X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
3of193of19Skrevet 16/03-18 01:48 
Billigere end det? Det er ellers en fin pris.
AkamisoAkamisoSkrevet 16/03-18 06:17 
Xbox One X 1TB + PUBG + Wireless Controller V2: 3333 kr hos cdon

Link...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/03-18 08:55 
Den står til 3582kr :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 16/03-18 08:56 
Ikke tidligere :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/03-18 12:59 
De har den oppe med 2 controller til 3333 med fri fragt.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
AkamisoAkamisoSkrevet 16/03-18 14:22 
CDON har tilsyneladende ændret prisen efter jeg lagde linket op :/
AkamisoAkamisoSkrevet 16/03-18 14:31 
Ellers er der denne her:
Xbox One X Project Scorpio Edition 1TB Console (Demo) til 3299kr (3135 kr som premium)

Link...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/03-18 20:03 
Tak. Men tog den med 2 controller for 3333kr :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-18 21:13 
Nogen der ved hvor man kan finde den originale Xbox One X vertical stand henne? De er så vidt jeg kan se udsolgt mange stedet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/03-18 00:19, rettet 30/03-18 00:20 
???
Hvad sker der for Microsoft?
Var i en lobby i dag. Og i rent sjov råbte jeg: "you all going to die from my mighty cannon" (i sea of thieves, på mit pirat skub)
Det må man ikke! Så nu er min account lukket fir chat! :D
De gør det osse svært at holde af sin nye xbox one x!!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 31/03-18 20:14 
@ChronoSousa har du prøvet at tage fat i deres support?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-18 01:25 
Beskeden sagde man ikke Kunne kontakte dem. Fik 1 dag straf.
Men hold kæft jeg er glad for sony er min main konsole. At man ikke kan sige i er first party spil : jeg er har for at dræbe jer! I et pirat pvp spil? Uden folk kan report en ? :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-18 01:29 
Så det er nogen der har rapporteret dig, eller tror du det er sket automatisk?

Uanset virker det åndssvagt. Jeg synes ikke du plejer at virker specielt truende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-18 01:40, rettet 01/04-18 13:14 
Ja, voice report.
Vi kom op på siden af et skib uden de havdet set os. Og tændte min mic og råbet:
Hallo peasant! You all going to die from my mighty cannon. Fear me! (Noget I den stil?) :D
Efter kampen fik jer en besked at jeg ikke kunne bruge game chat i en 1 som straf? What?
Var det nintendo? Så ga' det lidt mening ? Men sku da ikke sony/ms.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-18 02:01 
I et spil der om noget lægger så meget op til roleplaying som Sea of Thieves gør, gir det ikke ret meget mening :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/04-18 09:04 
Du skulle nok have tilføjet et “yarrr, matey!”
WehnerWehnerSkrevet 01/04-18 11:46 
My mighty "cannon".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 01/04-18 12:20 
ChronoSousa>
???
Hvad sker der for Microsoft?
Var i en lobby i dag. Og i rent sjov råbte jeg: "you all going to die from my mighty cannon" (i sea of thieves, på mit pirat skub)
Det må man ikke! Så nu er min account lukket fir chat! :D
De gør det osse svært at holde af sin nye xbox one x!!!

Måske relateret til dette...
https://www.thesun.co.uk/tech/5918651/microsoft-banned-offensive-language-xbox-skype/
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/04-18 13:11, rettet 01/04-18 13:12 
Lyder meget rigtig.
I mit hoved giver det ingen mening at jeg kan i gta købe et våben, købe en luder. Slå hende ihjel efter sex. Og tage mine gta-penge igen på en xbox.
Men siger jeg "Damn/fuck" i agten? Er det DER MS bliver sure? :D

Jeg er med på at rage-gamers som fortælder dig online i vrede: at de ved hvor du bor! Og kommer med RL trusler, kunne der gøres noget ved.
Med dør jeg i et pvp spil og siger: sikke noget lort! Det skal de ikke straffe players på. Det er en del af pvp osse at smide ord efter hinanden.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 01/04-18 15:35 
Jeg er enig, og at de gør det med Skype også er helt go’ nat da det er private samtaler (med big brother på sidelinien naturligvis). Lortefirma.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/04-18 11:51 
ChronoSousa>
Ja, voice report.
Vi kom op på siden af et skib uden de havdet set os. Og tændte min mic og råbet:
Hallo peasant! You all going to die from my mighty cannon. Fear me! (Noget I den stil?) :D
Efter kampen fik jer en besked at jeg ikke kunne bruge game chat i en 1 som straf? What?
Var det nintendo? Så ga' det lidt mening ? Men sku da ikke sony/ms.

Er det noget systemet finder frem til, eller er der en anden spiller der har anmeldt det?
Hvis det er en AI der holder øje(øre) til hvad der bliver sagt, hvad så hvis man bander på dansk. Plus der må vel også være ord deres system misforstår.
For der er intet i den sætning du har sagt der som kan være set som at være truende eller bespottende. Men måske en amerikansk mor har lyttet med.

Hele den her farce virker bekendt, var der ikke et andet firma eller var det MS der prøvede noget lign. for nogle år tilbage hvor de efter et stykke tid skrue ned for reglerne.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/04-18 11:59, rettet 03/04-18 11:59 
Tror det er ham jeg drabte , som lavet en report?
Man må nok ikke siger at man vil dræbe folk i online pvp spil?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
QQSkrevet 03/04-18 12:10 
Amerikanerne er meget følsomme, når det handler om bandeord.
Hvis du har sagt "shit", "fuck" eller lignende, er det sikkert det, der er problemet.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 03/04-18 12:30 
Greaseball>
Er det noget systemet finder frem til, eller er der en anden spiller der har anmeldt det?

Min gæt er det fungerer automatisk og der lyttes efter nøgleord.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/04-18 14:11, rettet 03/04-18 14:14 
Kan ikke udelukke at jeg kom med et Damn/shit/fuck i de 5-7 min vi var i kamp?

Men igen, at man ikke kan sige: shit, i got you good, you dead! I pvp spil. Giver ingen mening.
Og er det noget usa pis? Så bland EU ud af det. Ved ikke med hele EU? Med vi i Norden beeper ikke bandeord i tv/internettet
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DunwichDunwichSkrevet 24/04-18 11:25 
Hvorfor kan man ikke købe Xbox One X spil i butikkerne?

Var et smut i Gamestop den anden dag, og undrede mig over, at de ingen XBX spil har på hylderne. Synes heller ikke Elgiganten havde nogle.
BeanoBeanoSkrevet 24/04-18 11:42 
Der udgives ikke XBX-specifikke titler.
3of193of19Skrevet 24/04-18 12:05 
Dunwich>
Hvorfor kan man ikke købe Xbox One X spil i butikkerne?

Var et smut i Gamestop den anden dag, og undrede mig over, at de ingen XBX spil har på hylderne. Synes heller ikke Elgiganten havde nogle.

Jeps, der er ikke nogen specifik branding med Xbox One X, ligesom med PS4 Pro. Jeg har ikke nogen fysiske udgaver af Xbox One X Enhanced spil, men det ville stærkt undre mig hvis det ikke stod bag på æsken (medmindre det er en pre-X titel), ligesom der gør på PS4 Pro Enhanced titler.
Hvis du er i tvivi om en titel er X Enhanced kan du gå på Microsoft Store og sortere efter titler der har X updates, det inkluderer også ældre spil der er blevet patchet senere.
DunwichDunwichSkrevet 24/04-18 17:38 
Jeg skal dog ikke ha en XBX, så det var mere af nysgerrighed jeg spurgte, da jeg synes det er mærkeligt, at der ikke står XBX spil / eller enhanced XBX spil i butikkerne, ligesom med PS4 Pro enhanced titler, der findes i butikker.

Det der med at skal hente en 80-100 GB 4K update til et Xbox spil, magter jeg ikke lige, eftersom HDD hurtigt vil blive fyldt op, med alle de opdateringer. Jeg er mere fan af, at det "enhancede" spil ligger på disc'en, når jeg køber spillet, og hvis det er et ældre spil der får en opdatering, må jeg jo æde det faktum, at en opdatering skal hentes, hvis jeg vil spille i feks 4K og med højere FPS.

At Microsoft ikke gør det på samme måde, og udgiver reelle XBX spil, forstår jeg ikke. Det ser lidt fesent ud, når XBX er deres flagskib, og de helst vil have den almindelige Xbox One, skal i glemmebogen.
BeanoBeanoSkrevet 24/04-18 17:47, rettet 24/04-18 17:47 
Der er heller ikke specifikke PS4 Pro enhanced titler.

Alle XB1 og PS4 titler installeres 100% til HDD, uanset om de er X/Pro enhanced eller ej.
JmogJmogSkrevet 24/04-18 18:00 
Det er ikke et stort banner men på både for- og bagside af min Far Cry 5 æske står der “Xbox One X Enhanced”. Dansk udgave.
JmogJmogSkrevet 24/04-18 18:03 
Dunwich>
Det der med at skal hente en 80-100 GB 4K update til et Xbox spil, magter jeg ikke lige,

Det er virkelig få spil der er i den størrelsesorden. Far Cry 5 og God of War har fantastisk flotte textures som ligger på disken. Forza var skrækeksemplet fordi der var så mange unikke textures pga antallet af biler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/04-18 18:39 
Microsoft gør på præcis samme måde som Sony :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/04-18 14:02 
Beano>
Der er heller ikke specifikke PS4 Pro enhanced titler.

Jeg har ellers to af dem i min samling. Shadow of the Colossus og God of War, begge fysiske udgaver, mærket med "Enhanced for PS4 Pro" bagpå æsken.
BeanoBeanoSkrevet 25/04-18 14:07, rettet 25/04-18 14:07 
Og virker både på PS4 og PS4 Pro, samme spil, een udgivelse.
DunwichDunwichSkrevet 25/04-18 14:07 
Konsolkongen>
Microsoft gør på præcis samme måde som Sony :)

Det gør de vel ikke, hvis det er sandt, at XBX enhanced titler, kræver en større update, udover indholdet på den disc du køber. Jeg kan kun tale udfra de PS4 Pro enhanced titler jeg ejer, men går ud fra, at koden på disken indeholder den data som opgraderer spillet til PS4 Pro, og altså ikke kræver en opdatering for at være PS4 Pro Enhanced.
DunwichDunwichSkrevet 25/04-18 14:09 
Beano>
Og virker både på PS4 og PS4 Pro, samme spil, een udgivelse.

Ah okay, nu er jeg med på din pointe; Skulle lige læse den igen.
DunwichDunwichSkrevet 25/04-18 14:12 
Jmog>
Det er ikke et stort banner men på både for- og bagside af min Far Cry 5 æske står der “Xbox One X Enhanced”. Dansk udgave.

Henter spillet en større update så, eller ligger al data på disken?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-18 14:12 
Dunwich > Du får det til at lyde som om at alle Xbox One X enhanced-spil kræver patches, det er vel ikke sandt?

Det er vel ikke meget anderledes end at Shadow of War til PS4 også kræver download af 4k cutscenes. Det ligger heller ikke på discen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/04-18 14:14 
"Dunwich > Du får det til at lyde som om at alle Xbox One X enhanced-spil kræver patches, det er vel ikke sandt?"

Jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-18 14:21 
Der er mange spil der kræver patches til X, men mange af disse er også ældre end maskinen, så det giver naturligvis mening :) Det samme gjalt naturligvis også PS4 Pro da den udkom.

Men din pointe er fin og jeg håber da at MS også vil inkludere alle X upgrades på discen fremover.

Microsoft er dog tydeligvis retarderede hvad pladsoptimering angår. Deres patches til first party og eksklusive titler er absurd store, til en grad hvor stort set alt skivens indhold overskrives af patchen. Det er latterligt, men det gælder jo stort set alle deres spil, så enten er udviklerne talentløse eller også er hardwaren for vanskelig? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 25/04-18 15:06, rettet 25/04-18 15:06 
Grunden til at nogle Xbox One X spil patches er større er at den har væsentlig mere RAM end PS4 Pro, hvilket giver mulighed for textures i højere opløsning.
For ikke at bekæmpe de folk der kører med en almindelig One eller S, bliver disse kun installeret/hentet hvis man bruger en X.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/04-18 15:09 
Jeg snakker patches sådan helt generelt :)

Det er vidst heller ikke alle Enhanced X-spil der har højere textures.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/04-18 19:21 
Dunwich>
Jmog>
Det er ikke et stort banner men på både for- og bagside af min Far Cry 5 æske står der “Xbox One X Enhanced”. Dansk udgave.

Henter spillet en større update så, eller ligger al data på disken?

Det er ligesom alle andre spil. Al data er på disken, men der er en update med fejlrettelser. Den samme du ville få på en Xbox One. Den fyldte vist et på gigabytes, så det var en rimelig normal day one update i den lave ende.

HDR og 4k i nye udgivelser er ikke noget der patches ind. Det er en del af spilkoden på discen.
Bede-xBede-xSkrevet 05/06-18 09:08, rettet 05/06-18 09:09 
Der er en del rygter/indikationer på at Microsoft er ved at købe Playground Games:

https://wccftech.com/microsoft-could-acquire-playground-games/

Har også været rygtet, at det er dem som står for det næste Fable, ved siden af forsat at være på Forza Horizon serien.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/07-18 04:36 
Naar jeg skal have mit Horizon Zero Dawn fix, saa kan jeg slet ikke acceptere hvor meget PS4 Pro larmer i forhold til Xbox One X, der er naermest lydloes... Er jeg den eneste? Anede slet ikke, hvor forvent man bliver.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/07-18 09:44 
Start en Dreamcast op i ny og næ, for at opbygge tolerance. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 31/07-18 09:47 
PS4 Pro larmer af ht. Fix: Skru op for den fantastiske lydside ;)
j/k
JmogJmogSkrevet 31/07-18 10:44, rettet 31/07-18 10:44 
Den larmer ganske rigtigt markant mere.

Den larmer så ekstra meget, hvis den er placeret et sted hvor den ikke kan komme af med varmen. Er den i et rack, er der åbent bagtil/ovenover den etc? Min er optimalt monteret - massser af plads ved siden af, over og bagtil, men når blæseren går agurk er det stadig ret højt.

Løsningen er dog klar: sørg for at have et lydsystem, der gør naboerne kede af det. Så lægger man ikke så meget mærke til blæseren :-D
DunwichDunwichSkrevet 26/08-18 13:50 
I håbet og forventningen om, at den snarlige update til Halo MCC, bliver et fremragende og essentielt stykke underholdning, så købte jeg en Xbox One X den anden dag.

Jeg er indtil videre meget imponeret over den. Lydløs, selv under belastning fra Gears 4 campaign i 60 fps. Det havde jeg ikke troet, når nu min PS4 Pro’s blæser ikke er bleg for at gå i gang på højtryk, under hvad må formodes at være ca samme belastning, i feks God of War o.a.

Gears 4 i 60 fps i campaign, har i øvrigt transformeret et spil, som jeg synes okay om, til et spil som er fantastisk godt at spille, grundet den højere fps og langt bedre, og mere snappy, styring. Modsat de andre Gears spil, så var jeg sgu ikke så vild med en styring, jeg fandt noget mere sløv og upræcis, end i de andre spil; Det føltes ikke som 30 fps, på min gamle Xbox One, da jeg sidst spillede Gears 4. Så tænker at det altid har været meningen at det skulle performe i 60 fps - hvilket det vel osse gør på PC - men at der bare ikke har været mulighed for det på konsol, før nu. Uanset hvad har det gjort, at jeg er i gang med at gennemspille det igen, og virkeligt nyder det.

Jeg spillede Halo 3 (ikke MCC, men den originale 360 version) med en ven, i online co-op i weekenden, og det gav næsten tårer i øjnene over, hvor godt det spil stadig er; Det er virkeligt ældet som en god vin, og bare blevet bedre med årene. Bungie arbejdede helt på toppen af deres powers, med det spil. Jeg kunne sværge, at textures var blevet pænere, og troede det havde fået en 4K update. Men en googling afslørede, at det “kun” har fået en HDR update - https://www.xbox.com/en-us/games/xbox-one/xbox-one-x-enhanced-list

Men for pokker hvor ser det godt ud, og hvis det “kun” er HDR det har fået under motorhjelmen, then so be it - det ligner næsten et spil der blev lavet indenfor de sidste par år.

Nej, seriøst, noget må være lavet ved spillet på One X, for så godt så det altså ikke ud, tilbage i 2007. Min ven og jeg sad hele tiden og kommenterede feks skarpheden og drawdistancen, for SÅ godt huskede vi altså ikke at det så ud. Bla på banen hvor man, efter at have kæmpet på jorden i lang tid, tager tilbage til banens start, og flyver rundt i de her chopper-lignende fly, er drawdistancen ikke kun enorm, den er osse enorm skarp og helt jaggie fri. Så selvom en 4K opdatering måske ikke har fundet sted, så har man dog alligevel tilføjet nogle goodies, til spilmotoren, udover selvfølgelig, HDR. Jeg er virkeligt klar til den kommende MCC update.

Jeg påtænker at smide 69 kr for Panzer Dragoon Orta, siden det langt om længe, endeligt, er blev spilbart, som det var på den originale Xbox - og jeg har ikke spillet det siden. Det er muligt MS ikke har mange eksklusive One X spil, som sådan, men de har fandme styr på deres bagudskompatibilitet, og siden jeg alligevel er blevet endnu mere casual gamer med årene, og blandt andet bare gerne vil spille et godt gammelt FPS og en shooter i ny og næ, så passer det mig aldeles glimrende, at Xbox One X indeholder disse til overflod.
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig