X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 04/03-16 15:37, rettet 04/03-16 15:42 
Tim Sweeney er, ikke overraskende, ikke tilfreds med Microsofts retning med UWP:

Microsoft wants to monopolise games development on PC. We must fight it
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 04/03-16 16:26 
Skulle lige til at poste den :p Det betyder da i hvert fald, at nogen tager dem seriøst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 05/03-16 18:31 
Jeg tror bestemt de er seriøse, men derfor kan tingene jo godt ændre sig, hvis der er for meget modstand mod den nye retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-16 16:51 
Microsoft har annonceret cross-network play:

http://news.xbox.com/2016/03/14/letter-chris-charla-idxbox-updates-gdc/

Slut med at være fuldstændig lukkede. Muligheden vil fremover foreligge om at spille sammen med folk på andre systemer, både konsoller og PC.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/03-16 16:54, rettet 14/03-16 16:55 
Flot formulering her. Det er virkelig gode nyheder, tror jeg.

Chris Charla>
First, in addition to natively supporting cross-platform play between Xbox One and Windows 10 games that use Xbox Live, we’re enabling developers to support cross-network play as well. This means players on Xbox One and Windows 10 using Xbox Live will be able to play with players on different online multiplayer networks – including other console and PC networks.
...
We’re thrilled to confirm that Psyonix’s Rocket League will be one of the first games to take advantage of this new capability by enabling cross-network play between Xbox One and PC players, with an open invitation for other networks to participate as well.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-16 16:58, rettet 14/03-16 16:59 
Ville være fedt at se noget cross-network play mellem Live, PSN, Steam og måske endda Gog Galaxy på længere sigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/03-16 17:59 
Bliver live så gratis? Kan på ingen måde forestille mig at de får de konservative PC-spillere overbevist om at det er pengene værd, for at kunne spille imod Xbox-brugere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-16 18:35 
Tror Live forsat vil være gratis på PC og koste penge på konsol, ligesom hvis du spiller cross play i Rocket League og Street Fighter V på PS4, så er det gratis for PC ejere, mens Plus koster penge.

Det vil være selvmord at forsøge GfWL modellen igen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 14/03-16 21:08, rettet 17/03-16 09:20 
Et lille tip hvis nogen har problemer med spil der ikke vil synkronisere save games. Har læst flere tips til at få det til at virker, reinstall spillet, slet profil og download igen. Intet virkede her.
Men fik en ven til sætte et wifi hotspot op fra sin iphone. Så jeg gik på et andet net. Det virkede.
Virkede også med et andet spil bagefter da jeg satte one fra wired til wifi forbindelse. For en stund, nu vil den ikke med min forbindelse. Jo med nogen spil vil den, hvis det en lille savegame fil.

Hvorfor ved jeg ikke, nogen der kan give et bud?

Update: Bruger fullrate(og deres skod modem) og problemet startede efter et nedbrud på nettet. hvor jeg var tvunget til at nulstille modem.
Kan se på net indstillinger inde på XboxOne at NAT nu står som Strict før stod den som open.

Efter lidt fedten frem og tilbage med indstillinger på modem så fik min one til at gå på en åben open NAT igen. Så virker sync igen, enda hurtigt. Fandens til skod fullrate net.
RaGeRaGeSkrevet 03/04-16 19:29, rettet 03/04-16 19:29 
Nogen der kan svare mig, om man kan dele digitale spil, hvor kun den ene part kan bruge login oplysninger og sætte den som primær xbox eller kræver det at begge parter gør hinandens til primær?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 03/04-16 20:56 
Hvis du definerer konsol A som din hjemmekonsol, kan alle brugere på den maskine spille spille de spil du har købt som download.
Du kan så også logge ind på en hvilken som helst anden konsol og spille de spil (om det kan gøres samtidigt er jeg ikke helt 100% på).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 18:16 
Hvor godt fungerer Instant On på Xbox One i forhold til at lade den stå og downloade updates og installere spil fra skive?

Halo 5 har indtil videre været halvanden time om at installere 57% fra skive. Kan dog ikke blive klog på om det også inkluderer dén 32GB patch der skal hentes fra nettet :/

Jesus en løgkonsol... Lækker controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 12/05-16 18:43 
Hmm det har jeg aldrig prøvet :)
Har købt langt de fleste af mine One spil som download.
Reddit siger man kan.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 18:47 
Det håber jeg :) Jeg synes lige jeg kunne høre drevet give lyd fra sig.

Jeg tror endnu ikke jeg har haft et spil der har taget under en time at installere. Det er jo lige før man er nødt til at planlægge flere dage frem når der skal spilles :(
Jeg har den heller ikke permanent tilsluttet strøm, da jeg aldrig bruger maskinen ret meget, så derfor har jeg aldrig forsøgt med Instant On før nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 21:15 
83% efter fire en halv time :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/05-16 21:23 
Konsolkongen>
Hvor godt fungerer Instant On på Xbox One i forhold til at lade den stå og downloade updates og installere spil fra skive?

Halo 5 har indtil videre været halvanden time om at installere 57% fra skive. Kan dog ikke blive klog på om det også inkluderer dén 32GB patch der skal hentes fra nettet :/

Det fungerer af helvede til. Dens install fra skiver er ret langsom og den bliver endnu langsommere, når den samtidig henter en patch. Hvilket den gør. Og da den blander det, så kan du ikke starte spillet, før skiven er installeret OG patchen er hentet.

Den hurtigste måde at spille et nyt spil på skive er at tage den offline til skiven er installeret. Nej, jeg joker ikke.

På PS4 har patches ingen effekt på hvor hurtigt du kan starte spillet og deres skive-installationsalgoritme er langt bedre. Typisk maks to minutter for at have nok til at du kan starte spillet og derefter max et kvarter (afhænger af spilstørrelse) før det er fuldt installeret. Patchen hentes i baggrunden uafhængigt af dette og er installeret næste gang du starter spillet, hvis download er færdig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/05-16 21:25 
Tak for tippet. Ja det er jævnt retarderet, men det er helt sikkert noget jeg vil benytte mig af fremover :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/05-16 22:08, rettet 12/05-16 22:09 
Jmog>
Den hurtigste måde at spille et nyt spil på skive er at tage den offline til skiven er installeret. Nej, jeg joker ikke.

Really??? :O

Skulle spille Blops III forleden og da den blev ved med at fejle installation af nyeste patch, måtte vi fjerne installationen og starte forfra med disken. 3 timer senere...

Det forklarer så hvorfor.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-16 17:45 
I gik nok og troede at der snart ikke var mere at brokke sig over hvad Xbox One angår, men jo nu er der ballade igen...

Skulle ha' spillet Gears Ultimate i co-op her til aften med en ven. Gider ikke betale for Gold, så jeg bruger i stedet den 48 timers trial der hører med spillet. Koden accepteres, men jeg kan stadig ikke få lov at spille online, får bare en pop-up skærm der fortæller hvor fedt det er at betale for skidtet.

Jeg har prøvet at genstarte maskine og spil adskillige gange. Jeg har også prøvet at indtaste koden igen, men den er selvfølgelig allerede aktiveret.

Det virker ikke. Jeg er naturligvis ikke overrasket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 21/05-16 18:13 
Kan man bruge flere trials?
Men anyway, dynes nu man får ok godt for pengene med Gold. Man sparer en delmmed tilbuddene og games with gold plejer at være fine titler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-16 18:16 
Man har altid kunne bruge flere trials. De følger med spillene så dem der ikke betaler for Gold kan spille online en tid alligevel :)

Jeg skal ikke betale for nogen online service til en maskine der fungerer så dårligt som Xbox One gør. Jeg synes også at de Games with Gold man har fået tilbudt har været noget ringere end dem man får med PS+.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/05-16 19:44, rettet 21/05-16 19:45 
Jeg tog chancen og kontaktede Xbox Support over chat. Her var ingen hjælp at hente. De kunne se at koden var brugt, men ikke at JEG havde brugt den.

Det var heller ikke muligt for ham at tilføje to dages Live til min konto, for det turde han ikke uden at han kunne være sikker på at det rent faktisk VAR mig der havde brugt koden. Hvorefter jeg svarede at jeg fik følelsen af, at de troede at jeg prøvede at svindle dem for to dages Live, og at HVIS jeg virkelig ville snyde dem, så havde jeg jo gået efter et helt år i stedet... :)

Anyway, der var ikke andet at hente end at de vil kigge på det og vende tilbage inden for to-tre dage. Muligvis med en ny 2-dags kode hvis de kan bekræfte at jeg talte sandt.

Det var en utrolig ligegyldig samtale der tog en hel time :D Er glad for at jeg hverken bandede eller udskældte ham jeg snakkede med. Det var jo på ingen måde hans skyld, omend jeg godt synes han kunne have hjulpet bedre. Men det er nok ikke ham der laver reglerne :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/05-16 14:14, rettet 22/05-16 14:16 
Du er den mest uheldige mand jeg har mødt, når det kommer til online services :)

Håber supporten får det til at virke, selv om det i alle tilfælde nok ikke bliver besværet værd.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/05-16 14:29 
Jo tak :) Det kan næsten være ligemeget foreløbig da vi skulle ha' spillet i går. Har nok ikke tiden til aftenlange spilsessions de næste par uger :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-16 16:47 
Lidt løse rygter om kommende Xbox hardware:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1223679
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-16 17:19 
Og Kotaku rygter om det samme:

http://kotaku.com/sources-smaller-xbox-one-coming-this-year-more-powerf-1778634446
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 25/05-16 20:04 
Hmm Xbox spil der kan køre på Windows... Lyder fornuftigt.
Et hardware mål at sigte efter og så lade Windows/Direct X skalere op eller ned. Så meget som konsoller ligner PC arkitektur nutildags giver det meget lidt mening at være en helt afskåren platform.

Xbox Streamer en en ok ide, især hvis Windows 10 bliver Xbox kompatibelt.
De skal bare passe på ikke at smide for mange forskellige profiler ud, den der "større streamer" lyder som en dårlig ide til den pris 150-175$.
Så hellere en download-only Xbox One uden optisk drev, burde også kunne lade sig gøre prismæssigt efterhånden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-16 20:10, rettet 25/05-16 20:12 
Disc-drevet er næppe dét der presser prisen på konsollerne. Hvis M$ laver en Xbox 3,5 og den bliver uden discdrev så får den i hvert fald ikke min støtte. Set i lyset af hvor mange problemer jeg har haft med deres online-services både hvad online-spil angår, men også overhovedet at kunne spille mine købte download-spil, ville det være idioti at kaste penge efter den slags :)

Jeg håber ikke at der kommer en kraftigere Xbox. Købte min for lige under 3K da dét var billigt og den er måske brugt 60 timer hvoraf de 20 var reelt gameplay, og resten var installationstider.
Jeg er rigtig glad for at der kommer en kraftigere PS4, men det er også en maskine der rent faktisk bliver brugt herhjemme :)

EDIT: Jeg har i øvrigt intet hørt fra Xbox support ang. mit tidligere nævnte problem fra i weekenden. Flot service... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-16 22:39, rettet 25/05-16 23:00 
Konsolkongen>
Disc-drevet er næppe dét der presser prisen på konsollerne.

Ved siden af omkostningen for drevet, skal du huske at indregne tabt profit ved at sælge fysisk frem for digitalt (under antagelse af at alt andet forholder sig lige), men det er nok alligevel tvivlsomt, hvor god en ide det ville være. Et par af de ting der har stået klart fra de seneste earnings calls fra de store firmaer er:

1) Fuld spils downloads repræsenterer omkring en fjerdedel og i enkelte tilfælde op til en trediedel af det samlede antal solgte kopier (undtaget niche tilfælde som fx Madden der overstiger 50%).

2) Profitten på downloadspil er op mod det dobbelte salget af en fysisk kopi og den procentvise profitmargin vedbliver med at være omtrent den samme, næsten ligegyldigt i hvilket omfang prisen reduceres (hvilket hjælper til med den enorme forøgelse i profit fra "legacy" salg vi ser, hvor ældre spil udgør en stadig voksende andel af den samlede omsætning).

Derfor burde det ikke give mening endnu med en ren digital maskine, men kan selvfølgelig tænkes Microsoft gerne vil presse på. Der er jo alt at vinde for firmaerne.

EDIT: For resten pinligt at du ikke har hørt fra supporten endnu, men det kunne være værre. Hos Valve kan det tage måneder, hvis du har et spørgsmål som ikke er direkte automatiseret :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-16 22:50, rettet 25/05-16 22:53 
Flere rygter om den nye Xbox:

The other console, codenamed Scorpio, is unlikely to be released until late 2017, according to Polygon's sources. It will likely be announced in the next month, though plans are somewhat in flux. Like the all-but-confirmed PS4 "Neo," Scorpio represents an evolution of console generations, one that straddles the line somewhat between an entirely new installment of the Xbox platform and a continuation of the existing Xbox One.

Power is a primary concern for Microsoft with Scorpio. The PS4 has remained a constant leader over the Xbox One in this respect, with games on the platform usually running at higher resolution and a higher framerate on the PS4 than their Xbox One counterparts. Microsoft is determined to end this narrative.

The Xbox One is believed to operate a peak target of 1.32 teraflops, compared to the 1.84 teraflop performance numbers attributed to the PS4. Meanwhile, per documents secured by Giant Bomb's Austin Walker — and corroborated by our sources — the PlayStation 4 "Neo," at approximately 2.25 times more powerful than the PS4, is likely to have a peak performance number of 4.14 teraflops.

The current performance target for Microsoft's Scorpio is approximately 6 teraflops.

Mere her: http://www.polygon.com/2016/5/25/11774294/xbox-one-slim-one-two-scorpio
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-16 23:09 
Kotaku har hørt noget af det samme som Polygon:

Xbox One-lancering
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 25/05-16 23:10 
KK, hvad for en mærkelig Xbox konto setup har du at det driller på den måde?
Min Xbox Live konto er dansk, men min One er sat til USA.
Jeg kan downloade mine gratis Gold spil uden problemer, kan købe spil til US priser (ikke med DK kreditkort selvfølgelig, men Amazon.com fikser det).
JmogJmogSkrevet 25/05-16 23:15 
50% flere teraflops. Hvis det er korrekt så vil den enten blive den dyreste konsol på markedet eller de må æde en meromkostning for at være konkurrencedygtige på pris.

Jeg tror dog det er fuldstændigt uden betydning for salgstalsdifferencen hvor hurtig den er, hvis den kommer 6 måneder eller mere senere end Neo. Sony sidder tungt på denne generation og det er stort set umuligt at vende nu. De vil stadig være målet for "hvis du kun køber 1 konsol, så køb PS4" på grund af momentum alene. Og den opfattelse i forbrugernes bevidsthed er altafgørende.
JmogJmogSkrevet 25/05-16 23:39, rettet 30/05-16 06:51 
Hov, jeg tjekkede lige lidt specs og 6 Tflops betyder den vil have performance omkring et GTX 1070 kort. I call bullshit. Udover at det vil gøre konsollen alt for dyr, så kører de jo med semi custom chipdesigns, hvor meget er integreret i een chip fremfor at have et decideret grafikkort i konsollen. Ingen chance for at de får 6Tflops ud af noget i den størrelse.

Hvis de annoncerer en pris på 700 dollars og maskinen er mindst lige så stor som en launch XB1, så tror jeg måske på det.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/05-16 00:49, rettet 30/05-16 00:53 
Det er da den dummeste ide at vente saa laenge. Sidst i 2017? Det er om 1.5 aar? Til den tid vil NEO have nuppet alle dem, der er i maalgruppen (Hvis den vitterligt kommer her til September), og naar MS saa endelig kommer med noget sidst i 2017, saa lur mig om ikke Sony begynder at leake information om PS5?

Kaeft, hvor det sejler hos MS. Jeg ejer en Xbox One som jeg koebte udelukkende for at kunne spille Rise of the Tomb Raider. Har spillet lidt Fallout 4 paa den, fordi det kom med maskinen, men ellers har jeg ikke roert den. Det er nok den konsol jeg har spillet mindst - nogensinde. Det er i staerk kontrast til 360 som nok er den, jeg har spillet mest.

MS har virkelig tabt sutten med One - og saa er den pissegrim.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
WehnerWehnerSkrevet 30/05-16 00:51 
Helt samme oplevelse her. Min blev købt specifikt til über-bugged Master Chief Collection, og ellers har jeg kun spillet lidt Gears og et par småting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-16 09:26 
Sjovt. Jeg har en XboxOne jeg spiller utroligt meget på. Har ikke nogen PS4 endnu(grundet økonominen) men stadig væk kan jeg kun lige komme på 4 titler jeg vil købe til den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-16 15:59 
Xbox One er helt sikkert den værste konsol jeg nogensinde har ejet. Jeg synes jeg tidligere har begrundet det fint heri tråden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/05-16 16:06, rettet 30/05-16 16:07 
Kan kun være enig, måske lige overgået af min 3DO og Jaguar.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/05-16 16:22, rettet 30/05-16 17:00 
Jeg sad lige og kiggede på min PlayStation TV, men nej... Den har sgu stadig givet mig mere glæde og langt færre frustrationer end Xbox One :D

EDIT:
Jeg har stadig intet hørt fra Xbox support ang. de to dages live de tror jeg ville snyde mig til. Nu prøvede jeg at ringe til dem da der på deres side står at supporten har åbent mandag til fredag fra 10:00-18:00. Jeg bliver straks besvaret af en udenlandsk kvinde der siger "Unfortunately we have no Danish support available today, please call back tomorrow", hvortil jeg svarer "Why can't YOU help me?", og bare får svaret "Please call back tomorrow!".

Hvad fanden er det for noget? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-16 17:43 
Jeg er så uenig i at det er den værste konsol jeg ejer. Da jeg er pæn glad for alle mine. Den jeg har spillet mindst på er min ps3. Men Naughty Dogs spil har dog trukket mange timer :)

Jeg forstår ikke dine problemer med xbox support KK. De gange jeg har haft brug for dem. Altid været hurtig service som har kunne givet mig svar.
Det sagt er Xbox maskinerne de eneste hvor jeg måtte bruge support :/ Så ved ikke hvordan de andres er.
1. gang var hardware på 360. Garanti sag. Nemt klaret.
Om end RROD kunne man godt have undværet.
På one var det problemer med overførsel af save data fra skyen. Deres chat support kunne fint hjælpe med at opklare det.
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-16 18:08, rettet 30/05-16 18:46 
Jeg har brugt min One en del pga bagudkompatibilitet, men jeg overvejer efterhånden om jeg ikke burde sætte en 360'er til igen, for at kunne spille hele biblioteket uden emulator fejl. Af One spil har jeg kun spillet Minecraft og Halo MCC. Det første fordi ham jeg spillede med kun havde One. Master Chief Collection kørte elendigt og var stadig for få måneder siden så buggy, at online co-op ikke kunne gennemføres. Pinligt at der ikke gjort mere ud af sådan en opsamling.

Ellers er det primært multiplatform spil jeg finder interessante på maskinen og de kører bedre alle andre steder end på One. Til sammenligning er 360 ligesom hos DeluxScan nok den konsol jeg har brugt mest tid på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-16 19:27 
Bagudkompatible bruger jeg ikke meget. Især da overførelse af save fra 360 kræver at cloud saves skal sættes til på 360. Lige den del har jeg aldrig syns virkede godt. Da det tager en krig for den at lukke ned når det er sat til. Kan godt ser det noget den ikke er født med.
Så det mest games with gold som jeg ikke har spillet på 360 jeg prøver.

Halo MMC har jeg ikke haft de store problemer med. Heller ikke i co-up, hverken lokalt eller online. Ikke spillet så meget versus så svar skyldig der. Men var dog glad for de 3 måneder gratis guld og Halo ODST som plaster :p
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-16 19:58, rettet 30/05-16 20:03 
Greaseball>
Halo MMC har jeg ikke haft de store problemer med. Heller ikke i co-up, hverken lokalt eller online.

Der er en co-op sync bug, der gør Quarantine Zone ikke kan gennemføres online, med mindre den ene spiller konsekvent står stille og lader den anden spiller køre banen igennem. På Legendary er det ret svært, da man sættes tilbage, hvis en spiller dør. Og så er der altså ikke meget co-op ved at den ene spiller ikke må spille.

Ved siden af det er der konsekvent off-host problemer, hvor alting altid er bagefter og nærmest hakker konstant (tjek køretøjer når du er off-host). Det oven i den ekstremt svingende frame rate og deres tvivlsomme ide med at forsætte fra Anniversary i Halo 2 med at genskabe grafikken, men beholde den gamle kollisionsmodel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-16 21:22 
Okay, det sker så ikke i sofa co-op. Har så kun spillet HALO 1 over co-op online på den udgave. Så må se hvad der sker.
Syns ikke jeg har set frame rate problemer de gange jeg har prøvet online spillet. Single og split screen har jeg ikke set noget til det.
Ja, den vil jeg godt være enig i. Efter Anniversary hvor vi har set effekten med at kunne skifte mellem gammel og ny. Plus det var sjovt at kunne genskabe alle de gamle bugs og clitches igen. Så ville det havde sjovere at se en total remake af 2'eren i stedet for bare endnu et re-skin. Så heller som de gjorde med GOW.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-16 13:36 
Jeg har lige prøvet at ringe til dem igen. Kom igennem telefon-menuerne og blev derefter stillet om til en telefonsvarer der sagde at Xbox Support i øjeblikket var lukket, men at jeg kunne se åbningstider på deres hjemmeside. Sjovt, for der står jo netop at de har åbent 10 til 18 i hverdagene...

Det er en farce det her. Hvad kan jeg gøre hvis jeg ikke ønsker at skrive emails til dem, da jeg næppe tror at jeg får et seriøst svar på sådan en. Jeg gider heller ikke deres chat support mere.

Gad vide om den pludseligt ikke eksisterende support er indikation på at M$ skærer voldsomt ned og snart trækker stikket på Xbox?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 01/06-16 13:46, rettet 01/06-16 14:11 
Gad vide om den pludseligt ikke eksisterende support er indikation på at M$ skærer voldsomt ned og snart trækker stikket på Xbox?

Efter samme logik burde Nintendo slet ikke eksistere idag, samtlige af Googles services ville være lukket ned for et halvt årti siden og alle produkter og services fra IT/tech-giganter som Amazon, eBay og talrige andre være en saga blot. Det samme med de fleste teleselskaber.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/06-16 14:09, rettet 01/06-16 14:10 
Jeg har nu aldrig oplevet at blive blankt afvist når jeg har ringet til hverken min internet-udbyder eller telefonselskabet :D

Jeg kom igennem til Xbox nu ved at trykke hardware support, frem for Xbox Live... Naturligvis til en engelsk-talende kvinde. Hun forklarede så at 48 timers koderne ikke virkede hvis man allerede har haft Gold på en account. Hvortil jeg svarede at så skulle de godt nok tage og ændre vejledningen på kortet, og måske overveje at Xbox'en ikke skal skrive "You now own 48 hours of Gold!" på mit TV efter jeg indtaster koden.

Her er hvad der står på kortet "De 2 dages prøveversion af Xbox Live Gold gælder kun til Xbox 360 eller Xbox One. Xbox Live Gold-prøveversionen udløber automatisk. Koden til prøveversionen er kun gyldig til engangsbrug, kan ikke indløses til kontanter og kan ikke føjes til et eksisterende Xbox Live Gold-medlemskab."

"Eksisterende" er nøgleordet her. Jeg har ikke betalt for Gold i årevis, så jeg gik da ud fra at koden netop virkede for mig.

Jeg spurgte så til den 14 dages kode der fulgte med Halo 5, den mente hun faktisk godt kunne bruges, så det var alle tiders.

Jeg benyttede også muligheden for at nævne hvor dårligt supporten ellers havde været, at de aldrig skrev tilbage, at jeg bare blev afvist, og fik at vide at jeg skulle ringe en anden dag, af en anden engelsk talende dame i forgårs, og at det var for dårligt at den danske support sagde at jeg ringede uden for åbningstiderne, når der står på nettet at de har åbent.

Jeg sagde at det var under al kritik at de havde så elendig en service, for tænk hvis et lille barn havde problemer med sin nye konsol, og bare fik at vide at han skulle ringe igen en anden dag.

Jeg tror at jeg i min frustration kom til at bruge vendinger som "goddammit" og "fucked up" og mindre pæne ord som "retarded", ikke om hende naturligvis, men om servicen i det hele taget. Hun tog det heldigvis pænt og sagde at hun ville gå videre med det, og jeg afsluttede naturligvis med at sige pænt tak for hjælpen og bekræftede for en sikkerheds skyld at det ikke var hende jeg var vred på, kun maskinen og deres service i det hele taget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 01/06-16 14:19 
og jeg afsluttede naturligvis med at sige pænt tak for hjælpen og bekræftede for en sikkerheds skyld at det ikke var hende jeg var vred på, kun maskinen og deres service i det hele taget :)

Good man. Uanset hvor rasende jeg er på et firma finder jeg det også altid komplet uacceptabelt at svine et andet menneske til, der bare prøver at komme gennem livet i et håbløst entry-level job. Jeg har kun den mest ydmyge respekt for folk i servicejobs.
Hvis personen derimod opfører sig som et røvhul helt uanfægtet virksomhedens politik, er det derimod en anden sag. Så må man godt give igen af samme skuffe.
3of193of19Skrevet 19/07-16 18:57 
Hmm, Gamestop's indbytningstilbud for at få en Xbox One S 2TB er ganske fine.
3000kr standardpris,
Xbox One 1TB: 1300kr
500 GB: 1600kr
PS4 1TB: 900kr
500 GB: 1100kr

1400kr for en knap tre år gammel Xbox One forekommer mig som ganske hæderligt, når Elgiganten sælger dem ny til 1500kr O.o

Regnede med jeg ville springe One S over til fordel for Scorpio, men det er så alligevel for fristende, især når jeg allerede har de første UHD blurays derhjemme (Lego Movie (ikke "ægte" 4k, but hey) og Deadpool).

Link...
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig