro mod inspirationskilderne.

Mest af alt er jeg dog lidt ærgerlig over, at der vel er ret lille sandsynlighed for at se det på andet end XBO og pc (og selvfølgelig måske på fremtidige MS-konsoller, men det ligger jo langt ude i tiden).

"Cuphead Platforming Gameplay Reveal"
SumezSumezSkrevet 11/06-16 22:56 
"Interessant" med et run'n'gun spil hvor samtlige fjender er bullet sponges?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/09-17 08:54 
Cuphead er åbenbart et helt vildt svært spil :P

https://www.youtube.com/watch?v=848Y1Uu5Htk]Warning: watch at own risk[/LINK]" target="blank">Warning: watch at own risk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 06/09-17 09:22 
Han har godt nok også fået meget flak for den "gameplay" video :D
j/k
spectrespectreSkrevet 06/09-17 09:41 
ugh! Det var hårdt at være vidne til....
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 06/09-17 09:44 
Jeg kunne kun holde til at se 5 min. - meget frustrerende :/
SumezSumezSkrevet 07/09-17 09:47 
<3
https://www.youtube.com/watch?v=OOjXaAZHEQE
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 07/09-17 17:27 
Lol! Det er så smadret...
Soren47Soren47Skrevet 08/09-17 19:19 
Måske også meget godt med et svar fra manden bag videoen :)

Link...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/09-17 21:53 
His post was political propaganda for the disenfranchised gamers, the sort who went from Gamergate to the alt-right and elected Donald Trump as president.

Tænk at være så dårlig til spil at når andre nævner det, så er de lige pludselig Nazister. :D
slk486slk486Skrevet 11/09-17 08:59 
Ja, den sætning synes jeg godt nok også var noget ved siden af :D
j/k
SumezSumezSkrevet 11/09-17 12:26 
Det bliver bare bedre og bedre:
https://www.pastemagazine.com/articles/2017/09/videogame-culture-needs-to-stop-fetishizing-skill.html
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 11/09-17 13:19, rettet 11/09-17 13:20 
Det er jeg nu ikke så sikker på han har uret i ;)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 09:33, rettet 29/09-17 09:36 
Ser ud til at få en fin modtagelse:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1440356

Udkommer i dag og PC udgaven vil kunne fåes på både Windows Store (som er crossbuy med Xbox udgaven) og Steam/GoG.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/09-17 09:41 
Nogen feedback fra folk der faktisk plejer at spille den type spil endnu? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 09:49, rettet 29/09-17 09:49 
Ikke jeg har set og det lidt jeg har set fra platformssekvenserne, så ikke alt for lovende ud. Giver det nu stadig chancen, om ikke andet så for stilen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 29/09-17 10:17, rettet 29/09-17 10:18 
Jeg har desværre ikke mulighed for at købe det uanset, da jeg ikke har nogen XBone, men kunne virkelig godt tænke mig at prøve det.

Mest af alt er jeg dog nysgerrig efter om spillet er et tiltrængt comeback for genren (jeg krydser stadig fingre), eller om det er et af de typer spil som vi i mange år fremover skal høre på folk fuldstændig uden indblik i sammenligningsgrundlaget rose ubegrundet. :P (tænk spil som Raptor og Sine Mora) - i en tid hvor spil som f.eks. Gigantic Army til gengæld ingen opmærksomhed får.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/09-17 10:24, rettet 29/09-17 10:26 
Gigantic Army kunne bare komme ud på en ordentlig platform ;)

Spøjst nok ser og hører jeg folk, der ellers spiller masser af klassiske shmups, rose Sine Mora :/
j/k
SumezSumezSkrevet 29/09-17 10:30, rettet 29/09-17 10:31 
Virkelig? Jeg var ikke så hård mod spillet da det kom ud, men dog helt generelt ret skuffet over det.
Men det har ellers virkelig fået tæsk af kendere lige siden, og for det meste er det hele rimelig solide pointer. Mange begræder at det er den slags der har slået mest igennem mainstream-mæssigt, når der findes så mange bedre alternativer derude.

Men jeg vil ikke male fanden på væggen og proklamere at Cuphead falder ind under den kategori, jeg synes det ser ud til at de har været i stand til at råde bod på mange af de problemer spillet havde i de tidligste videoer. Bare ærgerligt at det *heller* ikke kommer ud på en ordentlig platform :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 10:49 
Sumez>
i en tid hvor spil som f.eks. Gigantic Army til gengæld ingen opmærksomhed får.

Jeg synes nu, at jeg har set det nævnt flere gange uden for PR og har også selv købt det, samt flere af deres andre spil af samme årsag, dog uden at have fået det spillet. Der er tale om et niche spil og selv om fans af genren naturligvis gerne så den type nævnt oftere, så er det lidt meget at forlange, at opmærksomheden burde være større. Sandheden er jo at der et hav af mindre perler, som også kunne fortjene lignende bevågenhed. Spiludbuddet er i dag så stort, at selv dedikerede hardcore gamers har svært ved at overskue det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 29/09-17 11:30 
Sumez>
Jeg har desværre ikke mulighed for at købe det uanset, da jeg ikke har nogen XBone, men kunne virkelig godt tænke mig at prøve det.

Cuphead er en Play Anywhere titel, så du kan også købe den på Windows Store til Windows 10 (og får XO udgaven med i købet.
SumezSumezSkrevet 29/09-17 11:41, rettet 29/09-17 11:42 
3of19: Det hjælper mig ikke meget :P

Bede-x>
Der er tale om et niche spil og selv om fans af genren naturligvis gerne så den type nævnt oftere, så er det lidt meget at forlange, at opmærksomheden burde være større. Sandheden er jo at der et hav af mindre perler, som også kunne fortjene lignende bevågenhed. Spiludbuddet er i dag så stort, at selv dedikerede hardcore gamers har svært ved at overskue det.

Der er heller ingen der "forlanger det". Som du siger, er den slags netop nichespil nu om dage. Men Cuphead er -ikke- et nichespil, det er voldsomt populært og næsten alle har hørt om det. Jeg har set folk herude på mit arbejde sidde i pausen og set videoer fra det. Folk der på ingen måde er spilnørder.
Det der så kan være et issue, er hvis Cuphead, som det eneste moderne spil indenfor denne "niche-genre", der faktisk slår igennem, viser sig at være en rigtig dårlig repræsentant for genren. Det er sket mange gange før, og derfor håber jeg at vi er mere heldige denne gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/09-17 13:14 
Har du ikke en gaming PC?
SumezSumezSkrevet 29/09-17 13:51 
Nej
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 29/09-17 13:53 
Tror de fleste er blevet hooked på selve stilen og grafikken uden helt at vide hvad det er. De har set nogle side scrolling baner og tror måske det er et run'n gun når det i realiteten er et boss rush spil.

Er spændt på at se hvor mange der skriver på sociale medier om at det ikke var hvad de troede. Sidder her og venter på min kode til Steam. Giver det et skud iaften.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 13:57 
Greenmangaming har det til ca. 100 kr (Står til 159kr på MS Store):

https://www.greenmangaming.com/games/cuphead/

Cdkeys har det også til lige under 120kr, hvis GMG tilbuddet slutter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 29/09-17 13:57 
Sumez, jeg har heller ingen Gaming PC, men en støjsvag desktop model sat til stue alteret. Den bruger jeg bl.a. til små indie titler som denne.

Har en ekstra til at stå til billige penge ;-)
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 29/09-17 14:03 
Jeg ville hellere smide mine penge efter en streaming-PC, men en bare nogenlunde habil stationær PC er desværre dyrere end man skulle tro.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/09-17 15:33 
Bede-x>
Greenmangaming har det til ca. 100 kr (Står til 159kr på MS Store):

https://www.greenmangaming.com/games/cuphead/

Cdkeys har det også til lige under 120kr, hvis GMG tilbuddet slutter.

Men så får man vist kun PC udgaven, eller?
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 15:41 
Ja, det er Steam udgaven de sælger. Er det vist også ved Cdkeys i det her tilfælde, selv om de nogle gange har solgt Win Store/Xbox nøgler.

Det er i øvrigt til at blive skeløjet af at se på, selv med minimum color bleed (chromatic aberration) slået til..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 29/09-17 17:08 
Det er simpelthen for blurry til mine øjne. Kan ikke holde ud at se på det, så det må blive Steamworld Dig 2 i weekenden, mens jeg håber på en patch.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-17 17:13 
Fucking Chromatic abberation :(

Jeg tror jeg vil have det på samme måde som dig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 09/10-17 17:50, rettet 09/10-17 18:01 
Der har flere gange været problemer af forskellig art med UWP versionen (Win Store) af et givent spil, både tekniske og ikke mindst bare at få det til at downloade. Cuphead lader til at være endnu et:

https://youtu.be/znGSsqKq3n0

I øvrigt tydeligt at se hvor uskarpt det er, i sammenligning med andre spil i filmen. Ved godt det er pointen i Cupheads tilfælde, men finder det virkelig belastende for øjnene.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/10-17 07:24, rettet 11/10-17 07:28 
Spillets side på PC Gaming wiki er blevet opdateret med information om, hvordan man fjerner CA helt og det er ret nemt:

The color bleed option in the menu only increases/decreases chromatic aberration, but does not fully disable it.

Disable chromatic aberration[3]

Go to the configuration file(s) location.

Double-click on cuphead_settings_data_v1_h2385536870 to modify it.

On the right-hand side, look for chromaticAberration followed by a value.

Change the value to 0.0. Result should be: "chromaticAberration": 0.0.

Click OK to apply the changes.

https://pcgamingwiki.com/wiki/Cuphead#Game_data

Brugere har også fundet en del test levels i GoG/Steam udgaverne, som er nemme at få adgang til:

https://www.reddit.com/r/Cuphead/comments/74rdgb/i_discovered_some_test_levels_in_the_game_for/

Ser dog ud til at påvirke ens save, så nok bedst kun at gøre det på et seperat save game.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
solid snakesolid snakeSkrevet 31/10-18 21:48, rettet 03/11-18 19:04 
https://www.mtcgame.com/da-DK/xbox-games-eu/cuphead-xbox-games-eu

Er der nogen der kender dette sted, jeg vil købe Cuphead til X Box One. (EU version), jeg kan vælge og give 159kr på konsollen, men hvis der er andre billige steder benytter jeg naturligvis det.

Eller er der nogen der ved hvor det evt er billigere?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 20/03-19 17:23 
Switch-udgave annonceret
https://www.youtube.com/watch?v=JvwkS900oZE
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/07-20 09:39 
Nu også ude på PS4.
millenniummillenniumSkrevet 29/07-20 09:53 
149kr i EU PS Store.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-20 11:13 
Var der ikke en fysisk udgivelse på vej via LRG?
DunwichDunwichSkrevet 09/07-22 13:04 
Spillet er i hvert fald ret godt, og nogle steder næsten fremragende.

Jeg har gennemført world 1 og er næsten igennem world 2 nu - mangler to boss fights. Jeg er ikke super god til Contra spillene feks, men Cuphead der i mod, må jeg erkende, at jeg sagtens kan finde ud af; Modsat Contra, bliver jeg aldrig sur på Cuphead, hvis jeg fejler, og det må tilskrives spillets charme og fair play, samt hele dets grafiske udtryk og design, tænker jeg, for jeg er vild med grafikken og hele spillets stil - men nu kan jeg også godt li den type tegnefilm, som det lægger sig op ad.

I går sad jeg en time og næsten minutiøst studerede forskellige fjender, og fejlede flere steder, og pludselig, lidt senere, havde jeg gennemført tre boss kampe + det løse. Det havde jeg ikke troet ville ske, i et spil som Cuphead, for mig.

Det er virkelig et spil der er værd at kigge nærmere på, og specielt hvis man er til genren, og så er det bare et spil som er værd at støtte, mener jeg. Se evt nogle videoer med interviews af udviklerne; De virker meget sympatiske, og vil virkeligt dette spil.

https://www.youtube.com/watch?v=ujkFlNkXMu4

The Delicious Last Course (DLC, hø hø) er også rigtig godt, og mixer spillets gameplay lidt rundt, på en fed måde, og så koster det kun 59 kr. Og det indhold man får, for de få kroner, kunne de sagtens have taget mere for, men valgte ikke at gøre, og det kan man kun bifalde.
BeanoBeanoSkrevet 12/10-22 13:28, rettet 12/10-22 14:12 
Fysisk udgivelse kommer endeligt d. 6. december til PS4, NSW og XB1.

https://www.gematsu.com/2022/10/cuphead-physical-edition-launches-december-6
slk486slk486Skrevet 12/10-22 14:06, rettet 12/10-22 14:07 
Det får også en bred Retail release svjh.

Ah, nevermind - det står der også :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/10-22 14:12 
Ja, den nøjes jeg også med :D
SumezSumezSkrevet 12/10-22 15:24 
Langt om længe en udgivelsesdato. Glæder mig til at prøve spillet rigtigt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig