X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
SumezSumezSkrevet 26/08-13 09:07, rettet 26/08-13 09:11 
Jmog>
Snævertsynet? Nogen kunne lide tidsaspektet, men man skal da være ret, ja man fristes til at sige "snævertsynet" hvis man ikke er klar over at det var det største kritikpunkt blandt mange folk der spillede det, da det kom ud.

Så må man jo se konstruktivt på hvad problemet var, for det var bestemt ikke mekanikken i sig selv - det var den der gjorde spillet så godt. Jeg tror bare at nogle folk har misforstået hvordan spillet fungerer fordi det ikke er helt gennemsigtigt, og mange tror spillet er noget helt andet end det er. F.eks. hører jeg tit folk sige "der er alt for lidt tid til at nå alt" - jamen det er slet ikke -meningen- at du skal prøve at redde alle mennesker, OG spille hele historien på én gang. Hvis noget skal fikses, så skal spillet være bedre til at gøre de ting klart.
Et af de andre, relaterede "kritikpunkter" var f.eks. save-mekanikken, og igen må der være et eller andet folk har misforstået. Du går ind og saver, og næste gange du loader, eller hvis du dør, kan du få lov til at starte derfra. Det er præcis som i næsten alle andre spil. Du gemmer "al" progress, og du kan ikke nogensinde gøre noget "forkert" ved din figur, og du får aldrig brug for at gå tilbage og loade et gammelt spil, så der er ingen grund til at du burde have flere save slots.

Mange mennesker har ikke lyst (eller tid) til at gennemspille et spil mange gange, så at give spilleren muligheden for at opleve alt hvad han vil i første gennemspilning har jeg svært ved at se som noget negativt.

Jamen sådan er der jo 1000 andre AAA-spil der fungerer nu om dage, så det kan du jo sagtens få lov til. Jeg spiller normalt heller ikke nogen spil flere gange, men et spil DR kan jo klares på en times tid eller to hvis man skipper alt, og kan "genstartes" når du har lyst. Din fremgang i spillet er din figur og hans stats, samt evt. nøgler. Det er ikke story-sekvensen eller de folk du har redet.


Konsolkongen>
Sumez vil bare gerne have det samme spil tre gange :) Jeg synes det er fint at de prøver noget nyt når nu toeren var så fantasi-forladt og strengt taget bare samme spil som etteren.

Forstå mig ret, at 2'eren i bund og grund bare gentog konceptet fra 1'eren, var uden tvivl dets største svaghed. F.eks. synes jeg det var fornuftigt (+ oplagt og tiltrængt) at de har ladet 3'eren foregå i en hel, åben by, fremfor endnu et take på et amerikansk indkøbscenter...
Men jeg vil da hellere have et spil, der lægger sig op af forgængerne og holder fast i hvad der gjorde dem specielle, end et spil der til gengæld kommer til at ligne alle ANDRE spil. Det bedste take på en 3'er ville da være at bygge videre på konceptet, fremfor at strømligne det efter masserne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/08-13 09:46 
Jeg følte et tidspres selv ved den aktive mission (som skrevet ovenfor) er det helt hen i vejret? Det var derfor jeg droppede spillet.
At der sker ting rundt omkring, som man enten når eller ikke når generer mig slet ikke. Måske skal man bare spille det med et andet mindset? Der er mange der har OCD i forhold til bare at skulle finde alt og gøre alt - DR1+2 er nok ikke et spil for dem :D
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 09:59 
Mit problem med etteren (har ikke prøvet toeren) var i høj grad tidspresset. Hele humlen i et openworld-spil (for mig) er at jeg kan lave sjov og ballade. Og det lagde spillet i høj grad også op til med alle de sjove dingenoter man kunne finde og måderne man kunne bruge dem på zombier. Det var en legeplads.

Og så kom tidspresset ind fra højre som demotiverede mig fra at "spilde tiden med pjat", for jeg vil jo også stadig gerne opleve historien. Jeg har ingen lyst til at genspille story-missioner og jeg mener det er forfejlet spildesign, hvis spillet forventer, at du gør det. Det ødelægger historie-aspektet.
HeroldHeroldSkrevet 26/08-13 10:14 
Sumez: Du har ret i at det er spillets præmis, men derfor behøver det ikke at være et præmis som folk kan lide. Folk har det ikke skidegodt med at blive tvunget til at fejle, uanset om det er dét spillet går ud på eller ej. Det er egentligt en relativt hardcore mekanik, og kan godt sammenlignes roguelikes i den forstand at det er nådesløst.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 26/08-13 10:37 
slk486>
Jeg følte et tidspres selv ved den aktive mission (som skrevet ovenfor) er det helt hen i vejret? Det var derfor jeg droppede spillet.
At der sker ting rundt omkring, som man enten når eller ikke når generer mig slet ikke. Måske skal man bare spille det med et andet mindset? Der er mange der har OCD i forhold til bare at skulle finde alt og gøre alt - DR1+2 er nok ikke et spil for dem :D

Det er præcis min tanke, at man er så vant til andre traditionelle spil, at mange ikke er i det rigtige mindset. BoF5 havde samme problem, bare endnu værre.
Man har ufatteligt lang tid til hver enkelt mission, så den eneste måde man ikke kan nå dem er ved at lalle virkelig meget rundt og lave alt andet. Til gengæld er DR også et spil der "belønner" den slags lal, og jeg synes faktisk spillet er sjovest når man ikke går efter at klare hele storyen med den "rigtige" slutning i den første gennemspilning!

DR er faktisk et fint spil til OCD-spillere, da flere gennemspilninger virkelig tillader at man ser alt. Det er også muligt at rede ALLE personer på én gennemspilning, men man skal ikke regne med at gøre det i en af de første gennemspilninger.

Problemet, DR1 og 2 har, er helt klart at det ikke er tydeligt hvilken slags spil det er, og jeg forstår udmærket hvorfor folk ender med at tilgå det "forkert".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 26/08-13 10:42, rettet 26/08-13 10:42 
Jmog>
Og så kom tidspresset ind fra højre som demotiverede mig fra at "spilde tiden med pjat", for jeg vil jo også stadig gerne opleve historien.

Der er ikke noget tidspres i spillet. Overhovedet. Ja, story-missionerne sker på et bestemt sted, et bestemt tidspunkt, men man har normalt masser af tid til at nå dem, og den værste del af dette består nok nærmere i -ventetiden- mellem missionerne. Men der er altid en timer på skærmen der viser hvornår din næste mission starter eller udløber, og jeg kan godt forstå at folk nemt kan opfatte dette som et "tidspres". Det er klart en designfejl, men i interfacet snarere end spillets koncept.

Jeg har ingen lyst til at genspille story-missioner og jeg mener det er forfejlet spildesign, hvis spillet forventer, at du gør det. Det ødelægger historie-aspektet.

Og det er jo så præcis den misforståelse jeg snakker om!
Spillet forventer netop IKKE at du genspiller (eller overhovedet spiller) story-missioner! Det er i virkeligheden nok et af de mest ægte sandkasse-spil, jeg har prøvet. Du kan gøre præcis hvad du vil, og story-missionerne har kun relevans hvis du har planer om, ja, at se hele storyen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/08-13 10:42 
DR er faktisk et fint spil til OCD-spillere, da flere gennemspilninger virkelig tillader at man ser alt.

Med de flestes tendens til at have en overflod af spil i stakken, vil jeg tillade mig at være ganske uening. Et godt spil til OCD'ere er dem hvor man kan det hele i første gennemgang ved at være grundig :P
j/k
SumezSumezSkrevet 26/08-13 10:44, rettet 26/08-13 11:08 
Igen må jeg forsøge at understrege at "en gennemgang" af et Dead Rising spil på ingen måder er sammenligneligt med en gennemspilning af de fleste andre, mere traditionelle spil (endnu en ting der nok ikke er helt gennemskueligt fra starten af). Det minder mere om et arcade-spil på den måde. Du spiller jo heller ikke DoDonpachi med det mål at klare alle banerne og opnå din personlige high score på den første gennemspilning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/08-13 11:02 
Ok, fair pointe :)
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 11:28 
Men så kan vi vel være enige om, at det er fint at det er valgtfrit med tidsbegrænsning nu, ikke? Du får den hardcoreoplevelse du ønsker og vi andre får den stressløse legeplads vi ønsker :-)
SumezSumezSkrevet 26/08-13 11:29, rettet 26/08-13 11:30 
Nu er jeg slet ikke sikker på at du læser noget af det jeg skriver?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/08-13 11:40, rettet 26/08-13 11:40 
valgtfrit med tidsbegrænsning

Jeg er i praksis nok hverken for eller imod fordi jeg ikke er stor fan a DR, men det er stadig en cop-out af Capcom.

Det har altid irriteret mig i sandbox spil at alt venter på spilleren er der.
j/k
spectrespectreSkrevet 26/08-13 13:46 
Har I overhovedet spillet Dead Rising 1? Man har 72 timer (6timer irl) til at klare storymode. Hvis man hellere vil rende rundt og gå amok, så kan man jo bare gøre det. Spillet slutter jo ikke hvis man ikke når en main story case. Helikopteren kommer stadig når man har brugt de 72 timer, men man får så bare den "dårlige slutning".

Jeg synes tidspresset var fedt, da man så skulle planlægge sin rute rundt for at få så mange som muligt med. NPC AI kunne være controller breaking frustrerende, men det er en helt anden historie.

Har aldrig helt fundet ud af hvad var folk ikke kunne lide ved save systemet? Var det at de ikke kunne save hvor som helst? Mit problem var at der kun var 1 saveslot. Dvs. når min kammerat gerne ville prøve, så kunne han ikke få sit eget savegame, men blev nødt til at spille videre med min character.

Synes stadig Dead Rising 3 ser for seriøst ud i forhold til forgængerne, men Capcom har udtalt at der stadig er en hel del humor med. Jeg synes det ser rigtig fedt ud, det med at kunne modde våben on the fly.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 26/08-13 14:01 
Hvorfor ikke bare oprette en gæsteprofil?

Så får din kammerat sine egne save games.
slk486slk486Skrevet 26/08-13 14:16 
Synes stadig Dead Rising 3 ser for seriøst ud i forhold til forgængerne

Med udganspunkt i de previews jeg har set er der ingen chance for spillet er seriøst. Det er lige så fjollet som de andre, bare med en anden tone i grafikken.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/08-13 14:39, rettet 26/08-13 14:39 
1UP er med på tankegangen :)

Det er lige så fjollet som de andre, bare med en anden tone i grafikken.

Jeg håber du har ret :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 26/08-13 14:43 
Ja, med undtagelse af et grafisk filter, og så at grafikken er langt flottere rent teknisk, så er der da intet der tyder på at spillet er mindre gakket.

Xbox One-lancering
Xbox One-lancering
Xbox One-lancering
slk486slk486Skrevet 26/08-13 14:55, rettet 26/08-13 14:55 
Hvad mener du? ;)

Tror næsten det bliver mit launch spil.
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 14:57 
Sumez>
Der er ikke noget tidspres i spillet. Overhovedet. Ja, story-missionerne sker på et bestemt sted, et bestemt tidspunkt, men man har normalt masser af tid til at nå dem, og den værste del af dette består nok nærmere i -ventetiden- mellem missionerne. Men der er altid en timer på skærmen der viser hvornår din næste mission starter eller udløber, og jeg kan godt forstå at folk nemt kan opfatte dette som et "tidspres". Det er klart en designfejl, men i interfacet snarere end spillets koncept.

Jeg kan egentlig ikke huske om det nogensinde gøres klart hvor meget spiltid man har i alt, men det med at missioner kunne udløbe var hvad der gik mig på. Jeg hader at gå glip af noget. Og at spille den samme sektion igen (medmindre det er hysterisk sjovt selvfølgelig).
JmogJmogSkrevet 26/08-13 14:58 
slk486>
Hvad mener du? ;)

Tror næsten det bliver mit launch spil.

Det bliver helt klart også mit launchspil. Eneste tvivlsspørgsmål er om MS kaster det gratis efter os :-). Sammen med Forza er det en ekstremt sandsynlig kandidat.
slk486slk486Skrevet 26/08-13 15:01 
Med launch mener jeg import fra uk i November..

Nogen der vil købe et Fifa 14 XO :D
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 15:15 
Jeg kunne faktisk godt være interesseret :-)

Lad os snakke pris, når vi ved hvilken udgave det er (Live Download, promoæske eller retailæske)
slk486slk486Skrevet 26/08-13 15:32 
Det er bekræftet at det er en download :(
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 15:43 
Hvad siger du til 100kr?
slk486slk486Skrevet 26/08-13 15:44, rettet 26/08-13 15:46 
Lige hvad jeg tænkte. Mere er det lort sgu ikke værd :D

Afhænger selvfølgelig af at jeg ikke ombestemmer mig med hensyn til min preorder, men ellers er det en deal.
j/k
JmogJmogSkrevet 26/08-13 16:30 
Super!
GreaseballGreaseballSkrevet 26/08-13 22:27 
What the...
Der en update til Xbox360 her idag. Jeg kunne ikke lige se hvad den umiddelbart havde gjort før jeg åbnede Xbox Guide. Den lysegrønne farve som var der før er nu blevet den lidt mere mørkere Xbox One farve.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 26/08-13 22:32 
Den skulle også gerne have konverteret dine eksisterende MS Points til penge.
Har ikke været på endnu (fordi mine konsoller ligger i en af de flyttekasser jeg sikkert kommer ind til som den sidste), men min bror fik 3,60,- for sine 10 MSP, som ellers kun burde have været 90 øre værd.
- Har meddelt ham, at det må være hans tur til at give pizza snart!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 26/08-13 23:57 
Det er nu meget rart med lidt forfriskning.
j/k
SumezSumezSkrevet 27/08-13 00:27, rettet 27/08-13 00:27 
Er der nogen måder man kan se hvor mange point man havde før konverteringen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/08-13 01:42 
Var lige på live.com og der var det ikke ændret endnu.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/08-13 14:27 
Coolshop er er begyndt at tage pre-orders på en Europæisk version af konsollen, da den Scandinaviske først kommer i 2014.

https://www.coolshop.dk/catalog/product/83374-xbox-one-console-european-version
slk486slk486Skrevet 27/08-13 16:51, rettet 27/08-13 17:59 
Ahem, ja det er en uge siden vi havde det oppe at vende, men stadig cool nok af cool shop:)

8. november er release ifølge de sidste lækkede rygter og hvis der stadig er tvivl om hvorvidt import kan lade sig gøre:
http://www.vg247.com/2013/08/27/xbox-one-console-delays-explained-voice-control-localisation-is-key-issue-says-penello/

Day One Edition preorders er iøvrigt oppe igen på Amazon uk, hvis nogen er interesserede,
j/k
SlothSlothSkrevet 27/08-13 20:19 
Jeg ved ikke hvor meget det betyder mht. deres ændring af launch-vindue i de 8 lande der blev skubbet til 2014, men mon ikke det har spillet ind (udover deres officielle forklaring med lokalisering)?:

"Microsoft has recently lowered its Xbox One shipment forecast for 2013 from seven million units originally to 6.2 million due to poor yield rates of the device's camera module, optical disc drive (ODD) and related assembly, according to a Chinese-language Economic Daily News (EDN) report citing market watchers.

Related upstream suppliers such as Global Unichip, Nuvoton Technology and Newmax, are expected to be impacted by the lower shipments, the report added."

http://www.digitimes.com/news/a20130827PB201.html
Kiss me, would you kindly?
JmogJmogSkrevet 27/08-13 20:56 
Det er helt sikkert den eneste grund. Hvis de kunne producere nok maskiner til at launche i hele Europa på én gang, så havde de gjort det.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 27/08-13 23:51 
FancyPants>
Den skulle også gerne have konverteret dine eksisterende MS Points til penge.

Gjorde min for over en måned siden, hvorfor først nu for andre?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
slk486slk486Skrevet 28/08-13 00:24 
Du er noget helt særligt!
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-13 01:08 
@slk486
...we don’t geo-fence Live or any of the content any more.

Se DET er bare iorden!
slk486slk486Skrevet 28/08-13 01:47 
Ja! Jeg varmer stille og roligt op til den :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/08-13 08:34 
Jmog>
Det er helt sikkert den eneste grund. Hvis de kunne producere nok maskiner til at launche i hele Europa på én gang, så havde de gjort det.

Ja, den undskyldning med sprog/oversættelse kan vi vist godt klassificere som 100% BS.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 28/08-13 09:12 
slk486>
Du er noget helt særligt!

Gu jeg så ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 19:56 
"Xbox One voice commands available in 5 markets at launch"

http://www.joystiq.com/2013/08/29/xbox-one-voice-commands-available-in-5-markets-at-launch/
SlothSlothSkrevet 29/08-13 20:56 
Lydkvaliteten på live chat er kraftigt forbedret:

https://soundcloud.com/xbox/xbox360-current-headsetoutput

https://soundcloud.com/xbox/xboxone-headsetoutput
Kiss me, would you kindly?
3of193of19Skrevet 29/08-13 21:05 
Bare trist at Microsoft nok ikke kan lave en 360 og launche her alligevel til
November, nu hvor Kinect stemmestyring ikke længere er en forudsætning format launche.
Amazon.uk og GAME UK åbnede op for Day One preorders igen denne uge (eller opgraderede standard edition preorders til Day One), så de maskiner vi skulle have fået er allokeret væk.
SlothSlothSkrevet 29/08-13 23:17 
http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/get-the-facts?xr=shellnav

Punkt 3, nederst på siden:

<snip> "Upload Studio available in supported games." <snip>

Kører det ikke uafhængigt af spillet (dedikeret hardware)?
Kiss me, would you kindly?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/08-13 00:52 
Stemmekomandoer er kun tilgængeligt på fem sprog og ikke alle sprog understøtter alle komandoer. Helt som forventet ser det ud til at oplevelsen med Xbox One blegner hvis man ikke bor i US eller taler amerikansk.

Link
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 30/08-13 01:28 
Og endnu mere grund til ikke at tage localisation som undskyldning for ikke at release i dk.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/08-13 11:53 
Den knapløse fremtid...

http://www.youtube.com/watch?v=sAz_UvnUeuU
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/09-13 18:10 
Eurogamer er ganske imponerede over Kinect og voice commands: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-what-the-xbox-one-dash-means-for-gamers
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/09-13 18:52 
Det virker alt sammen meget fint, men "Xbox On" kommandoen kommer kun til at virke i fem lande ved launch. Det bliver interessant at se hvor udbredt stemmestyring rent faktisk bliver med tiden. Jeg bliver meget overrasket hvis vi rent faktisk får mulighed for at tale dansk til Xbox One.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig