X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Danske Super Mario-skuespillere fra 90'erne


Svar
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 11:27 
Jeg synes jeg kan huske, at "Super Mario Bros 3" blev vist på enten DR eller TV2, og at det blev introduceret af DANSKE skuespillere klædt ud som Mario og Luigi. (Ikke voice-over som i "Super Mario Super Show"). Kan dette passe?! Jeg ved med statsgaranti, at jeg engang så Mario og Luigi optræde på torvet med musik, hvor jeg bl.a. fik deres autografer på flotte autograf-kort (muligvis var det skuespillere og ikke de ægte Mario og Luigi fra spillene :)). Sådan som jeg husker det, var de to optrædende skuespillere på torvet de samme skuespillere som introducerede Super Mario 3-tegnefilm på tv. Jeg har DESVÆRRE mistet mit autograf-kort, hvilket ærgrer mig sindssygt meget. Det ville både være super sjovt at have + det kunne hjælpe i opklaringen!
SumezSumezSkrevet 15/10-13 11:46, rettet 15/10-13 11:46 
Ja, der var to danske skuespillere der tog de amerikanskes roller i TV2's SMB3-udsendelser, og husker også at de havde sådan nogle indkøbscenter-optrædender flere steder. Jeg har svært ved at tro at de har lavet noget skelsættende siden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 12:09 
Sumez, tak for svar! Det er fedt at høre, at jeg ikke husker helt fuldstændigt forkert! Er der nogen der kan bekræfte dette? Hvad var skuespillernes navne? Er der nogen der har optagelser fra TV2? Fotos eller video fra M & L's "indkøbscenter-optrædender"? Jeg mindes de optrådte med noget musik? Er dette mon kommet på bånd eller lign? Der findes absolut INTET information på nettet.
SumezSumezSkrevet 15/10-13 13:14 
Man kunne prøve at skrive til TV2 og høre? Så vidt jeg husker, var de danske skuespillere kun med i TV2-programmet, og ikke videobåndene, der kun indeholder selve tegnefilmene?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KilroyKilroySkrevet 15/10-13 13:29 
En simple Google-søgning gav mig dette resultat. Måske det kan hjælpe?

Dansk musik og showbooking
Kilroy Was Here
Per SPer SSkrevet 15/10-13 13:30, rettet 15/10-13 13:54 
Jeg mener at Lennart Frank Johannessen fra Fede Finn & Funny Boyz var ham der spillede Super Mario. I mine unge dage byttede jeg C64 spil med hans søn, da de boede ved siden af min familie, og jeg mener bestemt at kunne huske at det var ham.

Captain N (Play:Right profil) ved muligvis også noget, da jeg har en formodning om at han har noget materiale gemt et sted i sin Nintendo samling.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 14:03 
Kilroy>
En simple Google-søgning gav mig dette resultat. Måske det kan hjælpe?

100%! Hvad søgte du efter?! Men ja, det er lige præcis de to jeg husker!
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 14:08 
Per S>
Jeg mener at Lennart Frank Johannessen fra Fede Finn & Funny Boyz var ham der spillede Super Mario.

Det ligner ham i hvert fald på billedet. Ej, hvor sjovt... Og så udgav de oven i købet en cd?!
KilroyKilroySkrevet 15/10-13 14:47 
drwily>
100%! Hvad søgte du efter?! Men ja, det er lige præcis de to jeg husker!

"dansk Mario & Luigi" uden citationstegn :P Jeg tror dog ikke selv jeg har set dem, så det var kun et (heldigt) gæt fra min side!
Kilroy Was Here
XiwanaXiwanaSkrevet 15/10-13 14:49 
drwily>
Og så udgav de oven i købet en cd?!

... og på kassettebånd, sågar. Det hørte jeg meget som knægt.
[inspirational quote here]
drwilydrwilySkrevet 15/10-13 15:12 
Det er da utroligt, at det ligger så fjernt i hukommelsen, taget i betragtning, at de optrådte i mere end 10 år, og ifølge deres pressemateriale havde et tv-show på TV2 I OVER FIRE ÅR! Er der nogen der har optagelser af dette? Jeg har (i en anden forbindelse) for nyligt haft skrevet til TV2 angående noget gammelt materiale, og fik det svar, at det ikke er tilgængeligt, hvis ikke det er lagt på TV2 Play.
millenniummillenniumSkrevet 15/10-13 16:32 
Her kommer min græmmelse fra fortiden: jeg var engang til konfirmationsfest i nordsjælland - en rigtig stor en af slagsen med kæmpe pavilion, hoppeborg og slush ice blandet med sprut. Og her kom de. De to gøglere der optrådte som Mario og Luigi på tv, var venner af familien. Så de kom og underholdte til fest. Klædt ud selvfølgelig. Efter disse mange år, er mine tæer næsten rettet ud igen.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig