X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bloodborne fra From Software (Project Beast)


Svar
SumezSumezSkrevet 03/05-14 12:48 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 30/03-15 18:15 
WTF? Nu har jeg brugt al den tid på at klare ham og så er det bare en blindgyde bag ham??

Well played, From Software. I fucking møgsvin.
--Skrevet 30/03-15 18:16 
:D :D :D :D :D :D :D :D :D D !!!!!!!!!!!!!!
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 30/03-15 18:17 
DU har så også brug for det item den droppede, Den gir muli8ghed for at købe en nøgle til 10k som er nødvendig for at komme videre senere
--Skrevet 30/03-15 18:18 
Du behøver da ikke at købe en nøgle? :/?
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 30/03-15 18:21 
Emblem så. Det åbner porten foran katedral plaza.
--Skrevet 30/03-15 18:26 
Den kan du tilgå via det tårn, hvor du arbejder dig ned igennem mørket. Mener det er efter kampen mod Blood Starved beast bossen, at der åbnes for døren i cathedral ward (til højre efter laternen). Nu den kom op, så har jeg faktisk lige lavet en trophy guide video på områden :P

Bloodborne - 2 silver trophies, in 2 minutes (Rune Master & The Source of the Dream)
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 30/03-15 18:57 
Vovede mig længere og længere ind i ukendt territorie. Fandt en laaaaang snæver passage med et kæmpe vildsvin for enden.

"Hell no!" Tænkte jeg modigt og kravlede op af en stige. Af rent tilfælde fandt jeg mig pludselig direkte bag den. Der blev serveret flæskesteg.

Jeg forvildede mig endnu længere ind i byen tungt belæsset med echoes. Gik hele tiden i håb om at finde en genvej, så jeg ikke skulle backtracke hele vejen tilbage for at redde min efterhånden betydelige formue af echoes.

Og så rendte jeg ind i bossfight nummer to. Min reaktion var et højlydt "FUUUUUCK!!!". Men jeg vandt. I første forsøg.

Er det ok at være lidt stolt?

(Indrømmet, det er ikke kun fordi jeg er blevet bedre. Father Gascoigne er nemmere end Cleric Beast)
JmogJmogSkrevet 30/03-15 19:18 
I grunden underligt at man ikke kan bruge lanternerne til at fast travelle fra. Spild af tid at warpe til Hunter's Dream for at komme til et af de andre steder.
3of193of19Skrevet 30/03-15 19:44 
Ja, det er lidt underligt. Ville også have klædt spillet at give option for at hoppe direkte til Hunter's Dream når man dør, istedet for først at vente til der er loadet igen.
JmogJmogSkrevet 30/03-15 20:30 
Så øhh, nogen der ved om det har negativ effekt at dræbe den gamle dame? Hendes racistiske udtalelser var en tand for meget, så jeg kom til at tysse på hende. Med min økse.
JmogJmogSkrevet 30/03-15 21:12 
Kunne ikke rigtigt finde ud af hvad Insight gør, så jeg slog det op. Tilsyneladende gør det spillets fjender sværere. Inklusiv bosserne.

Jeg solgte alle mine Madman's Skulls på stedet.
PapandPapandSkrevet 30/03-15 21:27, rettet 30/03-15 21:29 
Jeg nævnte det på forrige side. :)

At sælge dine Skulls var ikke smart. Når du har dem som Skulls, så tæller de ikke som Insight. Du skal bruge Insight for at bruge klokken, så du kan få hjælp, derfor er de rare at have i baghånden. Forhøjelse af sværhedsgraden skulle først ske ved Insight 15, så bare du holder dig under det. Samtidig bør du være over 10, så du kan benytte Insights til at købe for i den alternative shop i Hunters Dream. Her kan man købe en del guf.

Edit: Der sker i øvrigt ikke noget ved at dræbe den gamle dame - så vidt jeg ved, andet end du mister potentielle sidequests.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 30/03-15 21:30 
Glad for at jeg blev ved, for efter den første boss føles spillet langt mindre uretfærdigt. Jeg er netop kommet til Old Yarnham og den visuelle side bliver ved med at imponere. Det er smukt, smukt, smukt.

Fik tømt min controllers batteri i en spilsession i dag. Drager på påskeferie i morgen, så der går en uges tid, før jeg får spillet videre. Kunne være lækkert, hvis patchen er færdig til den tid.

Et er sikkert, nu kan jeg ikke slippe spillet igen.
JmogJmogSkrevet 30/03-15 21:35 
Papand>
Jeg nævnte det på forrige side. :)

At sælge dine Skulls var ikke smart. Når du har dem som Skulls, så tæller de ikke som Insight. Du skal bruge Insight for at bruge klokken, så du kan få hjælp, derfor er de rare at have i baghånden. Forhøjelse af sværhedsgraden skulle først ske ved Insight 15, så bare du holder dig under det. Samtidig bør du være over 10, så du kan benytte Insights til at købe for i den alternative shop i Hunters Dream. Her kan man købe en del guf.

Hmm, jeg er på Insight 11, men der er ikke nogen ekstra shop. Hvor ligger den?

Hvis jeg kunne sælge min klokke, så røg den med det samme. Min grænse går ved noterne på jorden (som er genialt paranoiafremkaldende), men jeg vil hellere droppe spillet end være nødt til at ringe med klokken. Jeg er dybt allergisk overfor co-op. At have en medspiller ødelægger indlevelsen i verdenen for mig.
--Skrevet 30/03-15 21:42 
Fik soloet 2 bosser her til aften. Nu mangler sidstebossen, men den må vente. Er ved at klippe video sammen.

Jmog, fedt at du fik tjek på det. Og lækkert at du fik nakket Father Gascoigne i første forsøg :)
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 30/03-15 21:42 
I selve huset er der en dør lige overfor bordet du kan opgradere ved. Lige udenfor den finder du den anden shop.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 30/03-15 21:44 
Hvor mange timer har du spillet m1chelsen? Svarer spillets længde til Dark Souls 2, eller er det mere Demon's Souls?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
--Skrevet 30/03-15 21:51 
Jeg vil umiddelbart tro, at jeg har været i gang i cirka 25 timer. Kan man evt. se det nogle steder?

Der er dog stadig nogle af de valgfrie bosser, som jeg ikke har taget.

Af Souls spillene, husker jeg klart DS2 som det længste. Tror jeg tog 45 timer om at gennemføre. Demon´s tog vist 20 timer og Dark Souls 1, 30 timer. Sådan cirka...
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 30/03-15 22:16 
Papand>
I selve huset er der en dør lige overfor bordet du kan opgradere ved. Lige udenfor den finder du den anden shop.

Hmm, der syntes jeg at jeg havde tjekket, men tak for tippet.
3of193of19Skrevet 30/03-15 22:38 
Jmog>
Kunne ikke rigtigt finde ud af hvad Insight gør, så jeg slog det op. Tilsyneladende gør det spillets fjender sværere. Inklusiv bosserne.

Jeg solgte alle mine Madman's Skulls på stedet.

Øm, det var måske ikke så god en ide...
Der er en anden Bath Messenger i Hunter's Dream der sælger ting for InSight...
JmogJmogSkrevet 30/03-15 23:36 
Er det kun det antal man har over 10, som man kan handle for, eller kan man gå i nul?
--Skrevet 30/03-15 23:51 
Du kan handle den i 0 imens shoppen er åben, men kommer den under 10, kan du først åbne den igen, når du har 10.
Spiller nu: Animal Soccer World
OdinOdinSkrevet 31/03-15 02:05, rettet 31/03-15 13:59 
At have en medspiller ødelægger indlevelsen i verdenen for mig.

Vent nu lige med at dømme det ude til du har oplevet, hvordan det rent faktisk fungerer. Jeg hader normalt også multiplayer af præcis samme grund: Det smadrer fuldkommen indlevelsen i et stemningsfyldt spil og jeg undgår det normalt som pesten. Men også her formår Souls-spillene at brillere.

Grund nummer ét: Du spiller allerede multiplayer, og du er ikke engang klar over det. Siden du slog spillet over på Online vil du udover de mere åbenlyse elementer som blodpletter, noter og genfærd opleve en masse små sælsomme og ofte meget subtile måder hvorpå andres spil påvirker dit.

Grund nummer to: Nul samtale mellem spillerne. Ikke ulig Journey, deler man sin korte tid sammen i tavshed. Når du tilkalder hjælp fra en anden spiller, er rå handling deres eneste form for kommunikation. Det, og de få gestures I hver især har. Oplevelsen af en anden spiller er fuldkommen som tilkaldte NPC'er. Rigtige spillere har typisk bare mere taktik og finesse, men bortset fra det, kan du ikke se forskel.

Grund nummer tre: Varighed. En tilkaldt sjæl bliver ikke hængende. Man kalder på dem når man er allermest i nød. Hjælpen kommer, giver den en skalle med den pågældende boss, og fordufter så igen. No commitment. No hassle.

Grund nummer fire: Incitamenter. Souls-spillene gør det til en lukrativ forretning at hjælpe andre spillere med bosserne, da begge spillere får det fulde udbytte af en nedlagt boss uanset hvem der leverer det dræbende stød. Og første gang man med hjælp fra en tilkaldt sjæl får nedlagt en kæmpe skiderik, der har voldt én problemer i timevis, er det svært ikke flæbende at kaste sig i armene på ens redningsmand som tak, mens man samtidig sværger, at man en dag vil udvise en anden ung spiller den samme gestus. Som regel bliver der blot bukket erbødigt som tak for kampen, hvorefter ens helt forsvinder ud i mørket igen.

Og ja, i den tid man har gjort sig åben for hjælp, gør man sig også åben for potentielt at blive invaderet af ondsindede sjæle (der typisk er røde for at indikere, at de har dårlige intentioner), men selv her har alle tidligere Souls-spil haft nogle geniale gameplay-elementer, der på længere sigt gør det til en farlig sport for invadøren. I Dark Souls var der en syndens sorte bog, man kunne skrive sine plageånder op i, hvilket gjorde dem til jaget vildt. når man blev slået ihjel af en anden spiller, blev det i spillet betragtet som en synd, som man fik mulighed at melde via bogen. Jo flere der skrev den samme plageånd i deres sorte bog, des hyppigere blev vedkommende invaderet af Darkwraiths, som var spillets automatiserede politistyrke. I bogen kunne man også se den globale "most wanted"-liste. For hver gang en plageånd blev dræbt af en Darkwraith blev han således tilgivet en af sine synder i bogen. Forestil dig lige, hvor meget fred en platugle med tusind liv på samvittigheden får. I Dark Souls II blev politistyrken gjort til en spillerbaseret covenant, hvor samtlige medlemmer havde særligt mandat til at kunne invadere alle spillere med synder på samvittigheden, uanset om disse var åbne for interaktion med andre spillere eller ej. Det var alt, alt for tilfredsstillende at kunne tage ud og smadre griefers og fratage dem deres opsparede souls. Jeg er stadig ret spændt på at se, hvad de har fundet på til Bloodborne på den front.

Få oplevelser i Souls-spillene kan i øvrigt måle sig med dengang jeg blev invaderet af en sindssygt stærk fjendtlig spiller i et bibliotek og jeg med hjertet helt oppe i halsen skjulte mig bag møbler og stakke af bøger, mens han prustende og tydeligt irritabel over min gemmeleg slæbte rundt på et våben, der var større end mig. I tyve minutter sneg jeg mig fra skjul til skjul, og bedst som jeg troede det var ude med mig, var jeg så heldig at kunne tilkalde en anden spiller, der var endnu vildere. Det resulterede i en ti minutter lang Benny Hill-jagt på min plageånd ind og ud af døre og rundt om bogreoler til han til sidst faldt ud fra en balkon og brækkede halsen. Det var episk.

Summa summarum: Uden at jeg endnu ved en skid om, hvordan multiplayer fungerer i Bloodborne, da jeg ikke har fået mulighed for at tilkalde andre endnu, så har alle tidligere Souls-spil stået for den mest sublime og velfungerende form for multiplayer jeg har oplevet: Den type multiplayer der er lavet til folk som mig, der hader traditionel multiplayer. Den type multiplayer der er på *mine* præmisser, på samme tid usynlig og så integral og berigende en del af singleplayer-oplevelsen, at spillet føles tomt uden.

(Bemærk, at alt ovenstående beskriver tidligere spils ad-hoc multiplayer, og ikke decideret co-op med en ven, der er en ny tilføjelse og vistnok fint understøtter stemmekommunikation.)
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-15 09:01 
Du burde skrive noget mere herinde, Odin. Ligesom nogle af Jmogs indlæg er der en herlig entusiasme, der giver en lyst til gå i gang med spil, man ellers ikke lige havde planer om :)

Bloodborne speedruns er forresten allerede nede på 40 min:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-03-31-watch-someone-complete-bloodborne-in-40-minutes
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-15 09:19, rettet 31/03-15 09:28 
Du har mange fine pointer omkring multiplayer, Odin. Du glemmer dog at nævne at det desværre gør spillet fornærmende let. Har man problemer med en boss alene, så føles det så uroligt cheap at tilkalde hjælp fra andre, for sejren er næsten garanteret.
Jeg sad med en følelse af at have snydt mig igennem, de få gange jeg brugte det i Dark Souls II, så jeg kan sagtens forstå hvis Jmog tøver med at bruge det.

Det jeg selv gjorde når jeg havde problemer med en boss, var at efterlade mit summon sign, så jeg kunne hjælpe andre, og derved lære bossen at kende under mere kontrolerede forhold. Hvorefter jeg så forsøgte mig i singleplayer igen, indtil de blev klaret.
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 31/03-15 09:48 
Til det har jeg kun én ting at sige: Ornstein & Smough.
Var det ikke for muligheden for at tilkalde hjælp, havde spillet stået ugennemført på hylden den dag idag. ^_^

Men du har naturligvis ret. Det er bare super rart at have muligheden, når frustrationen truer med at sende spillet til de fortabte hyldemeter. Det er helt op til en selv at forvalte (mis)bruget, og jeg gjorde selv en ihærdig indsats for kun at bruge det, når jeg var lige ved at miste lysten til at fortsætte (typisk efter et par dages forgæves kamp).
Det har til gengæld været en utroligt berigende oplevelse at blive tilkaldt af andre, purunge spillere. Med et galant buk og en "Stand back, young sir. I've got this" gesture gav man lige en tidlig boss tørt på og blev mødt af en beundring og taknemmelighed der er svær at kvantisere (især fordi den eneste måde de typisk kan udtrykke sig på er ved at løbe sejrsrunder og fist pumpe).
OdinOdinSkrevet 31/03-15 09:50 
Bede-x>
Du burde skrive noget mere herinde, Odin. Ligesom nogle af Jmogs indlæg er der en herlig entusiasme, der giver en lyst til gå i gang med spil, man ellers ikke lige havde planer.

Oh, you flatter me, sir. ^_^
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-15 11:17, rettet 31/03-15 11:17 
Odin>
Få oplevelser i Souls-spillene kan i øvrigt måle sig med dengang jeg blev invaderet af en sindssygt stærk fjendtlig spiller i et bibliotek og jeg med hjertet helt oppe i halsen skjulte mig bag møbler og stakke af bøger, mens han prustende og tydeligt irritabel over min gemmeleg slæbte rundt på et våben, der var større end mig. I tyve minutter sneg jeg mig fra skjul til skjul, og bedst som jeg troede det var ude med mig, var jeg så heldig at kunne tilkalde en anden spiller, der var endnu vildere. Det resulterede i en ti minutter lang Benny Hill-jagt på min plageånd ind og ud af døre og rundt om bogreoler til han til sidst faldt ud fra en balkon og brækkede halsen. Det var episk.

Det lyder godt nok grineren! Det giver mig helt lyst til at købe Bloodborne - til trods for, at jeg er overbevist om, at det ikke er et spil for mig...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-15 12:46 
Odin>
Til det har jeg kun én ting at sige: Ornstein & Smough.
Var det ikke for muligheden for at tilkalde hjælp, havde spillet stået ugennemført på hylden den dag idag. ^_^

Men du har naturligvis ret. Det er bare super rart at have muligheden, når frustrationen truer med at sende spillet til de fortabte hyldemeter. Det er helt op til en selv at forvalte (mis)bruget, og jeg gjorde selv en ihærdig indsats for kun at bruge det, når jeg var lige ved at miste lysten til at fortsætte (typisk efter et par dages forgæves kamp).
Det har til gengæld været en utroligt berigende oplevelse at blive tilkaldt af andre, purunge spillere. Med et galant buk og en "Stand back, young sir. I've got this" gesture gav man lige en tidlig boss tørt på og blev mødt af en beundring og taknemmelighed der er svær at kvantisere (især fordi den eneste måde de typisk kan udtrykke sig på er ved at løbe sejrsrunder og fist pumpe).

Haha det var vidst præcis dér jeg kom til i Dark Souls, før jeg gik død i det. Måske jeg skulle ha' tilkaldt hjælp alligevel? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/03-15 12:52 
Ok, du sælger multiplayer godt, Odin.

Jeg forstår man tilkalder andre med klokken, men hvordan kommer man andre til hjælp? Jeg synes ikke jeg så det nogen steder.

Det er i øvrigt først nu (sidder i toget på vej væk fra min PS4) sunket ind, at jeg ikke kan spille videre før om en uge. Jeg var ikke klar over, at spillet var kommet så meget ind under huden på mig, at jeg var blevet afhængig, for jeg glæder mig allerede enormt til at vende tilbage.

Bloodborne er i høj grad en system seller.
PapandPapandSkrevet 31/03-15 14:34 
Du køber endnu en klokke hos den førnævnte trader, som tager imod Insight som betaling.

Jeg er i øvrigt fuldstændig enig i det Odin skriver omkring multiplayer. Netop den nævnte Ornstein & Smough kamp i DS1 var bare åndssvag svær. Samme mur har jeg endnu et hørt om i Bloodborne, men jeg synes generelt sværhedsgraden er ret høj. Der er en række fjender som fortsat kan one-shotte mig - specielt de lange hyl med sækken på ryggen. De er helt forfærdelige. I Soul's kan man generelt klare det meste med lidt tålmodighed, sådan synes jeg bestemt ikke det hænger sammen i Bloodborne. Det er ikke nødvendigvis dårligt, men det kræver en enorm tilvænning.

For at vende tilbage til multiplayer, så glæder jeg mig meget til at finde ud af hvordan Covenants fungerer i Bloodborne, samt hvordan man har håndteret matchning denne gang. Jeg brugte rigtig mange timer på co-op og pvp i DS 1 og 2.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 31/03-15 16:57 
Nogen der har oplevet at blive invaderet endnu? Bliver der låst op for det efter punkt x?
--Skrevet 01/04-15 10:24 
Jega har oplevet det en enkelt gang. Så vidt jeg har forstået, er det muligt de steder, hvpr det også er muligt at hente hjælp. Om de første par områder er undtaget kan jeg ikke svare på, dog ville det ikke lige From at tage sådanne hensyn :D
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 01/04-15 11:10 
Hvordan sker det - annoncerer spillet at der er en på vej, eller står der bare lige pludselig en foran dig?
--Skrevet 01/04-15 11:30 
Du får en besked som siger at hende klokke damen ringer med en sinister bell eller noget i den stil. Du bliver informeret :)
Spiller nu: Animal Soccer World
OdinOdinSkrevet 01/04-15 11:34, rettet 01/04-15 11:38 
Hvordan sker det - annoncerer spillet at der er en på vej, eller står der bare lige pludselig en foran dig?

Hvis det er ligesom de forrige Souls-spil bliver det altid annonceret ("Dark spirit Kirk has invaded"). Og ens invadør dukker som regel op et godt stykke væk, da han/hun spawner et tilfældigt sted i området, så man har tid til at forberede eller gemme sig.

UPDATE: Ah, M1chelsen kom mig i forkøbet med mere konkret info.
PapandPapandSkrevet 01/04-15 12:30 
Hvis der ringes med klokken for at hente hjælp, så åbner man samtidig op for pvp. I det du ringer med klokken, spawner en dame i nærheden som ringer med en Sinister Bell, der vil tiltrække invaders. Hvis du finder og nakker hende, så lukker du invade-muligheden. Så vidt jeg kan se, så virker det kun i områder hvor bossen fortsat er i levende.

Der findes dog områder hvor damen med Sinister Bell spawner ind af sig selv, så det er selvfølgelig her størstedelen af pvp foregår.

Skulle du komme i kamp mod en anden spiller, så er nøglen at presse hårdt på hvis du får overtaget. Healing er hurtigt og nemt, så det gælder om at forhindre modstanderen i at benytte sig af det. Her foretrækker jeg klart systemet fra Dark Souls med Eastus flasks, som tog noget længere tid at benytte. Kampene i Bloodborne kan trækkes i langdrag alene pga. healing.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
OdinOdinSkrevet 01/04-15 13:58, rettet 01/04-15 18:08 
Så vidt jeg kan se, så virker det kun i områder hvor bossen fortsat er i levende.

Ah. Det er jo fuldkommen som i de andre spil, så. Men fedt, at man har muligheden for at stoppe invasioner. Ikke at det nogensinde var noget udpræget problem i de forrige spil, selvfølgelig, da man som regel først tilkaldte hjælp lige før bossen, hvilket overhovedet ikke efterlod nok tid til en potentiel invadør kunne finde ens verden og trænge sig på. Det virker i øvrigt som om mængden af hjælpere altid har været højere end mængden af invadører, da der typisk går temmelig lang tid fra man blotter sin verden til at man får besøg af ubudne gæster. Jeg tænker, at de designerede PvP-områder og -covenants nok tiltrækker en del af dem der ellers ville invadere én. Darkroot Garden i Dark Souls var ihvertfald en fest for PvP'ere.

Balancen har dog altid været god, synes jeg. Der var lige akkurat nok usikkerhed til at det begyndte at knuge i maven, når man øgede sin humanity for at hente hjælp og opdagede, at der ikke var et eneste summon-sign på gulvet foran bossens fog gate. Nogen gange løb man frem og tilbage i flere minutter i sin søgen efter et summon sign i konstant frygt for den der lyd der akkompagnerede beskeden "Dark spirit Jeff The Impaler has invaded".

Jeg kan egentlig også meget godt lide, at systemet for hvorvidt en summon er succesfuld eller ej i de gamle spil er afgjort af en hel række ugennemskuelige aspekter, såsom hvilken covenant man er medlem af, ens humanity, hvilke ringe eller tøj man bærer, hvilke NPC'er man har pisset af, giraffers seksualdrift ved fuldmåne og prisen på spegesild i Libanon. Indtil videre er det ikke lykkes nogen at optrævle systemet 100%, så det er stadig en velbevaret hemmelighed.
fumfumSkrevet 01/04-15 17:35 
Damn, jeg ville have købt dette spil, men en parkeringsbøde på 650,- har sat mig en måned tilbage med hensyn til mine lommepenge. Sagde konen. damn damn dobbelt damn.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
PapandPapandSkrevet 01/04-15 21:01 
Rom, the Vacuous Spider... Har hængt fast ved den satan i et døgn nu. Selv med hjælp går det galt - min hjælper er typisk død indenfor det første minut. De der krystaller der dropper fra luften er jo fuldstændig tilfældigt om man undgår.

Jeg er gået videre andre steder, men er nervøs for at stige for meget i level, så jeg ikke længere kan matche med andre. Er level 55 nu.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 02/04-15 09:41 
Det holdte hårdt, men når det så endelig lykkedes ser det så legende let ud, at man kan undre sig over at jeg ikke gjorde det noget før.

Til dem der generelt bøvler med riposte, så kan jeg i øvrigt anbefale "Cannon" eller "Hunter tools" som venstrehåndsvåben. Sidstnævnte har jeg først lige opdaget eksisterer. Det er i princippet som magi i Souls.

Min kamp mod Edderkoppen Rom.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
JmogJmogSkrevet 02/04-15 09:55, rettet 03/04-15 21:34 
Skjold? Jeg troede ikke det kunne betale sig i Bloodborne?
--Skrevet 02/04-15 12:43 
Whaaaaat :D! Fedt at du tog dig tiden til at nakke alle de små spiders. Fik ikke nakket en eneste af de små :P
Spiller nu: Animal Soccer World
dRxLdRxLSkrevet 03/04-15 20:37 
Super hyggelig tråd at læse med i.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PapandPapandSkrevet 03/04-15 21:57 
Jeg dør så meget, at min ene PS4-controller snart er i alvorlig fare for at lade livet efter et møde med væggen. Det er jo sindssygt svært! Men samtidig er spillet så pokkers fedt, at jeg simpelthen ikke kan give op. Jeg vil klart mene sværhedsgraden er højere end samtlige af Souls spillene. Når jeg bøvlede i Souls kunne jeg ændre stil, justere på armor, magi, våben m.m. Her føles Bloodborne langt mere simpelt og lige til, for kampsystemet skal bare mestres for at opnå succes. Jeg foretrækker nok stilen fra Souls, men jeg synes alligevel det er fantastisk og modigt at From Software har lavet disse ændringer. Mange elsker det, mens flere Souls-veteraner, som jeg selv, hyler over at få en kæmpe røvfuld. :)

Jeg er i øvrigt i Yahar'gul nu og stort set alle fjender kan nakke mig med 1-2 slag / skud. Jeg er level 65, men har nok investeret for lidt i vitality, som bare er på 22. Jeg er for alvor en "glass canon".
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 07/04-15 01:33 
Spillet bliver tilsyneladene lettere, hvis man lader det køre længe:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-04-06-bloodborne-bug-makes-game-easier-if-left-running-too-long
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 07/04-15 22:03 
Tilbage fra ferie og nyder Bloodborne i fulde drag.

Var nået til Old Yharnam og fik mig et gevaldigt shock, ds jeg kom i kamp med en hunter. Troede et øjeblik at mit spil var blevet invaderet, men det var trods alt kun en NPC med ret effektiv AI. Hvad betyder det i øvrigt når der af og til kommer en energibar, der ligner et kranie, som så tømmes? Er det når en person der har invaderet mit spil krasser af i kamp mod monstrene? Jeg har endnu ikke set en "du er invaderet af"-beskef, så jeg ville egentlig ikke tro det.

Prøvede en enkelt gang at lege god samaritaner og ringede med hjælpeklokken. Enten var ham jeg mødte ikke klar over, jeg var der for at hjælpe ham, eller også var han invaderet og invaderen gjorde det af med mig. Fik et enotmt shock da han begyndte at hakke mig i stykker.

Shock og overraskelser er der i øvrigt en del af. Især når man overser vigtige notes. Elsker det!

Er lige vendt tilbage til Hunter's Dream med over 20.000 echoes og masser af bloodshards. Først lidt levelling up og derefter kaster jeg mig over Bloodstarved Beast, som vist er noget af det sidste jeg mangler i det område.
JmogJmogSkrevet 07/04-15 22:30 
Fik ham ned på at have en tredjedel health tilbage. I første forsøg.

Helt klart ladsiggørligt!
JmogJmogSkrevet 07/04-15 22:39 
Motherfucker! Var ikke klar over han gav poison damage, så opdagede ikke mit health dalede efter han ramte mig en enkelt gang. Svin!

Tredje gang er lykkens gang.
JmogJmogSkrevet 07/04-15 22:52 
Tredje gang VAR lykkens gang. :-)

Efter jeg havde vundet gik jeg rundt i lokalet for at udforske. Opdagede i sidste øjeblik, at jeg var forgiftet igen. Der blev satme trykket hurtigt på firkant!
567 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig