X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Retrospelmässan i Göteborg 2014


Svar
seebergseebergSkrevet 13/03-14 20:25 
Oooooh myyyyy gooood! Hvem skal med? :D Super fed trailer!

Retrospelmässan 2014
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Per SPer SSkrevet 13/03-14 21:02, rettet 13/03-14 21:28 
Altså, hvis der er nogen som tager derover, kunne vi jo lave en fælles tur?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
nerosnerosSkrevet 13/03-14 21:54 
Er det ikke bare sådan noget Nintendo pjat? ;-)
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 13/03-14 22:03, rettet 13/03-14 22:03 
- Njah og johh. Der er da god bredde på deres messe. Jeg har også tjekket op på arrangørerne og de er sovset ind i Nintendo, men det skal de da ha' lov til at være, så længe de kan finde af at arrangere noget, som vi selv er for dovne til at præstere.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
CamousCamousSkrevet 13/03-14 22:09 
Er det ikke lige lovlig for mange penge at bruge på en tur for noget der varer bare en dag. Hvis sådanne events da bare skete inden for ens eget by, men det er ønsketænkning.
seebergseebergSkrevet 13/03-14 22:09 
Det kunne da være helt hyggeligt at tage derop. Om ikke andet så for at grine lidt af nogle svenske Nintendo-fanboys :)
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
Per SPer SSkrevet 13/03-14 22:36, rettet 13/03-14 22:50 
Jeg er med på at dele udgifter til transport hvis nogen har lyst til at tage derop.

- og hvis der er stemning for det, så kan P:R samlere også få stillet et bord til rådighed under J-Popcon til at sælge spil/retrospil og andet spilrelateret materiale fra egne private samlinger lørdag d. 29-3 fra kl. 10:00 til klokken 16:00 eller 18:00 - or beyond, for en dagsbilletpris på 225.- (hele weekenden 395).

Så kan man også være med i nogle af de spilturneringer og andet vi finder på i Gamerommet om lørdagen til omkring kl. 02:00 om natten.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 28/05-18 12:06 
Har ikke været så meget snak om det herinde, men jeg var med både sidste år og i år. Det var fedt sidste år, men endnu federe i år, og vil klart anbefale alle med en smule interesse at tage derop. Det er helt ufatteligt så stort det er, med flere tusinde deltagere, masser af salgsstande fulde af spil til salg til alle platforme og regioner (PAL NES er i overtal, men man kan finde gode køb ved at lede lidt).

I år havde de udvidet med en ekstra hal (der ligger lige ud til den der i forvejen bliver brugt), dedikeret til speedrunners, pinball og indie-udviklere, mens alle boderne i den store hal denne gang kun var til handel. Der er et fedt setup af konsoller hvor en masse plaforme og standere mellem himmel og jord (fra PC-FX til Famicombox) var sat op, og masser af arkadespil bagved scenen. Der er konkurrencer i løbet af dagen, og jeg vandt en knockout-turnering i Tetris denne gang.
Senere på dagen var der koncerter - først med et helt symfoniorkester som virkelig var utroligt fedt, og skabte en fantastisk stemning. Dunderpatrullen var sjove som altid, men nok ikke lige i alles smag, mens Machinae Supremacy var absolut katastrofalt. Forfærdelig musik med endnu værre lyd der gik lige i trommehinderne hver gang der blev slået på trommerne. I forhold til hvor godt symfoniorkestret fungerede, er det ærgerlig at et rockband ikke virker med den elendige akkustik der er i den form for hal. Men de gjorde forsøget, og det bifaldes - der bliver nok bedre styr på det næste år.

Alt i alt en fantastisk oplevelse, og jeg skal helt sikkert afsted igen næste år.

Mine billeder fra 2017: https://imgur.com/a/stnZu
Mine billeder fra 2018: https://imgur.com/a/sXvG9KE
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig