X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-lancering


Svar
JmogJmogSkrevet 19/05-13 18:17, rettet 20/05-13 14:49 
Så er der kun to dage til Microsoft kommer med deres bud på hvad vi skal spille på de næste (mindst) fem-seks år. Denne tråd handler ikke om hvad vi håber de vil sige under præsentationen (for så bliver listen dælme lang), men hvad vi regner med der kommer på bordet (og ikke kommer). Jeg lægger ud med mine teorier.

1: Vi kommer til at se controlleren såvel som boksen. Jeg kunne godt ... Se hele indlægget
3'794 emne(r).

Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 13/07-13 16:12, rettet 13/07-13 16:17 
Det er fint at du ikke vil starte "sådan" en side-tråd, men så skulle du måske have ladet være med at skrive hvad du gjorde, og yderligere ladet være med at svare på min provokation? ;-)
Lad mig quote Jobs som quoter Picasso: “Good artists copy, great artists steal. And we have always been shameless about stealing great ideas.”

Android og windows er blege kopier af iOS of Mac OS.

Mac OS er et rimeligt tyveri af Smalltalk* (med en del nye features, men desværre også nogle af de vigtigste udeladt, af både gode og mindre gode årsager).

iOS er faktisk rimeligt originalt i sin udformning, men selvfølgelig er selve ideen med en tablet opstået meget tidligere. IE. Dynabooken (også af Alan Kay) og tablet tingen i den originale Star Trek begge ideer fra slut 60erne.
Det er ærgerligt at hele industrien besluttede at kopiere Apple i dét tilfælde, for det er ikke noget godt system til andet en blindt forbrug (Android er kun værre i den henseende).
Det er simpelthen ikke et rigtigt generelt styresystem.
Mit bud er at de inden for en overskueligt fremtid vil være nødsaget til at ændre det radikalt, efterhånden som tablets og telefoner bliver den almene platform.
Her viser microsoft virkelig hvor inkompetente de er, ved at kopiere iOS ideen, kombineret med lidt pseudo nytænkning, og kalde det windows 8.

*Smalltalk var jo så igen mange af ideerne fra Engelbarts NLS og Sutherlands Sketchpad.

-------------------

Hvad angår paranoia, så kan jeg godt følge dig i at det kan være ekstremt trættende, med personer der af dumhed eller i et forsøg på at være interessante, himler op om big brother og overvågning hele tiden. Specielt når disse personer umuligt kan have noget der på nogen måde kan være interessant, isoleret set, for en stor multinational virksomhed.
Dét sagt, så tror jeg alligevel at en always-on kinect vil være en meget stor fristelse for at lave "markedsundersøgelser" ved at lytte efter bestemte ord og tjekke hvad der sker i udvalgte stuer, for slet ikke at tale om at det vil være himlen for script kiddies og andre tumper.
microsoft vil altid kunne skyde skylden fra sig ved at sige at de ikke kendte til det eller at de var tvunget til det.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 13/07-13 16:13, rettet 13/07-13 16:16 
@Greaseball: Årh så styr lige i din naivitet.

Jeg har sikret at der der ikke er noget kamera der konstant kan kigge på eller lytte til mig eller andre i mit hjem. Der *er* en mikrofon i min mobiltelefon - det er en absolut nødvendig feature for en telefon, og jeg kan ikke undvære min telefon.

Ja bl.a. staten overvåger os via internetaktivitet, telefonsamtaler, etc. - hvilket jeg ikke bryder mig om (eller kan gøre noget ved) men derfor behøver jeg ikke lemmingeagtigt storme ud efter en XBO og glad stille et stort og grimt MS kamera op i stuen udelukkende fordi MS insisterer det er nødvendigt for at kunne anvende maskinen.

Jeg er overbevist om at bl.a. Apple også overvåger og dataminer langt mere end det som er kommet frem ifm. Snowden sagen. Google og Facebook er sikkert endnu værre. Men de har endnu ikke krævet at jeg stiller et kamera/mikrofon op, og jeg anvender meget få at deres services alligevel.

Men du har ret i at det heldigvis er frivilligt at købe en XBO. Det ændrer bare ikke på MS's aktive og vidtrækkende rolle ifm. bl.a. PRISM, og at deres troværdighed mht. at respektere forbrugernes privatliv, er ikke eksisterende.

Jeg behøver heldigvis ikke gå retro-only da PS4 tilbyder mig next-gen konsol performance uden at jeg skal have et kamera/mikrofon stående eller tilsluttet.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 13/07-13 20:39 
Men helt seriøst, hvorfor er et kamera eller en mikrofon værre end hvordan du ellers bliver overvåget?

Hvis vi går ud fra, at du ikke lige frem er kriminel, er der så mest mening i at høre og se hvad der sker i din stue, eller trække informationer om dig til reklamer og lignende fra alt hvad du taster ind i en browser?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 13/07-13 21:05 
Helt seriøst, du kan ikke se forskellen? Imponerende.
dRxLdRxLSkrevet 13/07-13 22:21 
Zzap!>
2: Android er ikke reelt mere fri eller åben end forlægget iOS, bare mere rodet. De har dog formået at forgøgle naive personer den tro, og så er telefonerne jo generelt billigere (dog IMO ikke så meget som de burde være hvis man ser på hvor meget dårligere de er).

Det må være være ud fra en meget specifik, og personlig, definition af "mere fri eller åben".
Du må gerne dele denne definition med os andre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system) >
Android is open source and Google releases the code under the Apache License.[9] This open source code and permissive licensing allows the software to be freely modified and distributed by device manufacturers, wireless carriers and enthusiast developers.

Jeg har førstehånds erfaring med både iOS (iPad 3 Retina) og Android (div. telefoner) og følelsen af frihed er som nat og dag for mig.

F.eks. kan jeg frit indstille en vilkårlig variant af Android på mine telefoner, mens jeg på iPad'en kun kan opgradere til den seneste version af iOS (hvilket pt. ikke er så attraktivt da jeg så mister muligheden for root og derved i det mindste kunne påvirke softwarestakken en anelse mere til min fordel).

Så både i den henseende at Android er frit tilgængeligt at bruge som styresystem og hvilke muligheder man har som bruger, finder jeg at din udtalelse er fuldstændig sort og ikke giver mening.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 14/07-13 01:09 
Der er jo ogsaa lige en kaempe forskel mellem at spionere en Skype samtale, der sendes over nettet og et Kinect kamera der idler, eller optager en datastroem der bruges LOKALT til software, dvs ikke sendes over nettet (en skype samtale paa Xbox One vil selvfoelgelig vaere ligesaa udsat som en ditto paa PC/Mac/telefon).
Det ene er at tappe en aktiv forbindelse, det andet ville vaere en backdoor.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/07-13 07:31 
Beano>
Helt seriøst, du kan ikke se forskellen? Imponerende.

Det ene er et faktum, og noget der allerede sker. Det er du tilsyneladende ligeglad med.

Det andet er en potentiel mulighed, omend noget usandsynlig. Det er du vildt bange for.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/07-13 12:02 
Så hvis man er bange for, at tingene skal eskalere, betyder det, at man er ligeglad med tingenes nuværende tilstand? Riiiiight...
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 14/07-13 16:21 
Zzap!>
1: Apple laver overvejende gode produkter, som hele industrien kopierer skamløst. Det samme kan ikke siges om microsoft.

Microsoft har ikke lavet adskillige gode produkter, som hele industrien kopierer? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SeventhSunSeventhSunSkrevet 14/07-13 18:07 
KillerBean2>
Så hvis man er bange for, at tingene skal eskalere, betyder det, at man er ligeglad med tingenes nuværende tilstand? Riiiiight...

Min pointe er at hvis man seriøst ikke vil have en Xbox One, fordi man er bange for at den skal optage hvad man laver i stuen, og sende det til NSA eller whatever.
Så forstår jeg ikke hvordan man kan:

Have en mobiltelefon. Den er fint i stand til at optage lyd og billede. Alt efter model.
Have en bærbar computer. Næsten alle nye bærbare har indbygget webcam og mikrofon.
Bruge Google og Facebook. De læser alt hvad du skriver og gemmer det.
Bruge internettet i det hele taget. Cookies siger ufattelig meget om hvem man er.

Om vi bliver overvåget eller ej, handler ikke om teknik men om intention.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/07-13 18:36, rettet 14/07-13 18:37 
Jeg vil nu alligevel påstå, at et kamera, der konstant er tændt og glor på dig, er et ret håndgribeligt værktøj. Personligt er jeg fløjtende ligeglad. Kinect er absolut ikke hovedårsagen til, at jeg ikke vil røre lortet med en ildtang. Beano påstår jo heller ikke på noget tidspunkt, at al den anden overvågning, vi allerede bliver udsat for, er helt fantastisk og dejligt. Så jeg forstår ikke helt, hvorfor du bliver ved med at drage de paralleller.
AV Intelligent Terminal
Zzap!Zzap!Skrevet 15/07-13 00:05, rettet 15/07-13 12:56 
dRxL>
Zzap!>
2: Android er ikke reelt mere fri eller åben end forlægget iOS, bare mere rodet. De har dog formået at forgøgle naive personer den tro, og så er telefonerne jo generelt billigere (dog IMO ikke så meget som de burde være hvis man ser på hvor meget dårligere de er).

Det må være være ud fra en meget specifik, og personlig, definition af "mere fri eller åben".
Du må gerne dele denne definition med os andre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system) >
Android is open source and Google releases the code under the Apache License.[9] This open source code and permissive licensing allows the software to be freely modified and distributed by device manufacturers, wireless carriers and enthusiast developers.

Jeg har førstehånds erfaring med både iOS (iPad 3 Retina) og Android (div. telefoner) og følelsen af frihed er som nat og dag for mig.

F.eks. kan jeg frit indstille en vilkårlig variant af Android på mine telefoner, mens jeg på iPad'en kun kan opgradere til den seneste version af iOS (hvilket pt. ikke er så attraktivt da jeg så mister muligheden for root og derved i det mindste kunne påvirke softwarestakken en anelse mere til min fordel).

Så både i den henseende at Android er frit tilgængeligt at bruge som styresystem og hvilke muligheder man har som bruger, finder jeg at din udtalelse er fuldstændig sort og ikke giver mening.

Jeg har også haft den tvivlsomme fornøjelse at bruge Android for nogle år siden, og ud fra hvad jeg har kunnet se selv og høre fra andre så er det ikke blevet stort bedre. Eller sagt på en anden måde, det kan godt være at det er blevet lidt bedre i google campen, men forskellen i niveau er forblevet den samme.

Jeg kunne vende spørgsmålet om og spørge, hvad er det præcist du kan på/med en Android som ikke lader sig gøre med iOS?

Det er fint nok at du selv kan installere den nyeste, ældre eller alternative vers. af systemet. Men hvorfor skulle du reelt have glæde andet end den nyeste?
Det er jo netop et af de store problemer med platformen, fragmentering.
iOS er gennemtænkt, homogent, og udviklerne har et fast mål at skyde imod.

Du har frihed til som almindelig Android forbruger at fucke din telefon op med en app fra Play, eller at gøre den ukompatibel, ustabil, dårlig at betjene etc.
Men hvad er der at vinde for ikke alene den almindelige forbruger, som udgør 99% af brugerbasen, men også for de brugere som kan overskue f.eks at roote?

Den såkaldte frihed, er blot en undskyldning for Google til at lade tingene flyde, og en mulighed for at skyde skylden på andre hvis det ikke kører glat.

Sumez>
Zzap!>
1: Apple laver overvejende gode produkter, som hele industrien kopierer skamløst. Det samme kan ikke siges om microsoft.

Microsoft har ikke lavet adskillige gode produkter, som hele industrien kopierer? :P

Nævn eet.
Born to kill space
Zzap!Zzap!Skrevet 15/07-13 00:59, rettet 15/07-13 11:47 
SeventhSun>
KillerBean2>
Så hvis man er bange for, at tingene skal eskalere, betyder det, at man er ligeglad med tingenes nuværende tilstand? Riiiiight...

Min pointe er at hvis man seriøst ikke vil have en Xbox One, fordi man er bange for at den skal optage hvad man laver i stuen, og sende det til NSA eller whatever.
Så forstår jeg ikke hvordan man kan:

Have en mobiltelefon. Den er fint i stand til at optage lyd og billede. Alt efter model.
Have en bærbar computer. Næsten alle nye bærbare har indbygget webcam og mikrofon.
Bruge Google og Facebook. De læser alt hvad du skriver og gemmer det.
Bruge internettet i det hele taget. Cookies siger ufattelig meget om hvem man er.

Om vi bliver overvåget eller ej, handler ikke om teknik men om intention.

Den afgørende forskel er at med de nævnte eksempler vælger du selv hvad du lægger ud, og kameraer på telefoner og computere er så ofte dækket til og slukket at de er helt uinteressante.

Det er meget få der vil gide at skulle dække deres kinect til, eller vende den om hver gang den skal bruges eller ikke. Så det er ikke en rigtig løsning. Hvis konsollen kunne bruges uden, ville det være en helt anden sag.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 15/07-13 13:17, rettet 15/07-13 13:17 
Zzap!>
<alt muligt som ikke har ret meget med det jeg spurgte ind til at gøre>

Så du vælger at svare udenom? Det er fint med mig. Er som sådan ikke interesseret i at "diskutere" med dig, men ville ikke lade en så, i mine øjne, forkert påstand stå uanfægtet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 15/07-13 15:05 
Nice try.
Potte, kedel, sort yada yada...
Hvorfor skulle jeg nødvendigvis gå med på din spilændring?
Og hvad i alverden kunne min nøje definition af frihed på en softwareplatform hjælpe nogen?

For at sætte det på spidsen, så er Androids frihed er lidt som hvis du beder om en bil, og bliver givet een som er ikke er færdigsamlet, sammensat at to forskellige mærker, plus en pose værktøj og løse dele.
Du får så at vide at det ikke er sikkert at den kan vedligeholdes i fremtiden, hvis ikke du selv står for det, og at det muligvis ikke er al benzin der kan fyldes på.
Der er så også lige voldsomt ratslør, to sekunders ventetid fra du træder på pedalerne til der sker noget og ekstremt brændstofforbrug i tomgang.
Men ellers er den jo fuldt ud lige så god som en Volvo.
Og så har du jo frihed til selv at lave om og frihed til at skride ad helvedet til.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 15/07-13 15:26 
Nu vil jeg prøve at være lidt imødekomemnde, i stedet for at gå efter at øge konflikten.

Vil det sige at din oprindelige udtalelse som var den jeg regarede på:
Zzap!>
Android er ikke reelt mere fri eller åben end forlægget iOS, bare mere rodet.

Skal forståes som:

dRxL forsøger at fortolke Zzap!>
Den absolutte frihed og åbenhed i Android i forhold til iOS, er ikke ønskelig for et overvejende flertal af de potentielle brugere, som ikke ønsker at gøre brug af friheden, og specielt ikke når friheden sker på bekostning af funktionalitet, sammenhæng og sikkerhed.

?
Det ville være en rimelig betragtning, som jeg kan støtte et langt stykke hen ad vejen. Der er mange jeg ville anbefale apple produkter fremfor android.

Men at skrive:
Android er ikke reelt mere fri eller åben end iOS, er noget vrøvl og faktuelt forkert når man ser på de brugstbetingelser slutbrugerne er underlagt med henholdsvis den ene og den og den juridsike status for de forskellige kildekoder.
Jeg gætter på at det er strafbart at besidde kildekoden til iOS hvis man ikke er Apple, hvorimod Android er frit og åbent tilgængeligt under en Apache licens.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 15/07-13 15:37, rettet 15/07-13 15:42 
Ingen tvivl om at iOS er mere låst end Android.

Man har mere frihed til at skræddersy sin Android-brugeroplevelse end på iOS. Det er der både fordele og ulemper ved. Kan man lide at nørde med sin telefon og synes det er sjovt at "få x til at virke", så er det fedt og man vil føle sig håbløst begrænset af de barrierer som iOS sætter op.

Er man slet ikke teknisk og vil bare have noget der virker som det skal hver gang, fordi det decideret er svært at ødelægge noget og fordi brugerens manglende mulighed på at skræddersy brugeroplevelsen betyder at Apple kan lave en konsistent oplevelse, der føles lækker, fordi det hele er gennemtænkt, så skal man have en iPhone.

Jeg er selv teknisk (arbejder i IT support), men holder mig til iPhone. Jeg kunne sagtens finde ud af at bruge en Android-telefon og ville sikkert kunne lide nogen af de muligheder, sådan en vil give mig. Jeg spenderer dog alle mine arbejdsdage med at konfigurere og fikse ting, så det er det sidste, jeg har lyst til, når jeg kommer hjem. Lortet skal bare virke.

Det er faktisk af samme grund, jeg ikke længere er en PC gamer men holder mig til konsollerne. Jeg vil hellere bruge min tid på content fremfor teknik og indstillinger. Meget apropos, se så for HELVEDE at få implementeret Oculus Rift understøttelse i konsollerne. Jeg gider ved gud ikke være nødt til at købe en gaming PC.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 15/07-13 15:55 
For lige at snakke lidt Xbox igen, så havde de også en stærk brand recognition ved Evo 2013!

http://youtu.be/bew1TZH-peI

Jeg håber de finder på noget i Xbox One's første år der kan vende skuden for Microsoft.. Et eller andet spil der virkelig gør det værd at eje en Xbox One.
slk486slk486Skrevet 15/07-13 16:01, rettet 15/07-13 16:03 
Enig. Jeg er på nuværende i tvivl om hvad jeg ville skulle bruge en til. Ryse kan muligvis overraske, men med crytek bag roret er jeg tvivlsom.
j/k
JmogJmogSkrevet 15/07-13 16:25 
Dead Rising 3 synes jeg egentlig ser ganske underholdende ud. Dog ikke nok til at lægge 3900kr på bordet for det.
Ryse synes jeg ser decideret kedeligt ud. God of War Light overplastret med QTE.
3of193of19Skrevet 15/07-13 20:26 
Synes Dead Rising 3 ser alt, alt for serioes ud. 1 og 2 havde en sej cartoon stil, det var farverigt. DR3 er bare graa/brun plamage.
Ryse ser heller ikke for godt ud. Langsomt tempo og alt for mange QTEs.
Crimson Dragon og Harmonix Fantasia ser gode ud og lander i download koeen saasnart jeg faar min One sat op. Maaske ogsaa Forza.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/07-13 21:32 
Så længe de kommer med Uno igen til LiveArcade. Så det fint med mig ;)
Altid nogen der spille det, og altid hyggeligt at side og snakke med et par venner mens tager et slag Uno over live.

Nej seriøst. Så håber jeg stadig der noget mere til denne (gamle) historie
http://www.computerandvideogames.com/404713/lucid-games-teases-exciting-news-may-be-linked-to-next-gen-xbox-racer/
Vil gerne se et next-gen Project Gotham Racing spil :)
BeanoBeanoSkrevet 15/07-13 21:41 
SeventhSun>
Det ene er et faktum, og noget der allerede sker. Det er du tilsyneladende ligeglad med.

Måske skal du bare få hovedet ud at røveren og læse hvad jeg HELT tydeligt skriver frem for hvad du tror jeg skriver...

Beano>
Ja bl.a. staten overvåger os via internetaktivitet, telefonsamtaler, etc. - hvilket jeg ikke bryder mig om (eller kan gøre noget ved) men derfor behøver jeg ikke lemmingeagtigt storme ud efter en XBO og glad stille et stort og grimt MS kamera op i stuen udelukkende fordi MS insisterer det er nødvendigt for at kunne anvende maskinen.


KillerBean2>
Så hvis man er bange for, at tingene skal eskalere, betyder det, at man er ligeglad med tingenes nuværende tilstand? Riiiiight...
(osv)

Præcist!
JmogJmogSkrevet 15/07-13 23:18 
Greaseball>
Nej seriøst. Så håber jeg stadig der noget mere til denne (gamle) historie
http://www.computerandvideogames.com/404713/lucid-games-teases-exciting-news-may-be-linked-to-next-gen-xbox-racer/
Vil gerne se et next-gen Project Gotham Racing spil :)

At dømme efter hvem der er blandt udviklerne og de indtryk som folk i pressen, der har prøvet det, er kommet med, så er Driveclub et godt bud. Flere af udviklerne er fra Bizarre og jeg har læst flere steder at styringen minder om PGR.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/07-13 07:03 
DriveClub ser nice ud. Skal da nok prøve det når jeg får fat i en PS4 :)
Det må dog gerne havde nogen singleplayer dele også.

Men der skulle også folk fra Bizarre hos det andet studio som efter signe arbejde på et nyt PGR. Man kan altid håbe ;D
SeventhSunSeventhSunSkrevet 16/07-13 09:36 
Beano>
Måske skal du bare få hovedet ud at røveren og læse hvad jeg HELT tydeligt skriver frem for hvad du tror jeg skriver...

Whatever dude.

Hvis du helt oprigtigt tror at Xbox One repræsenterer at nyt niveau af overvågning i dit liv, så held og lykke.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 16/07-13 13:24 
Igen er problemet at Kinect er obligatorisk - ikke valgfri. At man slet ikke kan hive den fra, er faktisk et stort problem, for der ligger ikke noget egentligt argument bag hvorfor det er sådan.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 16/07-13 13:29, rettet 16/07-13 14:17 
^ Duh, man kan jo ikke tænde maskinen uden! :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/07-13 14:16 
Tror man stadig kan tænde med controller og knap på konsollen ;)
slk486slk486Skrevet 16/07-13 14:19, rettet 16/07-13 14:19 
Ja, men det knappen egentlig gør er at hviske til kinect at den skal tænde. Man kan næsten ikke høre det.
j/k
Zzap!Zzap!Skrevet 16/07-13 15:35, rettet 16/07-13 15:45 
Jeg vidste ikke at controlleren havde indbygget højtaler?

dRxL og Jmog:
Marshall McLuhan sagde at alle medier inverterer når de bliver taget til deres ekstrem. Dette vil jeg vove at påstå også gælder for begreber (som jo er en slags mini-medier). Frihed til at gøre mere end man kan overskue er det modsatte af frihed.

Det er en forsvindende lille del af Android brugerbasen, som rent faktisk vil kunne få noget fornuftigt ud af friheden. Det bliver meget hurtigt gammelt at bruge den som en art legetøj som du nævner Jmog. Professionelle får rigeligt af det i deres rigtige arbejde.
Meget få, amatør eller professionel, vil få noget godt ud at ændre i kilden, for slet ikke at tale om interfacet der måske er mere umiddelbart tilgængeligt. Brugerfladen som Google selv ikke engang har formået at lave godt nok. Hvorfor skulle amatører kunne lave bedre GUIs selv, en disciplin som er noget nær det sværeste i feltet?

Jeg kunne meget godt tænke mig at høre eksempler på hvor Androids såkaldte frihed har kommet nogen til gode.
Og lige så gerne eksempler på hvor iOS licensbetingelser, har holdt slutbrugerne tilbage.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 16/07-13 16:19 
Jeg ønkser ikke at gå ind i en pseudo-filosofisk diskussion om begrebet frihed, så jeg lader den ligge her, omend jeg bliver lidt hidsig når jeg læser alt det mundlort du lirer af på et super-tyndt grundlag.

pro-tip: Hvis du skal citere nogen for at bakke en påstand op, så sørg i det mindste for at citatet oprindeligt handlede om det samme overordnede emne som det der argumenteres om.
Samstillingen du laver mellem medier og begreber holder overhovedet ikke. Så skulle ekstrem rigdom blive til fattigdom og ekstrem vold til pacifisme...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 16/07-13 16:23 
Vi lukker iOs vs. Android her. Tilbage til emnet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SlothSlothSkrevet 16/07-13 20:52 
Noget jeg ikke helt forstår er, hvorfor Kinect er tvunget ned over hovedet på folk. Det har gjort konsollen meget dyrere, og hvilke udviklere kommer til reelt at bruge det?

Hvis man laver et eksklusive spil til Xbone, skal det være noget meget "snævert" gameplay, før man får fuldt udbytte af Kinect.

Laver man et multi-platform, så bliver det noget "påklasket" noget, for ingen udviklere designer spil til forskellige platformes kontrolmuligheder.

Så hvis endelig man bruger skidtet, så låser man sig fast på en exclusive, ellers kommer der kun nogle enkelte gimmicks til de andre spil.

Så er der selvfølgelig hele kontrolfladen, der styres af Kinect, men det er ikke med i mine overvejelser har. Jeg tænker kun ift. spil.
Kiss me, would you kindly?
slk486slk486Skrevet 16/07-13 21:22, rettet 16/07-13 21:23 
Det virker som om de ikke kan se ud over gimicken i det. Den form for underholdning xbox indbyder til er ren afslapning og fornøjelse. Der er ingen (med forbehold) der har lyst til at snakke til deres tv eller stå på gulvet og fægte med armene, for slet ikke at tale om at begge er meget besværlige, upræcise og langsomme :)

"Men det er smart". Ja, det er smart technologi, men det betyder ikke det fungerer godt i brug.
j/k
Zzap!Zzap!Skrevet 16/07-13 22:22, rettet 16/07-13 22:23 
Nu de har kopieret stort set alt andet fra Sony, og dummet det ned i processen, så føler de vel at de skal differentiere sig lidt på een eller anden måde?
kinect har hele tiden virket som en "nåh ja, vi skal da også lige have lidt til wiidoterne" agtig ting. Så blev de overrasket over at folk rent faktisk købte skidtet (af nysgerrighed vel), og nu tror de at gimmicken kan køres videre med stor success de næste fem til otte år.
Born to kill space
3of193of19Skrevet 17/07-13 00:17 
Der er nu en del spil med Kinect jeg enten rigtig godt kunne lide (Child of Eden, Gunstringer) og eller havde stort potentiale men ikke helt holdt pga lag/mangel af præcision (Fable: The Journey, Dance Central). Den nye Kinect skulle være stærkt forbedret på alle punkter så jeg ser frem til f.eks. Harmonix' Fantasia og Crimson Dragon.
Integrationen i brugerfladen er også rimelig praktisk "Xbox launch Twitch!", video Skype mens man spiller, osv.
Vitality check i horror spil kunne også være ganske interessant... Generelt åbner Kinect som standard op for mange ting der også kunne være mere diskret integration af gesture kontrol i spil, kamera kontrol med hovedbevægelser. Jeg er glad for at MS har været modige nok i det mindste ikke at bukke under for Kinect kritikken som de de gjorde med DRM.
WehnerWehnerSkrevet 17/07-13 01:22 
Jeg håber sådan, de stadig kan nå at bukke under her også.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
3of193of19Skrevet 17/07-13 02:47 
Tvivler jeg stærkt på. Det ville ødelægge alt for meget arbejde devs har puttet i titlerne allerede.
Regner snarere vi ser en 100$/€ prisnedsættelse (såfremt salget ikke går så godt op til launch; dog melder Best Buy i USA allerede udsolgt for One) for at bringe den til paritet med PS4 og så kunne bryste sig med at have flere features inkluderet.
SumezSumezSkrevet 17/07-13 15:05 
Sloth>
Noget jeg ikke helt forstår er, hvorfor Kinect er tvunget ned over hovedet på folk.

For at gøre udviklerne mere interesserede i at bruge det. På den måde bliver det en funktion man altid kan udnytte, hvis man laver spillet til Xbox, i stedet for en tilbygnings-gimmick som kun enkelte forbrugere har. Samme koncept som Wii vs. f.eks. PlayStation Move.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 17/07-13 15:08 
Både og - der er forskel på om den er med i æsken så alle har den og så på at den absolut skal være tilsluttet for at resten af maskinen virker. Brugen er valgfri det første (købet er ikke), men tvangen ligger i det sidste.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 17/07-13 15:31 
^ Yir
j/k
JmogJmogSkrevet 17/07-13 16:10 
Jeg har egentlig ikke noget mod at den som sådan følger med. Hvis det kan få nogen til at lave et spil der undenytter det godt, så er det en god ting.

Jeg mener dog at det er en forkert prioritering af ressourcerne når nu den er så dyr at producere som den er. Angiveligt (ifølge Xbox 1 udviklers AMA på Reddit), så er næsten halvdelen af X1-prisen udgjort af Kinect. her gælder det selvfølgelig både kameraet og diverse chips inde i konsollen.

De penge vil jeg mene ville være langt bedre givet ud på hardware, der ville give bedre performance i spil. Flertallet af gamere vil nok mene det samme, da vi primært foretrækker spil uden waggle og gerne vil have maskinen bliver grafisk konkurrencedygtig så længe som muligt (så vi ikke behøver købe en ny i mange år).

Desværre er der flere penge i at sælge services, og her er der et meget stort publikum, som udgøres af både "almindelige" forbrugere såvel som en del af gamer-segmentet. Det er dette kundegrundlag, som maskinen er målrettet rent hardwaremæssigt. Det giver fin mening, men giver mig en grim smag i munden, når der skal lægges penge på bordet. Det svarer til at købe en bil med en masse ekstraudstyr, jeg ikke gider bruge. Jeg vil hellere bruge samme mængde penge og få en bedre bil.

Hej PS4!
HeroldHeroldSkrevet 17/07-13 16:35 
Jeg tror heller ikke folk har noget imod at den følger med, det er mere det der med at den er stor, grim og er nødt til at være en del af setuppet. Prismæssigt betyder det selvfølgelig noget - og det er lidt sjovt, hvis den udgør næsten halvdelen af X1-prisen ... fordi hvis PS4-hardwaren ligner X1-hardwaren, hvad betaler vi så for på PS4?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 17/07-13 16:43 
GDDR5 RAM er svjv noget dyrere end DDR3 RAM. Sony tjener også på hardware fra starten denne gang.
JmogJmogSkrevet 17/07-13 16:44 
Men PS4-hardwaren "ligner" jo netop kun på nogle punkter. RAM og GPU er væsentligt dyrere komponenter.

Tag bestemt ikke fejl. Sony og MS tjener ikke mange penge på de her maskiner. Folk kan himle op alt hvad de vil om at det er mange penge de koster. Ja, i FORHOLD til deres forgængeres nuværende priser. I forhold til den hardware der sidder i, er de bestemt ikke dyre.
Zzap!Zzap!Skrevet 17/07-13 17:42 
Der er også den bedre controller med opladeligt batteri, højtaler, id lys, touchpad og stereo rumble.
Og hvis du skulle have glemt det $100 lavere pris.
Alt i alt en langt bedre deal end bone.
Born to kill space
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/07-13 17:45 
Men stadig elendigt placerede analogpinde. Dog forhåbentlig bedre triggers end den forrige PS controller :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 17/07-13 17:45 
Controlleren er en af de vægtigste grunde til at fortsætte med Microsofts konsol.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 17/07-13 18:42, rettet 17/07-13 18:45 
Sticksene kunne godt være placeret bedre. Som det er nu bliver alle nye features mere eller mindre klasket uden på den gamle PSone controller. Men når man rent faktisk bruger controlleren er det erfaringsmæssigt af meget lille betydning. Det er bare et spørgsmål om at ændre ens greb lidt.
Born to kill space
3'794 emne(r).

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig