X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 12:19, rettet 20/04-16 12:20 
Bare at Sony har muligheden for at lancere PS5 tidligere end 2021.... 2018 eller 2019 f.eks. :D

Jeg er en glasset-er-halv-fyldt-men-der- flyder-en-bæ-i-det type ;)
slk486slk486Skrevet 20/04-16 12:25, rettet 20/04-16 12:25 
Passer vel også meget godt med en PS5 i 2019, så det bliver 6 år, med en opfriskning halvejs :)

Det er ikke en bæ, det er en Lion bar :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/04-16 12:28 
Jeg tror ikke på dig.

Jeg tror SLET ikke på dig.
enfenenfenSkrevet 20/04-16 15:37 
slk486>
^ De fleste vil slet ikke bemærke at der er to udgaver af PS4.

Jeg tænker mere på, hvis cyklussen ændres til ny konsol hvert 3. år.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 15:44, rettet 20/04-16 15:51 
Men den gamle konsol er jo fuldt ud kompatibel med den nye. Er de samme spil de kører..

EDIT: Var svar til både ovenstående og kommentaren det udsprang fra:

enfen>
Problemet er så bare udviklingstiden for et AAA spil. Det vil blive begrænset, hvad man kommer til at se af kvalitetsspil til den nuværende konsol. De fleste vil jo spille på den nyeste konsol.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 20/04-16 17:01 
Men en udvikler gider jo ikke udvikle et spil til en konsol, der eks. kun har et år tilbage af sin cyklus. Så venter de hellere til den næste konsol. Hvilket så gør, at en køber måske udsætter sit køb.

Jeg ser altså ikke kun lutter gode ting ved at ændre konsollernes levetid.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 21:23, rettet 20/04-16 21:42 
Der er selvfølgelig ulemper - det er der også ved den nuværende model - men det du nævner her, er ikke en af dem. En udvikler vil i udgangspunktet ramme så stor en brugerbase som overhovedet muligt kan køre et givent spil dvs. så mange hardware generationer, som de kan få lov til*, hvis det ikke betyder (for meget) ekstra arbejde. Samtidigt vil der være kæmpe omkostninger forbundet med at skulle stå stille i et år.

...Og selv hvis man køber præmissen, så prøv lige at tænke den til ende. Hvis alle skubber produktionen med et år, får du i sidste ende samme mængde produktion blot et år forskudt ;)

* Og det er forhåbentlig mere end to. Garanti for fremadkompatibilitet i mindst en generation (måske to) fra Sonys side, mens udvikleren selv vælger hvor mange generationer bagud, og fremad udenfor garanti rammen, de vil støtte, vil være det ideelle.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 20/04-16 21:35 
Og sandsynligvis evig bagudkompatibilitet. Vildt stor bonus.
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-16 21:38, rettet 20/04-16 21:38 
Ja, det vil netop være en af de helt store gevinster, hvis vi kunne nå et punkt, hvor der gik længere tid mellem at vi smed alting ud. Det vil også være en fordel for producenterne, der gerne vil låse os til deres økosystemer. Eller i hvert fald den vindende af dem, for på sigt kan det skade konkurrencen, hvis det lykkedes en at skabe et omfattende økosystem med for mange brugere låst fast..

Men der er vist ingen der siger, at den nye model er perfekt :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/04-16 04:22 
Ærlig snak om den nye PS4
https://youtu.be/Uj3pP2e0UWY
BeanoBeanoSkrevet 23/04-16 08:35 
Hvis man ikke ved bedre - lav en video som ikke involverer flere aspekter.
3of193of19Skrevet 23/04-16 09:59 
Vitterlig det eneste strukturelle problem jeg kan se med hele det her PS4K Xbox 1.1 er at annonceringen skulle være kommet tidligere, så kunder ikke føler sig snydt, f.eks. at have købt den gamle model kort inden annonceringen af en ny model.
JmogJmogSkrevet 23/04-16 10:53, rettet 23/04-16 10:56 
Men hvor tidligt burde de være kommet med annonceringen? Der er en klar grænse for hvor tidligt man kan gøre den slags for så snart den er officielt annonceret så falder salg af den gamle model.

Husk på at for det første er den ikke annonceret endnu og for det andet så ved vi ikke hvornår den kommer. Det kunne teoretisk set være til marts hvilket er om næsten et år. Alt over tre måneder er en pissedårlig ide rent økonomisk.
3of193of19Skrevet 23/04-16 11:30, rettet 23/04-16 11:33 
Jeg mener, med iPhone, grafikkort eller lignende er der en forventning at der kommer en ny model hvert år.
Ved konsoller har vi jo været vant til at hardware opdateringer har været ting som størrelse, støjniveau, strømforbrug eller lignende, men ikke decideret performance forbedringer.
Hvis vi virkelig går over til en mere PC/iOS model istedet for skarpt adskilte generationer, ville det være rart at vide for kunder, så de netop kan lave informerede valg om hvor meget man gerne vil betale for sin konsol hvornår.
Skiftet til en meget ligefrem x86 arkitektur, der ikke ligefrem brød performance rekorder og ikke blev solgt med stort underskud gjorde det jo rimelig oplagt allerede tilbage ved annonceringen i 2013 at disse opdateringer var mulige.
MS og Sony kunne allerede i 2014 så småt have luftet ideen om at vi får opdateringer. Som launch kunde har jeg ikke nogen problemer med modellen, men hvis jeg nu købte en PS4 her til sommer, og der så en uge efter annonceres en opdateret model til 1000kr mere, ville jeg være rimelig bitter.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 11:35 
Hvad er realistisk at maskinen bliver prissat til? Det samme som den gamle PS4 til launch, eller skal vi højere op?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/04-16 12:11 
At dømme udfra hardwaren burde det være muligt at sælge den for 400 dollars. men kun lige på et hængende hår.

Hvis det ikke var fordi PSVR kommer indenfor samme seks måneders periode (den kommer oktober eller marts), så havde de nok sat den højere.
3of193of19Skrevet 23/04-16 13:18 
Men der kommer så ikke til at være et UHD drev i maskinen eller?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 13:19 
Ikke umiddelbart, nej :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/04-16 13:35 
Det ved vi reelt ikke da det ikke vil bruges til spil og noget udviklere ikke vil være briefet om.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 13:39 
Jeg håber ikke det er inkluderet, hvis det betyder at prisen bliver højere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/04-16 13:48 
Kan du ikke li' online-DRM på dine film? Du er da underlig ;)
JmogJmogSkrevet 23/04-16 14:36 
Har du en kilde på det med online DRM? Google gav mig ikke lige noget der kunne bekræfte det.
NaieraNaieraSkrevet 23/04-16 14:50 
Brugen af det er ikke tvungen, men muligheden, i afspilleren, I guess, skal være der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 23/04-16 15:03 
Ja sådan lyder det for mig også.
Blu-ray havde vist også noget i den stil i hardware profilen, men ingen titler gjorde brug af det.
NaieraNaieraSkrevet 23/04-16 19:23 
Forskellen er at afspilleren SKAL understøtte det nu.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/04-16 19:31 
Jmog>Har du en kilde på det med online DRM? Google gav mig ikke lige noget der kunne bekræfte det.

http://arstechnica.co.uk/gadgets/2016/02/next-gen-ultra-hd-blu-ray-discs-probably-wont-be-cracked-for-a-while/

The new Ultra HD Blu-ray standard, however, takes it up a notch. AACS 2.0 has a "basic" version that sounds quite similar to existing AACS, but also an "enhanced" version of DRM that requires the playback device to download the decryption key from the Internet. There might still be a hole in the AACS 2.0 crypto scheme that allows for UHD discs to be ripped, but presumably it'll be a lot tougher than its predecessors.

Det er svjv "kun" en engangsaktivering pr. titel der anvender det. Om det så vil blive anvendt eller ej, og hvor udbredt, må tiden vise.
SumezSumezSkrevet 29/04-16 13:34 
Guahh. Jeg burde have forudset det, da det er normen for alle den slags "du glemmer formentlig at du meldte dig til"-abonnement-typer, men synes stadig det er en supersvinsk praksis.
Jeg meldte mig til en 14 day trial på PS Plus for at kunne spille Dark Souls 3 med dets begrænsede online-funktionalitet. Jeg har -på intet titdspunkt- godkendt andet end en "overførsel" på 0kr. Alligevel tager Sony det som carte blanche til at hæve 55,- på min konto automatisk så snart de 14 dage er udløbet.

55kr ud af lommen på absolut intet. -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/04-16 13:46 
Det er irriterende, men det er nu engang grundlaget for ALLE trials ;-) Du siger altid ja til at abonnementet fortsætter som betalende, efter prøveperiodens udløb.

Jeg smider altid slutdagen i kalenderen, så jeg husker at afmelde mig, inden de trækker for abonnement.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-16 13:50 
Du kan bare afmelde med det samme. Det kører stadig tiden ud :)

Men enig i at det er pisse irriterende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/04-16 14:10, rettet 29/04-16 14:10 
Jeg er selvfølgelig enig med Jer begge to, det burde jeg havde gjort. Men alligevel belastende at det skal være "nødvendigt". Især en service som PS Plus som ellers har så mange supportere. :) Jeg har bare ikke personligt noget at bruge det til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/04-16 14:10 
Ja man slår bare automatisk fornyelse fra på sin konti. Helt normalt for prøveperioder, stadig irriterende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-16 14:13 
Altid noget at det kan gøres fra konsollen. Kan i huske Xbox Live i gamle dage? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/04-16 14:23 
Det kan i hvert fald gøres via web browser fra PSN Store under Account Setting -> Wallet. Ved ikke om det også kan gøres fra konsollen?
SumezSumezSkrevet 29/04-16 14:32 
Nu var jeg også lige inde for at melde mig ud, og det var bestemt ikke så ligetil som jeg lige skulle tro. De gør meget for at gemme det, og gøre det utydeligt at det har noget med PS Plus at gøre. Det er faktisk lidt ynkeligt, og minder mig om det horrible Xbox Live-eksempel Solkongen nævnte. :P Mange tak til Beano for at gøre mig opmærksom på hvor funktionen findes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/04-16 16:37 
Gør det fra maskinen som sagt. Du skal ind under account management > account information > services list > Playstation plus (altid i bunden af listen).
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/05-16 17:12, rettet 12/05-16 17:13 
Hot damn, nyt Wild Guns annonceret til PS4:

https://mobile.twitter.com/Natsume_Inc/status/730775511815708673
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 12/05-16 17:32 
VR! :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/05-16 18:18 
Aldrig hørt om det :)
SumezSumezSkrevet 12/05-16 20:22 
Satme på tide Natsume kom ind i kampen igen, de har været savnet :)
Bagefter kan de følge op med efterfølgere til Blue Shadow, Pocky & Rocky, Lufia og Shatterhand
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 12/05-16 22:26, rettet 12/05-16 22:27 
Shatterhand og Pocky & Rocky er vist en anden Natsume (Natsume-Atari).

Edit: https://twitter.com/Natsume_Inc/status/490918584873267200
j/k
SumezSumezSkrevet 13/05-16 07:53, rettet 13/05-16 07:53 
Som jeg forstår den Twitterpost, er det bare Natsume's amerikanske afdeling der skriver at det er op til den japanske afdeling hvad der bliver lavet :)

Er rimelig sikker på at det er de samme. Eller altså var, dengang. Ved ikke hvor mange ansatte de har tilbage fra deres "storhedstid"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 13/05-16 08:37 
Under alle omstændigheder er det pænt fedt at nogle af de originale udviklere er på den nye Wild Guns :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 14/07-16 23:04 
Det er måske fake og har ikke læst det igennem endnu, men her er nogle påståede lækkede PS4 Neo dokumenter:

http://wccftech.com/playstation-4-neo-leaked-document-reveals-specs-developer-guidelines/?utm_source=wccftechtwitterfeed&utm_medium=wccftechtwitter&utm_campaign=Feed%3A+Wccftechcom+%28WCCFtech.com%29
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/07-16 23:24 
Hvis de er ægte så lyder det ikke som om Sony vil tillade at udviklerne nøjes med 1080p, og så udelukkende fokuserer på bedre framerates. Det var ellers det indtryk jeg oprindeligt havde fået, at det var op til udviklerne selv :/

Neo kan i øvrigt forudbestilles hos GamesTop hvis man er til den slags :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/07-16 00:29 
Hvordan i alverden kan de sætte noget til forudbestilling, som de ikke ved hvornår kommer eller hvad koster? Eller hedder for den sags skyld.
DunwichDunwichSkrevet 15/07-16 00:42 
Sådanne bagateller er Gamestop ligeglade med; Sålænge de kan få nogle forudbestillinger, så laver de tilbud på hvad som helst.
JmogJmogSkrevet 15/07-16 00:45 
Det er gamle dokumenter - dem som den oprindelige spec-leak er baseret på. Alt hvad angår politik kan have ændret sig siden da.

Der er ingen som helst tvivl om at Sony vil lade det være op til udviklerne at bruge de ekstra kræfter på enten framerate eller opløsning. Scorpio vil gøre det og Scorpio er en kraftigere maskine. Et fokus væk fra 4K på Neo vil være det der giver mest mening.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 01:00 
Jmog>
Hvordan i alverden kan de sætte noget til forudbestilling, som de ikke ved hvornår kommer eller hvad koster? Eller hedder for den sags skyld.

Det har de altid gjort med spil også :)

Jeg synes det er fryd, for jeg skal have en på day one. Den burde være rimelig sikker. Det er først når maskinen endelig bliver fremvist at det vælter ind med forudbestillinger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/07-16 01:08 
Tjoo, med spil, der kender de jo prisen. Med Neo er det stadig ukendt.

Men jeg er i helt samme båd. Forudbestiller den når jeg kommer hjem fra ferie :-).
Spændende hvad indbytningstilbuddet bliver, hvis man kommer med en launch PS4/500GB model.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/07-16 09:34 
Det er ikke sandt. Tit kender de ikke priserne på forhånd. Jeg var nede og høre hvad Valkyria Chronicles Remastered kom til at koste 14 dage før release, og der havde de det stående til 499, som jo var helt ude i skoven sammenlignet med alle andre butikker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig