X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 4-tråden


Svar Sortering
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/05-13 10:18 
Jeg synes det er en god ide med en dedikeret tråd til PlayStation 4 nyheder, annonceringer, spørgsmål etc.

Jeg starter med dette billede fra en Engelsk avis.

PlayStation 4-tråden

Betyder det at vi kan regne med at konsollen også kommer i EU i 2013?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
2'025 emne(r).

Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 02/03-17 16:37 
Korrekt, samme saves uanset om spillet er fysisk eller PSN køb.
JmogJmogSkrevet 02/03-17 18:20 
Hvilket er skønt. Jeg solgte på et tidspunkt Golden Abyss til Vita fordi jeg fik det via PS Plus. Downloadede det og fortsatte hvor jeg slap i cart-versionen.
slk486slk486Skrevet 02/03-17 20:10 
Det kommer an på spillet - nogle har samme footprint og bruger samme saves, mens nogle har en speciel download version. Sidstnævnte nok mest i PS3 æraen.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 08/03-17 22:19 
System update 4.50 udkommer i morgen.

https://blog.eu.playstation.com/2017/03/08/ps4-system-software-update-4-50-is-out-tomorrow-heres-everything-you-need-to-know/
slk486slk486Skrevet 08/03-17 22:21 
Nice!!! Har sat alt mit non-pro ps4 gaming på hold indtil boost mode :)
j/k
SephSephSkrevet 09/03-17 10:56 

Er oppe nu...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
BeanoBeanoSkrevet 10/03-17 14:04 
Da jeg startede min PS4 op i går, frøs maskinen totalt. Jeg havde ikke installeret 4.50 men den var downloaded og klar. Efter en hard-reset og opstart, startede jeg installation af 4.50. Men installationen fejlede (korrupt fil?) og startede efterfølgende op med fejlbesked og maskinen derefter ubrugelig. Det lykkedes mig dog at geninstallere 4.07 software fra USB stick via safe-mode og fik maskinen i luften igen, og uden at miste data/indstillinger. Efterfølgende kunne jeg opdatere til 4.50 som normalt og denne gang uden problemer. Meget mystisk :P
NaieraNaieraSkrevet 10/03-17 14:16 
Det er hvad der sker når konsoller kommer til at ligne Windows-computere mere og mere :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 10/03-17 14:31 
Ja shit happens. Heldigvis kunne den relativt nemt reddes, håber bare ikke det er hardwaren der er ved at stå af :P
WehnerWehnerSkrevet 10/06-17 20:04 
Hvordan oplever I, der har haft Pro-modellen et stykke tid støjniveauet? Det er jo relativt højt på den første PS4...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 10/06-17 20:11 
I brug, nogenlunde det samme. I restmode, højere.
millenniummillenniumSkrevet 11/06-17 16:13 
Læg mærke til at Naiera skrev "Windows-computere"... :D
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 20/06-17 08:35 
Synes I den almindelige PS4 larmer? Synes kun min larmer når drevet kører, ingen blæser støj, og jeg er meget hys mht. støj.

Jeg er træt af at løbe tør for plads på min PS4, så hvis man skal have en ekstern HDD hvad skal man så være opmærksom på?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-17 08:36 
Det kommer an på hvor gammel din PS4 er. Launch-modellerne larmede ad helvede til i enkelte titler. Dem der kom senere gjorde ikke nær så slemt. Jeg ville ønske at Sony tog den slags mere seriøst i designet af deres maskiner.
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 20/06-17 08:57 
Ok, købte min på blackfriday i 2015. Men det kan være noget med hvordan maskinerne firmware mæssigt er sat op eller bare dårlige komponenter?

Havde en PS2 Slim på et tidspunkt der, når den havde været tændt en halv times tid, larmede som en jetmotor. Det var vildt højt. Skilte den ad, da jeg tænkte den måske var fyldt med støv, men den så ud som ny indeni?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-17 09:13, rettet 20/06-17 09:15 
Nej det er bare ekstremt dårligt design af kølingen der gør at den skal larme så meget.

Der vil være variationer fra maskine til maskine i blæser-larm og APU temperatur. Så det vil altid være et lotteri hvor meget ens maskine larmer. Dertil er støj en subjektiv størrelse og hvor nogle vil være generet vil andre sikkert ikke lægge mærke til det.

Måden maskinen regulerer fan speed spiller også utrolig meget ind. Jeg finder det pisse irriterende at blæseren varierer så hurtigt som den gør. Altså det ene tidspunkt er den relativt stille, så larmer den af h til og sekunder efter er den still igen. Her ville en mere jævn hastighed gøre det mere mere behageligt at høre på, også selvom støjen er rimelig høj.

På min launch PS4 udskiftede jeg blæseren med en fra en senere model og jeg udskiftede kølepastaen med det absolut bedste jeg kunne finde. Det hjalp en smule.

Min PS4 Pro larmer meget mindre under brug. Men når maskinen står lodret (original fod) og den er idle, youtube eller twitch så kan blæseren give en irriterende rasle lyd. Igen et bevis på rigtig dårligt design. Dette er dog aldrig et problem når man spiller, da blæseren kører hurtigere.

Sony bekræftede at de nok ikke ville lave det. For da fejlen først opstår efter en tid ville de nok ikke opdage den og bare sende den retur. Så her skal jeg altså også selv hen og skifte blæser :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 09/07-17 17:26 
Er spillene i Metal Slug Anthology til PS4 konverteret godt? Eller er det bedre at købe de individuelle udgaver der er på PSN-butikken til PS4?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/07-17 11:26, rettet 11/07-17 11:29 
Er det ikke bare PS2-udgaven der bliver emuleret på PS4?
Ved ikke hvordan de enkelte PSN-udgivelser er, men det kan næsten kun være bedre. :P

edit: Hvis du tænker ACA-udgaverne, så har de i hvert fald en rigtig god historie med deres andre udgivelser! Det er nok den bedste måde at købe moderne udgivelser af klassiske arkade-spil i dag. Der er vist to andre udgiver på PSN som også bare er emulerede PS2-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 11/07-17 11:35, rettet 11/07-17 11:52 
NeoGeo spillene er emulerede, men ikke via PS2 emulering :)

EDIT: Altså stand-alone NeoGeo spillene, Metal Slug Anthology er en PS2 classic, dvs. afviklet igennem PS2 emulering. Jeg vil holde mig fra PS2 classic samlingen :P
SumezSumezSkrevet 11/07-17 12:43, rettet 11/07-17 12:49 
Arcade Archives udgivelserne er selvfølgelig emulering, men der er kælet for dem. Fornuftige modes indstillingsmuligheder, gode video-indstillinger uden gnidret udglatning osv. og minimal inputlag. Har endnu ikke hørt nogen sige noget skidt om dem. Jeg har selv spillet Bubble Bobble-udgivelsen en del, og den spiller fuldstændig som arkade-udgaven, hvilket er ret sjældent for emulerede udgaver af det spil.

Metal Slug Anthology var til gengæld bæ selv på en original PS2, med interlaced video, loadtider og voldsomt input-lag. Stand-alone PS2-udgaven af Metal Slug 3 var sært nok væsentlig bedre. Generelt ville jeg dog nok bare undgå at emulere en emulator, det er lidt for meta til min smag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 11/07-17 13:04 
Er der i øvrigt online co-op i Bubble Bobble? Og hvad med power up/original game?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 11/07-17 13:20, rettet 11/07-17 13:22 
Tak :)

Jeg havde kig på Anthology og nedenstående, men jeg venter til nogle ACA-metalslugere kommer på udsalg.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 11/07-17 13:35 
Wehner>
Er der i øvrigt online co-op i Bubble Bobble? Og hvad med power up/original game?

Så vidt jeg kan se, er det kun sofa co-op.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 13:47 
Metal slug 3 på PS4 kan ikke indstilles til pixel perfekt skalering. Hvis man går op i den slags skal man styre udenom.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/07-17 15:21 
Metal Slug 3 er så vidt jeg kan se også PS2-emulering. Arcade Archives-udgaverne dækker kun MS1 og MS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 15:22 
Er du sikker? For det udkom samtidig til PS Vita, hvis jeg husker rigtigt, og den kan ikke emulere PS2 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/07-17 15:25, rettet 11/07-17 15:28 
Nej, ikke sikker, men jeg synes det ser sådan ud? Den ser i hvert fald ikke ud til at være en del af ACA.

MS3 nævnes dog på denne side: https://en.wikipedia.org/wiki/Arcade_Archives men mig bekendt er ingen ACA-udgivelser udkommet til Vita.
edit: ACA MS3 er kun til Switch :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 15:29 
ACA-spillene kan heller ikke indstilles til korrekt skalering btw. Man kan komme ret tæt på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/07-17 15:32 
Nej, det er i hvert fald svært at ramme, da man styrer skaleringen med en slider, men man slipper for underlig udtværing, det fungerer langt over standarden for den slags udgivelser synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 11/07-17 15:47 
Sumez>
edit: ACA MS3 er kun til Switch :3

Vi må sgu håbe den kommer til PS4 en dag, for 3'eren er nu engang det bedste spil i serien.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 11/07-17 15:54, rettet 11/07-17 15:55 
Er det nu også det? :D

(det er der vist meget delte meninger om)

Har du iøvrigt droppet dit Neo Geo? Det er nu engang den fedeste måde at spille de spil på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 11/07-17 15:58 
Nej, den er slet ikke droppet. Jeg betalte for en OSSC til den for nogle uger siden :) Men Metal Slug er jo sindssygt dyrt, så jeg holder mig nok til de fightere jeg allerede har.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 17:25 
Sumez>
Nej, det er i hvert fald svært at ramme, da man styrer skaleringen med en slider, men man slipper for underlig udtværing, det fungerer langt over standarden for den slags udgivelser synes jeg.

Stadig ikke i nærheden af godt nok. Men ja, du har ret.

Wild Arms Reloaded (PS4) er umiddelbart eneste eksempel jeg kan komme på hvor ALT er gjort til perfektion.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/07-17 17:47 
Der har de jo også ændret den opløsning spillet kører i :) Kender iøvrigt flere fans af spillet der mener at det er gået hårdt udover gameplayet at aspektet er ændret til 16:9.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 18:24, rettet 11/07-17 18:26 
Det var ikke min pointe at spillet kører anden opløsning. Spillet er markant anderledes, men det er ikke pga. 16:9. Det er pga. et større antal fjender. Det er jo lavet til 4P co-op.

De har perfekte knivskarpe pixels, ordentlige scanlines(!) og muligheden for at justere bredden af billedet, da det er strukket lidt for meget som standard. Det kan i al ordets betydning komme til at se fuldstændig perfekt ud :)

Der er endda lagt chromatic abberation ind, som giver et lidt CRT-agtigt look hvis man sætter scanlines højere end 5.

Der er intet der forhindrer andre ports og emuleringer i at gøre det samme. Minus widescreen naturligvis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/07-17 18:27 
Arms=Guns? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/07-17 18:30 
Ah ja, jeg tænker stadig på Media.Visions forfærdelige Valkyria Revolution :(

Det er dem der har lavet Wild Arms :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/07-17 15:02 
Det er nu muligt at ansøge om deltagelse i system software 5.0 betaen...

http://beta.software.eu.playstation.com/en-gb/ps4beta
WehnerWehnerSkrevet 28/07-17 22:14 
Når man skifter maskine (og har PS Plus), hvor meget gør den så automatisk, når man logger på den nye første gang? Jeg tror, mine saves ligger i skyen, men installerer den de spil, der er installeret på den gamle maskine?

Og mere generelt: Er der noget, jeg skal være opmærksom på, i forbindelse med skiftet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 28/07-17 22:29 
Den henter ikke automatisk spil ned.

inden du lukker og slukker den gamle, så skal du fjerne den fra din konto/sørge for den ikke længere er primær. Ellers kan du ikke hente dine spil ned på den nye, da man kun kan have en primær af gangen.

I PS4 settings kan du slå fra at den er primær. På PSN Store via browser kan du fjerne den fra kontoen. Gør det i den rækkefølge.
JmogJmogSkrevet 28/07-17 22:31 
En ekstra ting. Spil du henter igen på den nye vil ikke automatisk hente nyeste save ned. I indstillinger kan du enten enkeltvis eller "select all" på dine saves og downloade dog.
BeanoBeanoSkrevet 28/07-17 22:32, rettet 28/07-17 22:34 
@Wehner: Nej, spil installeres ikke igen automatisk men hvis du har en ekstern USB HDD (USB3 anbefales) kan du migrere til den nye maskine (alle spil, saves, brugere, opsætning, osv. kommer over) med backup/restore utility. Vil dog anbefale at du sletter de store spilinstallationer inden da det godt kan tage nogle timer.

Der er også en system-transfer mulighed så du kan migrere fra den gamle maskine til den nye over lokalnettet (uden en USB HDD), men sidst jeg brugte det var det ret langsomt.

Hvis du ikke vil bruge backup/restore eller system-transfer, kan du også bare tage en backup af alle ikke kopi-beskyttede saves til USB stick/HDD, eller anvende PS+ skyen), men du skal stadig oprette brugere, installere spil osv. på den nye maskine.
enfenenfenSkrevet 29/07-17 07:01 
Jeg migrerede fra min gamle PS4 til PS4 Pro via LAN kabel. Det var easy peasy. Her overføres alt fra gammel til ny som standard. Efterfølgende sætter man den nye PS4 Pro til primær.
What is the Matrix?
WehnerWehnerSkrevet 31/07-17 00:25 
Den står og overfører via LAN nu. Jeg startede lige med at slette alle de spil, jeg er færdig med, så det hjalp voldsomt på filstørrelsen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/08-17 11:25 
Jeg startede på Mass Effect via disc lånt fra biblioteket for lige at se det an. Nu har jeg så købt spillet via PS Store, men den beder mig stadig om disc, når jeg vil starte op. Kan det godt nok passe, at jeg skal til at slette det og geninstallere?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/08-17 11:57 
Ja, det kan godt passe :)
WehnerWehnerSkrevet 03/08-17 12:21 
Jamen de har tydeligvis båndbredde nok. 50GB, here we come :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 03/08-17 12:39 
Det er hvad pengene for PS+ går til :D
BeanoBeanoSkrevet 17/08-17 14:09 
Beano>
Det er nu muligt at ansøge om deltagelse i system software 5.0 betaen...

http://beta.software.eu.playstation.com/en-gb/ps4beta

Betaen rulles ud i dag.

Gennemgang af nye/ændrede features:
https://blog.us.playstation.com/2017/08/17/ps4s-system-software-5-00-beta-rolls-out-today-key-features-detailed/
GreaseballGreaseballSkrevet 18/08-17 15:00 
Min chef's PS4 har en spøjs fejl. Når der spilles på den så trækker styring til højre. Han har 3 joypads, samme fejl. Har prøvet at nulstille joypads. Uden held.
Nu vil han så nulstille selve konsollen.
Vil det måske virke?
Kan man downloade savegames igen efter reset som på XboxOne?
Eller kræver det et stort usb stik?
2'025 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig