X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projekt: Consolized Sega ST-V


Svar
--Skrevet 31/01-14 18:13 
Halløj,

Så opretter jeg lige en tråd vedr. mit nuværende projekt, eftersom jeg nok får brug for at vende nogle ting undervejs :D

So far har jeg fået bygget kassen, og mangler nu at lave huller til controllerporte, strømstik + AV out.

I den forbindelse tænker jeg at det kunne være lidt lækkert med et nyt design, og eftersom mine evner indtil videre kun har ra... Se hele indlægget
Spiller nu: Animal Soccer World
175 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
--Skrevet 17/02-14 17:07 
Tak for den "brugbare" hjælp...

Tænker dog mere på hvad spillene går for over tid, og ikke et enestående eksempel. Så hvis nogle har en idé omkring hvilket prisleje disse titler svinger på, og hvor det evt er billigst at anskaffe disse, så hører jeg gerne om det.
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 17:11 
Jeg mener jeg har set Radiant Silvergun til ST-V gå for 7-800kr et par gange. Det er generelt billigere end Saturn-udgaven, men har heller ikke så meget indhold.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 17/02-14 17:23 
Så vidt jeg lige kunne læse, er forskellen nogle ligegyldige cutscenes? Er selve spille delen den samme?
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 17:37 
Jeg mener der er flere baner i Saturn-versionen, men det må du hellere lige læse op på. Jeg er ikke sikker :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/02-14 17:47 
Saturn-udgaven har jo også den der mode hvor man kan opbygge sin ildkraft over flere spil osv. Der er rigtig mange tilføjelser, men til gengæld er det på et ubehageligt optisk medie :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/02-14 17:48 
Jeg brød mig ikke om den mode må jeg nok indrømme. Jeg ville nok vælge at spille Saturn-versionen på arcade alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/02-14 17:49 
Helt enig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 17/02-14 19:57, rettet 17/02-14 20:00 
Arkade er nok altid bedst ;-) Men fedt at Saturn versionen har flere modes.

Ellers har jeg altid gerne ville prøve Steep Slope Sliders sådan rigtig på arkade.

Capcom Vs CAVE
Bashful Neophyte
--Skrevet 18/02-14 11:44 
Så fik jeg lavet en bette video :)

Video
Spiller nu: Animal Soccer World
Per SPer SSkrevet 18/02-14 12:47 
Præcis som med Radiant Silvergun er der også ekstra events med i Saturn udgaven af Winter Heat. Og ellers er det en fin kompakt ST-V du fik lavet. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 18/02-14 12:49 
@m1chelsen: Pænt lavet :) Er ikke så vild med teksten men ellers godt arbejde!
--Skrevet 18/02-14 23:08 
Tak tak. Det virker umiddelbart til at der er en del som ikke bryder sig om teksten :D

Nå, nok om det, fik lige leget lidt videre med krydsfineérs F3 projektet :)

Projekt: Consolized Sega ST-V

Projekt: Consolized Sega ST-V

Projekt: Consolized Sega ST-V

Tror den bliver mega cool, når den engang er done og har fået en ordenlig røvfuld skibslak :D

Tænkte faktisk på hvordan resultatet ville blive, hvis man forestiller sig at man printer F3 logoet ud på en god farveprinter. Klipper dette ud, og limer det fast på kassen, hvorefter man lakerer dette med :/ Den må jeg lige lege lidt med...
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 19/02-14 01:32 
For mit vedkommende er det fonten jeg ikke er vild med. Teksten i sig selv har jeg ikke noget problem med.
j/k
--Skrevet 19/02-14 08:01 
For mit vedkommende er det ikke fronten jeg ikke bryder mig om. Jeg synes bare det hele er noget lort :D
Spiller nu: Animal Soccer World
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 08:22, rettet 19/02-14 08:24 
slk486>
For mit vedkommende er det fonten jeg ikke er vild med. Teksten i sig selv har jeg ikke noget problem med.

Primært den store "consolized" tekst jeg ikke helt forstod - er det ikke indlysende at det er en konsol? :D

Evt. anvende meget mindre skrift til Service/Test/Consolized og lade SEGA ST-V være med stort skrift så det er fremtrædende. Bare et forslag ;)
slk486slk486Skrevet 19/02-14 08:41, rettet 19/02-14 08:42 
SEGA ST-V uden consolized ville være bedre. Kunne også gøre brug af det oficielle logo

Projekt: Consolized Sega ST-V
j/k
slk486slk486Skrevet 19/02-14 08:41 
m1chelsen>
For mit vedkommende er det ikke fronten jeg ikke bryder mig om. Jeg synes bare det hele er noget lort :D

Sådan er det med ens egne produktioner :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 08:50 
Måske er der nogen der allerede laver den slags stickers man kan købe?
--Skrevet 19/02-14 20:48 
Så kom jeg lige lidt videre med F3 projektet. Synes selv det bliver lidt nice :D

Projekt: Consolized Sega ST-V
Projekt: Consolized Sega ST-V
Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 20/02-14 14:57 
Første lag lak :D

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 16:53 
Det ser rigtig godt ud, igen :) Har du slebet kanterne i hånden? Det ser meget clean ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 20/02-14 17:05 
Ja... sandpapir og en masse tid... :P

Ville ønske jeg havde adgang til et snedkerværksted med diverse maskine osv. Denne langsommelige håndarbejdsprocess, kunne havde været klaret på få minutter med en overfræser... Men fuck it, orker ikke at bygge flere maskiner efter denne :D
Spiller nu: Animal Soccer World
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-14 17:25 
Haha det kender jeg godt. Jeg ville næsten dræbe for at have adgang til en fornuftig 3D-printer, CNC maskine og lasercutter. Så kunne man lave alt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/02-14 17:38 
Det ser godt ud ;-)
Bashful Neophyte
--Skrevet 20/02-14 17:49 
KK, ja det ville være super blær. Det kunne være vildt at printe sin konsol :D

Tak Neros. Du har en stor del af æren, for at dette projekt overhovedet blev til noget :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SvovlSvovlSkrevet 20/02-14 18:00, rettet 20/02-14 18:01 
m1chelsen>
Hvad ligger spil som Soukugurentai, Radiant Silvergun og Cotton Boomerang typisk på?


Det er ikke så dyrt at få sendt ST-V cartridges, så man kunne overveje at købe f.eks. fra Tops i Tokyo

http://translate.google.dk/translate?sl=ja&tl=en&js=n&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Ftops-game.jp%2Flist%2Fsega.htm

Har lige købt Shienryu til ST-V igennem dem.
--Skrevet 22/02-14 20:23 
Så gider jeg ikke lakere mere :D

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 22/02-14 22:17 
Den står fa'me os' flot };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 23/02-14 10:05, rettet 23/02-14 10:23 
Mange tak. Ja, jeg er helt tosset med hvor lækkert det bliver når elektronik møder lakeret træ. Synes det ser lidt retro ud på den lækre måde :D

Projekt: Consolized Sega ST-V

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg lige skal være sikker på :)

Ved F3 systemet findes der et sterio out stik (4 pins) som minder om det som ligeledes var på ST-V systemet.

I stedet for at der står fx Left - GND - Right - GND, er det ifølge manualen til Puzzle Bobble 4 Speaker + og -. Ligeledes findes der på JAMMA connectoren både Speaker + og Audio +. Hvad er forskellen på disse? og Speaker - og Audio GND.

Projekt: Consolized Sega ST-V

Kunne det tænkes at "Speaker +" og "Audio +" svarer til hhv left og right? og at "Speaker -" og "Audio GND" begge fungerer som GND til hhv left og rigt?

Mit multimeter er lige gået død, så skal lige have skiftet batteri inden jeg kan forsøge mig med målinger.

Men hvis det er tilfældet, vil jeg hellere snuppe sterio signalet fra JAMMA connectoren, i stedet for at lodde kabler fast på selve PCB´et. Jeg har nemlig intet 4 pols stik som passer på.

Ved de andre maskiner jeg har bygget, har jeg ligeledes bare forbundet GND signalet fra audio siden, direkte til Video GND i A/V out porten på maskinen. Har i oplevet at man er nød til at køre seperat Audio GND og Video GND?

Edit: I forhold til screenshot fra manualen, ser det ud til at det er ligegyldigt hvilket "speaker -" højtaleren bruger? Det betyder vel at disse "2 speaker -" egentlig bare er en fælles -?
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/02-14 11:55, rettet 23/02-14 11:58 
m1chelsen>
Kunne det tænkes at "Speaker +" og "Audio +" svarer til hhv left og right?

Det ville være ret mystisk. Jeg tror nærmere, at du skal gå ud fra, at de begge er mono. At dømme efter navnene, er der bare tale om en forstærket og en uforstærket lydudgang. Altså, at "Audio +" kommer direkte fra DAC'en, mens "Speaker +" også har været en tur igennem en forstærker, så den kan drive en højttaler.
AV Intelligent Terminal
--Skrevet 24/02-14 00:03 
Så fik jeg samlet F3eren i grove træk, og kørte første test.

Projekt: Consolized Sega ST-V

Desværre kører der blot en flimret gang gøgl i loop. Har smidt en video med:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10203471441571824&l=1895441726069917242

Har på fornemmelsen at det skyldes at der ikke er noget spil i. Kan det passe at det er derfor? Er der en måde hvorpå man kan nå test / service menu, uden spil evt.?

Nogle som kan bekræfte at det ser "normalt ud" ift at starte en F3 uden spil?
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 24/02-14 00:35 
Jeg har ikke forstand på F3, men min gode ven porchy skriver i denne post, bl.a. at F3 ikke booter uden et spil (sådan læser jeg det i hvert fald).

http://www.jammarcade.net/tatio-f3/
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 24/02-14 06:59 
Ja okay, det kunne godt lyde sådan ud fra det din ven skriver. Har du evt mulighed for at spørge ham, om han fik samme billede som mig, når han startede sin F3 op uden spil :)?
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/02-14 16:52 
Så blev F3´en færdig rent fysisk. Jeg har dog ikke mulighed for at teste om den virker, da jeg ikke har fået anskaffet noget spil endnu. Hvis nogle ligger inde med et F3 spil, som i vil sælge, så kontakt mig endelig. Evt. bytte med et eller andet fra min samling, kan også komme på tale hvis det er.

Det færdige resultat:

Projekt: Consolized Sega ST-V

Projekt: Consolized Sega ST-V

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/02-14 17:18 
Synes btw at læse at maskinen ikke benyttede -5V. Er der nogle som kan be / afkræfte dette? Hvis det viser sig at den skal bruge -5V, så er jeg en idiot.
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 24/02-14 17:47 
Den ser virkelig flot ud!
Bashful Neophyte
--Skrevet 24/02-14 18:13 
Ja, et sminket lig indtil videre :( kan forstå på en bruger fra Spille-Maskiner, at den gerne skulle starte op til en menu, hvis der ikke er spil i, så noget er der galt :(
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 18:38, rettet 24/02-14 18:38 
Lugter lidt af noget dødt video-RAM :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 19:01, rettet 24/02-14 19:04 
Det kan næsten ikke passe når det virkede helt fint for Neros for ganske kort tid siden. Det er mere sandsynligt at dit TV ikke kan lide signalet fra maskinen. Jeg ved ikke hvad refresh-rate en F3 outputter i, men det er et af de få arcade boards der bare slet ikke virker med en XRGB-Mini, så derfor er det ret sandsynligt at det vil virke på et CRT.

EDIT: Det lader også til at "EXT1" bliver ved med at dukke frem på din skærm? Hvilket bare bekræfter at skærmen ikke kan synce til maskinens signal.
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 24/02-14 19:14 
kan lige prøve den på min crt. 2 sek :D
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/02-14 19:22 
samme resultat på CRT :/
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 24/02-14 19:42, rettet 24/02-14 19:43 
Konsolkongen>
Det kan næsten ikke passe når det virkede helt fint for Neros for ganske kort tid siden.

Ja den virkede helt fint hos mig og der var billede med det samme da jeg satte et spil i. Dog har boardet et eller andet problem med move-settings som jeg har nævnt førhen?

Jeg afprøvede den på et B&O MX7000 og de er kræsne ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 20:13, rettet 24/02-14 20:14 
m1chelsen>
samme resultat på CRT :/

Okay det er fandeme mærkeligt. Er du sikker på den får strøm nok? Et CPS2 board skal f.eks. have "mere" (jeg har ikke målt præcis hvad) 5V end et MVS board skal. Det er lige det eneste jeg kan komme på :(

Altså jeg mener at MVS måske virker fra 4,5V og CPS2 måske skal have mindst 5,1V for at virke. Men du bruger en PC strømforsyning, så det er nok ikke det der er galt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 24/02-14 20:52 
Jeg har brugt lidt tid på fejlfinding nu her, og kan se at jeg havde smidt en 150ohms på sync signalet, i stedet for +5V, på A/V udgangen. Dette er rettet nu, dog er fejlen stadig den sammen.

Ja, det ser umiddelbart ud til at en PC PSU kan levere saft nok.

Neros, hvis du bruger dit board i et supergun setup, kan jeg lokke dig til at boote det op uden spil, for lige at bekræfte at det ikke er det som er galt?

Har du ligeledes mulighed for at fastslå om boardet bruger -5V? Umiddelbart ser det ikke ud til det sys jeg.
Spiller nu: Animal Soccer World
--Skrevet 24/02-14 21:32 
Fik lige testet boardet med min supergun, og resultatet er det samme. Så det kunne godt tyde på at det er selve boardet som laver ballade, og ikke mine forbindelser.

Projekt: Consolized Sega ST-V
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 24/02-14 23:38 
Jeg ville prøve med en rigtig arcadestrømforsyning. Jeg læser tit på arcadeforums, at PC-forsyninger virker fint til falske arcadeboards som mange-i-een osv., men kommer til kort så snart det gælder rigtige arcadeboards, der typisk trækker noget mere strøm.
Har du prøvet at måle spændingen på een af de ICer der sidder længst fra kantstikket (husk at hvis der fx er et ribbonkabel i den anden ende, mener jeg med "længst fra", hvor langt strømmen skal løbe på boardet/boardsne). Der skal du helst måle 5V!
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 23:42 
m1chelsen hvordan har du loddet dit SCART stik? Husk at have 5V til pin 8 og en 100ohm modstand imellem pin 8 og 16, jvf. Killer Beans hjemmeside. Ellers er der mange fjernsyn der ikke går i RGB mode.

http://mastersystem.dk/modding/rgb.php#smd2
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 24/02-14 23:49 
Sjovt nok tænkte jeg netop på at det lød som et RGB issue.
j/k
--Skrevet 25/02-14 07:45 
#Elgen - Jeg vil lige prøve at måle nogle spændinger når jeg får tid, og sikre mig at denne ligger på 5V, der hvor du nævner. Vedr. min PC PSU, så kan jeg ikke umiddelbart sige om den er "god nok", dog har den fungeret fint, til at drive både min MVS m. 4 spil, min HNG64, og min ST-V. Kan det stadig godt være denne enhed, som ikke leverer nok, selvom der er tale om et board, uden spil?

#KK / slk486 - Jeg har smidt en 150ohm på de 3 farver + 5V. Det er det samme pinout jeg har brugt ved alle mine consolized maskiner, og det fungerer fint ved de andre 3 :/ Jeg har ligeledes testet video kablet, med min ST-V i går aftes, bare for at de at det ikke var dette som var broken, og det fungerede fint.

Projekt: Consolized Sega ST-V

Jeg tænker stadigvæk på at det KUNNE TÆNKES, at boarded ikke starter op, fordi der ikke er spil i. Jeg ved godt at en bruger fra Spillemaskiner skrev at det skulle boote op til en menu, men kan det tænkes at der findes flere versioner af boardet fx? Hvis nogle af jer ligger inde med et F3 board, ville jeg blive glad, hvis i gad teste om det kan starte op uden spil, eller om i får samme resultat?
Spiller nu: Animal Soccer World
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/02-14 07:48, rettet 25/02-14 07:54 
Du kan også med fordel sætte ren +12v på pin 8 :)

Elgen>
Jeg læser tit på arcadeforums, at PC-forsyninger virker fint til falske arcadeboards som mange-i-een osv., men kommer til kort så snart det gælder rigtige arcadeboards, der typisk trækker noget mere strøm.

Jep, en moderne PC-strømforsyning leverer langt hovedparten af sin strøm på 12v'en, mens 5v blot er en sidenote. Det forholder sig stik modsat med arkade, så man skal lige være opmærksom på, hvad der skal bruges og kan leveres på 5v'en.
AV Intelligent Terminal
175 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig