X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

No Man's Sky


Svar
jaesjaesSkrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 
Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.

Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil vide... Se hele indlægget
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 28/05-16 06:59 

9. August er den nye dato:
http://www.eurogamer.net/articles/2016-05-26-no-mans-sky-delayed-no-longer-releasing-in-june
JmogJmogSkrevet 28/05-16 09:10 
Ooog det er så 10. august har Sean Murray lige meldt ud.
BeanoBeanoSkrevet 25/07-16 16:58 
Intet PS+ krav...

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2016/07/25/no-mans-sky-will-not-require-playstation-plus.aspx
SumezSumezSkrevet 25/07-16 23:55 
Puha!
Havde slet ikke tænkt over det, men det er en lettelse :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 26/07-16 06:28, rettet 26/07-16 06:28 
Både og. Det er listet som et singleplayer spil på Steam og PSN, men det jeg har set fra gameplayet, virker som noget der gør sig bedst i multiplayer. For mig tager det meget fra potentialet, at det tilsyneladende er så svært at finde andre i spillet, at de kalder det et singleplayer spil uden PS Plus krav. Det jeg havde håbet på var, at man kunne flyve rundt og udforske med vennerne..

Jeg er selvfølgelig stadig klar til at købe, hvis det får god omtale.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 26/07-16 08:20, rettet 26/07-16 08:20 
Jeg syntes ellers det længe har stået klart at chancen for at møde andre er enorm lav, og venner endnu lavere. Så klogt nok ikke at signalere multi-player ved at kræve PS+ :)

Jeg skal klart spille det uanset anmeldelser som jeg stoler mindre og mindre på, men ikke sikkert det bliver dag 1.
JmogJmogSkrevet 26/07-16 19:41, rettet 26/07-16 19:41 
Det er ca. to år gammel info at du teoretisk set kan møde andre spillere men i realiteten vil det aldrig ske. Universet er for stort.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-16 19:49 
Teoretisk bør der være bedre chancer tæt på målet :)
Bede-xBede-xSkrevet 26/07-16 20:01 
I misforstår hvad jeg mener. Jeg snakker ikke om nyt eller gammelt info eller om at forventningsafstemme ift Plus, så folk ikke bliver skuffede over manglende multiplayer indhold. Der var mere tale om et personligt ønske. Det gameplay jeg har set, ser altsammen ud som noget der ville være mere spændende, hvis man kunne spille det sammen med andre. Måske virker det rigtig godt solo, men der er ikke nogle af deres gameplay film der har overbevist mig om det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 26/07-16 21:06 
Jeg har det helt omvendt. Det glæder mig at jeg ikke kommer til at møde andre spillere men kun ser effekten af dem (navne på steder etc.). Intet bryder indlevelse i et atmosfærisk spil mere end at se animation, opførsel eller handlinger som ikke stemmer overens med den verden jeg er i.
OdinOdinSkrevet 26/07-16 21:17 
Min holdning er fuldkommen identisk med din. Jeg spiller for at slippe for at socialisere. Jeg spiller som eskapisme. Og intet bryder eskapismen som andre spillere, der fjoller rundt.
Det er af samme grund at jeg aldrig kommer til at spille et MMO. Jeg er bare glad for at der stadig bliver lavet spil til folk som mig, selvom AAA-udviklerne hovedløst synes at buldre i modsatte retning.
SumezSumezSkrevet 27/07-16 08:44 
Enig med begge ovenstående :)
Kan vildt godt lide idéen med et delt univers uden direkte samarbejde med andre. Faldt også fra MMO bølgen da genren begyndte at fokusere mere på co op :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-16 09:02 
Fair nok hvis i synes store proceduralt genererede spiller områder indbyder til lækre single player oplevelser, men i min erfaring bliver jeg ofte træt af dem, hvis de ikke kan spilles med andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 27/07-16 09:23 
Elite: Dangerous har klart været sjovest at spille sammen med en ven. Jeg kunne ikke forestille mig, at jeg ville have det meget anderledes med No Man's Sky.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 27/07-16 09:40, rettet 27/07-16 09:47 
I praksis ville der jo heller ikke være noget mistet for dem der gerne ville spille solo, hvis dem der gerne ville mødes med venner havde mulighed for det.

Nu sad jeg lige og så den film Odin postede på forrige side, hvor IGN/Murray demonstrerer spillet. På et tidspunkt kommer de forbi nogle andre rumskibe og Murray siger noget i stilen med "These could be NPCs or they could be other players", men hvis det genererede univers er så stort at man nærmest aldrig mødes, føles det lidt som falsk reklame.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 31/07-16 00:30 
Der er lækket noget gameplay fra den færdige udgave, og Hello Games opfordrer til, at man IKKE ser det pga. diverse overraskelser i spillet.

Om det så er en del af hype-maskinen er ikke til at sige, men da de næppe lyver om det, virker det jo på et eller andet plan ;)

http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-29-no-mans-sky-dev-pleads-fans-not-watch-gameplay-leaks
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-16 01:10 
Der er ikke noget gameplay i videoen, og der er heller ikke noget nyt. Stadig ingen anelse om hvad spillet handler om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 31/07-16 01:45, rettet 31/07-16 12:23 
Troller du eller har du bare ikke fulgt med? Alle der har gidet læse artikler og se videoer om spillet ved præcist hvad det går ud på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-16 02:16 
Jeg hører hvad de siger i videoen. Det er præcis det samme der har været sagt hele tiden. Find universets centrum.
Men derudover aner jeg stadig ikke hvad der skulle holde min interesse. Det ser, som tidligere nævnt, meget kedeligt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/07-16 06:06 
Skidt at se tearing i EG's video :P
JmogJmogSkrevet 31/07-16 12:28 
Konsolkongen>
Jeg hører hvad de siger i videoen. Det er præcis det samme der har været sagt hele tiden. Find universets centrum.
Men derudover aner jeg stadig ikke hvad der skulle holde min interesse. Det ser, som tidligere nævnt, meget kedeligt ud.

At det ser kedeligt ud er jo noget helt andet - du sagde du ikke vidste hvad det handlede om.

Man laver en masse forskellige ting i spillet, men i bund og grund kan det koges helt ned til glæden ved udforskning og at finde nye steder, planter og dyr. Glem alt om universets centrum; det er blot for at have en officiel årsag til at udforske. Men du, spilleren, for dig handler det om en spilbar enmandsudgave af Star Trek: To boldly go where no one has gone before.

Det er rumturisme.
ExceptionExceptionSkrevet 31/07-16 16:19 
Lyder lidt som det nye Mass Effect Andromeda minus en - forhåbentlig - god og meningsfuld historie.

NB. Jeg ved ikke noget om No Mans Sky, har blot læst diverse indlæg her i tråden.
JmogJmogSkrevet 31/07-16 16:38 
Mass Effect Andromeda vil sikkert være godt men vil være et lokation/geografisk utroligt lille spil i forhold. Det er blandt andet det der er det specielle ved NMS. De planeter du besøger vil ikke være begrænset til en base eller to. Du kan rende rundt på hele planeten. Antallet af planeter er stort set uendeligt. Det er STORT.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-16 16:53 
Men er der virkelig noget at lave, eller nogen mening med noget af det? Ja, det er vildt at du kan udforske et uendeligt antal planeter, men jeg forudser at det bliver sådan noget med at man lander, finder de crafting materialer man skal bruge og få minutter er man så videre igen. Jeg tror ikke på at der er mere gameplay at finde på de enkelte planeter end dét jeg netop har beskrevet, de har i hvert fald ikke vist noget der får mig til at tro andet. Jeg håber dog at jeg tager fejl og at spillet bare er the shit :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 31/07-16 16:55 
Det lyder i hvert fald storslået. Så må man blot håbe at de også gør det interessant med alt den plads, så spillet ikke falder i lignende "fælder" som andre open-world spil. :)
JmogJmogSkrevet 31/07-16 17:11 
Konsolkongen>
Men er der virkelig noget at lave, eller nogen mening med noget af det? Ja, det er vildt at du kan udforske et uendeligt antal planeter, men jeg forudser at det bliver sådan noget med at man lander, finder de crafting materialer man skal bruge og få minutter er man så videre igen. Jeg tror ikke på at der er mere gameplay at finde på de enkelte planeter end dét jeg netop har beskrevet, de har i hvert fald ikke vist noget der får mig til at tro andet. Jeg håber dog at jeg tager fejl og at spillet bare er the shit :)

Du KAN spille på den måde. Personligt vil jeg kunne bruge timer på en planet for at udforske den. Hvilke livsformer er der, er der huler i undergrunden, hvordan er udsigten fra det bjerg etc.
OdinOdinSkrevet 31/07-16 17:13, rettet 31/07-16 17:22 
Exception>
Det lyder i hvert fald storslået. Så må man blot håbe at de også gør det interessant med alt den plads, så spillet ikke falder i lignende "fælder" som andre open-world spil. :)

Der er heldigvis glimrende eksempler på rigtig gode proceduralt genererede open world-spil. Tidens største spil (som samtidig er det næstbedst sælgende nogensinde) er f.eks. et af slagsen. Selvfølgelig kan en overvejende del af dets success tilskrives kombinationen af det kreative element, user-mods og YouTubere, men der er ingen tvivl om at udforskningen og de procedurale verdener er blandt de grundlæggende årsager til at Minecraft er blevet en juggernaut.

Det spil har i øvrigt et temmelig begrænset og fast defineret sæt af fauna at byde på. No Man's Skys fauma (og flora, for den sags skyld) er også proceduralt genereret. Pas dog på med at begynde at læse om den superformel de benytter, for så kommer du til at spilde hele din aften med læse om det verserende videnskabelige slagsmål om den.
OdinOdinSkrevet 31/07-16 17:17, rettet 31/07-16 17:25 
Konsolkongen>
Men er der virkelig noget at lave, eller nogen mening med noget af det?

Jeg vover et gæt: Du var heller ikke så næsegrus begejstret over Animal Crossing, vel?

Mig? Jeg spillede det hver eneste dag i et år og konen fortsatte yderligere et år mere, før det langt om længe røg på hylden. Den disc er _tyndslidt_.

Different strokes, my boy. Different strokes. ^_^
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-16 17:49 
Animal Crossing giver heller ingen mening, nej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 31/07-16 18:00, rettet 31/07-16 18:03 
Hvis man ikke tror der er noget at lave, så har man vist heller ikke været så grundig i sin research eller lukket øjnene mens man har set videoer ;) Meget står endda i tråden :)

Om det giver mening er det store spørgsmål. For nogle vil det give mening bare at futte mod planeter eller centrum af universet og lave det man nu støder på undervejs - du kan ikke nå centrum uden opgradering af rumskib, eller købe bedre rumskib hvis det er muligt, så noget gameplayet skal man give sig kast med. Andre vil søge efter lore/historiebidder, men det er som nævnt ikke et plot-fokuseret spil.

Det er ikke et stramt struktureret spil, så er man til det, skal man efter alt at dømme styre uden om. Kan man se mening i spil som Civilization, Pirates, Diablo eller Minecraft, kan det være spillet er noget for en.
dRxLdRxLSkrevet 31/07-16 18:39 
Odin>
Pas dog på med at begynde at læse om den superformel de benytter, for så kommer du til at spilde hele din aften med læse om det verserende videnskabelige slagsmål om den.

Links til hvor man kan starte?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 31/07-16 18:53 
Som med alle gode ting i livet kan du tage afsæt i Ars Technica:
http://arstechnica.com/gaming/2016/07/no-mans-sky-faces-potential-patent-fight-over-use-of-superformula/
dRxLdRxLSkrevet 31/07-16 19:17 
Tak, men når det er et juridisk og ikke et videnskabeligt spørgsmål, så var det alligevel ikke så vigtigt ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
OdinOdinSkrevet 31/07-16 20:16 
Fair nok. Sjusket formulering fra min side. "Juridisk slagsmål over videnskabelig metode", så. ^_^
spectrespectreSkrevet 02/08-16 08:42 
Internettet er igang med at implodere da det viser sig at man kan nå center of the universe på under 30 timer og at det ikke tager hundredevis af timer som Sean Murray har udtalt i et interview med GameSpot.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 02/08-16 08:58, rettet 02/08-16 08:59 
Fantastisk :) Så behøver man ikke spilde sin tid på uendelig grinding.
Men spændende hvordan spillets servere håndterer hundrede tusinder af spillere inde i "centrum" samtidig?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 02/08-16 13:44 
Har han nogensinde sagt at det kræver hundredevis af timer? Jeg mener da han har sagt at det vil være hvad det tager, hvis man spiller normalt. Udfra hvad jeg har kunnet læse så har ham her skyndt sig. Forfærdelig måde at spille denne type spil.
SumezSumezSkrevet 02/08-16 13:53 
- men uden tvivl hvad rigtig rigtig mange vil gøre. Jeg har altid forstået det som at "universets centrum" var et løst mål man kunne arbejde imod mens spiller og udforsker på må og få, men at det er så langsigtet et projekt, at det ikke nødvendigvis bør være formålet med den måde man spiller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/08-16 14:19, rettet 02/08-16 14:20 
Jmog>
Har han nogensinde sagt at det kræver hundredevis af timer? Jeg mener da han har sagt at det vil være hvad det tager, hvis man spiller normalt.

Han har sagt lidt forskelligt:

Users on the No Man's Sky subReddit have expressed their concern at the length of time it took Daymeeuhn - pegged at around 30 hours - to reach the centre of No Man's Sky's galaxy. In interviews, Murray has indicated it would take much longer to reach the centre.

Here's a quote from Murray in an interview with GameSpot published in March 2016, in which he said it would take "hundreds of hours" to reach the centre:

"... actually, as you upgrade your ship and upgrade your suit and your weapons and stuff, you can travel much further, much easier, and you can take shortcuts as well. Suddenly that galactic map seems less daunting, but it's still a really significant challenge. It's hundreds of hours of gameplay if a player did nothing else."

Here's another quote on the subject, from an earlier interview, this time with Game Informer, published in December 2014. Here, Murray indicates it would take between 40 and 100 hours to reach the centre.

"If you know what you're doing and all of that kind of thing, some speed runner will prove me wrong, but [it's] like 40 to 100 hours. A good length of time. But that is doing absolutely nothing else but traveling forward and that is min-maxing it, knowing exactly what you're doing. I hope that's not what the majority of players do. I hope they get really distracted and end up actually on the outer edge of the galaxy in a trade route that they really enjoy and not doing anything else.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-08-01-no-mans-sky-leaker-claims-to-have-reached-the-centre-of-the-galaxy-already

Faktisk tror jeg Murray bullshitter ekstremt meget i markedsføringen af spillet, hvilket også er grunden til at så mange har haft svært ved at forstå det, da der bliver sagt forskellige ting på forskellige tidspunkter, men nu må vi se..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 02/08-16 14:21 
So is it possible to arrive at the centre of the universe?

It is, and it seems really daunting. When we show the game off some people are really daunted by it, and they look at the galactic map and they are like, "How would I..." I quite like this. People feel really insignificant, and that's how we want them to feel. We want them to feel vulnerable. We want them to feel like a tiny part of this universe. But, actually, as you upgrade your ship and upgrade your suit and your weapons and stuff, you can travel much further, much easier, and you can take shortcuts as well. Suddenly that galactic map seems less daunting, but it's still a really significant challenge. It's hundreds of hours of gameplay if a player did nothing else.

Det læser jeg som at hvis man ikke laver andet end at upgrade sit fly,våben og suit, så vil det tage hundredevis af timer at nå centrum.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
OdinOdinSkrevet 02/08-16 14:27, rettet 02/08-16 14:36 
Måske er det mig der er fatsvag, men hvorfor går folk så ekstremt højt op i hvor lang tid det tager at komme til "slutningen" af spillet, når det er et spil der i allerhøjeste grad handler om rejsen?

Jeg kan også huske der var et eller andet fjog der engang tudede mine ører fulde om hvor hurtigt man kunne max'e sit hus ud og finde alle fossilerne i Animal Crossing, som om at det var hele formålet med spillet. Min reaktion var den samme dengang som den er nu: Et skuldertræk og en hovedrysten.
SumezSumezSkrevet 02/08-16 14:28 
Bede-x>
Faktisk tror jeg Murray bullshitter ekstremt meget i markedsføringen af spillet, hvilket også er grunden til at så mange har haft svært ved at forstå det, da der bliver sagt forskellige ting på forskellige tidspunkter, men nu må vi se..

Ingen tvivl om at folk har nemt ved at blive forført af hans sympatiske og karismatiske ydre. Han er en virkelig god ambassadør for det spil - tiden vil vise om han ender som den nye Molyneux.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/08-16 14:34, rettet 02/08-16 14:35 
Odin>
Måske er det mig der er fatsvag, men hvorfor går folk så ekstremt højt op i hvor lang tid det tager at komme til "slutningen" af spillet, når det er et spil der i allerhøjeste grad handler om rejsen?

Det tror jeg heller ikke de fleste af os herinde gør, men længde betyder rigtig meget andre steder. Bare se mængden af negative kommentarer du tit kan finde, når der udkommer et kort spil. De er slet ikke fokuserede på hvad oplevelsen kan tilbyde, men vurderer det lave timetal som en manglende kvalitet i sig selv.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 02/08-16 14:40 
Sumez>Ingen tvivl om at folk har nemt ved at blive forført af hans sympatiske og karismatiske ydre. Han er en virkelig god ambassadør for det spil - tiden vil vise om han ender som den nye Molyneux.

No Man's Sky

:)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
spectrespectreSkrevet 02/08-16 14:57 
Odin>
Måske er det mig der er fatsvag, men hvorfor går folk så ekstremt højt op i hvor lang tid det tager at komme til "slutningen" af spillet, når det er et spil der i allerhøjeste grad handler om rejsen?

Falsk reklame.
Spillet er åbenbart slet ikke så stort som de lægger op til. Bliver spændende, som Sumez var inde på, om skidtet kan holde til 100.000 spillere inde mod centrum.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
OdinOdinSkrevet 02/08-16 15:17 
Falsk reklame.

Det er naturligvis en god pointe.

Spillet er åbenbart slet ikke så stort som de lægger op til.

Dette har jeg til gengæld slet ikke set noget der siger. Det eneste der bliver sagt er, at man kan komme til universets centrum ret hurtigt. Ingen steder har der stået at universet er mindre eller indeholder færre solsystemer og planeter end der er sagt.

Jeg kan også komme ret hurtigt til universets centrum i Spore. Det betyder ikke at universet ikke er gigantisk.
WehnerWehnerSkrevet 02/08-16 15:39 
Umiddelbart virker det som en styrke, at man kan spille spillet, som man selv ønsker. På den måde lyder det som om, det i opbygning minder om open world-rpg'erne, som man jo også kan spille igennem relativt hurtigt, hvis man synes, en gennemførelse er målet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 02/08-16 16:03 
Helt klart. Jeg var slet ikke interesseret i spillet hvis jeg skulle bruge hundredevis af timer på at komme til midten hvis det eneste jeg lavede var at opgradere og flyve videre. Den mængde tid er jeg ikke interesseret i at bruge.

Og mht. til størrelsen, så er det måske forkert formuleret. Det jeg vil ind på at den fysiske størrelse som de lægger op til at der er i spillet ikke eksisterer i forhold til hvad det rent faktisk er.

De, eller Sean, mener at det tager hundredevis af timer at flyve til centrum i det spil han repræsenterer, fordi universet er så stort, men rejsetiden er rent faktisk under 1/4.

Måske har de lavet om på rejsehastigheden siden de udtalelser? Hvem ved?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/08-16 18:18 
Nu har jeg ikke rigtig læst artiklerne, men starter alle spillere samme sted? Eller er det mere som f.eks. DayZ, hvor man kan bruge 1-2 timer på at finde hinanden, og ti minutter på at spille sammen inden man finder på noget andet? :o
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 02/08-16 18:23 
Alle starter i nogenlunde samme afstand fra centrum. Ingen starter samme sted.
528 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig