X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
SonicSonicSkrevet 01/09-13 18:58 
Det kommer til at virke lige så godt som Apples Siri her i Danmark :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
3of193of19Skrevet 01/09-13 19:00, rettet 01/09-13 19:01 
Interessant artikel SeventhSun. Kan simpelthen ikke forstå det vrælen der har været og fortsat er omkring Kinect 2...
Sålænge jeg kan lade det køre på engelsk er jeg glad
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/09-13 19:02 
Enig
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/09-13 19:13, rettet 01/09-13 19:21 
3of19>
Sålænge jeg kan lade det køre på engelsk er jeg glad

Spørgsmålet er så hvor vidt det er en mulighed. Microsofts egen FAQ siger at et sprog skal være supported i et bestemt land, før man kan anvende det. Hvis du f.eks. har valgt "Danmark" som lokation (det sker vel automatisk med en dansk konto) skal engelsk være understøttet fra Microsofts side i Danmark. Hvis man f.eks. vælger "Italien" er det kun muligt at vælge "Italiensk" ved launch. Hvis man følger lidt med, virker det som om der er en masse fnidder, og meget der simpelthen ikke når at blive kogt færdigt til launch.

Neogaf
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 01/09-13 19:22 
Tjaa, på Xbox 360 selvom man sidder i Danmark, så kan man da fint vælge at ens lokation er land X.

Faktisk mener jeg at man både kan vælge lokation og sprog separat uanset hvor man er.

Hvordan ser det ud med Kinect 1.0 i Danmark - er man låst til danske stemmekommandoer? Eller ER der overhovedet danske stemmekommandoer?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/09-13 22:12 
Det ved jeg ikke, jeg ejede kun Kinect 1.0 meget kort, men Microsoft selv, har jo undskyldt udsættelsen i blandt andet Danmark med at Kinect 2.0 skulle lokaliseres.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ProzelProzelSkrevet 01/09-13 22:55 
Er der nogle af jer, som har bestilt Day One i udlandet? Har godt nok ikke kigget mange steder, men Amazon ser ud til at have udsolgt, og gider ikke at vente til 2014.
3of193of19Skrevet 01/09-13 22:58 
Har en stående fra Amazon.de.
slk486slk486Skrevet 02/09-13 08:28, rettet 02/09-13 08:44 
Amazon.co.uk.

Håber fandme det ikke bliver ligesom 360'eren, hvor man rent faktisk er nød til at fuppe sig til en engelsk lokation, for at få alt på engelsk. Kejlehoveder.

Derefter kommer den lange (eller korte) vej til at tale med sin konsol...
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-13 16:24, rettet 02/09-13 16:26 
I forhold til det der med at konsollen ikke er kogt færdigt, fortæller Major Nelson at ekstern HDD ikke er understøttet ved launch. Det samme er så vidt jeg husker tilfældet for PS4, men det gør det selvfølgelig ikke bedre, især ikke set i lyset af obligatoriske installationer (eller blev det afskaffet ved den første 180 graders vending?).

EDIT: Nu med citation

The Xbox One will ship with a 500GB hard drive, all of them have that. The future plan is definitely to support external storage, much like we do on the Xbox 360.

My understanding is that feature won't be there at launch because the team's working on other things. It's definitely on the list, but I don't know when it'll come in though.


Major Nelson
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 02/09-13 16:46 
Hvis det kommer hen ad vejen, er det ikke nogen større ulykke. Mon ikke man kan klare sig igennem de første par måneder med 500GB?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/09-13 16:52 
Nuclear Detergent>
I forhold til det der med at konsollen ikke er kogt færdigt, fortæller Major Nelson at ekstern HDD ikke er understøttet ved launch. Det samme er så vidt jeg husker tilfældet for PS4...

Har Sony lovet at det kommer? Man udskifter bare den interne HDD (som på PS3).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-13 16:52 
Det bliver helt sikkert ikke særligt stort problem, min pointe var mere, at konsollen virker forhastet. Det har sikkert tildels med baggrund i at Microsoft pludselig valgte en anden vej end den planlagte, men det har jo også svirret med rygter om yield-problemer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 02/09-13 21:10 
@Beano: Ja, man skal udskifte den interne - man kan ikke bruge ekstern HDD til spil på PS4.

@Wehner: Nej, det bliver ikke noget problem :)
j/k
3of193of19Skrevet 02/09-13 21:39, rettet 02/09-13 21:42 
Disc spil SKAL også installeres (ligesom på PS4), men i modsætning til idag kan man spille mens installationen kører i baggrunden, så det gør ikke så ondt at slette spil fra HDD'en længere.
Det samme gælder digital download, såfremt man har en hurtig forbindelse.
500GB burde være nok i et godt stykke tid, antallet af spil på PS3 idag der krydser de 30GB er ikke særlig højt og det er kun dem der flyder med video (og det kunne sagtens bare streamede fra disc hvis det kan fumles på en måde, nu hvor man alligevel skal have den i drevet).

Yield problemer har jo ikke så meget med OS ting som ekstern HDD'EN understøttelse at gøre. Håber bare MS sætter noget strøm til under mindste EN af USB portene så man kan bruge en lille portabel HDD eller lign og ikke SKAL have sådan en stor klods stående som med WiiU.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-13 21:49 
Min snak om yield problemer var, ligesom resten af indlægget, at udtrykke hvorfor der tilsyneladende er meget der ikke når at blive færdigt: Altså at yield-problemer sidst i konsollen færdigudvikling kan stjæle en del af den opmærksomhed der burde gå til at få de sidste detaljer på plads inden launch.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 02/09-13 21:52 
Ja bestemt, men det er jo ikke de samme mennesker der arbejde på det.
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/09-13 22:19 
Nej, men man kan forestille sig at der bliver flyttet resurser rundt, og det skal selvfølgelig ses i en større sammenhæng, hvorfor jeg nævner andet end de rygtede yield-problemer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 03/09-13 07:09 
slk486>
Ja bestemt, men det er jo ikke de samme mennesker der arbejde på det.

Og sikkert ikke engang MS selv der er involveret i hardware fabrikationen.
Per SPer SSkrevet 04/09-13 16:17, rettet 04/09-13 16:21 
Den officielle Xbox One releasedato er sat til d. 22-11 for flg. lande:

Australien, Østrig, Brasilien, Canada, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Mexico, New Zealand, Spainen, UK og USA.

De andre "frafaldne" lande, er stadigvæk kun defineret som 2014.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
3of193of19Skrevet 04/09-13 16:30 
Hmm, har fri den uge, måske tid til at tage en smuttur til familien i Flensburg og nuppe en One med hjem ;)
3of193of19Skrevet 04/09-13 18:04 
Det ser ud til man vil kunne vælge om man vil have Fifa ELLER Forza når man forudbestiller Day One til Nov 22. Shop.to og Game UK har dem på deres hjemmesider.
Captain NCaptain NSkrevet 04/09-13 18:35 
Er der noget der forhindre eller vil skabe problemer på sigt ved at købe en Xbox One fra Tyskland eller England?
Tvivler stærkt på at jeg skal have mig en lige foreløbig men virker bare lidt mærkelig at den Europæiske udgive er klar men at de ikke kan fylde et så beskedent marked som Skandinavien ud.
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 04/09-13 18:49, rettet 04/09-13 19:50 
Nej, du kan sagtens importere en One.

Lidt irriterende det er så tæt på d. 29. med levering fra uk:)

Edit: ah, what the hell.. One-day delivery.
j/k
JmogJmogSkrevet 04/09-13 22:33, rettet 05/09-13 21:35 
Ny video med demonstration af Project Spark. Nogen af tingene har de vist i de tidligere videoer, men der er nok nyt til at det er interessant. Deres level editor er lige til at blive smaskforelsket i. Hold da kæft, hvor er den fleksibel og ser nem ud at bruge:
http://youtu.be/KeJ8FufwexQ

Absolut systemets killer app(*)

(*: Ja, jeg ved udmærket at det Project Spark også kommer til X360, men det kommer næppe til at være lige så lækker en oplevelse med den mængde RAM)
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 07:16 
Glemte du ikke noget?
slk486slk486Skrevet 05/09-13 09:42 
Beano>
Den knapløse fremtid...

Ja, det er en af deres klart bedste:)
j/k
3of193of19Skrevet 05/09-13 11:33 
Beano>
Glemte du ikke noget?

Crimson Dragon!
BeanoBeanoSkrevet 05/09-13 11:47 
Det kan du selv være!

Jeg tænkte mere på et link...
JmogJmogSkrevet 05/09-13 21:36 
Fuck!

Link sat ind nu :-)
http://youtu.be/KeJ8FufwexQ
GreaseballGreaseballSkrevet 05/09-13 22:14 
slk486>
Nej, du kan sagtens importere en One.

Vakler lidt med om man skulle nappe en import i november/december... eller vente til næste år.
3of193of19Skrevet 05/09-13 22:23 
En day One med Forza istedet for Fifa lyder ret nice IMO.
JmogJmogSkrevet 05/09-13 22:47 
En konsol i år er rigeligt til mig, så jeg kan sagtens vente til februar.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/09-13 07:36 
Har fået en mail fra Amazon om at "estimated delivery date" for mig er den 25-29 November.
Hvis den kommer den 29 er det samme dag som PS4... Dobbelt konsol dag er noget af en next-gen launch!
BeanoBeanoSkrevet 06/09-13 08:21 
Sæt PS4'eren i numsen på XBO via HDMI... så må den performe helt vildt!
GreaseballGreaseballSkrevet 06/09-13 18:13 
Jeg tror vi får at se nogen lave det nr. :D

Der allerede snak om at man kan sætte sin 360 til på en eller anden måde. Hvis man så bare kan bruge XboxOne controlleren til at styre den :p
JmogJmogSkrevet 06/09-13 23:59 
Det kan man med 130% sikkerhed ikke. Og du ville heller ikke ønske det pga input lag.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/09-13 00:11 
Det er bare HDMI passthrough som jeg har forstået det - hvilket betyder at det funktionsmæssigt er fuldstændig ligegyldigt hvad man sætter igennem en One :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 07/09-13 00:18 
Det er teknisk muligt at sende kontrolinfo den anden vej gennem HDMI. Jeg tvivler dog stærkt på at de vil gøre det.

Elmæssigt ville det dog også være torskedumt. At have begge konsoller tændt selvom man reelt kun bruger den ene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-13 01:30, rettet 07/09-13 01:48 
Tænker du på ethernet og ARC over HDMI når du siger det er muligt? De features kom først med i HDMI 1.4, hvor Xbox 360 kun har ver. 1.2. Disse features bruger pins i stikket der ikke tidligere var brugt til noget, så igennem den vej kan det desværre ikke lade sig gøre, da Xboxen med stor sikkerhed ikke kan gøre brug af disse pins.

EDIT: Der er selvfølgelig CEC som jeg helt glemte og er understøttet af 1.2, nok det du mente :) Det kunne måske virke, men mener ikke at 360'eren gør brug af det overhovedet, så den skulle i hvert fald opdateres til det :)

Sådan lidt i samme dur; Mon Xbox One og PS4 kommer til at bruge HDMI 2.0? har søgt på det, men har ikke fundet noget der taler for. HDMI 2.0 er lige blevet offentliggjort for et par dage siden og tillader bla. 4K opløsning i 60fps (1.4 er begrænset til 30). Da 4K skulle være understøttet af begge konsoller vil det fandeme være ærgerligt hvis de ikke har mulighed for 60 frames. Ikke at jeg regner med at vi nogensinde vil se et retail-spil der kører 4K i 60 frames på de næste konsoller (selvom de er kraftige), så ville det da være lækkert hvis nogle simplere 2D indie-spil kunne udnytte det :/

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_comparison

EDIT: Omvendt så fik de jo 3D til at fungere fint på HDMI 1.2 og 1.3. Mener at PS3'en ikke vil overføre i 3D og uncompressed audio samtidig. Måske de kan lave samme fiksfakserier med de nye konsoller så den kan køre 60frames hvis den udelader nogle af de andre funktioner og derved sparer båndbredde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/09-13 08:00 
Ja det vil være dumt at sende controller info over HDMI - frem for bare at patche 360 konsollen til at understøtte controlleren direkte. At bruge HDMI indgangen til 360/PS3/PS4 lyder i det hele taget som en dårlig ide - streamet vil blive dekodet/enkodet bl.a. pga. det der PiP snap-halløj, så høj chance for display lag. Strømforbruget er et andet argument for ikke at gøre det. Kan heller ikke se at MS vil bruge krudt på det.
Sæt konsollen direkte til tv'et - hvis man endeligt mangler HDMI porte på sit tv, er en alm. HDMI switch en billig og elegant løsning.
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-13 08:34 
Siger heller ikke det smart at gøre det. Men vi kommer sikker til at se nogen YT film hvor folk forsøger det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-13 09:59, rettet 07/09-13 10:00 
Beano>
Ja det vil være dumt at sende controller info over HDMI - frem for bare at patche 360 konsollen til at understøtte controlleren direkte. At bruge HDMI indgangen til 360/PS3/PS4 lyder i det hele taget som en dårlig ide - streamet vil blive dekodet/enkodet bl.a. pga. det der PiP snap-halløj, så høj chance for display lag. Strømforbruget er et andet argument for ikke at gøre det. Kan heller ikke se at MS vil bruge krudt på det.
Sæt konsollen direkte til tv'et - hvis man endeligt mangler HDMI porte på sit tv, er en alm. HDMI switch en billig og elegant løsning.

Det er muligt at smide et HDMI signal igennem f.eks. en forstærker der kan lave on-screen menu på signalet uden at der tilføjes lag. Men det er et full-screen billede hvor der bare tilføjes nogle simple 2D menuer hen over. På Xbox One skal den jonglere med billedet på forskellig vis, som du også nævner med f.eks. PiP, så jeg ved ikke om det kan lade sig gøre her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/09-13 10:21 
Det med OSD har du nok ret i - mener dog stadig en alm. HDMI switch er at foretrække pga. strømforbrug. Men jeg gider jo heller ikke snakke med mit setup for at skifte mellem inputs :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-13 14:07, rettet 07/09-13 14:11 
Nej helt enig. At tilslutte en konsol igennem Xbox One der nok, slag på tasken, bruger en 50W i dashboardet vil være fuldstændig idiotisk :D For ikke at snakke om den summen man vil høre fra blæseren.

EDIT: Det kan så diskuteres om det at tilslutte en TV tuner boks igennem konsollen ikke vil være præcis ligeså dumt. Jeg ville i hvert fald gerne kunne slippe for alle de ligegyldige features, og kunne købe konsollen uden TV og Kinect understøttelse til en langt billigere penge.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/09-13 14:58 
Konsolkongen>
Det kan så diskuteres om det at tilslutte en TV tuner boks igennem konsollen ikke vil være præcis ligeså dumt.

Måske men ikke med mig for det er vi vist ikke uenige om ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-13 15:03 
Tænk engang hvis man kunne købe konsollen 1000kr billigere uden Kinect og HDMI in. Så ville jeg være klar på den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/09-13 17:03 
Sider og overvejer om jeg skal pre-order en X1, men jeg er lidt uklar om hvor vidt man får både Fifa14 og Forza 5 gratis i DK.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 08/09-13 18:46 
Der er endnu intet officielt om hvilke spil vi får i Tier 2. Det nærmeste vi kommer detaljer er en udtalelse fra en MS talsmand til svensk Eurogamer om at det ikke bliver Fifa der (og DK og SE kan vi nok gå udfra er ens).

To spil får du i hvert fald ikke - der er du for sent på den. Kompensationsspillet var kun for folk der senest forudbestilte i starten af august. Day One pack-in spillet burde du dog kunne få, hvis du skynder dig at forudbestille.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 08/09-13 21:01 
Er det digitalt eller retail man får spillet?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig