X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tomodachi Life


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/04-14 07:41, rettet 11/04-14 07:44 
Ja!
6. Juni!

All hail the Virtual Boy
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 11/05-14 22:41 
Måske. Jeg oplever det ikke på min krop, men reaktionen kommer vel fordi nok er nok?
Hvad sker der?
SonicSonicSkrevet 11/05-14 22:45 
Hvorfor mener du Japan bare skal tilpasse sig vestens kultur, bare fordi nogle vesterlændinge mener det er rigtigt på den måde? Er vi ikke ude i, at der er noget i deres kultur der ikke bliver tolereret? Af folk der ikke mener de selv bliver tolereret? Er det ikke lidt paradoksalt?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
HankyHankySkrevet 11/05-14 22:46 
Er diskussionen hér ikke ved at dreje sig om meget mere end Tomodachi Life - kan den ikke tages et andet sted?

Mindre snak om seksualitet - mere snak om "All hail the Virtual Boy", yay!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 11/05-14 22:49 
Iøvrigt bliver der ved med at være tale om, at man kan gifte sig. Det er vist ikke helt sandt. Man kan så vidt jeg ved ikke vælge hvem man vil giftes med, men man får random kærlighedserklæringer. Som jeg har forstået det, kontrollerer man ikke meget selv, lidt a'la tamagotchi, men med en røvfuld randomness. Det er ikke en life-sim.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
la0sla0sSkrevet 11/05-14 22:50 
Nej. Jeg tror egentlig ret generelt på lighed og den slags. Jeg tror egentlig ikke nogen kultur, russisk, japansk, kinesisk, iransk.. whatever vil gå under hvis man er inklusiv overfor homoseksuelle.

Ja, du har ret Hanky..
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/05-14 23:28, rettet 11/05-14 23:53 
Jmog>
Hvis de Sonic-fjendtlige argumenter i denne tråd holder vand, mener dem der fyrer dem af så, at samtlige spil med romance-options, der kun er dreng/pige, automatisk er homofobiske? For så er der satme mange at slå ned på.

Den må jo tildels være henvendt til mig: For mit vedkommende faldt min første reaktion på den måde Sonic valgte at formulere sig om homoseksuelle, der i bedste tilfælde kan kaldes kluntet, i værste fald homofobisk. Det kan godt være at argumentet siden hen er blevet skærpet til at handle om at skaberværket skal have lov til at stå som det er (her er jeg tildels enig), men det var altså ikke tilfældet i det første indlæg hvor det at være homoseksuel blev beskrevet som værende en holdning man ikke måtte mase ned i halsen på andre, at det var forkert at børn blev konfronteret med homoseksuelle forhold, og at homoseksualitet er kriminelt flere steder i verden.

Du blander det Sonic bliver anklaget for -homofobi- sammen med diskussionen om spillet. For mig at se er der intet homofobisk ved Tomodachi. Det tror jeg heller ikke de der kæmper for at få homoseksuelle forhold med i spillet gør. De vil blot gerne repræsenteres - og ville nok allerhelst være blevet det som en fuldstændig naturlig ting. Som skrevet tidligere, forstår jeg at de synes det er værd at kæmpe denne sag, og sympatisere med den.

Jeg synes det er ok at bruge argumentet at skaberværket skal have lov til at stå, som det nu engang er intenderet, og det burde Nintendo så stå ved. Jeg synes også det er fint der bliver gjort opmærksom på mangler i produktet. Når man skaber et værk man deler med andre må man også stå på måls og til ansvar for det. Sådan er det nu engang ude i den virkelige verden.

EDIT: Og jeg havde ikke set side to. Jeg anslår at det er bedst at følge Hankys forslag.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/05-14 08:29 
slk486>
Heller ikke jeg.

Eller her - overhovedet. Syntes reaktionen til Sonic's indlæg tangerer hysteri.
SumezSumezSkrevet 12/05-14 08:55, rettet 12/05-14 08:56 
la0s>
Jeg synes syvende og sidst, at det siger noget trist om Nintendo, at man skaber et spil der tillader et jordnært koncept som ægteskaber, og så siger det skal være mand/kvinde. Det viser indskrænkethed og intet andet.

Det forsegler ligesom lidt sagen. Hvordan man kan blive fornærmet over opfordringen til at anerkende eksistensen og tilstedeværelsen af homoseksualitet som en "holdning" der bliver "presset ned over" nogen, og hvordan man mener at det kan være et decideret problem for spilmediet, går over min forståelse, og efterlader mig med en rigtig dårlig smag i munden.
Jeg er ellers ikke typen der går stærkt ind for politisk korrekthed, men det her har intet med politik at gøre, bare ganske almindelig modenhed, og forståelse for hvordan verden hænger sammen.

Jmog>
Hvis de Sonic-fjendtlige argumenter i denne tråd holder vand, mener dem der fyrer dem af så, at samtlige spil med romance-options, der kun er dreng/pige, automatisk er homofobiske? For så er der satme mange at slå ned på.

Der er ikke nogen der har påstået at det er homofobisk ikke at tillade same-sex-romance. Ikke herinde i hvert fald. Der er flere kommentarer i sagen her der har tangeret homofobiske, jo, men det er en anden sag.

Sonic>
Hvorfor mener du Japan bare skal tilpasse sig vestens kultur, bare fordi nogle vesterlændinge mener det er rigtigt på den måde? Er vi ikke ude i, at der er noget i deres kultur der ikke bliver tolereret? Af folk der ikke mener de selv bliver tolereret? Er det ikke lidt paradoksalt?

Jeg håber at det indlæg er en vittighed, for det er noget af det mest absurde og snæversynede jeg har læst herinde.
Tror du at homoseksualitet er noget kulturelt betonet, og tror du der er færre af dem i Japan end alle andre steder?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 12/05-14 09:44 
Jeg er lidt træt af at snakke i ring, så jeg vil efterlade dig her med dine spørgsmål Sumez. Når du engang forstår hvad jeg skriver, finder du måske fred i sindet igen, og en bedre smag i munden.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 10:26 
Jmog>
Hvis de Sonic-fjendtlige argumenter i denne tråd holder vand, mener dem der fyrer dem af så, at samtlige spil med romance-options, der kun er dreng/pige, automatisk er homofobiske?

Eller bredere endnu: Er et spil der ikke tilgodeser enhver minoritetsgruppe et tydeligt tegn på at de har lagt den pågældende gruppe for had?

Jeg forstår også sagtens, hvad du mener, Sonic.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/05-14 10:45 
Du behøver skam heller ikke at besvare, det er fint.
Jeg forstår også fint hvad du skriver, og problemet som jeg ser det er at du ikke selv ser komplikationerne med den indstilling du ligger for dagen, hvilket selvfølgelig er synd. Jeg forventer heller ikke at du ændrer din holdning her og nu, men håber at du har været i stand til at lytte til hvad den anden side har sagt om sagen, i stedet for blankt at affeje alle argumenterne som hysteri og censur, så du igen kan have det i baghovedet når du en anden dag står overfor et lignende kontrovers. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 12/05-14 11:01 
Jeg har intet imod mennesker, eller for den sags skyld dyr, der er tiltrukket af eget køn. Det er da noget så normalt som så meget andet. Vi blev gjort opmærksomme på, at det var en normal ting i 80'erne med alle kampagnerne.

Derfor ændrer det ikke på min holdning om, at ingen som helst skal blande sig i, hvad en kreativ skaber laver. Om det så er direkte stødende, er det skaberens værk. Være det film, musik, spil, malerier, eller what-so-ever, medmindre det er en public service som et offentligt instrument udgiver, ergo noget skattepenge bliver brugt til. Det kan ikke være så svært at forstå konceptet i kunstnerisk frihed her.

Finito.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 12/05-14 11:11 
Bare lige for at få et "sidste ord", så har jeg allerede sagt det her, men må hellere lige understrege det:

Jeg er stærk modstander af censur, og 100% enig med dig i at skaberen selv vælger hvordan han/hun designer sit værk, og man skal aldrig censurere ting fordi de er stødende, osv.
Jeg mener til gengæld heller ikke det er stødende mod nogen at aktivt undlade en specifik udbredt seksualitet i et spil, problemet er ganske enkelt et bredere social issue som handler om at det slet ikke er blevet overvejet at gøre det anderledes. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 12/05-14 11:45 
Er det også et socialt issue, når Michael Bay laver en film med store eksplosioner, lækre damer og hurtige biler? Grunden til han gør det er, at det er mainstream. Heteroseksualitet er OGSÅ mainstream.

Der er intet i vejen med homoseksualitet eller homovielser. Men det er IKKE mainstream (for så ville flertallet jo gøre det/være det). Hvorfor skal man kritiseres (for andet end uoriginalitet), når man laver et mainstream værk?

Jeg synes ærligt talt i kører hetz på Sonic baseret på et ekstremt tyndt grundlag. Jeg har intet læst der tyder på han er homofobisk.
SumezSumezSkrevet 12/05-14 11:50 
Ja, der er et kæmpe issue i MBay's film, men det er også endnu mere off-topic end der hvor vi er nu :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 12/05-14 11:52, rettet 12/05-14 11:53 
Jmog>
Jeg synes ærligt talt i kører hetz på Sonic baseret på et ekstremt tyndt grundlag. Jeg har intet læst der tyder på han er homofobisk.

Hvad med:

Sonic>
At være til en side er en personlig sag, men jeg syntes ærligt talt det er at gå for vidt, når man prøver at påtvinge homoseksuelle forhold ind i børnespil.
<snip>
Desuden er homoseksuelt ægteskab langt fra lovligt alle steder i verdenen. Come on kids!

Sonic mener det muligvis ikke homofobisk, men den her statement fremstår ikke desto mindre som værende det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 12/05-14 12:01, rettet 12/05-14 12:06 
Sumez>
Nintendos svar er ganske solidt - folk skal lade være med at råbe forargelse over alting.

Den lader jeg lige stå.

@Wehner, ok.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 12/05-14 12:19 
Det står jeg også stadig ved. :) Nu virker det som om du slet ikke forstår hvad -jeg- skriver. Jeg har ikke sagt at Nintendo forarger eller hater på nogen som helst. Jeg har tværtimod understreget det modsatte, og udelukkende påstået at det skal være op til dem selv hvordan de vil lave spillet. Det er dine udtalelser jeg har set som et problem, ikke Nintendos.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-14 12:22 
Wehner>
Sonic mener det muligvis ikke homofobisk, men den her statement fremstår ikke desto mindre som værende det.

Nogen gange når man siger noget, kommer tingene uheldigt ud eller på en anden måde end man mener. Det har vi alle oplevet. Heldigvis kan man så efterfølgende forsøge at uddybe betydningen, men det hjælper jo ikke meget, hvis dem man diskuterer med kontinuerligt ignorerer ens uddybninger og bliver ved med at slå ned på start formuleringen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 12/05-14 12:44 
@Sumez, all good. Jeg føler ikke jeg behøver forsvare mine udsagn yderligere.

Lad os snakke om spillet istedet. Er der stadig nogen der køber det, efter al balladen?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:04 
Sumez, Nuclear og la0s har ret.

Relevant:

Tomodachi Life
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 12/05-14 14:06 
Right, jeg føler ikke jeg har mere at gøre på forummet.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 12/05-14 14:07, rettet 12/05-14 14:07 
^ Håber bare du mener tråden?

Relevant:
Dem der generaliserer er dumme.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:08 
Ovenstående indlæg er udelukkende min personlige holdning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:09 
slk486>
Relevant:
Dem der generaliserer er dumme.

Lagkagediagrammet fra Wulffmorgenthaler skal skam også ses med et glimt i øjet ;) Men der er nu en grad af sandhed i det...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 12/05-14 14:11 
Min udtalelse er en gåde i sig selv :)
j/k
SonicSonicSkrevet 12/05-14 14:11 
slk486>
^ Håber bare du mener tråden?

Nope.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 12/05-14 14:32 
Øh. Så nu er du også racist? Hvad er det næste? Pædofil, terrorist, dyremishandler, parkeringsvagt...
slk486slk486Skrevet 12/05-14 14:35, rettet 12/05-14 14:36 
Diagrammet skal vist ikke tages så bogstaveligt. Udskift feks. "Racist" med "terrorist". Observationen, der billedliggøres i diagrammet, er skarp nok, men måske ikke så passende i context.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:38 
Nej, der er ingen der har beskyldt nogen her for at være racister. Det var så absolut ikke intentionen med diagrammet; det troede jeg ærligt talt var åbenlyst, men det var det ikke, så det beklager jeg naturligvis.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/05-14 14:39 
Så kun en beskyldning for at være homofob. Ja det er meget bedre, det kan jeg godt se.
slk486slk486Skrevet 12/05-14 14:45 
Den her tråd er så sprængfyldt med følsomhed at den måske var bedst låst eller noget?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 14:55, rettet 12/05-14 14:56 
Beano>
Så kun en beskyldning for at være homofob. Ja det er meget bedre, det kan jeg godt se.

Nærmere ment som stof til eftertanke. I forhold til hvad der er skrevet her i tråden finder jeg dét relevant. Ud over en enkelt bruger som kun har føjet et enkelt indlæg til den aktuelle debat, så mener jeg ikke at nogle her udviser direkte homofobisk opførsel.

Ikke desto mindre er jeg 100% enig i hvad la0s, Sumez og Nuclear Detergent har skrevet her i tråden. Jeg har det meget svært med intolerance af den art de argumenterede imod, så jeg synes jeg blev nødt til at give min holdning til kende.

I øvrigt mener Firefox at "homofob" og "homofobisk" ikke er stavet korrekt. Intolerance!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 15:02, rettet 12/05-14 15:03 
Personligt håber jeg på at Nintendo bare patcher spillet, så vi kan komme tilbage til at rende i cirkler om den hellige Virtual Boy.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/05-14 15:05, rettet 12/05-14 15:05 
Det er ikke en del af spillets design, men de lyder åbne for muligheden i en fortsættelse.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 15:10, rettet 12/05-14 15:11 
Er det slet ikke muligt bare at lade to af samme køn at danne par? Er der noget strukturelt i vejen for det?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 12/05-14 15:20, rettet 12/05-14 15:21 
Den rigtige forklaring er naturligvis at udviklerne slet ikke har været inde over svaret. Spillet er færdigudviklet, og den vestlige udgivelse er primært en lokalisering, og at ændre en fundamental del af spillet (der muligvis kan være teknisk bygget op omkring evt. forskelle på de to køn, f.eks. statiske roller i de ting et par laver sammen - ikke nødvendigvis kønsroller, men simple ting som hvem der står til venstre og højre), ville kræve at sætte udviklingsholdet i gang igen, og sikkert et logistisk mareridt for en stor virksomhed som Nintendo...

Jeg tror at hvis der kommer en efterfølger, så har Nintendo taget det til sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/05-14 15:21, rettet 12/05-14 15:28 
Well, man styrer ikke rigtig noget i spillet.

Man befolker bare en ø med Mii's og de interagere med hinanden på forskellige vis, hvilket man ikke har nogen indflydelse på.

Hvis éns Mii's vælger at erklære deres kærlighed til hinanden eller blive gift er det udelukkende heteroseksuel.
Dette er en del af spillets design, ligesom jeg heller ikke tror at de dræber hinanden ud af spillet og bliver slettet fra dit Mii plaza eller sådan noget.

Når du designer en Mii på din 3DS kan du selvfølgelig vælge at designe en kvindelig Mii der ligner en mand i ansigtet for at få den ønskede defekt, men kropstyperne er stadig de kønsbestemte i Mii-verse.
NaieraNaieraSkrevet 12/05-14 15:23 
Ja, så lyder det ikke så simpelt. Jeg tror også, at det kommer med i en eventuelt toer ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 12/05-14 15:24 
slk486>
Den her tråd er så sprængfyldt med følsomhed at den måske var bedst låst eller noget?

Overordnet set har der været god tone i tråden, og ikke noget, der kan betegnes som en hetz mod nogen. Hvis man smider kontroversielle udsagn op, må man også være forberedt på, at der kommer svar på tiltale.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/05-14 15:37 
Her er en ny trailer

http://youtu.be/ifX49uCtd0Q
HankyHankySkrevet 12/05-14 15:58 
Tak, Darkbeat.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-14 16:57 
Sonic>
@Sumez, all good. Jeg føler ikke jeg behøver forsvare mine udsagn yderligere.

Lad os snakke om spillet istedet. Er der stadig nogen der køber det, efter al balladen?

Jeg gør i hvert fald nu :) Ved ikke hvad spillet handler om, så må hellere se nogle videoer...
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/05-14 20:24 
Wehner>
Overordnet set har der været god tone i tråden, og ikke noget, der kan betegnes som en hetz mod nogen. Hvis man smider kontroversielle udsagn op, må man også være forberedt på, at der kommer svar på tiltale.

Jeg undervurder nok bare P:Rs debatører. Mange andre steder var det gået galt nu.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/05-14 19:39, rettet 19/05-14 19:45 
Nintendo bukker sig for presset... og går all-in.

http://youtu.be/XV5w8OFrm6U
SumezSumezSkrevet 20/05-14 11:28, rettet 20/05-14 11:29 
De får masser af PR ud af det her, så i sidste ende vinder de bare på det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 20/05-14 12:11 
Det er helt sikkert. Jeg havde ikke anet, at det eksisterede, hvis ikke det havde været et stykke homofobisk hateware.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/05-14 12:45 
Homofobisk? Den almindelige størrelse 3DS er da ikke så stor at man ikke kan stoppe den op i røven, hvis man har trænet lidt?

Som en som tror på at to fædre kan være lige så gode forældre sammen som et hvilket som helst andet par, gør hele den her sag mig sur.

Jeg ser det som et udtryk for en forkælet og meget snævert vestlig fokuseret tilgang til hvad der er værd at kæmpe for som homosexuel. Tag venligst et kig på hvad der foregår i Rusland og Uganda, og fortæl mig så hvorfor dette er en vigtig sag at bruge kræfter på igen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 20/05-14 12:49 
Min deadpan-humor blev fanget og så one-upped, formoder jeg?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 20/05-14 12:52 
Første afsnit ja, de to næste afsnit er mig der er sur over forkælede homoseksuelle interesseorganisationer der synes at være helt uden sans for proportioner og bruger kræfter på at løbe åbne døre ind...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
126 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig