X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mest skræmmende spil I har spillet? (Hvis I tør)


Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/05-13 14:16, rettet 29/05-13 14:18 
Hvilke spil er egentlig de mest personligt skræmmende spil I har spillet? Mærkværdigt nok, er de mest skræmmende spil IMO ved at gå lidt af fløjten i nutidens behagende mainstream spilsortiment, mens Resident Evil ligner mere og mere en Michael Bay film. Hvad er der blevet af det klassiske gys i spil?

Og kan klassiske spil være mere stimulerende for fantasien end nutidens AAA grafik, og derved være mere skræmmende? Var 7th Guest eller Uninvited overhovedet uhyggelige? I min erindring husker jeg Forbidden Forrest på Commodore 64 som et ret spooky spil.

Min scary-liste må være:

1) Project Zero (aka Fatal Frame). Min absolut numero uno, så &/#/%€ skræmmende for mig, at jeg knap nok turde spille det alene. ... Vent, jeg turde faktisk ikke spille det alene.

2) Silent Hill 2: Havde jeg også lidt problemer med at spille alene, men knap så meget som ovenstående. Lyden af den krattende radio som indikerede fjender, var sgu' effektfuld, og de mørke korridorer var ikke just afslappende at gå igennem.

3) Resident Evil 4: Var mest skræmmende i starten, men efterhånden vænnede jeg mig til det. At træde ind i kampen i den første landsby (med beboerne som var ved at brænde lig) var dog et svært skridt for mig.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/05-13 14:21 
Enig omkring Project Zero, især 2'eren. Har aldrig turdet gennemføre det, og aldrig spillet det alene.

Silent Hill 2 "skuffede mig" ved ikke at være særligt uhyggeligt, synes jeg. 1'eren kan jeg til gengæld stadig tisse i bukserne over. Uha-uha.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/05-13 14:23, rettet 29/05-13 14:25 
1) Project Zero
2) Silent Hill 2
3) Resi 2

Meget betonet af tiden de blev spillet i. Er ikke sikker på jeg ville liste dem på samme måde, hvis jeg spillede dem idag.

Må da også snart få spillet Silent Hill 1 og Amnesia!
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-13 14:28 
Marine-delen i Aliens Vs. Predator 2. Den fik jeg aldrig gennemført. Blev ved med at gå i panik.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/05-13 14:34 
1 silent hill 1
2 amnesia pc
3 resident evil 2og3
De 2 tyrant der jagter en :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GoodtimesGoodtimesSkrevet 29/05-13 14:56 
Resident Evil Remake (Gamecube). Især de der "crimson heads" og så også en vis anden fjende, som er ret hårdfør.

Og så Monty on the Run til C64, som står som et af de mest foruroligende spil nogensinde, selvom jeg ikke er sikker på, at det egentlig er lavet som et "horror"-spil.
jaesjaesSkrevet 29/05-13 14:57 
millennium>
Hvad er der blevet af det klassiske gys i spil?

Vandret over til computerplatformene, da konsol-firmaerne åbenbart ikke rigtigt gider det mere.
SumezSumezSkrevet 29/05-13 14:58 
KillerBean2>
Marine-delen i Aliens Vs. Predator 2. Den fik jeg aldrig gennemført. Blev ved med at gå i panik.

1'eren! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/05-13 15:14 
Jeg har aldrig spillet 1'eren :)
AV Intelligent Terminal
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/05-13 15:26 
Sumez>

1'eren! :)

Jeg ser arcade spillet som det første :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ElgenElgenSkrevet 29/05-13 15:55 
Som knægt var jeg vildt bange for Fredag d. 13. på C64...syntes at skriget når folk blev slået ihjel var vildt uhyggeligt }:-O
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
millenniummillenniumSkrevet 29/05-13 16:00 
Well, jeg blev lidt skuffet over C64 udgaven af The Rocky Horror Picture Show...

Kendte ikke filmen eller teaterstykket - og forstod slet ikke hvor det "horror" blev af. :-D
The medium is the message.
silverstarsilverstarSkrevet 29/05-13 17:20 
Jeg synes også at det originale Alone in the Dark (det helt gamle) var uhyggeligt i sin tid. Jeg kan huske at man kunne læse i nogle bøger man fandt i spillet, og det var noget Lovecraft-inspireret med folk der blev vanvittige af at læse bestemte "forbudte" bøger o.s.v., ganske spooky.
Silent Hill 1 var også fyldt med uhygge. Der er også et par scary moments i Resident Evil 1 (hund springer igennem et vindue, edderkopper der falder ned fra loftet o.s.v., men det var kun i glimt, ikke som i Silent Hill, hvor hele atmosfæren er gennemsyret af uhygge.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
millenniummillenniumSkrevet 29/05-13 20:58, rettet 29/05-13 21:04 
Synes heller ikke de første momenter i Bioshock var a-walk-in-the-park. Hele denne mørke clair obscure setting, med væsener der (scriptet) hopper rundt i skyggerne. Og da jeg første gang så Big Daddy på afstand, var jeg jævnt panisk.

Edit: Og Luigi's Mansion. Pisse uhyggeligt. X-D

Ingen har nævnt Dead Space 2? Jeg har det endnu til gode (i min stack-of-shame)
The medium is the message.
--Skrevet 29/05-13 21:48 
Synes at Condemned 1 + 2 har en del uhygge elementer :O

Når det så er sagt, så har jeg Silent Hill 1-4 i samlingen, uden at have spilelt dem, då jeg har en forestilling om at jeg synes de er for uhyggelige og ulækre til min smag :P
Spiller nu: Animal Soccer World
JAAJAASkrevet 29/05-13 22:05, rettet 29/05-13 22:06 
Silent Hill 2. Jeg måtte stoppe efter 1 times tid og har ikke rørt serien siden. Er ellers helt vild med gys, men der er altså grænser.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 29/05-13 22:10 
millennium>
Ingen har nævnt Dead Space 2? Jeg har det endnu til gode (i min stack-of-shame)

Ud over lidt nye monstre, så synes jeg ikke det var meget anderledes end det første spil.
Det er stadig primært småbillige jump-scares det kører på :)


Jeg ved ikke engang sådan helt hvad jeg synes er det mest skræmmende/uhyggelige jeg har spillet.
Silent Hill serien ligger delvist i den kategori, men jeg har aldrig spillet dem selv, med undtagelse af den side-story man kan spille i Silent Hill 2 - dels fordi det ikke siger mig så meget at spille selv, men mere at jeg elsker at agere co-pilot når en kammerat og jeg har tævet gennem nogle af dem sammen.

Nogle af co-op sekvenserne i Dead Space 3 gjorde mig tilpas paranoid, da jeg som Carver kunne se en del messed up ting i de de områder - Imens min ven bare så et ganske almindelig forladt compound, og heller ikke oplevede de samme syner eller lyde som mig.
F.eks. var der en til flere audio logs, hvor jeg hørte en historie fra Carvers fortid eller en stemme der fortalte noget, imens min kammerat ikke kunne høre andet end latter eller statisk støj. :\
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
spectrespectreSkrevet 30/05-13 00:47 
Silent Hill 1, men jeg tror også jeg spillede det spil i den perfekte setting. Det var tilbage i slut 90'erne hvor jeg kørte for UA distribution på sjælland. boede på en kro midt ud i ingenting om vinteren, så jeg tog min Playstation med og Silent Hill. Fyrede op for det en vinteraften hvor der bare var mere end mørkt derude. Kom til skolen og så blev jeg nødt til at slukke. Har ikke spillet nogen Silent HIll spil siden.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
solid snakesolid snakeSkrevet 30/05-13 02:39, rettet 30/05-13 02:56 
Elgen>
Som knægt var jeg vildt bange for Fredag d. 13. på C64...syntes at skriget når folk blev slået ihjel var vildt uhyggeligt }:-O

Det var da også mega uhyggeligt den gang, især når der dukkede skræmme fotos op, samt ser kom de omtalte skrig.. Fedt spil..

Ellers er Silent Hill 1 nok det mest uhyggelig spil jeg har prøvet.. Det er en fed serie, som skal spilles med høj lyd på anlægget for at få det ultimative ud af spillet.. Det gør lige spillet dobbelt så godt og uhyggeligt.. :D

Jeg har læst om verdens meste uhyggelig spil.. Woot kan det dog passe.. Det ligner et børnespil fra 3år
Slender. Spillet meget mørkt som er en stor fordel, men verdens mest uhyggelig.. Nej bestemt ikke, selv Super Mario Bros er mere uhyggelig end dette spil.. ;D
http://m.youtube.com/watch?v=Jkcjl3wk20k

Anmeldelse af verdens mest uhyggelig spil...... Woot.....?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/05-13 02:51 
Det eneste uhyggelige ved Slender, er at Slenderman pludselig kan dukke op tæt på dig, ud af det blå.

Det bliver dog knap så uhyggeligt hvis man slår "20 Dollar mode" til... Så kører der konstant en ufattelig dårlig sang hver gang han er i nærheden af dig :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-13 03:20 
Sådan off the top of my head kan jeg nævne:

Condemned 1 og 2
Silent Hill remake til Wii, genialt at man ikke kæmper mod fjenderne, men skal løbe fra dem i stedet. Har kun prøvet det få timer, må hellere få det købt!
Ecco The Dolphin til Dreamcast. Når man kommer til de meget mørke baner og bliver angrebet af en haj fra en blind vinkel. Det kunne virkelig få mig til at hoppe i stolen :D
Dead Space 1

Residente Vil-serien er i det store hele ikke uhyggelig. Stemningen er dog så tyk at man kan skære i den og lever man sig nok ind i universet kan det sagtens ske at man får et chok i ny og næ når der dukker en uventet fjende op. RV remaket til GameCube hvor man skal brænde zombierne for at de ikke liver op igen meget stærkere synes jeg er en super creepy ide til et spil og nok derfor jeg aldrig har fået taget mig sammen til at spille meget længere end til hvor man får benzinen :p Det er dog på min todo-liste da serien VAR fremragende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/05-13 08:13 
Er det Shattered Memories?
j/k
SumezSumezSkrevet 30/05-13 08:20, rettet 30/05-13 08:20 
Det må det være. Der findes ikke noget remake, men det er løst baseret over hændelserne i 1'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 30/05-13 08:39, rettet 30/05-13 08:41 
Jeg kan huske Dark Seed blev markedsført som et virkeligt uhyyyygeligt spil ..... men jeg synes, at det var de non-logiske gåder som var mest uhyggelige.

Mest skræmmende spil I har spillet? (Hvis I tør)

Og Fahrenheit havde nogle ret uhyggelige sekvenser, så vidt jeg husker.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 30/05-13 08:45 
Mente jeg nok :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-13 13:55 
Jep det er Shattered Memories :) Grafisk er det også helt i orden og lommelygten fungerer virkelig godt med wiimoten.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/05-13 14:00, rettet 30/05-13 14:11 
millennium>
I min erindring husker jeg Forbidden Forrest på Commodore 64 som et ret spooky spil.

Har også positive erindring om Forbidden Forrest mht. at være uhyggeligt. Virker tamt i dag men lydsiden gjorde meget for stemningen dengang.

Ellers må jeg sige Silent Hill 1+2 umiddelbart er de mest skræmmende jeg har spillet i moderne tid. Det første Dead Space var også ok, dog mere en følelse af at være isoleret end direkte uhygge.
millenniummillenniumSkrevet 31/05-13 09:51, rettet 31/05-13 14:53 
Goodtimes>
Og så Monty on the Run til C64, som står som et af de mest foruroligende spil nogensinde, selvom jeg ikke er sikker på, at det egentlig er lavet som et "horror"-spil.

Totalt langt ude :-D Måske var det sværhedsgraden som var mest skræmmende?

Jeg kan også huske, at jeg spillede Marathon på mac med hørebøffer. (Lidt 2.0 stereo var nok til at imponere). Men da jeg kom til en sektion med en masse smalle korridorer, og der var nogle små flyvende monstre som skreg fra siderne, inden de angreb, måtte jeg droppe headphones. Det blev simpelthen for intenst for mig.
The medium is the message.
PapandPapandSkrevet 01/11-15 11:55 
Jeg bliver simpelthen nød til at genoplive den her tråd. Andre der har store problemer med Outlast?

Aldrig har jeg da spillet noget, som har gjort mig så forskrækket. Jeg opdagede et toneleje i min stemme, som jeg ikke har hørt siden start 90'erne. Normalt plejer jeg ellers nok at kunne håndtere gyserspil, men det her blev slukket efter 20 min. Jeg fik ellers købt udvidelsespakke og det hele. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KTCKTCSkrevet 01/11-15 12:46 
Spillet og gennemført et par gange her.
Det er ret godt skruet sammen, og hvis du kan mande dig lidt op, er der faktisk nogle ret fede oplevelser i spillet.
Udvidelsen er god på sin egen, syge måde.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-15 13:04 
Jeg gennemførte Outlast i ét stræk sammen med en veninde. Det tog vel 6-7 timer og klokken var 7 om morgenen da vi var færdige. Det var virkelig underholdende :D

Det startede ud med at være virkelig uhyggeligt, men efterhånden som vi kom længere ind i spillet aftog det meget, da spillet har en del genbrug. Man lærer hurtigt at der ikke er større konsekvens ved at dø, end at man blot starter få minutter tilbage. Så især mod slutningen, da vi egenlig gerne ville have det gennemført før vi gik i seng, var teknikken at satse alt og løbe rundt indtil vi fandt den rigtige vej. Døde vi, gjorde vi det samme, men tog en anden rute indtil vi fandt den der virkede.
Dermed ikke sagt at der ikke kommer nogle utroligt effektive jump scares igennem hele spillet, men de normale fjender bliver mindre og mindre uhyggelige efterhånden som man vænner sig til dem. Dog først, for vores vedkommende en 3-4 timer inde i spillet :)

Jeg synes det var rigtig godt og jeg ville egentlig gerne spille udvidelsen. Jeg gider dog ikke bruge penge på noget DLC til et spil som jeg bare låner af PS+, så det bliver nok aldrig til noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig