X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Capcom arcade


Svar
nerosnerosSkrevet 06/07-13 08:07, rettet 06/07-13 08:08 
Er det virkelig så galt med den fan køler og heftige lydstøj folk snakker om i CPS2 systemet? Det er selvfølgelig ikke meningen, at man skal have systemet stående fremme på bordet da den jo var beregnet til at være gemt væk i kabinettet. Hvis det er højere end en XBOX360 køler er det selvfølgelig lidt træls at lytte til..Ellers ville jeg godt kunne leve med det.
Bashful Neophyte
72 emne(r).
« < 1 2

Svar
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 11:20, rettet 06/02-14 12:00 
Fandt lige det her: Attempts to read the logic devices have resulted in dead game boards.

Kilde: http://cps2shock.emu-france.info/encript.html
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 06/02-14 11:45 
Elgen>
Jeg har selv tænkt det samme mange gange, men tror at folk så allerede ville ha' haft gjort det.

Det var jo det jeg overvejede om der var nogen der havde. :P Synes det er et emne det er svært at finde info omkring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/02-14 15:59 
Sumez>
Hvis dataen er en anden (altså ikke-krypteret, eller krypteret i forhold til Phoenix moddet, whatever han nu gør), tror jeg faktisk at jeg ville foretrække at have nye rommer i, og beholde de gamle uberørt. Der er ikke en måde at få krypteringsnøglen ud af systemet mens batteriet stadig kører, så den krypterede data faktisk kan være brugbar hvis spillet en dag gør selvmord? :)

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Hvis man Pheonix'er et board behøver man ikke længere have batteri i det svjh. Altså burde det ikke længere kunne begå selvmord :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 17:10, rettet 06/02-14 17:11 
Jeg tror Sumez mener: Læse nøglen ud af et ikke-Phonixed board inden det døde... sådan forstod jeg det i hvert fald.
Det som Capcom (aut. Capcom-reppere) gjorde for at genoplive døde boards, var jo at skifte batteriet og uploade nøglen igen (via enten en JTAG på nyere boards eller et kantstik på ældre boards). Tror Sumez funderede over, om nogen havde gjort dem kunsten efter...
Der står ret meget om det på Razoolas side som jeg linkede til lidt længere oppe.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 06/02-14 17:16 
Konsolkongen>
Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener. Hvis man Pheonix'er et board behøver man ikke længere have batteri i det svjh. Altså burde det ikke længere kunne begå selvmord :)

I anden sætning snakkede jeg også om ikke-Phoenix'ede boards. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ElgenElgenSkrevet 06/02-14 17:50 
Jeg ligger i øvrigt inde med et komplet sæt af dekrypterede ROMer til samtlige regioner til CPS1-boards, hvis nogen skulle komme ud for at et af dem dør.
Dem er der i øvrigt meget mere community omkring, og der er ikke nogen der på samme måde synes at ejer dem og der er heller ikke nogen der tager penge for dem.
Men de kan være lidt svære at opstøve, så derfor jeg nævner det; jeg havde dem fx ikke da jeg fixede min søns 3Wonders og kunne kun finde en et US sæt, så blev nødt til at konvertere det fra den oprindelige World-version.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 15/02-14 08:44, rettet 15/02-14 09:04 
Findes der spil som kun er på single board fra Capcom som f.eks SATURDAY NIGHT SLAM MASTERS osv? Synes jeg har set det spil som single PCB og noget der ligner et gråt CPS1 med motherboard og spil.
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 15/02-14 09:23 
Der er nogle CPS2 spil hvor motherboard og spil er i én sort kasse

Black - These are rather unique in that they do not have a seperate motherboard, rather they are an all-in-one solution. Only available in Japan; why Capcom decided to offer some games as an all-in-one board remains a mystery althought it is believed only the more popular games are in this format such as Street Fighter Zero 3, Giga Wing and Marvel Vs Capcom, as they made more of them and produced the black all in one boards to reduce costs. These boards have a smaller footprint than the motherboard/rom board combo.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KillerBean2KillerBean2Skrevet 15/02-14 10:37 
neros>
og noget der ligner et gråt CPS1 med motherboard og spil.

Mener du CPS Q Sound?:
http://system16.com/hardware.php?id=794

Er du sikker på, at det single PCB, du har set, ikke var et bootleg?
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 15/02-14 11:12 
Ja ok så er det sku nok en bootleg.

Det er denne her:
http://www.ebay.com/itm/161217768025?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/02-14 11:49 
Ja. Det er en boot.
j/k
nerosnerosSkrevet 15/02-14 12:28 
Ja det er nok sten sikkert ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 24/02-14 12:55 
Hvordan er det nu med CPS1 og dødsbatteriet. Har alle PCB'er dette og er det noget med at det faktisk er endnu svære at skifte dødsbatteriet på CPS1 spil?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/02-14 15:19 
Du har spurgt om det samme på første side ;)

KillerBean2>
Alf81>
KillerBean2>
Final Fight er CPS1. Så ja, det har selvmordsbatteri.

Det er jeg altså ret sikker på, at Final Fight ikke har.

Jeg tror du har ret. Det var åbenbart først, da de begyndte et lave Q-sound boards, at selvmordsbatteriet blev obligatorisk. CPS1-boards med selvmordstendenser skulle være:

Three Wonders
King of Dragons
Knights of the Round
Captain Commando
Quiz and Dragons
Capcom World 2
Varth (Japanese version only - US and ETC have no battery)
Warriors of Fate (TWO suicide batteries)
Cadillacs and Dinosaurs
Punisher
Saturday Night Slam Masters
Muscle Bomber
Muscle Bomber Duo

AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 24/02-14 16:06 
Ah fuck haha..Det er fordi jeg rigtig gerne vil have fat i Carrier Air Wing også kaldt U.S. Navy.

Kan se det ikke er på listen der hvilket er en god ting. Heller ikke Magic Sword :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/02-14 16:12 
Jeg er super klar på Carrier Air Wing også! :O Mener ikke engang det er super dyrt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/02-14 17:43, rettet 24/02-14 17:44 
Har set det hos Arcadiabay men der koster det en bondegård.

Vil prøve at skaffe det så vi har det til træffet ;-) Men ved ikke lige hvor det sælges?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 02/06-14 19:15, rettet 02/06-14 19:15 
En skriver det her til mig på ebay. Kan det have sin rigtighed eller hva?

"If you play your game offen you dont need to change the battery, if you play your game only 1 or 2 a year even a new battery you will have to change it often"

Nu bliver jeg helt ked af at jeg ikke spiller mine to CPS2 spil så meget som jeg måske burde :-(
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 02/06-14 19:38, rettet 02/06-14 19:42 
Nej, det passer ikke! (I hvert fald ikke for nogen selvmordsbatterier jeg kender til)
De batterier er IKKE genopladelige, så derfor nej.
Selvom de for det meste sagtens kan holde længere, plejer en godt tommelfingerregel at være at skifte hver 5. år.

Er det et specifikt spil han snakker om? Skal ikke afvise at nogen kunne ha' et genopladeligt batteri; jeg har bare aldrig mødt/hørt om eet...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 02/06-14 23:34, rettet 02/06-14 23:35 
Ok så er jeg mere rolig igen kan også godt huske tommelfingerreglen omkring de 5 år så sådan er det nok. Mener spillet han referer til var Marvel Vs Capcom ganske typisk CPS2 board.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 03/06-14 04:19 
Han snakker som han har forstand til, hvilket vist ikke er så meget... Bare vær helt rolig. Men husk at skifte dine batterier...det hjælper IKKE at blot spille spillet jævnligt.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 03/06-14 07:52 
Jeg har aftalt med dem at de får udskiftet batterier i slutningen af 2016 ;-) Fik dem sidste år med nye batterier nemlig.
Bashful Neophyte
72 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig