X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
3of193of19Skrevet 02/09-13 10:59, rettet 02/09-13 10:59 
Kom nu selv mest til at tænke på Fantasy Zone og Defender :)
SonicSonicSkrevet 03/09-13 09:46 
Gaikai løber ind i problemer, især i EU?

Typisk!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 09:55 
Er det nyt? Det nævnte de allerede i februar, at streaming af PS1/PS2/PS3 spil ville blive rullet ud løbende med start i USA.
slk486slk486Skrevet 03/09-13 09:59 
Nope - intet nyt der :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 10:04 
slk486>
Eh, du mener naturligvis Defender, med Stardust islet, ikke? ;)

Det er også nogenlunde deres egen beskrivelse af spillet i artiklen :D
slk486slk486Skrevet 03/09-13 10:56 
Ha ha, ja :D

Gør det ikke mindre rigtigt.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 17:34 
PS4 VR?

"Sony set to go big with virtual reality on PlayStation 4"
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-03-sony-set-to-go-big-with-virtual-reality-on-playstation-4
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 19:00 
Fremvisning på TGS?

http://www.computerandvideogames.com/420136/sony-to-reveal-ps4-virtual-reality-headset-at-tgs/

Giver pludseligt mening at Yoshida har udtalt sig så positivt om Oculus Rift på det seneste.

(jeg får allerede søsyge...)
SonicSonicSkrevet 03/09-13 19:10 
Beano>
PS4 VR?

"Sony set to go big with virtual reality on PlayStation 4"
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-03-sony-set-to-go-big-with-virtual-reality-on-playstation-4

Stop nu med hat og briller :)
Jeg hoppede heller ikke på den 3D fad, vi gudskelov er på vej ud af igen. Når man bruger briller, er den slags bare noget hat (3D brillerne).
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 19:14 
Ja det lugter af gimmicks... siger jeg uden at have prøvet OR, altså.
SonicSonicSkrevet 03/09-13 19:20 
Har jeg nu heller ikke, men det lugter lidt. Må jo se hvad det bliver for noget. Men det er da spændende teknologi, og jeg vil da gerne prøve sådanne en rift fætter.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 04/09-13 08:24 
Beano>
Ja det lugter af gimmicks... siger jeg uden at have prøvet OR, altså.

Det er en gimmick, siger jeg efter at have prøvet OR :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-13 12:19, rettet 04/09-13 12:20 
Sumez>
Måske? Det første har aldrig sagt mig noget, og det andet ved jeg ikke hvad er :)

Det er helt tydeligt en Defender klon. Baner der scroller rundt, mænd der skal reddes, mutanter etc.
Hvis Defender aldrig har sagt dig noget så er det enten fordi du ikke er til rigtige actionspil, eller også er du bare weaksauce. ;-)
Det er en af de udødelige klassikere sammen med Robotron 2084.
Det er ekstremt hektisk til tider men det er retfærdigt, og der er få spil der belønner dygtighed og får dig "in the zone" som Defender.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 04/09-13 12:23 
Robotron 2084 er sjovt, men synes ligeledes det er helt ufatteligt overvurderet i forhold til hvad det er. :) Ikke mindst fordi de folk der tilbeder det, sjældent har noget særligt forhold til nogen andre shooters.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-13 12:46 
Det er netop hvad det er der er godt. Det er enkelt, men ikke for enkelt. Og meget rent og velgennemtænkt.
Jeg har aldrig hørt den med at "folk der tilbeder det, sjældent har noget særligt forhold til nogen andre shooters."
Der er ikke så mange der ligefrem tilbeder det tror jeg. Det er jo bare underholdning. Men er man først varmet op føles dét at nå langt, som at vinde et maraton.
Tror nok at min personlige HS ligger omkring 100000 på maskinen i Faksegade.
Born to kill space
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/04-14 11:08 
PlayStation 4 får nogen arcade klassikere på Japansk PSN, nemlig Crazy Climber, Ninja-Kun: Adventures in the Demon Castle og Rygar.
Umiddelbart er det spændende at de begynder at få den slags spil på PSN da man så kan begynde at se folk streame arcade spil frem for League of Legends hele tiden.

http://www.siliconera.com/2014/04/16/playstation-4-getting-japanese-arcade-classics-like-crazy-climber-rygar/
nerosnerosSkrevet 16/04-14 20:10 
Fedt!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 18/04-14 18:48 
Octodad på onsdag...

http://blog.eu.playstation.com/2014/04/18/octodad-dadliest-catch-launching-ps4-next-week/
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/07-14 16:16 
Der bliver lanceret en Frozen-tematiseret PS4 i Japan

http://www.videogamer.com/news/limited_edition_frozen_ps4_launching_in_japan_next_week_2.html
dRxLdRxLSkrevet 16/07-14 21:43, rettet 16/07-14 21:49 
Det slår mig at det må være en modelator der har omdøbt denne tråd til det super generiske, nærmest klichétyngede, 'playstation 4 tråden'...
Var et emne som f.eks."Alt om Playstation 4" for sprudlende?
Kom nu, giv sproget en chance for at leve og udfolde sig bare en lille smule...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-14 22:06 
Nøj hvor er du tør.

Og når vi nu flueknepper sådan, så hører tråden slet ikke hjemme her. Det her er "Alt vedrørende Sony, PlayStation 2, 3 og PSP.". Tråden skal altså flyttes til Multiplatform.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 16/07-14 22:43 
:D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 16/07-14 22:48 
:-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 16/07-14 23:16, rettet 16/07-14 23:17 
Jeg kan godt lide, at det hedder "-tråden", hvis nu man lige er i tvivl om hvad det er-svar.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 16/07-14 23:18 
En dag logger man på playright og ser at alle trådene er blevet til ledninger eller kabler. Det ville være stadig være bedre end "tråden tråden tråden om tråden" ... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 17/07-14 00:20 
Agurketid much?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 17/07-14 09:34 
Lad os alle indrømme; the drought is real. Min PS4 samler støv, som min wiiu gjorde inden donkey kong kom.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 17/07-14 09:34 
dRxL>
Det slår mig at det må være en modelator der har omdøbt denne tråd til det super generiske, nærmest klichétyngede, 'playstation 4 tråden'...

Hvad hed den før? Det er vel bedre end "Playstation 4-lancering", når nu folk alligevel ikke har snakket om det emne i flere måneder ;)

Hvis det stod til mig, blev tråden dog låst, og folk kunne derefter oprette tråde om de emner de de ønsker at diskutere, i stedet for at have én kilometerlang tråd, der bliver brugt som en besværliggjort chatkanal, og efterfølgende er umulig at finde rundt i :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/07-14 10:19 
Ja, tråde om alt og ingenting er jeg imod. Hvis man havde diskussionen spredt udover en række tråde med mere præcist afgrænsede emner kunne man også med større rimelighed forvente at deltagerne har læst de tidligere indlæg og jeg behøver ikke at trykke på de tråde der er markeret med et emne jeg ikke er interesseret i.

Derudover finder jeg det sprogligt sølle at hæfte "-tråden" på stort set alle emner. Det er i forvejen givet ud fra konteksten at vi har at gøre med en forum-tråd, og det understreger kun effekten af redundans yderligere at "-tråden" nærmest er blevet slidt tyndt ved for megen, og for ukritisk, brug.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 17/07-14 10:24 
Jeg syntes det er vigtigere at deltage konstruktivt frem for at pive over samletråde.
JmogJmogSkrevet 17/07-14 11:26 
For et specifikt spil giver det mening med en officiel tråd, men for en konsol? Det er måske liiiiige bredt nok. Det gør det jo ret besværligt at finde info om et specifikt issue såsom "alle PS4-konsoller med serienumrene x, y og z spytter sporadisk kanelsnegle ud", når det ligger i samme tråd som "hvor køber jeg billigst et USB-kabel til min DS4?".

Hvis nogen har en PS4-der spytter kanelsnegle ud så PM mig lige. Jeg betaler KASSEN for den model.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 12:13, rettet 17/07-14 12:14 
Sonic>
Lad os alle indrømme; the drought is real. Min PS4 samler støv, som min wiiu gjorde inden donkey kong kom.

Hos mig blev Wii U'en nu brugt mere flittigt da den udkom, simpelthen pga. den LANGT bedre launch lineup. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen. PS4'erens launch var lort på lort, med det ene mainstream spil efter det andet. Kun COD kan vel ses som en eller anden form for kvalitet, men det meste andet var middelmådigt, eller kun lige over.

Der er ikke meget at komme efter på Wii U, men det der er, er af langt højere kvalitet. Dog har min ikke været brugt særlig meget siden Sonic Lost World. Jeg burde dog se at få anskaffet Donky Kong, nu alle er så glade for det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 17/07-14 12:34 
WiiUen havde en nogenlunde underholdende launch med NSMB, ZombiU og diverse, men der gik godt nok også en rum tid, før Nintendo virkeligt begyndte at pumpe igennem, som de gør nu.
På PS4 har launch interessen for mig begrænset sig til Killzone og Infamous. Jeg har ikke lige styr på, hvad eller hvornår det næste "fede" spil for mig kommer på PS4. Givetvis er der andre fede spil til den allerede, men alt sammen multiplatform, som oftest fåes billigere på PC (bl.a. Watch_Dogs og Wolfenstein). Det er jeg også helt ok med, så får jeg da udnyttet det meste af mit legetøj :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 17/07-14 15:15 
Er det i mener reelt ikke "der er mangel på AAA discbaserede eksklusive titler"? For underholdende spil mangler PS4 da bestemt ikke. Jeg har selv moret mig rigtig godt med:

Killzone: SF
Trials Fusion
Transistor
Infamous: SS
Dead Nation
AC: Black Flag
Resogun

Jeg har ikke selv prøvet men mange andre har muntret sig med:

Tomb Raider: DE
Wolfenstein
Child of Light
Contrast
Warframe
Final Fantasy 14
Knack
Mercenary Kings
MGS: Ground Zeroes
Strider
Trine 2
Watch Dogs

Derudover er der alle sportsspillene, pinball-spillene osv. For de første 7-8 måneder (og vi er ikke engang nået til oktober, hvor vi drukner i store titler), så er det da fremragende. For resten af året så glæder jeg mig stort til Far Cry 4, Galak-Z, Minecraft, Shadows of Mordor.

Tørke? Det kommer dælme an på hvor kræsen man er og hvor meget fritid til gaming man flyder i. Med et par timer hver aften, så kommer jeg aldrig til at løbe tør for noget at spille og sammenlignet med det første år for de foregående konsoller, så ser det rigtig fint ud. 2015 bliver endnu bedre med Witcher, Dying Light, Arkham Knight og alle de dejlige mindre titler på PSN og XBLA.
SonicSonicSkrevet 17/07-14 16:03 
Hvis man skraber alle indiespil fra, og alle multiplatform titler, står de samme sted som Nintendo gjorde imo.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 17/07-14 16:11 
Øhh... Wii U bedre launch og line-up end PS4 i de første 9 måneder? Ok, så har jeg hørt den med :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 16:14, rettet 17/07-14 16:14 
Den med launchen har du hørt før :) Hvad mener du PS4'eren havde af launchtitler der kunne måle sig med NSMB, Zombi U og Sonic Allstar Racing? Jeg er endda tilbøjelig til at tage Nintendoland med i den liste også :)

EDIT: For at svare på mit eget spørgsmål; Resogun :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/07-14 16:18 
Ja jeg har talt om launch titlerne før - som jeg stadig mener var stærkere og langt bredere på PS4. Men overrasket over man nu mener at udgivelserne efterfølgende (9 måneder) er lige så svag som Wii U var i samme periode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 16:44 
Jeg kan ikke huske hvad der kom til Wii U i den periode så den kan jeg ikke være med på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/07-14 17:37 
Sonic>
Hvis man skraber alle indiespil fra, og alle multiplatform titler, står de samme sted som Nintendo gjorde imo.

Men hvorfor skulle man dog gøre det?
JmogJmogSkrevet 17/07-14 17:38 
Konsolkongen>
Jeg kan ikke huske hvad der kom til Wii U i den periode så den kan jeg ikke være med på :)

Efter launch? Røv og nøgler. Der kom vist ikke noget af betydning før Lego City: Undercover. Og derefter har det været en langsom død.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 17:43 
Sonic Lost World, Pikmin 3, Wonderful 101, New Luigi U og nogen vil sikkert sige Mario 3D World, Monster Hunter og Zelda HD.

Der er stadigvæk LANGT flere kvalitets titler til Wii U end der endnu er på PS4. Som jeg ser det begrænser det sig vidst til Metal Gear V (har dog ikke spillet mit endnu) og Wolfenstein.

IMO, min smag og alt det der ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/07-14 18:25 
Sonic Lost World, Wonderful 101, Mario 3D World og Zelda HD kom mere end de 8 måneder efter launch (ikke 9 som jeg fejlagtigt skrev) efter launch. Pikmin 3 kom ca. 8 måneder efter :D
Lego City: Undercover var rigtigt nok en launch-window titel (kom i marts 2013)

Jeg taler ikke om min personlige smag, blot hvad der er udgivet af både multi-platform, download-only og indie titler på platformene i perioden efter lancering (og til lancering også).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 18:54 
Jeg svarede jo faktisk til Jmog's kommentar om at Wii U'en er ved at dø langsomt. Hvis det er tilfældet så har PS4'eren været dødfødt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/07-14 18:56 
Godtså.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 18:58 
Fandeme!

Men selvom man er dødfødt kan man jo godt få det bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/07-14 21:22 
Konsolkongen>
Jeg svarede jo faktisk til Jmog's kommentar om at Wii U'en er ved at dø langsomt. Hvis det er tilfældet så har PS4'eren været dødfødt :/

Den ene starter med et bredere udvalg af titler og antallet bliver ved med at stige i frekvens. Samtlige udgivere (bortset fra Nintendo og MS selvfølgelig) laver spil til den. Fremtiden kunne ikke se bedre ud.

Den anden startede med et fint antal titler men frekvensen er faldet voldsomt. Tredjeparts understøttelse er udelukkende indies efterhånden. Vil vi se andet AAA på den fra næste år end hvad Nintendo udgiver? Næppe. Hvor meget vil vi se fra Nintendo? Måske fem-seks titler.

Det er satme svært at se lighedspunkterne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 21:27 
Jeg er slet ikke i tvivl om at der kommer _meget_ mere kvali til PS4 over de næste år end der gør til Wii U. Jeg snakker kun launchen og hvordan situationen er i dag. Jeg er bestemt ikke negativ over for PS4, kun udvalget af spil pt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 17/07-14 21:36 
Ditto :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/07-14 21:46 
Her er et par lister over release-spil, jeg tror de er korrekte:
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Launch_Titles
http://www.ign.com/wikis/wii-u/Wii_U_Launch_Games_%28US%29

Jeg kan ikke forstå hvis man synes PS4-listen ser mere spændende ud :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig