X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres ALL-TIME top 5 spil


98 emne(r).
1 2 > »

Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/07-03 12:07, rettet 20/08-03 09:06 
Selv om der er rimeligt mange gode spil, og endnu flere rimelige spil, så er der knap så mange spil som man huske som nogle af sine personlige farvoritter over alle andre spil.
Det er de spil som fik kæften til at falde til gulvet. De som åd ens fritid og evt. skoletid De som redurede ens vennekreds og fik familien til at blive underligt uvedkommende. De spil som man bare spillede og spillede og glemte alt om tid, sted og alt det andet irrellevante gejl der er omkring én selv.
Hvordan mener i selv listen for jeres personlige all-time top 5 spil vil se ud. Hvilke spil var det lige præcist der satte sig fast i dig og aldrig ville give slip?

min vil nok være som følgende:

1: Turrican (amiga). selvom 2'eren og snes-versionen var grafiske overlegne, så er det stadig originalen jeg husker bedst. Turrican genopfandt shoot'em up genren. Suverænt level-flow, genial musik og hamrende flot grafik.

2: Zelda (snes). Det var nok første gange jeg blev virkelig hooked på et RPG-lignende eventyrspil. Tit kiggede jeg bare på kortet og tænkte 'fuck hvor er det stort'. Forestil sig overraskelsen da man halvejs gennem spillet fik åbnet en ny ligeså stor verden. Ouch!

3: Commando (C64): Dette var den vildeste grafik jeg nogensinde havde set, og jeg troede på det tidspunkt ikke det var muligt at presse så flotte billeder ud af C64'eren. Musikken var jo også et helt kapitel for sig. Spillet var jo relativt kort, så jeg gennemførte det igen og igen og igen...

4: Ico PS2: en af mine nyere bedste spiloplevelser. I en tid hvor jeg efterhånden mente at der var for lidt nytænktning og intelligens i branchen, kom Ico og fik mig helt ned på jorden igen. Igen var det tid til at kæben måtte ramme gulvet. Ico er en sand nydelse at gennemføre.

5. Kings Quest III (amiga/PC): Dette var det første quest-spil af Sierra jeg opdagede, og blev straks forbløffet over spillets tekniske gennemførthed. Det var en smuk og dragende eventyrverden, med humor, masser af mulighed for udforskning, og indlevelsen gjorde at man aldrig helt ønskede at det skulle slutte.
The medium is the message.
MajorPMajorPSkrevet 29/07-03 12:31 
1. Halo(XB). Et genialt godt spil, med fantastisk grafik, for fed lyd og den bedste brug af biler, fly osv. hidtil set i et spil. Bliver nummer ét pga. multiplayer mulighederne i det.
2. Zelda:The Wind Waker(GC). Et dejligt spil, jeg bliver næsten glad hver gang jeg tænder for det, og ser lille "Tobias" som han hedder, løbe rundt og klare slemme bosser ;)
3. Zelda: A link to the past(GBA). Godt spil, virkelig godt gennemført, leverer meget af GBA'ens potentiale og viser flotte animationer.
4. Soul Calibur (DC) Fed fighter, som virkelig tilføjer nye ting til fighter genren, via den gode Quest Mode.
5. Resident Evil serien(GC-PS2). Min absolutte yndlings serie. Har gennemført 1, 2, 3, Code Veronica, og er nu i gang med Zero. Spillene holder 100%.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 29/07-03 12:34 
I alfabetisk rækkefølge, da jeg ikke har lyst til at sætte numre på :)

Bubble Bobble (ARC)

Meget tæt på at være et perfekt spil efter min opfattelse. Det har en replay-value som stort set ingen andre spil (udover det næste på min liste). Det er lettilgængeligt, sjovt og alligevel udfordrende. Det har den helt rigtige sværhedsgrad, perfekt styring og passende dybde. Meget mere end det ser ud til på overfladen og en fremragende 2 player-mode. At jeg stadig spiller det en times tid hver uge vidner alt om spillets kvaliteter.

Civilization (AMI)

Spilhistoriens bedste replay-value? Det tror jeg... Det kan spilles igen og igen og man får stadig noget nyt ud af det. Utrolige muligheder og utroligt underholdende. Et par af de andre Sid Meier-spil er for tunge til mig, men Civilization har den helt rigtige balance. Det samme gælder Colonization, men det har slet ikke den samme dybde.

Faery Tale Adventure (AMI)

Mit favoritspil som barn og min absolutte introduktion til RPG'er og action-RPG'er i det hele taget. Et for sin tid ufatteligt stort spil, der bare overvældede én i en sådan grad, at man aldrig fik spillet det seriøst. Ekseptionelt.

Final Fantasy VII (PSX)

Min introduktion til japanske RPG'er og min introduktion til Square. Ingenting var rigtigt det samme efter det. Enough said.

Silent Hill 2 (PS2)

Et lidt atypisk valg i sammenligning med de andre. SH2 er kort og koncentreret og jeg har aldrig rigtigt haft lyst til at spille det igen. Primært fordi det i min hukommelse står som en enestående smuk oplevelse, som jeg ikke har lyst til at ødelægge. Mit bevis for, at spil er blevet til mere end bare spil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SephirothSephirothSkrevet 29/07-03 12:51 
Vi har vist været igennem det en del gange før, men hva fa'n =)

- Final Fantasy VII (PS1) - Mit første besøg i Final Fantasy-universet. Købte spillet omkring launchen i 1997, blev hooked med det samme og vidste, at dette var noget helt specielt. Ingen andre FF-spil har efter min mening kunne komme op på siden af dette - okay, måske 9'eren, som osse er helt igennem genial.

- Chrono Cross (PS1) - Spillet kom tilbage i min samling for et par måneder siden takket være Naiera ;) Historien er gribende, nede på jorden og tager ikke sig selv alt for seriøst. Genialt!

- MegaMan 3 (NES) - Megaman-serien havde i NES-dagene en stor plads i mit hjerte. 3'eren blev råspillet og gennemført flest gange og får derfor en plads på listen.

- Shenmue I/II(DC) - Jeg gider ikke komme med en grund - det har jeg gjort 100 gange før =)

- Metal Gear Solid (PS1) - Dette spil HOLDER stadig! Genialt stealth-gameplay, god - og ikke forvirrende (unlike another game in the series) - historie og Merryl er HOT - glæder mig til at se hende i GC-remaket ;) Splinter Cell my ass!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
ChronoChronoSkrevet 29/07-03 12:59, rettet 29/07-03 13:15 
Kunne du ikke have sagt top 10? Det er svært at begrænse sig til kun 5 :)

1: Chrono Trigger (SNES)
Hverken mit første RPG eller mit første Squaresoft spil. Men det første spil som jeg for alvor brugte lang tid på. Gennemførte det igen og igen for at få alle slutninger med.

2: Zelda 3 - A Link to The Past (SNES/GBA)
Mit første Zelda spil. En verden der er stor og spændende at udforske, simpelt gameplay og intelligente puzzles. For nylig gennemførte jeg det igen på GBA, og det holder endnu.

3: Super Metroid (SNES)
Igen et spil jeg har fundet frem igen for nogle måneder siden. Det var det første spil jeg næsten var bange for at spille. Suveræn stemning og masser af udfordringer.

4: Super Mario 64 (N64)
Måske er det overgået af andre 3D platformspil siden, men for mig står det stadig som det yperligste i genren. Perfekt kontrol, genialt level design og mange timers spil.

5: Flere forskellige multiplayer spil
Da det er svært at finde én femmer vil jeg nævne nogle af de multiplayer spil jeg har brugt mest tid på. Super Mario Kart (SNES), Mario Kart 64 (N64), International Superstar Soccer 98 (N64), Pro Evolution Soccer 2 (PS2), Red Alert (PC).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 29/07-03 13:01, rettet 29/07-03 13:05 
Heller ingen numre her, udover nummer et:

1. FFVII - En helt igennem fantastisk oplevelse. Stemningen, historien og gameplayet går op i en højere enhed og leverer den største oplevelse jeg nogensinde har haft med et spil. Jeg tør ikke tænke på hvordan mit liv ville have udviklet sig hvis jeg ikke havde fået det i julegave i 1997 ;)

Chrono Trigger - Lige før det er ligeså godt, hvis ikke bedre, end FFVII. Ikke forfærdeligt stort, men fængende hele vejen igennem, også selvom jeg ikke gav det sin fortjente karakter ;)

Radiant Silvergun - Måske den perfekte shooter? Eller er det en shooter såen helt rigtigt? ;) Lige meget hvordan man ser på det er det et fantastisk spil, og at give over 1000 kr. for spillet er ikke det værste man kan gøre...

Xenosaga - Blev færdig med det i søndags, og jeg kan ikke sige andet end: Hvis ikke det kommer i Europa, har du lige fået en grund til at få chip i din PS2!

Uha der er mange RPG'er... Jeg kan ikke komme på nummer 5, så jeg tilføjer lige en "lille" liste over spil der ellers har en stor plads i mit hjerte: Samba De Amigo, Garou: Mark Of The Wolves, Chrono Cross, Battle Garegga, FFX, FFIX og til sidst, den serie der næsten burde være nummer 5 på listen: Shenmue.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 29/07-03 13:04 
Paasch >
Rainbow island og bubble bobble står for mig som de bedste spil fra min barndom. Begge spil er i besidelse af en fremragende 2player mode

Ikke for at fucke emnet op, men jeg må lige rette en alment udbredt misforståelse. Der er IKKE en normal two player mode i Rainbow Islands. Det er beregnet til cocktail-mode, så man kan kun spille på skift.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AndyAndySkrevet 29/07-03 15:05, rettet 29/07-03 15:07 
1. Crash Bandicoot 1(PS1) Ja det var første spil jeg nogen sinde fik og hold da kæft hvor kunne mig min storebror og min storesøster sidde og spille en helt dag hold da kæft hvor jeg elsker det spil:-)

2. Pokemon Ruby/Sapphire(GBA) jeg har altid holdt meget af Pokemon og jeg har elsket Pokemon spillene lige siden de kom, jeg bliver aldrig træt af dem.

3. Zelda TWW(GCN) jeg bliver altid i godt humør af at spille det er sådan et dejligt spil og jeg elsker Zelda serien.

4. Tekken 3(PS1) Da jeg fik det her spil gik jeg helt i spåner. Hold da kæft hvor mig og mine venner elskede og spille det spil det gjorde vi hver dag(vi tog hjem til hinanden hver og alle havde en Playstation så det var bare at tage det med)det er godt nok det sjoveste kampspil jeg har prøvet selv TK 4 eller TTT er ikke sjovere.

5. Animal Crossing(GCN) Det er et det af de første spil hvor man har frihed til at gøre alt(næsten alt) og der næsten ikke nogen mening med spillet, det er genialt lavet:-)
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
MadsMadsSkrevet 29/07-03 15:07, rettet 29/07-03 15:07 
Der er heller ingen prioteringsrækkefølge i min top 5.

Double Dragon III: The Sacred Stone (NES)
- Til dem der har prøvet arcade versionen, har vi altså her at gøre med et meget bedre spil.

MegaMan & Bass / Rockman & Forte (SNES)
- Det sidste MegaMan spil til SNES, og klart det bedste. Bedre end GBA konverteringen (hvad er det man siger? - If it ain't broke, don't fix it!). Har du dog ikke spillet original versionen, er det stadig et fantastisk spil på GBA'en.

Golden Sun (GBA)
- Nu kommer RPG-nørderne nok og slår mig, men jeg synes rent faktisk det er et plus at det ikke tager en halv krig at gennemføre, og at kampsystemet er meget simpelt. Historien som er blevet kaldt forvirrende engang imellem, kan jeg dog ikke relatere til, hvis man følger godt med. Nu venter jeg bare på at jeg kan gennemspille det igen, med min GB player.

Zelda: OOT (N64)
- Det spil var bare så fantastisk. Det der var endnu mere fantastisk var, at jeg købte det i Kvickly fordi det var på tilbud, jeg havde aldrig hørt om spillet (dengang fulgte jeg ikkr rigtig med) og så får man sådan en overraskelse.

Shinobi III (SMD)
- Hvis ikke det bedste, så i top 3 i den genre. Fantastisk spil, som man kan spille igen og igen.

Nu siger jeg ikke at det er de bedste spil der nogensinde er lavet, det ville jeg ikke være den rigtige til at bedømme. Jeg siger bare at det er fem af de spil der har betydet mest for mig.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
seebergseebergSkrevet 29/07-03 18:38, rettet 29/07-03 18:38 
Sonic The Hedgehog (SMS)

-dette spil er og bliver min største oplevelse nogensinde. Spillede det sammen med min storebror og det spil har været med til at binde os tæt sammen ;P

Goldeneye 007 (N64)

-Fantastisk grafik en styring der holder og en kanon 2-player del gør dette spil til et af de bedste i genren nogensinde.

Super Mario Bros. 3 (NES)

-spillet til bevidstløshed i fritteren. Har kun gode minder fra dette spil ;)

Donkey Kong 64 & Banjo Kazooie (N64)

-Suveræne spil

Zelda TWW / Metroid Prime / Res 1 & Zero

-Største nyere favoritter.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
kimmerkimmerSkrevet 29/07-03 19:26 
Super Mario Bros. (FF) - Blev på mystisk vis syg ugen efter min far havde en NES og Mario med til min bror og jeg :-)

Super Mario Bros 4 - Super Mario World (SFC) - Hvis jeg havde et yndlings spil, ville det være dette.

Street Fighter 2 (arcade) - Min introduktion til en genre der senere skulle dominere mit liv :-)

Seiken Densetsu 2 (SFC) - Mit første "rigtige" RPG (Zelda tæller ikke for et "rigtigt" RPG) og det var kærlighed ved første blik (husk nu, gammel kærlighed ruster aldrig)

Super Metroid (SFC) - Efter at have læst anmeldelsen af spillet i det daværende "Nintendo Magasin", cyklede jeg straks ind til byen og købte spillet (i den store æske med guiden). Helt klart en af de spil jeg har nydt aller mest!
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
psychomantispsychomantisSkrevet 29/07-03 19:32 
I vilkårlig rækkefølge

Bruce Lee (C64):
Første spil jeg gennemførte, arbejdede tæt sammen med familien.

The Secret Of Monkey Island (Amiga):
Husker det som totalt opslugende, og med fantastisk grafik.

Metal Gear Solid (PS):
Stealth action number one!

Zelda The Wind Waker (GC):
Tjah, absolut bedste spiloplevelse indenfor den seneste tid.

Final Fantasy 8 (PS):
Kontroversielt valg, men jeg synes det stikker syveren med flere længder. Måske fordi jeg spillede otteren først...
FanboyFanboySkrevet 29/07-03 19:47 
Kan kun lige komme i tanke om 3 nu..

Civilization 2 og 3:
Som RJK siger har spillene en fantastisk replay value, og så er de samtidig meget udfordrende og sjove.

Shenmue 1 og 2:
Jeg har aldrig været så hooket på et spil som Shenmue, historien er spændende, og utroligt detaljeret spil, og med lækker grafik (den gang).

JGR (DC):
Fantastisk spil, meget udfordrende, meget lækker grafik, meget nyskabende, og så nok et af de fedeste spil soundtracks ever!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/07-03 21:32 
1. Zelda: OoT
Mit første Zelda spil - siden har jeg været en savlende pimplefaced post-teen freak!

2. Mario 64
It's a-me the gaming revolution - Nuff-said!
(Har endnu ikke spillet Mario Sunshine).

3. Zelda: The Wind Waker
Gåderne er virkelig klasse. Jeg elsker stemningen. De seksuelle undertoner (Var det kun mig, der fangede dem?) - Hi Guy!

4. Metal Gear solid 1 og 2
Lækker historie og gameplay.

5. Shenmue serien
Hyggeligt lille spil om et træ, en død far, en sulten kat, et indkøbs center, en arcade hall, et indkøbscenter mere, endnu en arcade hall, dårlig voiceacting, et par jap chicks (Som taget ud af Star Soliders "skumle" filmsamling) og nok videogamings største perv.

Ikke Star Soldier - men ham her
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 29/07-03 21:45 
psychomantis >
I vilkårlig rækkefølge

Bruce Lee (Xbox):
Første spil jeg gennemførte, arbejdede tæt sammen med familien.

Quote from hell - Muhuuahahhahahhaha! (Se om I kan finde det sjove ;-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MadsMadsSkrevet 29/07-03 21:50 
Ja, fy for en stinker.

C64 klassikeren Bruce Lee og så det nye GBA spil, er de eneste Bruce Lee spil jeg har spillet med kvalitetsrammer.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
dRxLdRxLSkrevet 29/07-03 22:07 
Bare lige de fem første jeg kommer i tanke om:

R-type (SMS)- Rigtig god konvertering med gameplayet og det meste af grafikken intakt fra arcadeversionen, som jeg først stiftede bekendtskab med langt senere.

Mickey Mouse: Castle of Illusion (SMS) - En meget spilbar stemningsfuld og teknisk overbevisende platformer med noget af maskinens bedste musik (i skarp konkurrence med ovenstående og Wonderboy In Monsterland).

Gunstar Heroes (SMD) - Det er svært at beskrive det chock jeg fik da jeg første gang satte dette spil i vores Mega Drive. Spillet var og er så meget i en klasse for sig selv at jeg for første gang begyndte at skelne mellem forskellige udviklere. Kort sagt er der Treasure og alle de andre.

SF III: Third Strike (DC) - Bedste 2D fighter nogensinde. Flydende omend grovkornede 2D animationer, perfekt balanceret kampsystem (det er trods 3. udgave af SF3) uden for meget supergejl og musik der motiverer til at knække knæ og smadre skaller.

Double Dragon (Arcade) selvom jeg i dag godt kan se at gameplayet er lidt dårligt, så skal det alligevel med da det er det første spil jeg blev afhængig af og en kraftigt medvirkende faktor til at vi købte vores Master System. Grafikken, musikken og stemningen holder stadig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
PalsgaardPalsgaardSkrevet 29/07-03 22:54 
De fedeste fem spil "of all time" må da helt klart være (efter min mening altså, og i vilkårlig rækkefølge):

1) Tetris (GameBoy)

Når man har fået 100.000 point kommer der fandme en animation/lysbilledhow af en raket !!!! Det er fandme blær! ;-)

2) Gran Turismo 3 A-Spec (PS2)

Det bedste bilspil ever !!! og så kan man køre "Mini Cooper"

3) Final Fantasy-serien (PS og PS2)

Klassikere hele bundet hvad mere er der at sige !!!

4) Legend Of Zelda-serien, DEM ALLE (GameBoy, GBC, GBA, N64 og Gamecube)

Jamen så da fordi han er venstrehåndet !!! og så selfølgelig alt det andet !

5) Goal (Amiga)

Ved ikke om der nogen der kender det ? men jeg synes det sparker r*v på både FIFA, TIF og PES til hver en tid !!!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SumezSumezSkrevet 29/07-03 23:01, rettet 29/07-03 23:06 
Jeg hader at prioritere mine spilfavoritter, men her er fem absolutte favoritter (har for god ordens skyld undladt flere i samme serie, f.eks. ville FF5 egentlig nok også høre med i toppen)

Final Fantasy 6
- Det ultimative bedste FF nogensinde, og enhver der siger andet, kender ikke serien godt nok ;) Det er stort, dybt og detaljeret, har en fed historie og noget af det bedste musik i et spil nogensinde.

Chrono Trigger
- Nok den fedeste historie i noget japansk RPG, ekstremt smuk grafik og genial musik. Stemningen er helt i top i denne klassiker.

Castlevania: Symphony of the Night
- Spillet der helt uventet revolutionerede CV serien som det bedste, smukkeste og dybeste platformspil nogensinde. Endnu engang er musikken helt i top.

Super Mario World
- Hvis SotN ikke er det bedste platformspil, skal SMW nok tage titlen. Det er så genialt og varierende i designet som det kan blive. Faktisk Marios største eventyr indtil videre.

Gitaroo Man
- Et musikspil skal også lige med på listen. Det fortjener måske ikke helt at være på min top fem, men det er ultimativt det bedste musikspil nogensinde, og fortjener masser af ros! Det er originalt og sjovt, og en stejl, men næsten uendelig, indlæringskurve er med til at give spillet virkelig lang levetid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 29/07-03 23:03 
Palsgaard >
5) Goal (Amiga)

Ved ikke om der nogen der kender det ? men jeg synes det sparker r*v på både FIFA, TIF og PES til hver en tid !!

Sensible World Of Soccer er bedre...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/07-03 23:09 
Lidt off-topic, men alligevel relevant.
Kunne det ikke være sjovt, hvis man kunne bedømme spillene i sin egen samling (med % fra 1 til 100, ligesom i arkiverne)?
Man kunne så både sortere samlingen og få en komplet liste over yndlingsspil, og sammenligne med den score hver enkelt spil har fået i arkivet.

RJK? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/07-03 00:20 
Det lyder som en sjov idé jo :)
SumezSumezSkrevet 30/07-03 03:36, rettet 30/07-03 03:37 
Game-Girl >
selv TK 4 eller TTT er ikke sjovere.

Går ud fra at du mener Tekken 4 og Tag Tournament? Måske lidt uretfærdigt kun at sammenligne det med andre Tekken titler.
Her er et par serier, du burde overveje at beskæftige dig med, hvis du kan lide Tekken, de er (efter de flestes mening herinde, vil jeg tro) alle bedre end Tekken:

Street Fighter (the original, and still the best)
Fatal Fury/Garou (konkurrenten, MotW er efter sigende den bedste 2D fighter nogensinde, bare spørg Naiera)
Virtua Fighter (den første 3D fighter. Serien står stadig stærkt, ifølge 3of19 i hvert fald :))
Soul Calibur (af diverse anmeldere rost som den bedste 3D fighter nogensinde, et af de bedst anmeldte spil overhovedet, samme producent som Tekken)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
UlrikOneUlrikOneSkrevet 30/07-03 04:24 
1. Warcraft 2 (PC)
jeg har i dag mange minder om dette fantastiske strategi-spil, som for mig er perfekt afbalanceret - ikke for simpelt og ikke for avanceret.

2. Doom (PC)
sikkert det spil jeg har brugt mest tid på overhovedet! Ikke mindst på grund af det store community som udviklede baner og add-ons, såsom Københavns Hovedbanegård

3. Diablo (PC)

4. Heroes of Might & Magic 2 (PC)
et af de bedste turbaserede spil som er skabt. er desuden i særdeleshed mere lettilgængeligt end Warlords-spillene.

5. Zelda 3
RitesRitesSkrevet 30/07-03 08:34 
1. Final Fantasy VII
2. Metal Gear Solid
3. Baldur's Gate
4. Zelda: A Link to the Past
5. Super Metroid

Faktisk har jeg lidt svært ved at sige hvilket der er bedst; FFVII eller MGS. Men nu kom FFVII øverst grundet længere levetid :)
» a winner is you «
dRxLdRxLSkrevet 30/07-03 12:17 
Fatal Fury/Garou (konkurrenten, MotW er efter sigende den bedste 2D fighter nogensinde, bare spørg Naiera)

Ikke for at være en sur gammel stodder men startede Naieras erfaring med 2D fightere i store træk med Garou?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 12:22 
Det første jeg fik var Dream Match... Da havde jeg kun spillet MOTW til træf osv. Jeg har da spillet en smule SFII for lang tid siden, også...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 30/07-03 12:30 
Rolig nu, det her er jo ikke "hardcore" tråden ;-)

Jeg ville bare lige nævne noget om at vores viden om hendholdsvis final fantasy og 2D fighters er ca. omvendt propertionale. Hvilket egentlige er et dårligt eksempel da min viden om ff nærmer sig 0 (tilsvarende interessen) og du trods alt er begyndt at få fødderne våde med 2D fighter =)

Når det er sagt bør det vel også lige nævnes at jeg ikke har gennemført Garou med ene A ranks :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 12:53 
Det har jeg heller ikke, jeg fik bare AAA i gennemsnit ;)

Hvis det hjælper, så har jeg spillet en masse 3rd Strike, for at prøve at fatte 6 knaps systemet og for at prøve at slå Gill ;) (intet af det hjalp dog, jeg fatter stadigvæk ikke at gøre brug af alle knapperne, og jeg har stadigvæk ikke slået Gill ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 30/07-03 15:04, rettet 30/07-03 15:07 
Ikke i nogen bestemt rækkefølge (og der er sikkert en masse titler jeg overser... =)

1. FFX (PS2)
For endeligt at lave en FF med en "rigtig" voksen historie. For at kræve af spilleren at man når spillets absolutte slutning, før historien giver mening. For grafikken, lyden og den fantastiske stemning. For at have fastholdt mig i 55timer i en tid hvor det sker sjældent.

2. Frequency (PS2)
Den perfekte blanding af lyd og grafik, med muligvis det mest langtidsholdbare gameplay nogensinde. Totalt opslugende, når man lærer spillets geniale pointsystem. Og så er der ikke mange ting, i spilverdenen, der føles ligeså tilfredsstillende som at få over 1500 points i Powerman 5000's "Danger is Go" på Normal. En sleeper klassiker, som burde være en del af alle PS2 ejeres samling.

3. Rainbow Islands (Amiga)
En næsten perfekt arkade konvertering, der bedre end noget andet platformspil viste mig hvor mange hemmeligheder, strategier og tricks et spil af denne genre kunne indeholde. En af de mest fængende tema melodier nogensinde, skadede heller ikke spillet.

4. Chaos Engine (Amiga)
Bitmap Brothers absolutte mesterværk (tæt fulgt op af Speedball 2) der bedre end noget andet spil på formatet viste hvordan et shump skulle laves. Masser af hemmeligheder, forskellige måder at løse banerne på og et soundtrack der foruden at være tidsløs, også tilpassede sig spillet. Mangler efter undertegnedes mening stadig at blive overgået, hvis man snakker denne slags shooter.

5. Streetfighter 2 (SNES)
Efter at have spillet Amiga versionen til døde, og dermed tro at jeg kendte alt til dette spil, købte en af mine venner SNES versionen og tiden stod stille. Adskillige (1000+) kampe blev udkæmpet, og som ekspertisen voksede blev spillet kun bedre. Holder stadig den dag i dag, på trods af konkurrenter som CvsSNK, KoF, MotW har et mere afvekslende gameplay.

Andre spil som burde have været med på denne liste (det er jo en umulig opgave med 5 spil). :
Hybris (Amiga), Blood Money (Amiga), Axelay (SNES), Super Mario World (SNES), Sword of Sodan (Amiga) osv. osv. osv.
Vote Ficus!
millenniummillenniumSkrevet 30/07-03 16:31 
Mine runner-up's, som også alle er fremragende spil er nok:
Bruce Lee (C64), platforms-simplicitet af bedste slags.
Rainbow Islands (AMI); som jeg stadig 'spillede' mens jeg sov.
Univited (AMI); det første icon-adventure jeg blev hooked på.
Starglider II (AMI); hvorfor stoppede de ved 2'eren?!?!
Ghost'n'Goblins (C64); Blev ved til jeg gennemførte det. - 2 gange.
Mario64 (N64); har stadig ikke alle 120 stjerner.
The medium is the message.
TurricanTurricanSkrevet 30/07-03 16:36 
Naiera >
Palsgaard >
5) Goal (Amiga)

Ved ikke om der nogen der kender det ? men jeg synes det sparker r*v på både FIFA, TIF og PES til hver en tid !!

Sensible World Of Soccer er bedre...

Og det originale Kick Off stikker dem begge 2 :).

Herzog Zwei (MD)
Der findes ikke mange som er enige, så det er nok fordi det var mit første RTS agtige spil og fordi jeg har spillet det til hudløshed...

SF2 CE (Arcade)
Stadig bedste fighter ever...

Warcraft 3 (PC)
Jeg har nærmest ikke spillet andet i 2003, og fortsætter nok et par år endnu.

Truxton 2 (MD) (Arcade)
Kanon Shooter med vilde våben og fandens svært (lidt nemmere på MD).

Aliens (Arcade)
Fed stemningsfuld musik, og en replay værdi der bare holder. Det er nok mest min begejstring for filmen der gør at jeg var totalt solgt da spillet kom, selv om spillet tager sig lidt rigelige kunstneristiske friheder (flyvende aliens???).
The Gods pause for a moment...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/07-03 18:48, rettet 30/07-03 18:51 
Alright, here goes nothing (I tilfældig rækkefølge):

Banjo-Kazooie (N64)
- Er perfekt platformer. Rainbow Island og Giana Sisters kommer dog tæt på.

Sonic serien (SMS)
- Havde 1'eren indbygget på min SMS, så da den var gennemført måtte de andre følge efter.

Unreal (PC)
- Det mest stemningsfulde spil, jeg nogensinde er stødt på. Mit yndlingsspil - uden tvivl!

Worms (PC/A500)
- Mine 4 superorme: Muffy, Scruffy, Snuffy og Fluffy lagde al modstand ned i dette tur-baserede 16-spiller multiplayer-spil.

Gran Turismo 2 (PSX)
- Tæt på at være slået af Super Cars II til A500, men GT2 vandt alligevel. Masser af almindelige biler at køre i, utrolige tuningsmuligheder og lang holdbarhed. En vinder!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
majjohamajjohaSkrevet 30/07-03 18:56, rettet 30/07-03 18:57 
Tilfældig rækkefølge

Super Mario Wolrd (SNES)
- Virkelig en klassiker, spillede den rigtig meget med fammilien

Sonic Adventure (DC)
- Er lige skaffet! Rigtig fedt spil alle burde prøve

The Legend of Zelda; Ocarina of Time (N64)
- Spillet tog mig ca. 1 år at gennemfører, og det var et godt år

Super Mario All-stars (SNES)
- Endnu en god Mario klassiker næh.. En masse fede Mario titler i et spil

Super Mario Land 2
- Jeg havde en barndom med min Gameboy i hånden og Super Mario Land 2 i, spillede det meget længe...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 30/07-03 20:01 
millennium >
Hvilke spil var det lige præcist der satte sig fast i dig og aldrig ville give slip?

- Chrono Trigger - mit første rigtige rpg
- Aladin (PC) - rigtig godt spil IMO og min søster og jeg brugte så lang tid på at gennemføre det, men det lykkedes mig! Til gengæld "tog" (læs: gennemførte) min søster Monkey Island før mig.
- Wacky Wheels (PC) kan ikke gøre for det, jeg synes det er et genialt spil.
- Civilzation (tror det var 2eren jeg synes bedst om, indtil jeg lærte snydekoden udenad, så kunne jeg ikke lade være med at bruge den) eller Simcity, tvivler lidt.
- Jeg vil nøjes med fire spil, da jeg er i gang med FFVII.. og ud fra jer kan jeg forstå, at det er muligt den at den skal på listen. ;=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
MadsMadsSkrevet 30/07-03 20:32 
Søster Salsa >
- Wacky Wheels (PC) kan ikke gøre for det, jeg synes det er et genialt spil.

Heh, sjovt du lige nævner det. Også et af de spil jeg selv og en kammerat brugte uanede mængder tid på. Det spil ER genialt. Nu må jeg have fat i det igen, havde helt glemt det.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/07-03 22:00 
Wacky Wheels... En klassiker! Multiplay som aldrig før... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
APHAPHSkrevet 30/07-03 22:12 
WW ER genial...så kan mario kart og crash team racing godt pakke sammen:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 30/07-03 22:35 
5 fantastiske spiloplevelser:

BIP [Amiga]
DDR spillene [PSX]
Doom II [PC]
Ghouls 'n' Ghosts [MD]
Gitaroo Man [PS2]
Gran Turismo 3 [PS2]
Ikaruga [DC]
Mars Matrix [DC]
Point Blank 2 & 3 [PSX]
Populous [Amiga]
Revenge Of The Gator Pinball [GB]
Revenge Of Shinobi [MD]
Ridge Racer [PSX]
Ridge Racer Revolution [PSX]
R-Type I, II & Delta [PSX]
Samba De Amigo [DC]
Snow Bros [MD]
Sonic The Hedgehog [MD]
Soul Calibur [DC]
Strider [MD]
Super Mario 64 [N64]
Super Monkey Ball [GC]
Tekken 1 & 2 [PSX]
The House Of The Dead 2 [DC]
The Typing Of The Dead [DC]
Thunderforce III [MD]
Twintris [Amiga]
Virtua Tennis 1 & 2 [DC]
Wave Race [N64]
Z [PC]

+ mange flere
+ utallige arcade spil

Ups! Det var vist lidt flere end 5...
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
ViolatorViolatorSkrevet 30/07-03 22:42, rettet 30/07-03 22:49 
Tilfældig rækkefølge:

NHLPA Hockey '93 (Mega Drive): Man glemmer ofte, hvor godt dette spil egentligt er, og end ikke nutidens NHL spil rammer den følelse dette spil er i besidelse af...

Sonic 2 (Mega Drive): Jeg var ustandselig syg (halsbetændelse) omkring tidspunktet hvor denne titel udkom, og derfor brugte jeg meget tid på den. Efter min mening den bedste i hele serien, og derfor også et af de bedste spil nogensinde.

Ground Zero Texas (Mega CD): Et af de eneste FMV-baserede spil som fungerede ordentligt. Min bror og jeg hyggede os gevaldigt med dette spil, som efter sigende skulle have haft et stort budget.

Wonderboy 3: The Dragon's Trap (Sega Master System): Denne titel er grund nok til at anskaffe sig Sega's første maskine...

Zelda: Ocarina of Time (Nintendo64): Hvad kan jeg sige, som ikke allerede er blevet sagt...
DarklynoonDarklynoonSkrevet 30/07-03 22:47 
yie are kung fu(amstrad)
who dares wins (c64)
the chaos engine(amiga)
skidmarks(amiga)
king of fighters 99 dreammatch(dc)
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SeventhSunSeventhSunSkrevet 30/07-03 23:02, rettet 30/07-03 23:03 
Hmm jeg tror det bliver, i tilfældig rækkefølge:

StarCraft [ PC ]
Diablo 2 [ PC ]
Wind Waker [ NGC - jeg nævner dette Zelda spil, fordi det er det af dem, jeg har spillet mest ]
Kid Icarus [ NES ]
New Zealand Story [ Arcade ]
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nullernullerSkrevet 30/07-03 23:19 
1 arcade

tiger helli
burger time
donkey kong
xerivus (stavet forkert)
ghost and goblins

2 pc (old)

duke nukem 3d
rise of the triad
doom 2
unreal
mr do

3 psx

tomb raider 1
crash bandicoot 1
micromachines
f1
spyro the dragon1

4 ps2

jack og daxter
gta 3 vc
???

er gået kold sorry.....
Nu med Xbox 360
RJKRJKSkrevet 30/07-03 23:58 
nuller2001 >
xerivus (stavet forkert)

Xevious.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nullernullerSkrevet 31/07-03 00:14 
tak :-))
Nu med Xbox 360
dRxLdRxLSkrevet 31/07-03 00:24, rettet 31/07-03 00:29 
Violator >
Wonderboy 3: The Dragon's Trap (Sega Master System): Denne titel er grund nok til at anskaffe sig Sega's første maskine...

Hvorfor anskaffe sig en SG-1000 når WB3TDT kører på Master System? ;-p

Sonic 2 og Wonderboy (ML og TDT) er i øvrigt også værdige kandidater til min liste men...

SG-1000
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 00:24 
Også tilfældig rækkefølge:

Skies Of Arcadia (ja... hvem havde troet det)
Phantasy Star Online episode I & II
Dragon Force
Panzer Dragoon Saga
HALO
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 00:27 
dRxl:
Ang dit link... hvad forstiller det? Et stk hvid skærm... Det kunne jeg lave bedre i paint.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 31/07-03 00:30 
Det er ellers ikke hvad man hører om dig ude i byen, prøv igen ;-)

(jeg har måske rettet det)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-03 00:34 
Eh... nå :'(
Men anyways hvor meget anderledes er den fra Master systemet?
Spiller nu: Phantasy Star IV
98 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig