X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 22/03-16 11:02 
Det er kun et spørgsmål om tid :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-16 11:03, rettet 22/03-16 11:04 
At PS4 kommer til at bruge Windows som OS? Det tvivler jeg meget stærkt på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/03-16 11:14 
Konsolkongen>
Hvis der er 100% bagudkompatibilitet med de nuværende PS4-titler, og især hvis de kommer til at køre bedre, så vil jeg da klappe i mine små hænder og købe den nye maskine uden tøven :)

Og større harddisk. I'm in.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 22/03-16 11:23, rettet 22/03-16 11:24 
HDD kan jeg selv skifte, men ellers me too. Det er næsten uundgåeligt som modværge mod at konsoller bliver obsolete så hurtigt i dag.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 11:40, rettet 22/03-16 11:56 
Konsolkongen>
Hvis der er 100% bagudkompatibilitet med de nuværende PS4-titler, og især hvis de kommer til at køre bedre, så vil jeg da klappe i mine små hænder og købe den nye maskine uden tøven :)

Samme her, som jeg skrev i en af de andre tråde. Det ville heller ikke segmentere markedet, men tværtimod udvide det. Selv om det er blevet meget lettere at udgive spil på tværs af platforme med cross platform engines som fx Unity, er der stadig mange mindre udviklere, der render ind i problemer med at ramme konsoller på tværs af generationer, fordi hardware arkitekturen er fuldstændig forskellig. Der er er jo ikke nogen god grund til at et spil, som sagtens kan køre på PS3 kun udkommer på PS4, hvis det var muligt uden ekstra arbejde at udgive begge steder.

Så længe bagud/fremad kompatibilitet er sikret med krav fra hardware fabrikantens side*, har jeg svært ved at se ulempen eller at markedet skulle blive segmenteret. Det går jo fint på iOS platforme og der er flere hardware udgivelser hvert år, hvor der med konsolmodellen måske kun ville være en hvert tredie (gætter bare).

*Muligvis kan udvikler siden være nok, da de fleste udviklere gerne vil ramme så bredt et publikum som muligt.

Konsolkongen>
Det der adskiller pc og konsol er at man på konsol ikke skal igennem pc-windows helvedet med drivere, virus og pis og lort. Det virker bare, og det vil det også gøre med en kraftigere maskine :)

Jeg er sikker på, jeg må rende ind i det helvede på et tidspunkt. Bruger jo min PC mere end mine konsoller og det er ikke sket endnu :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/03-16 12:09 
For dem der ikke ønsker kortere konsolgenerationer, så er her lidt beroligende info:

Kotaku er stadig det eneste medie, der har kilder (anonyme) til det her. Eller har overhørt samtaler i en kø om det.
Kotaku er muligvis døende, da Gawker, som ejer dem, lige har tabt en retsag, der vil medføre konkurs.

Jeg ved ikke helt om jeg tror på de ville være så desperate at opfinde en historie for at få trafik før lukketid, da de involverede journalister ville smadre deres fremtidige karriere, men det er godt nok påfaldende at flere forskellige personer fra samme medie er de eneste, der har hørt noget.
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 12:13 
Jeg kan heller ikke se megen grund til, at Sony skulle gå den her vej, med mindre det er for at få noget hardware på gaden som er bedre tilpasset VR, men Microsoft har åbnet for mulighederne direkte uden behov for Kotaku rygter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 22/03-16 12:13 
Det er værd at nævne at den pågældende retsag vedrører en sexoptagelse med Hulk Hogan. Bare fordi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 12:30 
Jmog>
For dem der ikke ønsker kortere konsolgenerationer, så er her lidt beroligende info:

Hvis konsoller forsat skal overleve, er der nødt til at komme kortere generationer. Sådan noget som vi så i sidste generation, hvor X360 udkom i 2005 og først fik en efterfølger i 2013 er skadeligt for markedet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 22/03-16 12:33 
Men rart for forbrugerne :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/03-16 12:36 
Helt enig. Jeg vil absolut foretrække en kortere generation. Og det får vil helt sikkert også, da den nuværende generation sammenlignet med PC er væsentligt mindre kraftig end den forrige. Xbox 360 og PS3 var monstre og man fik vildt meget for pengene som forbruger. Med særligt PS4 (jeg snakker kun launchpriser) fik man stadig en rigtig god deal, men ikke nær så meget som med PS3 og Xbox 360.

Jeg vil have det rigtig fint med en PS5 i 2018.
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 12:37, rettet 22/03-16 12:37 
Sumez: Bestemt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/03-16 12:38 
Sumez>
Men rart for forbrugerne :)

Da kun økonomisk. Bestemt ikke uden betydning, det giver jeg dig, men hvis vi udelukkende kigger på udvikling af spilmediet, så er det skadeligt at der går så lang tid mellem hardware refresh.
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 12:42, rettet 22/03-16 12:42 
Jmog>
Xbox 360 og PS3 var monstre og man fik vildt meget for pengene som forbruger.

Microsofts og Sonys spildivisioner blødte penge i lang tid efter launch for det. Det er der ingen af dem, som vil tilbage til.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 22/03-16 14:15, rettet 22/03-16 14:16 
Sålænge man stadig får 6 år med nye spil ud af sin nye launch maskine, kan jeg ikke se noget som helst problem ved at der efter 3 år kommer en ny udgave der får mine gamle og nye spil til at køre bedre. Der er ingen der i det tilfælde tvinger en til at købe den nye maskine med det samme. der er blot flere måder at komme med på platformen på-
Nintendo gør det forkert med New 3DS (men det er nok også et produkt af hvor low-spec den oprindelige 3DS var) med spil der kun virker på N3DS, da det i bund og grund betyder at det er financielt selvmnord at lave spil til N3DS only. Og at begrænse Super Nintendo Virtual Console til N3DS lugter langt væk af en desperat måde at skubbe til N3DS salget, når 3DS ikke havde nogen problemer at køre Gameboy Advance spil (fra Ambassador programmet).
Den hurtigere brugeroverflade, loadtider, netværksstabilitet er nice, men hvor meget bedre ville N3DS sælge hvis den rent faktisk fik gamle spil til at køre bedre eller se bedre ud?
Selvfølgelig er der ingen der vil kune forbyde udviklere at lave spil KUN til den nye udgave af maskinen hvis de absolut vil lave et spil der presser citronen på alle områder, men alene det langt mindre salgspotentiale vil få dem til kraftigt at overveje dette.

Hvad Sony og MS burde gøre til gengæld, er at komme ud af busken med information om hvad deres model er, hvis de rent faktisk har planer om dette.
For hvis du som forbruger køber en Xbox One her til foråret og der så kommer en Xbox 1.1 til 100$ mere der er to-tre gange kraftigere til jul ville jeg da føle mig rimelig røvrendt.
JmogJmogSkrevet 22/03-16 14:19 
Bede-x>
Jmog>
Xbox 360 og PS3 var monstre og man fik vildt meget for pengene som forbruger.

Microsofts og Sonys spildivisioner blødte penge i lang tid efter launch for det. Det er der ingen af dem, som vil tilbage til.

Nemlig. Og da sweetspottet for en ny konsol er 400$ og det ikke længere er rentabelt at sælge med tab, så er en tilbagevenden til generationer på 5 år det logiske skridt.
SumezSumezSkrevet 22/03-16 15:27 
Jmog>
Da kun økonomisk. Bestemt ikke uden betydning, det giver jeg dig, men hvis vi udelukkende kigger på udvikling af spilmediet, så er det skadeligt at der går så lang tid mellem hardware refresh.

Det kommer vist meget an på hvordan man mener "udvikling af spilmediet" bør ske. Jeg synes absolut ikke at "udviklingen" mellem PS3 og PS4 har været gavnlig for forbrugerne på nogen som helst måder.
Jo, vi har fået lidt pænere grafik, men det er begrænset hvor vild en omvæltning det har været, og objektivt set er det ikke nødvendigvis en positiv udvikling, især når man ser i lyset af de bagsider større og dyrere spiludvikling også medfører.

Jeg håber virkelig ikke der er nogen tvivl om at en ny konsolgeneration gavner producenterne i voldsom meget højere grad end det gavner forbrugerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 22/03-16 16:34 
Jeg er. Jeg har helt fra starten af denne generation syntes, at det var en pestilens, at konsollerne stod så langt teknisk tilbage i forhold til pc'erne.

Det er ikke fordi, jeg ikke anerkender de fine aspekter af retro-gaming, og i ny og næ finder jeg også selv noget frem. Men helt overordnet, så ville jeg gerne have, at mediet rykker sig, så man kan gå fra Morrowind -> Skyrim -> Witcher 3 i løbet af tre generationer i stedet for at spille tre spil på samme tekniske niveau.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 16:44, rettet 22/03-16 18:20 
Jmog>
Nemlig. Og da sweetspottet for en ny konsol er 400$ og det ikke længere er rentabelt at sælge med tab, så er en tilbagevenden til generationer på 5 år det logiske skridt.

Jeg har ikke nogen holdning til hvad der præcis er det nøjagtige antal år, om det så er tre/fire/fem, mere at der ville være en gevinst for både forbrugere og konsolfabrikanter, hvis der blev gjort mere ud af bagud/fremad kompatibilitet, særligt når vi overgår fuldt til digitale udgivelser, samt at sidste generation i alle fald var for lang.

Prisen på $400 ser jeg heller ikke som fastlagt. Man kunne sagtens tage lidt ekstra for den bedste model målrettet hardcore segmentet..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 16:52, rettet 22/03-16 17:14 
Wehner>
Men helt overordnet, så ville jeg gerne have, at mediet rykker sig, så man kan gå fra Morrowind -> Skyrim -> Witcher 3 i løbet af tre generationer i stedet for at spille tre spil på samme tekniske niveau.

Og kunne vi så spille spillene på samme hardware, i stedet for at smide alt ud ved begyndelsen af en ny generation, ville meget være vundet.

Det kunne måske også ligge et større pres på for, at man skulle kunne bruge ekstra udstyr i længere tid. Er tit komplet tosset fra forbrugerens synsvinkel at controllers, memory cards, harddiske, arcade sticks, headsets osv. ikke virker på nyere maskiner. Selvfølgelig vil producenterne forsøge at tvinge i gennem, at man skal købe det samme igen, men ikke sikkert der udvises samme forståelighed over for det, hvis det forventes at man holder kompatibiliteten i længere/faste perioder.

Nogle ting ville man naturligvis blive nødt til at udfase.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/03-16 16:57, rettet 22/03-16 16:57 
@Sumez

Vi har fået en del pænere grafik og sådan er det jo med hver ny konsolgeneration. Sidste kvantespring var fra Super Nintendo til N64 og PS1, da chips der kunne lave ægte 3D pludselig var billige nok til et consumer device.

Siden da har springene været mindre og ikke nær så gameplayændrende men stadig rigtigt rare. Trådløse controllere, online highscores og multiplayer, voice chat. Oveni bedre grafik og de gameplayforbedrende ting som kraftigere hardware giver såsom større verdener, flere objekter/fjender/NPC'er, destructability.

I den nuværende generation har de største nyskabelser været muligheden for at optage/streame gameplay og instant on funktionen. Selvom man aldrig selv bruger førstnævnte, så har den gjort det latterligt nemt at finde gameplay fra et spil online inden man træffer beslutningen om at købe det. Instant on er utroligt rart, da man lynhurtigt kan fortsætte hvor man slap.

"Små ting"? Ja, i forhold til hoppet fra 2D til 3D, så er det. Men jeg ville nødigt være foruden. Og så er vi øvrigt mange, RIGTIGT mange, som køber en ny konsol primært fordi vi får flottere spil end på den gamle.

I år sker der så noget lidt underligt i og med at vi får kvantespringet midt i en generation (VR).
JmogJmogSkrevet 22/03-16 17:05 
Bede-x>
Jmog>
Nemlig. Og da sweetspottet for en ny konsol er 400$ og det ikke længere er rentabelt at sælge med tab, så er en tilbagevenden til generationer på 5 år det logiske skridt.

Jeg har ikke nogen holdning til hvad der præcis er det nøjagtige antal år, om det så er tre/fire/fem, mere at der ville være en gevinst for både forbrugere og konsolfabrikanter, hvis der blev gjort mere ud af bagud/fremad kompatibilitet, særligt når vi overgår fuldt til digital udgvivelser, samt at sidste generation i alle fald var for lang.

Prisen på $400 ser jeg heller ikke som fastlagt. Man kunne sagtens tage lidt ekstra for den bedste model målrettet hardcore segmentet..

Jeg ville elske en hardcore variant, men tror ikke nogen af fabrikanterne tør gøre det. Det er svært at komme med et nyt produkt, hvor du sabler forgængeren ned med hvor meget bedre den er, og så bagefter sige "og her er så den som er ENDNU bedre". Nogle folk der kun har råd til den første, vil blive prinsessefornærmede og ikke købe den alligevel, fordi de føler de får et "dårligt" produkt, fordi der er noget udenfor rækkevidde, der er bedre.

Det nærmeste vi kommer det er PS3 og Xbox 360 som kom med forskellige harddiskstørrelser. For det første var det på det tidspunkt ikke klart hvor vigtigt det var med meget plads og for det andet var der ingen performancefordel. Det du så i en trailer var præcist hvad du fik, uanset hvilken model du købte.
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 17:14 
Jmog>Jeg ville elske en hardcore variant, men tror ikke nogen af fabrikanterne tør gøre det.

Den nye maskine ER (ville være) hardcore varienten. Eksempel: Xbox One koster $299 lige nu i USA (er særligt nedsat). Hvis Microsoft næste år skulle udsende en ny Xbox, kunne de eksempelvis have den nye til $499, mens den gamle kørte videre til $299.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 22/03-16 17:45 
Jojo, HVIS de gør det. Det tror jeg bare ikke på. Det med at få folk til at skifte hest midt i en generation er møgsvært.
Bede-xBede-xSkrevet 22/03-16 18:09 
Ja, selvfølgelig snakker vi om en hypotetisk "hvis" situation. Når jeg skitserer hvordan modellen kunne virke, håber jeg skam ikke du opfatter det som om, at jeg siger "sådan vil det ske".
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 23/03-16 00:25 
Jamen så er jeg helt med :-)
WehnerWehnerSkrevet 23/03-16 00:38 
Men alene det, at det diskuteres - ikke bare herinde - seriøst, understreger, at der er opbrud i den sædvanlige konsolsituation. Og det skal man have været meget blind for ikke at have set være på vej i et stykke tid. Selv jeg bliver ved med at udskyde pc-køb, fordi noget i mig overvejer en gamer-pc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/03-16 03:01, rettet 23/03-16 03:02 
2017 eller 2018 vil vaere et perfekt tidspunkt for en ny konsol generation. 3-4 aar mellem generationerne vil vaere optimalt imo. Folk koeber jo gerne en ny smartphone hvert 2. aar, og de koster jo op imod 5-6000 kr. (Ja, ja, man kan dele betalingen ud over 1-2 aar, men pointen er stadig den samme).

Folk er bare mere villige (og mere vant) til at punge ud for elektroniske opdateringer, saa get on with it!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 23/03-16 09:05, rettet 23/03-16 09:07 
Folk koeber jo gerne en ny smartphone hvert 2. aar, og de koster jo op imod 5-6000 kr.

Og det ser du som en -positiv- ting, og ønsker det samme for spilbranchen? Det er jo arkeeksemplet på en forbrugerkultur, der er i producenternes vold, og er så optaget af at få "nyt" hele tiden, at de er ude af stand til at tænke praktisk eller værdsætte hvad de allerede har. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 23/03-16 22:52 
Ja.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 24/03-16 11:36, rettet 24/03-16 11:36 
Eurogamer/Digital Foundry bekræfter Kotakus PS4.5 historie:

So what do we know about the rumoured PlayStation 4.5? In the wake of last week's post-GDC outing of the hardware by Kotaku, we have independently established that it's real and that Sony's R&D labs have prototype devices, and we also have more than one source referring to it as PlayStation 4K, the name we'll be using for now.

Mere her:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-in-theory-playstation-4k-is-real-but-why-is-sony-making-it
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/03-16 11:44 
Kewl. Kunne være snedigt hvis de samtidig smed en sata3 port i dyret, så en SSD ville give endnu mere mening at sætte i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/03-16 11:45 
Fubar.
OdinOdinSkrevet 24/03-16 12:57 
Jeg undrede mig meget over Eurogamers artikel. Normalt har jeg respekt for Leadbetters analytiske apparat, men jeg kløede mig virkelig i nakken over at han fuldkommen overser en af de væsentligste årsager til midtvejsopgraderingen: VR. Han nævner det faktisk ikke med så meget som et ord.
Bede-xBede-xSkrevet 24/03-16 13:01 
Som jeg skrev tidligere i tråden er det også den eneste grund der giver mening for mig ud fra Sonys nuværende position:

Bede-x>
Jeg kan heller ikke se megen grund til, at Sony skulle gå den her vej, med mindre det er for at få noget hardware på gaden som er bedre tilpasset VR, men Microsoft har åbnet for mulighederne direkte uden behov for Kotaku rygter.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AkamisoAkamisoSkrevet 28/03-16 14:22 
Playstation 4 til VR

Ny Playstation 4
OdinOdinSkrevet 28/03-16 15:38, rettet 28/03-16 15:41 
Øh. Det er altså bare en sløj afskrivning af Wall Street Journal, der først nu rapporterer de samme ugegamle rygter vi allerede har diskuteret her i tråden.
JmogJmogSkrevet 28/03-16 16:52 
Sikke et kvaj der har skrevet den artikel. PSVR forventes at koste 2600kr i DK? Forventes af hvem?

Den kommer med garanti op på over 3000kr. Vi gav 3600kr for PS4 og den havde samme dollarpris.
BeanoBeanoSkrevet 28/03-16 17:09 
Ja, PSVR koster det samme i EURO og USD som PS4 gjorde til launch. Coolshop tager f.eks. kr 3700 for det. Håbløs artikel.
JmogJmogSkrevet 28/03-16 20:13 
"Oculus Rift forventes at få en pris på 4000kr"

Igen, af hvem? Og hvorfor? Den er allerede til salg og har en europæisk pris på 700€, hvilket er ca. 5200kr. Hvis det her ikke var en Ritzau/copypaste-artikel, så ville jeg have skrevet en nedsabling til forfatteren. Man kan IKKE bare oversætte en dollarpris til kroner og regne med det er den danske pris. Udover at US priser aldrig inkluderer skat (og at vores moms er langt højere end de dyreste stater i USA), så koster elektronik altid mere på denne side af atlanten. Tommelfingerreglen er at gange med minimum 9.
JmogJmogSkrevet 28/03-16 20:23, rettet 28/03-16 20:40 
Argh, hvor er det irriterende det her. Finans-artiklen, som kommer fra Ritzau og derfor vil blive kopieret af alle danske medier, siger at den nye PS4 bliver udgivet før PSVR i oktober. Men det står der slet ikke i Wall Street Journal-artiklen. Der står at den forventes ANNONCERET før PSVR-lanceringen. Det er kke det samme, nokkefår.

Edit: Har skrevet til redaktionen nu.
JmogJmogSkrevet 31/03-16 01:19, rettet 31/03-16 01:20 
Så er der mere info om PS4k. Overraskende konkret info faktisk. En anonym kilde som er verificeret af Neogafs mods er kommet med følgende info:

-Udkommer Q1 2017
-Pris: 400 eller 500 dollars. Ikke låst endnu, da CPU spec stadig er flydende.
-GPU dobbelt så hurtig som den i PS4.
-4K BD-drev
-Spil kan opskalered til 4K
-Alle spil vil virke på begge maskiner men udviklere kan udnytte hardwaren i PS4K og få bedre performance/lir på en PS4K, hvis de ønsker det.
-Spil udgivet før PS4K kan patches til at have bedre performance, men det er op til udvikleren. Vil næppe ske med mange titler, da det reelt er spild af penge.
-Titler der er bekræftet vil have betydelige visuelle fordele er blandt andre Eve Valkyrie og GT Sport til PSVR og God of War 4 og Deep Down. De vil alle være launchtitler.

Jeg har det faktisk rigtig godt med det her. Og wohoo! til at GT Sport vil understøtte PSVR. Det var en nyhed.

Kilde
Bede-xBede-xSkrevet 31/03-16 01:23, rettet 31/03-16 01:23 
Jeg ville også have det rigtig godt med det, men så tæt på første april, må man hellere vente med at glæde sig :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 31/03-16 01:55 
Hehe, han nåede det lige. Var det postet 1/4 ville ingen i hvert fald tro det.
3of193of19Skrevet 31/03-16 02:08 
Det er jo så præcis den slags maskine jeg også forventer MS har i støbeskeen med Xbox 1.1; men måske minus 4K BD drev, da MS ikke virkelig har penge på den hest i samme omfang som Sony har.

Vi må så håbe på PS5 omkring slutningen 2019/start 2020, forhåbenlig fuldt bagudkompatibel til PS4, og PS4K så vil stå i samme forhold til PS5, som 4 kommer til 4K (4K afspiller alle PS5 spil, men spillene er flottere på PS5).
Udgivelsestidspunktet med Q1 2017 er dog ret så spøjs, jeg håber Sony annoncerer PS4K i god tid, ellers får de nok en del sure opstød fra folk der har købt en almindelig PS4 til jul 2016.
BeanoBeanoSkrevet 31/03-16 03:41 
Der er mange ukendte faktorer men jeg syntes stadig det er en vild tåbelig ide.
Øget kompleksitet for udviklere, kan nemt føre til dårligere optimering af spillene og/eller der fokuseres på PS4K for marketing hensyn.
Skaber forvirring hos den alm. forbruger - nogle vil f.eks. tænke "er jeg sikker på dette spil virker godt på min konsol?" eller nye kunder ikke forstår forskellen på to vidt forskellige PS4'ere på hylden.
Pisser på de 40+ millioner der har købt en PS4 i den forventning af at deres PS konsol, traditionen tro, ville få max. support i mindst 5 år og de ikke skulle punge $400-500 ud igen efter et par år for at få den optimale spiloplevelse.
Også ringe timing hvis det annonceres i år, kan kannibalisere PSVR salget selv om PS4K først lanceres i Q1 2017.
Pt er Sony jo overhovedet ikke presset men er de virkeligt så nervøse for indtjeningen på hardware efter 2016 at de vil risikere forbrugernes tillid på lang sigt? Eller er PSVR den drivende faktor for trækket som sikkert har været planen længe.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/03-16 06:00 
Hvis det er sandt er det super fedt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
OdinOdinSkrevet 31/03-16 07:56, rettet 31/03-16 07:56 
Beano>
Pt er Sony jo overhovedet ikke presset

De er i dén grad presset. Virksomheden har kørt med anseeligt underskud i mange år efterhånden, og næsten alle deres divisioner bløder penge. Føj dertil at den japanske økonomi nu på andet årti stadig har det enormt skidt og den stærke yen skader eksporten over hele linjen.
BeanoBeanoSkrevet 31/03-16 08:28, rettet 31/03-16 08:29 
Jeg mener naturligvis deres spildivision - skulle have skrevet PS.
slk486slk486Skrevet 31/03-16 08:29 
Day 1! :)

I mine øjne er det den helt rigtige vej frem, for at holde konsoller aktuelle i en verden, hvor teknologien udvikler sig så hurtigt, som den gør.
j/k
2'025 emne(r).
« < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig